TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HEINÄKUUSSA

Mulla on joku kesämasennus jos sellasta on olemassa :/ ärsyttää, väsyttää, ei kiinnosta mikään ja kaikkee mahollista...tai sitten jotkut hormoonit heittää.

Vautsi onpas teillä odottajilla jo viikkoja hyvin kasassa =) Iina sullakin jo noin paljon! Hyviä vointeja kaikille! Kohta saadaan sitten alkaa oottelemaan vauvauutisia :heart:
 
Iina...voi kun siä oot jo pitkäl...kohta h-hetki =) !!

summer...miul kans jotain kesämasennusta...yleensä olen aina hyväntuulinen ja pirtsakka kesäisin...nyt oon ihan kaikkea muuta :( ...ja minuu on alkanut ahistaa tuo töihin meno...vaikka ensin ajattelin, et mukavaa päästä aikuisten seuraan...plääh.
 
Matami, jospa sitä sitten on liikkeellä :/ Millon menet töihin? Meneekö neitokainen hoitoon? Mä en ees tiedä mitä rupean tekemään....vakipaikkaa ei ole ja hyvä vaan koska en jaksa enää päiväkotityötä tehdäkään. Jotain pitäs kehitellä talvella kai...
 
Matami... laitas mulle infoo et mikäpäivä olisitte tulolla,odottaa kieli pitkällä... :p

Iina,mukavata kuulla teistä :wave:

Mut valtaa pieni apatia aina kun ollaan täällä neljänseinän sisällä...mut sikäli on ollu nyt ok kun saa nukkua. Miä en oo menos töihin ennen kuin Kassu täyttää 3,eikä tee yhtään mieli. Jotain aktiviteettia aikuisten kesken kyllä,mut ei töitä :x
Jaksuja teille matami ja summer :hug:
 
summer...nyt pitäis jo elokuun alusta...siis keikkatöitä...eli ei oo mitään varmaa onko niit töitä...isi hoitaa Edithin...ihan kokoaikaiset työt aloitan varmaan vasta ensi syksynä, jos näillä keikkatöillä eletään.

repa...huomenna tai keskiviikkona?...meillä on torstaina se 1v kuvaus...varmaan riittää ohjelmaksi sille päivälle ;) ...käykö kumpikaan päivä?...jos sopii, ni mikäs aika olis hyvä?
 
hoh, hoh..meni sit 1h20min tytön nukuttamiseen..huus huus vaan..yläkulmahammas vaivaa kaiketi..muutama päivä sitten puhkes yks yläkulma ja samanlaista huutokitinää oli silloinkin..

iina: tässä saa siis pian ootella vauvakuulumisia..ihanata!

 
Matami,Kumpikin käy,mut jos kerta huomenna olisitte tulolla niin tulkaa kun meillä ei tosiaan oo mitään. Poika nukkuu päikkyjä NOIN 11.30 lähtien ja varmaan heräilee 13 jälkeen,et sitä silmälläpitäen,olisko se kello yksi hyvä aika? Toki aikasemminkin saa tulla,käydään vaan aamusta tossa prismassa.... =)
 
Kassulla on nyt joku trendi et nukahtamisesta tunnin sisään alkaa mahoton itkuraivari...silmät kiinnni huutaa ja meltuaa...pyyhin vaan räkää välillä,kun ei auta sylit yms. Makaan siis vieressä. Tätä kestää joku vartti ainakin... sit yhtäkkiä tokenee ja käy nukkumaan ja hyvässä lykyssä uinuu sinne aamuun. Nukkumaan mennessä nukahtaa hy vin ja tyytyväisenä,mikäli vaan ollaan aikataulussa eikä oo yliväsy. Kummia noi kakarat :eek:
 
Potilaillehurjasti haleja :hug:

SummerMulle kesä on usein vähän sellasta "ei mitään" kautta. Olen syysihminen ja puhkean aina kukkaan silloin, toivoa vielä tästäkin kukkaisuudesta on. Kesä on mulle sellasta down aikaa, en tiedä mistä johtuu? Mulla on usein kaikki aktiivi toiminta silloin tauolla ja elämä on jotenkin tuuliajolla. Elokuussa alkaa sellainen sisäinen minä nousemaan - jaksan tällä tietoisuudella eteenpäin tän tukkoisen ajan. Miten sulla menee nuo vuodenajat? Mulla on syksy,kevät, kesä, talvi :D Pidän kyllä kesästäkin kovasti,mutta ehkä mun psyykkeelle ei tämä passiivisuus passaa ja kyljetkin alkaa olla jo haitarilla hyvän ruuan ansiosta :D

Iinallamennään jo pitkällä - hurjan hienoa.
 
kirsikkatomaatti...miä olen aina luullut olevani kesäihminen...mut tarkemmin ajateltuna, syksy on melkein aina uuden alku...eli silloin tulee elämään usein jotain uutta. Kesällä kyllä laiskotellaan ja ehkäpä se on ihan hyvä juttu, et joskus on vähän hitaampi tahti ja kylkimakkarat pullistuu :D ...onpahan talveksi lämmikettä :LOL: !
 
KirsikkaTomaatti, kyllä mä kesästä tykkään....oliskohan kesä, kevät, syksy ja talvi =) kauheen vaikee kysymys kyllä. Syksykin on ihan jees, mutta nykyään kun tuntuu että koko talvi on sitä samaa syksyä niin se kyllä jo tökkii. Omaa aikaa tarvisin kyllä enemmän...se on yks mikä masentaa. Tuntuu ettei ikinä pääse yksin ees lenkille tai mitään.

Matami, tuohan on kuitenkin kiva ettei tarvi neitiä hoitoon raahata...jospa se sitten piristääkin sua se työnteko kun alkuun pääsee vaan :) vaikka on se kyllä rankkaa tehdä keikkaa vai tykkäätkö?
 
summer..jos saisin valita, niin en menisi töihin. Meillä vaan miehen tulot ( sairaanhoitaja ) niin pienet, et on melkein pakko...muuten elämä on yhtä kituuttamista :/ ...keikkahommat on ok, ei tarvitse olla samassa paikassa...hiukan rennompia =) !
 
Pikainen huikkaus mökiltä Leivonmäeltä (Keski-Suomessa )!! :wave: Täällä ollaan oltu viime keskiviikosta lähtien ja huomenna jatketaan matkaa mun vanhempien luo sinne Repan ja Matamin kulmille. Ihanaa olla lomalla!! :)

Kiva kurpitsa, kun kaipailit :flower:

Onpa nyt sairastelua / ikäviä toimenpiteitä tiedossa. Toivottavasti nemikan pojalla on kaikki hyvin ja pojalle kanssa paljon tsemiä tutkimuksiin!! Toivottavasti on harmiton patti. Muutenkin pikaista paranemista sairastaville!

Onnea Marimintin ja Edlan tytöille ensiaskeleista :heart: Meillä pidettiin ensiaskeleiden jälkeen melkein kahden viikon tauko kävelyharjoituksissa, mutta nyt on viikon ajan posottanut menemään ihan hurjaa vauhtia :eek: Koko ajan saa olla silmä tarkkana. Mutta on se vaan kivaa, kun toinen niin innoissaan kävelee :)

Täällä alkaa kans maha tuntua koko ajan enemmän ja enemmän. Kovettuu heti, jos jotain puuhailee vähän enemmän. Muutenkin potkut tekee jo aika kipeää ja jomottaa milloin mistäkin kohtaa tuolta alapäästä. Auh. Esikosta ei tällaista ollutkaan, kun istui niin kiltisti pyllyllään :D Täällä on menossa nyt 33. viikko. Ensi viikolla, kun ollaan taas kotosalla, niin aletaan laittaa kaikkea valmiiksi vauvaa varten.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Jeps, täällä otettiin tänään semmoset kymmenkunta askelta :heart: Neiti laskeutui sohvalta alas, käänty ja pisti menemään pitkän pätkän. Molemmat miehen kanssa ihan hiljaa katottiin touhua. Sit se laskeutu lattialle istumaan ja me kaikki taputimme :D

Mä oon nyt sit kipee, ihan yhtäkkiä tuli kova yskä joka alko sattuu samointein keuhkoihin, kuume nousi ja tässä sitä nyt ollaan reilu vuorokausi vältetty nauramista ja kaikkea mikä saisi yskänpuuskan aikaseks. On tää kyl prkle :kieh: Noh, ehkä tää tästä.

