TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

Meea
Meidätkin saa päivittää listan loppuun! *Pikkuisemme syntyi tiistaina 8.5. Paino oli 3600g ja pituus 50cm. Synnytys oli nopea, reilu 2h ja viimeistä 15minuuttia lukuunottamatta kivutkin siedettäviä. aqua-rakkuloilla ja ilokaasulla oli taas selvittävä. Miehen tuki ja kätilön tsemppaus korvaamattomat avut myös. Hurjasta vauhdista huolimatta ilman sen kummempia "vammoja" selvittiin ja jo toista päivää kotona ollaan ja uuteen kokoonpanoon totutellaan, Ihanaa tämä elämä!!! :heart:

Onnea muille synnyttäneille ja muut koettakaa vielä jaksaa.
 
:flower: Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Itse vielä kokonaisena vaikka viikkoja on jo 41 + 2

Kävin tänään viimeistä kertaa neuvolassa:
SF 33
paino - 800 gr
RR 180/70
syke 150
liikkeet ++
turvotus +-

Kiinnittymistä ei vieläkään tapahtunut, mutta neuvolan täti sanoi että se voi tapahtua vasta synnytyksen yhteydessä.
Ja ensi viikolla on sitten aika polille. Mutta kuinkahan pian saa sit ajan käynnitykseen? Ehkä se riippuu meidän tilanteesta, kuinka vauva jaksaa jne.

Eli toivottavasti meikäläisellä nyytti kainalossa viimeistään ensi viikolla! :heart:

Malttamattomana odotellen :headwall:

t. Miesku
 
Onnea vaavin saaneille :flower:

Mulla oli tänään neuvola. Järkyttävää, että painoa oli tullut viikossa yli kaksi kiloa :eek: Vissiin vähän nestettä kertynyt, onkin vähän "pumppi" olo. Paineet oli kuitenkin hyvät ja pissa puhdas, että ei kuulemma hätää. Käski vaan täti juomaan paljon vettä, että saisi sitä nestettä pois.

Vauva oli jo kiinnittynyt, ihanaa. Nyt jänskättää kovasti, että meinaakohan hän vielä kovin kauan tuolla masussa muhia. Mies on töissä koko viikonlopun melkein yötä päivää, toivottavasti ei nyt päätä tulla.

Meilläkin mies on vähän sitä mieltä, että mielellään ei kuulemma enää missään tarvitse pyöriä, pitää kotona olla vaan ja odotella. Tää on vaan niin tylsää yksinään täällä oleskella. Eipä silti, "karkasin" eilen kauppaan ja en meinannut päästä takaisin :\| Viilteli niin paljon. Että kai se on toteltava tuota ukkelia. =)

Eipä mulla oikeestaan mitään asiaa ole, taidan tästä lähteä saunaan ja sitten olenkin valmis jo unille :)

Voikaa hyvin :flower:


Sofia78 ja Jaska 38+5
 
Onnea Vanilijatädille ja Meealle vauvoista :flower:

Luin tuolta kun joku (en muista nimeä, sori! :ashamed:) oli kokeillut itse kohdunsuun tilannetta ja tiesi miltä sen pitäisi tuntua jos siellä aletaan valmistautua synnytykseen!! No minähän toki menin ja kokeilin, mutta... mulla on joko superlyhyet sormet tai kohdunsuu kaukana kun en mä sitä löytänyt.... Kätilöt synnärillä puhui jotain et vielä on korkealla??? Mikä?? Laskeutuuko se kohdunsuu vauvan pään mukana vai...?

Osaisikos joku vastata?
 
