Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Aurorah
Huh huh että on odottavan aika pitkä :) Melkein olis ollu parempi jos ei tietäis että tilanne on näin "kypsä"; nyt ei oikein uskalla lähteä mihinkään ja kokoajan kuuntelee että joko alkais tapahtua..no, vauva syntyy kun on siihen valmis :)

Oon muuten syntynyt 30.4. :) ja ihan niinkuin Haikara sanoikin, niin on aika mukava synttäripäivä :) Varsinkin nuorempana oli hauskaa kun baareissa oli aina porukkaa ja hirmu bileet :) Onkin varsin hauska jännittää syntyykö tyttö synttärilahjaksi :)

Mukavaa sunnuntainjatkoa,
Aurorah 38+2

Milla¤
Niin asiaa hieman sivuten, Linda Lampeniushan synnytti syntymäpäivänänsä. Ois aika hassua! Lähinnä voisin aatella, että lapsesta saattais (ehkä) hieman harmittaa pienenä kun ei ole ihan omaa juhlapäivää.
Samatenhan meillä saattaa vauvoja syntyä äitienpäivänä! Ja se onki sitte sattumankauppaa, joinaki vuosina sattuu samalle päivälle syntsät ja äitienpäivä, toisina ei.
Mutta mie olen ihan pistäny kalenteriin merkinnän viikolle 19, että muista synnyttää! Sillon ois samat rv:t ko esikoisesta, enkä sen yli aijo mennä! ;D

Olikos meitä muita Hyvinkäällä synnyttäjiä, ku mie?

Toivottavasti Tiuku saatte pian pikkukäärön kotio!

Reillä ja Aurorahilla varmaan alkaa kans pian tapahtua!
Ite olen huomannu, että seksin jälkeen supistelee huomattavasti enempi ja yöllä herään kipeisiin supistuksiin. Joten olen päättäny aktivoitua sillä saralla! En siis ihan vielä kuiteskaan halua synnyttämään, mutta voisin näin alustavasti alkaa "availla ja pehmitellä" paikkoja. Kummasti tässä vaiheessa raskautta hormonit muutenkin hyrrää ees vähä paremmin, ku vielä vähä aikaa sitte. Täytyy käyttää tilanne hyödyksi, sitte synnytyksen jälkeen kun halut on taas ihan nollassa, jos ei miinuksella. Harmittaa ja ahistaa jo etukäteen mokomat hormoniheittelyt! Esikoisen jälkeen oli sellanen tunne, että voisin olla lopun elämääni ilman seksiä :/ ja mies tuntu valitettavasti olevan ylimääräinen velvoite..kauheaa.
Onneksi ajatukset kuitenki tasaantu joskus imetyksen loputtua.

Tinka, itekki edellisessä loppuraskaudessa jouduin käyttämään "hiivasuppoja" tai mitä ne nyt on. En tosin muista mitä merkkiä.
Btw, olen kuullu, että hiivaan voi itsehoitona kokeilla valkosipulin kynttä :D
En ole kyllä ite kokeillu, mutta valkosipulinhan pitäis olla luonnon oma antibiootti.

Mutta eipä muuta tällä erää..
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! (Mie ootan jo maanantaita, jotenki ahistaa nämä sunnuntait..)
-Milla¤ 35+3

Tiuku 72
Saimme "rakkauden rusinapullamme" kotiin. Bilirubiinista on seuranta tiistaina tk:ssa tai sairaalassa.

Muut sisarukset ovat aivan tohkeissaan ja koko ajan kopan äärellä katsomassa herääkö toinen vai ei =)

Foxie82
Aurorah: Mun kaverilla on kans synttärit 30.4

Tiuku: Hienoa, että saitte poikanne vihdoin ja viimein kotiin. Varmasti mahtava tunne.

Milla: Hyvinkään kupeesta olen, mutta en valitettavasti synnyttämään en ole sinne menossa. Tosin jos kauhia kiire tulee niin eihän sitä koskaan tiedä, vaikka siel oisinkin.

