Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
simpsa
Tiukulle onnitteluhalaus. On varmasti mahtava olo, kun voi kunnolla vihdoin antaa niiden raskaustuntemusten tulla, eikä pelätä vain tulevaa.

Täällä tuntuu liikkeet jo ihan kunnolla sisuksissa. Mahan päältä en vielä mitään ole tuntenut. Iltaisin just nukkumaan mennessä on kovasti toimintaa, samoin aamupäivisin ennen lounasta. Eivät ole lainkaan kivuliaita, mutta nyt jo ihan selviä. Olen mietiskellyt ihan pöhköjä, eli kun se niin kovasti vatsassa kieppuu ja elämöi, niin eikö se voi köyttää itsensä napanuoraan tai saada sen ainakin ihan solmuun... Kaikkea sitä mietiskelee. :)

Vatsassa on kipuja siellä täällä jatkuvasti. Erityisesti navan seutu sekä aivan alavatsa on suorastaan kosketusarkoja aina välillä. Iltapäivästä töissä on paineen tunnetta alavatsassa ilmeisesti istumatyön takia, maha on ihan pinkeänä silloin. Sain kaverilta käytetyt mammahaalarit, joita olen nyt pitänyt ja on paljon helpompi olla, kun mikään ei purista mahan seudulta. Alkaa nimittäin olemaan jo aika iso, jotenkin ihan yhtäkkiä se on kasvanut.

Selvä ero on 1. ja 2. kolmanneksen välillä voinnissa. Huolimatta noista kipuiluista, olo on niin totaalisen paljon parempi kuin alussa. Ei ole kuvotusta/oksentelua/totaalista uupumusta/unetusta. Toki väsähdän helposti ja esim. jouluostoksilla ruuhka-aikana täytyi päästä vähän väliä istumaan toissa päivänä, mutta se menee nopsaa ohi eikä tule sellaista voimattomuuden tunnetta. Normaalitilaan (ei-raskaana) verrattuna olo ei ole hääppöinen kaikkine kolotuksineen, mutta karmaisevaan alkuun sairaslomineen verrattuna se on täydellinen. (Koputan puuta kiireesti.) :)

Nyt pitäisi vissiin taas töitäkin jatkaa. Ajatukset on yhä enemmän vauvassa ja työasiat nappaa yhä vähemmän.

19. raskausviikko menossa, muutaman päivän päästä rakenneultra tulossa.
simpsa

Rei
Joulukuuta kaikille!

Hieno juttu Tiuku! Putosi harteilta varmasti monta kiloa. Itse olen alkanut jännittää rakenneultraa...

Isabel: Mulla on periaatteessa sama juttu, olen tällä hetkellä töissä omien töiden ohella myös hoitovapaansijaisena ja nyt meille tulee vuoden alusta äityisloman/hoitovapaan sijainen :) Tosin mulla on ainakin vakkari työsopimus ja olen vakiinnuttanut paikkani ja hommannut/ansainnut ihan "omat" työtehtävät sijaisuuden ohelle. Kiva kuitenkin, että sijainen palkattiin heti vuoden alusta. Saa ihan rauhassa opettaa kaikki asiat ja muutenkin vähentää suuresti omaa työtaakkaa ja ehkä välttyy väsymyksen tuomalta saikulta.

Mä kävin sunnuntaina yksityisellä lääkärissä, kun mun alaselkäkipu tuli niin pahaksi. Tai kipu tuntuu oikeastaan yläosassa pakaroita, häntäluun kohdalla vaakasuorana. Diagnoosi olikin lannerangan horisontaalinen kipu, joka johtuu raskauden tuomista venymisistä jne. Nostokielto tuli, mutta muuten saa harrastaa liikuntaa. Toiveissa on, että helpottaa raskauden edetessä.

