Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Haikara80
Tiuku: Mä en ainakaan tule teille ikkunan pesuun - se on ikävää hommaa :) Mä ulkoistin tämän touhun ekaa kertaa tänä keväänä ja aion tehdä näin myös jatkossa. Meillä on tosin sellaisia jättikokoisia ikkunoita, joita on todella hankala pestä. Kiva kuulla että kääröllänne on kaksoisleuka :)

Mulle iski eilen valtava synnytyspaniikki. Tähän asti en ole jännittänyt yhtään koko asiaa mutta katselin jotain kätilöt-ohjelmaa FST:ltä ja siinä siis synnytyksiä...itkuhan siinä tuli kun sitä katseli ja rupesi todenteolla jännittämään. Alunperin olin sitä mieltä että en ikinä mitään epiduraalia ota, ajattelin sen muistuttavan selkäydinnäytteen ottamista (josta traumoja pelkästään sen perusteella että on katsonut Teho-osastoa ja Housea :)). Sittemmin olen ajatellut sen todellakin ottavani mutta kun katsoin paljon se näytti sattuvan erästä synnyttäjää...

Foxie82
Tiuku: Täältäkään et saa ikkunanpesijää. Sais ees pestyy noi omat ikkunat.

Tinka: Hienoa, että sait kuvan elää normaalia elämää :)

Haikara: Oon kans muutaman jakson kattonu kyseistä kätilöt-sarjaa FST:ltä, liekö jotain itsensä kiduttamista vai mitä. Tosin en oo toistaseks saanu viel mitään pelkoja synnytyksen suhteen.

Ulkona on ihana ilma. 12 astetta näytti olevan lämmintäkin. Pitäis lähtee käymään kaupassa ja jos sit jaksais vaik jatkaa tuota ikkunan pesua. Huomenna ois tarkotus mennä tutustuu synnärille. Oltas voitu mennä jo viikko sit, mut mies ties niistä mulle järkätyistä vauvakutsuista ja ehdotti ite tuota huomista päivää...

Aurinkoista perjantaita!

Foxie, 35+5

punatulkku*
Mihinkäs kaikkeen sitä piti kommentoida kun on niin paljon tullut tekstiä.. :)

-perhehuonetta ei oteta tälläkään kertaa, viimeksikään ei ja mies oli töissä vielä ne päivät kun mä olin sairaalassa

- koruasiasta ei olla täällä viimeksi eikä tälläkään kerrakka sanottu mitään, aika kumma. Viimeksi tosin oli sormukset turvotuksen takia muutenkin pois, enkä oikein muita koruja pidäkään.

-ja ikkunanpesulle ei kiitos. :) Mulle riittää pyykkääminen, esikoisen kanssa ulkoilu ja perussiivoaminen. Katsotaan miten inspiraatio kasvaa sitten kun vavúvaa aletaan "savustamaan" ulos, mutta nyt ainakin saa ihan mielelläänkin olla vielä masussa kasvamassa jonkin aikaa..

Nyt pakkaamaan ja viikonlopuksi reissuun!

punatulkku 36+4

simpsa
Täältäkään ei ikkunan pesijää ole saatavilla. En saa edes noita omia pestyä, taidan lykätä syksylle.

Muuten on tänään ollut todellinen energiapuuska. Ihana ilma houkutteli pihalle ensin aurinkoon istumaan ja sitten päätinkin puuhailla enemmän. Haravoin meidän takapihan ja kalkitsin sen, revin pahimmat rikkaruohon jämät rinnekohdasta, siivosin koko keittiön ja pesin vessan ja kylppärin. Toivottavasti ei sitten kostaudu illalla tai huomenna. Viime viikolla vastaavanlaisen päivän jälkeen en meinannut päästä liikkeelle pariin seuraavaan päivään.

Toisaalta toivon, että puuhailu saisi lapsoselle ajatuksen, että pitäisikö sitä jo tulla ulos masusta. Toivon joka yö, että alkaisi kunnon oireet, mutta eipä niitä kuulu. Ainoastaan uutena on rusehtavia "limaklönttejä" (anteeksi ällöttävyys) valkovuodon joukossa, eli varmaankin se limatulppa pikku hiljaa sieltä irtoaa. Jotain sentään siis tapahtuu... Supistuksia ei ole.

Yöt on edelleen kamalia, illalla ei huvittaisi mennä petiin ollenkaan. Muuten olo on entisellään eli kipuilua ja kovasti.

