Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Taisha.
Mahtavaa Rei! Toivotaa, että tuosta lähtis vauhtiin..:) Mä en ole limatulppia kummassakaan aiemmassa raskaudessa bongannut..

Ja Foxiellakin oli tapahtunut edistystä, se helpottaa kummasti synnytystä, kun kohdunsuulla on jo valmiiks tapahtunut toimintaa..:)

Mulla on tänään valaspäivä..:( Nestettä kertyy ihan tolkuttomasti ja liikkuminen on yhtä lyllertämistä..Sen puoleen olisin täysin valmis synnyttämään jo..:) Jos samanlainen painonkertyminen jatkuu loppuun saakka, mä ehdin hyvinkin kerätä vielä reilu kolme kiloa ja sit tehdää jo ennätyksiä..pöh ja vali vali..

Supistuksia kaikille, kenen aika on..:)

-Taisha 36 tasan

Aurorah
No niin Rei, kohta pääset tositoimiin :) Perästä tullaan; itselläkin tänään vähän limaista vuotoa..muutenkin tosi outo olo, koskee vähän jokapaikkaan ja hermo tosi kireällä.

Mulla muuten se streptokokki ei oireillu muuten ku supistuksilla, joita en kyllä osannut siihen yhdistää koska supistellut on aiemmissakin raskauksissa. Äitipolilla sitten varalta ottivat näytteen josta se löytyi. Nyt on toinen antibioottikuuri menossa; varalta jos sattuu tän viikon aikana vauva syntymään. Tipan kautta kun en varmaan ehdi antibioottia saada kun on niin nopeita ollu synnytykset.

Aurorah 39+3

Haikara80
Onnea Rei ja kenties Aurorah - vauvauutisia odotellessa :) Tännekin oireita ja nopeasti, kiitos!

Isabel: En ole siis tehnyt mitään päätöksiä suuntaan tai toiseen tuon kivunlievityksen suhteen. Epäilen että siinä vaiheessa kun on kovia kipuja sitä saattaa olla erittäinkin vastaanottavainen mille tahansa, jonka luvataan helpottavan!! Kaiken maailman piikit vaan pelottaa ja inhottaa...

Mullakin muuten todettiin polikäynnin yhteydessä streptokokki, lääkäri vaan sanoi että synnytyksessä sitten antibioottitiputus ja sanoi samalla että se on todella yleinen. Ei siis mitään oireilua, ellei supistukset sitten johtuneet siitä...?

Tinka77
Huomenta kaikille,

Huomasi kyllä eilen illalla että eipä sittenkään tartte touhuta liikaa. Oli messevät liitoskivut ja suppareitakin tuli pari. Noh, jos tänään sitten rauhallisemmin. Huomenna ois neuvola, tarkastetaan mun paineet :=)

Sormukset ei enää mahdu tassuun, on sen verran turvotusta jo kehissä. Ostin pari orvokkia, pakko saada jotain piristystä parvekkeelle.

Odottelen täällä josko jotain jollain tapahtuis.. :)

Tinka, 35+5

Taisha.
Minä myös tulin kurkkaamaan, joko ois jollain uutisia..Hetihän ne tietysti pitää koneelle päivittää, jos synnyttämään on lähtenyt..;P

Mullakaan ei enää ole viikkoo sormukset olleet käytössä, hieman on alaston olo ilman..:)

Pitäis keksiä jotain hyödyllistä tekemistä, eikä roikkua täällä netissä..Pari kaappia ois vielä siivoamatta ja ikkunat pesemättä, mut taidan vielä viikolla siirtää ikkunan pesua..jos vaikka alkais sadekausi tms..

Suhteellisen monella on todettu tuo streptokokki, itsellä ei ole sitä testattukaan.. Näin yhden brittiläisen dokkarin, missä kovasti kehotettiin vaatimaan testiä, sillä ehkäisevä hoito on helpompi, kuin mikäli vauva saa synnytyksessä tartunnan.. Vaan mene ja tiedä, luulisi, että siihen täälläkin kiinnitettäisiin enemmän huomiota..

-Taisha 36+1

Inya
Isabel, kiva kuulla teidän kuulumisia pikkuisen kanssa :). Mä olen yrittänyt etsiä kivaa pientä vanupukua, mutta toistaiseksi huonoin tuloksin. Ainoa löytynyt on lähimarketin harmaa "kana"puku - yääh. Unisex-linja vaatteissa on musta kiva, mut en mä siitä kanasta niin välittäis...

