Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Haikara80
Inya: Meillä on Teutoniat mutta silloin harkintavaiheessa juuri nuo Britaxit oli top vitosessa :) Me ostettiin käytetyt vaunut, on ihan kun uudet ja maksoi alle 300 euroa.
Britaxin kaukalon luulisin käyvän niiden omiin vaunuihin, Teutoniaan sopii Britax sekä MaxiCosi. Vigour 3+ on kyllä tosi pienet vaunut eli varmasti menee pieneen tilaan. Meille tulee erikseen rattaat, joita voi käyttää heti alusta asti- ne saa ihan makuuasentoon ja siihen sopii kantokassi päälle, Teutoniat ovat käytössä kun mennään vaunulenkeille!

Ulkopuolinen: Vauvoillehan myydään omia pikkuhousuja, ehkä sellaisia voisi kokeilla? Itse olin ajatellut että unipussiin mentäessä on pyjama päällä mutta voi kyllä olla ihan liikaa silloin päällä...?

Rei
Mipsa, Reiman tehtaanmyymälät sijaitsevat Kankaanpäässä ja Parkanossa. Ainakin näin Tampereen seudulla asuessa ihan kohtuullisen matkan päässä ottaen huomioon, kuinka halvalla sieltä saa Tutan ja Reiman vaatteita. Noita vauvojen Tutan pikkuhousujakin oli muuten tuolla Reimalla 0,50 euron hintaan :)

Tiuku 72
No tulipa käytyä viimeisessä neuvolalääkärintarkastuksessakin. Kohdunsuu oli hieman auki ja pituuso oli 1,5cm. MInä en kyllä ymmärrä alkuunkaa noita mittoja mutta en ymmärräkään ihmisen anatomiasta mitään. =)

Onko vauvojen pikkuhousuja vielä myynnissä? Ennen niitä käytettiin kun oli käytössä muovit ja vaipat erikseen etteivät vaipat lähde liian helposti pois. Nykyään kun on vaipat kunnollisia niin eipä niillä pikkareilla ole käyttöä. No ehkä kestoilijoille.. Minä en kyllä aio ostaa ainuttakaan pikkuhousua =) - tai no parempi olla vannomatta. Kesällä pitää suojata auringolta ja hyttysenpistoilta.

Rei
Mulla on Tiuku viimenen neuvolalääkäri viikolla 38. No kai ne vaihtelee kunnittain. Tänään oli ihan normi neuvola. Kaikki tuntui olevan kunnossa. Sf-mitta oli tipahtanut viikon takaisesta. Selittyi ilmeisesti sillä, että vauva on laskeutunut. Oli kuulemma pää ihan tuonne alas laskeutunut, mutta ei vielä ihan kunnolla kiinnittynyt.
Tiuku, toi pituus lienee sulla siis synnytyskanavan pituus. Mulla on samoissa lukemissa, sehän menee nollille synnytykseen.

En mäkään monessa paikkaa noita pikkuhousuja ole nähnyt, mutta Tutta ainakin tekee. Enkä minäkään aio ostaa. Sain äidiltä ja siskolta niitä kasan, kun äiti on säilyttänyt mun ja siskon vanhoja. Oli ihan priimakuntoisia ja tosi retroja :) Saas nähdä tuleeko käyttöä.

Rei 35+2

Mipsa
Unipusseista: meillä nuo isommat mallit on lyhythihaisia, joten aina on käytetty bodya alla. Joten en ole moiseen ongelmaan törmännyt. Tai hetkinen, on kai oikein kesäkuumalla oltu pelkällä vaipalla. Mutta silti vaipan kanssa ei ole ollut ongelmaa.
Unipusseja on muuten paljon erilaisia ja eri materiaalista. Joten vaikea sanoa onko body liikaa vai ei.

Haikara80: rv 34 ja vauva on laskeutunut. Vau! Siis toivoa on. Odotan niin sitä, jos vaikka se auttaisi tähän närästykseen. No on siihenkin vielä parisen viikkoa. Pakko vaan ajatella, että kyllä se aika nopeasti menee. En muista koska on aikasemmin laskeutunut. Jotenkin muistelen, että ei vielä tuossa vaiheessa. Mutta niinkuin sanoin, toivossa on hyvä elää.