Mulle ei ole koruista puhuttu neuvolassa mitään, mutta toisaalta ei ole ollut pahempia turvotuksiakaan. Taidan varmuuden vuoksi jättää korut kotiin kunhan lähdön hetki koittaa.

Jotain tapahtuvaksi odotteleva
simpsa, 38+6

Foxie82
Ikkunat ois pesty, kaupassa käyty, muutama vaahtera kynitty sekä haravoitu nuo vaahteran oksat yhteen pinoon. Ihmeellinen energiapuuska iski, liekö sitten tuo aurinko ja lämmin ilma :D

Kaivelin taas tuon listan tuolta parin sivun takaa, kun se sinne taas kerran oli "hukkunut". Jospa vaikka viikonloppuna syntyis uusia vauveleita :)

Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet:
*2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
*2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
*4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
*5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
*7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika (lapsivesitutkimus) / 7.4, poika 2,7 kg
*7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
*8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika / 17.4 poika, 46 cm 2,660 kg
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
*17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
*21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
*22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
*23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
*24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
*25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
*28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Foxie, joka puhaltelee supistustuulia ainakin Aurorahille, Reille ja Simpsalle.

Tiuku 72
Tiuku korjaa pojan painon kohdalleen. Ei kai auta kuin pestä ikkunat itse tai jättää pesemättä =)

Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet:
*2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
*2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
*4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
*5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
*7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika (lapsivesitutkimus) / 7.4, poika 2,760kg
*7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
*8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika / 17.4 poika, 46 cm 2,660 kg
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
*17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
*21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
*22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
*23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
*24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
*25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
*28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Rei
Tiuku, tosi ihana kuulla, että teillä kasvetaan hyvin. Yövalvomisetkin kuulostais kivalta, kun sais kans sen oman pikku käärön! ;)

Mullahan oli kans Aurorah toi streptokokki, joka hoidettiin antibiooteilla. Mutta ei mulla ole seurattu lainkaan, että onko se uusiutunut! eikä ole tullut itselle mieleenkään.. Papereissa pitäisi olla merkintä, että synnytykseen laitetaan antibiootit. Mutta hirmu vähän olen saanut asiasta tietoa, että kyllä pikkasen huolestuttaa vauvan puolesta :(

Mä olen myös miettinyt paljon synnytystä ja sitä, että miten kaikki sitten sujuu. Ja multa on Haikara otettu vuosi sitten selkäydinnestekoe, eikä ollut oikeasti mikään miellyttävä kokemus, sattui ihan tosissaan, vaikkei mullakaan ihan matala kipukynnys pitäisi olla. Tosin sen otti kandi tms. ja lääkäri joutui sitä aikapaljon ohjailemaan.. Mutta jos epiduraali sattuis yhtä paljon, niin taidan mieluummin ottaa ne supistuskivut :)

Simpsa, täällä katsotaan jo kauhulla kelloa, kun on kohta kymmenen ja yö lähestyy. Ei teksi myöskään mieli mennä nukkumaan. Ei siitä vaan enää tule mitään. Viime yö meni valvoessa, kun supisteli koko ajan. Mutta sitten se taas rauhoittui ja jäi siihen. Multa ei mitään vuotoa ole vielä tullut, ehkä vähän enemmän valkovuotoa, mutta ei muuta.

Edelleen kovasti odotteleva
Rei 38+4

...toivottavasti Foxien puhaltelut auttaa :)

Nitta.
Tuosta puudutuksesta pakko kommentoida.. Mulle laitettiin viimes sektioon spinaali ja sekin kyllä sattui kovasti.. Kaikenlisäksi mulle tulee spinaalipäänsärky, joka on sitten korjattava sinne samaan paikkaan uudella piikillä.. Luulen kyllä, että kuitenkin pyydän epiduraalin.
Eilisessä neuvolassa ei mitään ihmeitä.. Vauvan pää tosi alhaalla ja "voi syntyä milloin vaan".. Nyt ei kuitenkaan ole tuntunut mitään kovia supistuksia. Oon kyllä huomannut, että aina kun imuroin, niin sen jälkeen supistelee..
Ikkunat pitäis pestä täälläkin. Ajattelin yrittää ainakin olkkarin ikkunat pestä ensi viikolla, saa sitten uudet verhot paikoilleen.
Viime yö oli huono täälläkin, pikkuneiti tuli aamuyöllä viereen ja sen jälkeen en oikein saanut enää unta. Nyt parina viime yönä oon hikoillut järkyttävästi, aamulla oli tyynykin ihan kostea.. Ja tänään oon sitte huonon yön jälkeen ollut tosi kiukkuinen, harmittaa kun tulee tiuskittua lapselle..
Vaan pitää lähteä vähän laittautumaan, iltapäivällä valmistujaisiin meno.
Nitta 37+2

