Toukokuiset2022

Meillä oli maanantaina varhaisultra. Kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja (7+3 silloin) ja syke näkyi heti. <3 Helpotusta se ei silti tuonut mun keskenmenon pelkoon :'D

En tiedä miten saisin edes jonkinlaisen mielenrauhan. Varsinkin kun luen aika paljon näitä ryhmiä ja keskusteluja ja googlailen, niin tuntuu, että melkein kaikki muut on joskus saaneet keskenmenon. Se tuntuu olevan ihan hirvittävän yleinen. Siksi oon koko ajan ihan varpaillani, enkä uskalla luottaa elämään. :'(

Pahoinvointi on ollut hirveää, illat on helpompia mut aamusta vähintään kahteen tai kolmeen asti iltapäivällä en oikeen voi tehdä mitään. Joskus saan aamupahoinvoinnin väistettyä, mikäli valvon aamuyöhön asti ja syön ennen nukkumaanmenoa reilusti. Sitten se pahoinvointi taas tulee, mutta illalla. Toisaalta paha olo helpottaa henkistä tuskaa ja pelkoa, kun tietää ainakin olevansa raskaana ja ei jää aikaa ajatella muuta kuin pahoinvoinnista selviytymistä. :'D

On tämä rankkaa.
 
Olikos jollain tulossa vielä tällä viikolla tai sitten ensi viikolla ultria? Olisi kiva odotella ja lukea muiden ultrakuulumisia omaa aikaa odotellessa :)

@innerchild pystyn samaistumaan tohon pelkoosi, mutta kannattaa yrittää pitäää mieli positiivisena. Esikoisen raskaudessa itsekin luin kaiken tiedon, mitä netistä löysin, mutta nyt olen lähinnä tätä keskustelua seurannut. Helpottaa vähän siihen stressiin, kun yrittää pitää mielen muualla eikä ruoki ajatuksia lukemalla muiden huonoista kokemuksista. Toki ne ikävät asiat on hyvä tiedostaa, mutta niistä etukäteen stressaaminen ei kuitenkaan muuttaisi mitään :/
 
  • Tykkää
Reactions: innerchild
Omanapailen ensin sen verran, että meillä oli illalla vähän äksöniä, kun aloin spontaanisti tiputtelemaan. 😬 Loppu hyvin kaikki hyvin, päivystyksessä mini oli kovin vilkas ja vilkutteli menemään. ❤ Vuodon syytä ei selvinnyt, mutta se on onneksi ainakin toistaiseksi myös loppunut. Lääkäri myös vakuutteli, että tietysti hän ei voi koskaan taata että kaikki menee hyvin loppuun asti, mutta näyttää todella lupaavalta🤞🤞

Nyt sitten olisi enää luokakipu jäljellä...

@tuutta meillä on ensiviikolla NT-ultra (itseasiassa tasan viikon päästä!) ja sitä kovin jännitin mutta eilisen jälkeen olo on kyllä jo ihan luottavainen...😌

@innerchild tässä olikin sitten vähän positiivisempi tarina aamuun. Mutta samaistun täysin tuohon epävarmuuteen etenkin kun itse olen lähes oireeton, ja eilen olin myös siksi aivan varma että tässä ei käy hyvin, kun eihän minulla ole oireitakaan ja nyt tiputtelee....
 
AMR
Itse kävin eilen kurkkaamassa pientä varhaisultrassa. Siellä hän kellui sydän vahvasti sykkien ja nyt näkyi jo liikkeitäkin. Viikkoa 9 elellään. Ollut omat epäilykset kun oireet on muuttuneet niin paljon, mutta nytpä selvisi, että ei pelkästään niiden perusteella kannata suuria johtopäätöksiä tehdä. Palasin myös töihin ja on ollut kyllä ihan älyttömän rankkaa.. Nt-ulraan sain päivämääräksi 4.11., eli ei kovin pitkä aika enää sinnekään. :) Tuon nt-ultran jälkeen olisin halukas liittymään itsekin sinne fb-ryhmään. :)

