Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Mipsa
Ai niin Tiukulta piti kysymäni, että sinullahan oli se lapsivesitutkimus viime viikolla. Miten meni, millainen kokemus oli?
Vähän sanoit, että et luultavasti tule tänne tuloksia kertomaan. Ymmärrän päätöksesi, vaikka olisihan se kiva kuulla. Joka tapauksessa sympatiat sinun puolellasi. Kävi miten kävi, en todellakaan ala moralisoimaan. Mutta jos sinulla itsellä on vahva tunne, että kaikki on ok, niin varmasti kaikki on vauvalla ok. Jotenkin uskon ja luotan tuollaisiin tuntemuksiin.

Rei
Isabel: Minullakin on ollut selkäsärkyjä, tosin pahimmat kivut ovat jo takanapäin. Mulla myös istumatyö, joten en tiedä johtuisiko sitten siitä. Pahimpina aikoina roikotin itseäni töissä jos jonkinnäköisissä lepoasennoissa ja kokeilin satulatuolit ja kaikki, mutta ei ollut mistään apua. Nyt kipu tulee vain silloin tällöin eikä enää päivittäin. Tukivöistä olen kuullut monia mielipiteitä. Toiset sanoo, että auttaa ja toiset sanoo, että ei kannata missään tapauksessa käyttää. Nää on taas näitä juttuja, että ketähän uskoisi vai luottaako vain omaan mielipiteeseen...? Eli siis harkkinnan alla, että hommaanko sellaisen vai en.

Muuten voidaan hyvin. Eilen yritin taas kaikessa rauhassa iltasella kuulostella liikkeitä ja jotain siellä kyllä tuntuu, mutta en ole vieläkään vakuuttunut niiden alkuperästä. Kovasti odotan jo joulun mahdollisia alemyyntejä, olen antanut itselleni luvan tehdä silloin hieman vaatehankintoja... järki kädessä tietenkin :)

Hyvää viikonlopun alkua kaikille! :)
Rei 17+4

henttulivei
Lisäsin itteni takaisin listaan, kun oli näkyy matkan varrella tippunu listasta..;o) Laskettu päiväkin tosin tossa matkanrallella aikaistu, joten laitoinpa sen nyt sit samalla oikein =)

Karmeen flunssan kourissa kärvistellyt tämän viikon.. huonovointisuutta ollut edelleen ilmassa ja huipannu on kovin.. paljon pidemmän aikaa kestäny oireet kun esikoista odottaessa. No pääasia et vauvelilla kaikki hyvin=) Ultrassa masuasukas oikein poseeras ja vilkutti meille =) ihan tuli tippa linssiin <3

Ihanaa joulunalusaikaa kaikille masukkaille!! Nauttikaamme tästä ihanasta ajasta <3

Toukokuun 2009 odottajat
2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS
5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
17.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
22.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS
23.5.09 Inya -81, esikoinen (km 06/08), HUS
24.5.09 Mipsa
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82
28-30.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS
04.05.09 Rei, esikoinen, vm. -83

Aurorah
Selkäkivut vaivaa ajoittain täälläkin..tai oikeastaan tuossa pakaran yläpuolella, onko se sit selkää? Tuntuu sellainen hermojumi-kipu, meinaa jalka mennä alta jos pitkään istuu ja sit nousee ylös. Mullakin istumatyö; pitää välillä tehdä tikusta asiaa, että tulee edes vähän käveltyä ja verryteltyä :)

Kamalaa painajaista näin yöllä..että tämäkin raskaus meni kesken ;( Oli niin todellisen tuntuinen uni, että pahaolo oli vielä aamulla herätessäkin pitkään. Näköjään vieläkin alitajunnassa paniikki-peikko..

