Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Tinka77
Hei vaan!

Wet lunch ohi ja ihana viikonloppu alkamassa! Lounaalla oli aika voimakas tuoksuisia ruokia joten sain taistella että sain syötyä. Olin "autolla" joten se sopi oikein mukavasti alibista. Mies lupasi lähteä kahdestaan esikoisen kanssa taaperouintiin joten saan mukavan 2h ihan omaa vapaata = nukun sohvalla. Sain varattua np-ultran, se on nyt sitten 6.11. joten siihen asti jännitetään, ainakin hiukan, että onko nyt kaikki varmasti hyvin jne. Me kerroimme mummoille jo asiasta, ne kun ovat syynänneet vyötärönseutua jo pidemmän aikaa ;) Ne molemmat ovat kyllä aikas suulaita joten näinköhän ovat saaneet pidettyä salaisuuden itsellään, heheh, epäilen.

Kohtu kyllä alkaa jo tuntumaan, en tiedä näkyykö kun ei nyt satu olemaan ihan niin timmi keskivartalo.

Lisään itseni tuohon listaan mutta voisin päivittää sitten np-ultran jälkeen lasketunajan. Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Tinka, rv 7+6

Tinka77
Toukokuun 2009 odottajat
1.5 vilja83,ensimmäinen (tuulimuna 04/08)
1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS
4.5.09 bamba, esikoinen
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS
8.5.09 c¨,)~ , esikoinen, vm -81, OYS
9.5.09 Istarx, kakkonen
7.-14.5. Haikara80, esikoinen, vm -80
12.5.09 miida, esikoinen, vm -83
15.5.09 henttulivei, kakkonen
17.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
22.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82
23.5.09 Tikrutar
24.5.09 Mipsa
25.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82
28-30.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS
30.5.09 vilma79, kakkonen, vm-79, KYS
??.5.09 Onnestasekaisin, ensimmäinen, vm -89

punatulkku*
Myöhäistä perjantai-iltaa!

Aika usein käyn täällä teidän juttuja seuraamassa, mutta kirjoittaminen jääkin vähemmälle. Nyt on täällä pahentunut huonovointisuus niin että oon kans siirtynyt oksentelijoiden joukkoon, jeejee. =/ Ei nyt samaa ihan tahtia oo tullut vessanpönttöön kurkittua kuin esikosta, mutta ihan tarpeeksi ja liikaa on tämäkin, En yhtään tykkää. Ja odotan kanssa niin kovin sitä aikaa, kun taas voi nauttia elämästä ja syödä kaikkea tai olla vaikka syömättä!

Me ollaan kerrottu jo lähimmille sukulaisille ja joillekin ystäville. Esikosta oltiin hissukseen melkein sinne 12 viikkoon asti, mutta nyt jotensakin ei ole hakunnut. :)

Täällä on mahdollisuus sen np-mittauksen sijaan mennä terkkarin tekemään ultraan, jossa ei sitä niskaturvotusta mitata, vaan muuten vaan saa katella vauvaa. Me valittiin se, koska ei kuitenkaan raskautta keskeytettäisi. Ja kun mittaustulokset voi antaa ihan turhaa huolen aihetta. Tai sitten voi käydä niin,että onkin Downin syndrooma, vaikka np-tulokset oliskin normeja. Ja sitten vaikka ei olisikaan Down, voi olla vaikka mitä muutajne.. Olen sellainen hermoilija helposti ja siksi en halua hermoilla ylimääräistä. :) Eiköhän ne eroavaisuudet tule ilmi jossain vaiheessa, mikäli semmoisia on..

Mutta nyt nukkumaan,

t. yökukkuja

Ja nyt en muista kuka tuli vielä uutena mukaan, mutta tervetuloa kuitenkin! :)

Isabel*
Huomenta kaikille!
Oltiin tiputtu jo tuonne toiselle sivulle...
Täällä ei oikeestaan mitään uutta, vointi aika hyvä, tietty jotkin ruoat ällöttää, mutta pystyn syömään aika normaalisti, joten mukavaa. Mullakin alkaa kyllä vatsa oleen aika paisunut ja omasta mielestä se näkyy jo ihan selkeesti, saa nähä pystytäänkö odottaan kertomisen kanssa sinne viikolle 13... riippuu siitä mihin tahtiin masu kasvaa ja onko turvotusta. Ens maanantaina ultraan, en jaksais odottaa. Olis niin kiva jo nähdä onko siellä ketään.
Äh, mä sain tohon pöydälleni donitsimainoksen ja eikös alkanu tekeen ihan hirveesti mieli kinuskidonitsia, voihan itku : )
Esikoinen flunssassa ja itki taas vaihteeksi tosi vuolaasti hoitoon viedessäni, se on niiiin sydäntä särkevää, vaikka tiedän että itku loppuu kuin seinään kun mä katoan näkyvistä. No eiköhän tuokin siitä iloks muutu loppuviikkoa kohti.
Punatulkulle ja muille huonovointisille toivottelen parempia vointeja, mennään päivä kerrrallaan.