Rei
Onpas täällä hiljaista pitkästä aikaa.... apua, kaikki muut on synnyttämässä paitsi minä! :) ... tai nauttineet aurinkoisesta päivästä! Täälläkin koko päivä tuli vietettyä pihalla, grillikausi avattua ja syötyä yks ja kaks makkaraa.
Mä yritän täällä selvittää, että tihkuuko multa lapsivettä vai ei... en oikein tiiä, onko ihan vaan vetisempää valkovuotoa vai mitä, hankalaa. No, täytyy yön yli katsoa.

Rei

Tiuku 72
Sama kävi mullakin mielessä että ovatko mammat synnyttämässä vai nauttimassa kesäsäästä. VAikka on kaunis ilma niin täytyy varoa rintatulehdusta. Äitini virkkasi minulle rintalaputkin =) Vähän tuntuu aristavalta. Joillakin tulehdus tulee jo jos käväisee pakastimella.

En tiedä mitä tekis Ainun tuttipulloille. Ostin Aventin pulloja Baby Stylestä ja totesin niiden olevan hyviä - ilma jotenkin solui nätisti pois ja Ainuissa joutuu vääntämään korkkia niin että ilma virtaa nätisti. Nyt on sitten toistakymmentä Ainun vanhaa tuttipulloa kaapissa =( eikä niitä raaski poiskaan heittää varsinkin kun ostin niihin uudet tutit.

Aurorah
Ei paniikkia Rei, täällä ei ainakaan mitään merkkiä synnytyksestä :) Sais Foxie puhallella vähän pontevammin :)

Eilen oli niin mahtava ilma, että tuli touhuiltua pihalla ja lenkkeiltyä. Kävellessä supistaa jatkuvasti, mutta heti kun pysähtyy niin loppuvat kuin seinään. Tästäkin päivästä näyttää tulevan tosi kaunis, täytyy varmaan jatkaa kukkapenkkien rapsutusta :)

Aurinkoista sunnuntaita,
Aurorah 39+2

Foxie82
Täälläkin yhessä kasassa, tosin parempi ollakin vielä jonkin aikaa. Eilen tuli tosin käytyä synnärillä, tosin vaan tutustumiskäynnillä.

Eilen tuli nautittua tuosta auringonpaisteesta sen verta, et nyt kutisee tuosta rintalastan päältä. Oli liian avonainen paita ja auringonpaiste, joten arvata voi mitä käy...

Aurorah: Sun pitää siis kävellä koko ajan, et supistuksen pysyy yllä. Kokeileppas vielä sitä Tiukun ehdottamaa ankkakävelyä lantiota keinutellen ;) Tai sit mun vaan täytyy yrittää puhaltaa kovempaa ;)

Foxie, 36+0 POKS

Taisha.
Juu, ulkona oleiltu täälläkin eikä synnärillä..:) Tosin eipä mun siellä vielä kuukauteen tarvitsis oleillakaan..Kävelystä en pääse nauttimaan, lonkat on tulessa taukoamatta, jopa istuessa ja maatessa, eli liikkuminen on jopa aiempaa hitaampaa ankkavaappua..:( Tivoliin ois tarkoitus tänään päästä, tosin lippujen hinnat on kyllä taas huipussaan, 3 euroa per laite..:)

Supistuksia toivottelen ainakin Aurorahille, Reille ja Simpsalle ja vielä Miidallekin (vai joko te ootte hommissa?..)

Niin, ja mitäs Isabelille ja poitsulle kuuluu?..Onhan kaikki hyvin?..:)

-Taisha 35+6

Haikara80
Täälläkin on vaan pysytty pois koneelta - synnytyksestä tietoakaan :) Virallisesti 10 päivää laskettuun aikaan...jotenkin olen koko ajan ajatellut että vappu ei tänä vuonna kosketa meitä koska meille on juuri syntynyt vauva mutta huonolta näyttää - juhliin on kutsuttu ja kai sinne sitten päästään. Nyt vaan pitäisi jotain päällepantavaa keksiä. Ellei sitten vaikka päästäisi synnyttämään!

Onko muilla sellaista tunnetta että on "nähtävyys" kun kävelee tuolla ihmisten ilmoilla? Ihmisillä on sellainen hölmö, ymmärtäväinen katse päällä :) Tosin Helsingin keskustassa ei saa mitään sympatioita raskaanaolevanakaan...pitää vaan varoa ettei joku tyrkkää mammaa kumoon!

