Toukokuun IVF/ICSI/PAS

Kiitos Mari rohkaisevista sanoista! Mulla oli tänään senkin suhteen huono tuuri kun mun oma lääkäri ei ollut tekemässä sitä siirtoa. En oikein tykkää siitä joka sen teki. Enkä sitten osannut kysyä siltä lääkäriltä tarkemmin että mitä sitten jos tämä ei nyt onnistu. Täytyy soittaa sitten omalle ens viikolla.

Tosiaan, vaikka mulla ei yleensä ole minkäänlaista arpaonnea mut nyt on kuitenki jotain toivetta..... -ainakin toisella meistä. Toivottavasi tietenkin kummallakin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 19:41 Miina kirjoitti:
Tosiaan, vaikka mulla ei yleensä ole minkäänlaista arpaonnea mut nyt on kuitenki jotain toivetta..... -ainakin toisella meistä. Toivottavasi tietenkin kummallakin.
Otetaan jättipotti kotiin tällä kertaa, eikös vaan? ;)
 


Baby81; Mikä vointi? Toivottavasti kivut ovat jo loppuneet.

Entäs Helinäkeiju, Miina, Kiikka, Wilsson, Katja79, Tintti74 ja muut
Onko teillä millainen olo ? Mitään tuntemuksia puolesta tai vastaan?

Oma olo on ihan normaali eli vähän tuntuu että metsään meni. :(
 
Katia harmaana
No niin just. Mulla myös oikeastaan ihan normaaliolo... Eilen eikä tänään ole tuntunut juuri mitään... :/ Nyt kun toivoo, että tuntisi jotakin, tietäisi sitten ainakin, että jotain siellä on tekeillä...

Kertoilkaas muutkin millaisia oloja on?

Pitkä matka on vielä edessä piinisteltävänä...

Katia pp4
 
Mulla myös normaali olo, mitä nyt maha on vähän kipeä eilisestä kramppauksesta... Tai oli se kipeä vähän ennen siirtoa. Toivottavasti se kramppaus ei työntänyt niitä tyyppejä pois sieltä..

Ei voi vielä tunteakaan tässä vaiheessa sitä että onko onnistunut vai ei. Joten malttakaa mielenne. :)
Itelle saa kyllä kehiteltyä kaikenmaailman oireita. Kolmannen inssin jälkeen mulla oli kaikki mahdolliset oireet ja silti tuli nega, joten kannattaa välttää ittensä liikatutkailua.

Ärsyttää vaan tunkea niitä lugeja tonne alas kolme kertaa päivässä. :(
Miksei niille kapseleille kehitellä jotain asettimia? En mä ainakaan saa niitä tarpeeksi syvälle ja sitten ne valuu ulos... Täytyy yrittää vaan työntää..
 
mulla pp10 menossa (piti muuten kalenterista kattoa, niin hyvin olen koittanut koko asian unohtaa).
tuntemuksia, onko niitä? hhmmmm... välillä vihlasee mahaa ja välillä jomottaa... rinnoissa ei mitään tuntemuksia. aika vaikea sanoa mitään, että olisiko onnistunut, koska luget tekee kaikki nää "oireet".
miten on niin erilaisia annostelu-ohjeita lugeissa, mulla on 2 palleroa aamuin illoin. ja todellakin saisivat kehitellä jonkin asettimen.
 
Mulla on myös lugeissa 2 tablettia (200mg) aamuin illoin. Saa kulema toisen annoksen ottaa suun kauttakin jos haluaa. Olen jostain lukenut että sivuoireet on silloin paljon vahvemmat joten olen tyytynyt tuohon toiseen menetelmään.


Mulle lääkäri määräsi labra-ajan 2 viikon päähän punktiosta ei siirosta, joka oli mulle yllätys. Onko tämä ihan normaali käytäntö?

Ja sitten jännittämään leijonien puolesta!
 
Ja mulle taas on määrätty Progesteronia 300mg kolmesti vuorokaudessa. Ja ihan puikkoina vaan. Eikä tosiaan ole helppoa niitä työntää...asettimesta olen minäkin haaveillut :) Välillä valuu enemmän ulos ja välillä ei juuri ollenkaan.
 
Nassukka
Hyvää äitienpäivää kaikille!!! Toivottavasti saatais jo ensi vuonna kaikki viettää "oikeesti" äipänpäivää :flower: Mulla tänään pp 4, eikä oikeen mitään kummia tuntemuksia mitä nyt ne normaalit mahan nippailut ja tissien turvotus ja kipuilu... Mulla testipäivä siis 25.5. Meidän lellipentu (haukku siis) viettää tänään 9v synttäreitä ja on näin ollen saanut maksalaatikkokakun, oli jätkä onnesta soikeena!!!
 
sesty
Mari: Nyt peukut pystyy että kiinnittyvät, älä nyt vielä menetä toivoa sentään kaksi siirrettiin. Meillä oli top- luokkaa se yksi joka siirrettiin eikä se kiinnittynyt, ettei se topkaan aina varmaa raskautta takaa. Tänään aloitin Zumenon lääkityksen ja 9 päivän päästä eka ultra ja sitten luultavsti toukokuun lopussa tai kesäkuun alkupäivinä on Pas. On tämä kaikki niin jännittävää aikaa, nyt vaan toivon kovasti että teillä menee kaikki hyvin.
 
heissan taasen
Oireita ja tuntemuksia on vaikka kuinka paljon, mutta pistän ne kaikki ällö-lugejen syyksi.. tissit meinaa varmaan räjähtää, niin turvoksissa ja kipeet ne on, pientä vihlontaa kohdun seudulla aina välillä, päätä on jomottanut tasaisesti kolme päivää, maha turvoksissa... onneksi olen ollut tämän viikon saikulla+vapailla, mutta huomen aamulla pitäs työvaatteiden taas mahtua päälle :/

kysyin apteekista asetinta lugeille, mutta ei kuulemma ole. Onko kellään tietoa käviskö minkään hiivatabujen asetin lugeille?

 
Sunnuntai-iltaa!

Lisäänpä omankin osuuteni luge-keskusteluun... Koska PAS tehtiin mulle luonnolliseen kiertoon, ei noita palleroita onneksi tarvita kuin yksi iltaisin. Tosi kiva, sillä niiden kanssa vehtaaminen ei oikein mieltä ylennä. Lääkäri sanoi lisäksi, ettei tuo yksikään ehkä ole välttämätön, mutta se voi jossain tapauksessa olla juuri se pieni ero, joka auttaa onnistumaan. Ja minähän tartun jokaiseen oljenkorteen...

En tiedä, kannattaisiko kokeilla lugeille Canesten 500 mg emätinpuikkojen asetinta? Kyseinen valmiste on ainakin aikamoinen jööti, joten luulen että luge mittojensa puolesta voisi sen asettimeen mahtua. Nyt innokkaat testaamaan =)

Muuten väittäisin, että oireita on huomattavasti vähemmän kuin tuoresiirron yhteydessä. Oletteko muut huomanneet saman? Lugeannos oli silloin mulla 1 x 3, joten eipä varmaan ole mikään ihme että helpommalta (?) nyt tuntuu. Jotain juilimista kohdun tienoilla, ja vähän taitaa alamaha taas pömpöttää, mutta ei sen kummempaa.

Kertokaapa muuten armaat sisaret, että miten nämä piinapäivät oikein numeroidaan PASin yhteydessä? Mä olen taas ihan pihalla... Jos siirto oli pe, niin onko nyt pp2? Testipäivä on mulla 23.5. Siihen on ikuisuus!

Nopeasti kuluvia piinapäiviä kaikille ja :hug:

Tintti
 
sesty Kiva että tulit tänne mukaan :wave:

Täytyy johtua kyllä näistä lugeista nämä mielialavaihtelut. Ilmoitin tänään jo miehellekin että toista kertaa en tähän lähde, vaikka tiedän ihan tarkkaan että varmasti olen valmis yrittää uudestaan jos vaan talous sen kestää.

Onko muuten siirtopäivä pp0 vai pp1?

 
Esteri
Taustalta kommentoin luge-asiaa:
tamponin asettimeeen mahtuu ainakin hyvin pienemmät luge-pallerot. Vaikka sen kuinka syvälle työntää, niin osa valuu aina pois ja saakin ilmeisesti valua.

Onnea kaikille vaiheisiinne.
T Esteri ent palstalainen jostain vuodelta 2000...
 
lugeista
Hei. Itse olen käyttänyt lugejen kanssa canesten asetinta... siihen mahtui just 2 luge palleroa ja sillä saa kyllä laitettua hyvin. muistaakseni ostin pelkän canestenin en sitä yhdistelmää. siitä on jo pari vuotta, joten en tiedä ovatko muuttaneet asettimen muotoa. mulla tehtiin juuri 5 ivf ja negaa taas paukkui. joten uutta suunnitelmaa tässä odotellan....
 
Hormonihirviö
Tuosta hyprerstimulaatiosta vielä kun on itellä 3 punktiota takana ja kaikista olen turvonnut ja on ollut hartia pistoksia, pientä hengen ahistusta ja nestettä kerääntynyt munasarjoihin niin no kuitenkin mulle lääkäri sanoi että jos alkaa pahasti ahistaa hengitystä niin sitten lääkäriin ja pian muuten se menee ohi muutaman päivän kuluttua. Mulla on tuoresiirrosta turvotus kokonaan lähtenyt vasta kun olen lopettanut lugejen käytön.
Mulla on kestänyt taas viikon menkat ja ne alkaa tiputteluvuodolla ja lopuksi alkaa kova vuoto niinku hanan aukaisisi ja tulee hyytymiä(isoja). ennen oli toisin päin eli kova vuoto aluksi ja sitten tiputtelua. Onko muilla menneet menkat sekasin näistä hormooneista? Mutta kipuja on huomattavasti vähemmän ollut hoitojen aikana, mistähän sekin sitten johtuu.
Lauantaina pääsi iso itku kun taas kerran huomasin että en edelleenkään ole äiti vaikka on yritystä jo 5 ja puoli vuotta takana..... Voimahaleja kaikille!
 
sainpa raahattua itseni töistä kotiin ja suoraan koneelle.
päänsärky nostaa taas päätään, paha paha. koko viikonlopun se viimeeksi särkikin, perjantaista lauantai-iltaan ja sunnuntaina pikkasen tuntui jomottavan mutta ei sen pahemmin. mutta taas... pp11 menossa ja pomokin töissä kyseli tuntemuksia, mutta eipä niitä ole kun jomottelua mahassa, kuten ennen tätin tuloakin. tänään ei ole yhtään vielä vihlaisuut, jomottanut kyllä senkin edestä.
minä oikasen kyllä sohvalle!
 
sesty
Mari: Sanoin kans miehelleni että jos nyt tämäkään( PAS) ei onnistu niin sitten unohdetaan koko juttu, nyt ainakin tuntuu siltä ennen enää jaksa aloitaa alusta koko rumbaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten mieli vielä muuttuu jos tämä ei nyt onnistu. Ultra on kierron 10 päivä ja sitten siirto ehkä kierron 19-21 päivä, että toukokuun lopulle menee.
Sulla on nyt jännitävää aikaa, käytätkö Lugeja nyt? Aloitan kans niiden käytön vähän ennen siirtoa. Ei muuta kun tsemppiä :)
 
Moi taas!

Huomaan olevani koukussa tähän ketjuun.... :D

Mäkin kokeilin Canestesin asetinta niitten lugeitten laittamiseen. Mulla oli sen verran pieni asetin ettei kapseli mahtunut kokonaan sisään mut sain tukittua siihen päähän ja kyllä se jonnekin meni... ei kait siitä mitään haittaa ole jos asettimen kanssa sen laittaa.

Mulla on toi maha hiukan kipeä vielä, ei kuitenkaan haittaa elämistä, välillä se on pois hetken. Nyt kun ottaa päivälugen niin huimaa jonkin verran ja on silleen vähän hönttiolo, mut ei aina tiedä miten päljon hönttiys johtuu lääkkeistä... :p
Väsyttää ainakin nyt niin ettei ajatus kulje. Joten kirjoitellaan joskus jotain enemmän järkevää.

Kertokaahan heti testin tulos, keillä testipäivä on ihan näinä päivinä!
 
Huomenta ja päivää kaikille taas!

Eilen oli siis käynti taysissa. Ultrattiin että oliko kysta lähtenyt... No eihän tuo ollut! :headwall: Siellä se olla möllötti munasarjassani, ärsyttävää.
Kävin sitten myös verikokeissa, kun se kuulemma kuuluu aina asiaan mikäli on kysta. Jonkun jutun ne verestä katsoo, mitä lie. Mutta nyt lääkäri sitten sanoi, ettei enneta sen häiritä meitä nyt yhtään. Joten, maanantaina sitten aloitan sumut ja siitä sitten edetään. Viikolla 25 ois sitten punktio.
Saatiin jopa lupa lähteä kesken pistohoidon reissuun, kunhan vain ennen ja jälkeen reissun heti poikkean ultrassa. Jee! Nyt on siis aika mukava jatkaa. Mitä nyt se pirun kysta siellä ärsyttää.