Paljon onnea: Ilona, Virpi1980, Elli Etikka, Riiviöiden äiti, Nintzu81, Toukomamma07, Neeastiina, Hemppu81, Vaniljatäti ja Meea :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 13:40 Moonlight-80 kirjoitti:
No vastaus oli siis, että Täällä, jälleen kerran tääällä.. kato norjassa.. ei niinku kannate verrata muita maita.. tyyliin!! Niin täällä, ei olla yhtään huolissaan jostain alle 5 kilosesta lapsesta ja tosiaankin siis yritetään synnyttää. Täällä ei tehdä mitään lantiokuvauksia,ikinä! vaan se selviää sitten synnytyksessä mahtuu vai ei. Ja kuulemma heillä on yksi suomalainenkin lääkäri töissä jonka mielestä suomi ja norja ei poikkea kauheesti toisistaan.
Eli MINÄ olin se tyhmä, joka tämmösiä itse saan päähäni.. hohhoijaa. Sanoin, että kyllä kuule suomessa mittaillaan jos on isoa lasta tiedossa ja että kaiken lisäksi tutkivat alapäätäkin kuinka kohdun kaula on avautunut. Senkin tyrmäs jälleen kerran ja sano, että ei ole mitään järkeä tutkia kun odotellaan vaan aina sitä synnytystä. Ja sitten kun lapsi menee sen lasketun yli niin sitten voidaan alkaa miettiin miten jatkuu tästä jos on isompikin lapsi.. Sanoin, että niinpä, kun sanoinkin sen vaan esimerkiksi, että kyllä suomessa tehdään monessa paikassa erijuttuja ku täällä, vaikka kuinka teidän suomalainen lääkäri on sitä mieltä että maat ei eroa toisistaa.. Varmaan on saattanu heidän Suomalainen lääkäri asua täällä vaikka jo 20 vuotta!! niin kai silloin ollu eri juttu.. heh heh

No tuo norja on varmaan sitten ollut yhteydessä suomen turkuun! Meinaan mulla takana esikoisen ns. vaikea synnytys! paino 4100g paikat repesi pahasti ja imukuppia jouduttiin käyttämään kun oli pitkittynyt ponnistusvaihe! mutta silti tätä yritetään alakautta vaikka painoarvio on lähes 4,5kg! No sen näkee sitten miten sujuu toivottavasti ovat arvioineet päin honkia :LOL:

Viimisiä neuvolakuulumisia:
paino: +300g
rr 115/74
turvotus ++
pissa puhdas
sf: 44cm

Tiistaina on sitten se yliaikaiskontrolli ä-polilla tiedä sitten, koska käynnistävät ellei sitä ennen synny???

Ainiin neuvolantäti oli tänään kuulemma ollut yhteydessä vastaavanlaisesta (iso vauva) tilanteesta tyksiin ja olivat siellä sanoneet että vkolla 38 täytyisi käynnistää että on jotain hyötyä! Se vaan kun terveyskeskuksen lääkäri laittoi vasta nyt lähetteen niin tajuaahan sen itsekin että vauva on nyt jo niin iso ettei mitään enää ole koon suhteen tehtävissä! No valivali juuu :D eiköhän nämäkin valitukset unohdu kun saa vauvan syliin :D

suzu1981 40+5
 
StiinaS harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 22:15 Peppi78 kirjoitti:
Onnea Vanilijatädille ja Meealle vauvoista :flower:

Luin tuolta kun joku (en muista nimeä, sori! :ashamed:) oli kokeillut itse kohdunsuun tilannetta ja tiesi miltä sen pitäisi tuntua jos siellä aletaan valmistautua synnytykseen!! No minähän toki menin ja kokeilin, mutta... mulla on joko superlyhyet sormet tai kohdunsuu kaukana kun en mä sitä löytänyt.... Kätilöt synnärillä puhui jotain et vielä on korkealla??? Mikä?? Laskeutuuko se kohdunsuu vauvan pään mukana vai...?

Osaisikos joku vastata?
Luin just jostain suomi24-keskustelusta, että kohdunsuu nousee raskauden aikana (olikohan joskus puolivälissä...) ja sitten loppuraskaudessa taas laskee.
 
Minä täällä kävin kohdunsuusta höpisemässä,se ei välttämättä tunnu jos on kovasti laskenut ja pehminnyt.
En uskois että niin korkeella voi olla että omalla sormellakaan ei tunnu.
Se voi todella olla että on niin pehmee jo.
Vai tuntuiko "pohjaa" ollenkaan?
Keskellä,napaa kohden eli ylöspäin voi tuntua kanavaa,se vähän kiinteempänä kuin siitä keskeltä.
Ja sivuilta se kanavan pituus voi olla kokeiltavissa.

Mulla on selkeesti muuttunut,tuntuu että koko "kolo" on tuonne peräsuoleenpäin.
Hitsi kun en osaa selittää tarpeeks hyvin,mutta jos kiintee ja täysmittanen,se kyllä pitäis tuntua.

Supisteluja kovasti teille toukomasuille!!!

kata 37+1
 
peuhu
Meille syntyi pikku prinsessa 9.5 klo 2.15. Paino oli 3130 ja pituutta 50cm.
Synnytys meni muuten hyvin ja vauhdikkaasti mutta multa irtosi pala istukkaa ja kohtu oli täynnä verta, vauva joutui sen takia teholle ja sieltä keskolaan mut pääsi sit illalla mun luo. Nyt voi hyvin keltaisuutta lukuunottamatta.
Terveisin Peuhu

Ja onnea myös muille synnyttäneille
 
Onnea Peuhulle rinsessasta :flower: :flower: Hyvä, että kaikki meni hyvin :hug:

Minä täällä leivoin itelle äitienpäiväkakkua (persikka-banaani-tuorejuusto), kun eihän se tuo mies osaa, ja on sitä paitsi koko päivän töissä vaikka piti olla vapaata.

Kumma kun issiassärkyä ei ole ollut piiiitkiiin aikoihin niin nyt täällä känkkään menemään koipipuolena. Ja maha menee aina välillä kovaksi, mutta ei tee yhtään kipeää. Tiiä sitten mitä nuokin, toivottavasti enteilisivät ees jotain :whistle:

Ilma harmaa ja pilvinen, uloskaan ei tee mieli, jotenka jospa imuroimaan, kun ei tuo eilinen tekemättömyys päiväkään tehonnut :/

Tiitteräinen 40+4
 
Hei kaikille!

Leikkaus meni hyvin ja sain ihanan pojan 7.5. klo 13.58. Mitat oli 4540g, 51.5cm ja päänympärys 38.5cm. Kotiin päästiin jo torstaina mutta en ole jaksanut tätä ennen koneelle tulla.

En voisi olla enää iloisempi kun sain kuulla että leikkaus onnistui eikä tullut verenvuotoja. Mulle kerrottiin että voin menettää koko kohdun jos istukka ei irtoa kunnolla kun se oli kiinnittynyt arpikudokseen. Istukka saatiin helposti irti enkä menettänyt edes kovin paljoo verta, kohtukin oli kuulemma hyvässä kunnossa. Mietin kyllä kaksi kertaa ennenkuin uskallan seuraavaa raskautta suunnitella, sen verran sain hermoilla tän leikkauksen takia.

Onnea kaikille vauvan saaneille myös mun puolesta!
:flower:
 
Tänään kotiuduttiin tyttelin kanssa. :heart:
Tuolla se nukkuu kehdossaan.

Pikaisesti synnytyksestä.
Rankkaa oli. Vedet meni n. klo 23 ma-iltana ja tiistaina 14:50 tyttö näki päivänvalon. Kaikki kivunlievitykset otin mitä tarjottiin :LOL: eli petidin, ilokaasu, epiduraali ja pundendaali. Epparikin tehtiin.

Tytöllä oli napanuora kaulan ja kainalon/käden ympäri,
joka jouduttiin sitten poikkasemaan ennenkuin saatiin autettua koko pakkaus pihalle. Tyttö ei hengittänyt ja oli ihan sininen ja lötkö alkuun ja saikin minuutin apgareissa vain 2 pistettä, mutta virkosi nopeasti ja 5 minuutin pisteet jo 8.

Maito ei ole vielä oikein kympillä noussut rintoihin,
mutta kyllä se tästä, kun sinnikkäästi jatkaa ja imettelee. Sain lääkityksenkin, joka vähän jeesaa sitä maidon nousua.