Muuten voidaan hyvin. Eilen oli oikein maanantai. Herätyskello ei herättänyt ja 80 km työmatkalla puhkesi rengas. Tämä on varmaan jonkinsortin valmistelemista äitiyteen :)

Rei ja 18+0

Haikara80
Ihania uutisia, Tiuku :) Ei kyllä päästetty teitä helpolla...nyt toivotaan että kaikki menee loistavasti loppuajan!

Mä tunsin eilen ekaa kertaa päiväsaikaan pieniä potkuja, se on aika mahtava tunne, tulee vaan pakosti hymy naamaan!

Tiuku 72
jassoo taas migreenikohtaus. Saas nähdä helpottaako tämän toisen oksentamisen jälkeen. Makuuasentokin tekee jo pahaa.

Minä kävin jo vähän hypistelemässä vauvanvaatteita =) Paikallisessa pikkukaupassa oli sellaisia nalle-pukuja mutta mainoksen ruskea väri olikin hieman ruma.
Kiusasin jo miestä eilen että täytyy tehdä heti perään neljäs lapsi kun tämäkin on poika. Ei kuulemma - hän on 60 vuotias kun lapsi on 18. No en kyllä halua enää kokea näitä migreenikohtauksia ja ikääkin tulee lisää joten down-riski lisääntyy entisestään.

Inya
Hurjasti onnea Tiuku hyvistä tuloksista :). Mipsalle vielä seulan suhteen tsemppiä.

Mä kerroin pomoille ja työkavereille ja kavereille maanantaina. Mun lähin esinainen tosiaan tiesi mun keskenmenosta, ja vaikutti nyt aidon iloiselta mun puolesta. Kehui kovasti mun työtä ja vakuutteli, että kyllä he ajattelivatkin mua palkatessaan vähän pitempää työuraa johon yksi äitiysloma ei niin vaikuta. Hyvä mieli jäi. Ja kavereilta tuli tietty paljon onnitteluja. Oikea vauvabuumi menossa, kaksi mun kaveria sai vauvan viime sunnuntaina :).

Mä odottelen jo joululomaa. Pitänen varmaan lähes 2 viikkoa lomaa ja se tulee kyllä tarpeeseen. Glögin juonnin aloitin jo pari viikkoa sitten, tee on alkanut maistua ihan pahvilta :D.

Inya, 15+4

Isabel*
Rei ja Inya, teillähän on hyvä työtilanne, kun on paikka minne palata äloman jälkeen : )
Mun työssä se ei valitettavasti vaan oo mahdollista, vaikka kuinka hyvin oon hoitanu työni ja ansainnut paikkani, koska täällä firmassa tasan yks henkilö tekee tätä mun työtä ja enempää ei kerta kaikkiaan tarvita, pieni firma jne. mulla ja hänellä ketä tuuraan ihan sama koulutus ja sama suuntaus eli siitäkään ei apuja. Mutta alihankintaa saan varmasti tehdä firmalle sitten kun taas työn aika koittaa. Mutta en ole yhtään huolissani tulevaisuudesta, asioilla on tapana järjestyä ja siihen, että palaisin työelämään tulee olemaan pitkä aika. ja voinhan aina perustaa oman firman/toiminimen ja tehdä töitä kotona : )
Inya, mäkin odotan jo kovasti joulua, pidän välipäivät vapaata, ihanaa. Ennen en olis voinut kuvitella pitäväni palkatonta vapaata (kun ei noita vapaita paljon puolessa vuodessa ehdi kertyä...), mutta kummasti se lapsi muuttaa asenteita. Nyt ei raha merkitse kovin paljoa kun saa olla lomalla koko perheen voimin.
Mäkin olen alkanut miettimään ja odottamaan sitä rakenneultraa, kun jotenkin olen niin vahvasti asennoitunut siihen että tyttö tulee, kumma juttu. Siis poika aivan yhtä toivottu, mutta mulla vaan on tyttötunne. Ja näin unta että mies varmuudella siis kertoi mulle että tyttö se on, oltiin saatu "tulokset" jostakin... pari viikkoa vielä saa odottaa.