@innerchild mullakin on ollu tosi voimakasta keskenmenon pelkoa. Lopulta mulla ihan vähän helpotti se ajatus, että ei sitä auta pelätä. Jos se tapahtuu niin sitten se tapahtuu ja se käsitellään sitten. Toki ajatuksia pyörii vieläkin mielessä, etenkin kkm suhteen. Olis kamalaa mennä nt-ultraan ja sitten todettaiski, että alkio ois menehtynyt viikkoja sitten eikä itse olis huomannut mitään. :( Tsemppiä myös pahoinvoinnin kanssa! Mulla pahin taitaa olla ainakin toistaiseksi ohi… Toki vieläkin etoo ja välillä oksettaa, mutta ei oo tarvinnut enää oksennella. Jospa viikot vierisi nopeaa. ❤

Mietin vähän, paljastaisko lauantaina perheelle, että on raskaana. Olis perhepiirissä 60v juhlat. Varmasti ainakin epäilyksiä herää kun en voi syödä voileipäkakkua vaikka rakastan sitä! :D

Hirveesti tsemppiä kaikille! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: innerchild
Täällä nt ultraan tasan viikko ❤ jännittää hirveesti koska olo on parempi :D heti alkaa kyseenalaistamaan onko kaikki ok, mutta toisaalta oon tosi onnellinen et pääsin siitä hirveetä oksennus migreeni kierteestä edes hetkeksi pois. Oli hirveät pari viikkoa tossa.


Mä tässä nyt eniten oon paininut korona rokotteen kanssa. Ajatukset vähän heitellyt sen suhteen otanko sen 2 rokotteen nyt raskaana ollenkaan vai vasta myöhemmin. Tänään kuitenkin varasin ajan rv12+2 rokotteeseen. Mä aloin miettimään sitä, miten hirveetä hengenahdistusta koin jo terveenä vikalla kolmanneksella esikoisen kohdalla, kun olen aika lyhyt ja maha painoi keuhkoihin. En halua kokea sitä koronan kanssa. Se pelottaa enemmän kun että rokotteesta tulisi joku komplikaatio. Joten nyt mennään ottamaan piikki sit NT ultran jälkeen. Ollaan sit kuitenkin päästy sen 12 viikko rajan yli. Toivottavasti ei tuu mitään sivuoireita. Todella vaikeaa aikaa tää korona ylipäätään, mutta raskaana joutuu miettimään kaikki skenaariot läpi ihan eritavalla..

Muuten täällä kaikki aika tasaisesti. Oireina lähinnä nyt hirvee ummetus :/ ja maha välillä tuntuu jännältä, semmosta paineen tunnetta iltaisin. Ja kovin on alkanut maha näkymäänkin :D ei kauan enää voi piilotella! Kyllä tää toka raskaus nopeemmin tulee esiin ❤
 
  • Tykkää
Reactions: tuutta ja AMR
AMR
Täällä nt ultraan tasan viikko jännittää hirveesti koska olo on parempi heti alkaa kyseenalaistamaan onko kaikki ok, mutta toisaalta oon tosi onnellinen et pääsin siitä hirveetä oksennus migreeni kierteestä edes hetkeksi pois. Oli hirveät pari viikkoa tossa.


Mä tässä nyt eniten oon paininut korona rokotteen kanssa. Ajatukset vähän heitellyt sen suhteen otanko sen 2 rokotteen nyt raskaana ollenkaan vai vasta myöhemmin. Tänään kuitenkin varasin ajan rv12+2 rokotteeseen. Mä aloin miettimään sitä, miten hirveetä hengenahdistusta koin jo terveenä vikalla kolmanneksella esikoisen kohdalla, kun olen aika lyhyt ja maha painoi keuhkoihin. En halua kokea sitä koronan kanssa. Se pelottaa enemmän kun että rokotteesta tulisi joku komplikaatio. Joten nyt mennään ottamaan piikki sit NT ultran jälkeen. Ollaan sit kuitenkin päästy sen 12 viikko rajan yli. Toivottavasti ei tuu mitään sivuoireita. Todella vaikeaa aikaa tää korona ylipäätään, mutta raskaana joutuu miettimään kaikki skenaariot läpi ihan eritavalla..