Rei, lupaavalta kuulostaa! Puhaltelen supistustuulia sinnepäin =).

Mun sokerirasitustesteistä löytyi yksi kohonnut arvo, joten kai sitä pitäis sit kiinnittää ruokavalioon huomiota. Neuvolantäti neuvoi puhelimessa, että liikuntaa voisi sitten lisätä - mitenkähän sitä lisätään, kun muutaman ripeän kävelyaskelen jälkeen alkaa yleensä supistaa. Pitänee tentata ensi viikolla neuvolassa, että kävelenkö ilkeä irvistys naamalla supistusten kanssa vai pidänkö liikkumisen nykytasolla ;). En muuten tiennytkään, että streptokokki vois vaikuttaa suppareihin - no on ainakin mitä kysyä, kun tällä viikolla olen menossa lääkäriin (yksityiselle).

Inya

miida
Hello! Viikko laskettuun aikaan, ja ei ihmeempiä tuntemuksia että synnytys olisi lähellä! Yöt on ollut levottomia ja tukalia. Jos herään vessaan, niin sitten ei uni meinaa tulla millään. Närästys yms. vaivat on tullut kuvioihin. Jos juon yöllä vaikka vähänkin vettä, maha alkaa pitämään "ääniä" kun se vesi kuplii siellä.. Ei kiva. Koita siinä sitten saada unta kun ei mikään asento tunnu hyvältä.

Supistusrintamalla ei paljoa tunnu tapahtuvan. Vähän supistelee ja napakammin kun ennen, mutta ei silti mitenkään kipeästi, tai erityisen toistuvastikaan. Huokaus..

Pitäs meillekkin hankkia vauvalle vielä paksumpi haalari ulkoiluun, ettei toinen paleltuisi. Ollaan tosin saamassa villanuttu + housut, jotka on kai ihan pikkuista kokoa. Muuten ei enää varmaan tuu hommattua mitään vauvalle? Mies suunnitteli kyllä unipussia, mutta senkin ehtii kai vähän myöhemminkin.

Hyviä vauvatuulia kaikille... Katsotaan alkaako tällä viikolla jo tapahtua!!

miida 39+0

Foxie82
Taisha: Täällä tänään valaspäivä... Huomaa, että on eilen tullu oltua jalkojen päällä' useampi tunti putkeen sekä jääny tuo juomapuoli hieman vähemmälle.

Jokohan simpsa on lähtenyt nyytinhakumatkalle kun ei ole muutamaan päivään mitään kuulunut?

Jotain järkevää tekemistä tosiaan pitäis keksiä, eikä vaan roikkua täällä. Tosin tänään on hieman vetämätön olotila, joten jospa sitä vaan laiskottelis.

Foxie, 36+2

punatulkku*
Jännää Rei ja Aurorah!

Juu, laiskottelu rules. :) Mä oon nyt kaksi päivää reissun jälkeen vaan ollut kotona, istunut koneella tai levännyt suurimmaksi osaksi. Äsken jaksoin käydä kaupassa, kun ensin keräsin voimia päiväunilla.. Mulla on ollut sellasta jatkuvaa kiristystä liikkeessä eilen koko päivän ja tänään, niin siksikin oon ottanut rauhassa. Ja aamulla ehdin kunnolla säikähtää kun vauva ei meinannut millään liikkua vaikka miten tökin ja silitin. No, onneksi se sitten heräsi ja myllersikin niin että ei tarvinnut taas huolestua.. mutta siis kai ne on supistuksia nuo kiristykset, vaikka tuntuu kummalta että ne voi kestää niin pitkään, oikeestaan siihen asti että levähtää. Nyt on aamun jälkeen ollut jo parempi olo, että kai se polttarireissu sit vaan tuntu..

Vauva painaa välillä niin kovin tonne alas, että pelkää että vedet menee.. ja sitten tuli mieleen, että en oo miehelle muistanut sanoa, että pitää nyt puhelimen koko ajan hollilla töissä. Aika kamalaa olis jos pitäis lähteä synnyttämään ja pitäis vaan laittaa viesti että tuu suoraan töistä tänne synnärille.. No mut ei mulla varmastikaan vielä ole lähtö edessä, kunhan tuli mieleen. :)

Muutenkaan en haluis että synnytys alkais vesien menolla, jos sit ei tuukaan supistuksia. Kun section jälkeen ei mielellään käynnistellä, koska tipoilla aikaan saadut supparit voi olla leikatulle kohdulle liian voimakkaita.. eli toivomuksena olis että alkais suppareilla, ei liian aikasin (kun tulossa muutenkin pieni vauva) mutta ettei menis ylikään paljoa. :)

