Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
simpsa
Onnea Tiukulle! Toivottavasti kaikki meni hyvin. Hyvän kokoinen hän on, vaikka syntyi kuukautta etukäteen.

Foxie: Mun puolesta voidaan kirjotella tähän ketjuun ainakin niin kauan, että päästään sinne toukokuulle asti ja ainakin muutama vaavi on Tiukun pojun lisäksi putkahtanut maailmaan...

Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Vauva laskeutunut alas ja kasvanut taas kokoa roimasti. Saapa nähdä kuinka iso mukelo tästä tulee. Kohta alkaa jännittää, että mahtuuko alakautta synnyttämään, jos kovin isoksi ennättää. Suvussa on äidin puolella ollut aina isokokoisia lapsia. Virtsan sokeriarvot ja sokerirasitus on olleet mulla negatiiviset, joten mistään sokerivauvasta ei pitäis olla kyse.

simpsa ja 36+...

Aurorah
Oi ihanaa, onnea Tiuku!!

On tosiaan jännä ajatella, että muutaman viikon päästä kaikilla on jo vauvelit. Itse jännitän ensi viikkoa ja äitipolikäyntiä jossa päätetään käynnistetäänkö vai miten. Toisaalta jo haluaisi eroon tästä vatsasta, mutta toisaalta en halua että vauva syntyy liiankaan aikaisin. Tukalaa on olo, vatsa on niin alhaalla että tuntuu kuin pallo jalkojen välissä kävelisi.

Noista vauvojen pikkuhousuista piti kommentoida. Itse tykkäsin eka viikkoina käyttää pojilla kietaisupaitaa ja potkareita (kietaisupaita on helpompi pukea "rääpäleelle" kuin pään yli vedettävät) ja pikkarit piti paidan helmat hyvin paikallaan ettei paita noussut kainaloihin vauvaa nostellessa / kannellessa. Silloin tosin ei ollut vielä noita kietaisubodeja. Muutamat pikkarit olen silti hommannut varalta. Muutenkin alkaa olla suht'valmista vauvan tulla..tosin sänky on vielä kokoamatta ja vaunut vintissä..täytyy nekin hoidella viimeistään ensi viikon aikana.

Minusta olisi ihan mukava, jos kirjoiteltais tässä ketjussa vielä niin kauan että kaikki on poksahtaneet ja siirryttäis sitten vasta tuonne hoitopuolelle..vai mitä muut tuumaa?

Kaunista kevätpäivää toivotellen,
Aurorah 36+4

Rei
len ihan intoa piukassa Tiukun tapahtumien vuoksi! :)

Mä oisin Aurorahin kanssa samaa mieltä, että pysyttäisiin tässä ketjussa niin kauan, että kaikki ois päässy käymään synnärillä. Sitten ois mukavampi siirtyä hoitopuolelle, kun kaikki olisi samassa tilanteessa.

Mulla on alavatsanahka ihan pinkee. Viime viikon neuvolassa vauva oli laskeutunut alas, joten ilmeisesti sen takia tuntuu tekevän niin tiukkaa. Nahkaa kirveltää, kutiaa ja suorastaan tunnen miten se repeytyy. Ei ihme, että ensimmäiset arvet tulikin reilu viikko sitten. Ei auta rasvaukset. No, tämä kaikki on sen arvoista :)

Täällä edelleen vähän supistuksia ja alavatsapainetta (=menkkakipua), mutta ei mitään kuukauden takaisen tyylistä, kun supisteli jatkuvasti. Valmistelut alkaisi olla tehtynä, pientä hienosäätöä vielä. Oltaisiin jo valmiita vauvan tuloon :) Vaikka edelleen parempi, että olisi vielä viikonkaksi vatsassa. Huomisen neuvolan jälkeen pääsen jo ehkä kävelylenkillekin.

Simpsa, mä en ole edes ehtinyt pohtimaan tuota vauvan kokoa. Kun mulla on jo kuukauden ajan ollut tavoitteena, vaan päästä eteenpäin ja että vauva kasvaisi mahdollisimman paljon. Toivotaan, että päästään kaikki synnyttämään alateitse. Tai ainakin itse toivoisin synnytykseni onnistuvan alateitse.

Täällä satelee lunta..