No, onneks oli sit neuvola aamulla ja hyvin kuului sydänäänet :) 130 tikutti pikkuisen sydän ja voi että tuli hyvä mieli! Hemppa on tosi hyvä, oli nyt 137..ei ainakaan tarvii rautaa syödä :)

Rentouttavaa viikonloppua,
Aurorah ja Vappu 18+0

Isabel*
Ihanan vilkasta täällä tänään : )
Aurorah ja muutkin, en tarkoittanut että kannattaa käyttää niitä A-vitamiinitippoja, tuli vain mieleen että sellaisia olen joskus käyttänyt (ei raskausaikana) ja ovat auttaneet. Kannattaa kysyä apteekista tai neuvolasta mikä auttaisi.
Tää mun selkäkipu on tuolla yläselässä, lapaluiden välissä, ei mulla tuommoista edellisessä raskaudessa ollut.
Me ollaan esikoiselle puhuttu vauvasta, kun samalla kun yläkertaa viimeistellään ja yks huone ihan laittamatta vielä, niin kysyin esikoiselta että kenelles tuo huone tulee ja tää alle kaksvuotias tuumas että vauvalle : ) Joten sitten puhuttiin että mun mahassa on vauva, ja se sitten paijas ihanasti mun vatsaa ja vauvaa... ja mietti että hänen ja isän mahassa ei vauvaa oo, mutta mulla kyllä. ja niin me kerrottiin mun tädille asiasta, esikoinen sai kertoa mitä siellä äitin mahassa on : )
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Haikara80
Kivaa että täällä on käynyt kuhina :)

Mulla ei ole ollut noita limakalvojuttuja, mistä täällä puhutaan, kerran vaan on verta tullut nenästä. Pahoinvoinnista saan vieläkin ajoittain nauttia, eilen aamulla viimeksi. Olo on kyllä suht hyvä eikä väsytäkään niin kovasti - on energiaa taas jumppaillakin välillä! Ikävää vaan että lumet lähti yhtä pian kun tulivatkin...ulkoilu oli ihanaa parin päivän ajan.
Mä oon viime päivät syönyt ihan mitä sattuu, on oikein huono omatunto siitä. Viikonloppuna on parasta ryhdistäytyä ja ottaa terveellisemmät eväät käyttöön. Pari päivää on vaan ollut semmonen olo että mikään muu ei maistu kun pulla!
Kaksi viikkoa vielä tokaan ultraan, odotan tosi paljon...menisipä aika ja nopeasti!

Hyvät viikonloput kaikille!

Haikara 17+2

Milla¤
Kivaa kun on vaihteeksi paljon keskustelua täällä! Itekkään en ole nyt ollu kovin ahkerana, kun töissä on joulukiireitä jne..
Lisäksi mulla on kovin liikkuvaa työtä, joten puhti on pois ihan "normaalitilassakin" työpäivän jälkeen. Eipähän ole jumpalle tarvetta.
Aurorahilla (ja kenties jollakin muullakin?) oli selkäkipua. Mie totisesti toivon, että säästyisin siltä pahimmalta issias-kivulta mikä edellisessä raskaudessa oli :/
Nyt toisaalta osaan varoa sitä..sillon luulin vaan häntäluukivuksi ja lähin kunnolla revittelemään auki. Sen kävelyreissun jälkeen en enää kävelly kuukauteen!

Mahaa on, liikkeistä ei varmuutta. Eilen illalla sängyssä selällä maatessani ja muuten maha tyhjänä kohtu näkyi tosi selkeästi pömpöttävän. Pidin käsiä siinä päällä ja luulisin mahdollisesti jotain ihan pientä tunteneeni..mutta enpä tiiä olikohan sittenkään.

Sillon joskus np-ultrassa mulle sanottiin, että istukka on kovin matalalla, joten voi esiintyä veristä vuotoa. Sitä oliki reilu viikko sitten ihan hieman. Mutta hyvä tietää että johtuu vaan istukan sijainnista. Saapa nähä lähteekö se siitä nousemaan, vai jääkö etiseksi?..

Onko tässä porukassa muita Hyvinkäällä synnyttäviä? Sinne nimittäin mie aijon mennä synnyttämään, kuten edellisenkin.

Oli mulla kyllä muutakin kerrottavaa, mutta en millään muista nyt kaikkea kerralla..
Kiva, että joukkomme on suurentunut!