Kaverit oli sitten järkänneet eilen mulle pienen yllärin. Tarkotus oli miehen kanssa mennä kaverin pojan 1-vuotis synttäreille ja matkalla käydä koukkaamassa mun sisko kyytiin. Noh, matkalla tuo mun rakas sisko soitti, et hänellä' ei toimi keittiössä mikään et varmaan sulake mennyt ja pyys et tultas miehen kans kurkkaamaan sitä samalla kun haetaan se. Noh, matkalla hississä vielä yks kaveri soitti et ollaanko kotona, jos hän miehensä kanssa tulisi käymään. No eipä oltu kun oli tarkotus mennä sinne synttäreille. Vihdoin päästiin siskolle ja kappas tupa oli täynnä tuttuja. Hiljalleen sit selvis etten saakaan sitä synttärikakkua vaan mulle oli järkätty vauvakutsut! Tuli ihan puuntakaa, joten olin ihan äimänkäkenä ja tais siin muutama tippa linssistäkin tulla.

Jokohan Rei on päässyt tositoimiin kun ei vielä ole "tilanneraporttia" kuulunut?

Foxie, 35+0 POKS

Rei
Olen Aurorahin kanssa olen samalla linjalla: odottavan aika on pitkä!
Eli ei täällä ole päästy tositoimiin. Tuntui jo niin lupaavalta, kun oli kunnon polttoa, pahoinvointia jne. mutta ei se siitä sitten lähtenyt käyntiin. Nyt on enää menkkakivun tyylisiä (mutta siis voimakkaampaa) supistuksia. Ei enää sellaisia kunnon polttoja. Olen ihan pettynyt! Jotenkin jo odotti, että no nyt! :) Kokeiltiin vielä kaikenlaisia poppakeinoja eilen ja tänään eli seksiä, saunaa ja kunnon siivousta ja lenkkiä. Ei ainakaan vielä ollut apua ;) Olisin jo kyllä niiiin valmis! Tiistaina on lääkäri, niin kuulee miten paikat on auenneet. En tiedä, miksi olen nyt niin hitsin malttamaton. Ehkä toi sitten sai odotuksen niin kovaksi, kun jotain jo vähän tapahtui. Ei tainnut olla miehestä ennustajaksi, vaikka se vielä elättelee toiveita, että jotain alkaisi kohta tapahtumaan.

Tiuku, tosi hienoa, että pääsitte kaikki kotiin! :)
Sulla on tosi ihania ystäviä Foxie! Olivat kyllä nähneet oikein vaivaa järjestämisessä ja salassapitämisessä!

Rei 37+6, huomenna sitten täydet 38

isabel*
nyt nopeesti ihan omaa napaa, meille syntyi perjantaina pikkuinen poika, 2660 g ja 46 cm! Nyt kotona jo, vaikka aika pieni pakkaus tuo on. Kerron lisää myöhemmin, voikaa hyvin!!

Rei
paljon ONNEA Isabel :) Todella mahtavaa! Saitte pojan! :) Ihanaa! Kirjoittelehan lisää kuulumisia, kun olette kunnolla kotiutuneet ja ehdit.

Täytyy kyllä samalla myöntää, että olen kateellinen. Tahtoo kanssa ihanan pienen nyytin.

Foxie82
Onnittelut Isabel koko perheelle!

Eipä sitä turhaan jännäiltä täällä koko viikonloppua, sentäs jotain on tapahtunut.
Harmi Rei, ettei synnytys ottanut tuulta alleen, mut kyl se ennemmin tai myöhemmin vielä alkaa... odottavan aika on pitkä!

Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet:
*2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
*2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
*4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
*5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
*7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika (lapsivesitutkimus) / 7.4, poika 2,7 kg
*7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
*8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika / 17.4 poika, 46 cm 2,660 kg
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
*17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
*21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
*22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
*23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
*24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
*25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
*28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Haikara80
Vautsi, täällähän on tapahtumia!

Onnea Isabel!!! Tuli ihan tosi jännitys kun ajattelee että meillä on samaan aikaan LA...täällä tosin tuskin tapahtuu mitään vielä. Ihanaa myös että Tiuku olette saaneet nyytin kotiin :) Ja Foxie: ihania ystäviä sulla. Nuo vauvakutsut on tuollainen ihana amerikkalainen ilmiö, jonka toivoisi rantautuvan tännekin!

Mulla on koko viikon kalenteri täysin "buukattu" - kuten täällä on todettu, odottavan aika on pitkä enkä jaksa ainakaan täällä kotona vaan olla ja odottaa. Olo on lisäksi ollut tosi hyvä ja energinen viime päivät ja lisäksi mahan erittäin matalan sijainnin ansiosta liikkuminen on vaivatonta ja nopeaa :) Tiedossa kyläilyjä, kahvittelua, jalkahoitoa ja vielä yhdet illalliskutsut ajattelin rykäistä - voi olla viimeiset vähään aikaan. Nyt kun vielä tulisi lämmin ilma!

