Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Nitta.
Jaksamista täältäkin sinulle Tiuku. Toivottavasti jatkotutkimuksissa kaikki ok.

Mä kävin np-ultrassa keskiviikkona ja kaikki ok, verikokeen tuloksia ei tosin vielä saatu ja tietty vähä jännittää vielä ne.
Kovasti pikkunen siellä mahassa pyöri ja heilui, oli ihana katsoa. Myös sydänäänet kuunneltiin.
Rakenneultra on sitte joulun jälkeen (jos ja kun sinne asti päästään)

Noista syömisistä.. Ite oon vältelly lähinnä auraa ja fetaa. Esim. maksaa en syö muutenkaan enkä graavikalaa.. Olen kotoisin maatilalta, joten siellä tarjolla aina pastöroimatonta maitoa.. Pelkkää maitoa en ole raskausaikana juonut, mutta viime raskaudessa söin esim. siitä tehtyjä lettuja ja pannukakkua.. Aina se on kyllä vähän mietityttänyt. Tosin kaikki tuntemani maalaiset ovat myös juoneet omaa "lehmänmaitoa" raskausaikanaan.. No kukin tekee omat valintansa..
Nyt pitää keksiä jotain pikkuneidin kanssa. Yhä kovassa flunssassa, oiln vain to-päivän töissä..
Hyvää v-loppua ja vointeja kaikille.

Mipsa
Isabel: Älä murehdi, en tosiaan ottanut itseeni. Halusin vain vähän selventää, että en nyt noin muuten vaan ole joku light tuotteiden fani. Vaan tosiaan ihan syystä. Ja täytyy suoraan sanoa, että sain neuvolasta todella vähän tietoa ja tukea tuohon raskausajan diabetekseen. Onneksi todettiin ihan vasta lopussa. Mutta olin ihan hukassa mitä sai syödä. Yllättävät asiat ja yllättävät yhdistelmät nosti heti sokerit liian korkealle. Nyt jos joudun saman asian kanssa painimaan, niin aion vaatia enemmän ohjausta. Mutta en tosiaan käytä paljoa light tuotteita päivässä.
Tiedätkö jotain tarkemmin makeutusaineista (taisit sanoa, että ne eivät ole muutenkaan ihmiselle hyväksi)? Vai vastustatko niitä sen takia, kun nyt eivät ole luonnollisia? Kun en itse asiaan ole niin tarkoin perehtynyt, kaikki tieto otetaan mielenkiinnolla vastaan. Tosin eroon en niistä pääse kokonaan, vaikka haluaisinkin.

Foxie: Täällä toinen joka vielä kärvistelee ja odottelee ekaa neuvolaa. Ei vielä edes ensi viikolla ole. Vaikka en oikeastaan sitä odota, koska eipä siellä ihmeitä tapahdu. Toki voisi sydänäänet kuulla. Mutta se eka lääkäri ja ultra.

Tiuku: Ei voi muuta sanoa kuin että sinulla on aivan ihana asenne!

Haikara: Täälläpäin on ainakin ollut se käytäntö, että laskettua aikaa ei ultran mukaan muuteta. Paitsi jos se heittää yli viikon. Paljonko sinulla oli heittoa?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mipsa 9+5

Olisko mitään, että aina viestin loppuun laitettaisiin, että mitkä viikot menossa? mennään niin eri viikoilla ja minä en ainakaan muista muiden, hyvä kun omani. Ja ei tarvis aina tuota listaa käydä kurkkimassa.

miida
Hellou! Taas ehdin kirjottaan tänne, kun on ollut kaikenlaista! Kaikenlisäksi olen saanut kommentteja että ei kannata pöyriä netissä hirveesti kun siellä kirjotellaan vaikka mitä, ja sit voi huolestua turhaan ja murehtia kaikkia omia juttuja!!!! Onko muille kukaan sanonut että ei kannattaisi lukea netistä liikaa juttuja? :)
Mulla kommentoi mies siitä, ja mun mielestä vähän liiankin jyrkästi.. Torstaina ultran tehnyt kätilö sanoi myös että kun netissä on kaikenlaista tietoa ja sitä ei kukaan valvo, niin ei kannata liikaa lukea, eikä ehkä uskoa kaikkea tietoa. No, jokatapauksessa, mun mielestä tällainen toukokuun odottajien ketju on ihan huippu, ja on kiva saada ns. vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta!!

Tosiaan torstaina käytiin np-ultrassa ja sehän meni oikein hienosti. Kaikki oli kunnossa ja oltiin miehen kanssa ihan ymmällään siitä 5,2 cm pikkuisesta joka pyöriskeli mahassa.. <3 <3 Laskettua aikaani ei muutettu siitä ihan alkuperäisestä, joka vähän yllätti. Nyt jatketaan siis tuolla 5.5.09 päivällä! Viikkoja olisi nyt peräti 12+0 ja hienolta tuntuu :)

Seuraava neuvola vasta 17.11. joten sitä odotellessa. Maha tuntuu hieman kasvaneen. Muuten hyvät tunnelmat ja ei pahemmin huonovointisuutta. Kerrottiin raskaudesta vanhemmille ja sisaruksille + muutamalle kaverille ja kaikki oli ihanan innostuneita asiasta :)

Toukokuun 2009 odottajat
1.5 vilja83,ensimmäinen (tuulimuna 04/08)
1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS
4.5.09 bamba, esikoinen
5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS
8.5.09 c¨,)~ , esikoinen, vm -81, OYS
9.5.09 Istarx, kakkonen
7.-14.5. Haikara80, esikoinen, vm -80
14.5.09 Nitta, toinen
15.5.09 henttulivei, kakkonen
17.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
22.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS
24.5.09 Mipsa
25.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82
28-30.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS
30.5.09 vilma79, kakkonen, vm-79, KYS
??.5.09 Onnestasekaisin, ensimmäinen, vm -89

Milla¤
Harmillista Tiuku, että ultra ei mennyt odotuksien mukaisesti.. Toivotaan että kaikki silti hyvin ja jaksamista sulle!

Miida: Joo, siis kyllähän tämä hyvä paha netti on kakspiippunen juttu ja mulla kans mies joskus varottelee. Mutta silti on niin helpottavaakin saada jutella ongelmista yms. muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Olenhan mieki toki löytäny jos vaikka mitä hermoja raastavaa "faktaa" esim. kun raskaus oli ihan alussa ja pelkäsin keskenmenoa ja tietenki googletin netistä oireita..

Kukas se teistä vihjaskaan niistä satsumoista??! Olen nyt nimittäin pahasti koukuttunut!! ;) Varovasti veikkaan että 1,5 viikon sisään ois menny 4 kg?..
Just GOOGLETIN vitamiinitiedot ja onneksi ylimääräinen c-vitamiini poistuu eikä ole vaaraksi..saan siis jatkaa herkuttelua!

Nyt itse asiassa käyn kimppuun...

Milla 10+2

Tinka77
Tiukulle kovasti jaksamista ja halauksia!

Itse en ole enää niin tarkka syömisistäni. Valitsen vain pastöroidut tuotteet tai jos ruoka on kypsennetty niin muukin menee. Onko tullut kenellekään mitään mielihaluja? Tuntuu että itselleni maistuu taas esim. satsumat erittäin hyvin. Tänään on ollu kuvotuspäivä eli ei oikein mikään maistu ja ajatuskin syömisestä alkaa alkaa valuttamaan oksuvesiä. Noh... muutama viikko vielä, ehkä.

Täällä on myös yksi lisää joka ei vielä ole käynyt neuvolassa. Nyt ensi maanantaina on neuvola- Toivottavasti meidän uusi neuvolatäti on rennompi kuin edellinen joka sai mun verenpaineet jo nousemaan sillä että hössötti jatkuvasti ja ihan käsittämättömistä asioista. Olisi jo kova hinku nähdä onko toukka ok ja kasvanut, mutta ultraan on pakko odotella vielä pari viikkoa. En tiedä yrittääkö neuvolatäti maanantaina kuunnella sydänääniä, en oo varma että kuuluuko ne edes dopplerilla tässä vaiheessa.

Hauskaa lauantai-iltaa kaikille! Odottelemme esikoisen kanssa iskää viikon työreissulta kotiin!!!

Tinka, 9+0 tai neuvolan mukaan 9+2

Haikara80
Toukokuun 2009 odottajat
1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
9.5.09 Istarx, kakkonen
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80
14.5.09 Nitta, toinen
24.5.09 Mipsa
25.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82

Päivitin tuon oman LA:ni tonne. Vaikkakin veikkaan että myöhemmin se tulee jos ultrassa koko vastasi keskiviikkona 11+1...Meille kanssa sanottiin että jos heittoa on alle viikko, LA:ta ei vaihdeta.

Ihana myrskysää tuolla! Onneksi ei tarvitse kun käydä äänestämässä, muuten voi loikoilla kotona koko päivän :)

Isabel*
Huomenta!
Mipsa, valitettavasti mulla ei oo mitään faktaa esitettävänä noista makeutusaineista, kai niistä löytäis jos googlettais. Mulla on vaan tämmöstä oon joskus lukenu -tietoa... ainakin ettei limsojen makeutusaineet olis näölle hyväks (mulla siis muutenkin huono näkö, ei tarttis turhaan huonontuakaan : ) ja muuta tuollasta, siis sellanen käsitys mulla vaan on että sokeri (järkevissä määrin) on parempaa kropalle kuin nuo makeutusaineet. Eli oon vaan tehny periaatepäätöksen enkä osta light-tuotteita, toisaalta en osta muutenkaan limsaa, mehuja jne. mutta jokainenhan toimii omien edellytystensä mukaisesti. Ite vaan ostan mieluummin sitä "aitoa" tavaraa sillon harvoin kun ostan : )
Mulla on iltapäivällä ultra, hiukan jännittää... en mä esikoisesta osannu jännätä et onko kaikki kunnossa jne. niin kuin nyt. Niin ja sanokaapa te jo ultrassa käyneet, pitikö sinne mennä täydellä rakolla vai oliko se toisinpäin??? Mulle ei sanottu mitään ja nyt mietin että miten se oli. Olis tosiaan kivempi että ultraisivat vatsan päältä, mä en periaatteesta tykkää mistään turhasta sorkkimisesta, vaikkeihan se mitenkään ylitsepääsemätöntä sekään ole : ) Kunhan saa nähdä pikkuisen, jos siellä siis ketään on... vaikka oireet on ja vatsakin ilmestyny viikonlopun aikana..
Tinka kyseli mielihaluja, mulla oli aikasemmin salmiakki ja laku, ja sit jotain suolasia ruokia, verigreipit yhessä vaiheessa ja appelsiinit on kans maistunu, mutta ei siis mitään ihan järkyttäviä mielihaluja vielä, onneks.

Isabel 11+1

Tiuku 72
Lyhyt ja ytimekäs vastaus
tyhjällä rakolla

Alkuperäinen kirjoittaja Isabel*:
Huomenta!
Mipsa, valitettavasti mulla ei oo mitään faktaa esitettävänä noista makeutusaineista, kai niistä löytäis jos googlettais. Mulla on vaan tämmöstä oon joskus lukenu -tietoa... ainakin ettei limsojen makeutusaineet olis näölle hyväks (mulla siis muutenkin huono näkö, ei tarttis turhaan huonontuakaan : ) ja muuta tuollasta, siis sellanen käsitys mulla vaan on että sokeri (järkevissä määrin) on parempaa kropalle kuin nuo makeutusaineet. Eli oon vaan tehny periaatepäätöksen enkä osta light-tuotteita, toisaalta en osta muutenkaan limsaa, mehuja jne. mutta jokainenhan toimii omien edellytystensä mukaisesti. Ite vaan ostan mieluummin sitä "aitoa" tavaraa sillon harvoin kun ostan : )
Mulla on iltapäivällä ultra, hiukan jännittää... en mä esikoisesta osannu jännätä et onko kaikki kunnossa jne. niin kuin nyt. Niin ja sanokaapa te jo ultrassa käyneet, pitikö sinne mennä täydellä rakolla vai oliko se toisinpäin??? Mulle ei sanottu mitään ja nyt mietin että miten se oli. Olis tosiaan kivempi että ultraisivat vatsan päältä, mä en periaatteesta tykkää mistään turhasta sorkkimisesta, vaikkeihan se mitenkään ylitsepääsemätöntä sekään ole : ) Kunhan saa nähdä pikkuisen, jos siellä siis ketään on... vaikka oireet on ja vatsakin ilmestyny viikonlopun aikana..
Tinka kyseli mielihaluja, mulla oli aikasemmin salmiakki ja laku, ja sit jotain suolasia ruokia, verigreipit yhessä vaiheessa ja appelsiinit on kans maistunu, mutta ei siis mitään ihan järkyttäviä mielihaluja vielä, onneks.

Isabel 11+1

Isabel*
nyt on täälläkin ultrassa käyty, ja kaikki hyvin vauvalla, ja tosiaan, olihan siellä vauva : ) Kun kaikenlaista on tässä ehtiny miettimään ja kaikenlaista kuullu, joten vähän jopa jännitti tää ultra. Mutta ultraaja merkkas sit korttiin että vauvan koko vastais viikkoja 12+0, mun laskujen mukaan olis 11+1, ja neuvolan 12+3, mikä ei ainakaan pidä paikkaansa, mun kierrot ei oo ikinä ollu 28 päivää... odotan ens viikon neuvolaan ennen kuin muutan tuota laskettua aikaa, mutta eniten tuohon ultraan uskon, joten taitaa la muuttua aikaisemmaksi. Tuntuu että tässähän ollaan yhtäkkiä aika pitkällä, jos 12 viikkoa jo täynnä... ei ihme että alkaa vatsa olemaan vaikeasti salattavissa : ) Mutta nyt on hyvä mieli kun sai nähdä pikkuisen, tuli kerralla heti niin konkreettiseksi tää homma, ja mieskin ihan innoissaan bongas sieltä ruudulta käsiä ja jalkoja, ja saatiin 4d kuvakin mukaan, nyt on hymy herkässä :)
niin ja kiitos Tiuku vastauksesta!
Hyviä vointeja kaikille!!!

Foxie82
Täällä eka neuvolakäynti takana. Jotenkin muuttui odotuskin paljon konkreettisemmaksi kun kuuli pikkuisen sydänäänet, eikä niitä tarvinnut edes kauaa etsiä. Päätti sitten vielä karatakin heti kun ensimmäisen kerran neuvolantäti oli saanut äänet kuuluviin, mutta löytyi sitten uudestaan. Neuvolan jälkeen en oikein malttanut pysyä housuissa, sen verran hymyilytti ja teki mieli kertoa kaikille...

Tietoa tuli reilusti ja selvisi tuo käytäntökin noiden ultrien osalta. Voi valita kolmesta paikasta, joissa kaikissa omat hyvät puolensa. Täytyy huomenna yrittää varailla ultra-aikaa, jos vaikka ehtisi ennen isänpäivää käydä. Meillä on mahdollista nauhoittaa sitä ultra kuvaa VHS:lle, joten mietin, että siinä voisi olla hyvä isänpäivä lahja sekä samalla hyvä tapa kertoa vanhemmille odotuksesta.

Laskettu aika muuttui päivällä, korjasin sen tuohon listaan. Katsotaan mitä tapahtuu ultran jälkeen, muuttuuko vai ei.

Toukokuun 2009 odottajat
1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
9.5.09 Istarx, kakkonen
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80
14.5.09 Nitta, toinen
24.5.09 Mipsa
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82

Foxie ja viikkoja kasassa nyt 10+2

Tiuku 72
Heippa
Tuli käytyä toiste lääkärissä ja jotenkin hän ammattilaisena sai minut rauhoittumaan. Riski saada down on 1:130 eli yksi mahdollisuus 130 raskaudesta. Hän sanoi että kannattaa luottaa omaan vaistoonsa vaikka sitä ei olekaan lääketieteellisesti tutkittua =)
Varasin ajan lapsivesitutkimukseen vaikka siinä on keskenmenon riski. SE riski on pienempi kuin vammaisen tulo. Minulla on suvussa muutama down ja olen heidän elämää nähnyt läheltä. He ovat iloisia ja ihania ihmisiä. (se on se minkä ulkopuolinen näkee helposti) mutta olen nähnyt myös sen varjopuolen kun vanhemmista aika jättää.
Kysyin asiaa kuinka paljon laitetaan kesken niin hän totesi aika monen laittavan mutta monen myös jatkavan. Kesken laittamisesta vaan ei yleisesti puhuta vaan se jää yleensä perhepiiriin. No toivottavasti minun ei tarvitse miettiä asiaa joulukuun alussa.

Yösyöminen on jo vähenemään päin =) minulla on ollut näkkileipä sängyn vieressä josta olen haukannut palasen yöllä. Ja muutenkin vointi on parempaan päin. Väsymystä on vielä.

Isabel*
Huomenta.
Hyvä Tiuku että sait ammattilaisen kanssa puhua ja mielenrauhan. Tuo riski saada down vaikuttaisi kuitenkin olevan aika pieni, toivotaan että kaikki on ihan hyvin, ja saatte nauttia hyvillä mielin joulusta.
Mä jätin nyt sitten sen ratsastamisen, vaikka ihan hyvältä se on vielä tuntunut. Mies oli kuitenkin huolissaan ja ihan aiheesta, eihän noihin hevosiin (kun ei edes ole oma) voi niin luottaa, jotain voi aina sattua. Mutta silti tuntuu haikealta, tulee niin hirmu pitkä tauko. Mutta järki käteen vaan ja vauvan parastahan tässä ajatellaan.
Foxie, kiva kun saitte jo kuulla sydänäänet! Kyllä se todella tekee vauvasta niin paljon konkreettisemman, ja ihan eri tavalla uskaltaa uskoa kaiken menevän hyvin.

Isabel 12+3

Tiuku 72
Isabel* en millään malta olla kysymästä =) Katsooko miehesi salkkareita?? =)
Siellä se Kari Taalasmaa kyttäsi Nooran ratsastamista ja jäi hirveän ponin pilttuuseen vangiksi.

Isabel*
Hih, Tiuku, meillä ei salkkareita katella : ) mutta olispa ollu hauska tapa tuo..kyllä nauratti : )
mies on ihan itse hokannu että aika riskialtis harrastus, kun oon joskus tippunu selästä ja se ei tietty säikyn hepan selässä niin vaikeeta oo... nuo tuntihepat tuppaa olemaan vähän arvaamattomia välillä, osaavat purrakin ihan kiitettävästi jos pahalle päälle sattuvat : /
Mä kävin ostaan esikoiselle uusia vaatteita ja niin teki hypistellä ihan vauvanvaatteitakin, vaikka sellasia on kaapissa (öh,edelleen muuttolaatikoissa...) aika lailla... jos vielä malttais mielensä!

Milla¤
Voi v***u v***u v***u v***u v***u!
Hermot menee ihan just! Pakko päästä jonnekki raivoamaan!
Esikoisen päiväuninukutus on kestäny nyt leikkitaukoineen 11.30:stä puol neljään! Haluan lapsen nyt kuitenki saavan ne päiväunet, koska on kipeänä (ja mie pois töistä) ja lisäksi ois pikku pakko päästä käyttämään koira pissalla. En lähe pissareissulle huvikseni lapsen kanssa, kun on tuota väkipukemista ja kolme kerrosta kävellä :/
Tällä hetkellä vaikuttaa hiljaselta makkarissa.. ei ainakaan vielä hiivi takas tänne olkkariin. Ei ole IKINÄ ollu näin hankalaa tämä nukuttaminen!
Kiitti että sain purkautua! Nyt ei tarvi räyhätä miehelle, kun se saapuu kotia ;)

Hieno juttu Tiuku, että sait selkoa tilanteeseesi! Yrittäkäähän nyt ihan iloita raskausajasta, pois turhat huolet. Helpommin sanottu kuin tehty..tiedän.

Mulla ois viikon päästä np-ultra, kivakiva!
Ja eiköhän tässä alkais kohta tämä olokin helpottumaan..ei vielä tosin yhtään.
Ärsyttää, kun nukkumaanmeno-aika on kasin jälkeen ja kaikki tv-sarjat on jääny kattomatta (ja bb!), lisäksi maksamani Ruotsin kurssi jäi myös, kun sekin kestäisi 21:een.

Jes, nyt koira pääsee pisulle...

Milla 11+0

Toukokuulainen
Alkuperäinen kirjoittaja Milla¤:
Ärsyttää, kun nukkumaanmeno-aika on kasin jälkeen ja kaikki tv-sarjat on jääny kattomatta (ja bb!), lisäksi maksamani Ruotsin kurssi jäi myös, kun sekin kestäisi 21:een.
Sinun vai lapsen nukkumaanmenoaika? Miksei lapsen nukkumaanmenon jälkeen voi katsoa tv:tä? Ja kuinkas se ruotsin kurssi, olisiko lapsesi mukana siellä vai mikset voisi olla siellä yhdeksään?

Multa meni varmaan jotain ohi..?

Inya
Vieläkös mahtuisi mukaan?

Lueskelin tämän ketjun kerralla alusta loppuun, vaikka olin ajatellut, että en uskalla tänne vielä ennen ensi viikkoa vilkaistakaan. Jotenkin vaan tuli helpottunut mieli lukiessa, kun muillakin on ollut keskenmenoja takana ja samanlaisia tuntemuksia taustalla. Itselläni on siis takana keskeytynyt keskenmeno (10+6) kesäkuulta, ja tästä raskaudesta en ole uskaltanut nauttia, saati sitten luoda minkäänlaista kiintymyssuhdetta vauvanalkuun.

Mulla on niskapoimu Jorvissa ensi viikon keskiviikkona ja sitä ennen en tälle vauvalla taida uskaltaa laulaa :~(. Kävin pari viikkoa sitten yksityisellä varhaisultrassa ja laskettu aika olisi 23.5.

Inya, 10+5 (väsynyt, flunssassa ja peloissaan)

Toukokuulainen
Okei, sori ei ollut tarkoitus olla tunkeileva. :) Itselläni menee niin päin, että päivällä väsyttää vaikka kuinka, sitten kun saa tuon esikoisen nukkumaan, niin yhtäkkiä ei väsytäkään yhtään, ja monesti on ennemmin niin päin että ei uni tule vaikka saisikin. Varsinkin jos tietää että aamulla on aikainen ylösnousu ja järjellä ajatellen olisi viisasta nukkua.. Monesti herään myös aamuyöstä ihmettelemään että jokohan voisi jo herätä, kun ei väsytä yhtään. Sitten kun saa uudestaan unen päästä kiinni, niin kun kello herättää niin ei jaksaisi millään nousta!

Kummallisia nämä hormonit...

Milla¤
Eipä mitään toukokuulainen!

Hyvin Inya mahdut mukaan! Älä hirveästi pelkää, kun kuitenkin olet näin pitkälle päässyt. Se oli ihan eri raskaus silloin kesällä. Yritä hieman piristyä! :)

Foxie82
Tervetuloa Inya joukkoon mukaan!

Milla: Et ole ainut, jolla nukkumaanmeno aika on olut siellä 20-21 välissä. Useamman kerran on tullut nulahdettua sohvalle. Eilen ihme kyllä jaksoin katsoa telkkaria 22 asti. Liekö sitten ollut sillä vaikutusta, että töiden jälkeen makoilin melkein koko illan tekemättä mitään...

hmm, kummallisia kyllä nämä raskaushormonit. Parina iltana on tehnyt mieli juoda suolavettä (!), mutta järki on voittanut enkä ole kokeillut. Onko muilla ollut vastaavia kummallisuuksia?

Sain tänään varattua itselle ultra ajan. Menee kahden viikon päähän. Nyt tuntuu tuo aika piinallisen pitkältä, mutta äkkiä se loppujen lopuksi menee. Niin ja meni mun VHS-yllärikin pilalle kun ultra meni noin pitkälle. Tekevät täällä viikoilla 12-13.

Mietin vain, että miten alan töissä selittämään noita neuvolareissuja ym. muita menoja. Sattuu nimittäi nlääkärineuvola keskiviikolle iltapäivään ja ultra torstaille iltapäivään. Ei siinä muuten mitään, mutta menee molemmat iltapäivät ko. reissuihin kun ovat eri kunnissa ja kaupungeissa. Ihanaa tämä maaseudulla asuminen, matkat mukavan pitkiä. Täytyy varmaan kertoa sitten tuon isänpäivän jälkeen töissäkin niin ei tarvitse keksiä mitään tekosyitä.

Foxie, rv 10+4

Haikara80
Eilen lähti käyntiin 14 viikko ja kyllä se maha jo näkyy! Tässä vaiheessa se on kammottava, koska ne jotka eivät tiedä että olen raskaana luulee vaan että mulle on tullut maha :) Pahoinvointi on helpottanut vähän, toivon että seuraavien viikkojen aikana se poistuu takavasemmalle kokonaan.
Noista nukkumaanmenoajoista....mä pystyn tsemppaamaan ehkä parina iltana viikossa kymmeneen, mutta yleensä sammun 20.30-21.00. Tunnit vähenee vuorokaudesta mutta eipä voi mitään!
Milla: sympatiat kun sulla on esikoinen ja koira tämän kaiken oireilun lisäksi! mulle tuo koirakin tuntuu välillä ylivoimaiselta haasteelta, kun on niin poikki. Onneksi on helppo tapaus ja ottaa mielellään päiväunet myös ennen ulkoilua :)
Ihanaa, viikonloppu lähestyy! Sitten nukutaan!! :)

Tiuku 72
Onkos muilla tällaista vaivaa. Nimittäin jos menen saunaan niin heti tuntuu lämpö ikävältä otsassa ja poskionteloissa? Minulla on ollut samaa vaivaa kaikissa raskauksissa. TAitaa varmaan limakalvojen herkkyydellä olla osuutta asiaan.

Isabel*
edelliselle,
mulla ei raskausaikana erityisesti oo veri valunu nenästä, mutta ihan normaalista kyllä kärsin siitä, varsinkin talvisin, johtuu pitkältä noista limakalvoista. Jos usein vuotaa niin kannattaa yrittää syödä kunnolla niin että saa myös rautaa, tekee mulla ainakin hyvää. Riippuu tietty siitä veren määrästä, mä yleensä annan vaan valua kunnes loppuu, vaikka sitä yleensä tuntuu tulevan litrakaupalla.
Inya, tervetuloa mukaan! Äläkä huoli, tällä kertaa kaikki menee varmasti hyvin.
Milla, meillä aika lailla sama tilanne, koira pakko ulkoiluttaa oli tilanne mikä vaan... tuskaa on jos esikoinen kipeä eikä voi nukkua ulkona, ja silloin esikoisen ollessa vastasyntyny ja oli 20 asteen pakkaset, kiva siinä odotella että milloin toinen nukahtaa että uskaltaa juosta äkkiä koiran kans pissalle... huh huh.
saakos muuten kysellä millasia koiria teillä on? mä taisin jo joskus mainita että meillä berni.
ja lohdutukseks, niin kuin monella muullakin mullakin on veto ihan poissa kun saan esikoisen nukkumaan kasin jälkeen...
Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Yhteistyössä