Nitta.
Moi kaikille!
Kävin eka neuvolassa perjantaina. Olipas napukka kasvanut kovasti viime kerran jälkeen. Nyt sieltä eroittui selvästi jo kädet ja jalat, pää ja muu vartalo. Viikkoja nyt 10+4, ulrtan mukaan ois vajaa viikko enemmän, mut ei vielä lähdetty siirtään laskettua aikaa, se siis 14.5. Keskiviikkona onkin meno np-ultraan. Eka raskaudessa sitä ei täällä tarjottukaan ja nytkin se on toisessa kaupungissa isommassa sairaalassa. Muuten meillä ultrataan neuvolassa joka kerta (ainakin viimes).
Nyt ollaan esikoisen kanssa kotona, kun eilen tällä yllättäin nousi kuume, nyt ei enää niin paljon kuumetta, mutta melkoinen räkätauti näyttäis olevan vielä tulossa. Itelläki edelleen vähä flunssainen olo, tätä on jatkunutki lähes koko syksyn.
Mutta hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja parempia vointeja! :)

Nitta.
Toukokuun 2009 odottajat
1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
9.5.09 Istarx, kakkonen
14.5.09 Nitta, toinen
23.5.09 Tikrutar
24.5.09 Mipsa

Haikara80
Odotan niin innolla keskiviikkoa ja ultraa - päivät saisi mennä nopeammin! Tänään piti taas avata ylänappia ruoan jälkeen, maha on ihan selkeä jo :) Toivottavasti kaikki on hyvin!
Huonovointisuus on laantunut mutta pysyy. Aamulla oli ihan oksennus tulla ja päiväunien jälkeen hirveä kuvotus. Mutta ihanaa on se, että pystyy jo olemaan parikin tuntia ilman ruokaa.
Kävin hammaslääkärissä, neuvolassa kun käskettiin mennä mahdollisimman heti ennen kun kohtu on suuren suuri, hampaat kunnossa :)
Onko ekassa ultrassa vielä mahdollisuutta nähdä sukupuolta?
Entä se sikiöseulonta-juttu....ollaan nyt kai siihen menossa, onko kellään tietoa niistä verikokeista, voiko ne ottaa siellä sairaalassa samalla kertaa kun on ultra?

Isabel*
Täällä on nukuttu huonosti, esikoinen kun nukkui huonosti ja heräili flunssan takia, huoh. Ei välttämättä jaksais nyt keskittyä työasioihin.
Haikara, mun mielestä ekassa ultrassa ei voi vielä nähdä sukupuolta, en oo koskaan kuullu ainakaan sellasesta. Ja mulle sanottiin kun oon siis ens viikolla menossa ultraan ja seulontaan, että verikokeeseen voi mennä samalla, käyn ensin verikokeessa ja sieltä sit ultraan ja sit se lappu vielä takasin labraan ultran jälkeen. Ja mulla siis silloin pitäis olla omien laskujen mukaan 11+1, neuvolan laskujen mukaan pitkälti yli 12+jotain, mutta siihen en usko kun kerta mulla kierto niin pitkä, eikä se neuvolan tätikään sitä usko, mutta ennen kuin saadaan ultrasta varmistus niin se ei näköjään muuta laskujaan. Munkin pitäis varata hammaslääkäri, kun sais aikaseks...

Tikrutar
Heippa!

Eka neuvola myös takana ja kaikki hyvin! Meilläpäin katsotaan ekassa neuvolassa neuvolan omalla ultralaitteella, sydänääniä ei kuulu, mutta sydämen hakkaamisen näkee. Ja kyllä siellä onneksi oli joku ja sydän hakkasi vauhdikkaasti. Mies oli mukana
ja nyt sillekin tuli hieman konkreettisemmaksi kun näki omin silmin. Miehelle se onkin hankala sisäistää asiaa kun ei tunne oireita, mun ähkimisen vaan ja valituksen kuvottavasta olosta :) Muuten kyllä on tosi innokkaasti mukana odotuksessa!

Lisään tuohon listaan hieman tietoja. Laskettu aikakin muuttui hieman. Millan kanssa samoihin aikoihin ollaan liikenteessä, joskin suuntaa antavahan tuo päivä on.

Tuli mieleen, kun aina puhutaan että tuorejuusto ja homejuusto on pannassa, niin mites "lehmänjuusto" eli leipäjuusto? Tuli syötyä ja sen jälkeen vasta mietittyä :/

Mukavaa viikkoa!

Toukokuun 2009 odottajat
1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
9.5.09 Istarx, kakkonen
14.5.09 Nitta, toinen
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS
24.5.09 Mipsa

Milla¤
Haikara: Ei voi sukupuolta vielä nähdä np-ultrassa.
Tikrutar: Leipäjuustohan on paistettua, joten kyllä voi syyä!

Ääh..olo on taas aikamoinen, joten en hirveästi jaksa kirjotella.. :p
Sama juttu, kuin jollakin muullakin täällä, että olo alkaa iltapäivästä pahentua. Illalla on lähellä ettei oksennus lennä, silloinkin kun menee nukkumaan. Aamulla on kaikista paras olo, kun on hyvin nukuttu yö takana!

Mutta nyt siis morjes..
Voi ku aika kuluis nopeaa, että pääsis pian nukkumaan..

Milla¤
Nuista syömisistä vielä. Tuli itellä syötyä pariin otteeseen punajuurisalaattia, jossa on makeutusaineena kiellettyä E954:sta. Siis hirmu tarkkaan pitäis kaikki syömiset syynätä! Ärsyttää, kun ne pistää kaikkea epämäärästä ruokiin :/

vilma79
Piiiitkästä aikaa kirjoittelen. Olen kyllä käynyt lukemassa juttuja, mut en ole kerennyt kirjoittaa. Sain ekan neuvola-ajan ensi maanantaille 27.10. Jännittää kovasti, kuuluuko sydänääniä jne. Mulla kun ei ole mitään oireita. Turvotusta ehkä kun on farkut alkanut puristamaan tai sitten johtuu siitä kun on tullut syötyä liikaa ;) Välillä tulee hieman etova olo, mut ei enempää. Esikoista odottaessa oli rinnat kauhean kipeät, mut ei silloinkan muuta, mut nyt ei edes sitä. Toivoo, et olis edes jotakin oireita. Isännän mielestä mun rinnat olis kasvaneet tai muuttuneet, mut itse en kyllä ole huomannut ;)

No pakko vaan vielä viikko odotella, aargh!!

Viikkoja olis siis tällähetkellä 8+3

Isabel*
Noista syömisistä, mun mielestä kotimaisia, pastöroituja tuorejuustoja saa syödä, ja nuo kotimaisethan onkin aina pastöroituja. Mä välttelen sellasia tuotteita, joissa ei lue, että ovat pastöroidusta maidosta tehtyjä. höh, nyt mun alkoi tekeen mieli leipäjuustoa kun siitä tuossa puhuttiin : ) samoin joka kerta kun tv:ssä näkee jotain herkullista niin alkaa tekeen mieli, eilen taas vaihteeks olis ollu pakko saada suklaakakkua, ja ihme kyllä ei siihen hätään löytyny sellastaa kaapista, hih. hyvä niin epäilemättä, muuten tuo mun paino nousis aivan taivaisiin.

Isabel, 10+2

Aurorah
Heippa vaan..np-ultra takana, ja kaikki ok :) Siellä "Vappu" kovasti vilkutteli ja potki, sain mukaan muutaman kuvan, jossa yhdessä kunnon vilkutus :) Helpotti taas kovasti nähdä että kaikki on kunnossa..jokohan sitä nyt uskaltaisi jo ajatella, että meille vauva tulee. Niskaturvotusta oli 0,9mm eli sekin ihan normaali.

Noista syömisistä ym. on täällä ollut paljon juttua..itse en kovin hysteerisesti ole syömisiäni vahtinut, en esim. noita makeutusaineita ym. Samoin tukkaa olen värjäillyt ja hajuvesiäkin käyttänyt ja fetaa ja homejuustoakin kohtuudella syönyt..kymmenen vuotta sitten kun esikoista odotin, ei esim. noista maketusaineista ollut mitään puhetta. Mutta jokainenhan tietenkin omalta kohdaltaan miettii ne rajat.

Väsymys ei tunnu hirveesti helpottavan..välillä tuntuu, että elämä on yhtä puoliunessa paikasta toiseen raahautumista..ja töitäkin pitäis jaksaa tehdä, huoh..jospa tämä tästä :/

Aurorah, 12+6

Mipsa
Voi kunpa itsekin jo pääsisi ultraan. Ekasta neuvolasta nyt puhumattakaan. Ei mitään erityistä pelkoa, uskon, että kaikki on hyvin. Jotenkin lapsellisesti uskon, että jos jotain olisi vialla, niin kyllä sen huomaisi. Vaikka ei valitettavasti aina näin ole. Joskus raskausoireet saattaa jatkua pitkäänkin, vaikka on mennyt kesken. Välillä toki pelko nostaa päätään. Välillä olen vähän vilkuillut muita ketjuja ja tulee sellainen tunne, että keskenmenot ovat todella yleisiä. Vai onko ne sittenkään, vai saako täällä vain sellaisen kuvan?!
Lähinnä toivon, että menisi nopeasti se muutama viikko, niin voisi sitten ihan vapaasti kertoa raskaudesta ja antaa pömpön näkyä.

Noista ultrista. Ne joille se on jo tehty, niin onko se tehty mahan päältä vai sisäkautta? Luin juuri jostain, että yleensä viikoilla 12-14 tehdään sisäkautta. Ihmettelen vähän tätä, koska minulla aina tehty mahan päältä.

Jokainen odottaja tosiaan miettii rajat omalta kohdaltaan, kuten Aurorah sanoi. Mutta en ole minäkään erityisen vauhko syömisten suhteen. Toki graavilohen jätän väliin ja ulkomaiset juustot. Mutta esim. noista makeutusaineista. Viime raskaudessa join onnellisesti kielletyllä makeutusaineella makeutettua limsaa. Ja koko raskausajan. En ole koskaan saanut niistä mitään tietoa. Ja edellisessäkin mentiin tyyliin, että kyllähän sinä jo nämä jutut tiedät. Eli, itse pitäisi monesta asiasta ottaa selvää. En tiedä sitten mitä vahinkoa noista makeutusaineista on. Välillä tosiaan miettii, että mitähän vahinkoa tuli tehtyä. No täytyy keskustella asiasta neuvolassa. Niin ja nyt tiedän niitä välttää.

Pahoinvointi ei ole vielä ihan täysin mennyt ohi, mutta on se helpottanut. Ihan koko ajan ei tarvi olla syömässä. Kestän pientä nälkääkin.

Mipsa 9+4

Isabel*
Aurorah, kiva kuulla että ultrassa kaikki ok!
Mä odotan jo maanantain ultraa kuin kuuta nousevaa... sit ehkä sen jälkeen uskaltaa jo tosissaan uskoa tähän vauvaan : )
Mulle iski ihan hirmu väsy tänään, haukottelen vaan töissä, ei kiva. Ja huonovointisuuskin kummasti tänään nostanu päätään, ei sekään mukavaa.
Noista makeutusaineista, kun ei ne muutenkaan ole ihmiselle hyväksi niin sillon harvoin kun mä juon limsaa tai kaupasta ostettua mehua niin ostan sitä ihan normaalia sokeroitua, mutta jokainen tavallaan.
Mä toivon totisesti, että se ultra tehdään mahan päältä, ainakin mun ystävälle pari viikkoa sitten tehtiin niin samassa paikassa mihin ite olen menossa, mutta en muista esikoisesta ollenkaan miten silloin tehtiin, jossain vaiheessa kyllä ultrattiin ihan sisäkautta enkä sellasesta välttämättä niin välittäis.

Tiuku 72
Hei
Minulla on myös ultra takana mutta itku tuli. Niskapoimu oli 1,7-1,9 eli OK mutta sitten veriseerumitesti antoi riskiarvion (siihen vaikuttaa myös ikä) Niinpä sitten maanantaina lääkäriin ja päätetään otanko vastaan lapsivesitutkimuksen vai en. Luulen että käyn siinä vaikka on keskenmenonriski. Suvussa on Downia ja muuta vammaisuutta ja olen nähnyt heidän elämää ilot että surut.

SE siitä iloisesta odotuksesta

Mipsa
Täytyy tunnustaa, että limsat on maistunu vähän liiankin hyvin. Jokunen vuosi sitten en juonut ollenkaan, mutta mies "opetti". Ja kun edellisessä raskaudessa oli raskausajan diabetes, niin pakkohan se oli light limsoja juoda. En minäkään varmaan muuten niitä käyttäisi. Olen tosi huono veden juoja, ei kerta kaikkiaan maistu. Mehujakaan en hirveästi juo. Nyt tulee juotua kivennäisvettä. Makeat ei maistu ja pelkkä vesi ei uppoa. Eikä maitoakaan viitsi aina juoda. Niin ja pelkään tosiaan, että tuo raskausajan diabetes toistuu, niin valitettavasti muutenkin käytän makeutusaineilla makeutettuja tuotteita. Esim jogurttia. Normi jogurteissahan on ihan järkyttävästi sokeria. Tietty olis maustamaton ja siihen vaikka marjoja/hedelmiä, mutta kun ei marjojakaan saa syödä kovin paljoa. Joten varmaan nyt Isabel ymmärrät, että ei tosiaan ole kovin yksinkertaista. Ja pakko ns valita se pienempi paha. Täytys aikalailla luopua, että pääsisin eroon kokonaan noista makeutusaineista. Toki niissäkin yritän pitää kohtuutta eli ei niitä päivälle nyt niin hirveästi tule.

Voi Tiuku! Lohtuhaleja oikein roppakaupalla!!! En oikein osaa sanoa mitään fiksua. Kuinka luotettava tuo seerumiseulan tulos on? En ole sitäkään ikinä kysynyt. Kun ei ole ollut mitään syytä.
Eikös tuossa lapsivesitutkimuksessa ole kuitenkin aika pieni keskenmenoriski?

Haikara80
Tiuku72: Tosi ikäviä uutisia olet saanut! Olen pahoillani :( Ei tämä lasten saanti ole todellakaan helppoa ja yksinkertaista - ne joilla kaikki menee heti nappiin ja hyvin eivät voi edes käsittää mitä kaikkea tähän raskautumiseen ja odotteluun voikaan kuulua tai sattua. Toivotaan että lapsivesitutkimus antaa hyvän tuloksen, sehän noissa kokeissa on aina riskinä että ne voi myös näyttää väärää tulosta...toivotaan näin! Tsemppiä ja paljon lohtua!

Meillä oli eilen ultra ja kaikki meni hyvin, onneksi. Oli aivan paniikissa ennen ultraa. Niskaturvotus oli 0,6 mm ja kaveri oli 11+1 kokoinen mutta LA pysyy silti 7.5. mitä en oikein ymmärrä...Ultra otettiin sisäkautta, ja myös mahan päältä. Ei se ole ollenkaan kauheaa, turha sitä pelätä plus kuvat piristää kummasti ja saa unohtamaan koko laitteen!

Eilen oksennettiin ja tänään aamulla....milloin tämä pahoinvointi oikein loppuu vai paheneeko se vaan??

Foxie82
Tiuku72: Voimia ikävien uutisten vuoksi. Toivotaan, että tuo lapsivesitutkimus antaa paremman tuloksen ja näin ollen tämä hälytys olisi ollut väärä. Tsemppiä!

Suuri joukko on ehtinyt käymään jo neuvolassa sekä jo ultrassa. Täällä vasta neuvola ensi viikon tiistaina, eikä ultrasta vielä tietoakaan :( Ehkä tiistaina sitten selviää enempi tuosta ultrasta. Ilkeetä, kun ei oikein tiedä tämän kunnan käytäntöä noissa asioissa, eikä kavereiltakaan voi oikein kysellä, kun asuvat naapurikaupungissa. Olisi kuitenkin kiva nähdä, että masussa oikeasti joku asustelee ja aiheuttaa näitä "mukavia" oireita ;)

Täällä ei onneksi ole tarvinnut vielä tehdä tuttavuutta vessanpöntön kanssa. Tosin viime aikoina on jäänyt se etova olo pois ja tilalle tullut tunne, että kohta mennään ja kovaa. Mutta toistaiseksi vielä on pysynyt kaikki sisällä.

Heh, uskalsin eilen illalla käydä vaa'alla pitkästä aikaa, enkä voinut uskoa silmiäni! Kesän jälkeen tai oikeastaan näiden kahden kuukauden aikana on tullut painoa n. 4-5 kg lisää. Olisi ehkä pitänyt käydä vielä aamulla kurkkaamassa se "oikea" tulos ilman noita pieniä iltaturvotuksia, jotta olisi saanut asian todellisen laidan selville. No jospa huomen aamulla muistaisi :)

Väsymys meinaa pukata taas päälle. Ilman päikkäreitä ollaan pärjäilty, mutta yöunet onkin sitten 9-10 h luokkaa ja silti väsyttää tähän aikaan päivästä. Taitaa tuo pimeys vielä tuoda oman osansa tähän väsymykseen... Nyt vielä kotihommien pariin ennen kuin iltaunet vie mennessään.

Foxie82 9+3

Seerumiseula
Tuossa jonkun mainitsemassa veriseulassa/seerumiseulassa seulotaan riskiryhmään 5% kaikista seulotuista. Ei siis vielä erityisen tarkka seula, vaan monen monta väärää hälytystä mahtuu joukkoon.

Toivotaan parasta Tiukulle ja masuasukille!

Haikara80
Huomenta!

Aamulla oli ensimmäinen lääkärivisiitti ja ekan kerran kuultiin sydänäänet :) Ihanan konkreettiseksi tämä on nyt muuttunut parissa päivässä - tsemppiä ja malttia vaan kaikille ultraa odotteleville, palkinto on mahtava!
Ulkona on ikävä ilma. Tekisi mieli vaan kääriytyä peittoon ja lukea ja nukkua koko päivän mutta velvollisuuden kutsuvat....

Isabel*
Voi Tiuku, hirmuisesti lohtuhaleja!!! Toivotaan että kaikki kuitenkin olisi kunnossa.
Mipsa, tietenkin jokainen toimii tilanteensa mukaan noissa makeutusaineissa, eikä se tilanne helppo tietenkään ole tilanteesi huomioon ottaen. Puhuin vaan ihan omasta tilanteestani ja mieltymyksistäni, ethän pahastunut. Tietenkin jokainen valitsee omalla kohdallaan sen pienemmän pahan. Minä vaan satun tykkäämään oman mummun keittämästä mehusta ja vesikin maistuu, lisäksi en vaan välitä limsasta tai jogurteista kovasti, joten se on oma tilanteeni. Jokainen oman tilanteensa ja mieltymystensä mukaisesti, eikös vain.
Kiva kuulla Haikara että ultra meni hyvin ja sydänäänet on varmasti ihana kuulla!
Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Tiuku 72
Hei
Ja kiitos sympatioista. Jotenkin en osaa pelätä yhtään. Se on se äidinvaisto joka sanoo kaiken olevan OK ja se sama vaisto sanoo minulle myös että tulossa on poika. Se sama äidinvaisto sanoi minulle että ultrassa tulee jotain ilmi ja niin tulikin. Ehkä tämä tästä. Sain sitten illalla kunnon migreenikohtauksenkin pitkästä aikaa - en kyllä ihmettele miksi. Onneksi mies tulee maanantaina lääkäriin ja toimii järjen äänenä. En uskalla toimia tuon äidinvaiston perusteella ja jättää tutkimuksia väliin.

Älkää nyt tästä minun tilanteestani pelästykö. Minä olen jo 35 vuotta vanha ja riski on jo huomattavasti suurempi.

vilma79
Oli sitten pakko tänään varata aika yksityiselle ultraan ja pääsinkin melkein samantien. Tajusin, et eihän ne maanantaina ekassa neuvolassa vielä ultraa ja sydänäänet ei vielä esikoisenkaan kohdalla 9 viikolla kuuluneet, joten oman mielenrauhan takia soitin yksityiselle. Maksoihan se tietysti ihan kivasti, mut oli sen arvoista. Siellä näkyi pieni sydän sykkivän ja oikeassa paikassa oli. Viikot vastasivat täysin eli LA on edelleen 31.5. Jotenkin oli niin höntti olo kun ei nuita oireita ole ollenkaan, mut onneksi kaikki kunnossa. Vielähän tässä muutama viikko jännäillään "riskiviikoilla", mut nyt jotenkin luottaa ehkä helpommin.

Nuista ruoka-aineista, et esikoisen kohdalla olin suht tarkka syömisten suhteen. Light limpparia kyllä join ihan normaalisti, en edes älynnyt siitä vaaraa olevan. Nytkin olen juonut Pepsimaxia (suurinta herkkuani) ja muita kevyt limppareita, mut pitäis varmaan vähentää. Huomasin, et meidän Arla juusto ei ilm. ole tehty pastöroidusta maidosta, joten juusto varmaan pitäis vaihtaa. Mut muuten vältän maksalaatikkoa, graavilohta yms.

Yhteistyössä