TOUKOKUU 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Papu75 & Nele isot voima halit täältä myös.seuraaviin raskauksiin parempaa onnea.paremmat tarrasukat ja isommat enkelit:(

kerron hieman ekasta neuvolasta joka oli aamulla.kaikki oli ok.sydämen syke löytyi:) oli oikein ihana täti.sain lääkäri neuvola ajan ja "luvan" varata np-ultran.

koittakaahan kaikki jaksaa ja öitä kaikille!! paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa kaikille!

ps.sanni: auttaako sua parasetamol??tänään neuvolassa just sanoi että panadolia ja parasetamolia saa ottaa.koita jaksaa päänsärky yks oikea riesa.

pps. laskettuaika siirty päivällä eteenpäin eli tänään onkin 9+4

Riina, 28, LA 27.04, Esikoinen
Minnie, 22, LA 29.04, Toinen (esik. 10/05)
Liinu, 28, LA 01.05, Esikoinen
Pinski-70, 36, LA 01.05, Toinen (esik. 12/04) Tays
Kojo, 24, LA 01.05, Esikoinen
Heli, 18, LA 03.05, Esikoinen, Tays
Rosalinda, 27, LA 03.05, Toinen (esik. 12/03)
Tiitu, 24, LA 05.05, Esikoinen
Niksu, 27, LA 06.05, Toinen (esik. 12/05) Tays
Ippa, 33, LA 08.05, Esikoinen
Kipa, 34, LA 09.05, Esikoinen, Tays
Ulla, 27, LA 14.05, Esikoinen
Taimi, 31, LA 14.5.(?), Toinen (esik. 03/04), Hki
Nirppu, 27, LA 15.05, Toinen (esik. 10/05)
Mössö,28, LA 15.05, Toinen
Maya80, 25, LA 17.05, Toinen (esik. 11/05)
Lumikki, 29, LA 17.05, Esikoinen, Tays
Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04)
Hilleri, 27, LA 20.05, Toinen (esik. 09/05) hyvinkää
Sara, 25, LA 20.05, esikoinen Tays
Sinetti, 29v, LA 22.05, Esikoinen, Tays
Syysmarja, 26, LA 22.05, Esikoinen, Tyks
Moona, 23, LA 28.05, Toinen (esik. 07/05)
Hanna, 29, LA 30.05, toinen (esik. 06/05)
Iisa, 28, LA 31.5.(?), esikoinen, TYKS

Voi ei Nele, sinuakin nyt kohtasi tämä suru. Isot halitukset täältäkin. Toivottavasti nyt olis sitten niitä tarrasukkia matkassa, ettei kovin monesta toukokuun nyytistä jouduttaisi luopumaan näin alkumetreillä.

Kiitos kaikille neuvoista ja kauniista sanoista! Soittelen huomenna aamulla sairaalalle ja pyydän ajan gynen päivystykseen. Neuvolaan en tämän tiimoilta enää ota yhteyttä ja synnyttäjien vastaanotto/äitipoli on sitten 100 kilsan päässä, eli koitan kotikaupungin palveluiden kanssa ensin. Luulen että tää on vain kasvukipuja, kun edellisestä synnytyksestä on vielä niin vähän aikaa. Mutta olishan se kiva tietää varmaksi ettei ole syytä murehtia. Hämmästyttää lähinnä se, että maanantaina neuvolan täti oli sitä mieltä että asia on kiireesti tutkittava, tiistaina sama ihminen totesi että lekuri päättäköön...=(

No, nää on just niin näitä.

No olipas täällä ikäviä uutisia=( Pahoittelut ja voimia Nelelle ja Papu75:lle!!!

Kyllä se itsellekin tuo keskenmenon uhka aina hiipii mieleen...pitäisi koittaa olla vaan turhaa huolehtimatta ja luottaa, että kaikki on luultavasti ihan hyvin. Mutta eihän sitä pysty kyllä huokaisemaan ennen kuin ensimmäinen ultra on takana. Täytyis jaksaa odottaa vielä kokonaista 4 viikkoa!!

Pahaolo on jatkunut edelleen, tosin lievempänä. Aamuisin ei ruoka oikein meinaa maistua ja laukku on töissä täynnä jos jonkinmoista naposteltavaa, mutta viikonlopun jälkeen ei ole tarvinnut oksentamassa käydä. Rinnat mulla ei ole olleet yhtään arat, mutta väsymystä on kyllä siitäkin edestä.

Minä olen myös värjännyt hiuksia jo tämän raskauden aikana ja edellisessäkin värjäilin. Syönyt olen homejuustoa pizzassa, mutta esim. maksaa, graavilohta olen välttänyt. Katkaravutkin taisi olla kiellettyjen listalla, vai muistanko oikein?

No on kai se mentävä nukkumaan niin jaksaa edes jotenkuten aamulla taas töihin herätä.. Öitä!

Tähän monelle surulliseen päivään varmaan mahtuu kuitenkin yksi ilouutinenkin:kävin tänään ultrassa ja kohdusta löytyi asukas!Kokoa 9,8mm vastaten 7+2.En kuitenkaan muuta tuota aikaa listaan vielä kun se varmaan ehtii muuttua moneen kertaan.Myös pieni sydän siellä näkyi jumpsuttavan.Toistaiseksi siis kaikki hyvin.

Iltaa!

Tuli kyllä oiken kunnon masennus, kun luin tämän päivän viestejä. Suurimmat pahoitteluni teille Nele ja Papu, koittakaahan jaksella. Niin ikävää!!!

Inhottava sanoa heti perään näin, mutta...Niksu toivotaan, että sulla ja meillä muilla on kaikki ok. Itsellänikin on välillä pientä nipistelyä alamasussa. Hitsi, toivottavasti se on ihan asiaan kuuluvaa. Ainakin siellä ultrassa eilen oli kaikki ok, mutta tilannehan voi muuttua hetkessä.

Oikein superliimaa kaikille kanssa odottajille!

Maya

Huomenta kaikille ja pahoittelut ja jaksamista teille, joilla on surua.
Mulla oli eka neuvola eilen. Siellä kuulin, että kunta tarjoaa vain yhden ultran. Se on vasta n. vkolla 15. Nyt mulla on menossa 8+2 eli pitäisi odottaa siis 7 vkoa! Neuvolan täti kertoi, että yksityiselläkin saa käydä, jos haluaa. Täytyy kyllä harkita sitä. Tälläkin palstalla olleiden huonojen uutisten takia, haluaisi varmistusta asiaan.

Muuten olo on ollut ihan ok. Lievää pahanolon tuntua ajoittain, aamuisin ei ruoka maistu, väsyttää ja välillä vihlaisee mahasta.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kipa

Huomenta täältäkin!

Makasin sängys kyljelläni ja aivastin, ****** ku vihlas lantioluun kohalta, itku meinas tulla ja sit iski kamala hätä kaikesta...
Muutenkin kiukuttaa kun esikoisella 2v uhma ja yhes koiran kaa oikee tuhokaksikko, jaksu aika koetuksella..

Voi itku, miten surullisia uutisia nele ja Papu. Itse olen flunssan kourissa ja pahoinvointi jatkuu. Kamalaa raahautua töihin.

Ne repivät alavatsakivut voi olla ihan normaaleja, ainakin minulla oli ekan raskauden alussa. ja tosiaan kovia, vihlovia ja repiviä kipuja. Nyt ei ole ollenkaan...onkohan se taas huono merkki.

viikkoja 8+4, vielä ei tiedä kukaan miehen lisäksi. Ei ole tarkoitus salailla, mutta toisaalta eipä ole tullut puheeksikaan.
Esikoisen neuvolassa ja ultrissa mies oli usein mukana ja suosittelen sitä kaikille ensikertalaisille äideille ja isille. Kyllä moni asia koskettaa miestäkin ja sen jälkeen osaa suhtautua paremmin äidin vointiin ja mielialoihin. Musta tuntuu, että nyt toisen kohdalla ei tarvitse miehen tulla mukaan. On tietysti kiva, jos tulee ultraan. Synnyttämäänkin voisin mennä ihan hyvin itsekseni (nyt tätä mieltä, saa nähdä, muuttuuko mieli).

Minä soitin reippaana tyttönä aamulla naapuripaikkakunnan neuvolantätsylle, joka siis oli vienyt viestiä lääkärille keskiviikkona siltä mun omalta neuvolantätsyltä. Sain heti asiallista palvelua, tuli hyvä mieli ja pahin huoli meni pois rytinällä. Sanoi että lääkäri oli katsonut tietoni ja tuumannut että kovatkin kivut voivat kuulua asiaan kun taustalla on jo yksi raskaus ja erityisesti nyt, kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa vielä. Eli aivan kuten ounastelinkin.

Sanoi että voin ehdottomasti tilata ajan gynen päivystykseen, jos minusta tuntuu siltä, mutta välttämätöntä se ei ole jos kivut ovat koko ajan samanlaiset ja niiden kanssa pystyy olemaan. Päätin sitten antaa asian vielä olla ja seurailla tilannetta. Jos keskenmenosta on kyse, niin kipeydyn varmasti nopsaan kovastikin tai sitten sikiö tulee omia aikojaan pois. Ja jos asia on näin, ei sitä mitenkään voitaisi estää, vaikka lääkärissä kävisinkin. Päätin siis nyt jaksaa odottaa vielä sen 3 vkoa np-ultraan ja käyn sitten päivystyksessä jos tilanne muuttuu radikaalisti ennen sitä. Ihanaa lakata murehtimasta kun sai kaipaamansa vastauksen ja vielä ystävällisesti esitettynä. Täti myös pyysi kolleegansa puolesta anteeksi epäasiallista palvelua, eli nyt mua ei kalva sekään asia enää...=)

Se siitä mun omasta navasta tämän asian tiimoilta. Kiitokset tuesta virtuaaliväelle!! Ja nyt en tästä enää jauha, sen päätin...=)

Onnittelut kaikille ultrasta hyviä uutisia taas saaneille. Ja toivotaan tosiaan että loput pysyvät sitten matkassa mukana sinne toukokuulle saakka.

Aurinkoista viikonvaihdetta kaikille säädyille!!

Niksu rv 8+5

Meillä mies oli ekasta kaikki ultrat ja ekaneuvolan mukana. Kuulemma nytkin tulee:) Kyllähän se odotus konkretisoituu jollain tavalla enemmän miehellekkin, kun näkee uuden tulokkaan ja saa matskua neuvolasta.
Mulla on iskenyt kuvotus oikein kunnolla.
Mikään ei maistu ja kahvi saa suorastaan oksentamaan. Väkisin söin aamupalankin. Mutta en missään nimessä valita!!! Ihanaa että on oireita, ja kunhan niitä piisaa niin olen onnellinen!!:)
Se Niksun aikaisemmin kirjoittama runo oli ihana. Siis uutisen kertomiseen (olihan se Niksu vai Nirppu?)
Mulla polttelee kertoa ainakin siskolleni ja äidilleni, mutta edelleen maltan mieleni:) Miehen vanhemmille tieto menee vasta np-ultran jälkeen.
Vielä reilu kaksi viikkoa neuvolaan. Aika menee niin hitaasti!!!
Nyt tuli vaan omia kuulumisia, mut toivotan kaikille paljon jaksamista!!!!

Hyvä Niksu, että purit sydäntäsi toiselle neuvolatädille. Mullekin osui esikoisen aikana välillä kaamea sijainen, jonka sanomisia ja hysterian lietsomisia itkettiin pariin otteeseen, mutta onneksi vakitäti oli mukava ja viittasi kintaalla tälle kollegalleen. Kuulin tästä tädistä myös eräältä tutulta, että oli arvioinut lapsen olevan väärin päin tms ja saanut tästä ihan aiheettomasti jonkun hirmuisen prosessin aikaan. Ihmisiä ne neuvolatäditkin on ja kai on heillä hyviä ja huonoja päiviä. Ammattitaitoa tosin kaipaisi sen empatian lisäksi.
Itseäni ketuttaa nämä "ei ole resursseja" vastaukset nykyisessä neuvolassa, tuntuu, että on äärimmilleen viritetty meidän terveyskeskuksen toiminta. Ajattelevat kai, että ne, joilla on varaa, voivat sitten mennä yksityiselle asioidensa kanssa.
Nooh, tällainen purkaus...
Äklö olo jatkuu...loppuispa jo työpäivä.