Mukavaa viikonalkua kaikille! Saa nähdä poksahtaako joku tällä viikolla :)

punatulkku*
Heippa!

Kohta se olis toukokuu ovella. :)

Mä olin viikonlopun ihan yksikseni junalla 3,5h matkan päässä kotoa kun vietettiin kaverin polttareita. Oli aika ihanaa nauttia vähän omasta ajasta ja kavereista ennen kuin se oma aika supistuu taas entisestään. Pitkä istuminenkin meni tosi hyvin lukiessa, vaikka vähän sitä jännitin.

Nyt vähän "kiristelee" mahanahkaa, tuntuu että pitäis sitä jotenkin tukea koko ajan ja laitoinkin tukivyön nyt ekaa kertaa tässä raskaudessa (lukuun ottamatta paria kertaa puolivälin aikoihin).

Vappua odotellessa ja ensi viikonlopun uutta reissua häihin. Tällä kertaa autolla. :)

Supistuksia niitä toivoville ja viivytystä niille jotka sitä tarvitsee!

punatulkku 37+1

Tinka77
Huomenta kaikille!!

Nyt kun sain luvan olla "normaalisti" niin touhuamista on riittäny. Täytyy myöntää että kyllä iltaisin on rankaissut kun liitoskivut on ihan toisella tasolla. Suppareita tulee harkkoja, ei kipeitä. Koirilla (2 tyttö parsonia) juoksuaika molemmilla. Niillä on jatkuvasti pilke silmäkulmassa ja saa vahtia.

Tänään pitäs pullottaa sima ja ajattelin aloittaa kokeilemaan maton pesua. Keittiökin on kaaoksessa kun saimme nyt vihdoin ja viimein aikaseks hankkia uudet ovet ja tasot jotka on ollu haaveissa jo KAUAN. Kai mies uskalsi nyt vasta alkaa toteuttamaan kun tietää miten mahdotonta mun on pitää näppini erossa rakentelusta ja levätä. Halusin kunnon kattilakaapin karusellillä ja isäntä tee-se-itse miehenä halus tehä runkomuutoksen itse ja ostetaan pelkkä ritilä. Onneks se saatiin jo melkein valmiiks jo eilen, kyl se jo kerran mietti et oisko se valmis runkokaappi ollu helpompi vaikkakin hurjan paljon kalliimpi.

Eilen käytiin kaverin muksun nimiäisissä. Tyttö sai nimen Lumi-Pepita. Käytiin nyt hiukan mietiskelemään miehen kans että minkäs nimen antas tytölle tai pojalle... Ja saatiin taas lisää vaatteita. Nyt on kyllä jo yli tarpeen ja riippuu kumpi tulee niin on täytyy laittaa sitten osa uudelle kierrokselle. Miehellä on ihan poikaolo ja mulla alkaa nyt sit olemaankin tyttöolo. Onhan tää raskaus ollu ihan erilainen kuin esikoisen joka on tyttö, joten en osaa nyt yhtään aavistella sukupuolta, ehkä tyttö ehkä poika.

Hauskaa viikonalkua kaikille! Katsotaan poksahtaako joku ennen skumppapulloja :=)

Itselläni poksahtaa 36 viikkoa täyteen vappuaattona, heheh...

Tinka, 35+4

Inya
Täällä on suristeltu ompelukoneella koko viikonloppu. Kestovaippoja on jo muutama kasassa ja vielä pitäis lisää tehdä. Ikkunanpesuvehkeisiin en aio vilkaistakaan ihan hetkeen, paitsi jos vapuksi edes...

Te joilla on tuo streptokokki löydetty, miten se löytyi? Oliko jotain oireita vai testattiinko jonkun normikäytännön mukaan? Mä mietin tuota valkovuotoani, kun iltapäivällä alkaa jo huomata, etten yleensä tuoksu kovin raikkaalta - pitänee ottaa puheeksi lääkärissä tällä viikolla.

Täällä oli melko supistelurikas viikonloppu, mutta ei kivuliaita supistuksia. Mies muuten huomasi eilen, että mun huulet on turvoksissa, mikä on jonkun teorian mukaan lähestyvän synnytyksen merkki... Huijui, ei nyt vielä pitäis. Mut totta se on, turvoksissa ne on edelleen, sellaset Angelina Jolie -huulet :D.

