Toukokuiset (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei taas kaikki!
Täällä supistelut edelleen päivittäisiä. Tänä aamuna pahimmat sitten viime viikon sairaala käynnin. Alkoivat siinä viiden aikaan aamusta ja kestivät lähes puooleen päivään. Tällä kertaa eivät kuitenkaan muuttuneet erikoisen kivuliaiksi, hieman painon tunnetta kyllä tuli taas tuonne alakertaan vaikka pysyinkin sängyssä. Onneksi nyt rauhoittuivat, ettei tarvitse lähteä polille jonottelemaan...
Eilen haaveilin, että jos tänään uskaltaisi jo lähteä taas lenkille, kun supistuksia on tullut korkeintaan viisi päivässä. Taidan tuon aamuisen jälkeen kuitenkin ottaa vielä tämän päivän rauhallisesti.

Minulla piti olla neuvola huomenna, mutta muutimme ajan ensi viikoksi. Käyn samalla lääkärillä tarkistuttamassa kohdunkaulan tilanteen. Toivotaan ettei muutosta viime kertaan ole tullut...

Hyviä vointeja kaikille!

Lilja ja potkuri 29+3

Lilja: meilläpä siis melkein sama tilanne noiden supparien suhteen. Ja melkein samat rv:tkin, mulla 29+1. Eipä kun 28+1. Olen katsonut väärää viikkoa. Höh. Kyllä jo mieli halajaisi kovasti liikkeelle.

Milla: laskettu aikani on 20.5 ja TYKSissä olis tarkoitus synnyttää.

Cher ja pötkö 28+1

Heh noista mieli teoista. Mulla on alkanut tehdä mieli tuota nestemmäistä rautaa. Kärfer tai jotain sinne päin. Ohjeissa sanotaan et 20 ml päivä, mutta jos ei ois tuota rajoutusta niin saattaspa mennä toi pullollinenkin (500ml) päivässä. Maksalaatikkoa ja kastiketta olen minäkin silloin tällöin syönnyt, mutta en ees joka kuukausi.

Mut nyt ruuan kimppuun ja navetalle

Päivityksiä...

Syntyneet:
Titti70, 6.1.08 enkelivauva.

Odottajat:
Thelma, toinen, la ?
Piritta, toinen, la 1.5. Helsinki
Mari -71, toinen, la 2.5.
Ulpu74, toinen, la 2.5., P-Savo (KYS)
äiti-06, toinen, la 4.5 K-Uusimaa (HYS)
ohva, viides la 5.5 Iisalmi (kys)
Chansey, toinen, la 5.5.
Mirkku32, neljäs, la 5.5., OYS
manna-83, toinen, la 7.5
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
Kimball, toinen, la 10.5., P-KKS
Lilja-77, eka, la 12.5., OYS
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
emmi eka, la 14.5 kuopio
Veluna, eka, la 14.5. , OYS
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
Milla Maqia, neljäs, la 18.5. NKL
Ninni74, toinen, la 19.5., KYS
Tytteli25, eka, la 20.5.
Cher , eka , 20.5. , TYKS
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Hemuli-81, eka, la 21.5. NKL, Vantaa
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
Ansuliini -78, toinen, la 22.5. LAS (Loimaan aluesair.)
halina, ?, la 23.5.
Apila85, toka, la25.5.(?) MKS Mikkeli
minni74, ensimmäinen. 25.5. ?
Minki76, toka, la 27.5. K-PKS
Viivu83, ensimmäinen, la 28.5.

Jos jonkun kohdalla on nyt vanhoja tietoja niin korjatkaa... Tai jos joku tippui pois. En tiedä miksi, mutta mulla on tapana aina kämmäillä näiden listojen kanssa... Sorry sille joka joutui kohteeksi!!! Näin etukäteen....

Vielä jaksaa Ohva käydä navetalla. Kuinka kauan vielä sulla on loman alkuun?

Mun on tehnyt tässä raskaudessa mieli lähinnä hedelmiä. Hyvä juttu. Muissa raskauksissa on ollut ihan muita paheita, kuten jäätelö ja salmiakki mitä onkin mennyt kumpaakin litra ja kilo tolkulla... Itse asiassa tässä raskaudessa on ollut niin vähän mielitekoja, että miehen mielestä se on jo outoa!! Ei se osaa nauttia siitä, etten soittele sille töihin ja pyydä tuomaan jäätelöä illaksi. ;D

Nyt menen nauttimaan rauhasta. Mies meni viemään poikia harrastuksiin ja talo on niin hiljainen... Aaah!!!

Milla Maqia; kyllä meillä niitä sisar-rakkauden sulosointuja kuuluu päivittäin. Pojat ottavat yhteen tuon tuostakin ja tyttö on hyvin omapäinen... keneen lie tullut ;o).
Esikoinen on ekalla, ja luonteeltaan sellainen perfektionisti, eli kaikki minkä tekee menee just eikä melkein niinkuin hän on itse ajatellut, ja jos siihen pikkuveli tulee säätämään liiaksi, niin sota on valmis. Vaikka pikkuveljellä on hyvin usein varsin kannattavia ideoita, hän kun on enemmän käytännön ja tekniikan mies :o), kun taas esikoinen sellainen "taivaanrannanmaalari". Tyttö nuorimmaisena haluaa ottaa osaa kaikkeen tekemiseen, mutta välillä pojat jallittaa tyttöä yksi-nolla, jolloin neidiltä pääsee varsin kauaskantoista kommenttia. No juu, lapset on aika temperamenttisia :o)).

Ostin karkkia, vaikka huomenna on se sokerirasitus. Ei passais syödä. Mulla nimittäin näkyy tuollainen hetkellinen sokerin kertymä vuorokaudenkin jälkeen. Heh, täähän on kuin douping-testiin menossa :o))) nooh, pitää juoda paljon vettä, niin poistuu elimistöstä nopeammin. Hassua, yleensä en edes karkkia syö, mutta oisko nyt niin että vähä niinku änskällään nyt söis, ku tietää ettei missään nimessä sais...

Moiccis!
Tultiin just viimeistä perhevalmennuksesta...sitten huhtikuussa olisi tarkoitus mennä tutustumaan synnytyssairaalaan. :-) Siellä osa valmennuporukasta on jo käynyt ja on kuulemma koko synnytysajatuksesta tullut konkreettisempi...iiks... :-)
Cher kiinnostaisko sua vaihdella sähköpostiosoitteita ja vaihdella kuulumisia sitä kautta?...sillä meillä näyttää olevan sama laskettuaika ja sama synnytyssairaala, joten eihän sitä ikinä tiedä vaikka oltaisiin siellä sitten samaan aikaan. :-)

Tytteli ja toukka 28+1

Iltaa neidit / rouvat /vaavelit,
nopsaan kirjoitan vielä ennen kuin käyn sohvan pohjalle kyttäämään "unelmien poikamiestä".. On mullakin huvit! :) Olen vaan iltaisin niin väsynyt kun saan esikoisen nukkumaan, etten jaksa muuta kuin katsella telkkaa. Esikoista vaivaa ripuli edelleen ja olin jo ihan varma että se on sitä noroa kun oltiin viikonloppu Turussa, mutta kun ei oksenna ja on muuten ihan hyvävointinen niin kaipa tämä on vaan jotain perus-tarharipulia. Toivottavasti kohta helpottaa, kolme päivää jo takana.

Vatsassa kaikki hyvin, vaaveli paukuttelee vielä joka suuntaan eli ei ole asettunut aloilleen. Vatsa heiluu ja myllertää kun pieni tekee voltteja. Maha onkin niin muhkea että hänellä on kyllä vielä hyvin tilaa.

Nyt iltapalaa tekemään; minun himonani on vaniljajogurtti ja mysli. Sitä menee joka ilta iso kipollinen.

Milla Maqia Mulla on nyt ensi viikko hiihtolomaa, mutta ä-loma alkaa maaliskuun lopulla ja silloin lähtee loputkin lehmät makkaraksi. Et jos sinne asti jaksaisi noi muutaman (4kpl) lehmän hoitaa.

Cher: Luinkin tuossa aiemmin, että sinäkin kärvistelet suppareitten kanssa.
Ystäväni oli jutellut sairaala reissustani yhden kätilö-tuttavansa kanssa. Kätilö oli kertonut, että aika monellakin tulee todella paljon näitä ennenaikaisia supistuksia viikon 30 tienoilla. Kuitenkin suurin osa näistä, jotka joutuvat käymään suppareitten takia polilla useammankin kerran, synnyttävät kuitenkin loppujen lopuksi täysiaikaisen vauvan. Toivotaan, että kuulutaan samaan ryhmään!

Vielä yksi hassu uutinen. Minulla tuli eilen illalla ensi kertaa maitoa rinnnoista, tai siis sitä esimaitoa, kutsutaanko sitä nyt kolostrumiksi vai miksi. Nännejä oli kutittanut ja kihelmöinyt koko päivän ja kun suihkuun mennessä yritin helpottaa kutitusta hieromalla niitä, niin sainkin aikaan tipan kellertävää maitoa. Olin kyllä ensin ihan että, mitä ihmettä!!! Sen jälkeen alkoi vain naurattaan. Kyllä tämä kroppa pystyy sitten vaikka mihin... Noniin tulipa tuokin kerrottua :D

Lilja ja potkuri 29+3

Lilja: Jalat vaan tiukasti ristiin ja puristetaan niin kyllä se siellä pysyy=)

Tylsä aamu. Olis pitänyt tehdä gradua mutta selkä sattuu liikaa. Ja aamiainen alkoi närästämään pahasti. Ei nyt kykene.

Tytteli: missä neuvolassa sä käyt? Meillä eka perhevalmennus vasta ensi viikolla ja TYKSiin meinaan mennä tutustumaan vasta huhtikuussa. Toisaalta, olen siellä nyt nin paljon ravannut että tunnen jo hyvin paikat. Kun olin leikkauksessa rv 23-24 (tai jotain sinne päin) niin olin jo synnytysosastolla pari yötä tarkkailussa. Eli tuttu paikka. =)

Nyt kummilapsi tulee kylään. ihana kohta 2 v.

kuulemisiin

Cher

ohoi, kun nukuttaa. Oiskohan taas verensokerit "hiukka" koholla? Englanninlakuilla ei ole ainakaan mitään sen asian kanssa mitään tekemistä.
huomasinpas et mulla on Chanseyn ja Mirkun kanssa sama laskettu aika =)

^Juu, niinpäs näkyy olevan, mutta voisin lyödä melkein satasesta vaikka veikkaa, että meillä masuasukki tulee huhtikuun puolella pesästään ulos. Mutta sittepä tuo nähdään.

ohva; ei niillä lakuilla mitään tekemistä ole, niinkuin ei munkaan puolityhjällä karkkipussilla mun väsymyksen kanssa ;o))

Nyt sitten mustaa valkoisella: Olen raskauden alkupuolelta saakka sanonut että mun vauva tulee ulos 2 vkoa ennen la:aa. Syyt siihen ovat seuraavat:
1) sydänäänet kuuluivat jo viikolla 8 vaikka kovasti uskoteltiin neuvolassa ettei ennen rv 10 useinkaan kuulu.

2) Eka gyne kertoi että kohtuni on kooltaan 2 vkoa etuajassa.

3) Ensimmäiset liikkeet tunsin jo rv 16 vaikka ensisynnytäjä harvoin tuntee niin ajoissa. Tätä ihmeteltiin neuvolassa mutta kiistatta ne tuntui.

4) Rv 28 ja vauva on jo yli 1300g. Eli siis iso. Kuulemma. ja ainakin käyrien mukaan 1300g vauva on yleensä vkolla 30.

Ja kun ottaa huomioon että kivuliaat supparit alkoivat jo rv 25 (tai jtkn sellaista) niin enköhän suuntaa synnyttämään viimeistään 6.5. (la on siis 20.5)

Halusin vain laittaa tänne mustaa valkoisella että voin sitten todistaa ennustaneeni tämän "syntymäajan"!=)

Cher

Jeepä Jee mittasin tuossa ennen iltapalaa sokerit, niin näytti "vaan" 7.9. Et eipä oo kuin pikkuisen koholla noi sokerit. Mut ei oteta siitä murheita kun kaikki muut on kunnossa =)