-mennis ja tyttönen 4vrk-

P.S. Ai niin ja onnittelut kaikille vauvautuneille ja tsemppiä muille loppupallotteluuun. =) <br><br>
 
Moikka, ja kiitos kaikille onnitteluista ja vastavuoroisesti paljon onnea kaikille vauvansa kainaloon saanneille.
Eilen kirjoitin perusteellisen synnytys kertomuksen joka sitten otti ja katosi bittiavaruuteen, kun poitsu ilmestyi koneen ympärille pyörimään.
meille siis syntyi sovitulla sektiolla maanantaina viikolla 39 tyttö joka yllätti meidät pienuudellaan, oli 46 cm pitkä ja painoi 3060. Mutta kaikki oli kunnossa ja vauva on kuten kaikki muutkin kanssasisaret ja veljet IHANA! täysin saman näköinen kuin isosiskonsa vain vähän pienempi ja korvasta puuttuivat ns. peikkokarvat.
No nyt neiti heräilee kirjoittelen myöhemmin lisää.
Kotiuduttiin torstaina ja vaikka mies onkin kotona ja touhuaa noiden isompien kanssa sekä tämän kanssa ihan kympillä, niin ei tässä ole hirmuisesti jäänyt aikaa koneelle.
Terveiset kaikille, ja ihanaa huomista äitienpäivää.
T:Minnihiiri
 
onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower: =) jänskättää ma alotetaan käynnistys jos ei sit yhtäkkiä ala syntyyn :heart: ei kyl mitää tuntemuksia ole et alkas :whistle: ....ilmottelempas sit vauvasta ku on kotiuduttu,kaippa meil on jo sit ma vauva :heart: viimestää ma ja ti yönä.jaksuja kaikille!!!!


t.maitsu83 ja vauva 41+4
 
Meille syntyi 7.5.2007 poika vauva. :heart: 3795g ja 50cm. Synnytys oli helppo, nopea ja kaikki meni hyvin. Nelisen tuntia supistusten alkamisen jälkeen poika oli jo maailmassa. Pcp puudutuksen ehdin saada ja suosittelen kyllä sitä, oli mahtavaa kun en tuntenut sen jälkeen vähään aikaan supistuksia enää ollenkaan. Poika on kiltti ja tyytyväinen pikku mies. Torstaina pääsimme kotiin. Maitoa tulee niin hirveästi että ihan meinaan hukkua siihen :/ auts Ja taitaa tällä menolla olla meidän pakaste aika nopeesti maitoa pullollaan. :whistle:

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja jaksamisia odottajille. :hug:

emppuliinit ja pikku mies 5pv

niin ja lisätään vielä et poitsu syntyi rv 40+3<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 09:58 kata32 kirjoitti:
Minä täällä kävin kohdunsuusta höpisemässä,se ei välttämättä tunnu jos on kovasti laskenut ja pehminnyt.
En uskois että niin korkeella voi olla että omalla sormellakaan ei tunnu.
Se voi todella olla että on niin pehmee jo.
Vai tuntuiko "pohjaa" ollenkaan?
Keskellä,napaa kohden eli ylöspäin voi tuntua kanavaa,se vähän kiinteempänä kuin siitä keskeltä.
Ja sivuilta se kanavan pituus voi olla kokeiltavissa.

Mulla on selkeesti muuttunut,tuntuu että koko "kolo" on tuonne peräsuoleenpäin.
Hitsi kun en osaa selittää tarpeeks hyvin,mutta jos kiintee ja täysmittanen,se kyllä pitäis tuntua.

Supisteluja kovasti teille toukomasuille!!!

kata 37+1

Onnea uusille vauvautuneille Peuhu, Eltsu80 ja Emppuliinit :flower:

No nyt mä löysin =) ahaa elämys :LOL: Kätilökun en ole ja tarkkaa analyysia tietenkään osaa tehdä, mutta tunsin jopa vauvan pään =) Mutta luulisin että kyllä nämä supparit on jotain tehnyt...

Elikkä vielä ihan yhtenäisenä minäkin ja päivät kuluu..hitaasti mutta varmasti. Munkin käynnistyspäivä tiedossa, enää 10 yötä ja sit, mutta silti tuntuu ikuisuudelta!!!!

Ei muuta kuin jaksamisia kaikille =)

Peppi ja masuasukki 41+0<br><br>
 

Yhteistyössä