TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Marmotta...voi että miten surullista :hug: :'( ..ei voi oikein sanoiksi pukea...

repa...varmaan tuollainen yllätys vaikkakin positiivinen sekoittaa päiväjärjestystä =) ...miä ainakin olen aina leijunut jossain pilvissä, kun olen testin tehnyt :whistle: !

kirsikkatomaatti...välillä pitäis kyllä päästä irtautuun tästä kotipiiristä...muuten ei jaksa...miä olen aika huono lähteen...pitäis vaan rohkeammin "kadota" ;) !...Nyt meinasin lauantaina lähtee ulos...tääl on nuo kuuluisat "ryyppybileet" eli Meripäivät....ihan kiva päästä tuulettuu...siitähän on se pari vuotta...iik...jännittää lähtee...enhän miä osaa lähteä enää mihinkään :eek: ??!
 
Repa Onnea :hug: :flower: ! Ihanaa, lisää vauvoja! La on meillä sitten samassa kuussa :).

osoittelusta J on erittäin innokas osoittelemaan. Näyttää jotain ja sanoo "tätä", sitten tietysti odottaa, että joku kertoo mikä sen esineen tms. nimi on :D.

eläimistä J tykkää kovasti. Paapan koira on paras :D!

En kykene nyt pidempään kirjoitukseen. Ollaan tänään kotiuduttu Ähtärin eläinpuisto - Keski-Suomi reissusta, kaks yötä oltiin matkassa. Nyt väsyttää, viluttaa ja jotenki on ällöttävä olokin :/ . Ja ehdin jo hihkua miehelle, että ei taida tästä raskaudesta etovaa oloa tullakaan. Tosin eipä muita oireita sitten ole ollukaan, joten kiva, että edes jotain :D. Nyt suihkuun ja sitten hyvä kirja... :wave:
 
iltaa! :)

pikasesti tulin kurkkaan, oltiin mun vanhempien mökillä yks yö neidinkaa, veneellä mentiin ja hyvin meni! :) Neiti istui nätisti koko matkan sylissä. ( ei oo onneks pitkä matka )

Repa: Onnea tosi paljon plussasta! :heart: ihan kylmätväreet meni! :) Siis sullako ei ole ollut kertaakaan menkkoja raskauden jälkeen? :)

Eläimet: Tykkää kovasti, mut sit saattaa kuitenkin aluks vähä pelätä.. :)

Osoittelu: Osaa näyttää missä on napa, lamppu, kukka, puu ( ulkona siis ) ym. tollasia helppoja :)

Sanat: Kukka, äitä, -mppu = lamppu ja sit uusin on hauhau = koira :) tavuja kans osaa toistaa, ja sit yks sana mitä kans hokee on ÄIJÄ! :D ei tietty tiedä mitä tarkottaa mut kaupassakin voi huudella "äijäää" ja sit vilkuttaa vastaan tulijoille! :LOL:

 
Marimint: Tajusiko teidän J ähtärissä mitään? :) Mun sisko lapsineen on jossain vaiheessa lähdössä sinne kans, ja kovaa koittavat saada meitä mukaan, mutta oon vähä kahden vaiheilla vielä, että ymmärtääkö neiti sit sielä mitään.. :)
 
Repa Iihanaa!, millas mielella? Onneksi olkoon :heart: :heart: :heart:

Marmotta :hug: voi kurja juttu, toivottavasti kemoterapia auttaa sun kaverilla ja Eevankin isan tilanne lahtis sujuun parempaan suuntaan (edes jossain vaiheessa, minulla kun ois toivon kipina sydammessa). MPR:aa mekaan ei viela otettu kun matkustetaan (taalla annetaan jo 13kk) ja sit jos ootte keskustassa pain (siis Lontoossa kun tuutte syyskuussa) ois mahtavaa jos saatais jarkattya kaffettelua....AI niin mika suuren maailman diiva on Eevasta tulossa :D tosissaan saat jarjsetaa sirkusta koto suomessa siiten ku palaatte!

Summer Mites Pepin kans Jukuparkissa? Voinkos menna F:n ja sen serkkujen kaa ihan hyvin, kavittekos sanifanissa (Siis se kylpyla)?

Nyt pakkaan ennenkuin oon ihan huppelissa viinista....
 
Lahdetaan kaikki mammat yhdessa tuulettumaan johonkin, kaikki varmaan sen tarpeessa. :)

Summer, Eevan isan laakitys tiputettiin minimiin kun toivoittiin etta se palauttais sitten vahan tunteita ja muutenkin tekisi siita normaalimman. Niin ei kaynyt ja lisaksi nyt ilman laakitysta silla menee taas muisti. Mutta kun ei sellainen laakitys terveellinenkaan ole, etta vaihtoehdot on nyt muistin menetys taas tai terveyden riskeeraaminen. Lisaksi se on alkanut ihme syista laittamaan ihmisia mustalle listalleen, nyt ei puhu enaa aidilleenkaan eika halua nahda sita. Eika noin 50 ystavaansa. "En halua" on ainoa peruste ja sama syy miksei tule tapaamaan mua ja Eevaa.

LC, kylla sen toivon kipinan nyt voi sammutella. Aivokuvaukset on nayttaneet vaurion osalta tasmalleen samaa marraskuusta asti, viimeinen kuvaus oli viime viikolla. Eivat kuulemma edes kuvaile jatkossa kun se on varma ettei mikaa enaa muutu, olisi muuttunut jo jos olisi meinannut. Pienia muutoksia saattaa tulla jatkossa kylla viela, mutta ei vaurioituneissa osissa, eli tunteet jaa nykyiselleen. Ja niinkun tossa summerille kerroin, niin laakityksen poistaminenkaan ei auta. Aika varmasti parantaa muistia jos laakitys saadaan kohdilleen, mutta ei se muistista ole ollut kiinni pitkaan aikaan.
Toki kaffitellaan, olis hienoa nahda! Me kylla palloillaan keskustassa paivat kun Eevan setakin on toissa eika meilla tosiaan sen kummempaa ohjelmaa ole, kunhan tullaan muuten vaan. National gallery on ainoa ohjelmanumero, haluan nayttaa Eevalle yhden maalauksen.

majj, mummu ja pappa sanoivat vievansa Eevan Ahtariin elokuussa. Se tykkaa kylla katsella telkkarista elaimia ja matkia niiden aania, etta josko siellakin sit. Jos ei, niin saa ainakin raitista ilmaa ja nakee ihmisia. :)

Sanat tulee nyt myos italiaksi enemman. Vihdoin! Se on taallakin vaan toistellut kaikkea mita kuulee suomeksi, mutta italiaksi ollut tosi hissua kun vertaa sita miten paljon se kuulee italiaa ja miten vahan suomea. Joitain sanoja italiaksikin, mutta hyvin vahan. Tanaan sit vaan yllattaen ei huutanutkaan "syomaan" kun ruoka oli valmista, vaan "pronto!". Sama jatkui koko paivan, etta kylla se niita sanoja osaa italiaksikin muttei vaan ole viitsinyt sanoa.. mutta kaikki on minusta ihan liikaa tuputtanut sille italiaa, nonnakin saattaa juosta puoli tuntia perassa hokien "sano nonna, sano nonna" ja kaskemallahan Eeva ei sano mitaan eika tarviikaan.
 
Kiitosta vaan onnitteluista taas :flower:

Majj,Oli mulla sellaset tuhrumenkat,kahdetkin...ei mitään kunnollisia kylläkään.

LC,Aika hämmentynyt mieli on vieläkin,jotenkin ei tahdo sisäistää asian oikeaa laitaa ja sit välillä ajattelee et onkohan testissä joku vika :D Mut ihan hyvillä mielin kuiteskin loppujenlöopuiks...