Mukavaa iltaa ja hyvin nukuttua yötä kaikille!

punatulkku 37+2

Aurorah
Punatulkku, mulla on sama juttu tuon kiristelyn kanssa; kun liikkuu niin maha on oikeastaan koko ajan kireä ja pinkeä..loppuu sit kun esim istuu. Välillä sattuu varsinkin ylävatsaan tosi kipeästi, ihan kuin joku lihas tai jokin olisi tosi kireällä tai krampissa.

Mullakin meni tämä päivä lepäillessä, eilinen siivous tuntui kyllä kropassa. Nyt yötä vasten alkaa taas jännittämään, limainen vuoto on lisääntynyt ja alavatsaa ja -selkää jomottelee mukavasti..josko tänä yönä tapahtuis jotain?! Ylihuomenna on oma synttäripäivä, hauskaa jos vauva syntyy samana päivänä :)

Makeita unia,
Aurorah 39+4

Milla¤
Oi Aurorah, sullahan noita viikkoja onki paljo. No, toivottavasti pääset pian synnyttämään :) Ehkä jo huomena!

Piti sitä tulla vaan kommentoimaan, että mulla on myös nyt pari päivää kiristäny, mutta alavatsaa kylläki! Olen tulkinnu supistuksiksi..mutta kovin pitkäkestoisiksi(?). Ja vauva punkeaa itteehän syvälle lantioon välissä niin että tosissaan sattuu! Paineen tunnetta on alavatsassa etenki iltapäivästä.

Nyt ei muuta ku öitä!
-Milla¤ 36+5

Aurorah
Huoh, täällä vieläkin kokonaisena..nyt kyllä asennoidun ihan siihen tiistain käynnistykseen, onpahan sitten iloinen yllätys jos vauva syntyy sitä ennen :)

Milla, mulla on kans ollu jo pidemmän aikaa paineen tunne tuolla "alhaalla"..vauva on tosi pitkään roikkunut matalalla, johtuu varmaan ihan siitä. Ja nyt kun paikat on jo auki, niin tuntuu tosi ilkeästi välillä "pullistelu" tuonne emättimeen kun vauva liikkuu. (Sori yksityiskohtainen kuvaus jos jotakuta sattuu ällöttämään).

Nyt on kyllä tosi blaah-olo kaikinpuolin, ilma on harmaa ja mikään ei oikeen huvita. Jos vaikka kattelis digiboksilta nauhotettuja ohjelmia koko päivän..huomenna jaksais taas olla pirteämpi.

Päivänjatkoja,
Aurorah

Foxie82
Täällä kanssa herätty harmaaseen päivään. Kauppaan pitäis suunnistaa jossakin vaiheessa.

Aurorah: Eipä mua haittaa nuo yksityiskohtaiset kuvaukset.

Kaivelin tuon listan valmiiksi, jospa ennen vappua saisimme vielä vauvauutisia. Reistäkään ei ole kuulunut mitään pariin päivään...

Toukokuun 2009 odottajat/Syntyneet:
*2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
*2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
*4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
*5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
*7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika (lapsivesitutkimus) / 7.4, poika 2,760kg
*7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
*8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika / 17.4 poika, 46 cm 2,660 kg
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
*17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
*21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
*22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
*23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
*24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
*25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
*28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Foxie, 36+3

Tinka77
Heippa,

Tosiaan, Reistä ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun limatulppa irtosi.. hm... saattaa olla että Foxien laittama lista saa täydennystä.

Täällä mennään tasaisesti, neuvolassa ei mitään ihmeitä. Mitä nyt painoa oli tullu hiukkasen, kiitos turvotuksen ja parien juhlien viikon sisällä.

Hiukan oli ylä verenpaine noussut, nyt päästiin jo 118. Mutta on kyllä tullut touhuttuakin, akvaariot on putsattu. Yks matto pitäs vielä pestä. Yönukkuminen on menny ihan pee:lleen parina yönä. Oiskohan touhuilulla osansa. Tänään en ehtiny nukkumaan edes päikkäreitä ja mies ois raahaamassa mua kauppaan ja Ikeaan. sillä on energia puuska ja mulla energia on nolla.

Pakkasin eilen sairaalakassinkin kun supistukset taas muistuttivat asiasta. Täytyykin tulla aina kurkistelemaan joko Reiltä tai muilta olis tullut uutisia!