-Milla 15+1

Tiuku 72
Mipsa: Lapsivesitutkimus meni hyvin. Illalla supisteli jonkin verran joten otin rennosti ja makoilin. Noin 12 tunnin päästä minulla oli normaalia tiheämpi pissahätä =) Kävin 3-4 kertaa vessassa 20 minuutin välein. Tais lapsivesi vaihtua - en kyllä ole mikään asiantuntija. Tuloksi odottelen 1-1,5 viikon päästä. Olen jo liittynyt enkelinkosketuspalstalle jos satun saamaan huonoja uutisia. Lisäksi olen voinut jakaa hätääni siellä ja jakaa kokemuksia. Olen myös saanut tietoa down-lapsista ja muista kromosomipoikkeavuuksista. Siellä kuulin myös miten yleistä on laittaa kesken kromosomipoikkeavuuden vuoksi. On meinaan erittäin yleistä vaikka muiden palstojen yleisen mielipiteen vuoksi voisi saada toisenlaisen mielikuvan asiasta.

Tiuku 72
Mipsalle vielä: Lapsivesitutkimus meni nopeasti ohi ja pistos otti vähemmän kipeää kuin verikoe sormenpäästä. Vatsassa on nimittäin paljon vähemmän tuntohermoja (vai mitä ne nyt sitten onkaan) kuin sormenpäässä.

Ensin desinfioitiin vatsa ja ultrassa oli ohjuri jossa oli pitkä erittäin kapea neula (en nähnyt) Tämä lääkäri antoi miehen istua melkein ääressä joten hän sitten kertoi minulle jälkeenpäin asioita.

Foxie82
Iltaa kaikille tasapuolisesti. Mukavan vilkasta ollut täällä parin viime päivän ajan :)
Tulin piipahtamaan kun kerran tähän aikaa satun olemaan hereillä. Väsymys painaa vieläkin, vaikka sen olisi jo pitänyt hellittää. Eilen viimeeksi nukahdin sohvalle joskus ennen puolta ysiä.

Milla: Minä täällä arvon synnytyssairaalaa Hyvinkään ja Hämeenlinnan välillä. Sinänsä onnellisessa tilanteessa, että voi valita eli jotain hyötyä, että asuu maaseudulla. Tällä hetkellä olen vielä Hämeenlinnan kannalla, mutta mieli ehtii muuttua vielä monta kertaa.

Tiuku: Toivotaan, että kaikki on hyvin. Voimia tuloksen odotteluun!

Foxie, 14+5

Nitta.
Toukokuun 2009 odottajat
2.5.09 Aurorah, kolmas, vm -76, KYS
2.5.09 simpsa, esikoinen, vm -78, KOS
5.5.09 miida, esikoinen, vm -83
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS
7.5. Haikara80, esikoinen, vm -80
9.5.09 Henttulivei, kakkonen.vm -80 PKKS
14.5.09 Nitta, toinen
17.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
22.5.09 Milla¤, kakkonen, vm -82
22.5.09 Tikrutar -77, esikoinen (km 04/08), SEKS
23.5.09 Inya -81, esikoinen (km 06/08), HUS
24.5.09 Mipsa
24.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82
28-30.5.09 Tinka77, kakkonen, vm.77, JS
04.05.09 Rei, esikoinen, vm. -83

Moi kaikille,

laitoin itteni takas listaan.. vaikka valitettavan harvoin tänne tulee kirjoiteltua. Tuntuu silti, että on mukava "kuulua porukkaan".
Tervetuloa uusille, ainakin Reille..olikohan muita..

Täällä on tosiaan päästy sairasloman makuun, on ollut tytön flunssaa, omaa flunssaa ja muita vaivoja. Olen mennyt jo laskuissa sekaisin montako flunssaa olen tälle syksylle potenut, täytyy vain toivoa että jo helpottais. Paino onki noussut reilusti, kun ei ole yhtään päässyt liikkumaan.. ja oon kyllä syönyt miten sattuu.
Viime neuvolassa hb oli vain 107, joten seki voi osaltaan ehkä vaikuttaa huonoon vastustuskykyyn. Rautakuurilla oon sitte ollut parisen viikkoa.
Muuten neuvolassa kaikki oli ok, vaavi noin viikkoa isompi, mutta ei siirretty laskettua aikaa. Katotaa sit rakenneultrassa, et onko aihetta siirtoon.