Isabel: Ei ollut tarkoitus vähätellä rintakumin käyttöä. Kuten kerroit, se on sinulla ollut hyvinkin tarpeellinen. Tuli vain ensimmäisenä mieleen, että imuotteen täytyy olla väärä, jos vauva saa rinnanpäät verille.

Mipsa 32+3

Tinka77
Hellou,

Täällä ne voimat käy vähiin ennen kuin loppuu. Närästys on huipussaan. Juttelin tänään lähiesimiehen kanssa ja sovittiin että lepään saikulla perjantain. Tänään mies haki autolla töistä kun kaikki käveleminen laukas napakan supparin ja sattui sen verran ettei voinut kävellä. Ajattelin että bussiin en kyllä taaperra ja kituuta kotiin. Huomenna käväisen töissä ja liikun mahd vähän mihinkään. Sitten pe lepoa että jaksan vielä ens viikolla töihin. Mutta jos tää jatkuu niin pakko vaan käydä lekurissa ja luulen että saikkua tulee loppuajaksi (enää ens ja sitä seuraava viikko töitä).

Massu on isohko ja heti pääsiäismaanantain jälkeen tiistaina ois neuvola.
Nyt täytyy ens viikonloppuna aktivoituu ja käydä maalikaupassa ja ostaa pinnansängyn ruuvit ..

Terkkuja kaikille ja tsemppiä täältä sohvan pohjalta,

Tinka, 31+6

simpsa
Täällä on myös vika neuvolalääkärikäynti takana (siis se toinen koko raskausaikana). Lääkäri sanoi heti alussa, että tuntuu isokokoiselta lapselta ja olisi jo nyt täysiaikaisen kokoinen (eli ehkä noin 3 kg) ja selviytyisi hyvin vaikka tulisi heti. Painoarvio täysiaikaisena noin 4kg ellei hiukan enemmänkin, siis siitä lääkärin mahan päältä tunnustelemana. Joten ei ihme, että vatsa on tukala ja pinkeä koko ajan. Alavatsaa särkee ympäri vuorokauden, kävely ja liikkeet (sekä omat että vauvan) sattuu. Jalkojen päällä ei jaksa olla lainkaan. Vaavi oli kiinnittynyt jo alas, joten enää ei pelkoa, että palaisi perätilaan, kohdun suu ei ollut alkanut aukeamaan, mutta kohdun kaula oli jo selvästi lyhentynyt, lääkäri sanoi kuitenkin, että ei se sieltä vielä ihan heti ole tulossa.

Oli kuulemma supistus päällä silloin tunnustelu hetkelläkin, mitä en itse ollut mieltänyt supisukseksi, voivat siis olla aika epämääräisiäkin. Mulla vatsa voi olla pitkään tosi pinkeä, särky alavatsassa kovaa ja selässä menkkajomotusta. Lääkärin kuvaama muutaman kymmenen sekunnin kovettumisia, jotka laukeaa, ei ole ollut lainkaan. Eli noita epämääräisiä mulla on lähes jatkuvasti ja näköjään siis kipeitä...

Eli periaatteessa kaikki hyvin vaavin kannalta, mikä tietysti on tärkeää. Itsellä tämä vointi on vain yhtä kärvistelyä. Refluksinärästys jatkuvaa, eli polttelee kurkussa lähes koko ajan, tukkoisuutta, kipuja... On tämä ihanaa. ;)

Tulipas valitettua omaa napaan, oli vain taas vaikea yö.

Itse olen ensisynnyttäjä, joten en tiedä rintakumien tarpeesta. Ostin kuitenkin yhden paketin jo varalle varmuuden vuoksi, koska nännit ovat olleet monta kuukautta jo valmiiksi kipeät (ja sitä maidon tihutusta ollut vuoden vaihteesta lähtien).