Mukavaa alkuviikkoa! Sikäli kun niillä viikonpäivillä niin on väliä...

Inya, 36+2

Foxie82
Hyvää alkanutta viikkoa täältäkin suunnalta!

Haikara: Miehen ja siskoni kanssa käytiin perjantaina pizzalla niin huomasin yhen ukon tuijottavan mun mahaa useampaan otteeseen. Teki mieli kyl sanoo sille ukolle, että etkö oo ennen raskaana olevaa naista nähny.

Iltapäivällä olis sitten toistaiseksi viimenen lääkärineuvola. Hieman jännittää tuo vaa'alle hyppääminen ku omakin vaaka näyttää suurempia lukemia kuin viikko sitten...

Mukavaa aurinkoista kevätpäivää kaikille!

Foxie, 36+1

Rei
:) Turbohuuli-Inya, mulla oli toi streptokokki ihan oireeton. Kun olin sairaalassa viikon synnytystä estelemässä, niin siellä otetuissa kokeissa löytyi. Antibiootti-kuuri ja merkintä lappuihin synnytystä varten. Mutta ei sen kummempaa seurailua tms.

Mulla oli taas viime yö pelkkää supistelua ja torkkumista. Ja supistukset on todellakin kivuliaita. Kunnon polttosupistukset kestivät nyt 10 s., mutta loppuivat taas aamuun mennessä. Mä en tajua. Onko mussa jotain vikaa!! Illalla alkoi supisteleen ja yöllä jo suunnittelin miehen työjuttujakin, että jos aamun valjetessa tai päivällä lähdettäis sairaalaan. Mutta ei.. Nyt on taas ihan "normiolo".

Musta tuntuu Haikara juuri samalta melkein ton sun koko kirjoituksen osalta. Eli vapun olen myös jotenkin ajatellut niin, että meillä olis pieni käärö eikä sen kummempaa ohjelmaa. Nyt voi kuitenkin vissiin ruveta henkisesti valmistautumaan, ettei vielä ole saatu kolmatta perheenjäsentä siihen mennessä. Ja lisäksi julkisilla paikoilla ihmiset hymyilee hassun ymmärtäväisesti, joiltakin tulee aika haikeitakin katseita...Toiset katsoo aika suoraan ja pitkäänkin vatsaa ja supattelee. Joskus siitä tulee jotenkin hyvä mieli ja joskus se ärsyttää pahastikkin.

Kiva Punatulkku, että pääsit lähtemään vähän tuulettumaan! Nyt minä menen suihkuun, vien pyykkiä ulos kuivumaan ja teen jotain hyödyllistä! :)

Rei ja tasan 39

Foxie82
Rei: Elättelin jo toiveita, et olisit lähtenyt synnärille kun ei ollu tuohon mun kirjoitukseen mennessä kuulunu mitään vähään aikaan... noh, onhan tässä vielä aikaa...

isabel*
Haikara, mun kokemuksen mukaan se epiduraali ei tunnu missään kun vertaa niihin jäkyttävän kipeisiin supistuksiin.. eli ottaisin sen ilman muuta. Ja mä siis pelkään piikkejä ja jopa hb:n ottaminen sattuu... mutta jokainen tavallaan.
Meillä sujuu ihan hyvin, pikkuinen syö jatkuvasti ja mä tunnen itseni käveleväks maitoautomaatiks : ) hyvä niin toisaalta. Ollaan jo vähän vaunuiltukin ulkona, ihanan lämmintä on ollut. Nyt mies taas töissä ja esikoinen hoidossa sen kaks päivää viikossa, joten vihdoin ehdin koneelle.
Olin jo odottanu lisää vauvauutisia, mutta te näytätte vielä olevan kotona, koittakaa nauttia vaikka varmasti on jo aika tuskallista. Mä olen nyt vasta alkanu sisäistämään että tuo nyytti tuli kun se tuli, aluks oli niin epätodellinen olo kun olin niin varma että toukokuulle mennään.
Me oltiin esikoisesta perhehuoneessa, nyt toisella kertaa ei, kun mies oli kotona esikoisen kanssa.
niin ja mikä ihme siinä on että ihan etäisetkin sukulaiset soittelee ja kyselee että riittääkö mulla maito vauvalle... todella ärsyttävää!! Mä ärsyynnyin tuosta kovasti jo esikoisen kohdalla, mutta en osannu vastata ilkeesti takasin, enkä näköjään osaa nytkään vaikka mieli tekis. mitä se kellekään kuuluu kuin paljon maitoa mun rinnoista tulee... mun mielestä se on kovin henk.koht.asia, josta en tykkää puhua. vaikka siis maitoa riittää vaikka ja kuin. en mäkään niiltä kysele että no kuinkas, toimiiko suoli kunnolla tai muuta vastaavaa. siis mun rinnat on edelleen ihan yhtä paljon mun ja sellanen mitä en tykkää koko maailman kans jakaa vaikka se vauva niistä sen ravintonsa saakin. sori piti vähän tilittää : )
me saatiin ihana karvapuku kokoa 50 vauvalle, olin just meinannu lähteä sellasta ostamaan kun se ressu ihan katoaa tuon 62 kokosen fleecen sisälle. ja tuo 50 kokonen puku menee ihan varmasti koko kesän tuolle sintille, kyllä se niin pieni poika on. ja kiva kun muutenkin ollaan nyt saatu noita 50 kokosia vaatteita, esikoiselle niitä ei juurikaan ollut mutta sillä olikin hieman enemmän lihaa luiden ympärillä. on se vaan niin paljon mukavampi kun vaatteet on sopivan kokosia.
nyt nälättää, ja vauvakin alkaa heräilemään syömään.
Mulla muuten kans jäi se ikkunoiden pesu kokonaan... kun nyt en ainakaan ala sitä tekemään, en ehdi, jaksa enkä uskalla alkaa hankkimaan tulehdusta rintoihin.
Toivotaan pian lisää vauvauutisia!

