Toukokuun IVF/ICSI/PAS

Maanantaisessa ultrassa näkyi yhteensä 10 follia, kooltaan 10mm keskimäärin. Puregonia nostettiin 200IU -> 300IU viimeisiksi päiviksi. Huomenna aamulla uusi ultra, katsotaan follien ja limiksen tilanne. Huomenna tai lauantaina sitten viimeinen Puregon ja maanantaina punktioon.

Jännät ajat monilla meistä nyt käsillä.

Mites HelinäKeijun siirto?
 
Heissan

Täällä turvottelen itteäni, oon paisunut aivan tolkuttomasti tämän viikon aikana. Kuinkakohan paljon ehdin vielä turvota... Yhdetkään farkut ei mahdu enää jalkaan... :eek:

Huomenna olisi taasen ultraan meno ja huomenna selviää mikä päivä ensi viikolla alkaa tapahtua. Vähän alkaa jänskättään. Töissä ilmoitin joutuvani pieneen operaatioon naistentautien polille, mistä joudun oleen muutaman päivän sairaslomalla. Sitten sainkin kuunnella vanhempien naisten synnytyskokemukset ja polvien tähystykset... mutta ei kukaan kysellyt sen tarkemmin.

Miten muuten pregnylin pistäminen? Saan varmaan huomenna ohjeet, mutta kuinka paljon ennen punktiota se pistetään? Kuka ja missä se pistetään? Ei kai sitä ite voi pistää? Pitääkö käydä polilla vai miten menee?

 
Hei!Pikaisesti Wilssonille vastaan:pregnyl pistetään 34-36 tuntia ennen punktiota ja kyllä se itse pitää pistää.Ensin pitää sekotella ne aineet keskenään(kuiva-aine ja neste)ja sitten vaihtaa se pienempi neula joka ainakin minun mielestä on aika iso,meinas nimittäin jäädä viimeksi pistämättä itseltä kun en en meinannut uskaltaa tökätä massuun mutta ei se loppujen lopuksi tuntunut itse pistos miltään...
Itsellä huomenna siis ultra,alkaahan tuo aika ahtaalta masussa tuntua ja housut kiristelee kummasti ;) "Mutta kaiken se kestää,kaiken se kärsii.."

T.Kiikka :wave:
 
Tännehän on tullut kivasti viestejä viime päivinä =)

Monella näyttää olevan punktio lähiaikoina.
Tsemppiä ja onnea jokaiselle matkaan.

Oma punktiopäivä ratkeaa maanantaina ultrassa, mutta toden näköisesti keskiviikkona on punktio. Eilen ultrassa näkyi 17 rekrytointi ehdokasta :D . Pikkuisen jo jännittää (=hirvittää) tuleva punktio, kyseessähän on ensimmäinen kerta.
 
Heippa taasen kaikille!

Vastauksena Tuulian kysymykseen, onko tullut sivuoireita sumuista... Oon ollut tosi väsynyt ja sekava koko ajan sumuja ottaessa. Tuntuu ettei muisti pelaa senkään vertaa. varhaisdementia!? :LOL: Olen jopa pyörtynyt muutaman kerran. Kävin varmuudeksi verikokeissa, jospa hb olisi matala, tuloksia odotellessa.

Kiva kuulla, että lähes kaikilla 'hommat etenee' hyvin! Itsellä siis IVF suunnitteilla vkolle 21. Eka ultra tulevana maanantaina.

Mukavaa viikonloppua! :flower:
 
Hei taas!Kävi tänään ultrassa ja rakkulat oli kasvanut niin kun oli ajateltu niiden kehittyvän :) Varmistui että punktio on tiistaina ja mahdollinen siirto sitten torstaina.Pregnyli pitää pistää sunnuntai-iltana myöhään,on siinä taas "arpominen"uskaltaako pistää ja vielä on annoksena 10000 joten pitää kahteen kertaan vielä aineet sekotella mutta jospa se siitä ja tämä kaikki tuottaisi sen toivotun tuloksen..
Mukavaa viikonloppua teille kaikille B)

terkuin Kiikka :hug:
 
heipä hei

Nyt alkaa olla jo jännät ajat, tänään selvisi punktiopäiväksi tiistai ja pregnylin pistäminen myöh. sunnuntai-iltana, ihan kuin Kiikalla :)
Ja pregnylin pistämiseen sain ohjeet ja tykötarpeet, siltikin hirvittää sen pistäminen...

Ja olo on edelleenkin kuin vappupallolla...
 
Voi vitsi, kylläpä mennäänkin monen kanssa ihan samoissa vaiheissa =)

Tänään ultrassa näkyi ainakin 11 follia, keskimäärin 15mm, limis oli 14mm. Huomenna aamulla pistetään viimeinen Puregon vielä 200IU, illalla myöhään sitten Pregnyl. Maanantaina punktio aamupäivällä, silloin pitää aloittaa sitten Progesteron-puikot :/ Tiistaina soitellaan hedelmöittymistilannetta ja keskiviikoksi on sovittu siirto aamuksi.

Ihan hurjasti kaikille tsemppiä ja :hug: matkan varrelle!!

Nyt muuten rupeaa jo ihan tosissaan jännittämään! Hyvillä mielin kuitenkin eteenpäin (optimistisena mutta realistisena kuitenkin :\| )
 
Heippa!
Tuli vaan tossa mieleen kysyä teiltä "kokeneilta" että kuinka kipee sitä on sitten sen punktion jälkeen, ja pystyykö oleen töissä vaan tuleeko pitkä sairasloma? Mulla eka IVF ja täytyy kyllä myöntää että tunnen olon tosi tompeloksi ku en oo ottanut selvää asioista aiemmin...
Mulla hiree piikkikammo, joten kammolla ootan jo piikkien pistelyä, hoitsuko oon niin voin kyllä muille pistää, mutt pyörryn kun joku vaan mainitseekaan verikokeen otosta multa :/ Aattelin opettaa ton mun miehen pistään niin ehkä se sitt siitä.
Hyvät v-loput vaan kaikille ja lykka til kaikille!
 
Heippa!
Tuli vaan tossa mieleen kysyä teiltä "kokeneilta" että kuinka kipee sitä on sitten sen punktion jälkeen, ja pystyykö oleen töissä vaan tuleeko pitkä sairasloma? Mulla eka IVF ja täytyy kyllä myöntää että tunnen olon tosi tompeloksi ku en oo ottanut selvää asioista aiemmin...
Mulla hiree piikkikammo, joten kammolla ootan jo piikkien pistelyä, hoitsuko oon niin voin kyllä muille pistää, mutt pyörryn kun joku vaan mainitseekaan verikokeen otosta multa :/ Aattelin opettaa ton mun miehen pistään niin ehkä se sitt siitä.
Hyvät v-loput ja lykka til kaikille!
 
Tuulia punktiosta tulee saikkua 3 päivää. Itse olen myös hoitaja, ja sen verta raskaissa hommissa että sain jo ennen punktiota saikkua kolme päivää, oli lievä hyperin riski.
Kipukokemus vaihtelee, mutta itsellä tuntui kaikkein pahimmalta neulanvienti täydempään munasarjaan. Mutta sain todella hyvin kipulääkitystä lisää.

Peukut punktioon meneville, ja tässä alkaakin sitten piinailuajat. On mukavaa saada jännäillä yhdessä.

Itsellä maanantaina ultra ja sen mukaan saa sitten tietää PAS päivän. Pääsee sitten Tayssiin sompailemaan rakennustyömaan keskelle.
 
Nassukka
Moi kaikille!! Mulla on kans ekan ivf:n viimeinen PAS suunnitteilla ens keskiviikoksi jos alkio selviää sulatuksesta... Toiveet on jotensakin aika korkeella tällä kertaa ku siirto tulee lääkkeelliseen kiertoon. Plussaonnea kaikille=)
 
Loore
Heissan!

Hoksasin tämän keskustelun vasta nyt mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Lasta yritetty 2 ja puoli vuotta josta puolitoista hoidoissa. Nyt on menossa eka ivf ja pas viikolla 21 näillä näkymin.
Hoito on mennyt pitkänkaavan mukaa viikolla 16 laitettiin kapseli ihonalle, menkkojen aikana oli tosi itkunen, itku tuli ihan mistä aiheesta vain muutenkin on tunnetilat vaihdelleet.
Tiistaina on eka ultra ja aloitetaan pistely. Saan varmasti noottia lääkäriltä kun paino ei ole pudonnut, sain glucphage kapseleita aineenvaihduntaan mutta ei ne ole mulla vaikuttaneet mitenkään, onko muilla niistä kokemuksia?

Olen jo 38v!
B)
 

Tuli mieleeni että, minkäkokoisia teidän rakkulat ovat olleet kun punktio on tehty? Ja paljonko kasvavat viimisten päivien aikana?

Itselle tuli vähän sellainen olo että onkohan nuo omat rakkulat liian pieniä? Näkyi 5 - 13 mm kokoisia rakkuloita. Ultra oli siis keskiviikkona ja seuraava ultra on maanantaina, punktio keskiviikkona tai perjantaina.

Hauskaa viikonloppua kaikille.
 
Mikäs sattuma kun mullakin tod.näk. punktio on keskiviikkona. Torstaina kävin ultrassa ja oli yhteensä 12 folliehdokasta. Käyn vielä huomenna, eli sunnuntaina ultrassa, aika hyvää palvelua meillä... sitten nähdään lopullisesti miten tuolla sisällä menee..
Muniksissa kyllä tuntuu ja kun täytyy juoda kaks litraa vettä päivässä ja juosta vessassa jatkuvasti niin välillä pissaaminen on vähän tuskaa. en tiedä painaako ne sitten tuonne rakkoon..
Mutta pelottaa aivan sikana punktio... Oisko jollakin lohduttavia sanoja meille ekakertalaisille? =)
 
Mikäs sattuma kun mullakin tod.näk. punktio on keskiviikkona. Torstaina kävin ultrassa ja oli yhteensä 12 folliehdokasta. Käyn vielä huomenna, eli sunnuntaina ultrassa, aika hyvää palvelua meillä... sitten nähdään lopullisesti miten tuolla sisällä menee..
Muniksissa kyllä tuntuu ja kun täytyy juoda kaks litraa vettä päivässä ja juosta vessassa jatkuvasti niin välillä pissaaminen on vähän tuskaa. en tiedä painaako ne sitten tuonne rakkoon..
Mutta pelottaa aivan sikana punktio... Oisko jollakin lohduttavia sanoja meille ekakertalaisille? =)
 
Moikka kaikille!

Hieman täällä on nyt kovasti tapahtumaa. Nyt aloitan vaan jännityksen teidän kaikkien puolesta. Mulla itsellä on nyt menkat päällä, eipä meinaa taaskaan loppua. Pelottaa että se kysta on siellä vieläkin. 14.5 on ultra, että joko se ois poistunut matkasta. Toivotaan.

Mä koitan päivitellä listaa aina kun tapahtumia on, mutta siirto päivät laitan vasta kun siirto tapahtunut. Niin taikauskoinen kun olen, että jos sitten ei menekään niin kuin pitäis, jos aiemmin listalle laitan. Joten koittakaa kestää. ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:05 Miina kirjoitti:
Mikäs sattuma kun mullakin tod.näk. punktio on keskiviikkona. Torstaina kävin ultrassa ja oli yhteensä 12 folliehdokasta. Käyn vielä huomenna, eli sunnuntaina ultrassa, aika hyvää palvelua meillä... sitten nähdään lopullisesti miten tuolla sisällä menee..
Muniksissa kyllä tuntuu ja kun täytyy juoda kaks litraa vettä päivässä ja juosta vessassa jatkuvasti niin välillä pissaaminen on vähän tuskaa. en tiedä painaako ne sitten tuonne rakkoon..
Mutta pelottaa aivan sikana punktio... Oisko jollakin lohduttavia sanoja meille ekakertalaisille? =)
Olen vähän ulkopuolinen tästä ketjusta, vaikka samassa tilanteessa kuin useampi teistä. Olin vast ikään punktiossa, ja Miinalle sen verran, että se punktio kyllä tuntuu inhottavalle, ja käy jonkin verran. Mutta, ne antaa hyvät lääkkeet, rauhoittavat ja kipulääkkeet, niin ei se niin paha ole. Lisäksi se kestää niin vähän aikaa, että sen kyllä kestää vaikka hammasta purren!
 
Hei!
Tässä tulee nyt vähän tällästä filosointia, että aika kuluisi...
Tuli tossa vaan mieleen että ku mullakin alkanut muisti pätkiä pahasti tosta sumuttelusta, samoin kuin Hammaskeijulla, ja oon kuullu muutamalta muultakin samaa, ja eikö ton sumuttelun tarkotus oo just laittaa eilmistöä ns.vaihdevuosi-tasolle... niin tarkoittaakohan tää sitä ett meillä joilla muisti pätkii jo nyt, niin sit ku ollaan oikeesti vaihdevuosi-iässä niin iskee dementia... Ikävää noille meidän ei syntymättömille lapsille... No tää nyt oli vaan tällästä mietiskelyä, ku tuntuu jotenki että aika on pyähtynyt, ku ootan niin innolla/kauhulla sitä punktiota, johon kyllä vielä uutma vko aikaa.
Lauantai-illan jatkoa vaan kaikille!
 
Aurinkoista sunnuntaita!

Sumuista vielä... lisäksi mulla ainakin naama näyttää pahemmalta kuin teinivuosina ikinä! Näppyä näpyn vieressä, samoin hartioissa. Toivoa vaan sopii, että niistä joskus pääsisi vielä eroon. Tosin se nyt on pienin harmeista, kun lasta on toivottu jo pari vuotta. Samoin mielia-ala heittää laidasta laitaan. Viimeksi eilen oli sellainen 'pillityspäivä'!

Minua myös kammottaa ajatus punktiosta. Jo se munatorvien tähystys/ultraus tuntui todella inhottavalta silloin alkutilannetta kartoitettaessa. Mutta luotan siihen, että saa hyvän lääkityksen. Missä saa 3 pvää saikkua? Mulle sanottiin, että vain sen punktiopvän saisi, siis punktio tehdään TAYSissa.

Huomenna eka ultra, eiköhän se muukin aikataulu ala selvitä! Eiköhän me kaikki hengissä selvitä! B)
 
Heippa!Eipä taaskaan päässyt kirjautumaan joten kirjotellaan harmaana :( Itsellä on tänään myöhemmin Pregnylin pistäminen,jännittää jo miten sen neulan uskaltaa taas tökätä,ehkä laitan vaan silmät kiinni ja tökkään ;) Tuolla kyseltiin itse punktiosta,itsellä on nyt toinen kerta tulossa,eka kerralla ainakin ei se ollut paha kokemus eikä pahemmin tuntunutkaan missään,luulin paljon pahemmaksi..Antavat kunnon kipu-ja särkylääkkeet suonensisäisesti jotka vievät enimmät kivut ja säryt ja myöskin melkein tajunnankin :snotty: Hammaskeiju kyseli sairaslomasta,yleensä se on punktiosta siirtoon eli kolme päivää,itsellä viimeksi oli koko viikko saikkua kun meinas hyperiä pukata ja kannattakin reilusti pyytää lisää saikkua jos yhtään tuntuu pahalta ettei tule sitten mitään yllätyksiä..
Eikun kaikille jännittäviä aikoja ja parilla muullakin(en valitettavasti muista nyt nimiä :ashamed: ) oli puntio nyt tulevalla viikolla,joten peukkuja että kaikki menee hyvin ja saadaan paljon muniksia =)

Terkuin Kiikka :hug:
 
Moi!

Kävin tänään ultrassa ja hyvin olivat kasvaneet. Tuntuukin kyllä siltä että siellä tapahtuu jotain... Torstaille lekuri suunnitteli punktion ja lauantaina olis siirto. Vähän lohdutti kun näin ne lääkkeet mitkä napataan ennen toimenpidettä... Ja kun saa vielä lisäksi suoraan suoneen. Ei ehkä pelota enää niin pahasti.
Oikea puoli muniksista on melkeinpä koko ajan kipeä vaikka yritän juoda koko ajan vettä... Oikealla puolella olikin enemmän folleja. Toivottasti kipu ei kovin pahaksi tule että pystyy olemaan töissä.
Mutta palaillaan taas!
 
No niin, punktio ohi. Kyllä olikin jo aika turvonnut alavatsa ja kiristelevä. Saaliina 17 rakkulaa, joista 10 munasolua. Ollaan todella tyytyväisiä, koska tiedettiin, että pitäis olla 10-11 follia ja jännitettiin että monessako niistä olisi sitten kelvollinen solu. Huomenna sitten soitellaan iltapäivällä moniko on hedelmöittynyt ja ke tarkoitus mennä siirtoon.

Ei voi kyllä sanoa, että toimenpide olisi ollut kivuton... :(
Mutta oikein tyytyväinen "saaliiseen". Tänään sitten aloitettu myös Progesteron-puikot ja Progynova jatkuu 8mg/vrk.

Huomenna siis lisää informaatiota. Kyllä jännittää kuinka käy...

Mitenkäs muilla? Toivottavasti kaikilla mennyt hyvin!
 
Hammaskeiju: Meidän lääkäri sanoi että kirjoittaa sairaslomaa 5 päivää (punktiopäivä mukaan lukien). Ja jos on kipuja niin lomaa lisätään. Ollaan yksityisellä hoidossa.

Ja omaa napaa (tai mahaa :) ) Tänään käytiin ultrassa. Olihan nuo "ehdokkaat" kasvaneet. Rakkuloita löytyi 20 kpl (10 - 21 mm kokoisia). Joten punktio varmistui keskiviikolle ja tänään illalla pitäisi pistää irroituspiikki. JÄNNITTÄÄ ihan mielettömästi!

Onnea matkaan kaikille kohtalotovereille.
 

Yhteistyössä