Mulla on tosi kova joulufiilis, tällä viikolla laitoin parit jouluvalot, tai siis kynttelikön ja tähden.. Ja huomenna kattoon torille joulumenoa esikoisen ja miehen kans. niin ja huomenna eka pikkujoulu.. ihan kiva päästä syömään jouluateria, vaikkakin ilman viiniä. :)

Kivaa viikonloppua kaikille ja toivotaan että lumi pysyy maassa ja hyviä vointeja tuleville äideille ja vauvamasuille.

Nitta 16+1 (luulisin)

Milla¤
No meillä ei ainakaan lumi pysy maassa :/
Tiuku, hyvä että lapsivesitutkimus ei ollut tuon hankalampi ja toivotaan että kaikki ok!

Piti tulla tänne ihan varta vasten kyselemään, että onko teillä muilla supistuksia? Mulla nimittäin supistelee (mutta kivuttomasti) tosi paljon. On päiviä jolloin ei supistele, mutta tässä viikon sisään on ollu muutama päivä jolloin supistelee koko ajan :(
Nytkin ja yöllä herätessä.. ihan pelottaa!
Hitsiläinen..ja tietenki nyt on lauantai. Pitäisiköhän lähteä käymään tuolla päivystyksessä?..

Milla15+2

Inya
Isabel, olipas ihanan hellyyttävän kuuloinen toi sun 2-vuotiaan ymmärrys tulevasta vauvasta :). Ystävän samanikäinen ei ollut oikein edes tajunnut, että sille oli tulossa sisarus, vaikka äidin vatsa oli toooosi iso :D.

Tiuku, mä uskon että valtaosa ihmisistä ymmärtää nykyään erilaiset ratkaisut. Ne ymmärtämättömät vain taitaa pitää niin kovaa ja syyllistävää meteliä, että muiden äänet hukkuu sen alle. Voisin kuvitella itse sanovani vaikeassa tilanteessa (ja olen miettinyt aika monta kertaa asiaa), että raskaus meni kesken kehitysvamman takia - sen tarkemmin tapahtumia erittelemättä. Mutta pidetään lippu korkealla, todennäköisyyshän oli kuitenkin teidän puolella! :)

Milla, millasta se häntäluukipu on'? Mä olen töissä miettinyt että onko mun työtuoli liian kova vai mitä, kun tuntuu jotenkin epämukavalta istua ja sitten miettinyt josko se liittyisi tähän raskauteen.

Mä urheilin eilen ekaa kertaa jotakuinkin kolmeen kuukauteen jos rauhallista kävelyä ei lasketa. Kävin varovasti kuntosalilla ja tunnustelin tosi varovasti, etten vain revittele liikaa. Vatsa tuntuu siltä, kuin siellä olisi jotain tosi kireällä olevia lihaksia, ilmeisesti niitä kohdunkiinnikkeidenvenymisjuttuja. Liikkumisesta tuli kamala päänsärky, mutta ajattelin uhmata sitä ensi viikollakin ja mennä salille sittenkin ;).

Hyvää viikonloppua kaikille!

Inya, 15+0

Milla¤
Inya, mulle myös tulee liikkumisesta päänsärky! Lähinnä sellaisesta ponnistelusta ja rappujen nousemisesta. Tutkin asian niin, että en vaan osaa jotenkin kunnolla ottaa happea, kun se ihan välittömästi sillä sekunnilla tuntuu päässä.
No, se häntäluukipu tuntu mulla häntäluun kohdalla ja toisessa pakarassa :S Mitenhän sen nyt selittäis järkevästi.. Sitte siitä pahennuttuaan siirty tosi pahaksi hermokivuksi ja toista jalkaa täytyi raahata perässä.