Joskus aikaisemmin kyselin niistä tuttipullojen keittelystä ja ostin neuvojenne mukaisesti uudet tutit pulloihin. Tosiaan niinhän siinä tuttipakkauksen kyljessä lukee, että suositellaan vaihdettavaksi parin kuukauden välein.

simpsa ja 35+

Haikara80
Käväisin eilen Hulluilla Päivillä ja mukaan tarttui pari bodya ja tuttipulloa. Onpa aika hurja meno siellä lastenosastolla - vaunuja ja pyöreämahaisia joka puolella, jotkut tuoneet jopa pariviikkoisia vauvojaan mukanaan...!! Itselleni en ostanut mitään, tuntuu jotenkin toivottomalta vielä ajatella kesävaatteita ja niissä esiintymistä. Painoa on nyt tullut 11 kg ja kaikki lihakset (juu, olin tooosi lihaksikas ;)) ovat kadonneet ja tilalla on outoa löysää!

Melkein viikko meni ihanassa energiaeuforiassa mutta eilen iski takapakkia - tuli sellainen väsymys ja heikotus että piti ottaa parin tunnin unet ja sitten vaan loikoilla sohvalla loppupäivän.

Nyt ajatuksissa pieni ulkoilu ja sitten noita viimeisiä koulutöitä.

Simpsa: Hui! Sieltä onkin iso kaveri tulossa...
Tinka: Lepoa, lepoa. Ei siihen oloon muu auta! Nyt kannattaa levätä kun siihen on vielä mahdollisuus.
Rei ja Tiuku: Mä oon törmännyt noihin vauvan pikkuhousuihin ainakin Polarn o Pyretissä ja Name It- kaupassa...vaipat kun nykyään on "housut" niin en tiedä kuinka yleisesti ne on käytössä? Meillä ei ainakaan ole yhtään kappaletta hankittuna :)

Haikara80 35+1

Aurorah
Mullakin oli eilen neuvola..epäilin siellä ääneen viimeviikkoista painoarvioita (3kg) jonka äitipolilla antoivat; sanoi kyllä terkkarikin että kyllä tuntuu käteenkin (siis tunnustelemalla) kolmekiloiselta..eli täälläkin varmasti mennään sen 4kg yli reippaasti. Terkkari oli myös sitä mieltä, että paljon yli 38 viikon eivät anna mennä, jos vaan paikat "kypsyy" sopivasti. Apua, meinaa paniikkia iskeä; parin viikon päästä on jo se vko 38! Hui :)

Mullakin on vaan pelkkää hyvää sanottavaa noista rintakumeista. Kuopuksen kanssa tuli käytettyä kun rinnanpäät aukes verille eka viikkoina vaikka imuote olikin ihan oikein. Eikä poika kyllä mitenkään hylkinyt rintaa sitten ilman kumiakaan.

Tosiaan noi tutit (pullojen ja huvitutit) kannattaa kyllä keittää ennen käyttöä. Itse keittelin vielä säännöllisesti ekat viikotkin. Ja uudet tutit kyllä kannattaa vaihtaa vanhoihin pulloihin. Itsellä vielä tuttisoppa keittämättä, samoin rintapumppu..vauvan kassin sentään pakkasin jo valmiiksi, ettei isännän tartte paniikissa miettiä että mitä tuoda sitten sairaalaan. Se kun on ensikertalainen näissä hommissa; meni ihan sekas jo kietaisupaitoja katsellessaan :D

Äippälomalla on kyllä ihana olla, vaikka tekisi mieli touhuta paljon enemmän kuin mihin kroppa pystyy :) Heti jos pidempään on pystyssä, alkaa koskea vatsaan. Sattuu tosi kovasti ylävatsaan, ihan kuin jotain olisi tosi "kireällä" sisällä. Ei siis supista vaan semmonen kumma kramppi? Ja kaikki kumartelu on yhtä tuskaa, varsinkin kun vauva "roikkuu" jo tosi alhaalla. Puhumattakaan sitten öistä; jalat on levottomat ja kramppaa, supistaa, pissattaa, lonkkia pakottaa..että vaivaista on olo :) Mutta tosiaan ihanaa kun ei tartte enää töissä jaksaa.