Mutta semmoista meillä. Paljon tsemppiä piinailijoille! :heart:
 
Hormonihirviö
Nampulalle: Mulla on vähän väliä n 1.5cm kystiä (1 kerrallaan) ja lääkäri ei ota mitään kantaa vaikka hoitoja tehdäänkin, toiset lääkärit ei aloita edes hoitoja jos on kysta aika ihmeestä touhua. Mukavaa matkaa! Menee varmaan kivemmin pistos aikakin eikä koko ajan ehdi itseensä miettimään. Minulla on lääkäri perjantaina ja huomisesta alan tikuttamaan ovista jos pääsis passiin alkuviikosta. Onko muita samassa aikataulussa?
 
Heippa kaikille! :wave:

Olen seuraillut kaikkien kuulumisia kykenemättä vastaamaan... Teillehän on tapahtunut vaikka mitä! Peukkuja kaikille piinailijoille, punktioon ja siirtoihin menijöille!

Olen ollut älyttömän väsynyt ja tosiaankin kynemätön tekemään mitään ylimääräistä. Nyt siis menossa sumut ja gonal-piikit. Toinen ultra oli eilen, vas. puolella 2 follia, oikealla 6. Vähänlaiselta tuntuu määrä, mutta lääkärin mielestä riittävästi. Perjantaina kolmas ultra, sitten selviää milloin punktio.

Onko muilla piikityksestä oireita? Pää on koko ajan kipeä, huimaa vähän väliä ja sitten tää väsymys. Tosi kiva yrittää olla töissä pirteänä, vielä asiakaspalveluammatissa! Ja öisin mieletöntä hikoilua. Vaihdevuosia innolla odotellen... :LOL: Tosin vasta 30 täyttäneenä niihin kai pitäisi vielä olla tovi aikaa.

Sitten kun seuraa tuota luge-keskustelua, niin oireet siis todennäköisesti pahenemaan päin kun niiden käyttö alkaa. Jipii!

 
Heips!

Kehissä taas. Soitin silloin la oys:sin yhteispäivystykseen ja käskivätkin tulla sinne. Joten minulla oli hyperstimulaatio, ei onneksi kovin paha mutta kuitenkin. Jouduin osastolle tippaan. Nyt pääsin kotiin kun turvotus oli laskenut ja veriarvot alkoivat olla normaalit.

Olo on muuten aika surullinen, ottivat tänäään hcg-arvon eli sen raskaushormonin joka oli vain 3 jos alle 2 niin varmasti negatiivinen. Eivät paljon antaneet toivoa että se siitä voisi nousta, vaikka to vasta siirrettiin.
 
Hormonihirviö
Hammaskeiju minulla oli myös kahdessa ekassa hoidossa kauhea väsymys ja yöhikoilu mutta kolmannessa ei ollutkaan vaikka oli huomat 300iu:ta gonalia päivässä. Rinnat on kipeytyneet jo ennen punktiota ja silmät on myös kipeät jos ei käytä päivittäin tippoja. Toivottavasti ovat hyvänlaatuisia munikset kun ei ole montaa tuloillaan vaan yhdenhän sitä vauvaan vaan tarvii. Se muuten vaihtelee tuo munisten määrä hoito kohtaisesti ekassa oli 14 munista, tokassa vaan 9kpl ja kolmannessa oli 20 kpl.
 
minä myös olin tämän hoidon aikana äärettömän väsynyt, muita oireita ei sitten ollutkaan. paitsi pregnylin jälkeen rinnat tuli aivan mielettömän kipeiksi joka nyt jo helpottanu. rinnoissa ei tunnu ei yhtään miltään.
tänään pp12 ja mahassa jomottaa aika ajoin aivan kuin menkat tekisi tuloaan. olenkin heittäny onnistumisen narikkaan...
yövuoroon pitäisi kohta sännätä vaikkei juurikaan kiinostaisi, vihaan nimittäin niin paljon yötöitä.
torstaina olisi testipäivä. olin ajatellu, että menen veritestiin, mutta helatorstai sotkee kaiken pahasti. tämä minun lekuri lähettää näytteet hesaan tutkittaviksi ja seuraavana päivänä normaalisti saa vastauksen. huomenna ei voi ottaa näytettä koska näyte ei säily postissa perjantaihin ja perjantaina ei voi kun on viikonloppu. pitänee varmaan sitten tehdä kotona testi. taikka sitten vaan odottelen ja kuulostelen, tosin vuoto ei ala mulla, ennen kuin lopetan luget.
 

Yhteistyössä