Kesämasis, joo täällä kans havaittavissa lievää alakuloisuutta :hug:

Hohhoh, ehkä mä lähden tonne sohvalle jatkaa sairastamista, bläääh |O
 
Edlalle pikaista parenemista

Kaikille askeleiden ottaneille ONNEA uudesta taidosta =)

Mites muilla puhe on kehittynyt? Meillä sanoja tulee aika monta ja puheen ymmärtäminen on yllättävän kehittynyttä jotenkin sitä ei tajuakkaan miten paljon nää pienet ymmärtää. Ulos lähtiessä herra alkaa huutelemaan kun vaan mainitaankin et ulos ollaan menossa "anna hattu" ja ite toki pitää saada hattu laittaa päähän :D iso poika kun on :heart: kuvittelee olevansa varmasti yhtä iso kuin velikin.

Kesämasis: No tää mun elo on ollut aika vaihtelevaa viime keväästä mut varmaan vähän tasaantunut tässä viime aikoina. Välillä on tosi pahoja ahistuksia mut helpottaa ehkä kun tonne 10 vuoteen päästään niin uskallan jopa mennä nukkumaan etten tarkista pojan hengitystä :ashamed:
Mut ehottomasti nautin kesästä jos paistas aurinko ja sais vaan olla ulkona.

Oon kauheen väsynyt tänä aamuna, sain vahva lääkeet ton patin takia kun sen ymäristö oli tulehtunut pahasti..Tuntuu etten hereillä pysy
 
poika: :hug: mä oon samanlainen märehtijä ihan..käyn monta kertaa katsomassa hengittääkö.. :ashamed: niin yöllä kun päiväunilla kurkin vaunuihin vähän väliä..ukko ei aina todellakaan ymmärrä.. :ashamed:

meidän esikoinen lähtee kahden viikon sisään sit sydänultraan kaiken varalta. ja nyt on isänsä kanssa verikokeissa. selvitellään varuilta nyt kaikki ku niitä pyörtymisiä ollut kuitenkin. ja epäilevät et ne ei tuosta sydämestä johdu.

ja koitin anella sitä putkitus lähetettä. mun olis tänä aamuna pitäny poika viedä samaan aikaan sinne lääkäriin mut mitenkä tuon herätän ku eilen nukahti vasta puol kakstoista :eek: illalla. eli nukkuu varmaan vielä pari tuntia yöunia... :headwall: tää kesä sekotti meidän rytmit ihan täysin.
mut täytyy käyttää myöhemmin se..toisaalta turhaa ku sunnuntaina lääkäris oltiin ja on se tulehdus. eli voisi lähetteen laittaa vetämään kyllä näkemättä poikaa koska turha sitä on nyt katsoa. ja saisi sen lähetteen vetämään nyt ku kuuri on päällä..kävisin ennen sinne menoa tarkistuttamassa korvat sit et on terveet. yleensä tääl onnistuu näinkin ku pieni paikka ja lääkäri tuntee ihmiset.
mut kai se on myöhemmin käytettävä sit erikseen. unilta en edes yritä tuota repiä. kukaan ei sitä kiukkua sit kuuntele.

yritin toissa iltana nukuttaa maitopullolla pojan. noo...seinille se pullo lensi niin et sai jopa sen rikki. :LOL: eli meidän on turha haaveilla et tissi jäisi ennen armeijaa. mun äiti nauro et tuosta tulee varmaan sivari et saa tissin pidettyä lähellä :LOL:
ei se imetys mua haittaa tosissaan. mut meillä poitsu on ihan neuroottinen mun ja tissin perään. niin olis silleki helpompaa ku pääsis eroon vähän siitä niin jäisi se kauhea vahtiminen siltä.

puheesta..meillä mokeltelee omiaan..pappaa ja vauvaa tulee väliin mut ei kauheasti mitään järkevää..mut puhetta ymmärtää tosi paljon.
ja on ihan eri luonteinen ku noi aiemmat tenavat. ja leikit on kauhean järjellisiä tuolla. brion palikkalootan palikat on menny jo pari kuukautta oikeista koloista sisään..ja järjestelee leluja kauheasti pitkään ja hartaasti asetellen. eikä työnnä jokaista suun kautta.
aiemmat on heitelly maistellu takonu jne...uudet lelut. mut toi tutkii pitkään ja hartaasti miten mahtaa toimia. autoilla ajellaan kontaten pitkin kämppää kauhean pärinän kanssa.
mut toi puhe puoli on hiljaisempaa meillä..joklailee omiaan vaan lähinnä.. =)

mut nyt kahveelle odottelemaan poitsua kokeista..
 
Onnea Marimintin ja Edlan taaperoille ensiaskeleista :heart:

Meillä harjoiteltiin yötutista luopumista 4 yötä...kamalaa pyörimistä,itkemista ja ei nukuttu kuin ehkä 3h kaikkina öinä :ashamed: Eilen illalla mulle tuli sitten niin kamalat itsesyytökset,et annoin pojalle tunnin itkuraivarin jälkeen tutin yöksi ja nukkui kuin tukki koko yön!Meillä ei siis olla todellakaan valmiita luopumaan yötutista(en minä,eikä poika)!Kokeilen uudestaan muutaman kuukauden päästä.

Meillä posotetaan eteenpäin kamalaa vauhtia kävellen/juosten!Haavereiltakaan ei ole vältytty...yks päivä poika kaatui potkumopolla nenälleen kaapinreunaan ja verta tuli nenästä.Seurauksena nenä mustana ja otsassa kamala mustelma.Selvittiin onneksi säikähdyksellä!

naukuria minäkin täällä kaipailin,mutta huomasinkin,et olette lomailemassa!Sulla h-hetki lähestyy kovaa vauhtia.Mihin olitkaan menossa synnyttämään?

poika:hug:

nemikalle VOIMIA!
 
heipä hei :wave:

Nyt on miehen kesälomat ohi äkkiä se menikin, ei oikeen ees tajunnu!
Mitään ihan ihmeempiä ei oikeen tehty. Ähtärissä oltiin yksi yö ja menomatkalla käytiin semmosessa höyryveturipuistossa. Esikko ainakin tykkäs hirmusesti katella junia=)

Muuten meille kuuluu ihan hyvää. Semmosta tasasta eloa, ei mitään ihmeitä oo tapahtunu. Nealla kova vauhti päällä, melkein jo ihan juoksee välillä. Hampaita on nyt tullu ihan urakalla. Siitä johtuen syöminen on ollu välillä aika haastavaa |O Mut eiköhän nyt jo ala helpottaan.

Muksut oli pitkästä aikaa lauantaina yökylässäkin. Oltiin kesäteatterissa ja poikettiin tammerfesteillä..

Ihan kivasti on täällä odottajilla viikkoja kasassa! Itellä tässä alkaa ny rv 25 :)

Nea on nyt päikkäreillä, niin taidan tästä mennä vähän siivoushommiin :whistle:

hyvää kesän jatkoa kaikille!!!
 
Mulla on jotenkin mennyt ihan ohi, että te odottajat ootte jo noin pitkällä!

Muistatteko missä kuussa vaihtelitte juustokakun ohjeita? kun en sillon kirjotellu niitä ja haluun oppia tekemään! maistoin yhdessä kylässä ja oli aivan tautisen hyvää :p jospa jostain löytäsin niitä teidän kirjottamia....
 
Hemuli ja SonjaR...kiva kuulla teistä =) !!

edla...paranemisia sinne :hug: :hug: !!

poika...tuollaiset vahvat kuurit väsyttää mahottomasti...jaksuja sinnekin :hug: !!

repa...kiitos ja kumarrus...voi että kun siä jaksat aina väsää jotain hyvää :p ....ainakin kaksi kiloo lihoin vierailulla :D !! Kasper on kyllä ihana poika, oikein herrasmies...tosi hyvää seuraa tuolle meijän emännälle...joka tais hiukan olla välil kovakourainen :whistle: ...kivaa oli =) !...miä oon ihan poikki...piti lettikin värjää...arvaa jaksanko...taidan vaan valuu pehkuihin, heti kun pääsen...
 
Pikaiset kuulumiset heitän taas tässä puutarha- ja rakennustöiden lomassa.

Mekin palaamme varmaan ensi viikolla paremmin taas linjoille, kun miehen loma loppuu.

Tämä muija kävi sit vetäsemässä viikonloppunat ekat jm-kisansa ja todella mukavaa oli vaikka yhteen kolariinkin jouduin syyttömänä mukaan.

Nyt lueskelin vain tämän viimeisen sivun teidän kirjoituksianne, mutta yritän tässä lähi päivinä käydä vilkaisemassa vähän noita vanhempiakin jotta tietäisin taas missä mennään.

Meillä tehdään ylhäälle molemmin puolin ekoja syömä hampaita ja pikku hiljaa alkaa alhaalla kulmahampaat pullottaa.

Ruoka ei ole oikein muutamaan päivään maistunut, mutta eihän sitä itsekään tule helteellä syötyä samalla tavalla. Juomisesta pikkumies pitää itsekin todella hyvin huolta eli pyytelee tasaisin väli ajoin mukia. Meillä tosiaan ei enään oikeastaan lainkaan käytetä pulloja, koska imee tosi hyvin myös pillistä.

Nyt viel hurauttamaan viimeinen pätkä nurmikkoa, kun lapset nukkumassa.
 
Hohhoijaa, olin toissa eilen ihan pikkutunneille asti ja aamulla heti 7.30 ois pitanyt alkaa, mutta tytyn kanssa kammppailu kesti niin pitkaan. Meilla on eka silma tulehdus :( ja tippoja laitellaan 3 kertaa paivassa.

Summer oliko jukujuku- maa entisellaan? Se on ollut mun ka veljen lasten kesaretki kohde monena vuotena ;) . Sinne hurruutta meilta mummolasta tuntiin.

Naukuri
Korvien putkitus ei vie kauvan kokeenelta tekijalta ja riippuen sairaalasta paaset heti pienokaisen tyko heraamoon ja kotiinkin samaisena paivana. Eli mikroskoopin avulla katsotaan korvaan, puhdistetaan vaikusta, prikataan reika tarykalvoon ja ujutetaan putki siihen ja korva tipat paalle.

Nii, kyllapa teilla odottajat on jo viikkoja kientynyt. Kotha saadaan taas vauva uutisia :p

Puheesta Nyt tulee selvalla suomella etta aiti! :D . Kun hain tytyn tarhasta tanaan nii sanoi voivoi minulle ekaks (oppinut mun miehelta, sen lempi suomi ilmauksia :D ) Isa tulee kans, mutta eipa juuri muuta, tietty heihei ja helou. Mutta onkos meidan F ainoa joka ei ole oikeestaan perustanut opetella koskettaan nenaa kun kysytaan missa nena on? Nyt joskus harvoin innostuu...

Torstania sit tullaan Suomeen, ihanaa, pappa on laittanut portit portaisiin ja ovat kovasti jo suunnitelleet meille aktiviteetteja B) . Ihanaa paasta lomalle. En tieda miten joudan koneella istuun, muuten kuin skypettaan miehelle F:n kanssa.... Nyt nukkuun kun viime yo venahti nii pitkaksi!
 

Yhteistyössä