Toukokuiset 2020

Fam
Miulla on taas se ajatus että itse pärjään kyllä varmasti synnytyksessä mutta eniten mietityttää jos mieheltä vietäisiin mahdollisuus nähdä oman esikoisen syntymä ja ne ensihetket. Toivottavasti ei mene siihen että läsnäolo kiellettäisiin kokonaan synnytyksessä.. ja täällä myös radi niin tietää että jokusen päivän joutuu kuitenkin osastolla olemaan.

/muoks näköjään olin vielä edellisellä sivulla ja sen juttuihin vastailin :D oma vointi on oikein hyvä, äitiysloma alkoi viimein, jihuu!
 
Tulin vaan kertomaan et toistaseks säilyin lääkkeittä, kun on ollu nyt hyvä paastot. Mut jos yhtään tulee nousuja niin saan samantien. Noh, ei voi mittään. Se on nyt suklaaton pääsiäinen ja maanantaina synttärikakkuna varmaan syödään kaalinpää, mut ei maha mittään.

4 viikon päästä sain kokoarvio-ultran- jei !

Ja toinenkin jei, pääsiäisenä ei tarvi tehä kotikoulutehtäviä, rauha maassa 4 päivää, jipiiiiii!!!!

33+2
 
Jee Mimmistina, hyvia uutisia! Eikun vaan samaa rataa!! Voit varmaan synttarikakuksi tehda itsellesi tan huippumallien suosikin- vesimelonin palasen jossa on rasvatonta ja sokeritonta kermaa paalla buahhahhaa... niitahan on ollut joissain insta kuvissa. No ei nyt sentaan. Tee joku vahahiilihydraattinen leipomisherkku. Netti on ohjeita pullollaan!! Ja etukateisonnea!!

Fam, ei siella taideta kokonaan puolisoita sulkea synnytyksesta, en yhtaan usko. Ei kuulosta mitenkaan "suomalaiselta" menettelylta. Huomasiko kukaan Hesarin artikkelia missa raskaana olevat purkivat tuntojaan korona-ajasta ja raskaudestaan? Ymmarran monien tunnot, mutta taas jotkut vaikuttivat vahan ylidramaattisilta. Eika tan jonkun laakarin neuvot itsensa halailemisesta jotenkin kuulostaneet kovin helpottavilta...

Ma sain eilen vihdoin tehtya suuren tilauksen nettikaupasta, missa oli seka vauvalle vaatteita koossa 56-68, etta kaikenlaista pienta mutta tarkeaa- pyykinpesuaineista (ekologinen ja tuoksuton- meilla lasten ihot ei ole vauvana tykanneet mistaan pesuaineista missa on mitaan hajua), topsipuikkoihin, rintasuojiin, maidonkeraajiin... Ne onkin olleet muuten kovassa kaytossa parin ekan imetyskuukauden aikana aiemmin. Aina falskas toinen rinta kuin putos kun imetti, niin oli niin kateva antaa valua sielta maidot siihen keraajaan ja sitten pakastaa.
Vahan helpotti kun sain sen tilauksen napautettua ulos. Nyt viela sanky, patja, petivaatteet, rattaat ja turvakaukalo... muunmuassa. Heh.

Kaamea vasymys tana aamuna. Olen saanut syotya ja nyt tekee mieli menna paikkareille. En vain ihan tieda minne menis, kun makkareissa on lapsilla menossa koulua, ja meidan makkarissa mielella tyokokous...

35+6 (valehtelenkohan, kuulostaa paljolta)
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
No se oli vähän niinku vitsi :D .

