*TOUKOKUU 2006*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osa 5

Vieras
1.5. Eeva, esikoinen, Helsinki
1.5. Siirappi, 31v, esikoinen, Oulu
2.5. Tiku, esikoinen, JKL
4.5. *E*, 28v, esikoinen, Uusimaa
4.5. Äippä82, toinen, Keski-Uusimaa
7.5. ritu
7.5. Tiku
7.5. Lilli 20v,esikoinen
7.5. Antsukka, 20v, esikoinen
7.5. Nanna -77, esikoinen, pks
10.5. Kakli, 29v, esikoinen Itä-Uusimaa
11.5. Tinnu, 25, esikoinen, Oulu
13.5. Miia, 25, esikoinen, Espoo
16.5. Miira
16.5. sinttu, 30v, esikoinen, satks
17.5. kevätkukkanen (ex-f), 24v, esikoinen, länsi-uusimaa
17.5. macadamia, 27v, eka lapsi
19.5. Jasmin, 25, toinen, lpr
20.5. Kata, 28v, ensimmäinen, pks
20.5. Anzzu, 29v, toinen, Lahti
24.5. Helena, 26v, toinen, HKI
24.5. Siruli, 29v., ensimmäinen, HKI
26.5. VP, 26v, esikoinen, Oulu

Joku kyseli edellisessä ketjussa vauvan vaatteista... Tuntuvat olevan aika sukupuolisidonnaisia et en oo ostanu vielä mitään. Ja muutenki luulen että tulee aika vähän ostettua ite ku epäilen et joulupukki tuo niitä ja kaveripiirissä on esim viimeisen 2 kk aikana syntyny 3 lasta niin varmasti niitä tulee saamaan vaik kuinka paljon.:) Samoin kaikki tarvikehankinnat jätetään ens vuoden puolelle just sen takia et varmaan tulee lahjaks jotain ja on sit ne alennusmyynnit.

Rakenneultraan ois nyt 4 viikkoo aikaa, jännä nähdä sit paljastaako meiän pähkinä meille sukukalleuksiaan!:) Kaveri sai tytön viime lauantaina ja nillä ei ollut hajuakaan kumpi oli tulossa: ei vaan ollut näkynyt ultrissa. Kaverini uskoi odottavansa poikaa joten oli iloinen yllätys kun tulokas olikin tyttö! Mullahan on ollu tyttöfiilis alusta asti, mut nyt oon alkanu vähän epäileen sitä...en osaa sanoa miks...mutta sempä EHKÄ näkee kuukauden kuluttua.

Tinnu rv 15+0

viides ketju jo.... kuinkahan paljon näitä kertyykään toukokuuhun mennessä?? ;o)

siis voi elämä että ulkona on kauniin näköistä - nyt harmittaa olla sisällä! toivottavasti viikonloppunakin olisi näin upeat kelit, niin voisi koirienkin kanssa mennä jonnekin metsään - saisivat juosta sydämiensä kyllyydestä.

kävin eilen kirpparilla ja siellä oli yhdessä pöydässä myynnissä kastemekko... tuli siitä heti mieleen, että täytyykin hyvissä ajoin pyytää oma mekko siskolta - meillä tosiaan kulkee suvussa mekko, jossa minut ja siskoni on kastettu - samoin siskon lapset..

Mulla on yksi vaate hankittuna ja se on sinipunainen HIFK:n potkupuku. Sopii siis sekä tytölle että pojalle. :) Mä luulen, että me saadaan kans jonkin verran tutuilta käytettyvä vaatteita, jos ei omaksi, niin ainakin lainaan.

Kastemekosta tuli mieleen, että meillä ei lähipiirissä sellaista edes ole. En tiedä, missä mekossa mut tai siskoni on kastettu. Jotain lainajuttuja taisivat olla. Nooh, sitä ehtii pähkäillä myöhemminkin.

Koska sä sinttu oot muuten lähdössä sinne reissuun? Ois kyllä ihana päästä jonnekin lämpimään.

itsenäisyyspäivänä - lento lähtee klo 23.40.... siitä sit reilut 14 tuntia malesiaan, välilasku ahmedabadissa intiassa.
on kyllä ihanaa lähteä lomalle - töissä on ollut niin paljon kaikkea p...aa...
mä kans harkitsen Tapparan potkarien ostamista vauvalle - vaikka nykyisin porissa asuvana kait pitäisi kannattaa ässiä... en mä silti enää ole moniin vuosiin jaksanut sm-liiga-kiekosta innostua, mutta nuorempana olin ihan hillitön Tappara-fani. ja vieläkin katson kaikki suomen mm- ja olympiaottelut kyllä.

saa muuten nähdä onko malesiassa kivoja vauvanvaatteita ;o) olis ainakin erilaisia.......

Voi, kyllä loma sopisi minullekin... Ihan löhöloma kotonakin kelpaisi. On mennyt monta vuotta ilman varsinaista lomaa. Tarkemmin ajateltuna kolme ja puoli vuotta sitten olen viimeksi ollut ihan oikealla lomalla. Reilu kaksi vuotta ollaan rempattu omakotitaloa. Kaikki viikonloput, joulut, pääsiäiset ja illat on mennyt siihen hommaan jos ei firma ole työllistänyt. Ostettiin sellainen vanha hirsirunkoinen omakotitalo (rakennettu 1919, ei kylppäriä jne) ja tehtiin siitä sitten toimiva koti. Meillä kun minä saan tehdä ihan samalla tavalla töitä kuin mieskin niin tiedän kyllä ihan tasan tarkkaan millainen työ tuo remppa on ollut ;-) Ja koko tämä aika ollaan siinä paskan keskellä asuttu, joten nyt kyllä osaa arvostaa asuntoa, jossa ei ole 3 cm purua lattialla ja kaikki järjettömän pöly, puru ja sementtikerroksen alla. Kuukausi sitten saatiin viimein ulkolaudoitus tehtyä niin nyt olisi sitten ulkopuoli ja alakerta valmis. Yläkerta pitää vielä joskus tehdä, samoin kuisti ja ulkorakennus, mutta kelpaa sinne nyt sitten uuden tulokkaan saapua ;-) Ollaan kyllä monta kertaa ajateltu, että ei tuonne roinan keskelle kyllä oikein olisi vastasyntynyttä voinut tuodakaan. Että jos kaveria on tässä jo pidempään odoteltu niin ehkä kaveri on ollut vaan niin viisas ettei ole aiemmin meille halunnut tullakaan :-)

Eilen siivottiin muuten muutama tunti pihaa tuon ulkorempan jäljiltä ennenkuin ihan talvi yllättää. Kannettiin loppu puutavara talvisäilöön, kasattiin tiiliskiviä ja pinottiin polttopuita jne. Olen koko kesän ja syksyn kantanut vaikka kuinka paljon puutavaraa ja muuta painavaa ilman mitään ongelmia. Ja mies ei mitään yhtä lautaa kerrallaan suostu kantamaan - sitä pitää olla iso pino kerrallaan kun jotain raahataan, you know ;-) Eilen yllätyksekseni huomasin, ettei tuo nosteleminen ja kantaminen oikein enää sujunut samalla tapaa. Selkä tahtoi varoitella jämähtämisestä ja vatsa tuntui jotenkin kovalta. Ja aina välillä mahassa tuntui vihlasuita niin otin sitten varsin rauhallisesti ja kannoin vain pari tiiltä kerrallaan. Että kai tämä raskaus sitten alkaa vaikuttamaan vaikkei varsinaisesti mitään mahaa vielä olekaan. Kysyin kyllä viimeksi neuvolassa, että vieläkö saa nostella ja kantaa ihan normaalisti niin täti sanoi, että kyllä vielä voi nostella ihan normaalisti kunhan ei pahalta tunnu. Mutta onneksi meillä alkaa kaikki olemaan nyt talviteloilla niin voi ihan rauhassa ""raskautua""...

Ja uutta ketjua pukkaa, hyvää vauhtia kun kirjoitellaan saattaapi näitä pinoja olla melkoinen kasa. Mutta kanssasisaret ajatelkaas että 5-6kk ja sit ne nyytit on. Joulusta kun päästään niin kevät menee nopsaan.

Meillä pojan seuraava neuvola 2 viikkoo ennen laskettua-aikaa, voi tätin suu napsahtaa kun seuraavan kerran pukkaan menee sinne kunnon vatsan kans, en meinaan ole sanonu siel mitään. Ja meillä äoppäneuvola ja lastenneuvola ovat eri paikassa.

Voi kun pääsis lomalle. Mies mulle aina naljailee, että mähän nytkin vain lomailen, kyllä sanon, että 1v kanssa ei paljon lomalta tunnu. Ja sitä paitsi mähän olen hoitoVAPAALLA.

Olen meinannu kysyy pojan ""tyttöystäviltä"" josko niiltä liikenis lainaa vaatteita sitten jos tämä tulokas on tyttö. Jos on poika niin omasta takaa löytyy kyllä. Appiukko lupas sponssaa meidän uusiin rattaisiin, joten päädyin sit ostaa uudet. Takuu on voimassa oman käytön aikaa ja jälleenmyynti hinta kova. Oon katellu käytettyjä tuplia ja niistä pyydetään 400-500e ja uudet saa 600-700e, että mielestäni ostan uudet.

Jollain oli kans tänään tasan 4 viikoa rakenneultraan, mulla myös. Eli meillä tuo ultra on 16.12 ja viikkoja silloin 20+1, siis puolessa välissä.
Mutta olin tänään tuntevinani pieniä potkuja. Tosin hyvin vaimeita olivat, mutta saman tuntuisia kuin esikoisen ekat jytkäykset, eli pieniä töytäisyjä. Esikoisen ekat potkut tunsin rv18, joten voi olla mahdollistakin. Toisaalta mulla se istukka siinä edessä, että vaimentaa, mutta tunsinkin tuolla sivussa, samoissa kohdin kun pojan ekat potkut...JÄNNÄÄ!!

Meillä liputetaan Kärppien nimeen ja pojalla sukat, t-paita, shortsit. Tai minä seuraan ainoastaan MM-kiekkoa, mutta mun sisko, veli ja isä käy seuraa matseja. Mein faija on sieltä Oulusta, mutta talostelee täällä etelässä.

Äippä ja ""vilma rv16""

Taas täällä...
Piti vaan Äipälle sanoa, että samaa tahtia mennään, koska mullakin on rakenneultra 16.12. ja silloin 20+1. Ja vasta viestistäsi tajusin, että tänäänhän on rv 16 täynnä! Niin se vaan aika rientää... Menetkö muuten Hyvinkäälle ultraan? Kertooko ne siellä sukupuolen, jos haluaa tietää?

Tuota en tiä, siis menen Hyvinkäälle, mutta sitä en tiä kertooko sukupuolta. Esikoisen ultrat oli meillä täällä Järvenpäässä omassa TK:ssa, mutta nyt ne muuttu sinne.

Pojan sukupuolen olisin saanu Hyvinkäällä tietää, kun jouduin käymään siellä kontrolleissa, korkeiden sokeriarvojen takia. Ultralla katsoivat vauvan painoarvioita, ettei kasva liian isoksi sokerilla. Mutta eipä tuo kasvanu.

Kyllä ne varmaan kertoo jos kysäsee, mutta voi olla hölösuita, että kannattaa sitten mainita jos ei halua tietää, hyvissä ajoin ettei tule lipsahduksia.

Mulla on sellainen käsitys, että sukupuolenkertomiskäytännöt vaihtelevat kaupungeittain. Esim. Helsingissä ei kerrota, vaikka haluaisikin. Korjatkaa, jos olen ihan väärässä. Ilmeisesti Hyvinkäällä sen saisi tietää. Mua vähän houkuttelisi tietää sukupuoli etukäteen, mutta miestä ei. Voinhan mä sanoa sille, että poistuu siksi aikaa, kun sukupuoli kerrotaan. :D

Heippa vaan kaikille. Kirjat tuolla nurkassa odottaa, että avaisin ja alkaisin päntätä niitä. Mutta eipä oikein kiinnosta. Koko ajan tuntuu vaan siltä, että kyllä mä kerkiän ne oppia sitte ku meen takasin kouluun vauvaloman jälkeen. Ja toivon kovasti, että välivuosi/-vuodet kasvattais mua taas jaksamaan tota opiskelua. Tällä hetkellä siis vaan kaikki asiat mitkä vauvaan liittyvät niin jaksavat kiinnostaa.

Ultraan mulla ei oo ihan niin pitkä aika kun mitä muilla lueskelin olevan. Se ois 9.12. Se onkin meidän ensimmäinen ja jos kaikki on hyvin niin kai viimeinen ultra. Silloin viikkoja ois 18+4.

Oireita tällä hetkellä on väsymys, rintojen arkuus ja erite(kai se sitte sitä maidon alkua) ja jonkin näköset kasvukivut aina toisinaan. Potkuja oon yrittäny kuunnella, koska odotan sitä jo innolla. Mutta eipä niitä ainakaan vielä ole tuntunut.

Kaipa sitä tässä täytyis ottaa itteään niskasta kii ja siirtyä tonne sohvan nurkkaan availemaan noita kirjoja. Jos sitä vaikka sais jotain aikaiseksi.

Jakseluja kaikille!

Kättärillä ainakin lääkäri möläytti ystävälleni sukupuolen. Ja ystävä harmitteli kun mies ei ollu silloin mukana oli seuranta loppuraskaudessa kohonneiden verenpainelukemien takia.

huomenta

katselin tuossa toisessa ketjussa olevan linkin kautta noita raskausmahakuvia ja huh huh sentään, jo oli kookkaita vatsoja!! katselin vain viikkoja 14 ja 15, ihan vain vertaillakseni omaan tilanteeseen - tuli melkein epäusko että enhän mä voi raskaana olla kun ei ole tuollaista mahaa...... heh...
viikonloppuna voisi alkaa oman kuvausrumban, eli pyytää miestä ottamaan mahasta kuvan - jos sitten loppuun asti ottaisi, niin niitä olisi kiva katsella myöhemmin.

ei oikein ispiroi tää työnteko näin perjantaina! onneksi on kovin hiljainen päivä.

Kattelin noita mahakuvia, ja ihmetytti, miten niin alkuvaiheessa oli tosi mahtavan kokoisia vatsoja! No, ehkäpä oli läskiäkin sinne kertynyt...

Tänään varaan ajan rakenneultraan. Meillä se on joko viikolla 17 tai 18, kumpikohan olisi parempi ajankohta. Hyvä, että on näin aikaisin, niin nippa nappa ehtii jatkotutkimusten jälkeen keskeyttää raskauden, jos jotain on todella pahasti pielessä. Luin tosin huojentavan kätilön haastattelun Odotus-lehdestä: jos np:ssä kaikki hyvin, todella harvoin myöhemmässäkään vaiheessa löytyy pahoja epämuodostumia tms.

Nyt olen pari päivää pitänyt uusia äitiysfarkkuja, sellaisia ""under-the-belly"" mallisia. Ihana tunne, kun ei purista mistään :-) Olisinpa ostanut nämä jo alkuraskaudessa, kun turvotus oli pahimmillaan..

täälläkään ei mahaa näkyvissä... ainakaan vauvamahaa... iltaisin kyllä päivät syönnit näkyy turvotuksena ja näyttää että ois vähintään 8 kuulla. Ostin yks päivä huuto.netistä äitiyspaidan ja sovittelin sitä päälle. Totesin vaan miehelle että muuten hieno paita, maha vaan puuttuu :-)

luulen että se kuitenkin piakkoin sieltä pullahtaa koska viime päivinä on ollut enemmän kasvukipuja (?). Eilen tosin jopa pelkäsin niitä kipuja kun ajattelin että jos ei olekaan vaan kasvukipuja kun eilen nostin yhtä painavaa laatikkoa töissä vähän huonosti ja mahan sivusta jomotti sit illemmalla vähän mutta nyt ok. Ja vessassa on tarvinu juosta vähemmän eli kai se kohtu sit alkaa nousemaan sieltä lantiosta ylös...

itsekin olen joskus noita mahakuvia katsellut. Kyllä joillakin on jo näillä viikoilla iso maha. Riippuu rakenteesta, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu mutta toisaalta olen lyhyt ja suht hoikkarakenteinen (tosin kesän lihomisen jälkeen ei niinkään). Kai se sieltä joskus ilmaantuu ja kyllä siitä varmaan saa jo tarpeekseen sit toukokuuhun mennessä :-)

Olikohan se tää ketju jossa kyseltiin joulusta? itse olen kyllä jouluihminen mutta en ole hirveästi kotoa muuton jälkeen omiin kämppiin laitellu mitään kun olen/ollaan menty aina jouluna mun vanhempien luo jouluksi. Joulukalenteri on ehdoton mikä pitää olla vieläkin :-) yleensä olen askarrellut itse joulukortit mutta tänä vuonna on niin paljon muuta että en tiedä jaksaako inspiroitua. Lahjojen ostaminen on ihan kivaa silloin kun tietää suunnilleen mitä ostaa eikä mene ruuhka-aikana ostoksille.

viime yönä tuli nukuttua vähän huonosti ja vielä kun on perjantai niin työmotivaatio on aika nollassa...

sipsejä, pitsaa tms. tekis vähän väliä mieli mutta olen yrittänyt välttää...

vielä pitäis 6 h olla tekevinään töitä ... huoh

Missäköhän ketjussa niitä mahakuvalinkkejä on? Voisin mielenkiinnosta käydä katsomassa. Huoahdin aivan turhaan helpotuksesta tuossa pari päivää sitten kun paino oli lähtenyt hyvään laskuun... Tilanne on hyvin ""korjaantunut"". Eilen päästiin jo vanhoihin ennätyslukemiin ja tänään tuli taas uusi ennätys aamulla. Nyt on neljä kiloa lävähtänyt painoa meikäläiseen tämän raskauden aikana... Riippuu tietenkin ihmisestä, että tuntuuko se paljolta mutta kun mulla lihomista on yleensä tapahtunut sellainen max 1-2 kiloa vuodessa vaikka ruokailu- ja liikuntatottumukset ovat olleet sieltä huonommasta päästä... Niin onhan se hieman outoa kun kolmessa kuussa yks kaks lävähtää neljä kiloa. Mutta ehkä kuulun sitten niihin ihmisiin, joille painoa tulee aikaisessa vaiheessa sillä olen kyllä mielestäni syönyt varsin hyvin ja jättänyt makeat ja herkut pois. Syön nykyisin aamulla lautasellisen puuroa mansikkahillon kera, lämpimän kotiruuan päivällä lounaaksi ja illalla yleensä noin 3 voileipää ja muutaman hedelmän. Ei luulisi juuri kiloja kertyvän... Mahaa on kyllä aika tavalla tullut, joten ehkä minä sitten vaan kerään vararavintoa sun muuta jo varhaisessa vaiheessa.

Minä ostelin muuten viime viikonloppuna Itiksen H&M:stä ja Kappahlista uusia vaatteita. Ostin Kappahlista ""under the belly"" -farkut. Olivat mielestäni oikein hyvän näköiset (istuvat) ja maksoivat 40 euroa. Jäin vain hieman hassusti kahden koon väliin - 38 oli juuri sopiva muttei paljon varaa kasvulle ja 40 oli aivan liian löysä. Ostin 38-koon kun ajattelin, että meneväthän ne sitten toivottavasti ensi kesänäkin. Tuo resori oli muuten tosi napakka, mutta ehkä sen kuuluu olla sellainen jotta pysyvät ylhäällä ;-) H&M:stä ostin vissiin 6 paitaa. Muutaman ohuen vartalonmyötäisen joustavan pitkähihaisen, yhden mustan ns. juhla-/ravintolapaidan ja pari neuletta. Olivat kaikki sellaisia, etteivät näytä mitenkään äitiysvaatteilta. Olivat trendikkäitä ja sellaisia, että voin käyttää niitä aivan hyvin jo nyt halutessani. Ovat vain hieman pidempiä kuin ""normaalit"" vaatteet ja joustavaa materiaalia niin, että mahalla on varaa kasvaa. Tuossa ns. juhla-/ravintolapaidassa oli sellainen rypytys tuossa rinnan alla, jonka johdosta mahalla on varaa kasvaa mutta malli oli kuitenkin sellainen tunikan tyylinen, ettei paita mitenkään välttämättä ole raskaana olevalla tehty. Paidat olivat kaikki 13-25 euroa/kpl, joten mielestäni olivat ihan suht edullisia. Vähintään saman verran saa maksaa mistä tahansa vaatteesta joten olin positiivisesti yllättynyt.

noita mahakuvia löytyy tän odotusaika-palstan tokalta sivulta (tällä hetkellä) - otsikkona juuri ""mahakuvia"" ja sieltä löytyy linkki.

aika monella kuuluu jo olevan kaikenlaisia kipuja ja ""vaivoja"", mutta kun mulla ei vieläkään tunnu mitään! tosi outoa!!
kävin aamulla vaa'assa ja painoa on tullut ehkä 500g tähän mennessä. ja olen kuitenkin syönyt suklaatakin ja muutaman kerran sipsejä, eli välillä vähän herkutellut... makea maistuu tällä hetkellä normaalia paremmin - yleensä kun himoitsen suolaista......

Täällä menossa rv15+1 ja painoa tullu noin kaks kiloo, ihan passelisti mun mielestä. Noussu hitaasti mut varmasti..

Oon tässä nyt pari päivää surffaillu netissä kestovaippoja ja aattelin tilata pikku-eerolta starttipaketin vastasyntyneelle. Siinä on enimmäkseen noita harsoja + lisäimuja + 3 kuorta jolla pääsee hyvään alkuun, oikeestaan myöhemmässä vaiheessa tarttee ostaa vaan lisää kuoria. En sit oo vielä laskenu et tulisko halvemmaks ostaa muualta erikseen noita harsoja ym systeemejä, mut toi vaikutti hyvältä paketilta niin varmaan hankitaan tuo alkuun. Miestä ei niin innosta tuo kestoilu, mut enköhän mä saa sen käännytettyä ennen pitkää!;)

Kävin noita kuvia katsomassa ja kyllähän sieltä löytyi kaikenlaisia masuja. En tiedä olivatko tosiaan kaikki oikeilla viikoilla mutta varmasti sellaisilla, joilla jo on entuudestaan lapsia maha pullahtaa nopeammin esille. Ei tietenkään aina mutta ainakin toisilla olen kuullut niin käyvän. Sivustolla viikkoja kuitenkin laskettiin samalla tavalla kuin meillä (aletaan viimeisten kuukautisten alkamisesta), joten sinänsä kuvien pitäisi olla oikeilla viikoilla. Mutta onpa hauska nähdä etten ole ainoa, joka on pyöristynyt ;-)

Joku puhui kestoilusta. Itse en henk.koht kyllä olisi jaksanut siihen rumbaan lähteä mukaan, sen verran mukavuudenhaluinen olen, että kertikset meillä käytössä myös tällä seuraavalla.
Ehkä nuo kestot kotioloissa mutta reisussa voivat olla hankalia, jos ei pesumahdollisuutta.
Niitä kuivaksiopetteluhousuja olen miettinyt, että kokeilen sitten kun pojan kanssa tulee ajankohtaiseksi.

Käytiin tuolla avoimessa pk:ssa ja siellä olikin mielenkiintoinen ensiapu päivä, mitä siis lasten kanssa yleisemmin sattuu. Hyviä vinkkejä sai mukaan. Eilenkin pojan päähän tuli järkky kuhmu kun löi päänsä mein sänkyyn, ei onneksi ollut sängyllä ja tippunut sieltä.

Oli silloin viel helppoa kun poika ei liikkunut, mutta toista nyt. Koko ajan saa olla silmät selässäkin, varsinkin likaiset ulkokengät kiinnostaa, vessa, etenkin pönttö, keittiön roskis, kukat ja elektroniset laitteet. Meillä X-box ja osaa laittaa jo levyn sisään, tosin väärin päin, mutta kohta rokki vaan soi kun oppii laittaa oikein päin. Lastenlaulut ei kiinnosta, vaan jytkympää sen olla pitää.

Nyt rv 16+1 ja ei kummempaa, oikeastaan ei mitään. Neuvolaa odotellessa.