Toukokuun IVF/ICSI/PAS

nostetaanpa pinoa pikkasen ettei katoa kauas.
nyt on siis kuutena päivänä pistetty ja huomenna olisi eka ultra, pikkasen rupeaa jännittämään onko mitään tullut. ainakin tuntemuksia on, että eiköhän edes yksi folli löydy.
huomenna illalla tulen kertoilemaan lisää kuulumisia.
kiinostaisi jo tietää tuo punktion ajankohta,e ttä osaa pomolle töissä sanoa.
 
Heippa!

Lääkäriaika takana. Gonal-f vaihdetaan tälle kiepille Menopuriin. Onko kellään kokemuksia kyseisen lääkkeen käytöstä?
Ultralla katsottuna näytti ihan hyvältä. Kuukautisia odotellaan alkavaksi loppuviikosta. Sit kp2 eteenpäin pistellään. Aikataulu muuttui hieman, kuten arvelinkin ja punktio on jo viikolla 19.
 
Moikka taas! Mulla nyt ei ihmeempiä täällä. Teroluteja popsin napaan minkä ehdin. :)

Vimppu: Mulla ollut 2 inssissä Menopur. Hyvin toiminut. Ei oo mulle aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia ja insseissä oli molemmissa kypsynyt 2 munista. Eli ainakin inssiä varten tehos. Vikaan inssiin mulla sitten vaihdettiinkin Gonal-F, joka ei ihan niin tehonnutkaan, ainakaan sillä määrällä. Vaihdettiin siksi, että samalla katsottiin mun kropan reaktiota siihen, koska se käytössä nyt tulevassa IVF-ssä.

Helinäkeijulle nyt tsemppiä munisten kasvatukseen! :)

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Moi!
Onko kellään kokemuksia Orgalutran-pistoksista? onko ne sen kummempia pistettäviä ku muutkaan? ainakin ne oli valmiiksi ruiskussa. Ohjeessa sanottiin että pitää pistää reiteen ja tarkistaa onko verisuonessa... Mä en oo koskaan tarkistanut kun oon mahaan pistänyt.
Onko teille tullu kauheita sivuoireita siitä? Mulla on eka Menopurit ja sitte neljä päivää yht'aikaa toi Orggis ja irrotukseen Pregnyl.
Nyt odottelen menkkoja tosissaan, enpä oo pitkään aikaan niitä odotellutkaan...

 
Katia harmaana
Mun mielestä siksi on tärkeää tarkistaa, ettei olis verisuonessa, koska kuitenkin tarkoitus olis, että lääkeaine imeytyis hitaasti. Ninhän ei tapahdu, jos se onkin verisuonessa.

Tarkistakaa siis ihmeessä aspiroimalla (vetämällä varovasti ruiskun männästä vähän taaksepäin neulan ollessa ihossa) ettei sieltä tule verta ruiskuun. Jos tulee niin neula ulos ja uusi pistos!
 
Katia vielä
niin ja mun mielestä monelle on kyllä neuvottu, että sen voi pistää myös vatsaan, koska pääasia on, että sen tuikkaa sinne rasvakudokseen, eikä esim. reiteen lihakseen. jos osaat vatsaan hyvin pistää niin minä ainakin sinne sen pistäisin... samaan osoitteeseen se olis tarkoitus saada kuin vatsaan pistämällä...
 
Niin siis eihän toki ole hyvä jos se menee suoraan suoneen... se vaan on niin ikävä tehdä se vetäminen...... :ashamed: En kyllä muista että sanottiinko meille silloin että täytyy tarkistaa. tai sitten sanottiin mut olin niin sekaisin etten muista... heh.
Mutta eiköhän tämä tästä taas. :)
 
heippa!Tänään käyty 0-ultrassa ja kaikki oli niin kun piti eli munasarjat lepotilassa :) Tänään myös alottelen pistellä Puregonia annoksella 120iu pari päivää ja sitten 100 iu seuraavaan ultran joka on vast ens keskiviikkona kun tuo vappu vähän sotkee aikatauluja..yritän tässä vielä toipua viikonlopun Tallinnan reissusta,mukavaa oli ja nyt sitten on olo vielä aika uupunut ;) Mites muilla jotka menee samoilla aikatauluilla hoidot etenee?Toivottavasti kirjottelette aktiivisesti tuntemuksista ja tunteista niin olisi mukava vaihtaa ajatuksia näistä hoidoista ja muustakin :snotty:

Mukavaa vapun odotusta kaikille T:Kiikka :hug:
 

Moi vaan kaikki toukokuun pinolaiset!

Mä tiputtaudun tästä pinosta pois.
Sen verran vielä taustoistani, että helmikuussa testattiin ekasta ivf:stä nega ja nyt oli tarkoituksena tehdä pas. Vuoto tuli kahden päivän kuluttua lugejen lopettamisen jälkeen, mutta nytpä ei ole kuukautisia pas:ia odotellessa kuulunut. Tänään kp 40.. En tiedä missä "vika", luomuihmeeseenkään kun ei ole meillä minkäälaista toivoa annettu. Klinikalta sanoivat viikko sitten kun sinne soittelin, että hoidossa käytetyt hormonit voivat vielä sekoittaa kiertoa. Kyllä tää silti mun mielestäni aika outoa on.

Onks teistä jollain tietoa: voiko yksi vuoto jäädä joskus ns. välistä?

En tiedä miten tästä eteenpäin. Päivä kerrallaan, katsotaan mitä tuleman pitää. Nyt on sitten keskityttävä kesähäiden suunnitteluun ja laitettava lapsettomuushoidot jäihin toistaiseksi. Huurunenät odottelevat nyt varmaan ainakin kesän yli pakkasessa.

Lämpimästi onnea teille muille hoitoihin :hug:

-Veera
 

Moi vaan kaikki toukokuun pinolaiset!

Mä tiputtaudun tästä pinosta pois.
Sen verran vielä taustoistani, että helmikuussa testattiin ekasta ivf:stä nega ja nyt oli tarkoituksena tehdä pas. Vuoto tuli kahden päivän kuluttua lugejen lopettamisen jälkeen, mutta nytpä ei ole kuukautisia pas:ia odotellessa kuulunut. Tänään kp 40.. En tiedä missä "vika", luomuihmeeseenkään kun ei ole meillä minkäälaista toivoa annettu. Klinikalta sanoivat viikko sitten kun sinne soittelin, että hoidossa käytetyt hormonit voivat vielä sekoittaa kiertoa. Kyllä tää silti mun mielestäni aika outoa on.

Onks teistä jollain tietoa: voiko yksi vuoto jäädä joskus ns. välistä?

En tiedä miten tästä eteenpäin. Päivä kerrallaan, katsotaan mitä tuleman pitää. Nyt on sitten keskityttävä kesähäiden suunnitteluun ja laitettava lapsettomuushoidot jäihin toistaiseksi. Huurunenät odottelevat nyt varmaan ainakin kesän yli pakkasessa.

Lämpimästi onnea teille muille hoitoihin :hug:

-Veera
 
itselläni ainakin kierto meni sekaisin ekan ivf:n jälkeen, mutta tuli kuitenkin. ja lääkäri mulle sanoi, että jos ei viikkoon testauksen jälkeen/lugen lopettamisen jälkeen vuoto ole alkanut pitää ottaa yhteyttä ja ultrataan ja katsotaan onko kaikki kunnossa. onneksi vuoto alkoikin sitten.

ja asiaan...
vappuaattona sitten mulla punktio felicitaksessa. ja toivon mukaan torstaina alkionsiirto. pikkasen rupeaa jännittämään, mutta luotan kyllä että hyvin menee.
 
kirle
hei :) minäkin liityn joukkoonne.kolme kertaa tehty inseminaatio -ja nyt eka ivf ,oulussa käydään väestöliitossa.lyhyellä kaavalla hoito gonal pistokset alkaa vappu viikolla..toivotaan kaikille PLUSSAA =)
ja aurinkoista kevättä kaikille !!
 
Mie taidan pompata tähän pinoon, kun meillä tuolla kerhossa on hiljanen jakso menossa :wave:

Joillekin ainakin taidan olla tuttu? Mutta muistin virkistämiseksi... Ollaan 26 ja 29v pari ja ollaan yritetty lasta reilu 2v. Yksi IVF takana, josta nega ja 5 pikku-Takkua jäi pakkaseen :xmas:

Kuukauden hoitotauon jälkeen pitäis saada varattua aika PASiin *prkleen puhelinajat* Toivotaan, että tärppäisi tällä kertaa. Mielessä on vilahdellut, jospa pyydettäis laittamaan 2 alkiota... B)
 
mari-78
Mulla myös toukokuussa icsi!Tiistaina alottelin synarelan sumuttelut ja gonalia alan pistämään 16.5 punktioo ja siirtoo suunniteltu viikolle 22
Nyt alkoi toinen ivf hoito! Helmikuussa eka josta nega!
 
Heissan taasen
Nyt on käyty 0-ultra uusiksi ja gonalin piikittäminen alkoi. Yllättävän helposti se neulan tökkäsy käy, johtunee paksusta mahanahkasta :LOL:

Ensi viikolla uusiksi ultraan, katotaan miten gonal puree. Elämä näyttää oikeastaan ihan hyvälle, mitä nyt joutuu vapun kärmisteleen töoissä...

Kyllä tämä tästä taas, kyllä me pärjätään, eikös niin...
Mukavat vaput kaikille!
 
Tänään pistetty 5. Puregon (200IU). Huomenna sitten eka Puregonin jälkeinen ultra ja nähdään sitten mitä siellä näkyy tässä vaiheessa vai näkyykö mitään :\|

Perjantaina olis tarkoitus sitten mennä 2. ultraan ja alustavastihan punktiopäiväksi on kaavailtu 7.5. mutta nämä ultrat nyt sitten tarkentavat varmastikin suunnitelmia. Toivottavasti aikataulu pysyisi suunniteltuna.

Kyllähän se jännitys sieltä näköjään hiipii... :)

Voimia ja tsemppiä kaikille ja Mukavaa Vappua!!
 
Hei!
Mulla eka IVF, ja punktio vkolla 22 jos kaikki hyvin menee. Just alottanut sumuttelut ja pitkän kaavan mukaan mennään...asun norjassa joten voi olla että jotain eroavaisuuksia tulee oleen, mutta mukava jakaa kokemuksia "omalla" kielellä.
Millasia sivuoireita te ootte saaneet sumutteista?
 
Morjens kaikille!

Tännepä ei sen ihmeempiä kuulu. Kuumeessa olen ollut 4 päivää, oiskohan tänään eka kuumeeton. Vaikkakin olo vieläkin kipeä. Popsasin vikan teron lauantai iltana ja nyt jo aamulla menkat alkoi. Outoa. Tosin, luulenpa että johtuu kystasta että tulee näin nopeesti. Johan mä nyt viikon ehdin oleenkin ilman vuotoa. Luxusta sekin. ;)

Hauskaa vapunpäivää kaikille!
 
alku iltaa!
maanantaina oli sitten punktio. olo ennen punktiota oli aika turvonnut ja maha tosi kipeä, paikaallaan kunnolla voinut istua. punktio tuntui pikkasen enemmän kuin edellisellä kerralla, mutta ei siitä mitään traumoja edelleenkään jäänyt.
iloinen yllätys oli se,e ttä rakkuloita oli 15kpl ja soluja ainakin 13kpl.
huomenna on sitten siirto. kiva nähdä kuinka monta siirretään, puhuttiin että 1kpl jos on hyvä ja 2kpl jos pikkasen huonompia.
 
Heippa!Tänään kävin ultrassa,toisella puolella 10kpl ja toisella 6kpl munarakkuloita kasvamassa.Perjantaina seuraava ultra ja näillänäkymin ens tiistaina punktio.Ei tätä kaikkea meinaa taas tajuta kun aika menee niin pirun nopeasti eteenpäin ettei meinaa perässä pysyä :snotty:
Hyvä saalis Helinäkeijulla,toivottavasti saat hyvälaatuisen "kyytiläisen"mukaasi ;)
Mites Teillä muilla hoidot eteenee,kertokaahan kuulumisia...
Tulin just töistä ja aamuvuoroon meno olis huomenna mennä joten pitää pikkuhiljaa lähteä nukkumaan..

Terveisin Kiikka :wave:
 
Hei vaan kaikille!
Mä oon nyt sumutellut suprecurilla pari päivää ja tänä iltana alkanut kamala pääkipu...pitäiskö huolestua vai onko ohimenevää? Onko teistä joku käynyt akupunktiossa ivf:n aikana? Tanskassa kuulemma onnistumis% huomattavasti korkeampi niillä jotka käyvät säännöllisesti akupunktiossa hoidon aikana. Mä oon käynyt jonkin kerran ennen ja nyt ku alotin noi sumuttelut meen hu ja jatkossa useammmin, joten saa nähdä miten käy...
Aika painua pehkuihin. Huomiseen
 
Maanantaina ultra PASsia varten ja mahdollisesti jo siirto samalla viikolla. Eli aikaistu hieman, tietenkin riippuu miten limis on reagoinut zumeoniin. Itsellä oksettava oloa ollut, eli toivon nyt limiksen spurtanneen
Tayssisa remontin vuoksi sulatustiedot tulevat 11 aikoihin, eli saakin sitten kiirehtiä sinne parin tunnin ajomatkan vuoksi.
 

Yhteistyössä