TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

Huomenia täältä ikkunanpesupäivän keskeltä. Vien kohta esikon mammalle päiväkylään ja urakoin noi loput ikkunat, olkkarin ison ikkunan jynssäsinkin jo eilen illalla 7 maissa...

Aika moni täällä toivoo synnyttävänsä äitienpäivänä! Itse ilmoittaudun siihen porukkaan (joskin sama se mulle toisaalta milloin). Tää meiän esikoisneitihän otti ja syntyi äitienpäivänä 2005 (oli silloin 8.5.)! Se oli jotenkin aika hieno lopetus raskaudelle ja kärvistelylle, että äitienpäiväsunnuntaina syntyi rv 41+5 vaikka maanantaille oli aika käynnistykseen. Nyt mulla on äitienpäivänä vasta rv 39+4 joten en oikein jaksa uskoa että käy sellainen tuuri että saisin tämänkin äitienpäivänä, mutta olishan se aika hupaisaa jos molemmat lapset olisvat syntyneet siten :D Sitähän nyt koko suku ja kaveripiiri myös kyttää, kun kaikki on saaneet päähänsä saman ajatuksen, että olis aika hienoa jos molemmat tytöt olis "äitienpäivälahjoja"...

Onnea paljon taas vauvautuneille, mahtavaa miten me odottajat vähennytään ja synnyttäneet lisääntyy! Se antaa toivoa että itsekään ei tarttis tätä tyttöä eläkeikään asti hautoa :kieh:

Mukavaa torstaita kaikille,

Jabba 39+1 :flower:
 
Hyvää huomenta!

Onpas taas tulossa loistava päivä, mikä ehkä pelastaa karmaisevan yön... jalkoja särki ja pisteli koko yön enkä saanut kunnolla levättyä. Että voinkin sitten nukkua koko päivän sisällä, kun aurinko paistaa ulkona pilvettömältä taivaalta :LOL: Sanoin veljelle eilen, että se vois käydä ostamassa mulle sellaisen baden baden -tuolin tohon pihalle, mutta eipä se oikein innostunut... kumma homma.

Eipä näihin jalkoihin tosiaan taida mikään auttaa, kärsivällisesti levittelen erilaisia linimenttejä ja kääreitä, pidän niitä ylhäällä ja alhaalla, kävelen ja en kävele... mutta iltapalaksi syömäni ananakset saa kyllä unohtaa, se johtaa vain yöllisiin pissamatkahlveitteihin (kinkeä ensin sängystä ylös - portaat alas seiniä pitkin - pissalle - takaisin...) eikä ole oloa muutenkaan paljolti helpottanut. Mutta onneksi tämä on kohta ohi. Masun kanssahan ei olekaan mitään ongelmia, tuli eilenkin oikein paha mieli, kun valittelin oloani, vaikka päähenkilöllä on kaikki hyvin :ashamed:

Jabba minä funtsin tässä, että eikös 5% synnytä laskettuna päivänä? Tai jotain sellaista se prosentti oli muistaakseni... niin kun ei minun kaveripiiristäni ole kukaan synnyttänyt oikeana päivänä, niin enkös minä voisi ihan hyvin osua kanssa sille äitienpäivälle... jospa kävisi tuuri, kun tiistaina on se käynnistys, niin jospa se sieltä tulisi ilokseni jo sunnuntaina..

Paljon voimia kaikille näillä loppumetreillä, kyllä ne sieltä tulee, vaikka välillä meinaakin usko loppua!

:heart: nautitaan masuista vielä: Viivi+Wagner jr. 39+4

Niin ja kovasti paljon onnea kaikille jo vauvautuneille :flower: :heart: <br><br>
 
Mimosa
Onnittelut minultakin kaikille vauvan jo saaneille! :flower: =)

Äitienpäivänä olis tosiaan kiva synnyttää, mut kyllä mulle käy ihan mikä päivä vaan, mieluiten jo ennen äitienpäivää!
Rupee olemaan hermot sen verran kireellä.
Sairaalakassi on ollut valmiina jo 1,5 kk, sillä meillähän on ennestään kaksi 35-viikkoisena syntynyttä lasta, ja sellaista tästäkin ennustettiin.
Vaan luulo ei oo tiedon väärtti, ja nyt on jo mennyt 5 päivää yli la:n.
Sinänsä ihan normaalia, mut kukaan neuvolassakaan ei olis tätä uskonut. :whistle: Itsestä tuntuu jo, että olen vielä juhannuksenakin raskaana! Onneksi vauva sentään liikkuu hyvin, joten kaikki lienee kunnossa.
Tänään olis aika neuvolaan taas, ja toivon saavani ensi viikolle ajan äitiyspolille.
Pakko varmaan varautua olemaan raskaana ainakin ensi viikkokin vielä, koska mulla ei kuulemma käynnistetä vanhan kohtuun tehdyn T-viillon takia. :(
Vaan eiköhän tämä tästä, aion viettää tänään oikein kivan päivän, lähden heti tv:n aamusarjan jälkeen huinimaan keskustaan. Aion käydä kahvilla, ja Hesellä ja huinia muuten vaan liikkeissä. Eli tehdä kaikenlaista, mitä en yleensä tee. Taidanpa vielä mennä kirjastoonkin, jos aika riittää... =)

Mukavaa päivää teille kaikille! :flower: :flower: :flower:
 
VAUVANSAANEILLE SUURET ONNITTELUT!!!!!
:flower: MENNIS,ILONA,VIRPI1980,ELLI ETIKKA&RIIVIÖIDEN ÄITI :flower:
Toivottavasti muistin kaikki :D älytön pino...ONNEA ONNEA kovasti kaikille!!!!!!!!!!!!!!! :heart:

Täälä odotus jatkuu =) onneks vielä on seuraa tääläkin puolella ettei kaikki oo siirtynyt vauvapuolelle ;) niin moni on jo vauvan saanut :heart: mulla tänään neuvola....eipä sielä paljon viisaammaks tuu kun pelkkä terkkarikäynti vaan mut ihan kiva päästä silti katsomaan tilanne :) lievää alamaha ja selkäkipuilua on tänään ollut,mut sekin lakkas melkein pian ku sängystä nousin!! eli ei mitään uutta :/

juu mut kuhan onnittelemaan tulin teitä jakautuneita...pitää rientää pojan seuraks! kaikille paljon jaksuja vielä odotuksen loppumetreille :wave:

mmamaa 37+5
 
Tuntuu, että kaikki muut saa jo vauvan ja mä kärvistelen täällä vielä yhdessä koossa. Maanantaina on viimeistään käynnistys kun tulee 42 viikkoa täyteen, mutta toiveissa on että lähtis syntymään itestään ennen sitä. Tänään on alkanut limatulppa irtoilla joten jospa se tarkottaisi, että tänään sais vielä lähteä synnyttämään =)

Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:
 
:flower: ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :flower:

Täällä yhä odotellaan toivottavasti ei venähtäisi kovin paljon pitkäksi käynkin nyt muutaman kerran vyöhyketerapeutilla jos saataisiin ylimääräiset jännitykset lantion alueelta laukeamaaan ja vauva pääsis syntymään ilman "pakkokeinoja".

Saa nähdä auttaako :D

Toisaalta tulee kyllä ihan ikävä tätä masua iltatähteä kun odotellaan ja tietää että viimeinen masu on nyt tässä.:'(

canim ja höpötiitti 39+ :wave:
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!! :flower: :flower: :heart: määki haluuun jo tän vauvan :'( viel pitäs oottaa 3päivää+ tää päivä... :headwall: et alottavat käynnistyksen.voi rasitus..vitsit et tympii jo ku ei vaaveli tule pois.viikkojaki jo monta monituista :headwall: joku kertoki et oma äippä"ahistelee"..mulle kans äiti puhellu et joo,kyl se äitienpäivänä syntyy,mut ,mä en oikee jaksa enää uskoo et syntys ilman käynnistystä \|O eilen taas meni hermo sen kaa,ku oltii miehen kaa kylässä sen luona ni jotain siin varmaa valitin pikku broidille(joka tosin jo 13v) ni jotai mutsi siihe väliin tokas ni voi hitto et järki meinas lähtee :LOL: lähes varmaa karjuin takas sille et oo hiljaa,luulis sun ymmärtävän mua et pikku asiat hermostuttaa :kieh: no ei siin mitn mä sit lopetin ja oltiin niinku ei mitää ois tapahtunu :LOL: :LOL: on kyl jo nii ahistava olla et voi pee..hirveetä valitusta vaan mut en voi mitn,kiva ku tänne voi kirjotella :D varmaa hyppisin seinille ja karjuisin kaikille jos ei sais purkaa tätä pirun kiukkua..sori!! :D :ashamed: mut yritetään viel jaksaa siskot enää ei mene kauan ku meilki on vauvat :heart: ja kaikenlisäks tääl on iha kakka ilma,vettä sataa.


t.maitsu83 ja vauva 41+2


t.
 
Sokuri
Onnea ihan ensimmäiseksi kaikille jo vauvansa saaneille :flower:
Enpä ois minäkään uskonut tähän maagiseen laskettuun päivään pysyväni yhtenä, mutta niin on vain päässyt käymään:)
Juu eihän se muuten mitään, olo on ollut mitä mainioin, mutta kun sitä synnytyksen käynnistymistä on alkanut jo 36 viikolta odottaa,enemmän ja vähemmän kärsimättömänä, sillä lääkäri sanoi noilla viikoilla että varmasti pian syntyy... Ja taustalla myös esikon syntymä, joka tapahtui jo 37+4 rv:lla.

Synnytystapa-arviossakin on tullut käytyä ja tuolloin 37viikoilla oltiin sitä mieltä että alakautta pitäisi mahtuman. Jännittää vain kuinka isooksi vauva on kasvanut noilta viikoilta...Paikat oli pehmenneet ja kaulaa jäljellä 1,5cm. Rt:ssa on ollut jo viikkoja, mutta kiinnittynyt ei ollut vielä viime nla-käynnillä. Tänään ois taas aika nlaan. Tuskin sieltä mitään uutta tulee, terkkakäynti vaan. Nyt jos ikinä, jopa alatutkimus olis ollut toivottua, sekin voisi synnytyksen käynnistää :LOL:

No jäädään vielä odottelemaan josko kuitenkin pian tää tästä luonnollisesti käynnistyisi:)
Suppareita kaikille niitä toivoville :whistle:

sokuri ja laskettu aika tänään
 
Sammakko harmaana
Suuren suuret onnittelut Mennikselle, Ilonalle ja Virpille tyttövauvoista sekä Ellille, Riiviöiden äidille ja Tuikulle poikavauvoista :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Sammakko + poika 2vk tasan (tänään olis muuten la ;) )
 
Täällon yhtä käynnistelyä ja odotuksen tuskaa mammoilla :hug:
Neuvola takana. Kaikki hyvin. Koska painoarviossa sanottiin ettei viikolle 41 saa mennä, niin neuvola koittaa alkaa ajaan asiaa että pääsisin taas sitten ihan TAYS:n uuteen kokoarvioon ja katsottais tarviiko/saako käynnistyksen.
Esikoinen kun oli melkein 4,5kg ja syntyi vaikeimman kautta eikä meinannut mahtua. Nyt koittavat neuvolassa patistaa lääkäreitä niin että ei tapahtuis samaa taas.
Esikoisestahan olin juuri menossa käynnistykseen niin tadaa, poika lähti syntyyn edellisenä yönä :)

Ja jatketaas odotusta :wave:
Onnea syntyneiden vanhemmille :flower: :flower: :flower:

fangis 37+3
 
Heipä hei!

Käynnistykseen siis menin maanantaina kello 7.30, lääkäri oli määrännyt cytotec-tabuja kohdunsuulle. Toinen lääkäri katsoi, ettei niitä tarvita, joten puhkaisi kalvot 8.15 ja siitähän tuo sitten lähti. Pariin tuntiin pientä supistelua, joka ei juurikaan saanut avautumaan, oli pitkään sen 4cm auki. Sitten alkoi kivut kovenemaan hetkessä, ajattelin sinnitellä niin kauan kun vaan pystyn, mutta jokasen supparin jälkeen vannoin, että en kestä enää. Pyysin epiduraalia kahden maissa. Kukaan ei kuitenkaan siinä vaiheessa katsonut kohdunsuuta. Anestesialääkäri saapuikin nopeasti ja sain sen kaipaamani epiduraalin, jonka ihanan autuasta oloa en ehtinyt kokemaan, kun kätilö totesi minun olevan täysin auki ja voin alkaa ponnistaa. Olin ihan pihalla. kysyinkin, et oikeesti? Ja sitten vaan ponnistettiin, tuli kyllä ihan kunnon ponnistamistarvekin, esikoisesta en sellasta ollut kokenut. Huusin ja ponnistin, kätilö kannusti ja taas huudettiin ja työnnettiin, ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen joku totesi, että miespuolinen henkilö saapui maailmaan kello 14.59. Kovasti se tuntui herraa harmittavan, koska huuto alkoi ja jatkuikin melko pitkään...=) Sain hänet paidan alle lämpimään ja muistaakseni olin kovin onnellinen, koska olen vieläkin. :heart: Siellä salissa sitten aikamme köllöteltiin ja sitten mittailemaan. Painoa oli 3780g ja pituutta 52cm. Koko synnytyksen kesto oli merkitty 2,5h ja ponnistusvaihe 14min. Aika hassua, odotin monen tunnin koitosta ja mahdollisesti monen päivän käynnistelyä. Hyvä, että kaikki meni loppujen lopuksi näin helposti, vaikka kivunlievitykset jäikin kokematta. En nyt kuitenkaan luomuna voi sanoa synnyttäneeni, koska se epiduraali sinne kuitenkin ehdittiin laittaa.
Tänään kotiuduttiin, poika sulonen ja kiltti kaveri.

Onnea kaikille tulevaan koitokseen ja kiitokset seurasta täällä palstalla!!

Ja onnittelut kaikille muillekin synnyttäneille, lueskelen ehtiessäni kaikkien kuulumiset. :wave:

Nintzu ja Pökäle 3vrk
 
Voi että Ninzu miten ihanaa kuulla sun käynnistyskokemus :flower: Mulla odottaa keskiviikkona käynnistys jakaikki pelottelee vuorokausien käynnistysponnistuksilla joten tuntuu kivalta lukea että noinkin hyvin voi mennä!!!!

Eli paljon onnea pienestä pojasta ja jaksamista arkeen ja toipumiseen, perästä tullaan!!! :hug:

Jabba
 
Meille syntyi 9.5. klo 18.00 pieni poika-vauva. Strategiset mitat oli 3030g, 50 cm ja päänympärys 38,5 cm.

Synnytys käynnistyi tableteilla (2) ja supistukset oli rajuja ja niiitä tuli usein. Sydänäänet alkoi heiketä, ja vauva otettiin maailmaan hätäsektiolla. Vauva tällä hetkellä keskolassa happikaapissa, maitoa saanut tuttipullolla. Kromosomihäiriöepäily on, tulokset tulee parin viikon sisällä. Toivotaan kuitenkin, että kaikki olisi kunnossa.
Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille!

Terv. Toukomamma07 ja pikku-vauva (39 tasan syntyi)
 
Vilmis82
ONNEA VALTAVASTI KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE :hug: Ihania uutisia taas paljon luettavana :heart: Ja erityisjaksamista TOUKOMAMMAlle, varmasti rankkaa odottaa tuloksia ja vauvan kotiin saamista :hug:

Täällä päästiin ä-polia kurkkaamaan.. Eilen illalla alkoi päänsärky ja paineet olivat koholla (149/95). Lisäksi tuntui, että vauva liikkui tavallista laiskemmin. No, sydänkäyrälle kun pääsin niin jo alkoi potkuja sadella :D Ja päänsärkykin helpotti, eikä kokeissa näkynyt mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa. Vauva ultrattiin (toka kerta tällä viikolla sitten..) ja kaiken todettiin olevan kunnossa istukan virtauksia myöten. Mullakin toi istukka kuulemma on alkanut kalkkeutumaan, mutta lääkärin mukaan ihan normaalia.. Niin kai sitten :/
Tänään neuvolassa katsottiin paineet varmuuden vuoksi ja olivat vähän laskeneet. Eli sen suhteen voi nyt olla suht rauhallisin mielin. Olivat kyllä ihania siellä ä-polilla, ei tullut semmoista fiilistä, että olisin sinne heidän mielestään turhaan mennyt. Sanoivat, että päänsäryn tai muiden uusien oireiden ilmetessä on syytä mennä heti takaisin. No, tulipa tehtyä harjoituskäynti synnärille :)

Tänään olenkin sitten ottanut oikein levon kannalta ja vauva taas pitänyt kunnon potkuttelu-päivää :heart:

Vilmis 37+5

 
Paljon onnea jälleen kaikille vauvautuneille!! Ja Toukomammalle erityis onnen puuskaus, että kaikki olisi hyvin kuitenkin :hug:

Fangis; Saanko mä kysyä sulta, että minkä kokonen ihminen sinä olet noin normaalisti? Kun sulla oli se esikko sen 4,500kg niin oli vaikee saada sitä ulos..

Kun mulla tilanne on nyt se, että täällä ei kukaan oikein mua ota sinänsä tosisaan ku olen niin huolissaan siitä, että saanko sen vauvan sieltä ulos ja koko arvio on käsillä kokeillen noin 4,300kg tai yli ja huomiseksi sain nyt sitten ajan kyllä OIKEESEEN koko arvioon johon tosi nihkeesti ottivat ja tiedän että ne sanoo mulle siellä että alle 5 kg lapsille ei aleta tekeen mitään.. eli antavat tämänki varmaan kasvaa vaan ja odottelevat että on valmis tuleen..
Tänään neuvolan täti kokeili sormilla vaan kohdun suuta, ei siis sinne mitään katsonut vaan kokeili ja sanoi, että varmaan ainakin 10 päivää menee vielä.. sattui muuten aivan järkyttävästi kun se repi tuota alapäätä samalla sormilla ku koitti yltää sinne.. no pää oli kuulemma tosi alhaalla, mutta ei vissiin sitten ollu mikään kohdunkaula auki eikä muuta..

Huomista sitten täällä jännittelen, että tekevätkö mitään asialle, vai saan varmaan vaan tietää , että joooo on tulossa semmonen 4,500kg vauva ja yrität synnyttää sitä ja jos ei synny niin sitten leikataan.. Näin se sano viimeksi se lääkäri.. onko teistä oikee taktiikka? ?
Mua nyt hirveesti mietityttää tuo asia.. kertokaan saankohan sen ulos..

Olen ite muuten 165cm ja normaalisti painan jotain 60kg.. vaikka eihän noilla varmaan mitään väliä sinänsä ole, mutta en hirveen iso silleen ole..

Moonlight ja iso vauva tulossa,..
 
Heippa :wave:

Jaahas on sitten viikot tasan 40 täynnä eikä vauvaa kuulu eikä näy :headwall:
Olin neuvolassa tänään eivätkä juuta eikä jaata sanoneet, veri oli 93! :eek: ja olen jopa koko viikon syöny rautaa kun meinasin et tarvis saada loppua kohden ylemmäs kun on sadan hujakoilla heilunut. Se niistä obsidaneista, ole saaneet muuta kuin vatsan tosi sekaisin...
On ollu pari päivää oikein huono olo , masussa ja seljässä menkkakipuja, mut ei ole saanu aikaseksi muutakun p...skaa :LOL: ja äitille samanlaisen olon :ashamed:

Kuka kysyi mistä saisi kärsivällisyyttää ostaa? Jos joku tietää, kertokaa mullekin!!!

Maanantaille sain uuden neuvola-ajan ja sanoi etteivät äitipolille ota yliaikaistarkastukseenkaan ennen kun viikot 41+3, eli sitten vasta viikon päästä maananataina... Huoh.

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille, kai sitä perässä tullaan vaikkei siltä tunnukaan:)

Riks ja masuasuli 40 tasan
 
Neeastiina
Heissan kaikille ja onnea uusille vauvan saaneille!
Meille syntyi 8.5 klo 8.55 ihana pienen pieni tyttövauva suunnitellusti sektiolla! Kaikki on mennyt erinomaisen hyvin, maito alkaa pikku hiljaa nousta ja vauva voi hyvin. Itse asiassa tulimme puolisen tuntia sitten kotiin, eli itsekin voin vallan mainiosti!
Tytön mitat olivat 48 cm ja painoa 2850 g. Pipo 36. Viikot olivat 39+2

Terv. Neeastiina ja nuppu 2 vrk
 

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :flower: :hug: ! Teitä oli taas hurjan monta!

Mä käväsin siis tänään neuvolassa. Kaikki oli niinkuin pitää; rautakin oli noussut taas. Sf oli noussu vielä eli on nyt 33. Paineet, liikkeet, syke kaikki kunnossa. Eli taas viikko seuraavaan kertaan...

Voi kurja kun täällä meillä tulee vaan koko ajan vettä! On tosi vetämätön olo kun on jumissa sisällä. Tokokin jotenkin ihmeellisesti myllertää kun sattuu ihan jatkuvasti ja vihlontakin on tosi kovaa... Täytyy silti yrittää nauttia kun ei tätä enää kauan kestä ja tää varmaan jo viimeiseksi jää. Ei se nauttiminen kyllä helppoa välillä ole mutta kyllä se tästä!

Jaksamisia kaikille!!!!

Hepotyty ja toko 37+3
 
ONNITTELUT NINTZU, TOUKOMAMMA JA NEEASTIINA....! :flower: :flower: :flower: :hug:

Täällä olo ennallaan... paitsi, että mahotonta väsymystä pukkaa.. päivällä nukahdin keinutuoliin...!!! En tiiä onko sitte hemppa laskenu vai mitä tämä on.. viimeksi neuvolassa ei mitattu sitä ku ottivat ne kokeet raskausmyrkytystä varten ja sano, että siinä näkyy se, mutta eipä sieltä neuvolasta ole mitään kuulunu. Eli kaikki varmaan kunnossa..

Täällä tänään välissä lunta ja räntää satanu ja tuntuu, ettei kesä tule tänne ikinä. Ei ees haravoimaan vielä pysty. Ja tarkotuksena ois siirtää muutama kukkapenkkiki, että sitte ristiäisiin kerkeää piha kuntoon, mutta ei... no.. onneksi sentäs tiistaina joestä lähti jäät.

Jospa tästä nyt lähtis sitte vaikka seiskaa lukemaan ku lapsetki on naapurissa kylässä ja mies rassaa autotallissa kelkkoja... :whistle:

Hanna ja Nöössi 38+2
 
jurristi harmaana
Onnea taasen kaikille vauvautuneille! :flower:

Tänään tuli käväistyä neuvolalääkärillä: kohdunkaulakanava pehmeä n. 2cm jäljellä, sisäsuu vielä kiinni, ulkosuu kolmelle sormelle auki. Ei loppujen lopuksi sano mulle paljon mitään, paitsi että tilanne jonkun verran "kypsynyt" :D ...

Kaikki muuten ihan ok, nyt tällä rv:lla tosin alkanut aikamoiset turvotukset...mietiskelin juuri tuossa, että viime lauantaista tullut yli 2kg lisää painoa. Jalat turvonneet aamullakin, sormet kuin nakit ja kasvotkin pöhöttyneet. No, näin mulla mennyt myös kahdessa aiemmassa raskaudessa h-hetken lähestyessä. Onneksi nuo turvotukset ainakin itsellä ovat lähteneet tosi nopeasti synnytyksen jälkeen.

Samoin RR noususuunnassa, yleensä menty tasolla 115/70, tänään oli 120/86...saas nähdä, miten kauan tuo asukki masussa vielä haluaa pysyä. Aiemmat synnytykset olleet rv 39+1 ja 39+3. Toivottavasti tämä kolmas ei mene ainakaan paljon pidemmälle...mun tuurilla voi kyllä käydä toisin... :headwall: :whistle:

En tajua, mikä mua on tällä vkolla vaivannut; olen meinaan nalkuttanut ja suutahdellut 7v täyttävälle esikoiselle aivan älyttömistä jutuista. Yhtäkkiä saatan huomata huutavani hänelle kuuppa punaisena teelusikan kokoisesta maitotilkasta pöydällä! :ashamed: Tosin olen sitten kyllä pyydellyt käytöstäni myös anteeksi...nyt on kyllä pakko skarpata asian suhteen.

terkuin jurristi ja potkunyrkkeilijä 38+5
 
Valivalia... selkä on jotenkin ihan järkyttävän kipeä! Mitenkään päin ei oo hyvä olla. Tänään heräs taas toivo siitä, että jotain olis meneillään, kun on menkkakipua ja supisteluja ollut, mutta nytpä ei enää oo niitäkään. Sitä kerkee jo innostua vähän, vaikka kuinka yrittää ajatella, että ei mitään kuitenkaan tarkota ja ylihän tää menee, niin kuin äidillä ja siskolla on mennyt ekat ja loput. Mutta olis mukavaa olla poikkeus :D

Onnittelut uusille vauvoille :flower: Kovasti haluaisin päästä nuuhkimaan oman vauvan kaulapoimuja... :saint:

Stiina&toukka 38+1
 
ONNITTELUT VAUVAN SAANEILLE!!!!!!!!!!!!! :flower: :flower:
Teitä olikin niin monta taas et en millään muista nimiä...ONNEA siis kaikille tasapuolisesti!!!!!!!!!!!!!!! :flower:

vilmis82 Hyvä että tilanne tarkistettiin ja kaikki vaikuttas olevan kunnossa!! Jännä seurata tätä tilannetta kun samoilla viikoilla/päivillä mennään....mulla oli neuvola tänään ja paineet senku nousee! huomenna menen uudestaan mittauttamaan verenpaineet ja saa nähä mitä sitten. pikkasen on ollu pään särkyä ja silmissä ihme särkyä,mut oon ajatellut sen johtuvan tästä flunssasta joka ei vieläkään kunnolla ohi. terkkari meinas et jos paineet jatkuu näin koholla niin sit on lähettävä äippäpolille näytille....mut huomista odotellessa....on täs onneks viikkoja jo sen verran hyvin et vauva on kypsä syntymään
:D

tänne siis tällästä....odotus jatkuu :heart:

mmamaa 37+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:41 Moonlight-80 kirjoitti:
Fangis; Saanko mä kysyä sulta, että minkä kokonen ihminen sinä olet noin normaalisti? Kun sulla oli se esikko sen 4,500kg niin oli vaikee saada sitä ulos..

Moonlight ja iso vauva tulossa,..
Mä olen pitkä ja melko romuluinen et luulis et tulee mikä vaan ulos :D . 172cm pituutta ja leveäluinen ja iso ranka ym.
Poika oli 4430g ja 53cm. Pää 38,5cm.
Ponnistin 1h45min ja päädyttiin imukuppiin. Häntäluu poksahti :/ murtuen, ja isosta episiotomiasta huolimatta repes sekä emätin että kohdunkaula. Ei kuitenkaan pahasti, eli ei kovin pahanlaatuinen repeänä ja lääkäri teki tosi hyvää jälkeä kun ompeli, saanut kehuja jälkikäteen gynellä. Paikat ei ollu yhtään kipeet sen jälkeen paitti häntäluu. Ompeleet ym parani hyvin. Alapää jäi kyllä kipeeksi (jos seksiä aattelee) yli vuodeksi.
Tuntui että poika vaan ei tule. Kokoajan ne sanoi et nyt tulossa kohta ulkona, tukkaa näkyy jne mutta se meni takasinpäin aina vähän joten oli tosi vaikee synnytys.
Mutta tuo äidin koko ei näemmä kerro aina totuutta. Tiekkös, mun serkku on hiukan päälle 160cm ja se sai lähestulkoon täsmälleen samankokoisen kuopuksen päämittaa myöden ja putkautti sen ulos ihan tuosta vaan :D ...mä kade :whistle: ;) Se oli sille toinen lapsi.
Nyt kun odotan tätä toista niin alkaa kyllä jännittään että kui vauva kasvaa ja miten käy.
Tosi kakkaa toi sun kohtelu!!! Ei varmaan kivaa tuo "jos ei tuu nii leikataan"-ajattelu. Kenen etu se nyt on? Kyllä varmasti käynnistys olis turvallisempi, halvempi(yhteiskunnalle) ja mukavampi kuin leikkaus jos pitää noista valita :hug: :hug: :hug: Yritä pitää pintas.
Koita hei nännien hierontaa rasvan kera 30min per kerta ja sitten netistä löytyy vyöhyketerapiaohjeet kotikäynnistykseen (omalla vastuulla sitten). Mieluummun alat ite yrittään jos joku keino tepsis kuin että pelkäät jättiä :hug:
Kyl mäki kohta alan täällä käynnisteleen jos alkaa lask aika läheneen kun sanottiinkin jo että yli lask ajan ei saa mennä.
:wave:
 

Yhteistyössä