Eilen katseltiin läpi vauvanvaatteita ja heräsi kysymys: mitä vauvalle päälle kun mennään ulos rintarepussa? Pitänee mennä ostamaan joku ulkoiluhaalarityyppinen ratkaisu...äitiyspakkauksessa kun tuli vaan talvihaalari ja se kevyempi puku, mutta ne on liian isoja näin aluksi (ja tietty liian kuumiakin helteellä). Muutenkin kovin on pieni tuo meidän vaatevarasto mutta en aio ostaa mitään ennen kun sukupuoli selviää!

Ihanaa viikon alkua kaikille, nyytin kera tai sen kovassa odotuksessa :)

Haikara 37+4

Taisha.
Mahtavaa, onnea Isabel ja perhe pienestä pojasta..:) onpa hän todella pikkuinen vielä..:)

Ja onnea Tiukulle ja perheelle, että saitte rusinapullan kotia..:)

kirjoitan myöhemmin lisää..

-Taisha 35 tasan

Tinka77
Ihanaa! onnea Isabelille ja hänen koko perheelleen!

Tiukun odotus on nyt ohi ja ihana arki voi alkaa! Onnea kotiinpääsyn johdosta!

Olikin jo sellainen olo että kohta alkaa tapahtua täällä ketjussa :)

Aurorah ja Rei, nyt vaan lanteet heilumaan niin kuin Tiuku vinkkasi.

Foxie, ihania ystäviä sulla!

Itselläni on ollut rauhallista, ei suppareita ja hyvin vähän harjotussuppareitakin. Tänään ois kampaaja ja huomenna käyn tarjoamassa kakkua ja skumppaa työkavereille yhdessä (ent.) sihteerin kanssa joka siis kyllästy kaikkeen moskaan työpaikalla ja irtisanoutui ja nyt sillä on keskiviikkona viimeinen päivä. Meillä on nyt kimppa-kakutukset. Se oli niin ihana, että vaati et hän tekee kakunpohjan ja täyttää niin mä saan levätä. Skumppa on jo kylmässä. Ja yhdessä sit koristellaan huomenna töissä kakku sekä pöydät.

Nyt aamupalalle..

Tinka, 34+4 (ei vielä ihan 35!!)

Tiuku 72
Onnea Isabel pojasta

Eka yö on takana ja voi miten väsyttää =) Minä heräsin joka ikiseen inahdukseen mitä poika piti nukkuessaan. Ja varsinkin syönnin jälkeen hän pitää kummaa narinaa. Maitoa on nyt alkanut tulla reippaasti mutta ilmestyi uusi ongelma jota ei ole kuuna päivänä ollut edellisissä raskauksissa nimittäin maidosta on ylituotanto käynnissä =) No tuskin sitä herkkua kauaa piisaa sillä todellisuudessa poika syö liian vähän ja se laittaa äitiin vähän ylimääräistä sydämensykettä. Keltaisuuden hoidossa on nesteen nauttiminen tärkeää. Huomenna onkin kontrollikäynti labraan ja ilmoittavat sitten lastenpolilta onko aihetta uudelleen sinivalohoitoon.

nyt naiset lanteet liikkeeseen niin saatte nyytin

miida
Ihanaa Isabel, paljon onnea!! Mulla tuli ihan kylmät väreet ja melkein itku silmään kun luin että olet vauvan saanut. Vähän tunteikas olo välillä. :)

Kiva kun Tiuku sai jo vauvan kotiin! Sinäänsä hyvä että maitoa tulee! Itse vähän mietin tuleekohan sitä sitten tarpeeksi.. Ostin rintapumpun ja pitäs varmaan se pestä/keittää osat, että on sitten valmiina tositoimiin jos sitä kapistusta tarvii. Tavallaan hieman kyllästynyt ja turhautunut olo.. Ei haittais vaikka vauva tulisi jo tällä viikolla. Laskettuun aikaanhan on nyt 2vk + 1pv, joten ei paljoo tosiaan jäljellä! Toivottavasti ei mene paljoa yli tuon..

Ai niin, täällä on mietityttänyt vauvan kotiutumisvaattet. Kuinka paljon vaatetta laittaa? Meinasin tuota äitiyspakkauksen kevytvanupukua päälle, mutta onkohan tosiaan turhan iso? Vaikka ei kai se haittaakaan, kunhan lämpimänä pysyy pikkuinen.

Miida 37+6

simpsa
Onnea Isabelille! Ihana uutinen, että olette molemmat jo päässeet kotiinkin. Ja Onnea Tiukulle, että olette myös vihdoin kotona. Siitä se arki lähtee.

Sitten omaa napaa. Täällä edelleen odotellaan jotain tapahtuvaksi. Erilaiset kivut ja kolotukset ovat kovat ja yöt menee olkkarin nojatuolissa, kun makuulla ei kertakaikkiaan voi olla. Mutta ei supisteluja tai muita merkkejä. Öisin hieman menkkakolotusta selässä ja valkovuoto on viikossa runsastunut ihan hirveesti (tosi mielenkiintoista kertoa moisesta ;). Käytiin Kätilöopistolla varmuuden vuoksi testissäkin, ettei vain ole lapsivettä, kun on niin vetistä ja runsasta, mutta negatiivinen oli testi. Jalkojen päällä en jaksa olla pitkään, mutta kotona olen häärinyt ja siivoillut, ommellut ym. taukojen kera. Haikaran kuvaamaa kyläily ym. rumbaa en jaksaisi millään ja oon ihan mielelläni vaan kotosalla ja puuhailen jos siltä tuntuu. :) Olo on melkoisen tukala vaikka maha on matalalla ja pikkuhiljaa odotan yhä innokkaammin, että tulisi jo aika... Mitään uutta ja erikoista ei siis tältä rintamalta, taitaa meidän poju tulla yliaikaisena, sellainen on fiilis.

simpsa, 38+4

Haikara80
Miida: Naapurin vauvalla on se kevytvanupuku nyt päällä ja sopiva, vauva on 5 kk eli luulisin että pikkuinen hukkuu siihen :) Mä vähän mietin että jos olisi body, verkkarit ja huppari, pipo ja hanskat + sitten joku peitto siihen päälle kun istuimeen laittaa...

Aurorah
Onnea Isabel pienestä pojasta! Kaikki ilmeisen hienosti kun olette kotiinkin jo päässeet!

Täällä ei mitään uutta; aamulla neuvola ja kaikki ok. Kävin kävellen ja muutaman supparin sain aikaiseksi mutta en juuri muuta. Yön kyllä jomotti menkkamaisesti mutta ei edes supistanut :/ Täytyy nyt asennoitua niin, että mennään sinne käynnistykseen..jos jotain tapahtuu sitä ennen niin hyvä. Onpahan ainakin takaraja nyt tiedossa minkä yli ei tartte odottaaa..tosin siihen on kyllä vielä kaksi viikkoa joten hermo saattaapi mennä muutaman kerran :)

Meillä vauvalle on pakattuna body, puolipotkarit ja collegehousut ja -takki sekä fleecepuku (+tumput, hattu ja villatöppöset). Paljonhan sitten riippuu ilmasta mitä tarttee päälle; jos tämmöset ilmat jatkuu niin tosiaan tarttee vaatetta. Täällä Savossa ainakin on ollu ihan sika kylmää, lisäksi vielä tosi kova tuuli..neuvolassa käydessäkin tuntu et oikeesti naama jäätyy.

Jos lähtis päiväkahvit keittelee..
Aurorah 38+3

punatulkku*
Onnea Isabelille!!! Ihanaa! :)

Mäkin oon tuota vaatetusta miettinyt pienelle, ihan muutenkin että pitäiskö ostaa joku haalari/fleecepuku kuitenkin kesäiltoja ja muutenkin viileämpiä ilmoja varten. Kaikkea muuta meillä onkin kyllä tarpeeksi, mutta sellaista ei.

Meidän vauva käänsi eilen kylkeä ihan hassusti niin että potkut tuntuu nyt vasemmalla kun koko ajan tähän asti on tuntunut oikealla. Ja hikka taas toisin päin nyt oikealla alhaalla. Hassua, että liikkeet tuntuu nyt paljon kipeämpinä, kai mulla oli toi oikea puoli jo panssaroitunut kestämään kaikki potkut..

Keskiviikkoa odottelen, että pääsee ultraan. Sain sen tavallaan sen lääkärikäynnin sijaan.. Tänään oli vika koulupäivä, eli nyt oltais senkin puolesta äitiyslomalla!

Mukavaa viikkoa kaikille!

punatulkku 36+1

isabel*
Ihanaa Tiuku että saitte nyytin kotiin : )
Muille sanoisin että mä oisin mielelläni vielä oottanut muutaman viikon... poika on kovin pieni ja pitää huolehtia että saa tarpeeks ruokaa eikä tule keltaiseks...huoli on ihan eri kuin esikoisesta joka oli kuitenkin normaalikokoinen ja syntyi viikolla 40+1, nyt tämä vauva jo viikolla 37+0. Mutta ihanaa on, esikoinen hieman oireilee tosin, huh huh. Meillä oli vauvalla talvihaalari päällä matkalla kotiin, kun oli pakkasta ja täällä on muutenkin tosi kylmä edelleen.
Kuulostaa ihanalta teidän suunnitelmat, jalkahoidot sun muut : ) Nauttikaahan nyt kaikin siemauksin.
Synnytyksestä sen verran, en halua säikyttää ketään, mutta oli aika hurjan kamalaa. Kun vedet meni yöllä, ja mentiin aamupäivällä sairaalaan, sain tipan iltapäivällä kun ei suppareita alkanut tulemaan, ja siitä 3 ja puol tuntia niin poika syntyi. Eli vaikka kuin huomautin että pakko saada kivunlievitystä, niin eka oli liian aikaista ja sit yhtäkkiä liian myöhäistä... eli luomuna mentiin ja sen kyllä tunsi. Lisäks kätilöt ei ollenkaan ymmärtäny mua, hyssytteltelivät (!!!) ja aika tylyllä äänensävyllä sain ohjeita...annoin sit samalla takaisin.. : ) Mutta olihan siitä kaikesta ihana palkinto. Mutta koin ettei mua ja mun toiveita kuunneltu. Ekasta synnytyksestä jäi kuitenkin hyvä muisto ja aika kivuton sellainen, ja tää toinen oli hirveä. Mutta älkää siis säkähtäkö, kun jokainen kokee sen kivun nini eri tavoin. Ja mä olin asennoitunu niin että epiduraali pakko saada, ja kun en saanut niin pienoinen paniikki iski. Mutta hyvin se meni ja oon ihan kunnossa, pikkaisen väsynyt vaan yövaövomisista : )
Tsemppiä vaan kaikille!

isabel ja nyytti

Tiuku 72
Isabel kannataa näin aurinkoisilla ilmoilla pitää vauvaa vaikka ikkunan ääressä niin keltaisuus ei pääse kovin pahaksi. IHme kun noin nopeasti päästivät kotiin... silmänvalkuaisista näkee kaikkein selkeimmin kun vauva menee keltaiseksi.

Muistelin myös että kakkosen synnytys oli hirveä mutta tälle kaverille ehdin saada spinaalin. En saanut kammoa ja voisin jo tehdä neljännen =). Kakkosella kokemus oli tuollainen kuin kuvasit ja sanoin tässä synnytyksessä että se akka ei sitten saa tulla minun synnytykseeni. Hän ei kuulemma ollut heillä enää töissä =)

Rei
Täältä mukavia uutisia neuvolalääkäristä. Paikat oli jo kypsänä ja vauvan pää tuntui sisätutkimuksessa. Kanavaa jäljellä 0,5 cm ja kohdunsuu sormelle auki. Käskivät pitää laukun pakattuna eikä turhia odotella, kun alkaa säännölliset supistukset, sieltä voidaan kuulemma tulla vauhdilla :) Nyt mulla onkin sitten vaan kovemmat odotukset, että koska alkais tapahtumaan. Nyt on kyllä supistellut ihan mukavasti, mutta ei vielä kunnon polttosupistuksia. Ei nyt sais vaan liikaa innostua, kun voihan tässä vielä mennä muutamia viikkoja. Mites siellä Aurorah? Jokohan sielläkin alkaisi tapahtumaan, kun sullakin oli ihan hyvä tilanne jo!

Kiva kuulla Isabel synnytyskokemuksia. Ei mun mielestä tarvii turhaan kaunistella, vaikka olenkin ensisynnyttäjä, niin ei mitään pelkotiloja tullut :) Mun mielestä on vaan parempi kuulla ihan tositarinoita ilman mitään pehmoversioita. Kurja juttu, ettei kätilöt olleet mukavia :( Onneksi kuitenkin saitte ihanan tuloksen!

Vauvan vaatetusta olen nyt kanssa miettinyt, kun otitte puheeksi. Täällä ainakin sää vaihtelee nyt niin kovasti, että saas nähdä mitä sitten vauvalle pukee. Meillä on haalari, joka menis nyt vielä näillä keleillä, mutta jos paljon lämpenee, niin sitten tarvis jonkun ohkaisemman ratkaisun jota meillä ei ole! No eiköhän sitä aina kotiin päästä, vaikka sitten jossain liian isossa ohuessa haalarissa :)

Simpsa, täälläkin aina osa yöstä menee sohvalla torkkuen ja istuen. Mulla tulee makuuasennossa huono olo, melkein saa mennä oksentamaan. Eikä se kyljen kääntäminen enää ole hirmu kätevää. Joskus alkuraskauden aikana naureskelin ja ihmettelin jonkun oppaan ohjeelle, että kannattaa suosia liukaspintaisia yövaatteita, niin liikkuminen sängyssä on helpompaa. Ei naurata enää ;)

Nyt aurinkoon!

Rei 38+1

Foxie82
Täällä neuvolakäynti takana. Hemppa noussut mukavasti (127->134) ja sf-mitta jatkaa hurjaa kasvuaan (36 cm). Täti veikkas painoarvioks laskettuna aikana 3,5-3,7 kg, mutta saas nähdä mitä tuleman pitää. Tällä hetkellä painoarvio käteen 2,5-2,7 kg, tiedä sitten miten hyvin osaa tunnustella/arvioida tuota painoa. Pää ei vielä ollut aivan kiinnittynyt, hieman vielä pääsi pyörittelemään, mutta suunta on alaspäin ollut koko ajan. Maanantaina ois sitten vika neuvolalääkäri.

Yöt alkaa olemaan yhtä tuskaa täälläkin. Jos nukahdan ajoissa, ramppaan alkuyöstä tunnin-kahen välein vessassa. Loppuyöstä menee jo kahen-kolmen tunnin välein. Toissayönä heräsin ja valvoskelin pari tuntia ennen uudelleen nukahtamista... Eikä tuo kyljen kääntäminenkään enää mitään kovin herkkua ole.

Ei muakaan noi synnytyskertomukset hetkauta, vaikka ensisynnyttäjä olenkin. Hetken voi kauhistuttaa, mutta sitten ne jo unohtuu.

Reillä alkaa olemaan jännät paikat? Onkohan Rei seuraava joka jakautuu vai ehtiiköhän joku muu vielä edelle esim. Aurorah?

Aurorah
Huoh..täällä ollaan ihan kasassa vielä :) Eilen illalla tuli pari tosi kipeää supistusta mutta siihen ne taas jäi. Nukuinkin suht hyvin vaikka tosiaan yöt alkaa olla aika rikkonaisia, olo on ku rantautuneella valaalla :) Ja kyljen kääntäminen on kyllä aina melkoinen operaatio.

Oon kovasti yrittänyt touhuilla kaikkea että sais supistuksia aikaseks mut ei. Jostain vauvalehdestä luinkin, että oikeasti ainoa keino, jolla synnytyksen saa käyntiin on lääkärin tekemä "kovakourainen" sisätutkimus. Tiedä sitten..mulla kyllä on molemmissa aikaisemmissa raskauksissakin viikolla 38 paikat olleet jo auki ja kohdunkaula hävinnyt..ja esikoinen syntyi vko40+6 ja nuorempi tasan 39. Joten kauheasti ei voi päätellä tuostakaan milloin tämä typy suostuu syntymään. Jotenkin on semmoinen kutina, että sinne käynnistykseen mennään. Vielä ei edes mitään limatulppaa tai -vuotoa ole näkynyt, joten taitaa Rei olla seuraava joka jakautuu :)

Tuosta keltaisuudesta piti vielä sanoa..mulla on molemmilta pojilta seurattu noita bilirubiiniarvoja vaikka ovat olleet ihan täysiaikaisia ja hyvänkokoisiakin (3500 ja 4kg). Nuorempaa käytin vielä parin viikon ajan synnytysosastolla mittauksissa vaikka olitiin jo kotiin päästy. Itse olen ollut syntymän jälkeen valohoidossa ja vieläkin ihon sävy on enemmän "kellertävä" kuin punertava..näkyy selvästi myös siiinä, että rusketun tosi helposti. Että varmaan myös perimällä on jokin osuus tuohon kellastumiseen?

Aurorah 38+4

Nitta.
Onnea Isabel vauvasta ja kuten muutki on sanoneet, ei haittaa huonotkaan synnytyskokemukset..
Täällä kärsitään yhä tympeästä flunssasta. Loppuviikosta tuntui jo paremmalta, mutta sitten taas kuin olisi alkanut alusta tää poteminen..
Su iltana kärsin melko kovia supistuksia, tulivat varmaan parin minuutin välein ja sitä kesti puolisen tuntia. Eilenkin supisteli pitkin päivää..
Meillä on muutenkin sairastettu, tyttö oli oksennustaudissa pääsiäisenä ja mies nyt viikonloppuna. Kauhulla olen odottanut tuleeko tauti minulle.. En tiedä sitten johtuuko siitä vai tästä raskaudesta, että sängyssä tulee usein yöllä huono olo. Voi tietty johtua raskaudestakin.
Tuota laitokseltalähtö vaatetusta minäkin olen miettinyt.. joku ohkainen haalari pitäisi varmaan vielä hankkia, noita sisävaatteita meilläkin aika reilusti. Oikeastaan yllätyin miten paljon niitä oli, kun pesin ne. Eilen sitten pesin vauvan lakanat ja peiton, jos sattuu että äkkilähtö tulee.. Laskettuun aikaan kuitenkin reilu 3 viikkoa..mutta saas nähä.

Vointeja kaikille, pitää alkaa valmistautua hakemaan esikoista hoidosta.
Nitta 37+5

Tiuku 72
Minä käytin vanupukua kun tultiin laitokselta. Toinen vaihtoehto olisi ollut tikrufleece =) mutta en joutanut kauppaan. Ja kerrospukeutuminen eli parit bodyt ja housut ja villatöppöset käteen sekä jalkoihin. Lakki päähän tietysti. Ja jos haluaa vielä varmistaa niin pieni peitto kaukalon päälle kun kuljetatte ulkona. Autossa sitä peittoa ei varmaan tarvita.

Tinka77
Hola,

Nyt on työkaverit kakutettu ja skumpatettu sihteerin kanssa. Työkaverit antoivat läksiäislahjatkin meille molemmille. saimme sellaiset oxxo amuletti-kaulakorut. Oli kyllä ihan mukavaa, työkavereita tulee ikävä, ei sitä työpaikkaa ja toimaria. Nyt se on ihan lopullisesti ja virallisesti ohi. Ihanaa!!!

Reillä alkaa jo loppusuora häämöttämään. Itse vielä toivon ettei vaan mitään tapahdu vielä pariin viikkoon..

Muiden yöt kuulostaa jo samalta kuin munkin. Kääntyilyä, pissalla juoksemista, jaloittelua kun paikkoja kolottaa kaikki nukkuma-asennot, närästystä ja rennien popsimista, niistämistä ja niin edelleen. Sohvalla on koirien kans vietetty öistä aikaa ja otettu välillä jogurttia tai jotain yöpalaa..

Kassia en oo ehtiny vielä pakkaamaan, kai senkin vois kai laittaa jo johonkin nurkkaan oottelemaan starttia. Tuosta pukeutumisesta, meillä on sellainen turvaistuimeen tuleva turvaistuinpussi, joka on fleeceä. Joten se antaa mukavasti lämpöä, ja ehkä kelistä riippuen, sitten tarvittaessa jotain paksumpaa pöksyy ja paitaa perussetin päälle. Mutta jos mennään lasketunajan lähelle, niin ilmojen luulis jo lämpeevän että tarkenee perussetillä fleecen alla. Voihan olla että pukkaa helteet. Itse synnyin ihan kesäkuun alussa ja silloin oli hellettä ollu muutama päivä toukokuun lopusta. Näin oma äitini muisteli loppurutistustaan.

Ihanaa kun voi nukkua päiväunia ihan rauhassa. Ilman niitä vois kyllä väsyttää. Vauvan petivaatteet pitäs pestä ja kai sen pinniksenkin vois kasata oottelemaan. Mutta nyt joudun katsomaan Late Lammasta esikon kanssa.. :)

Tinka, 34+5 (enää 2 päivää 35:seen!!!)

Yhteistyössä