Tai no toisaalta, en kyllä suostu kun silleen ylimalkasesti aattelee asiaa, ennen kun on pakko. Niinku ei osuis omalle kohdalle. Mulle synnytys on enemmän sellanen hammaslääkärin juurihoito, kun mikään maaginen "tapaan lapseni"- tapahtuma. Tai siis on sekin sieltä tulossa, mut se juurihoito pitää kärsiä eka ja sitä on kyl helppo olla ajattelematta, koska se nyt vaan on niin semmosta touhua. Toisaalta ihan ultimaalisena kontrollifriikkinä (yks syy miks synnytys on hirveetä) oon miettiny, et hitto multa hajois varmaan psyyke jos joutuisin yhtäkkiä montaviikkoa etukäteen synnyttää. Oisin varmaan aivan täysin rikki. Toivottavasti ei niin käy. Ja toivottavasti ei käynnistetä. 3 viikkoa ennen laskettua ultraavat ja viimeks joka kerta ultran jälkeen pelottelivat et jos ens kerralla on näin iso niin sitte käynnistetään. Ja minä stressasin tukan päästä. Mut ei käynnistetty :) Saas nähdä nyt. Jos nyt nää sokerit sais pysymään hyvänä niin aina kasvaa mahikset ettei oo jättimöhkäle sitte lopussa. Tänään oli paasto 4,6 ! En oo ikinä saanu niin hyvää tän raskauden aikana :)

Sain muuten ees jotain tehtyä eilen vauvantulon hyväks. Nyt ois ulkovaatteet valittu vauvalle sairaalakassiin (tai no en mä sitä kassia nyt vielä oo löytäny :D ). Aattelin etten ota juuri mitään sinne sairaalaan mukaan, mut nyt kun mies ei voi tuoda täydennyksiä, niin pitänee ottaa joku saakelin matkalaukku tai rinkka tai joku muu et siellä selviää (lähinnä kaikkee herkkua mitä ei oo saanu moneen kuukauteen syödä :D :p ) . Kolme päivää oon aina joutunu olee, niin eiköhän se taas siihen mee vähintään. Jos tänään sais pestyä tota seuraavaa kokoa vauvan vaatteista ja valkkais ne sisävaatteet kotiintuloa ajatellen.

Aistin muuten vaikeuksia nykysen kuopuksen kanssa kun vauva syntyy. Hän on jotenkin ihan vauva vielä itekkin, vaikka täyttää kahden viikon päästä kolme. Meil on lapsilla kielellisiä vaikeuksia ja tää meidän tappi on tällä hetkellä hyvin turhautunut, kun ei osaa ilmaista itseään ja tuntuu et päivät on yhtä kiukuttelua aamusta iltaan. Mahtaa olla sit kiva lisä, kun äiti antaakin huomioo sitten jollekkin sylivauvalle eikä ehdi arvuuttelemaan hänen jokaista ajatusta. Kyllä taitaa melkosta menoa tulla kesäks, kauhulla ootan. Vitsi kun odottais esikoista, se oli niin ihanaa kun sai vaan vauvan kanssa olla kuplassa rauhassa, kaikki oli vaan semmosta vauvahattaraa ekat kuukaudet. Toista se on nyt kun saa heti neljän lapsen kanssa sitten säätää ja tuhtata. Oispa vauva joku niin ylimaallisen söpö ilmestys et noi veljetkin ois siinä hattarassa, pelastais mun voimia kauheesti :D :D

33+4
 
  • Tykkää
Reactions: VihreeTee
Taalla sita ootellaan!!

Just tulin laakarilta, oli ihan eksoottinen seikkailu kayda ulkona kun normaalisti ei saa menna ulos. He otti ultran ja miljoona koetta etta ei tartte turhan usein rampata, kaikki just tanaan ihan hyvin. Kohdunsuu viela ylhaalla, vauvan syke ja liikkeet kunnossa jne. Mutta painoarvio oli ihan rapea- 3400g. Sain moitteita tasta vauvan painosta, mutta jos mulla on sokerit kokoajan kunnossa, ja oma paino ei ollut kahdessa viikossa kasvanut grammaakaan, niin mita ihmetta muuta voin tehda vauvan painon hyvaksi??? En itte ainakaan tajua. Mikaan loppuraskauden laihiskaan ei tunnu houkuttelevalle, eika jarkevalle tai terveelle, kun koko raskauden aikainen oma painonnousu on 2kg edelleen.