Jaksuja kaikille näihin viimeisiin viikkoihin, lopussa kiitos seisoo :)
Aurorah 35+6

Milla¤
Hei taas pitkästä aikaa. En muka saa aikaseksi kirjotella, vaikka olen jo työtki heittäny pois.

Simpsalle ja Aurorah'lle onki sitte tulossa isot vauvat!
Ite en välttämättä haluais kuulla etukäteen isoja painoarvioita oman mielenrauhan takia. Pakollistahan se tietenki on, tiedetäämpähän ainaki ettei anneta mennä yli.
Esikoisesta mulle annettiin reilua viikkoa ennen synnytystä arvioksi 3200 g ja oliki sitte 2870 g pikkupoika. Toivoisin ettei tämäkään nyt kovin jätiksi kasva, kun kuitenkin joudun tällä kertaa oikeasti pusertamaan sen ulos.
Yllätyksekseni olen ihan alkanu oottamaan synnytystä! Ja olen tyytyväinen, että saan synnyttää normaalisti alakautta. En jotenki yhtään(?) osaa pelätä.. siis oikeasti varmaan ainaki alitajusesti. Luulempa ja itteni tuntien siinä käy niin, että kun kätilö sanoo, että "Siirrytäämpä tuonne salin puolelle" niin sitte alkaa pelko ja kauhu. Ellen ole sitte jo niin sekasin kivuista... Mistäpä sitä tietää.

Ite käytin esikoisen kanssa rintakumeja ja aijon kyllä tämän toisenki kanssa. Tissit meni kuitenki niin kipeiksi ja niistä sai ihan hyvän avun.
Pitäs vissiin itelläki käyä jo hankkimassa ne tutit ja tuttipullo-osat.

Lindexillä on ainaki ollu vauvojen pikkuhousuja.
Mie alotin kestovaipat esikoisella 5 kk iästä, kun en heti jaksanu alkaa opiskella niitä. Nyt aijon käyttää ainoastaan kestoja heti alusta..noh, öistä en ole ihan varma pikkuvauva-ajalta.
Ennen käytin enimmäkseen kuoria ja imuja (halvimmat), mutta nyt olen helpomman elämän puolesta hankkinu lisää yhdenkoon taskuvaippoja, mitkä on ihan huiput! Helpot laittaa päälle ja sopii siis koko vaippaiän (ei tule kalliiksikaan). Niitä suosittelen kaikille!

Ihan samoilla linjoilla olen Aurorahin kanssa, että halua ois mutta kroppa ei kestä menoa! Muistan vielä ku ennen äitiyttä ihmettelin, että miksihän nuo raskaana olevat vaappuu ja on niin raihnasia. Ite en ainakaan aijo kävellä noin!
JUST! Mie kävelen ihan ku mulla ois kakat housussa, jalat hartialeveydellä. Särkee selkää ja oikeaa lonkkaa ihan pirusti. Supistelee, pistää mahaan, suonikohjut, mitäs unohtu...
Lisäksi mulla ilmeisesti se is-nivel välillä lähtee pois paikaltaan, jolloin tulee hermosärkyä enkä pysty astua ja valivali...voivoi. xD Alkaa olla jo ihan koomista.

Kuitenki me ollaan menossa Lapsimessuille joko pe tai la! Se on silti ihan hauskaa lähteä käyttämään tuota viikaria.

Tulipa kirjotettua nyt aika paljon...
Lähenpä tästä touhuilemaan jotaki.
-Milla¤ (33+0)

Foxie82
Pikainen tervehdys täältäkin suunnalta.

Aktiivisesti olette kirjoitelleet viime aikoina, toisin kuin eräät. Täällä veto ihan pois. Liekö sitten kaikki energia mennyt tällä viikolla sijaisen perehdyttämiseen kun on liikaa joutunut ajattelemaan asioita. Kaiken lisäks yöt on ihan liiankin katkonaisia. Maksimissaan saan nukuttua 2,5-3,5 tunnin unet putkeen, mut melkeinpä tunnin välein heräilen vessaan.