Lapsi tais nukahtaa päikkäreille..alan siivoamaan tätä hävityksen kauhistus -asuntoa. (Ei muuten meijänkään 2-vee ymmärrä vielä ollenkaan että vauva on tulossa. Ehkä sitten kun on oikein iso maha.)

-Milla taas

Tiuku 72
Älkää sitten sekoittako häpyliitoskipuja supistuksiin kuten minä esikoista odottaessani =)
Minä luulin niitä supistuksiksi koska en tiennyt mikä supistus on. Lääkäri siinä sitten ihmetteli ja ultrasi mikä minua vaivasi. Ja yht'äkkiä sattui painelemaan häpyliitosta ja totesi että jaa-ha tämän olis pitänyt ihan terveyskeskuslääkärinkin tietää. =) Ekat supistukset esikoisella sitten tunsin vasta synnytyksessä. Niin supistus on sellainen joka vetää koko vatsan kivikovaksi.

Tinka77
Heippa kaikille!

Isabel, tsemppiä selkäsärkyyn! Se on kyllä niin tuskaista.
Tuleeko muuten teille fiilareita kumpi olis tulossa? Osa olikin jo ehkä saaneet vihjauksen ultrassa. Meille on tulossa rakenneultra vasta tammikuun puolessa välissä. Huoh, ei malttaisi odottaa. Mietin että josko sitä yrittäisi ottaa selville kumpi olis tulossa..

Esikoinen on juossut vessassa nyt useampaan otteeseen tänään. Alkaa pelottamaan josko on masutauti tulossa (jo 3 kakat tänään vaikka normisti max 1/päivä).
Masuun kuulumma sattuu. Hittovie, ei nyt kiinnostaisi alottaa vatsatautikautta.

Kävin ostamassa parit äitiyshousut. Siis useassa kaupassa (Lindex, Seppälä, KappAhl) ei ollu enää ollenkaan äitiysvaatteita. H&M onneks on varma. Antakaapas mulle vinkkejä mistä mä löydän lisää vaihtoehtoja?? Tää "ei vielä mamavaatteet mut entiset ei enää oikein kunnolla mahdu" -kausi on tuskainen.

Tinka, 14+2

Tinka77
Tiukulle vielä: Pidetään lippu korkealla ja uskotaan että kaikki on Hienosti! Sullahan oli hyvä fiilis asiasta.

Meillä tuo 3-vee olis ollu tänään jo valmis ostamaan tulevalle vauvalle unilelun. Kyllä se taitaa enemmän käsittää kuin mä ees tajusan :)

-Tinka

Milla¤
Minulla oli edellisessä raskaudessa supistuksia ainakin puolivälistä raskautta, joiden takia jouduinkin sitten ennenaikaisesti jäämään jo kotiin odottelemaan vauvaa. Ja loppuvaiheessa etenkin seksi (=sperma) sai aikaan kipeitäkin supistuksia.
En sitten eilen lähtenytkään käymään siellä tk:ssa, kun aattelin näiden olevan taas asiaan kuuluvia. Hoksasin, että varsinkin istuessa tulee suppareita..pitää istua silleen maaten, että on mahollisimman vähän painetta mahalla, niin olo hieman helpottuu :D
Huomena kuitenkin soittelen neuvolaan.
Mulla ei ole kyllä mitään fiiliksiä sukupuolesta.. Saattaapi olla että tulee taas poika kun miehen suku on niin poikavoittosta. Oishan se kiva, että tulis tyttö vuorostaan (meille ei enempää lapsia enää tule..miehen päätös), mutta jos tulee poika niin eipähän tarvi ostaa niin paljon vaatetta. Molempi parempi!

Tinka, mie olen huutanu HuutoNetistä muutamat äitiysvaatteet. Parit onnistuneet ja parit ei-niin-onnistuneet..mutta halpaan hintaan. Ja toteutampahan kierrätystä.