Vahan kylla jannat paikat synnytysta aatellen, en tehnyt viela sopparia sairaalaan, enka edes seuraavaa kayntikerran varausta, koska laakari ei ollut varma onko heilla kahden viikon paasta lupaa pitaa auki vastaanottoa lauantaina. Etta jos synnytys nyt alkaa niin paprut vaan kainaloon ja sinne sairaalaan ja silla selva. Ei alkais nyt viela, mielellani odottelisin tan epavarmimman ajan yli.

Ma en ole pessyt ja jarjestellyt viela vauvalle mitaan, kun ne nettitoimitukset ei ole viela tullut. Onneksi eilen sain sairaalan livesta instassa selvan mita heilla on siella vauvalle. Nyt vois vknlopun tehtavaksi ottaa sangyn etsimisen.

Kaunista paasiaista sita viettaville!!

36+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Samaa mieltä tosta loppuraskauden laihiksesta, mut eipä maha mittään. Täällä on nyt vähän pakko, mut eipä sitä voi muuta kun sokrut pitää hyvänä ja onneks sulla ne on ollu hyvät. Mulla oli kokoarviot 3540g rv 38+2, ja sit laskettuna oli 3860g ja synty 4 päivän päästä 3840g. Muistaakseni. Kakkonen oli 36+5 2956g mukamas, mut synty 40+5 ja paino yli 4kg :D Että eipä noista tiiä mihin suuntaan heittelvät vai pitävätkö paikkaansa vai mitä...

Jänskää tosiaan tuon synnärin kanssa sitten. Toivottavastii saatte varmuuden ennen kun synnytys käynnistyy :)


Mun pitäis viel ostaa vauvakirja. Mut toisaalta harmittaa, kun joudun hankkimaan erilaisen kun veljille, kun sitä ei enää valmisteta. Ja poitsuille lahjat vauvalta. Ei mitään hajua minkälaisen lahjuksen sitä keksis...Onneks ei tarvii sairaalaan niitä raahata kun eivät voi kuitenkaan tulla katsomaan vauvaa sinne.
 
Mimmistina, juuh olet varmaan ihan oikeassa tuossa etta ei ne painoarvot niin paljoa merkitse... Tama kaiffari kun on tuon painoarvion mukaan kasvanut viime ultrasta (kk sitten) noin 1.200g, mika on aika jarjeton maara kun sen jakaa neljalle viikolle. Ja mulla itsellani ei tosiaan sina aikana ole paino noussut. Tai nousi kilon ja laski kilon.

Sain tanaan jo kaksi osaa tilauksesta!! Nyt on synnarille ja lapsivuode ajalle juttuja itselle (siteita tms) ja vauvalle tuossa oli lahinna kaikenlaisia peittoja ja pikkujuttuja. Illalla pitais tulla lisaa vaatteita, ja huomenna amme... Aika hauskaa oli availla paketteja, ihan kuin aitiyspakkauksen olisi saanut :) No sehan se periaatteessa oikeastaan onkin. Nettiostelussa tosin naytta olevan se mielenkiintoinen puoli etta ei tieda kuinka hyvin menee vaatteiden koot yksiin... tassa oli nyt vaan yksi paita ja yksi yoppi, ja ahhahhaa, ei ole kylla kokoa 68cm nahnytkaan tuo yoppi. Ja paita oli keskoselle ihan selvasti. Ei taida koskaan menna talle kaverille paalle! Mielenkiinnolla jaan katsomaan kuinka vikaan nuo tana iltana tulevat vaatteet menee koon puolesta, vai pitaako heti tehda toinen tilaus peraan. Tulee hyva nukenvaate varasto :)

Mulla on vain esikoiselle ollut vauvakirja, kakkonen kun syntyi taalla niin en hankkinut (ei ole sellasta perinnetta taalla), ja esikoisenkin vauvakirja taitaa olla aika huonosti taytetty. Enka ole ihan varma onko tallessakaan...