Marmotta,oon pahoillani sun ystävän ja Eevan isän takia... :hug:

Marimint,Mikäs olotila sulla on ja monesko viikko menossa?

Meil oli levoton yö...nukuin jotenkin huonosti siksikin et ajatukset vaelteli,mut myös siks et poika vikis pitkin yötä...mikä lie hätänä...
 
OsoitteluSitä meilläkin; napa, kukka, töö (nalle), otto (meidän koira). Sanoja tulee muutamia; äiti,töö. Kirjat pitää lukee kirja väärinpäin - ehkä suloisin näky.

EläimetRakastaa. Naapurin lampaat ehkä kaikkein hauskimpia - työntää kätensä niitten suuhun :D

IrtautumisestaJoo alan olla The Pirttihirmutar, enkä tästä varmaan muuksi muutu :LOL: Onneks alkaa elokuu ja elämä palaa raiteilleen. Yhteistuuletus tekis hyvää - olis varmaan aika jännäkin juttu - nettiäidit törttöilee :D

Meillä nukuttiin viime yönä levottomasti ja arvatkaas täällä soosoo sormi otti pienokaisen viereen :D tietty kun isin toivomuksesta :kieh: Mutta onhan tuo suloinen kun kuorsaa tuossa peppu pystyssä. Kai tää tähän menee ettei toinen nuku pian omassa "häkissään" ja tulee meillekin ties mitkä sängyn levennykset.
 
Marmotta: voi kurja miten huonoja uutisia :hug: Ois niin ihanaa kun Eevan isä vihdoin kiinnostus pienestä prinsessastaan, kun tää taaperoaikakin menee niin äkkiä ja kehitys on huimaa.

Osoittelu: SOrmi on pystyssä koko ajan on kun turistiryhmän vetäjä, äiti on se turisti kun mies istuu rattaissaan. :D
 
repa: pääsit kyl nyt yllättämään noilla uutisilla ihan täysin!!!! :D onneksi olkoon sylin täydeltä. kerkeet sulatella asiaa samalla ku masua kasvattelet..tosi hieno juttu :heart:
mä oon täältä salaa sulle kade ;) mä en tiiä uskallanko vannoo enää tänne et meille ei enää tuu..ku sä yllätit ihan täysin nyt... :LOL: :LOL: mut tosi ihana uutinen oli lukea :heart:

marmotta: jaksuja kovasti :hug: :hug:


meillä laukas noi antibiootit sammaksen pojan suuhun..ja on nyt omat tissit niin sairaan kipeet sen takia ku imee niin eri otteella ton sammaksen vuoksi. saa hammasta purra ku tuo junttaa tissiin kiinni. :( ja nyt saapi odottaa et karttakieli lehahtaa tuosta sammas lääkkeestä. et vedetään putkeen sit kaikki vaivat.

putkitusjonossa ollaan nyt..eli yksi vaiva toivottavasti jää meiltä pois. :)
ja esikoisen verikokeet oli ok. eli sydänultra vielä kahden viikon sisään. mut hyvillä mielin ollaan vielä.

Timihän oli 13kk ku ekat askeleet otti..nyt vasta meno menny kauheaksi juoksuksi...ja eilen ei pystyny ku perässä juoksemaan ku vauhti niin kova ja rappusissa kiipeää koko ajan..
eli nyt on hereillä olot tuomittu perässä juoksemiseen ulkona..
ens viikolla lähdetään tampereelle ja sit suunnitellaan se jukuparkin reissu perään..saas nähdä miten noi matkat jätkä jakselee. tampereelle ajattelin hypätä junaan niin ei tarvi paikallaan nököttää ku tatti automatkaa sitten.
 
