TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

täällä tuskien täyteinen yö! :headwall:
muutaman supparin iltasella sain jotka tuntu taas tosi ankeille/napakoille, kävin sit saunas rentoutumas ja kyllähän väsytti. yöllä sit jätkä laitto jalkansa jotenki ihan ufoon asentoon ja ei vissiin silläkään kauheen kivalle tuntunu ku aivan kauhee jytke ja pauke koko yön. kyljet on nyt ihan kosketusarat, alapäässä aivan järkyttä paine ja kipu, alaselkä tohjona... :kieh: koko yö meni niissä säryissä ja jätkän jumpaa kestäessä.
nyt aamulla sit on koko ajan jotain lirahdellu housuun! :eek:
pissaa ei kaiketi oo ku ei se kyllä pissalle haise eikä värikään oo keltainen mut en mä kyl osaa sanoa onko se makean hajuista (lapsivettä) vai oisko sit mulla ihan yht äkkiä vaihtunu valkovuoto noin juoksevaks ja kirkkaaks. :whistle:
pitää vissiin soittaa neuvolaan nyt aamusella oisko niillä niitä liuskoja jolla senki vois kattoo paitsi ellei nyt ala supistukset koveneen niin sama sit synnärille mennä käymään suoraan. nää kivut tuntuu vaan laukasevan noita suppareitaki ja tietty ku paikat valmiiks ihan hellänä niin käypä extra kipeää. :ashamed: \|O

tulipa tästäki taas kauhee vali vali-viesti. :ashamed:
pitää toivoa et tää kossi tulis jo lähiaikoina ulos ku ei näitä oloja jaksa kovin pitkään.. :snotty:
on kai sitä ihan uuno ku eilenki joku ihme herkkis päivä ku itkin ukolle taas et ei tää tuu koskaan ulos tuolta, liekkö syntyy sit joskus teininä! sit viel samaan syssyyn itkin sitäki et kuinkanhan kauhea ikävä poikia sairaalassa tulee!! ah näitä hormoneja... :LOL:


paljon onnea mennikselle ja menniksen miehelle tyttelin johdosta!! :heart: :flower: :heart: :flower:

ihanaa ku taas yks vauveli tullut joukkoon!!
tässä taas mullekki muistutusta et ei ne vauvat teineiksi asti tuolla masussa ole!! :LOL:
jaahas, pitänee taas raahata ruho keittiöön aamupalan värkkäykseen vaikka ei kyl millään jaksais, vois vaan käpertyä paiton alle ja olla. menin tyhmä äidillekki lupaamaan et meen sen mökille nyt aamulla ohjelmoimaan telkkarin, saa nähdä onko musta sinne lähtiäks vaikkakaan meiltä sinne matkaa ei oo ku kynyiset 5km. :ashamed: :/
<br><br>
 

ONNEA MENNIKSELLE :flower: :flower: :hug: !

Mä kans oon ihan poikki. Mulla on jatkuvasti ala selkä kipeänä ja kun ei oikein pysty lepäilemään niin sit olen kärttyinen koko ajan. Onneksi ei kuitenkaan ole enää hirmu pitkä odotus aika =) ! Huomenna seuraava neuvola, kertoilen sitten niitä kuulumisia! Nyt täytyy siivota taas vaihteeksi kun ei meiltä muita vapaa ehtoisia siihen hommaan löydy!
JAKSAMISIA KAIKILLE!

Hepotyty ja toko 37+2
 
Täälläpä on väsynyttä ja kiukkusta mammakansaa :D , antakaas ko mä liityn mukaan jupiseen :kieh:

Koska aiemmat säännölliset ja tiheet poltot ei ollu tehny kohdunkaulalle mitään, kiukkuunnuin tosi paljon kun toissayönä ne taas alko sillä tiesin että ei sitä lähtöä varmasti vieläkään tule. Että mitä sitten piinaa mua polttelemalla ja valvottamalla kipujen kanssa kun ei kerran tuu :kieh: :D
Kiehnäsin, jupisin ja ähisin naama mutrulla petissä.

Alkaa taas pelko hiipiin...vakio: "isosta lapsesta". Ja kun lääkäri sanoi ettei yli lask ajan saa mennä :/ . Olis jo nyt ihan hyvän kokoinen päälle 3 kiloinen, että saapi vaikka jo tulla et mahtuis paremmin kuin esikoinen.

Kohdunkaula kun ei vielä kokoarviossa kypsä ollut niin en usko et nytkään. Siksi paikat ei aukee vaikka mitä polttoja tulis ja vaikka kui tiuhaan.

Jaksamisia kaikille ja ONNEA vauvallisille!!!

fangis 37+2
 
Moi,

Onnea taas uusille vauvaperheille :hug:

Mä olen niiiiiiin väsynyt. Ihan vetämätön olo ollut monta päivää ja jotenkin yököttää. Ei oo jotenkin jaksanut tässä koneellakaan olla. Voisin nukkua ihan miten paljon vaan, jos siis pystyis niin ettei joka paikka ole ihan jumissa :D
Supistuksia tulee harvakseltaan, viiltelyjä on taas kohdunsuulla niin paljon liikkuessa, etten oikein uskalla mihinkään lähteä. Kun ei niiden viiltojen aikana kykene kävelemään. Että tässä kotona pitää vaan jumittaa.

Mua on alkanut lisäksi nyt pelottamaan synnytys. Ihan hyvään aikaan alan panikoimaan. Aikaisemmin vaan jänskätti vähän, mut nyt iskee aina varsinkin yöllä kauhea paniikki, että mitä mä olen mennyt tekemään...
Toisaalta odotan kauheasti, että vauva tulisi jo ulos, mutta toisaalta jotenkin pelottaa. Mut eihän tälle mitään voi, pakkohan se on vaan synnyttää
:)

Anteeksi kun valitan, kiitos kun sain purkautua. Helpotti

:)

Voikaa hyvin kaikki!

Sofia ja Jaska 38+3
 
Ahaa, on näköjään muillaki ollu kurja yö..

Mulla vaivaa se kutina aina välillä ja sehän alkoi sitten eilen taas. .Otin sen tabletin ja sen jälkeen aloin miettiin, että en ole kyllä lukenu pakkausselostetta. No siellähän selkeesti sitten lukee, että Ei suositella raskaana oleville ja Ei viimeisellä kolmanneksella oleville ollenkaan?! :/

No siitäpä sitten huolen itelle sain, toisaalta luulen että lääkäri tiesi kyllä mitä määräs ku määräs tämän samalla ku kävin siellä hepatoosi kokeissa ja asiaa tutkiessani esim. Atarax on myös lääke samaan vaivaa ja sitäkäänhän ei suositella ja voi aiheuttaa supistuksia, eli koitan nyt tyynnyttää itseäni siihen, että tämä Phenergan on myös niiden supistusten vuoksi kielletty loppu ajasta.. Ja turhaahan tuonne lääkäreille soittelee ku nehän vaan sanoo, että se on aina se Suositus,mutta ei ole mitään tullut.. No tästä eteenpäin sitten yöt on varmaan yhtä Hel..tti..ä, kun en meinaa niitä enää ottaa.

Sitten heräilin kans kyllä yöllä tuon liitoskivun vuoksi ja ihmeellisesti alkaa polttaan mahaa jos yhtään pitkittää pissalle menoa.. On se niin outoa..ja nytkin sitten olen jo kuudesta lähtien ollu ylhäällä vaikka normaalisti jatkan vielä siitä unia tuonne kymmeneen asti. Nooh vali vali viesti se tuli täältäkin :LOL:

Onnea Menniksen perheelle myös minunki puolesta, pahin ohi..

Moonlight
 
Kaukomaija harmaana
Hei vaan kaikki! Viikkoja 40+3 ja olo kärsimätön. Supistuksia on ollu jo viikon öisin, mutta siihen ne sitten jääkin ;) On yritetty kaikki keinot siivouksesta seksiin eikä niitäkään koko ajan jaksa :kieh: No...tänään saan varmaan ajan yliaikakontrolliin...

Moonlight: Voit ihan huoletta ottaa Phenergania loppuraskaudessakin. Niitä määrätään erityisesti kutinaan ja illalla otettuna ne saattavat myös väsyttää ja antaa sitäkin kautta rauhallisemman yön. Melkein kaikki lääkkeet on raskausaikana ns. kiellettyjen listalla. Tuota Phenergania käytetään yleisesti sairaalassakin synnyttämättömien vuodeosastolla, joten ole huoleti :wave:
 
Heissan!

Mäkin liityn valitus kerhoon... Just neuvolasta tulin, eikä mitään merkkejä synnytyksestä! Ei oo laskeutunu eikä pää kiinnittynyt :/ Viime yö meni täälläkin ihan per.seelleen, heräilin vähän väliä, oli kuuma, oli jano, oli vessassa käytävä ja nyt viikon verran ollu ihan hirvee kutina mahanahassa! Siihen ei auta raapiminen, ei kortisonirasvat, ei mikään! \|O Ne on noi ihanat arvet kun kutiaa, niin ainaki th sanoi. Ens viikon tiistaille taas sain uuden ajan. Toivon niiiiin ettei tarviis enää sinne sillon mennä! Vauva oli kääntäny kylkeä, aina ennen ollu selkä oikeella puolella, nyt oli vasemmalla. Toivoa sopii että hänellä alkaa olla niin ahdasta siellä et tulis jo ulos... :whistle:

Juu, mutta jos menis vähän kävelylle, josko se ärsyttäis sen verran että jotain tapahtuis tuolla alhaalla.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti ja onnittelut Mennikselle tytöstä! :flower:

Bianca ja pikkunen 40+3
 
Neuvolakuulumisia:

RR 132/84
paino -200g (jee, ei vieläkään yli 70 kg :D )
Hb 129
sf 35 (viimeinkin nousuun kolmen viikon jälkeen)
raivotarjonta, kiinnittynyt on (oli kyllä jo viimeksi)
proteiinia vain hieman, joten ei haittaa. Mittailu kotona kyllä jatkuu edelleen.
Painoarvio 3000g nyt, jos syntyisi parin viikon päästä, niin silloin n. 3200-3400g. Ihan sopivalta kuulostaa.

Nytpä ei jaksa/jouda muuta kirjoittelemaan/kommentoimaan. Viimeiset luennot odottaa. Jospa sitä sitten osaisi ja ehtisi asettua aloilleen "nautiskelemaan" loppuraskaudesta. Mistä kärsivällisyyttä vois ostaa?

Stiina & toukka 38+0

vielä onniteltava uusista vauvoista!! :flower: <br><br>
 
jurristi harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 10:10 sofia78 kirjoitti:
Mua on alkanut lisäksi nyt pelottamaan synnytys. Ihan hyvään aikaan alan panikoimaan. Aikaisemmin vaan jänskätti vähän, mut nyt iskee aina varsinkin yöllä kauhea paniikki, että mitä mä olen mennyt tekemään...
Toisaalta odotan kauheasti, että vauva tulisi jo ulos, mutta toisaalta jotenkin pelottaa. Mut eihän tälle mitään voi, pakkohan se on vaan synnyttää
:)
Tuo on ihan tervettä jännitystä! :hug: Muistan itselläni aikanaan esikoisesta ihan samanmoista. Mies sanoi vielä, että h-hetkellä, kun lähdimme sairaalaan, olin parkkipaikallamme tokaissut, että "no ni, nyt tätä ei ainakaan voi enää perua!" :LOL:

Itsellä ainakin ollut niin, että kyllä se synnytys niin vie sitten mukanaan, ettei siinä juuri ylimääräisiä ole ehtinyt ajatella. Ja vaikka itsekin tässä odottelen jo kolmatta synnytystäni, niin kyllä mullakin pikkusen perhosia taas vatsanpohjassa on alkanut näillä viikoilla lennellä. Jotenkin tää koko raskausaika on mennyt niin nopeasti...vaikka siitä huolimatta olen kyllä TÄYSIN valmis pääsemään tästä kummusta jo eroon! ;) :D

t. jurristi + potkunyrkkeilijä rv 38+5
 
Minäkin liityn valittajien joukkoon..

Oli verenpainekontrollineuvola ja passitettiin takas kotia vaan seuraamaan niitä ko ei ollu nyt proteiineja. Samalla sitte tutkittiin kohdunsuun tilanne, eikä mitään uutta ollu tapahtunu kuukauessa. Kuukausi sitte ko oli sormelle auki, pehmenneet paikat ja kohdunsuuta 2cm. Joten nämä kivuttomat supparit ei siis saa yhtään mitään aikaan..

Oletteko muuten muut törmänneet tuohon erittäin ärsyttävään ilmiöön. Eli jokainen tuntuu tietävän, miten synnytyksen saa käynnistettyä. Ensin normaali "jokos se on syntyny?" ja kun sannoo, että ei niin sitten alkaa sateleen neuvoja. Ja nämä neuvojat ovat yleensä lapsettomia tai miespuolisia, joilla ei ole yhtään mitään käsitystä koko hommasta. Kypsyttää kyllä niin maan perhanasti! :headwall:

Hemppu ja asunnonvaltaaja 40+5
 
Mulla meni eilinen päivä päätä seinään hakatessa, mutta tänään sain taas nukuttua yheksään asti ja olo on ollu ihmeen energinen koko aamupäivän. Innostuin jopa siivoomaan koko kämpän ja nyt tulinkin kovan urakan päätteeksi koneelle "aamu"kahville ja jalkoja lepuuttamaan.

Yöt ei kyllä täälläkään enää mitään herkkua ole. Varsinkin nukahtaminen on aina kovan työn ja tuskan takana. Viime yönä oli tosi kuuma enkä osaa kuitenkaan ilman peittoa nukkua, joten alkuyö meni sängyssä pyöriessä. Onneksi sitten sai nukuttua hyvin kun unen päästä sai kiinni.

Perjantaina on neuvola ja jos vauva ei oo siihen mennessä laskeutunu ja pää kiinnittyny niin lähetään viikonlopuksi mun vanhempien luokse. Pääsenpähän minäkin sitte pois täältä 4-seinän sisältä ihmisten ilmoille. Mies tuota eilen ehdotti ja sekin jo piristi oloa kummasti kun on jotain odotettavaa. :)

Eilen ostin vaippoja (ei ollu kun näytevaippoja muutama kotona) ja sairaalakassiin energiajuomaa, 2 suklaapatukkaa ja lakupussin. Pakkailin vielä sairaalakassia lisää niin ei sitte h-hetkellä tarvi hirveesti miettiä että mitä vielä kassista puuttuu.

ONNITTELUT MENNIKSELLE JA PERHEELLE TYTÖN JOHDOSTA! :flower: :heart:

HEMPPU: Mulle ei vielä oo alettu jakamaan noita käynnistys ohjeita, mutta muuten on alkanu ihan tosissaan ärsyttää voinnin kyselyt ja kaikenlainen neuvojen jakaminen, josta erityisesti miehen äiti pitää huolen (puhuu vielä samat asiat moneen kertaan, joten alkaa tulla jo korvista ulos). :headwall: Se ei muusta puhuiskaan kun vauvasta ja ihanaahan se on että niin innoissaan on tässä odotuksessa mukana, mutta silti vähempikin riittäis.

Nyt meen laittamaan itteni ihmisen näköiseksi ja sen jälkeen lähen koiran kanssa ulkoilemaan.

Jaksamisia ja :hug: kaikille niitä tarvitseville.

HeLiNä 38+6 (jipii, huomenna vaihtuu viikko!!! :D )
 
Hellurei ja hellät tunteet! Taidetaan olla jo aika tuskaista porukkaa ;)

Ensin ylpeänä kerron tyttären neuvolaterkkuja, oli tänään perätysten tytön 2v neuvola ja mun oma neuvola. Eli pikkuprinsessa on edelleen varsinainen missien missi, 92,8cm ja 12,9kg :heart: Jutteli terkkarin kanssa pitkiä juttuja, lauseita tulee jo tiuhaan (5-7 sanaa) ja rakensi torninkin kuin vettä vaan. Sitten sai raivarin kun piti pois lähteä, joten en saanut kenkiä neidille jalkaan. Piti kantaa autolle huutavana, hieman hikistä puuhaa, voin sanoa :whistle:

Sitten omaa napatusta. Paino oli laskenut hieman, eli turvotus toisinsanoen tänä aamuna hieman vähäisempää. Mutta kyllä sitä piisaa nytkin jo enempi, eli illasta jos punnittaisi niin huimia lukemia tulisi. Nyt oli myös ilmestynyt proteiinit pissaan yhdelle plussalle, RR 141/84. Jotenka vaikka ensi keskiviikkona käynnistetään niin nyt tuli ylimääräinen neuvolakontrolli perjantaille. Saa sitten nähdä meinaako ne mitään tehdä asian eteen vaikka oliskin sitä painetta ja proteiinia... tiukoille vetää jos ennen keskiviikkoa meinaavat :/

Tää turvotus käy hermoon, kun sormenpäät on tosi arat. Kirjoittaminenkin tuntuu pahalta, saati kun joutui sitä hemppaa mittaamaan. Nyt oli noussut hemoglobiini onneksi, oli jo 115! Nauroin äidilleni että onpahan jo melkein hevosen veri, ei enää paljon puuttuisi että saisin jopa verta luovuttaa ;) Ja tämä nousu on siitä ilosta, että maha kuralla syön obsidania 3 kapselia päivässä :headwall:

Koitetaan me neitoset jaksaa! Muistan että kun esikoisen synnytys oli täydessä (ja odotetussa) toiminnassa rv 41+5 niin tuskissani mietin että mitä hittoa minä tämän tuskan perään niin kinusin... toivoin että sittenkin vielä ees yksi päivä leppoisaa kotioloa vauva mahassa ;)

Eiköhän tää tästä,

Jabba 39+0
 
Heissan!

Täällä jälleen valivali -kerhon puheenjohtaja :LOL: Ei vaineskaan, ilma on mitä mainioin, aurinko paistaa, on lämmin ja lääkärikin oli mukava tänään. Ei siis mitään kummallista taikka mullistavaa ole tässä päivässä. Vointi nyt on mitä on, mutta kun siihen on jo tottunut...

Elikkäs kävin Taysissa siinä kontrollissa, joka oli siis neuvolan lähetteellä. Oli kuulemma pyydetty tutkimaan lapsiveden määrä ja muut hommelit. No kaikki oli kuulemma kuten pitääkin, minä en osaa sanoa siihen juuta enkä jaata, kun en ole ammattilainen. Mutta jos nämä lukemat ovat tällä viikolla normaalit, olen ainakin seuraavassa raskaudessa fiksumpi, enkä valittele turhia:

Verenpaine 146/104
Virtaukset oli ok
Istukka takaseinässä ja jotain normaalia kalkkeutumaa oli
Syke hieno, ja jr. erittäin vilkas (sen kyllä tiesinkin...)
Turvotusta on (olipa uutinen likat!)

ja muita ei sitten sen kummemmin katottukaan. Jaa niin kohdunsuu oli kiinni ja 1,5 cm pitkä. Että oli se lyhentynyt. Lääkäri oli nuorehko mieshenkilö, joka ensitöikseen kysyi minulta, että miltä sinusta tuntuu. Epäuskoisena tuijotin häntä hetken ja totesin sitten, että mitäs luulisit... onneks oli huumorintajua hänellä :LOL: Sitten se kyseli, että onko ollut supistuksia ja sanoin, etten oikein ole varma mitä ne ovat, mutta jos se on se kun henki salpaantuu, kun sattuu niin kovasti selkään ja etupuolelle yhtäaikaa, niin sitten voi olla, että onkin ollut. (mutta mistäs hän voi tietää miltä ne tuntuvat...)

Noh kaiken summautuma oli kuitenkin, että synnytys käynnistetään 15.5. klo 8.30 alkaen, elikkäs siinä voi se muutama päivä sitten vierähtää. Eli nyt on tehokasta aikaa melkein viikko saada jr. ulos normaalisti :D Luulen, että hän saattaa kyllä tulla ihan itsekseenkin.

Niin, Hemppu ei siihen tosiaan taida kyllä mitkään taikakeinot paljon autella. Sanotaan, että ainoa, mikä voisi ehkä kohdunkaulaa kypsytellä, on sperma, että ei muuta kuin mies töihin ;)

Luin muuten odotusaulassa lehdestä, että mahavyön käyttö auttaa turvotukseen. Aloinkin miettimään, että koska tämä tilanne oikein alkoi ja niinhän se kyllä alkoi koko turvotus, kun se vyö jäi pieneksi.. :/ Nooh ens kerralla sitten =)

Voikaa siskot hyvin ja voimia loppumetreille! Ja paljon jaksuja ja ilon hetkiä myös vauvan jo saaneille =)

Viivi+Wagner jr. 39+3
 
Paljon onnea mennis vauvasta :flower:

Mulla tuli limatulppa viimeyönä pissareissulla :D toivottavasti merkkais että pian alkaa tapahtua jotain Esikosta en nähnyt koska on mennyt. Mä myös valvoin kolme tuntia viime yönä! selkää särki ja vauva piti kauheata jumppaa!

Tänään oli taas painoarvio ensin käytiin ultraääniyksikössä jossa arvio oli 4,2-4,4kg josta saimme mankumalla lähetteen ä-polille tyksiin :D vedottiin aiempaan pitkään ponnistusvaiheeseen ja imukuppisynnytykseen.

Sitten mentiin tyksiin siellä otettiin sydänkäyrää ensin sitten katsottiin kohdunsuun tilanne... oli kaula lyhentynyt maanantaista 2,5cm -> 1cm :D ja tehtiin myös painoarvio joka oli 4,1-4,5kg eli iso vauva on tulossa mutta eivät käynnistä :( koska etenee paremmin jos itse lähtee tulemaan! eli nyt perjantaina menen neuvolaan ja sitten sain tiistaiksi ajan yliaikaiskontrolliin tosin kätilö meinasi etten enää silloin tule! toivottavasti lähtisi nyt vaan tulemaan!

suzu1981 40+3 <br><br>
 
Heippa..Ilmoittaudun synnyttäneiden joukkoon,meille syntyi 7.5. rv40+3 klo:22.16,tuuheatukkainen kolmas tytteliini,painoa 3220g ja pituutta 47cm,pieni suloinen,tuoksuva,tyytyväinen,rauhallinen ihana rakkaus-pakkaus :heart:Synnytys sujui aivan mahtavasti.. =)

Onnea tulevaan muille pallomasujen kanssa vielä kärvisteleville :flower:
 
hei kaikille!

ja onnea kaikille vauvansa jo saaneille,niitäpäs oli taas ilmaantunut kovasti viime lukemisen jälkeen :hug: :flower: :heart:

minullakin sitten ilo uutisia kerrottavana,meille syntyi 6.5.2007 klo:04:26 tytteli.painoa oli 3995g ja pituutta 51.5g.tänään päästiin sairaalasta kotiin.kaikki meni hyvin ja sain minäkin vihdoinkin kokea sen "helpon" synnytyksen.niin vauva syntyi viikolla 40+4.

tyttö on aivan ihana,tummat,pitkät tuuheat hiukset ja ihanan pyöreät posket.ääntä tytöstä lähtee paljon tarvittaessa,kimeä itku!

ja rytmi meillä hieman vielä hakusessa,vauva haluaa silloin juuri seurustella kuin äiti nukkuisi.

äitillä selkä vaivaa,alaselkää särkee aivan tajuttomasti!aina ollut huono selkä,etenkin raskauksien jälkeen vaivat vaan lisääntyneet.

mutta nyt totuttelemaan taas kotona oloon ja uuteen arkeen vaavin kanssa.

t:virpi1980
 
Onnea virpi1980 ja Ilona rinsessoista :flower:

Täällä edelleen ollaan, syntyispä jo, ei jaksa enää muuta edes ajatella ja sekös saa hermon kireälle. Kun esikko syntyi 39+1 ja sitä jotenkin kuvitteli että tulis suunnilleen edes samoihin aikoihin.

Neiti koettelee hermoja, välillä tuntuu kun seinille puhuis :/ Tää on tätä ihanaa loppuodotusta. Olo on hyvä, mitä nyt tuonne alapäähän vihloo välillä.
Supistelee, mutta ei kipeästi :/

Kavereille oli tänään kanssa syntynyt Tyttö, heillä La olis ollut huomenna. Miekin tahooooon ........

Just kello pirisi että persikkapiirakat ois valmiina uunissa. Ja sitten lähdetään neitin kanssa lenkille. Eilenkin kävin 6km kävelemässä ja sauna päälle mutta ei tehoja. En kyllä edes usko noihin poppakosteihin mutta silti pitää muka kokeilla. Tulee sitten kun on valmis =)

Mutta nyt piirakat pois uunista ja jotain touhuileen!

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 40+1
 
Onnea vauvan saaneille!! :hug: :flower:
Itelläkin ilo ilmoittaa, että poika syntyi vihdoin ja viimmein 5.5 klo 23.03. Sairaalassa oltiin supistelujen takia jo 2.5. Eileen kotiuduttiin ja nyt harjoitellaan 4 henkisen perheen arkea. Niin ja mitat... 3675g ja 51cm, synnytys oli ihan miellyttävä kokemus. Lueskelen teidän jutut läpi, kun kunnolla pystyy istumaan. Ja kirjoittelen samalla synnytys tarinaa.

Elli Ja Nyhverö 5pv :heart:
 
Ihanaa taas lisää vauvoja =)
Onnea uusien vauvojen perheille. :heart:

Mulla on ihan kamalasti ollut nyt turvotusta.
Varsinkin nilkoista varpaisiin on ihan turvoksissa.
Mikä tähän olisi avuksi?
Olen koittanut pitää jalkoja koholla, mutta ei näytä auttavan.

Tänään siivosin keittiön, niin arvatkaas onko mulla taas liitokset todella kipeät.
Pääasia on että keittiö on nyt siisti, muuten en oikein ole saanut mitään aikaiseksi. :D

Vauva myörii masussa vielä ihan mukavasti ja supistuksia on tullut hieman useimmin.
Iltaa kohden supistukset ovat hieman lisääntyneet.

Meillä olisi toiveissa että vauva saisi syntyä äitienpäivänä, mutta olen jo ihan valmis synnyttämään vaikka heti. =)

Huomenna neuvola, saa taas hieman tietoja raskauden etenemisestä.

Bruschetta rv 37+6
 
Onnea mullekin vauvatuneille :flower:

Täällä myös kotiuduttu, vieressä tuhisee pojanriiviö jolla kohta ikää 2 vrk. Syntyi käynnistyksellä viikolla 40+4, synnytyksen kesto 4h 25 min, ja helppo kuin mikä( kiitos epiduraalin). Pojan mitat 3615g ja 52 cm. Lisää kirjoitellaan kunhan selkä antaa myöden istuskella, lykkyä kaikille joilla koitos vielä edessä.

Terveisin riiviöiden äiti ja riiviö nro 4 2vrk
 
StiinaS harmailee
onnea onnea onnea uusille vauvoille :flower: :flower:

Nopeesti tulin vaan lukasemaan jutut läpi. Joku (en muista nyt kuka) siitä synnytyskassin pakkailusta kirjotteli. Täällä kassi ollut jo pari viikkoa lähtövalmiina, ja sellasen lapun olen jääkaapin oveen kirjoittanut, mistä näkee mitä sieltä puuttuu. Ja varulta vielä, mistä ne tavarat löytää, jos joutuu tuleva isukki niitä keräilemään. Kuitenkin olen lähdön hetkellä niin sekaisin, etten pysty muistamaan kaikkea puuttuvaa, lapusta ne näkee helposti. No, ei tässä nyt ollu mitään järkevää asiaa, kunhan lörpöttelen. Heippa :wave:
 
hihhii
Onnea taas kaikille vauvan saaneille! :flower:

Mä jo luulin viimeyönä et joutuu lähteen synnyttään...tai saa lähteä. :) supisteli parin tunnin ajan kipeesti ja sit isäntä heräsi ja sanoin sille et saa nähdä mihin tää tästä etenee... No ne loppui sit siltä istumalta siihen.
Ei näköjään olis pitäny sanoa mitään.
Eilen tosiaan siivosin hullun lailla et jos se vaikka edistäis käyntiin lähtöä. Tänään oli tarkoitus siivota yläkerta mutta on selkä niin kipee ettei voi tehdä enää mitään. Autolla ajaminenkin teki kipeetä.
Toivottavasti tästä mahasta pääsee kohta eroon. Huomen olis neuvola käynti, vaikka mä sanoin et en enää tuu. No senhän näkee ens yönä! :)

No mut nyt alan laittaan pojan nukkumaan.
 
marjuska81 harmaana
Näin pikana vaan... PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!! :heart: :heart: :flower: :flower:

tässä oliki pikku väli että ei kovin montaa kerralla tullu mut nyt taas uusi kertarysäys. :D

täällä taas aika tuskaisa yö takana ja ekaa kertaa tässä raskaudes tuli kunnon suonenveto jalkaan! :kieh: nyt sit jalkaki ihan hellänä.. :headwall:
äiti se jaksaa siitä samperin äitienpäivästä hehkuttaa (siis pidän äitienpäivästä vaikkakaan sitä ei pahemmin meillä ole vietetty :'( ) mut ku äiti on IHAN VARMA et tää jätkä laskee et onpa sopiva syntyä äitienpäivänä. mulla ku ei yhtän oo olo et näin uskomaton tuuri kävis niin menee vaan hermo. :/

joku muuki on ärsyyntyny näihin "kuinka käynnistää synnytys"- neuvojiin. :kieh: meillä on tuo alakerran isäntä kans tätä sarjaa. tosin heil on jo lapsia mut silti. kaverit ei enää paljo uskalla neuvoa ku mulla taitaa olla enemmän kokemusta synnytksistä ku muilla meidän piiris mut sit ukon kaverit (miespuolisia) kyl on antanu ohjeitaan.. :headwall: eipä niistä "neuvoista" ole kyl ihan mitään hyötyä ollu kertaakaan! on kokeiltu kyllä jo kaikkea tälläki mut kyllä se vauveli ja luonto ihan hoitaa sen hetken ku se tapahtuu ( tai sit lääkäri antaa sektio/ käynnistys määräyksen). :D jaa, mut nyt äkkiä aamiksen laittoon, poika kerhoon ja sit neuvolaan..
käyn näpyttämäs taas uudet neuvolakuulumiset iltapäivällä. =)
 

Yhteistyössä