Moona: se runo menee kokonaisuudessaan näin:

Salaisuuden kuuluville
vihdoin julki julistamme.
Viikkoja on viisitoista,
kertoa siis rohkenemme.

Kuiskasimme haikaralle,
poutapilven enkelille:
Pikkuruinen suuri ihme
josko tulla voisi meille.

Isukki on innoissaan,
äiti vielä oksentaa.
Vaan asukki se masussa
vatsaa jo kasvattaa!

Vielä on aikaa arvuutella,
odotella ja ihmetellä.
Jos matkalla on enkeleitä
toukokuussa on kolme meitä!

Mä olen siis jonkun toisen runoa vaan pätkinyt ja muuttanut itseä miellyttävään muotoon. Enkä yhtään tiedä mistä tuo on lähtöisin, pyörinyt tälläkin foorumilla jo iät ja ajat milloin kenenkin toimesta... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Iisa:
Minnie, 22, LA 28.04, Toinen (esik. 10/05)
Nele ,27v, LA 28.04 ,Toinen
Sanni 22, 27.05 (?) esikoinen

Mäki lainaan runoja.. Pätkin vaan isi ja äiti kohdan pois..
Tekis jo NIIN mieli kertoa! Ja huomaan paijaavani masua yleisel paikallaki välil.. Kohta kaik jo arvannu.. =D

Voimia nelelle ja papulle. Ikävää, että teille kävi näin, mutta vielä se elämä voittaa.

Töissä on tosiaan välillä vaikea kirjoittaa, kun pitää katsoa, että kukaan ei näe=) Pahaolo on hieman hellittänyt. Jotenkin tuntuu olevan kovin oireeton raskaus verrattuna ensimmäiseen. Voi kun pääsisi ultraan nopeasti katsommaan, että onko tämä totta!!! AAARGHH!!! Miten mä kestän vielä kuukauden?

Ekasta neuvolasta en vielä tiedä. Se kun siirty nyt eteen päin. Mennään kyllä yhdessä. Toivon, että ei tarvitsisi hirveän useasti käydä, kun töistä on vaikea olla poissa. Pitää yrittää sumplia jotenkin.

Hyvää viikonloppua kaikille. Pääsen koneelle vasta maanantaina=)

Ai joo runo,oli ihana. Taidan minäkin lainata sitä, kun ajankohtaista=)

T: Mössö 7+3

Iisa:Riina, 28, LA 27.04, Esikoinen

Vötky, 23, LA 18.05, Toinen (esik. 05/04) Mks

Mä nyt taas päivitin: Nyt on siellä Vötkyn nimen perässä se Mks ja tuolta Riinan nimen edestä kaikki ylimääräisyydet pois.

Mä olen ottanut nämäkin runoilut joskus talteen "jos vaikka tulis tarvis"...

Kävi mielessä juttu jo aamulla varhain,
sinusta tulisi kummeista parhain.
Päätätkö pikku ihmisestä huolta kantaa,
ehtisitkö vastauksesi tänään jo antaa.
Kummia odottaa nyt,
perheemme vastasyntynyt.
Vaippaa ei ole pakko vaihtaa,
mutta lapsellisuuksia et saisi kaihtaa.
Lopulta muksu kun teininä luokses kurvaa,
olisi hienoa, jos hän sinulta saisi tukea ja turvaa.

"Tänään kuiskaan mukaan tuulen
suuren pienen salaisuuden.
On masussani pienet sormet ja varpaat,
nyt varmaan sen jo arvaat.
On onnemme suuri ja rajaton,
meille vauva tulossa on xx.x.2006."