Rei 36+1

punatulkku*
Valtavasti onnea Tiuku!! Kyllä tuli kyyneleet silmiinkun luin viestin. :) Sitä eimillään vaan meinaa ymmärtää, että itselläkin pian on käärö sylkyssä. Vielä on niin paljon kaikkea, kouluhommia, serkun häät ja kaikki valmistelut jäljellä. Eilen oli tosin viimeinen työvuoro, joten äitiys"lomalla" ollaan. :)

Hyvän kokoinen tosiaan oli Tiukun poika, vain 50g keveämpi kuin meidän poika, joka meni viikon yli!

Mulla kans tänään neuvola..

Punatulkku 34+2

Mipsa
Vau, oikein paljon onnea koko perheelle Tiuku!!!!!
Tuosta tuli itselle mieleen, että vaikka kuinka kurjalle välillä tuntuu, niin täytyy yrittää muistaa nauttia tästä loppuajasta. Se kun tosiaan voi loppua hyvinkin pian. Ja itse kohta taas sitten katselee kaiholla muita pallomahoja.
Minä en ole vielä laittanut mitään valmiiksi. Ehkäpä pitäisi. Tosin esikoisenkin kohdalla kiireellä pakkasin sairaalalaukun, kun lähtö tuli yllättäen. Jäi sitten kamera kotiin jne.

Kunpa olisikin kaikilla vauvat muutaman viikon päästä. Nyyh! Meillä loppupään odottajilla voi mennä hyvinkin vielä yli kaksi kuukautta. Tai ainakin lähelle.

Noista painoarvioista. Tehdäänkö teillä kaikilla sellainen? Minusta tuo on paikkakunta kohtaista. Ja noihin käsin tehtyihin arvioihin en luottaisi tippaakaan. Jopa ä-polilla on lääkäri ja kätilö erehtyneet yli kilon verran. Tosin ei se ultrakaan aina kovin luotettava ole.
Aurorah: Onko sinulla joku syy miksi ei päästetä yli 38 viikon? Sori, jos tulee saman toistoa. Ei nyt jaksa muistaa.
Mutta tosiaan aika monella meistä on vauveli kainalossa jo aika piankin. Hurjaa!

Itsellä olo edelleen suht hyvä. Mutta toisaalta syytä ollakin, onhan minulla vielä matkaa laskettuun.

Mipsa 33+2

miida
Voi että! Onnea Tiukulle ja perheelle! :)

Omia kuulumisia. Eilen oli lääkäri (piti olla vasta loppukuusta). Vauvalle tehtiin painoarvio, noin 3 kg! Tehtiin siis ultralla. En ymmärrä kyllä miten tunnustelemalla mahan päältä voi tehdä mitään arviota?! Kohdunsuu kiinni, pientä kypsymistä oli tapahtunut ja kohdunkaula vähän lyhentynyt. Aika hyvinssä lähtökuopissa on jo vauveli.. :) Tavallaan pelottava tunne, vaikkakin ihan hyvällä tavalla.
Tänään aamulla oli neuvola, ja mukava täti, kun oma neuvolantäti oli lomalla. Mulla oma paino laskenut 100g viime kerrasta, hemoglobiini noussut ja oli peräti 140! täti sanoi, että ohoh, on ihan synnytyslukemissa! Sanoi että kannattaa kattoo mitä syö, eikä mitään kovin suolaisia herkkuja kannata harrastaa.. kuten sipsejä, jotka kuului kyllä pääsiäissuunnitelmiini.. :) Jännästi verenpaine oli kyllä hieman koholla. Mun äiti sanoi että sillä oli aina alhainen verenpaine, mutta synnytyksen lähetessä se sitten nousi..

Tuosta painoarviosta vielä. Mulle sanottiin aiemmin että meidän lääkäri ei mitään painoarviota tee. Mutta nyt mulla oli tuo erikoistuva lääkäri, nuori nainen, tosi mukava sekin :). Niin se sitten tekikin sen arvion, kun oltiin ultraääni-huoneessa. Varsinainen äitiysneuvolan lääkäri ei meillä arviota ois tehnyt.

Eikös oo jännä että vaikka on äippälomalla, niin ei meinaa ehtii tehdä mitään? Mulla vauvan huoneen järjestely ihan kesken.. Keittiön kaappeja en oo vielä siivonnut, vaikka suunnittelin kovasti..

miida 36+0

Aurorah
Mipsa; mulla on insuliinihoitoinen raskausdiabetes, siksi tuo käynnistys varmaan edessä, ettei vauva kasva liikaa. Käyn kolmen viikon välein äitipolilla painoarvioultrassa ja vajaa pari viikkoa sitten painoarvio (viikolla 35) oli jo kolme kiloa. Toisaalta taas liian aikaisinkaan ei kannata käynnistää; insuliinivauvojen keuhkot kypsyvät vähän hitaammin. 38-39 viikot on kuulemma ne parhaat. Ja kyllähän ne painoarviot voi heittää paljonkin; riippuu paljon mittaajastakin. Aikalailla kyllä luotan tuohon meidän saamaan arvioon; vauva tuntuukin isolta, liikkeet jo ihan sattuu. Muutenkin ne on jo enemmän semmoista "mylttäämistä" ja pyörimistä kuin potkuja.

Uusia raskausarpia ei ole tullut, tosin viimeisimmän raskauden aikana tulleet hohtaa masukuvissa ihan punaisina vaikka muuten näyttävätkin vaaleilta, hassua :) Kaikissa raskauksissa olen vatsaa rasvannut mutta en ole huomannut kyllä mitään vaikutusta arpien tuloon. Esikoisesta niitä ei tullut, toisesta pojasta tuli tosi rajut arvet ihan viimeisillä viikoilla ja nyt tässä raskaudessa ei arpia ole siis tullut vaikka vatsa on suurin.

Jaahas, kuopus saapui koulusta, täytyy mennä välipalaa katselemaan pojalle :)

Aurorah

isabel*
Tiukulle ja koko perheelle hirmuisesti onnea pienestä pojasta!
Ja tosiaan, hyvänkokoinen vaikka syntyikin noin kovasti etuajassa.
Mipsa, meillä ei mitään painoarviota tehdä täällä, ja mua ei haittaa, uloshan se vauva on silti saatava. Ja kun ne arviotkin tosiaan voi heittää aika paljonkin.
Olipas miidalla hyvä hb! Mulla huitelee siinä alle 110... ja parhaimmillaan siis ollut 120.. vaikka napsin rautaa koko ajan niin ei auta.
Mäkin mielellään kirjottelen vielä täällä puolella kunnes useimmat meistä on sen käärönsä saaneet kainaloon.
Mä yritän selättää tätä flunssaa edelleen... tarkotuksena on ollu pestä koko talon ikkunat, mutta siihen hommaa en rupea ennen kuin terveenä. ja noita ikkunoita riittää, huh huh. hirveä urakka. Lisäks meillä edelleen laitetaan lattialistoja, yks seinä pitää maalata ja toinen tapetoida kunhan mun tilaama tapetti saapuu... eli välillä täällä on ihan kaaos. ja ne kattolistat sitten... saa nähdä ehditäänkö ennen kuin vauva syntyy, vaikka mies rakentaa aina iltaisin. ja kesällä oottaa autotalli valmistumista. tällästä se on : )
nyt esikoinen nukkuu joten mäkin hengähdän hiukan, huomenna sit kun menee hoitoon niin mä siivoan koko talon. mulla on muuten jatkuvasti hirvee nälkä, eikö muilla?

Isabel 35+4

Milla¤
Onnittelut Tiukulle perheineen!! :)
Huisia tosiaan että nyt jo aletaan vauvaantua, mie jostaki syystä miellän toukokuulaiset alkuraskauden odottajiksi. Ainaisiksi :D

Miida, siis enteileeköhän tuo kohonnu hemoglobiini lähestyvää synnytystä? Mulla nimittäin myös oli yllättäen 137 vaikken ole vähään aikaan syöny ees rautaa.
No jo vain sais minun puolesta parin viikon päästä tullakki. Tai kolmen.
Ei se keskoskaappi silti kivalta kuulosta, vaikka jo mielellään pääsis näistä vaivoista.
Ja kuten Mipsa mainitsi, pitäis silti malttaa vielä nauttia tästä raskaudesta, kun kumminki kohta tulee ikävä mahaa. Ja tämä on todennäköisesti minun viimeinen raskaus kun mies on ihan ehdottomasti kahden lapsen poliitikan kannalla :/ Harmillista, kun toisaalta hauaisin ison perheen, mutta olen jo alkanu asennoitua kohtalooni. Tai sitte vaihan ukkoa ;D

Joo, pysytellään vaan tällä odotuspuolella jokaisen synnytykseen asti.
Heh...miehellä se auton laskettu aika meni jo ja nyt ollaan oltu niinku yliajalla, kun ei jostain syystä ehtinykkään valmiiksi.
Mutta juuri äsköin mies lähti innoissaan hakemaan poikaa kotiin!!
*hohhoijaa...* On sitä ootettuki.

Isabelille paranemisia! Voi ei..kai sitä pitäis itelläki loput ikkunat pestä.

-Milla¤ (33+5)

Haikara80
Onnea Tiuku!! Pieni kateus nakertaa, olisipa meidänkin käärö jo täällä. Olen jotenkin ihan asennoitunut että tämä tulee ajoissa ulos ja nyt pitäisi vaihtaa asennetta koska jos vaikka meneekin kaksi viikkoa yli niin tästä loppuajasta tulee TODELLA pitkä.

Isabel: Mullakin on koko ajan nälkä. Jos tulee 3 tunnin tauko syömisiin, tulee huono olo, aivan niinkuin alussakin...tosin, olen kyllä nyt syönyt ammatikseni eli tätä ongelmaa ei ole tullut usein vastaan. Pitää keksiä jotain tekemistä sen sijaan että napostelee koko ajan, muuten saan vielä viimeisen kuun aikana 10 extra kiloa!!

Huomenna alkaa mun äippäloma niinkuin virallisesti kun kaikki koulujutut on keväältä hoidettu alta pois. Yritänkin kerätä kalenteriin joka päivälle vähän jotain tekemistä etten ala vaan ODOTTAMAAN :)

Mitenkäs teillä muilla menee yöt? Mulla meni melkein tähän asti hienosti mutta nyt on öisin supistuksia ja kipuja ja vessassakin pitää käydä kerran tai kolme...onneksi on päiväunet!

Milla: Vai että meni auton kanssa yliajalle ;) Semmosta se on. Meilläkin alkaa nyt uuden auton metsästys, se taitaa olla miehen rooli, pitää huoli että on perheauto!

Haikara 35+5

Tinka77
Onneksi olkoon Tiuku ja perhe!!!!

Olis kyllä mukava kirjoitella tänne... itse taidan olla se viimeinen synnyttäjä jos tämä asukki päättääkin kaikista supistuksista huolimatta pysyä sinnikkäästi kyydissä. Itselläni nuo yöt on menny touhuiluks. Pitää juosta 2-4 kertaa vessaan ja supistelee ja kylkiluihin sattuu. Luovutin viime yönä klo4 ja nousin ylös. Ehkäpä illalla nukuttaa :)
Nälkäkin on jatkuvasti kuten muutamalla muullakin täällä.. viikon pääästä ois neuvola et varmaan tulee hiukan vihjettä et jos vaik yrittäis vähentää.
Meillä lekuri kokeilee masun päältä joten ei taideta saada kovin luotettavaa koko arviota. Muutenkin erittäin nuori tyttönen lääkärinä. Muistan edellisestä raskaudesta että ennen synnytystä nousi hemoglobiinit melkein 150. Ens viikolla senkin saa kuulla paljonko on hb.

Tiukulle vielä onnea! On se hienoa!!!

Tinka, 32+5

miida
En tiiä enteileekö kohonnut hemoglobiini synnytystä, mut niinkun Tinka sanoi kokemuksiaan, niin voihan se olla just niin. En ollut aimmin ajatellut, mutta nyt neuvolassa sitten tuli ilmi..

Vauva potkinut hullusti pari viime päivää.. Mahakin jo pyöreä kumpu, pyöristynyt viikon sisällä mun mielestä aika paljon.. :)

Foxie82
Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet:
*2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
*2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
*4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
*5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
*7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika (lapsivesitutkimus) / 7.4, poika 2,7 kg
*7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
*8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
*17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
*21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
*22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
*23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
*24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
*25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
*28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Foxie82
Illan perhevalmennuksesta kotiuduttu ja nyt kaikki kolme osiota on takana. Synnärille päästään tutustumaan muutaman viikon päästä.

Haikara: Täällä yöt toisinaan ihan yhtä tuskaa. Alkuyöstä saa juosta vessassa tunnin välein, kunnes puolen yön jälkeen hieman rauhottuu ja venähtää tuo väli. Muutamana yönä olen pyörinyt tunnin sängyssä kunei uni ole enää tullut. Supisteluiden ym. muiden kipujen kanssa ei toistaiseksi ole ollut ongelmia *koputtaa puuta*

Tinka: Pidän sun kanssa perää tuossa listalla, joten kärvistellään sitten yhessä kesäkuun puolelle.

Neuvolassa tuli käytyä aamulla ja kaikki oli ok. Painoakaan ei tällä kertaa ollut tullut kuin 405g/vko kun aiemmin ollut sitö 700-800g luokkaa ja huippuna 1.3 kg viikossa! Ehkä olen viimeinkin löytänyt sen kultaisen keskitien tuon syömisen kanssa.

Vauveli on pysynyt pää alaspäin, mitä hieman epäilin, mutta uskottava se on. Ei kuulemma ole vielä kiinnittinyt vaikka maha onkin hujahtanut alaspäin. Sf-mitankin suhteen tultiin yläkäyrän yläpuolelta sen alapuolelle, joten eiköhän tuo masun kasvu ole sitten hieman viime aikoina rauhoittunut.

Tää veijari yrittää työntää ittensä pihalle tosta navan seudulta. Tekee aika ilkeetä kun punkee itteensä siihen. Muutaman kerran puhekin katkennu kun on muljauttanut ittensä sopivaan kohtaan. On tainnu kaveri voimistua aikalailla.

Munkin puolesta on mukavampi kun kaikki kirjoittelevat samaan pinoon eli ollaan vaan täällä niin kauan kun viimeisimmätkin ovat vauvaantuneet ja siirrytään sitten vasta hoitopuolelle.

Niin ja päivitin tuohon listaan tuon Tiukun pojan. Jos jollain on parempi idea/tapa ilmaista asia niin saa vapaasti vaihtaa/muokata listaa.

Nitta.
Paljon onnea Tiuku, ihania uutisia!

Täällä vietetään ekaa äippälomapäivää yksin, esikoinen hoidossa. Ihmeellinen hiljaisuus. Väsyttää vaan, että en taida jaksaa vielä alkaa touhuta mitää.. ehkä huomenna. Ja huomenna parin tyttökaverin kanssa lounastreffit, mukavaa vaihtelua.

Maha on iso ja tuntuu ettei housut pysy päällä enää millään. Onneksi näin kotosalla sama miltä näyttää.. Niistä arvista, mulla on tullut vasempaan reiteen/kankkuun muutamia arpia. Esikoiselta ei tullut mitään. Tosin silloin tuli painoakin vain 10kg, nyt varmaan pian 20kiloa rikki.. On siinä taas syksyksi urakkaa, täytyy toivoa että imetys onnistuu. :)
Nyt taidan siirtyä sohvalle vielä pötkötteleen, jos sais virtaa tehdä jotain.
Nitta 34+6

Rei
Foxie, hyvä kun päivitit listaa. Kelpaa mainiosti mulle! :)

Täällä yöt menee parin tunnin unipätkissä. Jos luovutan kans kolmenneljän aikaan ja meen sohvalle möllöttään. Mulle tulee makuulla ollessa tosi huono olo. Herään usein öisin huonoon oloon ja oksennustunteeseen. Ei auta nukunko kyljellä tai selällä. Ilmeisesti vauva painaa jotenkin sopivasti ja aiheuttaa tuon tunteen. Onneksi ei ole päivisin mitään suurempia pakollisia menoja, niin saa rauhassa ottaa tarpeen mukaan päikkärit.

Neuvolassa kävin jo aamusella. Edelleen masussa oltiin pää alaspäin ja selkä samassa suunnassa kuin viikko sitten. Kiinnittynyt ei ollut vielä. Mulla on ollut nyt huikeita painonnousuja! Viime viikon neuvolassa oli tullut 1,5 kg viikossa ja tänään viime viikkoon verrattaen taas kilo lisää! Nyt yhteensä 10 kg painonnousua. Hurja tahti tähän loppuun...!!!? Ja pääsiäisherkutkin on vielä syömättä, nam! :)

Rei 36+2

isabel*
Täällä on esikoinen pitkän sairastamisen jälkeen taas hoidossa, ja mä heti suunnittelin itelleni koko päiväks siivoomista... kumma kun ei enää meinaa jaksaa kuten ennen : ) Kun oon ihan loppu kauppareissun,koiran lenkittämisen ja talon siivoomisen jäljiltä, huh huh. Ja vielä pitää pieni lenkki tehä koiruuden kans ennen kuin haen esikoisen. Huomenna sit meinaan ottaa vähän rauhallisemmin.

Mä järkytyin pahemman kerran kun toissakerralla neuvolassa painoa oli tullu 3 kiloa kolmessa viikossa... otin sit tehoterveyskuurin ja jätin suklaat ja muut sokerit ja suolaset, ja viikossa oli paino laskenu taas melkeen kilon.. Eli nyt ollaan siinä että 9 kiloa yhteensä on tullu. Eikä montaa enää tarttis tulla, mutta tää jatkuva nälkä ja syöminen kai kyllä vaikuttaa, vaikka kuin syö terveellisesti. Ja voitte uskoa että tää elämä ilman suklaata ja muuta hyvää on hirveetä... kauheet vierotusoireet : ) ja välillä oon hirveen pahalla tuulella. Pääsiäisenä kyllä meinaan hiukan herkutella, heh. Pitää tosiaan toivoa että tää vauva on yhtä tehokas imemään musta noi raskauskilot kuin esikoinen, sillon ne kilot hävis parissa viikossa, vaikka tietty se löysä maha roikku vähän kauemmin mukana..

En mäkään kokonaisia öitä nuku, vaan juoksen vessassa vaiks kuin usein. Mä en muuten sit turhaan meinaa herätellä tätä vauvaa yöllä syömään, jos siis on ihan normikokonen vauva, ja jos se vaikka nukkuis kunnolla. Mulle oli ihan kuolemaa herätä se kaks kertaa yössä imettämään, vaikka ei sekään paljon tietty ollut. Ei vaan sopinu mulle. Ja puolvuotiaana esikoinen saikin sit alkaa nukkumaan kokonaisia öitä, teki terää kaikille saada nukkua kunnolla.
Ihanaa, alkaa tuntumaan siltä, että flunssa alkaa menemään ohi vähitellen.
Mä muuten toivon että tää vauva pysyy kiltisti tuolla mahassa la:han asti, kun ois vielä niin paljon tekemistä tässä talossa ja haluaisin saada kaikki istat paikoilleen ennen kuin baby syntyy...

Isabel 35+5

Aurorah
Neuvolakuulumisia..vauvan pää on jo kiinnittyny ja painoa ei ole tullut viikossa yhtään. Muuten kaikki ok..olo on kyllä aika kurja, väsyttää ja särkee joka paikkaa ja supistelee ja vihloo kohdunsuulle..vali vali :)

Jospas tämä taas tästä..vähän aikaa kun vieä jaksais
Aurorah 36+5

Haikara80
Painonnoususta: Mulle on nyt tullut 12 kg, mennään siis viikoilla 35+6. Mä syön koko ajan ja nyt tilanne vaan pahentuu koska kun on vaan aikaa eikä koko ajan ole tekemistä niin syön tylsyyteen :( Juu, kotiin en osta mitään herkkuja mutta juoksen sitten kauppaan niitä hakemaan. Tai sitten mussutan mitä vaan kaapista löytyy...kyllä sitä ruisleivälläkin painoa ylös tuntuu saavan!
Onko kohtalotovereita? Ennen kaikkea, onko neuvoja miten pääsisin tästä eroon? Miten esim. Isabel pystyt tehokuuriin?
Ainoa hyvä puoli on se ettei supistukset ole niin pahoja enää päivisin että estäisivät kävelyt. Pitää yrittää liikkua tuolla ulkona mahdollisimman paljon, jospa se edistäisi terveellisiä tottumuksia?! Onneksi on jo melkein kaikille pääsiäispäiville jotkut illalliset tai lounaat....apua, neuvolantäti tulee olemaan tosi vihainen ensi tiistaina!!

Inya
Tiuku, onnea ja pikaista toipumista synnytyksestä!

Mulla on huomenna vika työpäivä ja olenkin kypsä lomalle. Mä olen niin turvoksissa, ettei sormia saa kunnolla koukkuun ja kengät menee hädin tuskin jalkaan - painoa oli viime neuvolassa tullut 3 kg / 2vk, joka oli siis ilmeisesti turvotuksesta johtuvaa. Kokonaispainokertymä onkin sitten varmaan lähemmäs 20 kg, kun noi turvotuskilot ottaa huomioon. Raskausarpia tuli rintoihin, kun turvotuskin alkoi. Päivät tuntuu menevän linjalla vesilasi-vessa-töitä-vesilasi-vessa jne. Tiedä sitten onko tuosta vedestä apua, mutta en halua kokeilla, mitä turvotus olisi ilman sitä...

Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.

Hyviä vointeja kaikille,
Inya, rv 33

Yhteistyössä