Mirkku minä epäilen et mulla käynnistävät tämän ennen La:ta. Eli huhtikuulla tämäkin syntys. Mites sulla noi toiset on syntyneet? Onko tulleet ennen vai jälkeen La:n? Mulla ensimmäinen 4 päivää yli, toinen 10 päivää ennen kolmas 10 päivää yli ja neljäs 9 päivää ennen (käynnistettiin). Eli tuon perusteella ei mulla voi sanoa et milloinka syntyy =)

Eka syntyi toisena LA:na, oli siis kaksi aikaa.
Toka syntyi 11 pvää ennen, kolmas viisi päivää ennen.
Mutta veikkaan siis että huhtikuun vauva tästä tulee, päivää en tosin osaa arvata. Toisaalta, jos vanhoihin ennusteisiin on vertaaminen, niin tämä syntyy toukokuussa, joko 1., 3. tai 5. päivä, tuskin menee yli, ja aikaisin aamulla.
Meillä kun on ollut sellainen "sääntö" että pojat ovat syntyneet parillisena vuotena, parillisena kuukautena ja parillisena päivänä, ja verrattain inhimilliseen aikaan, eli molemmat klo 12 ja rapiat.
Tyttö sekoitti systeemiä siten, että syntyi kyllä parillisena vuotena, mutta parittomana kuukautena, parittomana päivänä ja epäinhimilliseen aikaan klo 04 ja rapiat.
Heh, saas nähdä miten käy :o)

Mulla noi on syntyneet 23 (neljäs), 25 (toinen) ja 28 (ensimmäinen) päivä ja kello puoli 7 molemmin puolin illalla. Kolmas sekoitti pakan ja synty 14 päivä ja kello 10 jälkeen aamulla =)
Ite ja mies ollaan synnytty 27 päivä, mutta eri kuukausi ja vuosi =)
jooh nyt kipasen navetalle =)

huomenia!
meillä koko perhe kaksosia, esikoinen syntyi 3. kesäkuuta (la oli 31.5), itse olen syntynyt 28.5 ja mies 31.5, ja nyt tulokkaalla la 19.5. Joten koko toukokuun loppu on yhtä juhlaa :)

omaan napaan ei kuulu erikoisia, vointi on tasaisen kohtalainen. Käveleminen on hankalaa kun on noi nivuset? niin kipeet, ja yöllä kyljen kääntäminen tekee myös kipeetä. Pitää vaan muistaa töissä käydä kävelemässä puolen tunnin välein, eikä jököttää koneella. Sokerit pysyneet jotenkin kurissa, aamusokeri (paastosokeri) aina koholla, mutta päivän mittaan ihan jees. No maanantaina on taas äitipoli käynti.
Nukuttaa ja työt ei enää paljon innosta. Onneksi sijainen aloitti tällä viikolla, joten voin vaan delekoida kaiken hänelle ja vaan opastaa :)
Hyviä vointeja ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Ninni rv28 +5

Meillä kaikki lapset ovat syntyneet "palkkapäivänä" eli joko kuun vikana tai ekana päivänä. Sanoinkin joskus, että neljäs tulee varmaan sitten kuun viidestoista........ Ainakin sopisi kuvioon. =D

Miten on laitetaanko tänne vapaaehtoinen syntymäajan ennustuslista? Voidaan sitten jälkikäteen käydä ihmettelemässä että pitikö se paikkaansa.

Tänään oli veljen tytön ristiäiset. Oli kyllä mukava tilaisuus ja vähän tuli jopa tippa linssiin kun ajattelin että kohta saan itse pitää moiset...
Mutta kyllä näköjään ottaa tuo "juhlinta" voimille, heti kotiin päästyäni piti ottaa kahden tunnin unet ja nyt vihloo vatsassakin niin että tuntuu. Ei ole näköjään tämä sairausloma tuulesta temmattu.

Näin viime yönä unta että olin menossa lentokoneeseen ja paras ystäväni teki minusta läpivalaisun ja näin vauvani ihan kuin valokuvassa. Sillä oli tumma tukka ja se kellui silleen kun vedessä nyt kellutaan. Hän oli ihan älyttömän suloinen. Mutta oletetun vastaisesti hänellä olikin pippeli! Pisti vähän tuo uni mietityttämään että onkohan sieltä sittenkään tyttö tulossa...=) Kiva että on vähän jännitystä!!

Toivottavasti kaikilla on ollut mukava viikonloppu!

Cher + tiitiäinen rv 28+6