Kaiken lisäks maha kasvaa vauhdilla ja alkaakin hiljalleen tuntua ahdistavalta. Kiristää ja puristaa oikeastaan joka puolelta. Tuntuu, et vatsanahka repee kohta ja kunnolla. Asukin pitäis olla oikein päin, mut liekö sit harrastelee kuperkeikkoja kun toisinaan tuntuu erittäin ilkeitä muljahduksia. Noh, ehkä tiistain neuvolassa kuulee totuuden sen hetkisestä asennosta.

Tulipahan oikein kunnon omanapainen valitusvirsi, mut eipä tässä ajatus oikein enää luista näin rankan työpäivän päätteeks. Vielä ois 8 työpäivää jäljellä... saa nähdä jaksanko loppuun asti vai pyydänkö saikkua...

Foxie, 32+4

Tinka77
Heippa,

Joutu luovuttamaan tältä viikolta. Sovin lähiesimiehen kanssa että nyt menee niin heikosti että olen huomisen saikulla ja levossa kotona. Katellaan sitten ens viikolla kuinka sujuu tuo työhomma. Suppareita tulee heti jos liikkuu. Jos nyt pahenee tässä niin lääkäriin ja sitten saikulle. Täytyy huomenna soitella neuvolaan vielä että onko tervettä yrittää vielä töitä vai pitäskö nyt ottaa niiin varman päälle ettei tule myöhäiskeskonen maailmaan.

Mutta täytyy ihmetellä.

Tinka, 32+0

Tinka77
Heippa,

Joutu luovuttamaan tältä viikolta. Sovin lähiesimiehen kanssa että nyt menee niin heikosti että olen huomisen saikulla ja levossa kotona. Katellaan sitten ens viikolla kuinka sujuu tuo työhomma. Suppareita tulee heti jos liikkuu. Jos nyt pahenee tässä niin lääkäriin ja sitten saikulle. Täytyy huomenna soitella neuvolaan vielä että onko tervettä yrittää vielä töitä vai pitäskö nyt ottaa niiin varman päälle ettei tule myöhäiskeskonen maailmaan.

Mutta täytyy ihmetellä.

Tinka, 32+0

Rei
Tinka, ota vaan ihan iisisti! Ois hyvä, että vauva jaksais vielä pari viikkoa olla masussa! Tsemppiä muillekin vielä työskenteleville! Älkää tehkö mitään turhan urhoollisia suorituksia, jos tuntuu ettei jaksa.

Mä lopetin eilen supistusten estolääkityksen, katsotaan tapahtuuko mitään. Alkuviikosta supisteli lääkityksen alla ihan kunnolla, mutta nyt ei ole ollut mitään!! Melkein olen hieman pettynytkin... Vähän ristiriitaisia tunteita. Kun toisaalta olen onnellinen, jos vauva vain vatsassa täysiin viikkoihin pysyy. Mutta taas toisaalta jotenkin odotti, että alkaa tapahtumaan kunnolla, kun lopetan lääkityksen, kun kuitenkin lääkityksen aikana on ollut reippaasti suppareita.

Mä löysin eilen ensimmäiset raskausarvet. On kyllä nyt vatsanahka ihan pinkeenä ja kireenä, että en kyllä ihmettelekkään. Rasvannut ja juonut olen reippaasti. Mites muilla? Onks aiemmin synnyttäneillä jotain oikeita neuvoja, jotka voisivat synnytyksen jälkeen auttaa?

Milla, sama juttu täällä. Ihmettelin vielä raskauden alussakin, että miks kummassa pitää vetää ankkakävelyä... nyt en :) Tuntuu, että välillä on koko ajan vessanhätäkin, että joutuu senkin takia käveleen mitä hämärimmillä tavoilla. Autoon istuminen alkaa olemaan myös mielenkiintoinen prosessi :)

Kiva, kun olette saaneet painoarvioita! :) Mulle ei ole vielä sanottu mitään syntymäpainoarviosta... Kait sekin sitten jossain vaiheessa tulee.