Tinka, 35+6

Haikara80
Täälläkin saamaton päivä, nuo neuvola-ajat aamuisin saavat koko päivärytmin sekaisin kun pitää niin aikaisin lähteä liikkeeseen! (kellekään työssäkäyvälle ei viitsisi valittaa kuinka hankalaa on päästä tuohon alle 500 metrin päähän kymmeneksi :)) Vauva on kiinnittynyt, paineet sun muut ihan samoissa lukemissa kun ennenkin. Jatkuvan kutinan vuoksi sain lähetteen huomiseksi labraan ja maksa-arvot siis otetaan, en tosin usko että on mitään koska ei kutise kämmenistä tai jalkapohjista...mutta kun mikään rasvaus ei tunnu auttavan! Iho on varmaan äärimmilleen venytettynä :)

Olo on nyt joka päivä huono aina jossain vaiheessa päivää eli viime viikon täysi energisyys on mennyttä - toisaalta iltaa kohden olo on kohentunut ja lenkkeily maistunut. Mutta päikkärit ovat taas palanneet kuvioihin!

Sairaalakassi on pakattu, miehelle muistutettu että puhelimeen kannattaa vastata ja sitä kuikuilla päivisin - vauva voisi siis tulla jo! Pelkäänpä vaan että menee salettiin kaksi viikkoa yli.

Rei on tosiaan loistanut poissaolollaan - luulen että vapuksi saatiin siellä vauva :)

Haikara 38+6

Foxie82
hmm, jokohan useampikin palstalainen on synnärillä kun on ollut näin hiljasta?

Ajattelin hieman piristöää tuota listaa, jos vaikka toimis nuo koodit...

2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
[.color=blue]7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika / 7.4, poika 2,760kg [/.color]
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
[.color=blue]8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika / 17.4 poika, 46 cm 2,660 kg[/.color]
14.5.09 Nitta, toinen
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Foxie82
uus yritys

2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika / 7.4, poika 2,760kg
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika / 17.4 poika, 46 cm 2,660 kg
14.5.09 Nitta, toinen
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Tinka77
Huomenia,

Nyt on kyl tosiaan ollu hiljasta... Missäs Simpsa ja Miida ovat?? Haikara80 sopisi kyllä mukavasti tuohon kahden sinisen väliin.. :)

Täällä touhuilut jatkuvat, mut nyt on kyllä energiapuuskat aikas vähissä. Pyykit sain peseytymään. Tänä aamuna yritin pötkötellä mut esikoinen oli niin innoissaan hoitopaikan vappunaamiaisista (klo7.30) että eihän siitä rauhassa pötköttelystä mitään tullut. Ja sit kun rauha laskeutui taloon niin uni ei enää tullu.

Aamulla siinä pötkötellessä tuli pari suppariakin, ehkäpä siellä pehmitellään paikkoja :=)

Tinka, 36+0 (jee, 36 täynnä! Vielä viikko niin ollaan täysiaikaisia)

Taisha.
Rei on selkeästi jo jakautunut, kun ei mitään kuulu..:D

Täällä on takana tooodella huono yö, selkää särki ja väliin oli joitain supistuksiakin..josko täälläkin paikat jatkais pehmenemistään..pää ainakin on jo niin alhaalla, että seuraavaksi siirtyy jo ulkopuolelle..Kuopuskin tuli meidä väliin nukkumaan kolmen aikoihin ja hääräsi siinä sitten unissaan, riisui mm. housut ja sukat täydessä unessa..:)

Olin eilen kasvo-, käsi- ja jalkahoidossa ja kuvittelin pääseväni rentoutumaan..No, osin se kyllä onnistuikin, mutta tää kosmetologi hosui minkä ennätti, väliajat tekstasi/riiteli miehensä kanssa siitä, kumpi nyt hakee lapsen hoidosta.. Ja se stressi heijastui sitten hoitoon..:( sain kotona sitten viilailla loput kynsistä yms, kun ei tullut ihan täydellistä lopputulosta..Hieman jäi harmittamaan..

Muutoin on ihan rauhallista, vappua vastaanotetaan keskenämme rauhallisesti..huomenna ois kaverin polttarit, mut taidan joutua jättään ne välistä, kun kävely on elämää kivuliaampaa..:( enkä kyllä suoraan sanottuna jaksa oikein innostua vappuisesta örvellyksestä, mitä kaupunki on taatusti tulvillaan..No joo, olenpa minä taas positiivisella mielellä..