Pirskales kun tanaankin olis komea ulkoiluilma, mutta sisalla sita taas kokitaan. Ihan vaan vaihteeksi.

36+3
 
poks 34+0, kohta neuvolaan.

@VihreeTee toivottavasti oli sopivia vaatteita :)

Mäkin sain pestyä nyt kaikki 62 kokoisetkin ja pistettyä tonne laatikkoon et voi ottaa sieltä sit puhtaita. Hoitotasonkin laitoin. Ja hain sairaalakassin tohon et heitän sinne kamaa sitä myöden kun tulee vastaan. Enää pitäs se hitsin kaukalo nyt viel sovittaa autoon. Tai telakka oikeestaan. Sit ois niinku redi.

Niin ja vauvakirja ja poikien lahjatkin nyt tilattu.

Sit pitäs vielä päästä 6 viikon aikana semmoseen moodiin et "jee meille tulee vauva" tän "voi perkele, en ikinä tuu selviämään"- moodin sijaan. Se mahtaakin olla hiton helppoa :D

Jaahas jos sit pukis noi lapsoset et mennään koko perheellä koronaa etsimään tk:sta, enhän mä noita mihinkään hoitoon saa...
 
  • Tykkää
Reactions: Unskinen
37+0!
Ihan hurjaa, kaverin sisko jolla oli laskettu neljä päivää ennen minua synnytti juuri eilen, alkaa konkretisoitua että se synnytys voi ihan oikeasti alkaa milloin vain. Turha sitä kyllä vissiin on liikoja odotella, menee kuitenkin reippahasti yli niin kerkeää vain hermot menemään :D

Täällä olis kuitenkin jo sairaalakassi pakattu, pinnis koottu ja oikeastaan kaikki valmista vauvan tuloa varten. Ensimmäinen kun tulossa niin todennäköisesti mies juoksee sitten syntymän jälkeen vielä kaupasta ostamassa kaikkea mikä unohtunut/ei tajuttu tarpeelliseksi, mutta ehkä ennemmin jotkin tarvikkeet niin päin kuin että nurkat pursuaa tavaraa joka jää sitten käyttämättä.

Viime viikolla leivoin pullaa koska googlen mukaan äitiyslomalla pakastimeen ruoan/pullan tms teko olisi oikein hyödykästä (hahah), mutta tuo hyöty kerkeää vielä valua hukkaan ennen vauvan syntymää kun mussutan varannot tässä parin viikon aikana tyhjiksi...

Vointi muuten oikein hyvä, mitä nyt närästys on muutamana yönä vaivannut ensimmäisiä kertoja koko raskausaikana.
 
@Unskinen , mainiota mitka viikot jo pamahti siella tayteen!!
Mullakin on narastysta oisin.. itseasiassa vahan outoa narastysta. Sellaista etta se tuntuu tuossa ylavatsalla mutta sitten painaa ja aiheuttaa kipua kylkeen asti. En ole ihan varma onko se nyt just sita. Pitaa vaihdella kyljelta kyljelle nukkuma-asentoa tosi usein. Selallaan tuntuu taas etta ei ole mukava nukkua eika vauvalla ole kiva olla. Synnytyksen jalkeen on kylla yleensa aika luksusta kun on helpompi loytaa mukava asento! Rinnat maitoa taynna tosin se vatsallaan nukkuminen yleensa jaa kuukausiksi viela...

Ruuan ja leivonnaisten pakastaminen ja tekeminen olis varmasti kylla nyt katevaa, mutta meilla ei talla porukalla mikaan saily pitkaan pakkasessa, en tieda kuinka paljon sitten jais sinne synnytyksen jalkeiseen aikaan. Just instagrammissa bongasin palvelun mika tois kolme kertaa viikossa valmiit aterit ekan kuukauden ajan synnyttaneelle aidille kotiin... Ihana idea, meheva hinta. Just se kaikki kokkaaminen ja kodinhoito synnytyksen jalkeisilla viikoilla on aika raskasta. Mun puoliso on valitettavasti sellaista perinteisesti kasvatettua mallia, ja on ihan taysi nolla keittiossa. Lapset tosin osaa laittaa ruokaa, siihen olen panostanut!!