Ei taas muuta..
-Milla 15+3

Isabel*
Ihanaa Tiuku, mahtavia uutisia!!! nyt voit sitten rauhassa huokasta helpotuksesta : ) ja vaan nauttia loppuraskaudesta.
Tinka kyseli sukupuolifiiliksistä, mä oonkin jo aiemmin kertonut että mulla on tyttöfiilis, toivottavasti saadaan parin viikon päästä nähdä kumpi siellä potkiskelee : ) Oon nyt tuntenu liikkeitä aika selvästi, mieskin tunti eilen illalla siellä pikkuisen liikkuvan. Se vauvan aktiivinen aika on meillä siinä kasin ysin aikaan illalla. Pari päivää sitten olikin niin rauhallista että epäilin jo että onko kaikki kunnossa. Puolen tunnin päästä neuvolaan, kiva saada kuulla varmistus sydänäänistä joka tapauksessa.
Tinka, mä tilasin just H&M:ltä ja Ellokselta jotain mammavaatteita, toivottavasti ovat kivoja. Niin ja toivottavasti teidän esikoinen ei tule kipeäksi.
Kerroinkos jo kun meidän esikoinen on keksiny uuden "nukkumaanmenoleikin", eli riipuu pyjaman ja vaipan sängyssä, vaikka sata kertaa jos mennään joka kerta pukemaan takasin päälle... ei siitä pyjamasta niin väliä, mutta ilman vaippaa sen ei tarttis nukkua, ei inspaa alkaa peseen ihan kaikkea sängyssä olevaan sen takia. Ja siis hirmu hauska leikki, nauraa kuin vietävä kun mä meen yläkertaan ja pistän ainakin vaipan takasin. Eilen illalla tää leikki oli onneks unohtunu, toivottavasti ei muodostu jokailtaseks ohjelmanumeroks.
Meillä ei vauvasta kovin paljon olla puhuttu, mutta näköjään esikoinen silti ymmärtänyt mistä on kysymys, sanoin että mahaa voi silittää ja silitti sitä niin varovasti ja painoi päänsä siihen ja oli hyvänä, koitin selittää että kyllä vauva nyt tykkää.
Nitta, mäkin oon ihan joulufiiliksissä, ollaan leivottu joulutorttuja ja pipareita ja juotu glögiä jo litrakaupalla : ) ja meillä on ikkunoissa jouluvalotkin jo, ne on niin ihanan tunnelmalliset. ja joululahjoja ostelen kovaa vauhtia.
Milla, toivottavasti kaikki on hyvin ja nuo olis ihan vaarattomia suppareita! Mulla ei edellisessä eikä tässäkään raskaudessa (vielä) ole supistellut, toivotaan ettei tilanne muutu pitkään aikaan.

Isabel 16+5

Mipsa
Ihania uutisia Tiukulla! Voi kun tuntui kivalta lukea ne. Nyt voit taas täysillä nauttia raskaudesta.

Minä kävin tänään seulassa. Saas nähdä mikä on tulos. Pikkuisen jännittää, ei voi mitään. Kaikkea päästänsä kehittää, vaikka toisaalta uskon, että kaikki on ok. Silti osaan olla suht rauhallinen. Eli odotetaan.

Sukupuolen olen osannut arvata aikaisemmin. Mutta vasta myöhäisemmässä vaiheessa. Eli sitten kun liikkeet ja potkut säännöllisempiä. En siis mistään oireista tms. Esikoisesta toki ei osannut arvata mitään.

Tukivyöstä vielä. Eli mielestäni kannattaa kokeilla. Kyllä sen nopeasti huomaa onko siitä apua. En tuossa asiassa luottaisi toisten mielipiteeseen. Ja ainakin joillakin paikkakunnilla niitä saa vuokrata terveyskeskuksesta. En minäkään omaksi ostaisi.

Kauheata! Onko jollakulla siis oikeasti jo päivittäisiä supistuksia?! En siis sitä epäile, mutta ajatus tuntuu kamalalta.
Milla: oletko käynyt näyttämässä itseäsi?

Mipsa 15+3

Isabel*
Mipsa, uskotaan että seulan tulos on hyvä : )
Tänään sain aikaseks kehityskeskustelussa kertoa pomolle että raskaana ollaan, huh mikä helpotus. Ja hyvinhän se sen otti, ja onnitteli. Mutta mua kyllä on jännittäny kovastikin tuo asia, kun tunnen oloni hieman petturiksi tavallaan kun joutuvat aika varmasti ottamaan äitiyslomansijaiselle äitiyslomansijaisen... mutta kerroin samalla sitten tälle henkilölle jota tuuraan ja hänkin oli tosi iloinen, joten kaikki parhain päin.
Nevolassakin käyty ja kaikki ok, nyt se painon nousu alkoi... ja verenpaine hiukkasen korkeempi kuin viimeksi, johtuu varmaan päivän "jännittävästä" ohjelmasta : ) ja eilisestä salmiakista..

Foxie82
Tiuku: Mahtavia uutisia! Nyt voit huokasta helpotuksesta ja antautua odotuksen autuudelle :)

Mipsa: Toivotaan, että seulan tulokset ovat hyvät. Uskon, että mielessään voi kehitellä kaikenlaista, kuten meikäläinen tuossa alkuraskaudessa. Mulla oli kauhea epäilys kohdunulkopuolisesta kun toista puolta jomotteli niin vietävästi. Ja koko ajan tuli keksittyä kaikenlaisia epäilyttäviä oireita. Onneksi nyt pystyy huokaisemaan jo helpotuksesta, kun viikkoja alkaa olla useampi takana. Rakenneultraa täällä jännitetään jo kovasti vaikka aikaa on vielä 1,5 kk.

Isabel: Mielenkiintoisen leikin esikoisenne on keksinyt. Mahtaa hermot olla koetuksella, jos tulee jatkamaan tuota vielä pitkään. Stemppiä!

Tänään sitten tuli ensimmäinen kysymys ootko raskaana. En kuulemma aiemmin oo ollu näin "lihava". Kyseessä oli entinen työkaveri, jota nyt syksyn aikaan olen nähnyt muutamaan otteeseen.

Joku kyseli fiiliksistä tytön/pojan suhteen. Mulla oli tuossa jokin aika sitten tunne, että tyttö olisi tulossa, mutta pari kertaa nähnyt unta pojasta. Mies toivoisi kovasti poikaa, mutta myös tyttö on tänne tervetullut.

Jahas, mies tuli kotiin ja kissa puskee kättä siihen malliin, että kirjoittelut on tältä kerralta tässä.

Voikaahan paksusti!

Foxie, 15+1

Tinka77
Tiukulle Onnea!!!!!!!!!!!!

Mipsalle: Kyllä kaikki on varmaan ihan hienosti!

Jouduin itse käymään terkkarilla, alkaa olla uupunu olo töissä. Noh, sieltä tuli passitus lekuriin. Sanoi ettei raskaana parane leikkiä liian kauan jaksavaa vaan täytyy levätä jos vaan töitä ei voi vähentää. Meillä on hullut kuukaudet töissä ja toimari ei tunne armoa. Katotaan kuinka käy.Ehkä se lepo vois tosiaankin tehä ihan hyvää.

Nyt oon alkanu kuuntelemaan masuasukin toimia, ehkä joku ilta tuntuu ne hipasut :)

Ihana joulu tulossa!!! Meilläkin on valoja ja ollaan leivottu ja juotu glögiä. Eilen jopa kuuntelin pari joululauluakin.

Olin aikonut kertoa nyt toimitusjohtajalle torstaina raskaudesta. Taitaa masu punkea esiin niin että ei kohta ole enää epäselvää asiasta. Mun lähiesimies lupasi tulla mun mukaan niin sen on pakko edes yrittää käyttäytyä asiallisesti.

Nyt iltapesulle ja nukkumaan, vaikkakin otin TAAS päikkärit töiden jälkeen.

Tinka, 14+4

Tiuku 72
Kiitos onnitteluista. Arvatkaa meinasko mies saada sydänkohtauksen kun purskahdin itkuun puhelun jälkeen. Ne olivat niitä onnen kyyneleitä.

Nyt tästä on alkanut jo nauttia ja liikkeetkin tuntuvat kun annan niiden tuntua - vai olisko sittenkin vielä suolistokaasuja =)

Yhteistyössä