Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:40 Moonlight-80 kirjoitti:No vastaus oli siis, että Täällä, jälleen kerran tääällä.. kato norjassa.. ei niinku kannate verrata muita maita.. tyyliin!! Niin täällä, ei olla yhtään huolissaan jostain alle 5 kilosesta lapsesta ja tosiaankin siis yritetään synnyttää. Täällä ei tehdä mitään lantiokuvauksia,ikinä! vaan se selviää sitten synnytyksessä mahtuu vai ei. Ja kuulemma heillä on yksi suomalainenkin lääkäri töissä jonka mielestä suomi ja norja ei poikkea kauheesti toisistaan.
Eli MINÄ olin se tyhmä, joka tämmösiä itse saan päähäni.. hohhoijaa. Sanoin, että kyllä kuule suomessa mittaillaan jos on isoa lasta tiedossa ja että kaiken lisäksi tutkivat alapäätäkin kuinka kohdun kaula on avautunut. Senkin tyrmäs jälleen kerran ja sano, että ei ole mitään järkeä tutkia kun odotellaan vaan aina sitä synnytystä. Ja sitten kun lapsi menee sen lasketun yli niin sitten voidaan alkaa miettiin miten jatkuu tästä jos on isompikin lapsi.. Sanoin, että niinpä, kun sanoinkin sen vaan esimerkiksi, että kyllä suomessa tehdään monessa paikassa erijuttuja ku täällä, vaikka kuinka teidän suomalainen lääkäri on sitä mieltä että maat ei eroa toisistaa.. Varmaan on saattanu heidän Suomalainen lääkäri asua täällä vaikka jo 20 vuotta!! niin kai silloin ollu eri juttu.. heh heh
Luin just jostain suomi24-keskustelusta, että kohdunsuu nousee raskauden aikana (olikohan joskus puolivälissä...) ja sitten loppuraskaudessa taas laskee.Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 22:15 Peppi78 kirjoitti:Onnea Vanilijatädille ja Meealle vauvoista :flower:
Luin tuolta kun joku (en muista nimeä, sori! :ashamed oli kokeillut itse kohdunsuun tilannetta ja tiesi miltä sen pitäisi tuntua jos siellä aletaan valmistautua synnytykseen!! No minähän toki menin ja kokeilin, mutta... mulla on joko superlyhyet sormet tai kohdunsuu kaukana kun en mä sitä löytänyt.... Kätilöt synnärillä puhui jotain et vielä on korkealla??? Mikä?? Laskeutuuko se kohdunsuu vauvan pään mukana vai...?
Osaisikos joku vastata?
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 09:58 kata32 kirjoitti:Minä täällä kävin kohdunsuusta höpisemässä,se ei välttämättä tunnu jos on kovasti laskenut ja pehminnyt.
En uskois että niin korkeella voi olla että omalla sormellakaan ei tunnu.
Se voi todella olla että on niin pehmee jo.
Vai tuntuiko "pohjaa" ollenkaan?
Keskellä,napaa kohden eli ylöspäin voi tuntua kanavaa,se vähän kiinteempänä kuin siitä keskeltä.
Ja sivuilta se kanavan pituus voi olla kokeiltavissa.
Mulla on selkeesti muuttunut,tuntuu että koko "kolo" on tuonne peräsuoleenpäin.
Hitsi kun en osaa selittää tarpeeks hyvin,mutta jos kiintee ja täysmittanen,se kyllä pitäis tuntua.
Supisteluja kovasti teille toukomasuille!!!
kata 37+1