No se oli vähän niinku vitsi
.
Tai no toisaalta, en kyllä suostu kun silleen ylimalkasesti aattelee asiaa, ennen kun on pakko. Niinku ei osuis omalle kohdalle. Mulle synnytys on enemmän sellanen hammaslääkärin juurihoito, kun mikään maaginen "tapaan lapseni"- tapahtuma. Tai siis on sekin sieltä tulossa, mut se juurihoito pitää kärsiä eka ja sitä on kyl helppo olla ajattelematta, koska se nyt vaan on niin semmosta touhua. Toisaalta ihan ultimaalisena kontrollifriikkinä (yks syy miks synnytys on hirveetä) oon miettiny, et hitto multa hajois varmaan psyyke jos joutuisin yhtäkkiä montaviikkoa etukäteen synnyttää. Oisin varmaan aivan täysin rikki. Toivottavasti ei niin käy. Ja toivottavasti ei käynnistetä. 3 viikkoa ennen laskettua ultraavat ja viimeks joka kerta ultran jälkeen pelottelivat et jos ens kerralla on näin iso niin sitte käynnistetään. Ja minä stressasin tukan päästä. Mut ei käynnistetty
Saas nähdä nyt. Jos nyt nää sokerit sais pysymään hyvänä niin aina kasvaa mahikset ettei oo jättimöhkäle sitte lopussa. Tänään oli paasto 4,6 ! En oo ikinä saanu niin hyvää tän raskauden aikana
Sain muuten ees jotain tehtyä eilen vauvantulon hyväks. Nyt ois ulkovaatteet valittu vauvalle sairaalakassiin (tai no en mä sitä kassia nyt vielä oo löytäny
). Aattelin etten ota juuri mitään sinne sairaalaan mukaan, mut nyt kun mies ei voi tuoda täydennyksiä, niin pitänee ottaa joku saakelin matkalaukku tai rinkka tai joku muu et siellä selviää (lähinnä kaikkee herkkua mitä ei oo saanu moneen kuukauteen syödä
) . Kolme päivää oon aina joutunu olee, niin eiköhän se taas siihen mee vähintään. Jos tänään sais pestyä tota seuraavaa kokoa vauvan vaatteista ja valkkais ne sisävaatteet kotiintuloa ajatellen.
Aistin muuten vaikeuksia nykysen kuopuksen kanssa kun vauva syntyy. Hän on jotenkin ihan vauva vielä itekkin, vaikka täyttää kahden viikon päästä kolme. Meil on lapsilla kielellisiä vaikeuksia ja tää meidän tappi on tällä hetkellä hyvin turhautunut, kun ei osaa ilmaista itseään ja tuntuu et päivät on yhtä kiukuttelua aamusta iltaan. Mahtaa olla sit kiva lisä, kun äiti antaakin huomioo sitten jollekkin sylivauvalle eikä ehdi arvuuttelemaan hänen jokaista ajatusta. Kyllä taitaa melkosta menoa tulla kesäks, kauhulla ootan. Vitsi kun odottais esikoista, se oli niin ihanaa kun sai vaan vauvan kanssa olla kuplassa rauhassa, kaikki oli vaan semmosta vauvahattaraa ekat kuukaudet. Toista se on nyt kun saa heti neljän lapsen kanssa sitten säätää ja tuhtata. Oispa vauva joku niin ylimaallisen söpö ilmestys et noi veljetkin ois siinä hattarassa, pelastais mun voimia kauheesti
33+4