Rei 35+4

Tiuku 72
Minä tiedän etten onnistu taaskaan tuossa imetyksessä joten olenkin sitten tehnyt hintavertailuja eri äidinmaidonkorvikkeiden kanssa. Noin 6 vuotta sitten ei ollut pahemmin jauhoja mutta nykyään niitä vissiin käytetään enemmän.

Pitäs vielä kulkea vertailemassa tuttipullon tutteja. Sillä pitäisi uusia noin 10 pulloon tutit. Niissä on muuten hirvittäviä eroja jopa 50senttiä paketti. Rintapumppuja olen myös etsinyt. Baby Stylessä oli aika halvalla Avent isis 39e mutta haaveilisin sähköisestä. No sairaalasta saisin pari kuukautta ilmaiseksi jos tämäkin lapsi joutuu keltaisuuden vuoksi keskolaan.

No jaa koittakaahan tyttäret pärjäillä

Rei
Mä katselin eilen kaupassa noita äidinmaitokorvikkeita ja olin ihan hukassa! Ihan liikaa valinnanvaraa! Ajattelin, että vois varmuuden vuoksi ostaa jemmaan yhden purnukan. Mutta enpä osannut ostaa. Samoin tuttipullojen tuteissa oli valinnanvaraa ja vaikka kuinka monta erilaista....puuh, täytyy ottaa kauppaan joku asiantuntija mukaan :) Toiveissa kyllä, että imetys onnistuisi täysin, mutta pitänee vähän tutustua ja valmistautua muuhunkin.

Tiuku 72
Olenkohan eka joka sanoo poks =) Kirjoittelen tätä sairaalan koneella. Ottivat minut sisään kun aamulla meni lapsivesi. Jos synnytys ei käynnisty itsestään niin käynnistävät tiistaiaamuna.

Tuli vähä äkkiä lähtö ja laukkua en tosiaankaan ole pakannut etukäteen. No hyvin hosuin kaikki 15 min:ssa. En kyllä hoksannut tarkistaa kameran pattereita =) supparit loppuivat heti synnytysosaston ovella =) No kai ehdin hoidella muut asiat kun vauva joutuu kumminkin teholle.

Taisha.
Voimia synnytykseen Tiuku! Aika mahtavaa,kohta pääset näkemään oman käärösi..:) toiset saavat kärvistellä vielä pitkälti toista kuukautta todennäköisesti..mä en ole vieläkään tehnyt mitään synnärikassin eteen, saati pessyt vauvanvaatteita, sänkyäkään ei ole edes vielä tuotu mummilasta kotia..tosin sairaalakassilla ei mulla ole niin väliä, asutaan viiden minuutin matkan päässä synnäriltä ja mies joutuu kuitenkin käymään kotosalla, kun on jo muitakin huollettavia, niin saan kaiken tarvittavan suht pikaiseen..:)

Nitta.
Moi pitkästä aikaa..

Hui, Tiuku päässyt jo synnärille asti. Tsemppiä!
Mulla on nyt eka äippälomapäivä. Loppuun asti jaksoin töissä, vaikka välillä oli tosi väsyttävää ja nivuskipu oli viedä kävelyn, mutta meni onneksi ohi.
Vauva on laskeutunut ja närästys helpottui kummasti (mut vielä pitää vähän varoa syömisiä).
Ens viikolla on toinen lääkärineuvola, tehdään synnytystapa-arvio, kun esikoinen leikattu. Viime viikolla terkkari arvioi vauvan kooksi n2200g.
Rintakumeista olitte jutelleet.. niin pitäis tosiaan ostaa varalle semmoset, vaikka mieluummin imettäisin tietty ilman. Tai kotona ei niin väliä, mut niitä on niin tympeä kuskata mukana, jos jossain käy. Esikoisen kanssa kumi oli käytössä reilun pari kk.
Vauvanvaatteita meinasin katella loppuviikosta. Uusia ei ole tullut paljon ostettua, muutama body ja jotain pitäis käydä vielä ostelemassa. Pitäis kai se sairaalakassikin kohta pakata, aika menee niin nopeasti.