Aurorah
Hienoja uutisia Tiuku! Toivottavasti migreenikään ei usein vaivaa, tiedän tarkkaan miten karmeaa se on :/

Meillä meni eilen päivä kuopuksen kanssa keskussairaalassa, poika oli tyräleikkauksessa. Raskas päivä, istumista ja odottamista ja tietenkin jännitti (poikaa ja äitiä), illalla ei tarvinnut kyllä unta houkutella. Vielä on aika kipeä pikkumies (tai pieni ja pieni, 8v..) mutta pleikkarilla kyllä jaksaa pelata :) Loppuviikko ollaankin sitten kotona, kouluun saa poika mennä vasta maanantaina. Ihan mukava hengähdystauko, vielä kaksi viikkoa pitäisi töissä jaksaa ennen joululomaa. Maanantaina tuleekin sitten mun sijainen, jota pitäis alkaa perehdyttää..jännittää sekin. Mullakin alkaa olla samat fiilikset kun Simpsalla; työmotivaatio totaalisen kateissa (vaikka tosi kiva työ onkin) ja ajatukset koko ajan enemmän Vapussa :) Vaikkakin jatkuvasti vahvistuu tunne siitä, että Veikko sieltä taitaa tulla. Tosi vilkas on kaveri, liikkeitä tuntuu jatkuvasti. Varmaan ajattelee masussa, että pidetään mutsi rauhallisena ja ilmoitellaan olosta tasaisin väliajoin :)

Vaikka sää on harmaa ja sateinen ja lumikin kaikki melkein hävinnyt, olo tuntuu jo huomattavasti virkeämmältä kuin alkuraskaudessa..voi kyllä johtua lähestyvästä joulustakin :)

Aurorah ja Vappu 18+5

Tinka77
Hellou,

Saikulla ollaan loppuviikko. Uupumuksen ja unettomuuden takia. Jospa nyt sais levätä rauhassa. Mukavia uutisia lähes kaikilla. Tiukulle osanotto migreenistä, se on ikävä kumppani. Mipsalle vielä tsemppiä. Aurorah, onneks pikkumiehet paranevat nopsaan :) Paranisipa joskus itsekin niin kuin muksut.

Toimitusjohtajalle kertominen siirtyi nyt maanantaille, annoin kuitenkin mun esimiehelle luvan kertoa jos sellaiseen on pakottava tarve sinä aikana kun oon saikulla. Sain just haettua jouluviikon vapaaksi kokonaan, IHANAA!

Huomenna olisi neuvolakäynti, saa nähdä onko paino noussut tädin mielestä liikaa :=)
Kun sais massun toimimaan, popsin taas luumuja hulluna. Äippähousut on otettu käyttöön ja ihanan joustavia ne on.

Terkuin,

Tinka 14+6

Inya
Ihanaa että osalla tuntuu jo liikkeitä! :) Itse olin eilen aamulla sängyssä vielä maatessani tuntevinani "kuplan puhkeamisen", miten vauvaoppaan mukaan jotkut kuvailevat ensimmäisiä liikkeitä, ja toi tuntui erilaiselta kuin muut ruoansulatuskuplat, mutta en nyt sitten tiedä... Ehkä mun pitää vielä odotella.

Tinka, toivottavasti saat levättyä kunnolla, uupumus ja unettomuus kuulostaa harmillisilta.

Isabel, työtilanne näyttää jo sinänsä hyvältä, mutta keväällä oli vielä toisin, kun näytti ettei työnantajalla riittäisi rahaa mun pitämiseen - olen tosi tyytyväinen, että vaihdoin syksyllä työpaikkaa, vaikka nyt onkin sitten töitä niin paljon, että luulen pomon haluavan mut äkkiä äippälomalta takaisin... ja minä kun ajattelin _ainakin_ vuoden olla kotona. Sijaista tuskin palkataan, sen verran kauan hommien oppiminen kestää.