isabel ja nyytti

Rei
Jes, täällä irtosi limatulppa! Selvästi sitkeää, kirkasta limaista eritettä ja vähän veristä/rusehtavaa. Jos joku halusi selkeän kuvauksen ;) Nyt tuijotan sokeana lausetta "limatulppa irtoaa yleensä 1-7 päivää ennen synnytystä". Eli joskos tässä kohta jotain... Supistellut on nyt päivälläkin, mutta vielä maltillisesti.

Isabel, ihanaa kuulla sun kuulumisia! :)

Mä olen nyt niin täpinöissä, etten malta kirjoittaa enempää. Odotan vain, että synnytys käynnistyis nyt ja heti!
Foxie, kirjoittelehan neuvolakuulumiset!

Rei

Milla¤
Jee, Rei! :) Kohta olet hommissa! Tai ainakin piakkoin.
Mulla irtos esikoisesta limatulppa klo 23 ja lapsivesi meni 24 ja minut piti leikata yöllä noin kello 14, kun paikat alko jo niin aueta ettei voitu oottaa aamuun.
Toivonki että tästä toisestaki toiminta olis yhtä nopeaa, vaikka synnytystapa onki eri :)

Tinka, iteki olin miettiny yhdeksi nimivaihtoehdoksi tuota Pepitaa, jonka kaverisi oli antanut lapselleen. Onhan se sievä nimi, mutta ehkä "liiankin" sievä (?). Katellaan päädytäänkö perinteisempään vaihtoehtoon..

Kiva käydä täällä aina lueskelemassa kun juttua tulee niin paljon ja eletään jänniä aikoja!!

Pakko vissiin alkaa vääntämään munkkitaikinaa...
-Milla¤ 36+4

ps.Tänään oli neuvola, painoa oli tullu runsaasti..jotaki reilu 700 g/viikko :S
Mutta muuten kaikki hyvin!

Foxie82
Neuvolasta kotiuduttu. Ehkä se on uskottava, että kyllä se täälläkin toisinaan supistelee, mut ei mitenkään kovin kivuliaasti. Kohdunsuu oli erittäin pehmeä ja kanavaa jäljellä 2 cm eli jotain edistystä on tapahtunut :D Painoa tullut se normi n. 800g/viikko. Oikein yllätyin ku hyppäsin vaa'alle ku näytti vähemmän ku kotivaaka. Sf-mitta pysyny muuttumattomana viikontakaisesta eli on 36 cm. Neuvolatädin mielestä toi mun maha on niin nätisti tuossa edessä... Ai niin ja lekuri oli sitä mieltä, ettei välttämättä laskettuun aikaan asti mennä. Jostain syystä mul on ollu sama kutina alusta asti.

Rei: Siitä se lähtee... jospa vaikka vapuks saisitte nyytin syliin :)

ääh, pakko tarttuu imuriin, selkäkivunkin uhalla ku vieraita tulossa neljän maissa ja mieski tulee vasta illalla kotiin.

Tsemppiä ja supistustuulia kaikille niitä kaipaaville..

Foxie

Yhteistyössä