No, hyvää vointia kaikille ja mukavaa Pääsiäistä!

Nitta 35+4

isabel*
Samoin täältä voimia Tiuku synnytykseen!!
Mäkin oon miettiny sairaalakassin pakkaamista, mutta en oo saanu vielä aikaseksi. Esikoisen pinnis kaivettiin sentään esille ja koottiin, joten kaikki muu kuin se kassi alkaa oleen ok. ja uudet vaunutkin käytiin hakemassa viikonloppuna, nyt vaan harmittaa ettei tuo väri vastaa kuvitelmia... aina jotakin marisemista.
muuten me esikoisen kans podetaan ihan kunnolla täällä, mulla on jo toista viikkoa kauhee flunssa, esikoisella silmätulehdus ja antibiootit, nuha ja järkyttävä yskä, huh huh. ei kivaa. ois kiva saada nauttia hiukka aikaa ennen vauvan tuloa, saa nähdä ehtiikö. supistuksia ei juurikaan enää tuu, joten en jaksa uskoa että vauva tulis täältä ennenaikaisesti.
Korvikkeista, mä sillon pari vuotta sitten totesin että NAN oli parasta meille, eli ihan käyttövalmis korvike, ei jauhe. Oli helppo ja sovi vauvalle hyvin. Aika vähänhän me niitä käytettiin kun mä imetin ihan täysin, mutta silti aina välillä tarvittaessa. Nytkin meinaan hankkia jääkaappiin purkin varalta.
Rei, raskausarvista en osaa sanoa, mulla ei tullu niitä ekalla kerralla ja vielä ei oo tullu mitään (pitää koputtaa puuta), mutta mä rasvaan aina ihan normirasvalla suihkun jälkeen, eli mitään kommervenkkejä en oo ennen enkä jälkeen synnytyksen harrastanu.

Niin ja vauvojen pikkuhousuja ei olla meillä käytetty, en oo kokenu tarpeelliseks.

Koittakaahan ottaa nyt rauhallisesti että ne vauvat viihtyis vielä jonkin aikaa siellä massuissa : )

Isabel 35+3

Tinka77
Tiukulle tsemppiä syynytykseen!!
vau, näin se aika kuluu... Mun laskettuaika on siellä lopussa toukokuuta, mut tosiaan, pitäsköhän mun alkaa kans pakkaa kassia ja pestä vaik nuo vaatteet. Pinniskin täytys kasata, saatiin ostettua oikeen kokoset ruuvitkin. Rintakumi hankkia etc....

Tänään taas yks työpäivä takana. Hissunkissun mennään. Enää 8 työpäivää yhteensä.
Odottelen josko tuo masuasukki laskeutuis jossain vaiheessa niin sais tuon närästyksen edes hieman pienemmäksi. Hitsi kun kaveri työntää jaloillaan kylkiluita!

Tinka, 32+4

Foxie82
Tiukulle tsemppiä synnytykseen. Taidat tosiaan olla ensimmäinen meitin pinosta. Täytyy myöntää, että kyllä hieman säikähdytti tuo sun ilmoitus lapsivesien menosta kun hokas ettei tässä tosiaan enää kauaa mene kenelläkää. Tosin onhan se kaks kuukauttakin pitkä aika vielä kärvistellä, mutta ehkä hieman lohduttaa tieto siitä, että jokainen taakse jäänyt päivä vie lähemmäksi synnytystä :)

Rintakumeista on ollut juttua. Itse ostin loppuviikosta yhden paketin varalle. Eihän sitä koskaan tiedä tarvitseeko vai ei, eikä mua oikein huvittais pistää tuota ukkoakaan ostoksille (ties mitä kumeja käy vielä ostamassa) ja itse ei luultavastikaan jaksa ja matkaakin on lähinpään pikkukauppaan sellaiset 12 km.