Hahtuvalankaa tilasin alkuviikosta, sen pitäis tulla tänään, niin ehdin vielä parit villahousut tekemään, toivottavasti..:) kuopuksella aloitettiin kestoilu vasta 5kk:n ikäisenä, jote vastasyntyneelle ei meillä vielä juuri vaippoja ole, harsoilla ja villahousuilla sekä äp:n vaipoilla ajattelin aloittaa..

Mitäs vielä..? Ai niin, hienon listan Foxie on saanut aikaiseksi, pysytään hyvin laskuissa sukupuolijakaumasta..:) Nyt hieman vaaleanpunaista kehiin tytöt! Aurorah, Miida, Haikara ja Simpsa?..:) Simpsa tosin ainakin lisäilee sitten sinistä listaan..:)

Sitte aamupäiväunille ennen imurointia,

-Taisha 36+3

miida
Mä oon täällä vielä!! Taitaa tulla oikeesti se toukovauva, kun huhtikuu alkaa jo loppumaan. :) Tän aamun tuntemuksia: huono olo!!?? ihan yhtäkkiä.. pitänee lähtee koneelta ja käydä haukkaamassa raitista ilmaa, jos se siitä helpottas. Eilen vauva meuhkasi mahassa niin paljon että teki kipeetä välillä. Alavatsaa ja kohdunsuuta(?) vihloi ikävästi. Sitten on menkkakipumaista jomotusta mahalla ja alhaalla.

Tänään jos sais siivottuukin vähän! Illalla miehen kaverin luo. Mies meinas ottaa muutaman oluen, toivottavasti ei tuu lähtöö synnyttämään :) (nyt kyllä tuntuu siltä että ei VARMASTI oo lähtö lähellä, usko mennyt että syntyisi lähiaikoina!!)

Hyvät vaput kaikille tasapuolisesti!!! :O)

Nitta.
Tännekään ei mitään ihmeitä. Esikoinen viimeistä päivää hoidossa.. Tarkoituksenani ois käydä tänään kelalla, ostaan vappukivaa tytölle ja vielä kukkapuska hoitajalle. Niin ja olkkarin ikkunat ajattelin pestä. Eilen illalla supisteli taas pitkin iltaa. Vähän tuntuu taas flunssa helpottaneet, toissapäivänä oli vähän lämpöä ja edelleen saa niistää.
Aika vetämätön olo muuten ja laiskottaa kovasti. Empä eilenkään juuri mitään viittinyt tehdä, vessat sentään sain pestyä ja ruuan laitettua. :)
Maanantaina taas neuvola, vaikka eipä siellä enää muuta tehdä kuin verenpaineet sun muut normaalijutut. Tänään onki 38 viikkoa täynnä, eli alkaa se +-2 viikkoa aika.
En vielä ole löytänyt sitä haalariakaan pikkuiselle, tosi huonosti on kyllä nyt ollut valikoimia, täynynee käydä vielä parista kaupasta katsomassa.
Minäkin olen sairaalakassia pakannut jo valmiiksi, toki jotain puuttuu, mutta ne ehtinee lisätä sitten lähtöhetkellä.
Vaan nyt aamukahvin keittoon ja sitten jotain tekemään "to do" -listasta.
Oikein mukavaa Vappua kaikille!!!

Nitta 38 tasan

Foxie82
Täälläkin huonosti nukuttu yö takana. Uni ei vaan tullut tai tuli, mutta pienissä pätkissä. Aina kun heräs niin meni jonkun aikaa, ennen kuin nukahti uudestaan...

Ajattelin hieman aikani kuluks eilen piristää tuota listaa ja nythän siitä sitten samalla näkee kumpaa sukupuolta tulokas on ollut :)

Tinkalle onnittelut tasaviikoista!

Taisha: Aikasta tökerö kosmetologi sulle sattunut :( Omat asiathan eivät saisi vaikuttaa työntekemiseen, ainakaan asiakaspalvelussa...

Illalla olis tarkotus lähtee viettämään kaverin synttäreitä. Pitkästä aikaa pääsee niitäkin juhlimaan. Yleensä meillä on ollu vappupippalot, mut jostain syystä tänä vuonna kukaan ei ole edes kysellyt niiden perään...

Hauskaa vappua kaikille!{/color]

Huomenna se olis sit jo toukokuu!!!!

Foxie, 36+4

Yhteistyössä