Muuten täällä kaikki aika tasaisesti. Oireina lähinnä nyt hirvee ummetus :/ ja maha välillä tuntuu jännältä, semmosta paineen tunnetta iltaisin. Ja kovin on alkanut maha näkymäänkin ei kauan enää voi piilotella! Kyllä tää toka raskaus nopeemmin tulee esiin
Oon miettinyt tehosteannoksen ottamista myös tarkkaan. Mulla olisi ensi viikolla ollut aika tehosterokotukseen, mutta peruin sen ja varaan itse uuden ajan aikaisintaan marraskuun puolelle sen. Haluaisin, että ensimmäinen kolmannes on ainakin takana ennen kuin otan sen. Suunnitelmissa siis myös ottaa, mutta ei ehkä ihan näin varhaisessa vaiheessa. Pitää kuunnella omaa intuitiota asian suhteen. :)

Ja oireitten lieveneminen oli itsellä ainakin ihan normaalia, vaikka nyt pitäis periaatteessa olla pahimmat viikot. Ultrassa ainakin kaikki eilen näytti hyvältä. Kaikki on kuitenkin niin yksilöllistä. :)
 
@Gisella ja @AMR liityn kanssa rokotemietteisiin. Itse en ole ottanut edes ensimmäistä, koska sitä ei suositeltu raskautta yrittäville tai raskaana oleville, kunnes suositus vaihtui juuri ennen tärppikiertoa.. Kyllä meinaan ainakin yhden ottaa, koska käyn töissä alueella missä korona tilanne on aika heikko, mutta tiedän jo valmiiksi, että jos lapselle ikinä tulee autismi, adhd tai muu neurologinen tila niin syytön siitä ihan vasmasti korona rokotetta. Toisaalta riskit itselle ja aikaiseen synnytykseen on sen verran suuret jos sairastuu raskauden loppupuolella että pakko kai se rokote on ottaa.....
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
No voi höh. Neuvolalla ultra 7+5, ei oikein löytynyt mitään. Saattaa olla, että on vasta 6+5, mutta eikö nyt jotain pitäisi näkyä? Tietysti ei ihan tarkimmat laitteet käytössä.

Antoi ajan viikon päähän. Ei muuta kuin odottelu jatkukoon.
Tänään oli toinen ultra neuvolassa Näkyi jotain raskausmateriaalia (eli kasvua edellisviikkoon, mutta ei sykettä) ja lähete naistenosastolle. Jotenkin sanoi, että ei nyt sano juuta eikä jaata, kun nämä voi välillä olla mysteerejä. Eli ensi viikolla oletettavasti tyhjennyslääkkeet, ellei jotain ihmettä ole tapahtunut. Fiilis aika ok, on paljon töitä, koulua ja harrastuksia.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti vielä tärppää nopeasti uudelleen.
 
  • Surullinen
Reactions: Gisella ja Bb-8
Toivottavasti saatte @Sannuliini* vielä hyviä uutisia. Tsemppiä!

Mä otin ensimmäisen rokotteen heti kun sai, silloin ei tosin ollut yritys vielä alkanut. Toisen annoksen sain n. viikko ennen kuin tein positiivisen raskaustestin, jonka vuoksi siis ensin ajattelin, että menkat myöhässä juuri rokotteen vuoksi. Ymmärrän, että rokotteen riskit mietityttää ja jokainen punnitsee itse tarkkaan, miten haluaa toimia. Itse olen päättänyt luottaa siihen, että tietoa on kertynyt jo tässä vaiheessa valtavasti ja nykysuosituksen mukaan rokote on turvallinen raskaana olevalle.

Ja kyllähän tuo HUSin taannoinen tiedote siitä, että koronan vuoksi on jouduttu suorittamaan keisarinleikkauksia, kun odottava äiti on joutunut tehohoitoon oli aika pysäyttävä. Muutenkin vastustuskyky ilmeisesti etenkin ainakin loppuraskauksessa laskee, joten jos vain rokotteen avulla sairastan mahdollisen koronan lievempänä, niin mieluusti valitsen sen vaihtoehdon. Aion myös ottaa influenssarokotteen, jahka niitä aletaan työterveydessämme jakamaan. Lisäksi ajattelen, että olen tähän mennessä elämässäni onnistunut altistamaan itseni ties millaisille kemikaalikuormille yms, joten jos lapsella jotain todetaan, niin juurisyy voi olla oikeastaan missä vain.

Mutta kuten todettua, nämä eivät ole mustavalkoisia asioita ja jokainen tekee päätöksen itse. Mielestäni on todella arvokasta ja hienoa, että tällä palstalla voidaan näitä rokotepohdintoja käydä hyvässä hengessä, eikä omakaan viestini ole tarkoitettu toisten valintojen arvosteluksi vaan pohjustukseksi sille, miksi itse päätin ottaa molemmat annokset.
 
Rokoteasiat mietityttää monia ja toivon, että täällä varsinkin ymmärretään toisten päätöksiä ottaa tai olla ottamatta. <3 Jokaisella on omat pohdinnat ja intuitiot, mutta mun suurin huoli on ihmisten kahtiajakautuminen tän aiheen äärellä, siis sillä tavalla että osa saattaa menettää läheisiä puolin ja toisin mielipide-erojen vuoksi. Varsinkin odottavat äidit on muutenkin herkässä tilassa, niin toivon, että me yhdessä pystytään olla toistemme tukena mitä tahansa tän aiheen äärellä päätetäänkin tehdä. <3

Mä heräsin tänään jopa aika hyvinvoivana ekaa kertaa viikkoon ja vaikka silti hieman ällöttää ajatella lämmintä ruokaa, niin tuntuu ku koko pahoinvointi ois poissa. Heti huolestuttaa, vaikka yritän kyllä nyt nauttia koska ei sitä tiedä kauan tämä hyvä olo kestää. :D Silti tekee mieli vain makoilla sängyssä ja katsoa sarjoja, en halua mennä minnekään.
 
  • Tykkää
Reactions: Coguine
@Maria91 olikos teillä tänään ultra? Tsemppiä! Tulethan sitten kertomaan miten meni

Nyt voin sanoa, että meilläkin tasan viikko nt-ultraan! Viime perjantaina meinasin vielä sortua perhe artelle varhaisultraan, kun katsoin, että siellä oli koko päivälle hyvin aikoja :D tulin sitten tulokseen, että ehkä kuitenkin maltan odottaa vähän yli viikon.
 
  • Tykkää
Reactions: Maria91
Meillä oli vihdoin pe eka neuvola ja eilen illalla tuli tekstari, että sai varata ajan nt-ultraan. Se meni kyllä omasta mielestäni ihan liian pitkälle, lähinnä siis en tiedä miten maltan odottaa. Ultra tiedossa siis 10.11., ollaan silloin molemmat vapaalla niin todettiin, että helpoin ottaa siihen kun kaikki tarjolla olevat ajat oli keskellä päivää. Edeltävällä viikolla ois ollut vapaita aikoja, mutta olisi vaatinut säätöä, että olisi löytynyt myös miehelle sopiva aika.

Torstaina meen labraan ja sitten tosiaan odotellaan vielä muutama viikko. Fiilis nyt kuitenkin ihan hyvä ja luottavainen, tosin sekin ehtii tässä vielä moneen kertaan muuttua. Mutta ei auta kuin odottaa ja toivoa, että nähdään meidän pikkuinen kunnossa sitten ultrassa!
 
AMR
Täällä meni viikko paremmissa merkeissä. Palasin töihin (vaikka oli super-rankkaa) ja pahoinvointikin pysyi jotenkuten aisoissa.

Kunnes tuli lauantai. Olin melkein 2vkoa oksentamatta ja lauantai-iltana aloitin taas. Sen jälkeen pahoinvointia on ollut taas melkein koko ajan ja ruoka ei meinaa mennä alas. Myös väsymys on jotain ultimaattista, ja heikko ruokavalio ei varmasti ainakaan auta asiaa. Huomenna taas lääkärille jos saisi taas saikkua. Oon huomannut, että lepo vähän auttaa. Työnteko auttaa, jos olo pysyy kohtuullisena, aika kuluu nopeammin ja saa muuta mietittävää, vaan eilenkin meinasin oksentaa kassalle. Ei kiva.:sick:

Toki saikulla ollessa on vähän tylsää ja aikakin kuluu aika hitaasti. :( Mutta töitä ehtii kyllä tekemään.
 
Joo meillä oli tänään nt-ultra ja siellä kaikki näytti siltä miltä pitääkin. Pikkunen oli niin kovasti meno päällä, että kätilön oli hankala saada mittoja :D Viimein kun kävi paikalleen köllimään niin selkä ultraan päin, joten kauheen hyviä kuvia ei tullut :D

Pääasia kuitenkin et kaikki näytti hyvältä ja pienellä tällä erää kaikki hyvin<3
Huomenna pitäis tulla lääkäriltä soitto mikäli seulassa on jotain hälyttävää, jos ei niin oletetaan et kaikki on hyvin :)
 
Moikka pitkästä aikaa. Olen ottanut palstaan (ja googleen) tietoista irtiottoa, kun pelot ja ahdistus alkoi tuntua ylitsepääsemättömältä. Sain kahden viikon sairausloman ja tämä on kyllä tehnyt tosi hyvää.