Rei: Mäkin palloilin perjantaina siel äidinmaidonkorvike hyllyn edessä vertaillen ja miettien mitä sitä ostais. On jotenkin turvallisempi olo kun tietää et korviketta on pari purkkia jemmassa, jos se imetys ei sitten luonnistukaan tai on muita ongelmia matkassa. Niin ja raskausarpia on täälläkin. Uusia on tullut jonkin verran lisää noiden teinivuosien äkkilihomis arpien joukkoon.

Sairaalakassia ei täälläkään ole pakattu. Lista on kuitenkin pöydällä valmiina. Tuossa huikkasinkin miehelle, että jos en kerkiä pakkaamaan kassia lähdön tullessa niin tietää mistä löytää sitten listan mitä mulle tuo.

Täällä asukki on vissiin päättäny laskeutua alemmas tai ainakin mun mielestä tuo maha roikkuu paljon alempana kuin eilen. Noh, se selvii huomen aamun neuvolassa.

Täällä olis vielä 6 työpäivää ennen äippäloman alkua, sitä odotellen ja tiukun uutisia jännitellen

Foxie, 33+1

Foxie82
Tiukulle tsemppiä synnytykseen. Taidat tosiaan olla ensimmäinen meitin pinosta. Täytyy myöntää, että kyllä hieman säikähdytti tuo sun ilmoitus lapsivesien menosta kun hokas ettei tässä tosiaan enää kauaa mene kenelläkää. Tosin onhan se kaks kuukauttakin pitkä aika vielä kärvistellä, mutta ehkä hieman lohduttaa tieto siitä, että jokainen taakse jäänyt päivä vie lähemmäksi synnytystä :)

Rintakumeista on ollut juttua. Itse ostin loppuviikosta yhden paketin varalle. Eihän sitä koskaan tiedä tarvitseeko vai ei, eikä mua oikein huvittais pistää tuota ukkoakaan ostoksille (ties mitä kumeja käy vielä ostamassa) ja itse ei luultavastikaan jaksa ja matkaakin on lähinpään pikkukauppaan sellaiset 12 km.

Rei: Mäkin palloilin perjantaina siel äidinmaidonkorvike hyllyn edessä vertaillen ja miettien mitä sitä ostais. On jotenkin turvallisempi olo kun tietää et korviketta on pari purkkia jemmassa, jos se imetys ei sitten luonnistukaan tai on muita ongelmia matkassa. Niin ja raskausarpia on täälläkin. Uusia on tullut jonkin verran lisää noiden teinivuosien äkkilihomis arpien joukkoon.

Sairaalakassia ei täälläkään ole pakattu. Lista on kuitenkin pöydällä valmiina. Tuossa huikkasinkin miehelle, että jos en kerkiä pakkaamaan kassia lähdön tullessa niin tietää mistä löytää sitten listan mitä mulle tuo.

Täällä asukki on vissiin päättäny laskeutua alemmas tai ainakin mun mielestä tuo maha roikkuu paljon alempana kuin eilen. Noh, se selvii huomen aamun neuvolassa.

Täällä olis vielä 6 työpäivää ennen äippäloman alkua, sitä odotellen ja tiukun uutisia jännitellen

Foxie, 33+1

Foxie82
Jaahas, tuli sitten kahteen kertaan tuo äskenen viesti. Kaivelin viel tän odotuslista valmiiks, jotta voidaan päivitellä sitten tiukun uutiset. Siitä tulikin mieleeni, että jatketaankos keskustelua sitten tuolla hoitopuolella? Odotellaanko ennen siirtymistä, että viimeisimmätkin vauvaantuvat vai olettekos ajatelleet jotain muuta?

Toukokuun 2009 odottajat:
*2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS, tyttö
*2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS, poika
*4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS
*5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
*7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS , poika (lapsivesitutkimus)
*7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS
*8.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79, poika
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
*17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS, tyttö
*21.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82, tyttö
*22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS tyttötunne
*23.5.09 Inya -81, esikoinen, HUS/Jorvi
24.5.09 Mipsa
*24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, poikaolo
*25.5.09 Taisha, kolmas , vm -77, TYKS, tyttöfiilis
*28.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS