Toukokuiset2022

Meillä oli eilen eka neuvolakäynti ja varasin tänään nt-ultran reilun parin viikon päähän. Oon tarkoituksella täällä pitänyt matalaa profiilia, odottelen sinne viikolle 12 ennen kuin uskallan fiilistellä raskautta enemmän. Jos NT-ultrassa vaikuttaa kaikki hyvältä, uskallan varmaan tulla fb-ryhmään. Toivottavasti ettei ole siihen mennessä ryhmäytyneet siellä jo liikaa, että me myöhäsemmätkin päästään mukaan juttuihin
Ihan varmasti jokainen pääsee mukaan juttuihin ❤
 
AMR
Loppuukohan huolehtiminen ikinä. :rolleyes:
Nyt rupesi huolettamaan kun varhaisultrassa alkio oli 3pv laskurin arviota pienempi ja lisäksi myös se, kun pahoinvointi on hellittänyt niin paljon. Miksi nämä alkuraskauden viikot vain matelee.🥺

muoks. Ehkä pitää itsekin vain odottaa se nt-ultra ennenkuin uskaltaa oikeasti iloita raskaudesta.
 
Loppuukohan huolehtiminen ikinä.
Nyt rupesi huolettamaan kun varhaisultrassa alkio oli 3pv laskurin arviota pienempi ja lisäksi myös se, kun pahoinvointi on hellittänyt niin paljon. Miksi nämä alkuraskauden viikot vain matelee.

muoks. Ehkä pitää itsekin vain odottaa se nt-ultra ennenkuin uskaltaa oikeasti iloita raskaudesta.
Kirjoittelin kans silloin varhaisultran jälkeen, että meillä oli 3 päivää pienempi alkio kuin laskettuna. Olin alkuun ihan paniikissa, mutta sitten muistin, että esikoinen oli kanssa pienempi koko raskauden ajan. Eli luultavasti ollut ovulaatio vaan myöhemmin kuin ajattelin (en tikuttanut vaan mentiin joka toinen päivä taktiikalla kuten edellisessäkin) tai sitten meille vaan tulee pienempiä vauvoja. Ei voi tietää :D

Toi heitto on kuitenkin niin pieni, että en olis huolissaan. Mulla ollut kauhea olo melkein pari viikkoa, mutta oireettomuuskin on ihan normaalia :) olen niin pessimisti ei pety -asenteinen aina, että uskon, että raskaus konkretisoituu itselle vasta nt-ultran jälkeen ja silloin liityn faceen ja kerron läheisille. Jokainen tekee tavallaan ja kaikki on oikeita. Voithan sä varata vielä toisen varhaisultran, jos ihan kauheesti huolettaa :)
 
@Lavender_ paljon voimia teille ❤ surkeeta et siinä kävi nyt noin :( toivotaan teille kuitenkin uutta plussaa heti kun keho on voimissaan❤

Mä jouduin tossa käymään eilen vähän neuvolassa, kun tässä oon saanut niinkin ikävän oireen kaiken lisäksi kun päänsärky, ja sen tyylinen päänsärky että tuntuu et otsalohko räjähtää kokonaan. Su-ma alkoi yöllä ja oksensin koko yön, mieskin joutui olla töistä pois, koska en päässyt sängystä ylös siinä hedarissa et olisin voinu esikoisen perään kattoa. Soittelin sit neuvolaan ja pääsin tsekkaamaan verenpaineet, pelotti et johtuu jotenkin korkeista verenpaineista tuo kiputila. Mut onneksi paineet oli ihan ok. Mulla ei ole mitään migreeni taustaa niin tää oli jotenkin todella raju ja pelottava. Kun ei pystynyt edes kävelemään sen jomotuksen takia. Toivottavasti jää yksittäiseksi kohtaukseksi, kun ei se panadol tehnyt yhtään mitään eikä mitään tujumpaa särkylääkettä voi ottaa tai en edes halua.

Hohhoijaa, nyt rv10+1 ja odotan innolla et tää eka kolmannes ois taputeltu. Jospa olokin helpottais. On jotenkin niin surkea olo, kun ei jaksa yhtään mitään. Ei jaksa kavereita, ei jaksa huomioida miestäkään sen ihmeemmin, esikoinenkin imee kaiken energian ja yritän hirveesti olla läsnä vaikka kuin on surkee olo :( hirvee morkkis ku on ihan naatti kokoajan!

Mutta jos jotain positiivista enää pari viikkoa NT ultraan. Huomenna verikokeisiin! Toivotaan et siellä on pienellä kaikki hyvin ❤
 
AMR
Oon kyllä nyt tosi epävarma taas tästä mun raskaudesta. Mun pahoinvointi, väsymys, ällötys, herkistynyt hajuaisti ja oikeestaan kaikki oireet loppui tänään kuin seinään (rintoja vielä aristaa) ja nyt illalla alkoi taas vuotamaan. Toki ”vain” ruskeaa, mutta mulla on tästö sellanen viba, että tää ei tuu päättymään hyvin. Mies yrittää rauhoitella, vaan mulla on vaan se tunne, että asiat ei oo niinku pitäis.
 
En tiiä lohduttaako ketään, mut mun oireet katosi pariksi päiväksi ihan vaan tullakseen kahta kauheammin tänään takas. Lisäksi meidän neuvola peruttiin ja uutta aikaa saatiin vasta ensi viikolle. Ei siinä muuta mut siirrettiin jo viime viikolta tälle viikolle niin ärsyttää. Sain kuiten puhelimessa nt-ultra ajan, joka lohduttaa vähän mieltä, kun se ei ole mahdottoman kaukana enää.
 
  • Surullinen
Reactions: innerchild
Oon kyllä nyt tosi epävarma taas tästä mun raskaudesta. Mun pahoinvointi, väsymys, ällötys, herkistynyt hajuaisti ja oikeestaan kaikki oireet loppui tänään kuin seinään (rintoja vielä aristaa) ja nyt illalla alkoi taas vuotamaan. Toki ”vain” ruskeaa, mutta mulla on tästö sellanen viba, että tää ei tuu päättymään hyvin. Mies yrittää rauhoitella, vaan mulla on vaan se tunne, että asiat ei oo niinku pitäis.
Voi ei, meillä vähän sama tilanne. Tsemppiä <3 Mullahan oli ihan tosi huono olo pari päivää ja oksenteli ja eilen oli vielä aamupahoinvointia, mutta nyt heräsin aika normaaliin oloon ja tissit ei oo enää pinkeet ja kipeet niinku ennen.. Pelottaa kauheasti nyt :( en jaksais odottaa maanantaita niin näkis mikä tilanne et onko siel ees mitään.

Toivottavasti molemmilla ois kuitenki kaikki hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: AMR
No voi höh. Neuvolalla ultra 7+5, ei oikein löytynyt mitään. Saattaa olla, että on vasta 6+5, mutta eikö nyt jotain pitäisi näkyä? Tietysti ei ihan tarkimmat laitteet käytössä.

Antoi ajan viikon päähän. Ei muuta kuin odottelu jatkukoon.
 
AMR
No voi höh. Neuvolalla ultra 7+5, ei oikein löytynyt mitään. Saattaa olla, että on vasta 6+5, mutta eikö nyt jotain pitäisi näkyä? Tietysti ei ihan tarkimmat laitteet käytössä.

Antoi ajan viikon päähän. Ei muuta kuin odottelu jatkukoon.
Voih, ompa kurjaa odottelua. :(
Periaatteessa pitäisi kai näkyä, mutta älä menetä toivoa. Tsemppiä ihan kamalasti. ❤ Sanoiko se ultraaja mitään?:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Sannuliini*
Voih, ompa kurjaa odottelua.
Periaatteessa pitäisi kai näkyä, mutta älä menetä toivoa. Tsemppiä ihan kamalasti. Sanoiko se ultraaja mitään?
Kivasti sanoi, että raskaana kunnes toisin todistetaan. Plussaa näytti myöhään, olikohan viikon myöhässä vuoto. Toki ei ihan säännöllinen kierto, että onko vain myöhemmin ovulaatio ja kiinnittyminen. Onneksi on töitä ja koulua niin ei tarvitse tätä pelkästään pohtia 😅
 
  • Tykkää
Reactions: AMR
Hellou, täällä ollaan vielä. En oo jaksanut kauheasti lukea muiden juttuja. Hyperemeesin lisäksi nappasin lotosta myös kilpirauhasen liikatoiminnan, joka vaatii lääkitystä, joka ei pysy sisällä. Lopputulemana olen nyt toista yötä putkeen osastolla tiputuksessa. Oon jotenkin niin loppu tähän huonoon oloon ja voimattomuuteen. Onneks perhe tulee kohta vierailulle niin saa vähän muuta mietittävää.
 
AMR
Hellou, täällä ollaan vielä. En oo jaksanut kauheasti lukea muiden juttuja. Hyperemeesin lisäksi nappasin lotosta myös kilpirauhasen liikatoiminnan, joka vaatii lääkitystä, joka ei pysy sisällä. Lopputulemana olen nyt toista yötä putkeen osastolla tiputuksessa. Oon jotenkin niin loppu tähän huonoon oloon ja voimattomuuteen. Onneks perhe tulee kohta vierailulle niin saa vähän muuta mietittävää.
Paljon jaksamista ja hali sinne! ❤
 
Hellou, täällä ollaan vielä. En oo jaksanut kauheasti lukea muiden juttuja. Hyperemeesin lisäksi nappasin lotosta myös kilpirauhasen liikatoiminnan, joka vaatii lääkitystä, joka ei pysy sisällä. Lopputulemana olen nyt toista yötä putkeen osastolla tiputuksessa. Oon jotenkin niin loppu tähän huonoon oloon ja voimattomuuteen. Onneks perhe tulee kohta vierailulle niin saa vähän muuta mietittävää.
Huh! Paljon jaksamista!
 
AMR
Mitäs tänne kuuluu? :)

Itsellä pahoinvointi on palaillut pikkuhiljaa ja myös olo on koko ajan kuin jyrän alle jäänyt. Huomenna pitäisi palata töihin ja käydä neuvolassa ensikäynnillä. Saapa nähdä miten töihinpaluun kanssa käy. Oon nimittäin aspahommissa ja teen paljon fyysistä työtä. Varasin myös itselleni ajan keskiviikolle ajan toiseen varhaisultraan. Toivotaan hyviä uutisia. :)
 
Mitäs tänne kuuluu?

Itsellä pahoinvointi on palaillut pikkuhiljaa ja myös olo on koko ajan kuin jyrän alle jäänyt. Huomenna pitäisi palata töihin ja käydä neuvolassa ensikäynnillä. Saapa nähdä miten töihinpaluun kanssa käy. Oon nimittäin aspahommissa ja teen paljon fyysistä työtä. Varasin myös itselleni ajan keskiviikolle ajan toiseen varhaisultraan. Toivotaan hyviä uutisia.
Olo muuten suht ok, mutta huomaan, että varhaisultran hyvistä uutisista seurannut luottavainen fiilis on vähän tässä haalentunut. Tai ei tosiaan auta luottaa kuin siihen, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan, mutta tokihan sitä varmuutta aina kaipaisi. Perjantaina olisi vihdoin ensimmäinen neuvola edessä ja lähiviikkoina toivon mukaan sitten labrat yms.

Rintojen arkuutta ja ajoittaista etovaa oloa (joka sekin johtuu usein nälästä) lukuunottamatta ei raskaus ole muuten "vaivannut" ja huomaan, ettei sitä tällä hetkellä ajattele jatkuvasti kuten vielä viikko pari sitten. Hyvä toisaalta niin, tuntuu että keskittymiskyky esim töihin on palannut ja toistaiseksi pystyy ajattelemaan välillä muutakin kuin sitä vauvaa
 
  • Tykkää
Reactions: Bluebelle
Kuuluu ihan hyvää, vaikka pahoinvoinnin takia oon aika heikkona. Tänään aamu ja päivä olleet tosi helpot olon suhteen, kun oon saanut paremmin syötyä. Huomenna on se varhaisultra vihdoinkin, jännittää ihan hirveesti. :'D Varsinkin, kun oli pakko paljastaa porukoille että mistä tää mun riutuminen ja oksentelu johtuu ja miksi kieltäydyn samassa lauseessa sushista sekä buranasta. Migreenin esittäminen ei ihan mennyt putkeen. Mutta onhan se ihan kiva nyt jännittää yhdessä tätä.
 
Tännekin kuuluu ihan hyvää. Kuten @Andune tunnistan myös tuon varhaisultran jälkeisen varmuuden latisrumisen pikkuhiljaa ja se johtunee varmaan paljolti oireiden vähyydestä (samat vähäiset mitään ollut viimeviikkoina on toki vieläkin meneillään, mutteivät juurikaan pahentuneet, vaikka pitäisi olla ne pahimmat viikot menossa). :rolleyes: NT-ultraa odotellessa. Siihen ei onneksi ole kovin pitkä aika enää ja ensi viikko mennee vilahtaen kun olen neljä päivää marketointikurssilla.:giggle:

Joko teillä muilla on seuraavia ultra-aikoja tiedossa? Itsellä on tosiaan nt 21.10. ja rakenneultra 23.12. :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Andune ja Bluebelle
AMR
Mulla tosiaan huomenna eka neuvola. En tosiaan tiedä yhtään, mitä ensikäynnillä tapahtuu. Varataanko siellä aika sinne nt-ultraan? Tää raskaana olo on kyllä ollut todella ailahtelevaa aikaa. Yks päivä tuntuu, että kaikki on varmaan ok ja seuraavana päivänä tuntuu, että keskenmeno on varmasti tapahtunut ja mikään ei voi olla hyvin. Kun vaan muistaisi olla armollinen siinä suhteessa, että vaikka pahin oliskin tapahtunut niin ei siihen itse olis voinut vaikuttaa. Nyt menossa arviolta viikko 9.
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Täällä on ollut aika rankkaa. Esikoisella on ilmeisesti unitaantuma, joten on saanut valvoa useana yönä monta tuntia. Raskaana kun yksikin huonosti nukuttu yö tuntuu viideltä niin oon ollut ihan raihnainen :D raskauden suhteen menee ihan hyvin. Pahoinvointia toki vielä on. Nt-ultra meillä on tasan kahden viikon päästä. Aika menee kyllä vauhdilla, kun juuri tuohon oli yli kuukausi! Rakenneultraan ei olla saatu vielä aikaa, mutta toivoisin, että se on ennen joulun pyhiä :)

@AMR meille annettiin ekassa neuvolassa ohjeet ja sit itse varattiin ultra-aika. Voi vaihdella kaupunkien mukaan, et miten menee.
 
  • Tykkää
Reactions: AMR
Tervehdys vihdoin! Olen taustalta seuraillut teidän juttuja jo kuukauden verran, mutten ole vielä uskaltautunut mukaan. Nyt alkaa hajota pää tähän "salaa odottamiseen", joten liitytäänpä nyt virallisesti tänne.

Kolmas lapsi olisi meille kyseessä ja viikkoja nyt suunnilleen 8+1. Taustalla yksi keskenmeno edellisessä raskaudessa, joten fiilikset on suoraan sanottuna kaikkea muuta kuin innokkaan onnelliset. Paljon lohtuhaleja ja voimia kaikille huonoja uutisia tässäkin ketjussa saaneelle.

Facebook-ryhmään voisin minäkin jossain kohtaa liittyä, mutta odottelisin mieluusti nt-ultraan asti. Sitä ennen ei ole oikein mahdollista käydä asiantilaa tarkistamassa, joten piinaavat 4 viikkoa vielä edessä.
 

Yhteistyössä