Sain eilen tietaa etta talla viikolla mun synnari siirtyy koronasairaalaksi, eika siella siis voi enaa synnyttaa tana kevaana. En ehtinyt siis tehda sita synnytys sopparia viela, mutta mulla meni kylla sormi suuhun taman asian kanssa ja tuli koko illaksi lieva paniikin tunne. En yhtaan haluisi kunnalliselle puolelle synnyttamaan (kun nyt ei ole kyseessa mikaan Suomen terveydenhoidon kaltainen kunnallinen!!) ja olin elatellyt toiveita synnyttaa tuossa sairaalassa. Itseasiassa muuta suunnitelmaa ei tosiaan ollut. Nyt pitaa siis aloittaa nollasta tama juttu. Ja tosiaan sairaaloihin ei paase sisalle katsomaan, etta hakuammuntaa...

Tan paivan tehtava on nyt siis 1)etsia synnari 2)hankkia se pinnis.

36+6
 
^ Voihan hitsi kun pitää nähdä tommonen vaiva tuon synnärin kanssa. Toivottavasti löytyy hyvä !

Mä en oo mitään tehny pakkaseen. Nyt varmaan mitää vierasvaroja tarviikaan kun kukaan saa kyläillä. Ja lapset on niin nirsoja ettei ne syö mitään minkä voi valmiiksi tehä, ei ees makaronilaatikkoa. On siellä nyt palermon pastaa, mut mä varmaan tuhoan ne itte :D Muutenkin teen niin helppoja ruokia nykysin, kun ei noille pikku-ukoille kelpaa, et ei kokkaus vie kauaa aikaa, et en hirveesti oo pakastinta täytellyt. Mut ois kyllä hitsin kätevää sieltä vaan lyödä ruokaa uuniin valmistumaan ja säästyis vaikka yhen aterian tekemiseltä kokonaan, varsinkin nyt kun tuntuu ettei muuta teekään kun ruokaa lapsille, kun ei pääse ees ulos syömään.

Oi vitsi kun tulis jo lämpimät kelit. Ulkona ois vaikka mitä tekemistä, mut koko ajan tuulee tai sataa. Ei jaksais enöä toppavaatteita pukea, mut oon niin vilunen ettei ilmankaan pärjää.
 
Pitaapa kommentoida, vaikka nakojaan usein kirjotankin...

etta se on nyt sitten 37+0!! Taddadaa!! Normaalisti mulla on tasta kohtaa viela yli nelja viikkoa synnytykseen

(Siina pitais olla nauravia naamoja mutta minkas teet kun ne ei talla sivustolla toimi...)

Viime yo meni valvoessa ja miettiessa synnari asiaa. Muka loysin yhden eilen, sitten yolla lukiessani selvisi monta juttua, ja nyt on maanantaiksi varattu aika taysin yksityiseen synnytyssairaalaan. Rahaa tulee palamaan, mutta tilanne on nyt kaupungissa sellainen etta me ei oikein muuta nyt nahty vaihtoehdoksi. Tietenkin toivottavasti tama poitsuli oottelee viela ihan rauhassa sinne maanantaihin eika synnytys lahde kayntiin ennen sita!! Muuten tulee lahto kunnalliseen, ja ne on nyt ihan taysin lirissa.

Onhan taa raskausaika kylla edellisiin verrattuna ollut niin erilaista... jannitysmomentteja nakojaan tahan loppuaikaan pakkautuu paljon enemman kuin ennen.