Otin tuon toisen kummirunonkin ylös.. Mut täytyy malttaa.. Viimeks kummit kysyin jo ennen syntymää ja nytkin tiedän ketä kutsun.. Täytys askarrella ite kummitodistukset, kun ei kasteta.. Ideoita saa antaa =D

minnie olen ottanut panacodia ja parasetamolia mutta kipu välillä hellittää ja sit tulee uudestaan. Kestänyt jo kaksi viikkoa. Olin viime v-loppuna ensiavussa migreeni kohtauksen takia. Tosi rastavaa kun ei kerkee oikeen nauttiin tästä odotuksesta kun päätä juilii koko ajan. Kaikki hommat jää tekemättä kun on niin kurja olo koko ajan. Ajattelin mennä lääkäriin jos ei meinaa helpottaa...

Illat menee kun palelee koko ajan pakko mennä peiton alle lämpimään:) Huono olo on koko ajan ja kipea olo muutenkin. Toivotaan että tästä selivitään. Odottelen kovasti eka neuvollaa kun on niin tietämätön olo että onko siellä ketään? joka on vasta kolmen viikon päästä:(

6+0

huomenta kaikille!!!

sanni tiedän ton neuvola ajan odottamisen..tuntuu ettei aika ikinä tule..ihan epävarma olo koko ajan että mahtaako ketään mahassa olla.

täällä ei mitään uutta.töihin pitäisi jaksaa tänään mennä yök!väsyttää pirusti.unettomuus öisin tuntuu vaivaavan.eilenkin illalla oli pakko mennä nukkumaan ennen kymmentä.en jaksanut edes meikkejä pestä.yht´äkkiä alkoi toosii kovin väsyttää.sitten kuitenkin yöllä olin useanpaan otteeseen hereillä.poikakin jotain koko ajan kiukutteli aamulla.taitaa taas korvatulehdus olla tai sitten vaivaa se kun oppinut kävelemään..ainakin seisoi sängyssä ja vaan itki.no sen näkee viimeistään illalla mistä johtuu.

ajoin miehen ja pojan anopille että saan itse vielä nukuttua.ei taida illalla työn teosta tulla yhtikäs mitn jos alkaa noin kovin unettamaan kuin eilen:)

eipäs meillä muuta minnie 9+6

Huomenia!

Täällä olo on mainio, ainoastaa hieman öklöttää. Se voi tosin johtua myös eilisen mässäilystä. Hitsi kun tuli huono omatunto kun olin syönyt dippiä, jossa homejuustoa... Kauhean epävarma olo muutenkin kokoajan, aina kun meen vessaan pelkään, että on tullut verta.

Onko täällä muuten muita, jotka imettävät vielä esikoista? Meillä poika on kauhea tissin perään varsinkin öisin (5-7 krt). Päätin eilen illalla, että nyt saa tuo yöllinen tisuttelu riittää enkä antanut pojalle tissiä viime yönä. Se meni yllättävät kivuttomasti, itki ehkä yhteensä 10 minuuttia. Toivottavasti ensi yö menee yhtä hyvin. Tänään käydään kyllä lääkärillä, kun poika on hieronut korvaansa. Miten muut imettäjät aiotteko jatkaa pitkään?

Mulle tuli mieleen, että toi eka neuvola ekassa raskaudessa oli mulle ainakin pieni pettymys, kun ei siellä muuta tehty kun juteltiin. Ne ei vielä silloin ainakaan uskaltaneet lähteä kuuntelemaan sydänääniä, niitä kuunneltiin ekan kerran vasta rv 10. Jossain tietty voidaan kuunnella jo aiemminkin, mutta aattelin vaan että ette pettyisi.

Mukavaa lauantaita!

Höh..pari korjausta tohon edelliseen.. :)

Siis tarkoitin tietty, että onko muita, jotka vielä imettää ei toki tarvi olla esikoinen. :)
Sitten toi neuvola juttu, että mulla sattui tuo eka neuvola oleen jo viikolla 8, joten jo se siis on vasta viikolla 9 tai 10 niin kyllä ne voi kuunnella.

No, moi sitten taas..