On muuten jännä fiilis olla "julkiraskaana". Tuntuu kuin vatsa olisi oikein pompahtanut esiin, kun ei tarvitse enää peitellä. Tsemppiä niille, joilla on vielä kertomatta hankalille pomoille :).

Inya, 15+5

Isabel*
Huomenia kaikille!
Mä olen kertonu pomolle, mutta en muille työkavereille, ja tänään saavat kyllä auttamatta selville, kun meillä on pikkujoulut enkä aio keksiä mitään ihme syitä miks ei juomat maistu.. Mutta helpotti jo kovasti se pomolle kertominen, en vaan osaa noille muille sitä paukauttaa mitenkään luontevasti, joten nythän se tulee kuin tilauksesta tuo tilanne.
Inya, tuntuu että mullakin ihan sen takia on tuntuu vatsa isommalta kun tiedän ettei niin kovasti tarvii enää peitellä...
Mun oli ainakin tosi hankala arvioida sitä kotona olo aikaa ennen esikoisen syntymää, kun kun sain tän työn hänen ollessa 1v 3kk, olin enemmän surkea kuin iloinen... edelleen ottaa vastaan viedä toinen hoitoon ja tulla ite tänne, vaikka siis ns unelmatyö ja viihdyn hyvin, mulle tais vaan kuitenkin olla se lapsi/perhe tärkeempi... eli nyt kakkosen kans aion suosiolla olla kotona kauemmin, enkä siis edes hae töitä. Ainakin siltä tuntuu nyt. Kyllä mä ehdin sit työelämässä taas olla myöhemmin. Mutta toki vakipaikalta olis aina "turvallisempi" lähteä älomalle, ja Inya, sinä itse päätät just tasan tarkalleen kauanko haluat olla kotona, siihen ei pomolla ole sanomista, jos kerran vakipaikkakin on : )
Toivottavasti Aurorahin poika toipuu nopeasti, ja Tinkalle hyviä lepohetkiä. Mulla Tinka muuten vähän samaa vikaa, vatsa ei meinaa toimia... vaikka syön kuituja ja juustonkin jätin vähäks aikaa pois, ja luumut ottanu kuvioihin kans.
Mulla alkoi nyt mysö housut omat housut kiristämään mahan kohdalta, pitänee ottaa hiuslenkkitemppu käyttöön : ) Mammahousuihin en vielä vaihda, ovat vielä liian isoja eikä mulla niitä monia ookkaan. ajattelin selvitä muutamalla kivalla neulemekolla ja legginseillä, vähän vaihtelua mun arkeen : )

Tinka77
Heippa!

Nyt on neuvolassa ja neuvolalekurilla käyty. Kaikki oli ok ja sain ohjeistuksen käydä apteekista Levolac-liuosta massuntoimintaan ja pitää huolen siitä että otan tosissani tämän uupumuksen ja unettomuuden. Nyt sit ootellaan toimisko tuo L-liuos ja autuus koittaisi ;) Hhehhe, luumujakaan ei aina jaksaisi natustella.

Olen saanut hiukan levättyä mikä on hyvä, yritän välttää töiden tekoa nyt kotona, ja onneks on enää parisen viikkoo joululomaan. Esikoinen on nyt käymässä hammaslääkärillä (3v tarkastus) ja oli ihan innoissaan! Voikun ois aina itekin hampilääkäristä :)

Seuraavaksi odotellaan rakenneultraa (13.1.) ja 23.1. on sitten seuraava neuvola, jossa saa sitten ne viralliset Kelan paperit täytettyä. Oon miettinyt, vaikkakin himottaisi ottaa se pakkaus, että tällä kertaa rahana niin ostan sitten sillä mitä puuttuu. Entisestä lootasta on meillä melkein kaikki tallella. Ja miehen kanssa rupateltiin että jos rakenneultrassa näkyy niin katsellaan sukupuoli niin tiedän täytyykö ostaa poikavaatteita kun esikoinen on tyttö.

Rauhallista viikkoa kaikille!!

Tinka, 15+0

Milla¤
Kiva juttu, Tiuku että kaikki onkin hyvin!

Joku kyseli siitä, kävinkö näyttämässä itteäni niiden supistelujen takia. En käynyt. Neuvolasta sanoivat, että on ihan normaalia jo varhaisessakin vaiheessa, kunhan ei tule vuotoa, eikä kipuja. Nuo Simpsan kuvailemat tuntemukset kuulostaa ehkä myös pieniltä supistuksilta (?). Mullakin niitä tulee erityisesti silloin, kun mahaan kohdistuu painetta (istuessa, kun rakko on täys...).

Ite olen Isabelin kanssa samoilla linjoilla tuon työhönpaluun kanssa. Tosin olen vakkari ja olin edellisenkin kerran, mutta taloudellisista syistä palasin töihin kun poika oli 1 v 2 kk. Nyt suunnittelin omassa pienessä mielessäni että olisin pitempään kotona. Vois tehä jotaki keikkahommaa. Ennen en tajunnu sellasta mahollisuutta.
Tai sitten opiskelen.. Sain opiskelupaikan Diakista (aikuiskoulutuksena) ja nyt olen työnantajan toiveesta vuoden poissaoleva, joten syksyllä kai pitäis alottaa jos mielii alottaa. Siihen on onneksi vielä aikaa ja ehin punnita ajatusta.

Oi, mulla on kans pitkä joululoma! Eikä enää kovin montaa viikkoa enää siihenkään ole :) Kyllä sitä van jaksaa paremmin, kun on mitä oottaa. Tai no kyllähän tässä ootetaan jos vaikka mitä :) Ulkomaan matkalle vielä jos pääsis...

-Milla 16+0

Isabel*
Tää alkaa jo oleen noloa... mä en siis saanu suustani eilen illalla työpaikan pikkujouluissa että oon raskaana, vaikka meillä on melkeen kaikilla kyyti kotiin ja tiesivät etten oo autolla, ja en juonu tippaakaan ja lähetin vielä liian raaán pihvin takasin keittiöön paistumaan... mutta kukaan valopää ei ainakaan kysyny mitään, yks tais vähän kattoa sillä silmällä. olis ollu sata kertaa helpompi vaan vastata jonkun kysymykseen kuin alkaa siinä isossa pöytäseurueessa alottaan ihan kylmiltään että muuten, mä olen sit raskaana... ei oikeen sopinu muihin puheenaiheisiin : )
Mutta päätin etten jaksa enää piilotella mahaa, kun kyllästyin pitämään samoja kolmea paitaa vuorotellen töissä, joten nyt tää näkyy ihan selkeesti. En mä edelleenkään tiedä miten saan sanottua, tai sit odotan kylmästi että joku kysyy : )
eihän tässä oo kuin viikko 17 meneillään...
Ajatelkaa, alle 3 viikkoa jouluun!

Isabel, 17+2

Tiuku 72
Ehkä Isabel sinun työkaverisi ovat vain sen verran fiksuja etteivät päästä suustansa ihan mitä sattuu. Minun tuttuni sitävastoin oli niin hölmö kuin odotinkin. Hän tiesi että olen vuosi sitten saanut keskenmenon ja eilen sitten kysyi heti suoraan että olenko raskaana. Raskautta ei näe päältäpäin koska minulla on tuota massaa ennestäänkin. =) Siksi viivyttelin hänen vierailuaan lapsivesitutkimuksen jälkeen ettei minulle tule tukalaa ja itkuista tilannetta. Onneksi olin viisas etukäteen.

TEhdäänpä pieni gallup: Millä raskausviikoilla teillä on rakenneultra?
sairaala nimimerkki ja raskausviikko

SEKS Tiuku rv 21

Isabel*
Tiuku, on mulla kyllä fiksut työkaverit, nyt olisin jo vaan melkein toivonut että joku ystävällinen aukaisis suunsa ja kysyis ihan ystävällisesti... ois nimittäin ollu helppo vastata : ) Mulle kun tuo kertominen näyttää olevan niin älyttömän hankalaa : )
Mulla on rakenneultra rv 18 (neuvolan laskujen mukaan rv 19).

Rei
Tiukun galluppiin:
TAYS Rei rv20

Onko teillä muuten kunnan tarjoamaa ultraa vielä tuon rakenneultran jälkeen? Mä en ole kyllä huomannut neuvolasta kysyäkään, mutta meille on kerrottu vain kahdesta (rakenne + niskapoimu) ultrasta ja kaikissa lapuissakin mainittu vain nämä. Täytyy ottaa ensi viikon neuvolassa kysymyslistalle.

Isabel, eiköhän se asia joskus tule kaikille tietoon. Älä ota kertomisesta turhaa stressiä. Vaikeepa sitä on suoraan oikein ilmoille täräyttää, jos puheenaiheet pyörii muissa ympyröissä. Yleensä ihmiset alkaa kyseleen asiasta, kun ei yritä raskauttaan peitellä, vaan tuo vatsansa vapaasti näkyviin :) Mä alan olemaan jo aika ylpeä vatsastani ja kävelen kadulla aika polleena ;) Töissä meillä on isompi firma ja sijaisen tulosta tehtiin ihan tiedote, jossa kerrottiin hänen tulevan äityisloman sijaiseksi. Nyt on sitten tasaseen tahtiin tullut onnitteluita. Toisaalta helppo näin.

Mä alan olemaan vakuuttunut, että vatsassa tuntuvat poreilut, ilmakuplat ja kumahdukset on meidän pienokaisen aikaansaannoksia. En enää keksi, mitä muuta ne vois olla. Hymy tulee minunkin huulille jokaisen liikkeen jälkeen, kuten Haikarallakin. Toivon olevani oikeassa. Tänään on muutenkin tosi hyvä olo ja pitkästä aikaa saattaa tulla päivä ilman pahoinvointia. Hyvällä mielellä siis illan työpaikan pikkujouluihin.

Hyviä vointeja kaikille!

Rei 18+4

miida
Hyvät viikonloput kaikille! Meillä ei tuota rakenneultraa ole, niin en siihen voi vastailla.

Joulu tulee kovaa vauhtia. onneksi sain jo pari lahjaa ostettua netistä, niin on vähemmän stressiä. En kyllä juuri stressaa joulun tulosta yleensä, koska se on vaan mukavaa puuhailla joulujärjestelyjä ja kääriä lahjoja yms. Saa nähdä saako pikkuinen jo lahjoja tänä jouluna. Yhdet lapin tuliaiset hänelle on jo tuotu :D

Rei, mullakin tulee hymy huulille kun tunnen mahassa jotain liikettä :) tässä yksi päivä tuntui että siellä joku tökkii masua, tuli useempia pikku tökkäisyjä peräkkäin :) nyt en oo tuntenutkaan juuri mitään, ehkä yritän liikaa tunnustella milloin niitä potkuja tulee. Pitäis unohtaa koko juttu niin eiköhän ne tunnu jossain vaiheessa.

Nyt viikonloppu vapaana ja reissuun pitäs lähtee. Kiva muuten, mutta 250km autolla ajoa ei aina oikein innosta. Moimoi, ja vointeja äideille ja pikkuisille!!

Haikara80
HUS Haikara80 Rv 20

Tasan viikon päästä menossa siis :) Luulen että menen keväällä yksityiselle, on kamala ajatus että joulukuun jälkeen pienokaista ei "näe" kun vasta synnärillä!

Foxie82
Tiukun galluppiin:
K-HKS ja vasta viikolla 22.

Rei: Täällä hieman samankaltaista kipuilua tuolla pakaran yläosassa/lannerangan tienoilla. Mulla liikunta pahentaa asiaa tai noh, ei liikunnan aikana ei välttämättä kipuile ollenkaan, mutta levon jälkeen sen sitten huomaa. Esim. jos imuroin ja muutaman tunnin päästä meen vaikka sohvalle pitkäkseni niin ylösnouseminen/liikkeelle klähtö ei ole mitään kovin herkkua. Samoiten eteenpäin kumartuminen tuottaa tuon levon jälkeen ongelmia. Tosin mulla on ollut erinäisiä pakaran/takareiden kiputiloja jo tuosta heinäkuusta asti (kiitos harrastusten tuomien tällien) niin en oikein oo osannut yhdistää täysin niitä tähän raskauteen. Toivottavasti helpottavat jossakin vaiheessa.

Eilen tuli oltua toistaiseksi tänän joulukauden viimeisissä pikkujouluissa. Meni ihan hyvin. Vatsa alkaa näkymään, tosin kaikki eivät sitä vielä huomaa kun eivät tiedä mistä on kysymys. Mutta ne, jotka tietävät, sanovat vatsan jo kasvaneen.

Olo alkaa olla "normaali" eli suurempia yökötyksiä/etomiskohtauksia ei ole ollut pariin viikkoon. Väsymys vielä hieman painaa päälle, mutta kyllä on iltoja jolloin jaksaa valvoa hieman pidempään kuin klo 21:een. Välillä melkein unohtaa kantavansa pientä salamatkustajaa mukana, mutta onneksi nuo ajoittaiset vihlaisut/vatsakivut muistuttavat asiasta sekä yölliset vessareissut :) Olo on kyllä toisinaan hieman epävarma, kun ei noita liikkeitäkään vielä tunne.

Liikkeitä ja joulua odotellen
Foxie, 15+6

Päivittelin noita rakenneultria tuohon laskettuaika listaan, niin ei tarvitse sitten etsiä viestien seasta kenellä oli ja milloinkin.

Toukokuun 2009 odottajat:
2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS rakenneultra rv 21
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS
4.5.09 Rei, esikoinen, vm. -83,TAYS rakenneultra rv 20
5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS rakenneultra rv 21
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80 HUS, rakenneultra rv 20
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
17.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
22.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS
23.5.09 Inya -81, esikoinen (km 06/08), HUS
24.5.09 Mipsa
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82, K-HKS, rakenneultra rv 22
28-30.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS

Tiuku 72
Mulle oli yllätys etteivät kaikki sairaalat tarjoa rakenneultraa. Ja ne jotka tarjoavat ultran on se melkeinpä samoilla viikoilla.

Seinäjoella kun olin niin siellä mainitsin np-ulrasta ja siitä että se on ollut Seinäjoella jo kauan kun taas Vaasa aloitti np-ultrat vasta tänä vuonna. Seinäjoella sanoivat että he ovat olleet ensimmäisten sairaaloiden joukossa heti Tampereen ja Oulun jälkeen. Siellä taitaa olla henkilöistä jotka haluavat pysyä kehityksen mukana kuin ottaa huomioon että on maakuntasairaalasta kyse. Vaasassa taas yritetään säästää joka paikasta.

Foxie82
Kappas, olin jo vaipunut epätoivoon tuon aiemman kirjoitukseni suhteen, kun selain vetäs itsensä juntturaan juuri lähetyksen hetkellä. Mutta olikin näköjään tullut. Olin jo varautunut kirjoittamaan kaiken uudellen.

Tosiaan kaikissa kunnissa ei ole vielä tarjolla kahta ultraa. Olikos se vuoteen 2010 vai 2011 mennessä, kun molemmat on kuntien pakollisia tarjottavia? Eli edistystä on tulossa :) Itse kuitenkin onnellisessa asemassa, että molemmat kuuluvat jo tällä hetkellä tarjontaan, mutta jos näin ei olisi, tulisi varmasti käytyä yksityisellä toisessa ultrassa varmistamassa kaiken olevan ok. Tosin kyllä nytkin hieman himottaisi mennä käymään siinä 4D-ultrassa kurkkaamassa tulevaa perheenjäsentä ulkonäöltä :)

On kyllä kumma, miten tämä odotus saa näkemään mitä ihmeellisempiä unia. Viime yönä unessani synnytin ihan normaalikokoisen tytön, joka hetken päästä olikin jo aika reippaan kokoinen. Saas nähdä kumpi onkaan tulossa kun unia on nähty nyt pari kertaa pojasta ja kerran tytöstä. Sukupuolta emme aio ottaa etukäteen selville, ellei se vahingossa livahda ultrassa tai ellei ultraaja sitä vahingossa kerro.

Rei
Foxie, vielä selkäkivusta. Mulla on ihan sama juttu. Levon jälkeen kipu on pahimmillaan. Liikkua pystyy, mutta se sitten "kostautuu" selkäkipuna rentoutumisen jälkeen. Öisin herään muutaman kerran selkäkipuun, joka asentoa vaihtamalla vähän helpottaa. Lääkäri kyllä nimenomaan varoittelikin yökivuista ja kehotti ottamaan panadolia, jotta saisi nukuttua. Mä en kyllä mielelläni ottaisi ellei ole ihan pakkopakko. Jos tähänkin pätee se, mikä lähes kaikkiin muihinkin selkäkipuihin eli että lepo vain pahentaa selkäsärkyä. Yleensäottaen selkäsärkyisen ei saisi jäädä paikalleen.

Miida, huomaan myös, että kun oikein kyttää ja odottaa vauvan liikkeitä niin ei tunne mitään. Tänäänkin olen koko aamun odottanut, koska tuntisin jotain... mutta en ole tuntenut. Tässä on vain se huono puoli, että alkaa aina huolestumaan, jos ei toisesta kuulu mitään. Joskus menee muutamakin päivä, ettei tunne mitään ja sitten taas tuntee useita kertoja päivässä. Nyt siis suuntaan ajatukset toisaalle ja oletan että pikkuisella on kaikki hyvin.

Rei 19+0

simpsa
Meillä oli tänä aamuna odotettu rakenneultra. Nyt on 20. raskausviikko meneillään ja siis puolessa välissä (kauneen nopsaan on aika mennyt). Kaikki elimet oli paikallaan ja mitat vastasi viikkoja. Kovasti liikkui koko ajan ja heitteli kuperkeikkoja ruudulla.

Meille molemmille oli jotenkin itsestään selvää, että halutaan tietää, kumpi siellä masussa majailee. Ja poikahan siellä näyttäisi kellivän. :) Jotenkin paljon konkreettisempaa tämä odottaminen, kun voi miettiä pojalle sopivia värejä ym.

Täytyi vain pikaisesti tulla raportoimaan ennen töistä lähtöä... Tyttö olisi ollut myös tervetullut ja olin ajatuksissani enemmän varma, että se ois tyttö. Siitä huolimatta, että niska-poimu ultrassa tuli sellanen olo, että poika siellä ruudulla vilkuttaa, olin varma, että tyttö se kumminkin on. Mutta eipä sitten ollutkaan ja nyt on ihana odottaa omaa pojan vintiötä syntyväksi!

Haikara80
simpsa: oli varmaan ihanaa nähdä pikkuinen tänään :) meillä on sama edessä perjantaina....olisipa meillekin selvää että halutaanko vai ei tietää sukupuolta- luulen että jos se ilmi käy niin käyköön, muuten jääköön ylläriksi. välillä vahva tyttö tunne mutta jostain syystä olen lähes varma että se on poika.
tänään on ollut vilkas potkupäivä, se piristää kummasti arkea kun pikkuinen koputtelee ja muistuttaa olemassaolostaan!
pahoinvointi on lähes kokonaan poissa, se on aivan ihanaa. nälkä on koko ajan kamala, syödä pitää jatkuvasti edelleen.
ylihuomenna alkaa 20.viikko. maha on nyt jo ihan tarpeeksi iso, ihan kammottaa minkälainen pallo siitä vielä muodostuu :)

Yhteistyössä