eläimistä: meillähän noita on pihassaki jo ihan tarpeeksi..mut poika tykkää tosi paljon. ja jostain syystä tonkii joka elukan nenän ensin..nyrkki on hevosen sieraimessa melkein rannetta myöten aina..ja muiltaki kaivelee nenää ensin... :D
ja silti jokainen vieras eläin on aina kova juttu vaikka samat löytyy kotoa.
ja ratsastus on jäbän lempitouhuja..kauhea huuto jos ei selkään pääse ku itse lähden köpöttelemään.. :D
 
Meil ei muutes osotella sormella vaan koko kädellä... ja huvitti kun oon saanut huomata et Edithillä on täsmälleen sama tapa :LOL:

Nemika,Vannomatta paras joo ;) Kiitos onnitteluista :heart: Hienoa että Timi pääsee putkitukseen,jospa jäis nyt ne tulehdukset pois sitte.

Hemuli,Kiitti :flower:

Kävin hakemas elloksen paketin,olin tilannu pari neuletakkia ja toinen ei ihan vastannu odotuksia,oli a linjaisempi kuin luulin,mut nythän sit menee mahan kanssa syksyllä :p
Poika on ollu tosi hyvällä tuulella tänään.... leikkiny itekseen ja naureskellu omille jutuille :D Ihme,kun yö oli niin höttönen...mut ehkä sit kuiteskin nukkui tarpeeks =)
 
Repa Rv 6+6 on menossa. Olo on tähän asti ollu lähes normaali. Välillä ns. menkkatuntemuksia mahassa ja eilen oli vähän etovaa oloa, mutta tosi vähän. Rinnat ei arista niin kuin J:tä odottaessa.

nemika :hug: Toivottavasti pienen sammas paranee pian!

osoittelusta vielä Niin osoitteleehan meidän J niinkin päin, että kysytään esim. "missä lamppu?". Osaa näyttää mm. lampun, kellon, kukan, taulun, navan, silmät, korvat, nenän, varpaat, sormet yms. Ja eniten tuota osoittelemista tapahtuu silloin, kun luetaan kirjoja. J on ihan älyttömän innokas katselemaan kuvia kirjoista. Viis kirjaa putkeen ja mielellään viis kertaa peräkkäin :LOL: ...jos sekään riittää, äidille kyllä joskus riittäis vähempikin :D.

Marmotta :hug:

majj Kyllä J viihtyi eläinpuistossa ja kait se jotain tajuskin :whistle:. Kauheella vauhdilla yritti kammeta rattaista ylös, että näkis aidan taakse mikä eläin aitauksessa on. Sylissä sitten kökötti ja osoitteli mitä näki. Karhut oli parhaita :D. Me oltiin mun veljen perheen kanssa, että matkassa oli vanhempiaki lapsia kuin J. Mutta paljon siellä oli J:n ikäisiäkin lapsia ihmettelemässä.
 
Huh mikä aamupäivä...käytiin nimittäin 1v kuvauksissa :whistle: ...meidän neitihän ei hymyile tai naura kuvissa :/ ...oli nimittäin tuskaa leikkii jotain sirkuspellee ja silti neiti vaan nyrpisti nenää...naurukuvat onkin enempi virnistyksiä ja nyrpistyksiä :D ...ja sitten sellaisia totisia kuvia...mut sellainen tapaus on neiti ihan luonnossakin...tulee ainaskin aitoo ilmettä ;)...hiuksetkin piti laittaa saparoille hienosti...äh ei tietenkään onnistunut...joten on päälaella sutaistu tupsu :LOL: ...

repa...jaahas ennakkoaavistus, kun tilasit A-linjaisen takin ;) ....meinaatko lähtee lauantaina?....olis kiva hiukan rutistaa sinuu...on se vaan niin jännää "salamatkustaja" :heart:
 
Poika vihdoin päiväunilla...kamala taistelu taas takana :ashamed:
Meillä tuo nukkuminen vaihtelee päivittäin.Pari päivää menikin taas hyvin.Yöt nukuttiin rauhassa tutin kanssa ja päiväunet ilman tuttia.Viime yönä jouduin kantamaan pojan omasta huoneestaan meidän sänkyyn nukkumaan,ku heräili 30min välein!Kaipa tuo johtuu tuosta liikkumisen oppimisesta...

Kaveri sai vauvan vajaa viikko sitten ja mulla vaan vauvakuume pahenee!Kesä ja hormonit hyrrää liiankin kovaa :LOL:
Syksyllä aloitan tuntityöt töissä...ihan mukavaa vaihtelua.Työkaverit jo kaipailevatkin sinne ja kiva näin.Mukavampi palata,kun tietää,et odotetaan =)

Nyt nauttimaan hetken hiljaisuudesta ja laittaamaan miehelle herkkuja!
 
LC, no olihan se aikamoista siellä jukuparkissa tuon vauhtineidin kanssa :whistle: se kun haluis mennä joka paikkaan veikan perässä ja eihän se ihan onnistu kuitenkaan vielä. Onhan siellä sellasia mihin voi mennä; kivoja kiipeilytelineitä...ne oli suosikkeja ne kiipeilytelineet ja onhan siellä sellanen pieni leikkipaikka ihan pienillekin. Pari tuntia oltiin ja lähdin viemään neitiä nukkumaan ja isi jäi kasperin kans vielä sinne pariks tunniks. Rattaissa ei olis yhtään malttanut istua kun olis ollut niin paljon kivaa tekemistäkin =) Mutta teidän f saattaa olla erilainen tapaus, että ihan hyvin voitte mennä koittamaan. Ei käyty siinä kylpylässä ollenkaan..harkinnassa oli, mutta onneks ei ostettu lippua koska kukaan ei olis jaksanu enää sinne lähtee.

Marmotta, :( Tosi kurja tuo eevan isän tilanne...

KirsikkaTomaatti, teidän pihapiirihän ihanalta kuulostaa =) Ihan jees täällä kauempana on asua, mutta ärsyttää aina joka paikkaan ajaa autolla; olis kiva joskus mennä pyörällä tai rattailla. Eikä tuolla isommalla lapsella ole tässä kavereita...ehkä koulun myötä sitten tutustuu.
 
Meillä nukuttiin omassa sängyssä koko yö! Eli 20:30-8:10 ! Kerran annoin tuttia ja aamu 6 sen maidon mistä oon päättäny luopua, ollut vaan kaiken näköstä ettei oo "kerennyt" ! :D Mut tosta yöstä oon niin tyytyväinen! :)

Marmotta/Marimint: Niin, ehkä mekin sit voidaan sielä käydä, ja kyllä J ainakin eläin kirjoista tykkää ym.. :)

Mä oon koko aamun siivonnut meidän kämppää, ja silti tää on vieläkin yhtä sotkua! :/ Mies meni sit kahden tytönkaa kauppaan et saan hetken rauhas pistää tavaroita paikoilleen, no meillä neiti ei tunnetusti kauaa jaksa istua niissä kaupan kärryissä vaan koko ajan haluais nousta seisoon, mies sit oli ottanu et saa hetken kävellä itsekseen niin neitipä oli päättäny lähteä karkuun, mies sanoi et sai sielä juosta neidin perässä! :LOL:

Hampaista: Huomasin aamulla että alas on puhjennut 2 poskihammasta, eli hampaiden saldo nyt 10kpl. Ja ylös näyttäis kans tulevan muutama poskihammas.

 
Carmen, no tosiaan päivä valittiin, höh :eek: Mikäs teidän tilanne Merika? Oltais luultavimmin vaan huomenna ja ajettais illalla Forssaan mummin tykö viikonlopuks.

Mä menin ja ostin meille uudet rattaat ja oon ihan innoissani. Quinnyn Buzzit ostin ja hinta oli -50% Oon tosi tyytyväinen :D
 

Yhteistyössä