Hei ihan tooosi pitkästä aikaa!!
Kauheesti olisi asiaa ja kommentoitavaa, mutta ei aikaa, joten ihan nopeaa rustaan nyt ja enempi myöhemmin. Mulla oli jo joulukuun alkupuolella hemoglobiini laskenut niin että aloin syömään rautatabletteja. Se auttoikin heikotukseen ja huippaukseen jota on ollut. Siihen tosin on varmasti myös syynä alhaset paineet. Mikähän senkin aiheuttaa..? Ekassa raskaudessa oli ihan normaalit, 117/71 ja sitä rataa. Nyt on ollut 102/60 ja äitin luona kun mittasin jopa 98/55.. Miten paljon sulla Milla oli se? Teitty nekin on yksilökohtaisia.. Mua ei vielä olla kehotettu suolaa lisäämään, mutta oon omissa ajatuksissani ainakin yrittänyt enempi syödä "epäterveellisemmin".
Miksi muuten Haikara80 piparit muille?!? Kun mä ainakin oon ihan surutta syönyt.. :-O
Mä oon voinut huonosti kans tosi pitkälle tässä raskaudessa. Tänä aamuna viimeksi oksensin (!) vaikka luulin sen kaiken olevan jo takana...
Me vietettiin joulu mun äidin ja sen miehen luona pohjoisessa, myös meni koko päivä autossa istumiseen. Molemmilla matkoilla tehtiin yksipidempi ja pari pissapysähdystä. Yllättävän hyvin meni, mun ja 2-vuotiaankin kanssa. Se ikä on kyllä kenkku, kun ei vieläjaksa lukea/askarrella/katsoa elokuvia tms.. Mutta mä olin yllättynyt että meni niin hyvin.
Liikkeitä on tuntunut parin viikon verran, nyt selkeästi ja mihenkin kämmeneen.
En tiiä mistä syystä, mutta mä tunsin nyt myöhemmässä vaiheessa liikkeet kuin ekassa raskaudessa. Silloin näkyi jo ulospäin viikolla 18! Mutta kyllä siitä pojasta aika menijä on tullutkin..
Me halutaan tällä kertaa tietää sukupuoli ultrassa, jos se tieto vaan meille suodaan.. Ekassa ei haluttu, mutta nyt jotenkin se helpottais vähän elämää, hankintoja ja semmoista. Meidän rakenneultra siirtyi, tai oikeastaan se ei enää ole rakenneultra, vaan sille vaihtoehtoinen. Eli jollei joka tapauksessa halua keskeytystä, kannattaa ultraan mennä vasta myöhemmillä viikoilla, jolloin saa enemmän tietoa vauvan kehityksestä. Niimpä me odotetaan vielä tammikuun loppuun..! Mutta nyt jaksaakin odotella, kun vauva kuitenkin liikkuu hyvin.
Mulla on selkä (alaselkä ja pakara toiselta puolelta) ollut välillä tosi kipeänä, erityisesti seisomatöiden jälkeen. Välillä mennyt ihan lukkoon ettei voi askeltakaan ottaa. Ennen joulua sain ajan fysioterapeutille, mutta jouduin sen perumaan, eikä sitä ollutkaan siinä enää niin pahan ollut. Juttelin kuitenkin ft:n kanssa puhelimessa, ja hän sanoi, että selkäkivut on aika yleisiä just toista lasta odottaessa, kun nikamat on ekassa raskaudessa löystynyt tms.. Kehoitti vaan pitämään tukivyötä ja jostain netistä (en nyt muista mistä) saa myös liikkeitä..
Varmasti kaikkea muutakin kirjoitettavaa olisi, mutta nyt uuden vuoden viettoon. Vaikka meillä tosin esikko on ilmeisesti vesirokossa, joten taidetaan vaan kotosalla olla..
Hyvää uutta vuotta kaikille!!
punatulkku 20+3