Koronapassin tulon myötä olen joutunut puntaroimaan kakkosrokotteen ottoa aikaisemmaksi, tarkoitus oli ottaa vasta marraskuussa. Meillä on kuitenkin nyt lokakuun lopussa sellaisia illallismenoja, joita en halua missata. Tein siis viikonloppuna päätöksen, että otan tänään kakkosrokotteen, mutta käyn sitä ennen ylimääräisessä ultrassa tsekkaamassa, että kaikki ok. Vähän hullua, kun perjantaina on jo Nt-ultra tulossa.

Sain ihania uutisia, kaikki oli todella hyvin ja bebe vastasi mitoiltaan jo 12+1 kokoista. Ultrassa tsekkasi samalla myös niskaturvotuksen, joka oli normaali. Huojentunein fiiliksiin kävin ottamassa rokotteen ja nyt perjantain ultraan ei kohdistu enää samanlaista ahdistusta.

Voisin siis uskaltautua Facebook-ryhmään. Miten sinne pääsee?
 
  • Tykkää
Reactions: Sannuliini*
Moikka pitkästä aikaa. Olen ottanut palstaan (ja googleen) tietoista irtiottoa, kun pelot ja ahdistus alkoi tuntua ylitsepääsemättömältä. Sain kahden viikon sairausloman ja tämä on kyllä tehnyt tosi hyvää.

Koronapassin tulon myötä olen joutunut puntaroimaan kakkosrokotteen ottoa aikaisemmaksi, tarkoitus oli ottaa vasta marraskuussa. Meillä on kuitenkin nyt lokakuun lopussa sellaisia illallismenoja, joita en halua missata. Tein siis viikonloppuna päätöksen, että otan tänään kakkosrokotteen, mutta käyn sitä ennen ylimääräisessä ultrassa tsekkaamassa, että kaikki ok. Vähän hullua, kun perjantaina on jo Nt-ultra tulossa.

Sain ihania uutisia, kaikki oli todella hyvin ja bebe vastasi mitoiltaan jo 12+1 kokoista. Ultrassa tsekkasi samalla myös niskaturvotuksen, joka oli normaali. Huojentunein fiiliksiin kävin ottamassa rokotteen ja nyt perjantain ultraan ei kohdistu enää samanlaista ahdistusta.

Voisin siis uskaltautua Facebook-ryhmään. Miten sinne pääsee?
Meillä on nt-ultra edessä päin vasta ja jännittää jonkin verran. Laita viestiä @tk-k lle :)
 
Olikos jollain tulossa vielä tällä viikolla tai sitten ensi viikolla ultria? Olisi kiva odotella ja lukea muiden ultrakuulumisia omaa aikaa odotellessa

@innerchild pystyn samaistumaan tohon pelkoosi, mutta kannattaa yrittää pitäää mieli positiivisena. Esikoisen raskaudessa itsekin luin kaiken tiedon, mitä netistä löysin, mutta nyt olen lähinnä tätä keskustelua seurannut. Helpottaa vähän siihen stressiin, kun yrittää pitää mielen muualla eikä ruoki ajatuksia lukemalla muiden huonoista kokemuksista. Toki ne ikävät asiat on hyvä tiedostaa, mutta niistä etukäteen stressaaminen ei kuitenkaan muuttaisi mitään :/
Meillä juuri oli ultra pe jossa tuolloin rv 8+2 vastaava sykkeellinen papu sekä hematooma (verenvuodon takia käytiin) ja tulossa huomenna uusi konrolliultra. Lääkäri mainitsi että keskenmenoriski on tässä vaiheessa olemassa joten olen nyt ollut aika hissukseen ja ajatuksella että tuskin tästäkään mitään tulee. Olisipa älynnyt arvostaa syntyneiden lasten läpihuutoraskauksia koska tähän ei voi luottaa pätkääkään. :(
 
Liityn nyt tänne varovasti ainakin takapiruilemaan vaikka olenkin aika epätoivoinen tällä hetkellä raskauden jatkumisen suhteen. Tosiaan perjantaina 8+1 alkoi äkillisesti holahteleva vuoto ja tuli n. Puolen kämmenen kokoinen hyytymä ulos, oltiin miehen kanssa molemmat varmoja että kesken taas meni mutta yllätykseksi saatiin kuulla vahvat sykkeet ultrassa ja todettiin että joku suoni rapsahtanut ja hematooma päässyt syntymään. Minulla ei tämmöisestä kokemusta aiemmista raskauksista joten meinannut vähän masentaa ultrasta lähtien. Lääkäri painotti vaan sitä keskenmenoriskiä niin ei tullut mitenkään vahva olo jatkoista. Uusi ultra on siis huomenna jossa hematooma kontrolli. Pelottaa vaan ettei pieni ole jaksanutkaan, eilen kramppaili maha aika kovasti ja tuli hetken aikaa pyyhkiessä punertavaa/ oranssia vuotoa.☹
 
Liityn nyt tänne varovasti ainakin takapiruilemaan vaikka olenkin aika epätoivoinen tällä hetkellä raskauden jatkumisen suhteen. Tosiaan perjantaina 8+1 alkoi äkillisesti holahteleva vuoto ja tuli n. Puolen kämmenen kokoinen hyytymä ulos, oltiin miehen kanssa molemmat varmoja että kesken taas meni mutta yllätykseksi saatiin kuulla vahvat sykkeet ultrassa ja todettiin että joku suoni rapsahtanut ja hematooma päässyt syntymään. Minulla ei tämmöisestä kokemusta aiemmista raskauksista joten meinannut vähän masentaa ultrasta lähtien. Lääkäri painotti vaan sitä keskenmenoriskiä niin ei tullut mitenkään vahva olo jatkoista. Uusi ultra on siis huomenna jossa hematooma kontrolli. Pelottaa vaan ettei pieni ole jaksanutkaan, eilen kramppaili maha aika kovasti ja tuli hetken aikaa pyyhkiessä punertavaa/ oranssia vuotoa.
Voi ei, paljon voimia epävarmuuteen. Jos eilen kuitenkin löytyi vahva syke, niin vauva voi olla ihn kunnossakin. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta mitä olen lukenut, niin hematoomahan ei mitenkään automaattisesti johda keskenmenoon. Harmi että lääkäri on nähnyt puoliksi tyhjän lasin ja ollut noin pessimistinen. Paljon tsemppiä ja tulehan kertomaan kuulumisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Moikka, tuun tänne toukokuisiin kuikuilemaan. Tässä on raskaudesta tiedetty vasta 2 viikkoa ja rv 8+1 menossa jo ja la 30.5. Oon raskautunut edellisessä kierrossa ja mulle tuli menkat jotka oli runsaat ja kesti 11 päivää. Tein ennen menkkoja varmaan 10 testii ja negoja ja jtn viivanpaikkoja/haamujen haamuja tuli vaan. Yritin nyt kierrossa tikuttaa ovista ekaa kertaa ikinä. Sain samantein kp 15 todella räikeen ovisplussan. Mielenkiinnosta jatkoin tikutteluu et näen koska haalistuu viiva, kp 21 viiva oli räikeän punainen yhä. Tein raskaustestin 1h pidätyksen jälkeen päivällä, testi kun kastu niin ilmesty heti kunnon leffaviivat. Neuvolassa terkka väitti etten oo voinu raskautuu edellisestä kierrosta ja et nykyajan testit on niiin herkkii et näyttää tyylii heti raskauden.. joo justiinsa. Sain tapeltuu ajan ultraan joka on 27.10 vasta. Kävin kumminkin omakustanteisesti ultrassa samalla viikolla kun tein positiivisen testin ja silloin oli jo 6+5 menossa. Ultrassa multa löydettiin myös hematooma jota ei voitu poissulkee mahdollisena keskenmenona eli oon saattanut odottaa aluks kaksosii.
 
BB-8, toivotan hirmuisesti että kaikki jatkuisi vielä hyvin. Tuo on varmastikin ihan tosi ahdistavaa :(

Ja tervetuloa mukaan Hulda91, melkoinen saaga teillä!

Mulla oli eka neuvola tällä viikolla (=aivan turha). Varsinkin kun en itse yhtään osaa asennoitua raskauteen/vauvantuloon, kun en ole omin silmin mitään nähnyt. Meillä päin ei oikein ole varhaisultra-mahdollisuuksia. Eli 11.11 olevaa nt-ultraa odotellessa. Vielä ei oikein olla kerrottu oikein kellekään ja alkaa olemaan vähän piinallista tämän oman voinnin kanssa :/ Lapset vähän ihmettelee kun äiti vaan oksentaa ja on aina kipeä. Oi voi...
 
  • Tykkää
Reactions: Hulda91 ja Bb-8

Yhteistyössä