Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Rei
Eikös Tinka ollut mahtava tunne käydä työpaikalla sanomassa moimoi pidemmäksi aikaa! Mulla ei ole ainakaan minkäänlaista kaipuuta ollut töihin :) Nyt otat sitten tosiaan vaan iisisti, että saat vielä viikkoja kasaan.

Tiuku, voimia teille. En osaa kuvitella, kuinka pahalta tilanne tuntuu :( Hengessä ollaan mukana.

Kivunlievityksestä tuli puhetta hyvään aikaan. Olen itse alkanut mietiskellä synnytystä nyt enemmän. Ja kyllä nyt jo vähän jännittääkin, että kaikki vain sujuisi hyvin. Ja siis varsinkin vauvan kannalta. Kivunlievityksestä en oikein osaa ajatella mitään, kun on niin vaikea näin esikoista odottaessa kuvitella kuinka kovaa ja millaista kipu on. Taidan mennä aika lailla tilanteen mukaan ja luottaa paljon kätilöiden suosituksiin. Mutta tavoitteena kuitenkin ettei turhaan pumppaisi itseensä kipulääkkeitä. Mutta jännittää kyllä :) On vielä ainakin tosin positiivista jännitystä ja kihelmöintiä.

Haikara, siis mulla on ainakin N-Ä-L-K-Ä edelleenkin koko ajan! :) Ei se mihkään ole kadonnut! Ja uskomaton jano! Juon muutenkin päivän mittaan tosi paljon, mutta nyt juominen lähtee pian käsistä! Pelkällä veden litkimiselläkään ei enää pärjää, kun siitä tulee aikaansa myöden huono olo, kun enemmän juo. Saas nähdä huomisessa neuvolassa, miten on kiloja tullut lisää. Turvotusta ei onneksi ole ollut.

Nyt aurinkoiseen ulkoilmaan lenkille (lue: siirtelen jalkoja hitaasti eteenpäin muutamia metrejä, tauko, taas eteenpäin, ylämäki jossa vatsa hinkaa reisiä, tauko, taas mennään ja vauhdilla, kun on kiire päästä vessaan). Mutta joka odotushetkestä nautitaan edelleen täysin siemauksin! :)

Rei 37+3

punatulkku*
Voi Tiuku.. ymmärrän sua niin hyvin. Vaikka meillä meni esikoisen kanssa kaikki hyvin niin itkeä pillitin ties mistä alussa. Kun miehen piti lähteä illalla kotiin, tai välillä vaan kun katselin pientä nukkuvaa nyyttiä. Sitten vielä jos on huoli pienestä niin on tunteet varmasti kovilla. Mutta itke vaan kun siltä tuntuu, se auttaa joskus. :)

Mä en jotenkin osaa jännittää vielä synnytystä, odotan vaan innolla. Toivon hirmusesti, että pääsen ihan oikeasti tositoimiin (viimeksi kiireellinen sectio) ja tietysti että vauvalla on kaikki hyvin. Jotenkin haluaisin koittaa luomusynnytystä, mutta en usko että enää siinä vaiheessa kun ollaan synnärillä. Eli ihan avoin olen kaikelle. :)

Mies lähti esikon kanssa katsastamaan joko muurahaiset on heränneet, ja mun pitäis oikeasti lukea viimeiseen tenttiin, eli eikun hommiin..

punatulkku 35+4

punatulkku*
Ja vielä lenkkeilemisestä (hauskasti kirjoitettu Rei:)), niin kävelin reippaasti 30min eilen (oli pakko kun oli kiire), ja kyllä sattui illalla nivusten tietämille. Hyvä kun pystyi kylkeä kääntää sängyssä...!

isabel*
Tiuku, täälläkin ollaan hengessä mukana, toivottavasti saatte pikkuisen pian kotiin!
Kivunlievityksestä, mä haluan kaiken mahdollisen, ja ehdottomasti epiduraalin jos vaan ehditään, mä kun pelkään sitä kipua oikeesti hirveesti ja mun mielestä se synnytys ei saa olla niin hirvee kokemus ettei sitä uudestaan halua tehdä. Mutta jokainen tyylillään : )

Mipsa, mulla tuo sf-mitta on ollut samat 29 nyt viimeset 3 kertaa neuvolassa, ja olinkin tänään tarkistusultrassa äpolilla, ja kaikki oli hyvin, vauvan arvioitiin painavan nyt 2,5 kiloa. Ja paino laskee, johtuen tuosta terveellisestä linjasta minkä oon ottanut. Sit sitä ne nyt tivaakin neuvolassa että miks paino laskee, eivätkä meinaa uskoa että vaan jättämällä suklaat, karkit ja muut herkut ja lisäks käymällä koiran kans lenkillä monta kertaa päivässä voi vaikuttaa... eli nyt neuvolan puntarin mukaan ois 8 kiloa tullut. Oman puntari näyttää 10 kiloa, uskon enemmän siihen... ja mä vähän retkahdin nyt kahtena päivänä, oli pakko syödä kaksin käsin anopin tekemää suklaakakkua, ja lisäks leivoin ite eilen niin taivaallista porkkanakakkua että sitä piti napsia... mutta eipä kai tuo haittaa.
Haikara, mullakin on nälkä ihan koko ajan, eiköhän se oo aika normaalia.
Mulla on nyt sairaalakassi pakattuna vaatteiden osalta, ja muutenkin tarvii enää vaan petata pinnis niin valmista on.
Tinka, otahan nyt rauhallisesti, onhan se kivempi että vauva saa kasvaa kaikessa rauhassa vielä muutamia viikkoja.

Ja tosi monella alkaa olemaan jo synnytys lähellä, viikot hupenee kovaa vauhtia : )
Esikoinen on nukkumassa joten jos itekin nyt menisin vähän huilimaan..

Isabel 36+6

Tiuku 72
Voi miten alkoi hymyilyttää tuo Rein kuvaus ulkoilmalenkistä. Minullakin se oli viimeisinä päivinä sellaista "taaroottelua" eli sorsa-ankan hidasta kävelyä.

Tänään oli parempi mieli sairaalassa. Poika oli taas kerran vetäissyt letkun irti - tuumasin siihen että poika haluaa kotiin =) Bili oli noussut hieman mutta ei ollut valohoitorajalla ja huomenna otetaan seuranta-arvo. Ja mikä itseäni riemastutti eniten niin vauva huuti nälkäänsä =) Äitin tissillä ei tällä kertaa nukuttu vaan imaistiin 62g alas. Olisi varmaan mennyt enempikin mutta kun minulla nuo tuotantolaitokset ovat vissiin sekundatavarasta tehty =) joten sanonta "justihin piisas kun kesken loppu" piti meillä tänään paikkansa. SAnoin jo hoitajille tänään että jos bili ei nouse niin voitaisiin jo lähteä kotiin. Ehdottivat vierihoitoa =) sanoin että enköhän minä pärjää kotona kun tämä on jo kolmas. No lääkäri päättää kotiuttamisesta viimekädessä.

Nyt vedän päikkärit.... raskasta tämä sairaalassa käynti ja se käy kukkaron päälle myös. =) Eilen meni 300e kauppoihin.

Tiuku the synnyttänyt

Foxie82
Liityn työpaikan avainten luovuttaneiden joukkoon. Hetki sitten kotiuduin toistaiseksi viimeistä kertaa töistä kotiin eli äippäloma on nyt virallisesti alkanut täälläkin! Mietin tuossa kotimatkalla, että mahdoinkohan olla viimeinen töissä kävijä kun olen kuitenkin siellä loppupäässä ja ainakin tinka oli sairaslomalla... Tsemppiä kuitenkin niille, jotka vielä töissä ovat.

Tiuku: hienoa, että parempaan suuntaan ollaan menossa. Toivottavasti saatte pojan kohta kotiin.

Rei: Osuva kuvaus ulkoilmalenkistä. Alkoi kyllä hymyilyttää :) Ankkamaista menoa täälläkin.

Kivunlievityksen suhteen täällä ollaan avoimin mielin. Ensisynnyttäjä kun olen niin ei oikein kauhiasti tietoa ole, joten luotan kätilöihin ja omiin tuntemuksiin synnytyksen edistyessä. Tarvittaessa otan käyttöön kaikki mahdolliset apukeinot ettei kovin kovia traumoja jäisi ja ehkä sitten uskaltaisi tehdä tälle esikoiselle leikkikaverinkin jossain vaiheessa.

Nyt ruoanlaittoon ja sit nauttimaan aurinkoisesti ilmasta!

Foxie, 34+4

Nitta.
Kirjoittelempa vähän neuvolakuulumisia minäkin..
Tänään oli tosiaan toinen lääkärineuvola, noh hb taas laskenut joten rautakuurille ja verenpainekin oli melkoisen matala. Kohdunkaula oli vielä normipitkä, mutta pehmentynyt jo. Vauvan pää on melko alhaalla, muttei vielä ihan kiinnittynyt. Painoarvio tällä hetkellä 2600g ja syntymäpainoksi lääkäri arvioi 3300g, eli vähän esikoista isompi. Toki nuo on vain arvioita..
Paino mulla oli pudonnut 200g, ei varmaan haittaa mitään, kokonaispainonnousu kuitenkin tällä hetkellä 16kg ja tuo lasku mullakin johtunut herkkujen vähentämisestä ja muutenkin tuntuu, ettei enää jaksa/pysty syömään kovin suuria annoksia, tuntuu että vatsa on heti ihan täysi. Iltaisin varsinkin tekee vaan koko ajan mieli syödä ja syödä, leipää, herkkuja ja ihan mitä vaan. Pakko kuitenkin rajoittaa, kun nousee kaikki heti kurkkuun, kun vaakatasoon menee..
Niin siitä lääkärireissusta vielä, ei pitäisi olla esteita alatiesynnytykselle eli sitä lähdetään yrittämään. Esikoinen tuli siis perätilan vuoksi sektiolla.. Avoimin mielin minäkin yritän kohti synnytystä, nyt se vaan pyörii jo aika paljon mielessä. Kivunlievitystä aion pyytää, mikäli mahdollista. Luomusynnytys ei juuri houkuta. Miestä jännittää kovasti, lähinnä se synnyttämään lähtö. Onneksi häntä oli työkaveri tsempannut, että kyllä se äiti yleensä tietää itse, millon pitää lähteä.

Täälläkin hymyilytti Rein lenkkikuvaus.. Kävin itsekin eilen oikein sauvakävelyllä.. siis laahustamassa ja illalla oli nivuset tosi kipeänä ja muutenkin alapäässä välillä kovasti paineentuntua. Niin ja voi tätä puuskutusta, kun koko ajan hengästyttää. Ja nyt myös väsyttää, viime yö meni ihan vaan pyörimiseksi sängyssä ja aamulla huomasin että esikoinen kuumeessa, joten en voinut viedä hoitoon. Harmi, kun viimeiset hoitopäivät menee sitte sairastaessa. Itsellänikin kamala räkätauti, toivottavasti menee pian ohi.

Niin, Tiuku, täältäkin myötätuntoa ja uskon kyllä että minäkin pillittäisin varmaan joka sairaalareissulla. Toivottavasti saatte pian vauvan kotihoitoon. :)

Nyt on pesty 2 koneellista vauvapyykkiä. Vielä ois jotain pestävää ja mieli tekis silittää kaikki, mutta saas nähä jaksaako tai siis viitsiikö.. Mutta on ne vaan söpöjä ja pieniä nuo vaatteet...
Imetysliivit pitäisi ostaa, edelliset taitaa olla liian pieniä.. Ja jotain juttuja vielä hommata vauvalla, kuten vaippoja ja varalta tutti.. Onneksi on vielä aikaa, ellei vauva päätä jo tulla. Lääkäri tänään sanoikin, että selviäisi jo hyvin vaikka syntyisi tänään.

Nitta 36+0

Tiuku 72
Eipä tuo rakkauden rusinapulla päässyt tänäänkään kotiin. Bilirubiini oli noussut valohoitorajan yli ja nyt poika on taas lampun alla =(

Hyvä että teillä nuo vauvat ovat pysyneet sisällä niin ei joudu näin pitkään taistelemaan keltaisuuden vuoksi.

Taisha.
Voi Tiuku, voimia sinne päin! Ehkä jo ensi viikolla saat pullasi kotia..:)

Loistava kuvaus kävelylenkistä Reillä, juuri siltä se näyttää ja tuntuu täälläkin..;)

Tänään on eka äippälomapäivä, vaikka reilu kaks viikkoa ole kotona jo ollutkin..Töihin ei ole vielä ollut ikävä, työkavereita kylläkin..

Nyt olen myös saanut vauvanvaaterintamalla jotain pientä aikaiseksi, kävi oman varaston läpi ja jaoin vaatteet kirpparille meneviin ja käyttöön tuleviin..kovin poikasävyisiä ovat, joten ystäväni tuo kohta tyttönsä vaatteita lainaan, niin on sitten tarvittaessa molemmille vaihtoehdoille valmiina..:) Pessyt en niitä tosin vielä ole, mutta onhan tässä vielä aikaa. (Pessimistinä lasken pahimman mahdollisen mukaan, eli maksimissaan reilu seitsemän viikkoa jäljellä..;P jos siis menee kahdella viikolla yli lasketun, niinkuin edellinen..)

Koittakaahan kaikki jaksaa, ei teillä alkupään odottajilla ole enää juuri mitään jäljellä..:) -kade-

-Taisha 34+4

Tinka77
Heissan,

Voi Tiuku, kyllä sä kohta saat kullan kotiin!!! Muistan kyllä itse että jokainen päivä tuntui erittäin pitkältä odottaa.

Tääällä sitä ns. puristetaan kinttuja yhteen että päästään viikkoja eteenpäin :) Kurkistelin että tuossa viikko vapun jälkeen alkaa paukkumaan monelta nuo lasketutajat rikki.. Vapunpäivään on enää 2 viikkoa jäljellä.. Näin tää aika kuluu. Odotellaan jännityksellä kuka on seuraava listoilla joka lähtee synnärille!

Tinka, 34+1

Tiuku 72
Tulipa tässä mieleen.....

Synnärillä oli muuten naisia jotka yrittivät kovasti synnytyssupistuksia aikaan. He lenkkeilivät sairaalan nettikoneelta toiselle =) Välillä pyöritellen lanteita vatsatanssin alkein. Oli muuten veikeä näky kun naisporukka lähti ankkamarssille yhtä aikaa sairaalavaatteet päällä lanteita pyöritellen.

Muistakaapa tämä jos joudutte käynnistykseen =)

Aurorah
Kyllä niin totta tuo Rein lenkkikuvaus :)

Eilen käytiin viimeistä kertaa diabetes- ja äippäpolilla. Vähän läsähti tunnelmat; käynnistysajaksi sovittiin vasta 5.5; eli pari päivää lasketun ajan jälkeen. Kovasti odotin, että jos vaikka tällä tai ensi viikolla olisivat jo käynnistelleet. Tosin lääkäri sanoi, että tuo käynnistysaika on vain varotoimi, sillä kohdunkaula on kokonaan hävinnyt ja kohdunsuu auki jo 3cm..eli lähtö voi tulla millä hetkellä hyväänsä :) Tosin sama tilanne on ollut aiemmissakin raskauksissa joten tuskin ainakaan ennen ensi viikkoa tapahtuu mitään. Limatulppaakaan ei ole näkynyt eikä kovia supistuksiakaan pitkäperjantain jälkeen. Varmaan täytyy kolme ässää alkaa harrastamaan urakalla :) Painoarvio oli 3,3kg eli ei pitäisi mitään jättivauvaa tulla.

Kivunlievitystä en ole ehtinyt kummassakaan synnytyksessä saada enkä usko että nytkään ehdin mitään samaan..toivottavasti sentään sairaalaan ehditään :) Silti synytyksistä on jäänyt ihan positiivinen muisto, vaikka nyt on alkanutkin vähän hirvittämään tuleva koitos..kivutonta synnytystähän ei taida ollakaan. Mutta palkintohan on maailman paras :)

Mukavaa viikonloppua,
Aurorah 38+0

Foxie82
Voimia Tiukulle! Odottavan aika on pitkä... On tuo ankkakävelijä-joukko mahtanut olla näky :) parempi olla liikaa naureskelematta ettei itelle käy samoin... Täällä kun ei oikeastaan mitään tietoa mistään. Muutamia harkkasuppareita toisinaan. Tosin muutaman viikon saakin vielä pysytellä kasvamassa :)

Voi hitsi sentäs, Aurorahilla alkaa olla jännät paikat...

Mukavaa viikonloppua!

Foxie, 34+5

Foxie82
Ja tässä vielä tämä lista, ties vaikka kohta saataisiin jo seuraajia Tiukulle.

Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet:
*2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
*2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
*4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
*5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
*7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika (lapsivesitutkimus) / 7.4, poika 2,7 kg
*7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
*8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
*17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
*21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
*22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
*23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
*24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
*25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
*28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Rei
Tiuku, saatan kuvitella tuon kuvaamasi tapahtuman :) Paljon voimia ja jaksamista sinne! Sairaalassa ravaaminen ei ole varmasti helppoa eikä varsinkaan eron hetki ole mukava :(

Tänään olikin neuvola. Sf-mitta mulla 32,5. Kasvua ollut reilussa viikossa vain 0,5 cm. Vauva oli nyt kuulemma tosi syvällä alhaalla ja pääkin jo aikalailla kiinnittynyt. Painonnousu oli vihdoinkin vähän tasaantunut, mutta kyllä mulla on ollut 1kg/vko loppukiri tässä lopussa. No nyt on tullut 11 kiloa lisää yhteensä, joten ihan järkevissä lukemissa vielä ollaan. Ei varmaan yhtään helpota, että olen tänään leiponut kaikenlaista :) Tosin kaikkea terveellistä leipää, sämpylöitä, ruismuffinseja, mutta silti tulee syötyä ja herkuteltua! Verenpaineet on olleet koko raskausajan kunnossa, mutta nyt tuli pompsahdus 132/88. Hmm.. toisilla kuulemma nousee synnytyksen lähellä..(?)

Aurorah, kuulostaa siltä, että olet lähellä synnytystä, tai ainakin edelletyksiä siihen on!! Jännittää, kun tuo omakin laskettu aika on niin lähellä :) Malta odottaa käynnistykseen, voihan se pyörähtää itsekin sitä ennen käyntiin.

Viikonloppua kaikille! (mies on veikannut, että tämän viikonlopun aikana syntyisi perheenlisäystä...saas nähdä)

Rei 37+4

Foxie82
Eipä tuosta nyt niin kauhiasti vaivaa ollut. Mukavampi vaan kun on lähettyvillä, varsinkin kun alkaa nuo lasketut ajat lähestymään...

Jännityksellä odotetaan Rein kuulumisia viikonlopun jäljiltä. Saas nähdä pitääkö miehes veikkaus paikkaansa.

Ite näin tuossa viime viikolla unta, että tää kaveri synty 21.5 klo 11.20. Saas nähä miten käy?!

Rei
Heh, no itseasiassa olin aamuyöllä ihan tohkeissani, kun uskoin että nyt alkaa tapahtumaan! Koko yön oli todella kovaa menkkamaista kipua, mutta PALJON voimakkaampaa kuin aikaisemmin. Mitenkään ei oikein ollut hyvä olla. Sitten tuli vielä pari oikein kunnon polttosupistusta. En ole voinut kuvitella, että vois olla noin kovaa poltetta. Mutta jokatapauksessa olin ihan innoissani, että synnytys olis käynnistynyt! :) Mutta sitten rauhoittui. Nyt on ollut vähän väliä menkkamaista kipua/poltetta, mutta ihan rauhallista. Odottelu siis jatkuu.

Aika tarkan unen olet Foxie nähnyt :)

Tiuku 72
No kokeilitko Rei ankkakävellä lanteita heilutellen =) olisko auttanut? =) Avautuu kuuleman mukaan paremmin.

Siellä se rakkauden rusinapulla söi rinnasta tarvittavat määrät jeeeee Hoitaja sanoi että huomenna on bilirubiiniseuranta ja jos luku on matala niin voipi olla että päästään kotiin. Siellä on huomenna outoja lääkäreitä joten hoitajatkaan eivät olleet varmoja mitä lääkäri voisi päättää.

miida
Kohtahan noita vauvoja alkaa tähän ketjuun tulemaan enemmänkin! Rei, sullakin jo hyvä tilanne! :) Katsotaan kauanko joudutaan vielä odottelemaan.. Täällä ei erityistä kehitystä mihinkään suuntaan. Vihlaisuja kohdunsuulla sillontällön ja ne tuntuu kyllä just siltä että jotain alkaa tapahtumaan, jos ei heti niin lähiviikkoina. Vauvan liikkeet tuntuu tosi voimakkailta ja tilaa ei hänellä oo enää liikkua juuri yhtään. Jokseenkin tuskainen olo välillä jo. Supistuksia ei juurikaan ole. Ei mitään mikä tuntuisi kipeältä ainakaan.

Miehen veli veikkasi että vauva syntyy 30.04. Me ollaan kyl sitä mieltä että sillon ei saa syntyä, koska on vappu, ja miehen kaverin läksiäiset samalla! :D

Foxie82
Rei: Jospa ens yönä sitten :) Ja jos se veijari päättää syntyä nyt viikonlopun aikaan niin miehes on kyl hyvä ennustaja. Ennustaiskohan meille muillekin... ;)

Tiuku: Pidetään peukut pystyssä, josko poika pääsis huomenna jo kotiin.

Miida: Täälläkin kaverit/tuttavat ovat heitttäneet ilmaan, että eikös 30.4 olis mukava päivä syntyä.

Foxie, 34+6

Haikara80
Tiuku: Ihanaa jos saatte nyytin kotiin!

Rei: Kuulostaa hienolta...itsekin odottelen että milloin tulisi jotain kovempia tuntemuksia kehiin. Öisin supistelee jo asenteella ja kohdunsuulla vihlaisee välillä kunnolla.

30.4. olisi tosi kiva päivä syntyä, miettikää nyt, aina synttärit vappuna! Pienenä kestimäiset synttärit, isompana aina isot bileet ;) Vappu on kuitenkin ihan eri juttu kun joulu. Mä elättelen toiveita 30.4. tai 1.5. :)

Käytiin eilen synnärillä tutustumassa- aikamoinen pettymys koko keikka. Ei oikein mitään uutta tietoa, paitsi se että vedenmeno ei vielä ole syy lähteä sairaalaan...voi kuulemma vielä odotella 12 tuntia kotona. Ne ei halua meitä sinne yhtään ajoissa. Puhetta oli myös siitä paljon sairaalassaolo maksaa - tuntui vähän hassulta puheenaiheelta (en tosin itse tiennyt että se jotain maksaa), tässä vaiheessa ei oikein voi enää perua koko hommaa rahan takia :)

Terveisin pullaa mussuttava Haikara 37+2

Inya
Onpas täällä jo jänniä odotustunnelmia :). Rei, raportoihan mitä tuntemuksia on ensi yönä.

Täällä vauva on vetänyt ihme möyrinää eilisillasta lähtien. Eilen olin vielä flunssan jäljiltä tosi tukkoinen, päiväunet meni ihan sekopäisenä, kun yritin nenän kautta ilmaa vetää, eikä henki kulkenut. Ja vauva tosiaan puskee ja potkii tuonne keuhkoihin/kylkiluihin, joten ei auta yhtään :(. Näin siinä sitten sellaista unta, että lääkäri katsoi ultrasta, että vauva olisikin perätilassa. Ei ollu kiva päivä.

Haikara, mihis HUSin sairaalaan olet menossa? Meillä on suuntana Jorvi, mutta ei olla vielä käyty katsastamassa paikkoja. Mä olisin muuten vain tyytyväinen jos ei tartte "turhaan" makoilla sairaalassa (siis esim. vesien menon jälkeen) - mun kauhukuva on joutua johonkin 6 hengen huoneeseen kärvistelemään supistusten kanssa yöksi, yksin ilman miestä, rauhaton huone jossa muut ei välttämättä ole synnyttäjiä ja ei mitään mahdollisuutta olla muualla kuin sängyssä paikoillaan. Hrr, kamala ajatus.

Inya, 35+0

P.S. Appivanhempien vierailusta selvitty tänään kunnialla, pääsin esittelemään lastentarvikkeita pursuilevia laatikoita ja ilmeisesti mies oli ihan kiitettävästi iskostanut niille, että meillä on todellakin tarvittavat tavarat. Turhilta krääsävuorilta saatetaan siis säästyä siltä suunnalta :D. Anoppi ei edes hetkahtanut, kun puhuin kestovaipoista. Jes...

Tinka77
No hellou,

Täällähän on ollut aktiivinen viikonloppu... Tiuku, ihanaa jos kohta saatte mussukan kotiin! Rei, kuulostaa jo lupaavalta..kohta on h-hetki käsillä ja pääset tositoimiin!

Täälläpäin on ollu nyt rauhallista. Soittelin perjantaina Jorviin ja oli niin kärtty kätilö puhelimessa että huhhuh... oli vissiin kova hässäkkä. Harmi että neuvolan soittoaika on vaan tyyliin 1h arkipäivänä klo12-13. Piti varmistaa että onhan ihan ok käydä apteekista hiivaan ne itsehoitokapselit jos on tihuuttanu välillä lapsivettä. Lopuks sain oikein kauniisti ja kärsivällisesti tiedustellen häneltä tarvittavan infon ulos. Mun infektionäytteissä ei vissiin ole ollu mitään ihmeellistä, taaskaan. Olisivat soittaneet jos ois ollu jotain. Mutta nyt tuli hiiva ja sain hakee apteekista itsehoitokapselit. Jäi vaan arveluttamaan kun kapselipaketissa luki että vältä raskaudenaikana mut nyt on eka jo käytetty ja on kuulumma parempi hoitaa se pois ennen synnytystä.

Surffasin vielä helistimen ja lääkeläitoksen sivuilta tukea sillä kätilön sanoille, mulle käy vain tuo Gyno-Troosyd ja siinä paketissa luki että tulisi välttää raskaudenaikana. Jäi sen asenteesta ja kiukusta sellanen fiilis että näinköhän se edes kuunteli mitä mä sanoin. No, mä olin ainakin oikein kohtelias ja kärsivällinen. Lääkelaitoksen sivuilta tuli helpotus että ok on myös tämä itsehoitolääke.

Nyt menemme laittelemaan kaappeihin uusia vetolaatikoita niin saadaan lisä säilytystilaa. Sitten pääsee lajittelemaan vauvanvaatteet kaappiin...

Jännityksellä odotellen mitä täälllä tapahtuu!!

Tinka, 34+3

Yhteistyössä