Juotteko te muuten kahvia raskaana ollessa? Ma olin melkein koko raskauden ilman, mutta nyt loppua kohden olen muutaman kerran viikossa ottanut puolisen kuppia paivassa.... joskus on vaan niin jaatava vasy. Mietin sitten kuitenkin etta kuinkahan ma nyt tuhoan tuon pienokaisen hermoston kofeiinilla jo alkuunsa... Nukun ihan miten sattuun oisin, paivalla joskus menee paritkin paikkarit!!

En muuten ole saanut paatettya sita pinniksen ostoakaan. Mietin sellasta Stokken tyyppista ovaalin muotosta. Mutta vaikka se muuntuu sitten myohemmin ja siitta sais vaikka 165 pitkan sangyn, kayttaakohan sita sitten enaa?? En vaan yhtaan tykkaa perinteisen pinniksen ulkonaosta, tulee ihan vankilat mieleen. Se ovaalin muoto vahan pehmentaa....

Ok. Tassa olis nyt puolet siita puolesta kupista kahvia jaljella. Kippis!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mimmistina
Kippis kippis ! Juon kahvia ja välillä paljonkin, ei maha mittää. Nyt kyllä tekis mieli niin paljon sokeritonta spritea, et oikeesti on kohta lähdettävä kauppaan tai mie kuaalen tähän himoon. Eipä sekään aspartaamipirtelö terveellistä ole, mut nyt on kyllä ihan hullu mieliteko. Ei varmaan mitään tehny näin mieli koko raskauden aikana.

Mä pinniksen sijaan ostin kehdon tällä kertaa, en kyllä tiiä tuleeko käyttöön, pinnistä ei olla aikasemmin osattu käyttää. Ne ovaalit sängyt on kyllä kivoja, jos tietäsin et vauva nukkuis yhenkään yön pinniksessä niin voisin jopa ostaa.

Onnea muuten täysaikasesta vauvasta @VihreeTee !

Ihan hurjaa, kun alkaa muut olla jo synnyttämistä vailla valmiita ja ite raahautuu ja rimpuilee täällä perässä, että hidastettaan nyt vähäsen menoa :D
 
@Mimmistina niin, meillakin vauvat kylla nukkuu mun vieressa, tai meidan keskella parit eka kuukaudet. Nyt olen koittanut etsia jotain vaihtoehtoa etta voisi laittaa pinniksen kiinni sankyyn pudotetulla laidalla, tai jonkun muun ratkaisun etta saisi itselle vahan tilaa. Olen aina niin varovainen ja koiranuninen vauva kainalossa etta jos saisi vauvan nostettua siita hiukan kauemmas aina oisin... voihan sita elaa tallasissa unelmissa taas ennenkuin kaveri syntyy!! ;) Kuitenkin sitten kymmenennella yoheratyksella ei saa mitenkaan loydettya itsestansa voimia nostaa vauvaa yhtaan minnekaan...

Onko sulla kehdoista mitaan vinkkauksia? Aloin ettia kanssa kehtoja, niita on nakojaan Chiccoa ja muuta markkinoilla, mutta niissa sitten yleensa lukee etta 9kg asti, ja meidan vauvoilla on se 9kg tullut hyvin nopsaan tayteen... mietin etta kauanko noita sitten kayttas. Toinen juttu on etta ne on nakojaan usein jotain muovisia systeemeita, olen tosi hajuherkka, ja huomasin etta muutamissa arvosteluissa ihan huomautettiin etta kehto haisee. Sopoa ja parasta olis sellanen vanhanaikainen puinen... Isa osais tehda kylla, mutta hieman on nyt matkaa isan luokse! Missas teidan tenavat on nukkuneet kehtovaiheen jalkeen? Vai perhepedilla kunnes on tarpeeksi iso taaperosankyyn? Meilla taa uus makkari ei ole jarjettoman iso, ja nyt tosiaan mietin paani puhki minkalaisen nukkumajarjestelyn tanne tehdaan vauvalle. Kun han tulee tassa meidan huoneessa nukkumaan varmaan aika monta vuotta. Ei myoskaan tekis mieli ostaa liian monta vaihetta tai muotoa sangyista.

