Toukokuun IVF/ICSI/PAS

Tulin juuri ekasta ultrasta takaisin töihin... Hyvin olivat kai olleet lepotilassa ja reippaasti näkyi alkufolleja molemmin puolin. Huomenna alkaa piikitys (Gonal-f). se on kyllä inhottavaa itseään pistellä, tähän asti mies joutunut laittamaan Pregnylit! Pitää kai ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhdistäytyä! Seuraava ultra vkon päästä.

Kysyin myöskin siitä sairaslomasta. Sanoivat, että vähintään 3 pvää. Olin varmaan ymmärtänyt väärin viime kerralla. Tulee aina niin paljon uutta ja outoakin asiaa, ettei mene ihan tajuntaan asti joka kerta! :LOL: Tiedä nyt meneekö sinne muutenkaan mitään!

Jotenkin jäi käynnistä ihan hyvä mieli! Taitaa kyllä osittain johtua tuosta ihanasta säästäkin!

Iloista päivää kaikille! :wave:

Ai niin, Marille tsemppiä punktioon! Kerro miten meni kun se on ohi. Kuten joku jo totesikin, niin ei ole mikään kiva kokemus ja itseä jo valmiiksi pelottaa!<br><br>
 
Hammaskeiju: kiitos tsemppauksesta. En varmaan saa edes nukutuksi viimeisenä yönä kun jännittää niin paljon.

Pistämisestä. Conal-F oli jopa tälläiselle piikkikammoiselle kuin pala kakkua. Neula on pieni ja ohut ja pistos ei tunnu missään. Ainoa missä tuo Conal-F "tuntui" niin oli Apteekin kassalla, aivan törkeän kallis lääke :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 18:24 Hammaskeiju kirjoitti:
Missä saa 3 pvää saikkua? Mulle sanottiin, että vain sen punktiopvän saisi, siis punktio tehdään TAYSissa.
Hei! Taysissa on kolmen päivän sairausloma punktion päälle ja se tulee ihan pyytämättä. Olen ollut kaksi kertaa, punktio on ollut ihan normaali aina eikä loman pituudesta ole edes keskusteltu. En ole erityisemmin ollut edes kipeä. Ensi viikolla se onkin sitten jo kolmatta kertaa edessä...
 
Hei!Hieno saalis Katia79:llä :) Sulla tuo "pahin"osuus on takana päin..
Itsellä punktio on huomenna edessä ja alkaa pikkuhiljaa jännittämään vaikka onkin toinen kerta kyseessä pelottaa, vähän mitä tulemanpitää :p Tänään onneksi oli vapaapäivä sillä olen ollut tosi väsynyt ja vatsaa turvottelee ja välillä vihloo jonkin verran..Mutta tulenpa huomenna sitten kertomaan tulokset jos kykenen ;)

terkuin Kiikka :hug:
 
heipä hei
Huomenna se olisi sitten edessä. Olo tosi turpea ja tukala, onneksi ei minunkaan ole tarvinnut tänään töissä olla. Liikkuminen on ollut aika hankalaa ja olenkin ollut suurimman osan päivästä sängyn pohjalla.

Jännittää ihan hirveesti, vielä kun eka kerta eessä ja en oikein tiedä mitä tuleman pitää. Mutta huomenna ollaankin jo paljon viisaanpia.

Tsemppiä kaikille tämän viikon punktioon menijöille!
 
Kiikalle ja Marille kärisivällisyyttä ja kipukynnystä punktioon.
Pidän peukkuja että tulee hyvä saalis!
Tulkaahan sitten kertomaan uutisia ja varsinkin hyviä sellaisia.

Itse olen juuri pistänyt pregnylin joten keskiviikkoa odotellaan kauhun sekavin tuntein :/ . No se joka leikkiin ryhtyy ja niin pois päin. ;)
 
heissan

nyt on punktiossa käyty ja saaliiksi tuli 19 munasolua. Operaatio oli helpompi ja kivottomampi mitä luulin, mutta nyt olotilat on melkoiset... :$ Torstaina olisi sitten siirto, huomenna kuulee miten ne on halunneet hedelmöittyä. mutta pahin on takana!

Ja nyt takasin sängyn pohjalle...
 
Heippa!minäkin selvinnyt punktiosta,oli kyllä minun kohdalla todella kivulias operaatio verrattua viime kertaan jolloin ei tuntunut oikeistaan miltään..Saalis oli ,7 solua,huomenna saa tietää moniko on hedelmöittyny,toivottavasti mahdollisismman moni että jäisi jotain pakkaseenkin.Meillä sovittiin että jos siirrettävää on siirretään kaksi ;) Mutta nyt täytyy jatkaa makoilua kun istuakkaan ei oikein kärsi..Palaillaan huomenna asiaan :)

Terkuin Kiikka :hug:
 
Jeps, tänään sitten saatiin kuulla, että 10 munasolusta 5 oli hedelmöittynyt normaalisti. Siihen täytynee olla tyytyväinen. Kyllä olenkin. Pelkäsin ihan älyttömästi, että tulos olisi 0.

Nyt sitten jännitetään huomiseen asti miten lähtevät jakautumaan. Kunpa vaan mahdollisimman moni jatkaisi eloaan... Huomiselle onkin varattu jo siirtoaika aamuksi, joten siellä sitten selviää mikä tilanne on ja onko siirrettävää.

Hienoa, että Kiikan ja wilssonin punktiot menivät hyvin ja "saalistakin" tuli kivasti =)

Marille tsemppiä huomiseen punktioon ja Miinalle torstaihin (olihan se niin?), hyvin se menee!!

Kaikille muillekin tsemppiä ja voimia!!
 
Hei! Olen uusi tässä ketjussa. Olen sivusta seuraillut teidän kirjoituksianne ja nyt ajattelin kirjoittaa itsekkin.

Meillä on eka ivf-hoito meneillään ja tänään oli se punktio.

Pelkäsin siihen mennessäni älyttömästi, mutta se oli kyllä täysin turhaa. Toimenpide oli aika kivuton ja meni nopeasti ohi, lääkkeet oli kyllä tosi hyvät. Ei tarvinnut kärsiä.

Halusin kirjoittaa positiivisesta punktio kokemuksesta, jotta kaikkia ei pelota se, niin kuin minua.

Saaliiksi saimme 14 munasolua. Huomenna pitäisi soittaa että miten ne ovat hedelmöittyneet.

Tsemppiä kaikille ja hali :)
 
Tervehdys kaikille,

Mukava lukea pinoa kun meitä on mukana niin monta ja useampi on päässyt jo tositoimiin. Itse odottelin myöhässä olleita menkkoja ja varattu 0-ultra-aika meni siksi ohi, mutta nyt tilanne tarkistettu ja pistelyt voi alkaa.

Lokoisia piinailupäiviä HelinäKeiju75, jakautumisonnea Katia79, Kiikka, Wilsson ja Baby81 sekä tsemppiä Marille ja Miinalle punktioon!

Mitenkäs ne Nassukan ja Nefelin PAS:sit? Entäs Vimpun tämänviikkoinen punktio? Olenkohan missannut joitain viestiketjusta...
 
Moikka!

Ajattelinpa minäkin liittyä tähän pinoon, kun niin sopivasti sattui... Joku saattaa minut muistaakin tuolta helmikuun pinosta, muistaakseni ainakin Helinäkeijun ja Hormonihirviön kanssa siellä yhdessä piinailtiin. Eli meillä on yritystä takana 08/03 lähtien, eka IVF oli helmikuussa ja nyt sitten eka PAS.

Mulle tehdään tuo siirto luonnolliseen kiertoon, ja tänään vihdoin mittari pärähti positiiviseksi. Todella loistava toi digitaalinen ovulaatiotesti, ei tosiaan yhtään tartte arvailla tulosta! Ja siirtopäivä on nyt perjantaina 11.5. Naistenklinikalla.

Jännittää aivan hurjasti selviääkö yksikään meidän pikkuisista elävänä tuolta pakkasesta :/ Siellä on nyt tallessa 2+3 alkiota, eikä niiden laadusta ole mulla mitään tietoa...

Tsemppiä kovasti kaikille! B)
 
Heissan vaan kaikille! Olen elänyt hiljaiseloa palstojen suhteen kun ollaan nyt odotettu reilu 2 kk pelkkää PAS:iin pääsyä.

Oma napa on nyt masentunut. Tänään siis piti olla viimein PAS lääkkeelliseen kiertoon, mutta meidän ainoat 2 pakastesinttiä eivät sitten sulatuksesta selvinneet, joten se siitä sitten.

Taitaapa tulla olla taas edessä pitkä odotus sillä klinikka jää pian kesätauolle eli seuraavat hoidot jäävät sitten syksyyn. On niin pe***leen turhautunut olo! Tuntuu että tässä menee aikaa niin paljon hukkaan pelkästään julkisen puolen säästöjen/hitauden vuoksi. Tämäkin pari kuukautta oltaisiin edes voitu yrittää ihan luomusti. *huokaus*

Täällä siis jännittynyt odotus vaihtunut masentuneeksi murjotukseksi. Jospa huomenna olisi jo parempi mieli? Onnea matkaan muille toukokuun piinailijoille!
 
Heippa

Mä joudun hyppään pinosta pois. Meille tosiaan piti tehdä tällä viikolla punktio, mutta elämä ei aina mene suunnitelmien mukaisesti. (sehän me kaikki todellakin tiedetään!!) Meillä tapahtui muussa elämässä isoja muutoksia ja katsoimme parhaaksi hetkeksi aikaa keskeyttää lapsettomuushoidot. Tapahtumat kun sattuivat juuri ennen kuin pistokset olisi alkaneet. Katsomme hoitoja kesällä sit uudelleen. Voimia teille kaikille hoidoissanne! Käyn ehdottomasti lukemassa teidän testituloksia täältä. Toivotaan mahdollisimman monelle positiivisia testauksia!
 
Moikka!

Onnea hyvästä saaliista kaikille punktiossa olleille. Ja tsemppiä sinne meneville.
Vimpulle pahoittelut että jouduitte nyt hieman siirtämään hoitoa. Mutta varmasti teitte oikean ratkaisun, mikäli elämän tilanne nyt sitä vaati.
Nefelille pahoittelut PAS:in epäonnistumisesta. :( Kurja tilanne, uskon sen. Jätin sinut vielä listalle, kerro vain jos haluat pois, niin poistan toki. Niin ja Vimpun poistinkin sitten listalta.

Muutoksia oli nyt niin paljon, että jos virheitä on niin kertokaa, korjailen sitä mukaa. :)

Nyt hauskaa loppuiltaa ja tulevaa keskiviikkoa kaikille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 23:31 Mari kirjoitti:
Kiikalle ja Marille kärisivällisyyttä ja kipukynnystä punktioon.
Pidän peukkuja että tulee hyvä saalis!
UPS!!! Wilssonia tietenkin tarkoitin enkä itseäni (miten-niin-väsynyt?) :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
baby81 ja Tintti74 Tervetuloa mukaan :wave: Kiva saada lisää jännättävää tänne toukokuun pinoon.

Baby81 special kiitos sinulle rohkasevista sanoista punktion puolesta. En tiedä olenko koskaan ollut vielä näin hermona mistään. ;)

Wilsson ja Kiikka: Hienoja määriä olette saaneet punktiosta, onnea.
Toivottavasti lähetee moni myös heldelmöittymään.

Katja79:lle onnea matkaan huomiseen siirtoon. Sano että laittavat liimatuubin alkiolle mukaan.

Vimppu: Voimia sinulle.

Unhdinkohan jonkun? Jos unohdin pyydän jo etukäteen anteeksi.
 
Nassukka
Moi taas kaikille!!! Mulla siis huomenna ois varattu aika PASsiin jos alkio on selvinny sulatuksesta. Toivottavasti, on viimeinen alkio menossa nyt mutta huomenna aamulla tietää kun soittaa lääkärille =) ! Jotenki on nyt positiivisempi olo kun aikasemmilla kerroilla, jos vaikka vihdoin 7 vuoden odottelun jälkeen tärppäis. Plussaonnea kaikille tooosi paljon
 
Siirto tehty!!

5 hedelmöittyneestä 4 oli lähtenyt jakautumaan. 3 oli 4-soluisia 1-luokkaisia, 1 5-soluinen 2lk.

2 priima-alkiota nyt siirretty. 1 tai 2 jää sitten pakkaseen, se ei selvinnyt vielä jatkaako toinenkin jakautumista normaalisti.

Tästä se kahden viikon piinailu nyt sitten alkaa!

Tulehan Mari kertomaan punktiokuulumisia kun ehdit...
 
heissan
Soittivat klinikalta, munasoluja olikin 20, joista 16 kypsiä ja niistä 14 oli hedelmöittynyt. nyt jännityksellä odotetaan miten ne alkaa jakautua...

Tsemppiä muille tämän viikon punktioon menijöille ja takertumisonnea siirtoon menijöille.
Puhuttiin eilen siipan kanssa alkion kiinnittymisestä ja tultiin siihen tulokseen että nykyajan lapset on pilalle hemmoteltuja pienestä saakka, voisivat osallistua olemassa oloonsa edes sen verran, että nappaisivat ite kiinni, kaikki muu kun on jo tehty valmiiksi..
:LOL:
 
Nassukka
Ihanaa!!! Alkio selviytyi hyvin sulatuksesta ja kohta ois lähettävä siirtoon! Toivottavasti kaikki menis tällä kertaa hyvin... Mites muilla menee? Toivon mukaan saatais paljon plussaajia näin kesän kunniaks. Väsyttää niin kamalasti ku ei tullu uni silmään viime yönä kun mietin vaan et päästäänkö siirtoon vai ei, onneks kuitenkin vapaapäivä ettei tarvii mennä töihin vasta kun huomenissa =)
 
Heissan!

Soitin juuri labraan, meillä oli 7 hedelmöittynyt 14:sta. Huomenna olisi sitten siirto.

Willson sullahan oli tosi hienosti hedelmöittynyt :)

Toivottavasti mahdollisimman moni sitten jakaantuu ja jää mahdollisesti pakkaseenkin.

Meikä on ihan innoissaan täällä :) :)
 
Wilsson: Sähän olet oiva "munia" - upea tulos!

Katjalla ja Nassukalla taitaa nyt sitten olla ns piinapäivät alkaneet.
Hienoa että Nassukan "pakkasukkokin" selvisi sulatuksesta. Olen varma että "pakkasukko" on just se yksi mitä kaivattu :)

Baby81 Hieno saalis on sinullakin lähtetynyt hedelmöittymään.


Ja sitten omaa vatsaa...punktio takana, eikä onneksi ollut niin paha kuin kuvittelin. Hieman nipistelee vatsassa ja liikkuminen ei ole ihan kaikkein verkkasinta juuri nyt. Munasoluja saatiin 12 kerättyä. Joten nyt on sitten sormet ja varpaatkin ristissä että lähtee edes pari hedelmöittymään - tai yksin riittäisi :saint:
Perjantaina olisi sitten siirto jos kaikki menee hyvin.

Kaikille eri vaiheisiin todella paljon onnea matkaan. Nyt tämä rouva menee pitkäkseen vähäksi aikaa.

 
Hormonihirviö
Täällähän tapahtuu ja moni on päässyt jo piinaileenkin. Wilssonilla hyvä saalis, jää pakkaseenkin hiluja. Taustaillut olen kun ei ole omassa navassa mitään kerrottavaa paitsi nyt sitten pas siirtyi viikolle 22 kun menkat oli tietysti myöhässä kun niitä niin kovasti odotti. Kävin tänään piristään mieltä ja ostin hajuveden ja 2 kengät (en uskaltanu kengistä kertoa miehelle kun aina moittii rahan menoa). Voimia piinailuun ja tarrasukkia! perästä tullaan kunhan ehditään....
 

Yhteistyössä