Mun kaverit jarkkas mulle online vauvakutsut!! Oli tosi sopoa!! Oli ihanaa olla muistettu ja huomioitu, sain kuulla runoja ja lauluja ja nauraa ihanien naisten kanssa, joista lahes jokainen asuu eri puolella maapalloa. Tuli rakastettu olo tanne karanteeniin, ja huomasin etta sita olin kaivannut.

37+1
 
Oi, ihanaa kun sait vauvakutsut <3
Mä en usko että kukaan mua muistaa, ei oo aikasemminkaan ollu, saati nyt koronoissa :)

Meillä on lapset nukkunu vieressä kunnes seuraava vauva on pukannu ne isojen sänkyyn. Mies on jo luovuttanu, sanoi hankkivansa esikoisen huoneeseen paremman sängyn ja et nukkuu siinä, sohvalla se kuorsaa melkeen muutenkin. Esikoinen kun nukkuu sit taas kakkosen huoneessa, kun sen huone on eri kerroksessa kun meijän makkarit. On ollu nyt työn alla tosiaan saada tuo kohta kolme vee omaan sänkyyn. Näyttää se ihan hyvin siinä nukkuvan kunhan sen eka siihen saa. On siis sekin nyt meidän(mun) sängyssä kiinni.

Mä en tosta meidän kehdosta tiedä yhtään mikä se on, tuttavalta ostin. Enkä sen enempää kysellyt. Puinen se on, mutta merkistä en tiiä, kesti se tuon 3-vuotiaan kun kävi siellä koittamassa. Hän painaa vasta 12 kg :D Meillä eka ja tää kolmas on ollu tämmösiä tikkuluikkuja ja toinen sit taas sellainen et paino varmaan alle vuotiaana saman verran kun isoveljensä :D Et joko se kehto tulee tiensä päähän tosi nopeesti tai tosi hitaasti :D Koitin googlailla et oisko näkyny kuvahaussa samanlaista niin ei kyllä löytyny, varmaan joku vanhempi malli.
 
  • Tykkää
Reactions: VihreeTee
@Mimmistina onnittelut viikon vaihdosta! Ei oo enaa paljon jaljella...
millos teidan katras on syntynyt? LAn aikoihin, yli, ali, vai jokainen ihan omia aikojaan? Ma sain vihdoin tehtya sen synnari sopparin. Eipas siina kauaa mennytkaan...!!! Tuli tosin pieni pakokauhu etta tassahan on pakko sitten synnyttaa (heh, ihan kuin aiemmin ei olis tartteunut). Eilen tosiaan kavin siella sairaalassa tarkastuksessa, ultrassa ja korona testissa (se on pakollinen kaikille). Tein samalla sopimuksen ja nyt mulla on ihan oma laakarikin, jolle sitten pitaa soittaa vaikka keskiyolla jos synnytys alkaa- ja han tulee sitten viivana paikalle. Han sanoi etta koska edellinen oli syntynyt suht nopeaa, on hyvin mahdollista etta tamakin syntyy nopsaan, joten pitaa sitten heti tulla sairaalaan.

Mulla ei paa toimi enaa yhtaan, ei kertakaikkiaan. Olen jarjettoman hidas, nukun vaikka kuinka, ja pienikin kavelylenkki tai ponnistus aloittaa supparit jotka tuntuu reisissa asti, mutta loppuvat sitten levahdyksessa kuin seinaan. Haluan syoda kokoajan, tekee mieli makeaa vaikka kuinka, ja painokin oli noussut nyt kilon. Nappulan painoarvio tosin oli ihan sama kuin edellisessakin ultrassa (3400). Lapsoselle ei ole vielakaan sankya, eika kantokoppaa tai turvaistuinta... Tai lipastoa vaatteille. Mullakaan ei ole vaatekaappia tai lipastoa, vaan omat vaatteet on pahvilaatikossa. Kuudes tai seitsemas viikko karanteenia alkaa jo hieman vasyttaa ja tekee mieli ihan kunnon lenkille. Lapset nayttaa ihan villeille metsanpeikoille. Niin mieskin.

Mutta se synnari- taysin yksityinen laitos- siella mies paasee synnytykseen mukaan!! Hanenkin pitaa viela vain sita ennen tehda korona testi, ja tietenkin negatiivinen siita pitais saada jotta paasee mukaan. Tajusin tosin etta synnytyksistahan ei tieda, etta isot jannut on sitten kotona kahdestaan pyorimassa maarittelemattoman ajan. Pitaa nyt sitten koittaa kattoa etta pakastimessa on olemassa kaikenlaista hatavaraa mita he itse osaa kokata. Kyllahan tuon ikaiset tietenkin itsekseen parjaa muuten.

Tanaan isoin isoveli on 15v!! On sellanen ihana, pitka, sydamellinen teini, joka unohtelee juttuja kokoajan ja sanoo tekevansa aina kaiken. Opettelee uudestaan tavallisia asioita mita on osannut koko elamansa, ja valilla kiukuttelee. Meidan pieni, ja niin iso esikoinen!!

37+4
 
@Mimmistina onnittelut viikon vaihdosta! Ei oo enaa paljon jaljella...
millos teidan katras on syntynyt?
Meillä on lapset syntyny rv 41 et en odota aikasempaa ulostautumista nytkään, ellei sitten ole megajumbo ja täytyy häätää :)

Onnea teidän esikoiselle !

Meillä täyttää huomenna kuopus 3 vuotta :D Vähän surku ettei voi juhlia järjestää, mutta onneks hän ei niin osaa vielä odottaa. Jätskikakkua lupasin tehdä ja ostin ilmapalloja ja vesi-imppuja. Jos ois yhtä lämmintä kun tänään niin sais niillä pihalla leikkiä.

Kiva että mies pääsee nyt varmasti synnärille. Oliko se koronatesti kauhea ? Onkos joltain muulta otettu moinen ?

Jotenkin hirveen vaikeeta tää "social distancing", tuntuu et meillä juoksee jatkuvasti väkeä ihan pyytämättä enkä kehtaa olla töykeä ja ajaa pois. Eilen ja tänään ovat tulleet ihan sisälle asti, tuosta vaan tupsahtaneet sisään, niin onpa siinä jo kaikki mahdolliset pöpöt heti höngitty sisään. Jotenkin ärsyttävää.
 
Viimeksi muokattu:
@Mimmistina mitä? Siis ketä teillä ramppaa?
Meilläpäin väki ainaki ite tajunnu pysyä poissa, ei oo kenellekkäön tarvinu ees sanoa.. aika hyvin noudatettu ohjeita. Toki oon itekki pysytelly kotona enkä tyrkyttäny itteeni kauppaa edemmäks :D tietenkään, ei nyt oo sen aika. Alkaa kyllä jo jonku verran hajottaa, mut ei sille voi mitään.
 
@Mimmistina mitä? Siis ketä teillä ramppaa?
Meilläpäin väki ainaki ite tajunnu pysyä poissa, ei oo kenellekkäön tarvinu ees sanoa.. aika hyvin noudatettu ohjeita. Toki oon itekki pysytelly kotona enkä tyrkyttäny itteeni kauppaa edemmäks tietenkään, ei nyt oo sen aika. Alkaa kyllä jo jonku verran hajottaa, mut ei sille voi mitään.
Sukulaiset ja naapurin poika, postimies (no joo, on sen työ, mut kun ei tarvii allekirjotusta, niin senkun jättäis vaikka rappusille), yks asiakas kans käyny useamman kerran silleen et seisoo tuossa ovella etukäteen ilmoittamatta.

Muoks ja tänään kun kuopuksella syndet, niin käyny 2 x kummitäti, 1 x täti ja taas se naapurin poika. Et sellanen kotirauha :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä