Toukokuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Indima ei kirj.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ulpu: Teillä näyttää menevän yöt samaa rataa kuin meilläkin. En ymärrä miten päivisin niin aurinkoinen poika muuttuu öisin pikku riiviöksi. Huudetaan, kiljutaan potkitaan, pyöritään... ja tehdään siis kaikkea mahdollista paitsi nukutaan. Mies on nukkunut jo yli kolme kuukautta vierashuoneessa. Milloinkahan tämä koko perhe kaatuu näihin öihin... :-(

Minäkin olen miettinyt pojan siirtämistä jo omaan huoneeseen... Olen vain niin loppu, etten tiedä miten jaksan juosta toisessa huoneessa rauhoittelemassa poikaa. Toisaalta jos se pidentäisi uni jaksoja vaikka tuntiin tai kahteen kerrallaan, niin helpottaisi kyllä tilannetta. Miten Ulpu teillä on viimeiset pari yötä menneet? Onko parannusta tilanteeseen tullut?

Lilja ja poika 6kk + viikko

Mooooiii !!! pitkästä aikaa....

Täällä on selätetty oksennustauti. Kiersi koko perheen esikoista lukuunottamatta... Mutkin!! vaikka en yleensä oksennustauteja sairasta. Olin aivan rikki. Kuumettakin. Lapset säästyivät paljon helpommalla... Vauvakin sairasti. Se oli ikävää, mutta jotenkin aika arvattavaa. Ja meni onneksi helposti ohi. Ja pian! Kolmella pykäyksellä selvittiin. Heh, ainakin sain nukuttua kaikki univelat pois kun olin itse kipeä. Nukuin aivan kirjaimellisesti kaksi vuorokautta!

Vauveli se kasvaa ja liikkuu! Herraisä sentään sitä tarmon ja energian määrää! Nyt meillä jo ryömitään hienosti ja yritetään kontata välillä. (ei kyllä ihan oikeaoppiseti, usein on pää lattiassa ja jalat suorina pyllypystyssä) Paikoillaan ei ole hetkeäkään kun on hereillä. Välillä sitä miettii että mikä lie ikiliikkuja tuostakin tulee! Ja "#puhetta". Jatkuvalla syötöllä. On jo muutama oma "jokellus" tietyille jutuille. Esim nälälle. Vaikuttaa että on samasta puusta veistetty kuin isoveli... Voi apua!
Ostin potan ja aletaan siihen pissimään. Toi lavuaarin yllä roikottaminen alkoikin jo olla työlästä.

Täällä ei vieläkään ole ihan oikeaa rytmiä, mutta nukkuu jo päivisinkin paremmin. Se on kait helpottanut kun syö lounaan joka päivä samaan aikaan. Ja tietenkin samat päivittäin toistuvat rutiinit, kuten poikien haku..

Olen ottanut käyttöön mun hienon manduca-repun ja neiti tykkääkin siinä matkustaa. Johan se ehtikin kaapissa pölyttyä pari kuukautta....Oikeastaan melkein kaikki poikien haut ja viennit hoidetaan repun kanssa. Muutenkin olen käyttänyt sitä kun ollaan oltu liikenteessä. Kaupassa se on ihan voittamaton. Nykyään neitikin sitten nukkuu pääsääntöisesti kaikki unet omassa sängyssään. Ja sekin on siis repun ansiota kun ei enää pääse nukkumaan vaunuihin. Toisaalta jos sitten nukahtaa vaikka poikien haku reissulla reppuun niin siirrän yleensä jatkamaan unia vaunuihin. Miten teillä muilla? Nukkuuko vauvat omassa sängyssä, vaunuissa vai äidin kainalossa? ;D

Nyt menen nukkumaan ettei univelkaa pääse taas kerääntymään... Viimeistään ensi viikolla palilen astialle kunollaan käyty neuvolassa!

Milla ja piipero 6kk

Ei ole auttanut tassuttele =( Joinain öinä on herännyt vain 3 - 4 kertaa, mutta keskimäärin 6 kertaa, joskus enemmänkin.
En ymmärrä tätä. Viedään nukkumaan hereilläolevana ja pikku kitinän jälkeen nukahtaakin sänkyynsä. Nukkuu ehkä tunnin ja sitten herää jo eka kerran. Itkee ja itkun yltyessä menen rauhoittelemaan. Nukahtaa, ja herää taas joko ½ tunnin tai tunnin tai 1½ tunnin kuluttua. Ja samaa rataa aamuun asti.

Esikoisella unikoulu toimi sentään jotenkuten. Heräämisväli ainakin piteni ja joskus nukkui jopa läpi yön. Mutta kuopus on eri maata. Kun ei nuku niin ei nuku =(

Muuten on aika iloinen tyttö. Konttaa, nousee tukea vasten seisomaan, "höpöttelee" esim. ätä-ätä-ätä jne.

Ulpu ja typy 7kk ja melkein 2 viikkoa päälle

Ulpun vauva jo nousee seisomaan tukea vasten!! Hienoa! Ja tosi mukava että vauva on muuten tyytyväinen. Ikävää ettei kaikki vauvat nuku yöllä.. Varmaan tavallisempaa kuitenkin kuin se että nukkuvat hyvin. Kuinka vanhana teidän esikoinen alkoi nukkumaan yönsä? Vai nukkuuko siis vieläkään...?

Mä kävin tänään vauva-kerhossa. Ja taidan mennä ensikerrallakin. Siellä on jotain pientä ohjelmaa, kuten vauvahierontaa tms... Tuossa meidän ihan vieressä on myös sellainen avoinpvk, mutta en ole jaksanut lähteä. Nämä aamun rauhalliset tunnit on niin ihania... ei meteliä, vain vauva ja minä ja kotityöt.... ;D Mutta kaitpa sitä voisi jo kohta alkaa neitiä käyttämään vähänihmisten ilmoilla. Vauvamuskariin haluaisin, muttei täällä lähelläole! Uskomatonta. Ja pidemmälle en viitsi mennä kun täytyy aina olla kotona kklo12.
Onkos teillä muilla ohjelmaa arkisin? K'äyttekö jossain vauvan (+muiden kotona olevien lasten) kanssa ?

Milla ja piipero 6kk

Todellakin tuo Ulpun kertomus öistä on aivan kuin itseni kertomaa!
Minäkin olen siirtänyt pojan omaan sänkyyn, eipä ole yöt siitä parantuneet, mutta eivät myöskään huonontuneet. Meillä ei vielä ole ollut noita 3-4 heräämisen öitä, mutta poika on tietty noin kuukauden nuorempi kuin Ulpun tyttö. Toisaalta kiva kuulla, ettei ole ainoa tämän ongelman kanssa...

Meillä ei ole pojan kanssa mitään menoja arkisin eikä pyhänä. Mun energia menee ihan siihen, että selviydyn aamusta päiväuniin ja päiväunista iltaan ja yöuniin. Voi mennä lähes viikko, etten käy postilaatikkoa pitemmällä. En yksinkertaisesti jaksa. Harmittaa tietysti, että kunto on romahtanut nolliin ja muutenkin olen ihan erakoitunut. En jaksa aina edes vastata kun kaverit soittelevat. Toivottavasti ymmärtävät... Olen suosiolla laittanut itselleni tavoitteeksi kaivautua ihmisten ilmoille viimeistään keväällä. Eiköhän pojankin unet ala pidentyä viimeistään kun yksi vuosi alkaa tulla täyteen. (hope so!)

Lilja ja poika 6kk+ pari viikkoa

Lilja, halaus ja voimia! No ei varmaan jaksakaan yhtään mitään ylimääräistä jos ei saa nukuttua!! Mun on vaikea edes kuvitella miten selviäisin ihan arjesta jos neiti ei nukkuisi yöllä! Kuitenkin aamulla on herättävä ja vietävä osa porukkaa kouluun ja tarhaan ja muutaman tunnin päästä taas haettava sieltä pois.... ja muutenkin on oltava skarppina päivisin ettei pojat hajoita koko taloa!! Huh huh... Ja vaikka mä selviän lyhyillä unilla niin ilman ei kyllä pärjäisi!
Tuostahan on paljon kirjoiteltu ja puhuttu, että miksi äidit hautautuvat kotiin ja erakoituvat... (varmaan me joiden lapset nukkuvat kivasti yöllä...) Välillä ihan ihmettelen että kuinka ymmärtämättömiä toiset voivat ollakaa! Parilla kaverilla oli melkoisen raskaat vauva ajat, toisen ei nukkunut ensimmäiseen 9kk ja toisella oli ekan vuoden kauhea sairastelukierre (korvat). Joten läheltä olen nähnyt miten stressaavaa voi olla pahimmillaan!

Sain juuri neidin nukkumaan päivöunia. Oli taas kerran vaikeeta. En ymmärrä miksei suostu suosiolla nukkumaan pöivisin, kun muuten nukkuu niin kivasti. Nyt kuppi kahvia ja nettiä... ;D

Milla

p.s. Ulpulle ja muillekin kukkujien ja huutajien äideille (ja perheille) jaksamisia ja voimia!!!

Meillä on nyt neiti nukkunut parinä yönä kohtuuhyvin. On heräillyt parin ekan tunnin aikana (klo 21.30 - 23.30) pari-kolme kertaa, mutta sitten vasta aamulla viiden maissa.
Tämä voi kyllä olla huonokin enne, sillä meillä on poika mahataudissa, ja voi siis olla, että tyttökin on tulossa kipeäksi ja siksi on nukkunut paremmin.

Poika siis tosiaan mahataudissa kolmatta päivää jo =( Ankeeta, ei olla päästy ulos, ei mitään. Vessassa ravaamista vaan.

Ja aiemmin kysyttyyn vastaan: esikoinen alkoi nukkua paremmin 10 kk:n iässä, jolloin olimme siirtäneet hänet omaan huoneeseen nukkumaan.

Täällä käytiin eilen puolen vuoden neuvolassa. Pojalla on painoa jo 10150g:) Pituutta ei tule ihan samaa tahtia. Nyt pituutta on 70cm. Otimme myös influenssarokotteen. Siitä ei tullut mitään reaktioita normaalia useampia yöheräämisiä lukuunottamatta. Heräsi varmaan viisi kertaa. Ja uusin villitys on herätä ensimmäisen kerran tunti-pari nukahtamisen jälkeen. Meillä nämä heräämiset eivät onneksi pääse väsyttämään minua, sillä nukahdamme aina molemmat tissin löydettyä tiensä suuhun. Minä sitten herään jossain vaiheessa nostamaan pojan takaisin sänkyynsä. Olen kyllä miettinyt, että pitäisiköhän pikku hiljaa yrittää saada poika yöllä nukahtamaan muullakin tavoin kuin tissille. Tänään aihe on erityisen pinnalla, kun olemme menossa miehen firman pikkujouluihin. Lähden sillä asenteella, että joudun varmasti käväsemään välillä tissittämässä pojan. Onneksi välimatkaa ei ole kuin 7km ja lähden joka tapauksessa autolla. Siskoni on tulossa lapsenvahdiksi, eli vahdista se ei ole kiinni. Mutta miehenikään ei ole aikaisemmin saanut poikaa yöllä uudelleen nukahtamaan, joten...

Voi ei mahatautia... Toivotaan Ulpu, ettei se tartu nuorimpaan vaan neiti alkaisi pikku hiljaa rauhoittamaan öitään.

Minki, kuulopstaapa ihanalta että pääsette miehenkanssa yhdessä pikkujouluihin! Ja muutenkin ihanaa kun saa tälläytyä hienoihin vaatteisiin (lue, puhtaat, ei kenenkään oksennusta tai kuolaa rinnuksilla) ja jutella aikuisten kanssa... Itse olin pari viikkoa sitten perinteisissä tyttöjen pikkujouluissa. Käytiin syömässä ja sitten suunnistinkin siitä taksilla kotiin, mutta kyllä oli ihanaa! Piristää arkea kummasti.

Paranemisia Ulpun perheelle!

Tervehdys pitkästä aikaa. Täältä löytyy yksi kohtalotoveri huonoille öille. Poika täytti just 7kk ja rikkonaiset unet sen kun jatkuu. Siirrettiin kk sitten omaan huoneeseenkin - tuloksetta. Illalla nukahtaa pikku kitinöillä tutti suussa omaan pinnikseen n. klo 20 ja klo 23 on yleensä jo eka herätys. Siitä sitten 3-7 herätystä / yö. Viime öitten villitys on vielä ollut se, että pahimmillaan (yleensä kerran yössä) uudelleen kunnolla nukahtaminen vie tunnin-kaksi. Ja aamulla n, klo 6 on jo ihan "pirteänä" herätys ja päivä alkaa. Olen ollut ihan masentunut tästä :( Tarvitsen itse unta varmaan normaalian enemmän, mutta tämä alkaa jo syödä koko naista. Sain lääkäriltä unilääkketkin - eikä niistäkään ole apua. Herään viimeistää sitten kun mies hyssyttelee tuloksetta ja poika vaan huutaa. Mietin, että kuinka ihmeen kauan tämä voi kestää?! 7kk ja nopeasti laskettuna KAKSI kertaa 3h unta putkeen. No joo, muuten menee hyvin, potra 10kg poika joka syö 5 ateriaa päivässä. Imerys loppunut jo kuukausi-pari sitten. Nyt pitäisi vaan saada itsensä kuosiin, vielä on pari-kolme kiloa mutta sitäkin enemmän löysää nahkaa.. Aargh!

Jaksamisia kaikille sinnitteleville ja onnea niille joilla on helpompaa :)

Moi!

Tänään oli neidin 6kk neuvola. En päässyt sinne itse kun olinkin yllättäen kipeä. Eilen oli kuumetta ja tänään aamulla vielä veto aivan pois. Mies onneksi pääsi viemään tytön sinne niin ei tarvinnut taas peru aikaa.
Ja niitä samoja surullisia uutisia taas. Painoa ei vieläkään tule tarpeeksi, jotenkin en kyllä ollut yhtäään yllättynyt. Neiti syö niin huonosti, vain muutamia lusikallisia kun mä annan, mutta isän kanssa sitten voi mennäkin melkein purkillinen!! Neuvolan täti sitten tuumailikin että jos isä hoitaisi syöttämiset silloin kun on kotosalla eli iltaisin. Voisi jopa alkaa paino nousemaan... Eli meidän neidin pituus on nyt 69,4cm ja paino 6670g. Aika keijukainen on. Toisaalta kaikki muksut on olleet keijukaisia .... mutta nyt neidin painokäyrä menee siis jyrkästi alas päin... Mies sai kunnon ruointa ohjeet sieltä neuvolasta ja "määräyksen" lisätä sitä öljyä puuroon.. Katsellaan josko neiti alkaisi pulskistumaan!

Muuten täällä kyllä hyvin energinen ja iloinen tytteli! Nyt nousee jo ihan oikeaan konttausasentoon ja yrittää kovasti päästä eteenpäin mutta käsivoimat tai tasapaino ei vielä riitä. Ryömii kyllä hienosti ja nopeesti! Imuroida saa joka päivä ja silti melkein jokapäivä löydän jotain asiaan kuulumatonta tytön suusta. Tänään ihmettelin että mikä ihme toi outo rapina ja kolina on..? Ja kun käännyin katsomaan niin tyttö oli ryöminyt rikkalapion luo ja söi roskia sieltä!! Olin siis hetkeksi jättänyt rikkalapion siihen kun siivoilin keittiössä. Yök! Ja kun laitoin kylppärissä pyykkejä niin neiti ryömi roskapussin luo ja tonki sitä!! Miten ajattelematonta etten ollut laittanut sitä kiinni, olin vain nostanut täyden pois kun vaihdoin puhtaan pussin roskikseen... Ja siis kumpikin saman päivän aikana. (joo, oli huono-omatunto, surkeaa toimintaa... =( )

Milla ja piipero 6kk ja 1vk

Lilja, Onnea!!!! Ja voima halauksia! ;D Ihanaa että uskallatte heti perään toista lasta, vaikka esikoinen valvottaa. Musta ainakin oli kiva kun pojille ei tullut isoa ikäeroa (1v10kk) Ovat nyt todella hyvät kaverit. Ja todella tärkeitä toisilleen.

Meidän neiti eilen ihasteli silmät ymmyrkäsiinä jouluvaloja. Katseli kynttelikköä kirjaimellisesti silmät pyöreinä. Ei hymyillyt, ei sanonut mitään. Katseleli vain. Voi sitä ihmetystä...

Rauhallista joulun odotusta kaikille!

Onnea Liljalle! Ja voimia ja jaksamista!

Itse menen viikon päästä tarkistuttamaan kierukan, että on varmasti paikallaan!

Ei ole ainakaan vielä iskenyt mahatauti tyttöön. Esikoinen oli sen kourissa 6 päivää! Oksentelua ei onneksi ollut kuin kaksi kertaa, mutta maha oli kuralla senkin edestä.

Yöt on vaihtelevan rikkonaisia. Viime yönä neiti heräsi pari kertaa klo 21.30 - 23.30 välillä, sitten pari kertaa ennen klo 3, mutta nukkui sen jälkeen aamuun asti ja heräsi klo 8.
Meil on muuten neiti alkanu hiljakseen kävellä tukea vasten. Silleen sivuttain esim. olohuoneen pöytää vasten.

Nyt on ollu tytölläkin pari melko vetelää kakkaa =/ Siis tänään molemmat.
Kun ei vaan iskis ainakaan yhtä rankkana se mahatauti kuin esikoisella.

Hurjan aikaisin alkoi tämä meidän pikkuneiti kävellä tukea vasten. Muistelisin, että esikoinen aloitti vasta 9 - 10kk iässä, ja typy aloitti siis about 7½kk.
Ihan holtittomaltaha se välillä näyttää ja koko ajan saa olla varuillaan pelastamaan neitiä kaatumiselta.

Viime yönä typy nukkui hieman pidemmän pätkän, klo 01.30 - 07.30! Harmi vaan, etten itse saanut koko aikaa nukuttua, sillä poika alkoi huudella puol kuuden maissa, että on mennyt pissit housuun... Ei olekaan ennen sattunut, liekö juonut illalla liikaa tai unohtuiko iltapissilläkäynti.

Jaahas, typykkä heräsi.

Onnea Lilja!

Katoppas Ulpun typykkää, siitä se lähtee. Harmi, jos mahatauti iski häneenkin.

Täällä kans hieman heräiltiin viime yönä. Molemmat tenavat ovat räkätaudissa. Poika herätti minut varmaan lähemmäs 15 kertaa ähistessään tukkoista nenäänsä. Itse hän ei kuitenkaan joka kerta herännyt. Pariin kertaan jouduin vähän kävelyttää, kun nenä oli niin tukossa, ettei reppana pystynyt rintaakaan imemään.

Meillä Poju syntynyt 2.5.08. Oppi tuossa 6kk iässä nousemaan itse istumaan. nyt ennen joulua oppi konttaamaan ja nousemaan polvilleen välillä jopa seisomaan :O hirmu nopeasti menee aika. kohta on jo 1v synttärit.

Hyvää vuoden viimeistä päivää!!

Joulu on onnellisesti ohi ja tenavat alkavat taas olemaan terveempiä... Meillähän oli tuossa just ennen joulua 2 oksutauti kierrettä ja yksi sitkeä yskä ja nuha... Jotka kaikki tietenkin perheen nuorimmainen sairasti. :(

Meillä meiti osaa jo vähän kontata ja nousee tukea vasten pystyyn. !! En ole vielä nähnyt että nousee istumaan mutta pari kertaa olen löytänyt neidin jostain itsekseen istumasta... Sitä se teettää kun ei ole kuin kaksi silmää ja vain yksi persoona ja kuitenkin pitäisi olla monessa paikassa yhtä aikaa... Meillä neiti viipeltää ympäri kämppää tohkeissaan ja syö siis kaiken tieltään. Nyt ollaankin raivattu kaikki surman loukut pois ja kaikki ylimääräiset tavarat varastoon. Edessä olnkin kellarin siivous... Jääköön ensi vuodelle. ;D
Neiti joka on aina ollut hyvä nukkumaan yöt on alkanut heräilemään tunnin välein!! Ei kivaa! Nyt on kokeilussa se että illalla enen nukkumaan menoa syötetään kaikkein tukevin ja täyttävin ateria. Eli liharuoka. Eilinen yö menikin siihen asti hyvin kunnes mä menin nukkumaan ja varmaan havahtui ja sitten haistoi maidon ja nälkä taisi iskeä! Muuten sitten nukkui suht hyvin loppu yön. Uniongelmiin on varmaan monta syytä... ollaan oltu kipeinä, nuha! uudet taidot ja liikkumaan lähtö ja 2 uutta hammasta... Kaikki kerralla siis! Ja onhan tässä puolen vuoden iässä muutenkin sellainen huonojen öiden kausi.

Miten siellä muut mammat vauvoineen voivat? Mikä on Liljan vointi?!! Joko olet listannut itsesi uuteen odottavien ketjuun?
Entäpä sinä neitoinen, oletko tuolta odottajista tuttu vai uusi? Miten vain niin tervetuloa tänne kirjoittelemaan kuulumisia! Olet kyllä aivan oikeassa. Aika menee kuin siivillä... pian juhlitaankin jo ekoja synttäreitä! Mutta ei kiirehditä vaan yritetään muistaa nauttia näistä viikoista! Pian ne ovat ohi ja toisilla meistä ne vauva ajat ovat lopullisesti ohi... Kuka on uskaltanut itselleen luvata että tämä on viimeinen?

milla ja piipero 7kk

Milla: No meillä on ihan OIKEESTI viimeinen vauva.

Neiti on jo yli 8kk ja nukkuu edelleen yhtä huonosti kuin ennenkin. Sairaalan unikoulu on viimeinen vaihtoehto, ja sille tielle en haluais lähteä.
Väsyttävää elämää ollut nämä 8kk, mutta tietysti myös ihanaa.

Viime kuukausi on ollut kyllä yksi elämäni raskaimpia. Raskauspahoinvointi on ollut aivan hirveää... viime raskaudessa selvisin kyllä todellä vähällä. Ja väsymys tietysti painaa kuten ennenkin. Poika sairasti ensin kovan flunssan ja viikon päästä oli molemmat korvat tulehtuneet. Nyt siis antibiootti kuurilla ja alkaa vähitellen helpottamaan.

Ja sitten uutinen! Poika heräsi viime yönä vain neljä kertaa! Nukkumaan kello 9.30 ja heräämiset klo 12, 14, 16, 18. Ylös sitten kello 8.30. Tämä siis ensimmäinen kerta kun yö meni näin helposti. Voi kun jatkuisi samaa rataa!
Eilen huomasin kolmannen hampaankin puhjenneet ihan huomaamatta. Kitinät kun ovat menneet ihan korvien piikkiin. Nyt siis kaksi alhaalla ja yksi ylhäällä.

Imettääkö vielä joku muukin kuin minä? Meillä ei poika edelleenkään suostu syömään pullosta, eikä nokkamukista. Olisin jo valmis pikkuhiiljaa luopumaan imetyksestä, mutta pojalle kun ei maistu kuin äidin tissi. :) Onko kellään apuja, miten saan pojan siirtymään tuttipullolle?

Ja sitten vielä tästä uudesta tulokkaasta. Olen jo kirjoitellut tuonne odotus puolelle heinäkuisten listaan. Tosin kirjoittelu on jäänyt aika vähällä. Olenkohan jopa kaksi kertaa saanut jotain sinne näpyteltyä. Olen kyllä tosi onnellinen uudesta tulokkaasta ja kaikesta pahoinvoinnista ja väsymyksestä huolimatta olen pysynyt todella hyvällä tuulella. Tuntuu, että raskauden myötä tuosta pojastakin on tullut vaan tärkeämpi ja rakkaampi kuin mistään. Se se jaksaa ainakin kuunnellä äidin höpinöitä vaikka kuinka! :) Kai ne on ne raskaus hormoonit jotka tekevät tämän hassun autuaan olon... Ensimmäinen neuvola minulla on vasta 12.1. ja 19.1 on np-ultra.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Lilja ja poika 7,5kk ...sekä toukka 10+2

Moi.

Ulpu, taitaa meilläkin olla nyt viimeinen vauva tässä. Vaikka välillä mietin josko kuitenkin kaveri tuolle kuopuksella.... On sen verran noita muita pienempi. Siis ihka oikea iltatähti! :D Aivan täysillä en ole mitään lyönyt lukkoon, mutta... ehkäpä tässä nyt kuitenkin sitä viimeistä vauvaa hoidellaan.
Kurjaa että teille sattui huono nukkuja. :( Onneksi kasvaessaan ne kukkujatkin / huutajat / itkijät alkavat nukkumaan ja joka vuosi vain paremmin. Meilläe sikko on jo 10½ ja yhä paremmin nukkuu. Aamuisin ei aina oikein tahdo ylöskään saada ! Vaikka iltaisin menee ihan ajoissa nukkumaan. Ja mitään nukuttamisia tai viereen kömpimisiä ei ole ollut enää vuosiin... ;D Siksipä tämä pieni tuhisija onkin niinihana kun nukkuu nenä kiinni äidin kainalossa..

Täällä pieni rauhallinen hetki...tai oli. Höh, poika ampaisi sisään ja herätti vauvan unilta. AAAARGGGHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En varmasti saa sitä enää uudestaan nukkumaan.
Moi!

No hei, täällähän oli tuttuja!! Pääsin kuin pääsinkin minäkin tälle puolelle vihdoin vähän vain myöhemmin kuin alunperin piti... Meille siis syntyi poika 3.12, kaikki meni lopulta oikein hyvin ja arki sujuu oikein mainiosti!!

Teillä vaavit onkin jo tosi isoja, itse muutaman kerran miettinyt että millainenhan meidän tytteli olisi.. Nyt ensi tiistaina tulee vuosi syntymästä, niin se aika kuluu.. Onneksi nyt on kaikki hyvin.

Tsemppiä teille yövalvomisiin ja Liljalle onnittelut uudesta raskaudesta!!

Titti, onneksi olkoon poikavauvasta! Ihana kuulla, että kaikki menee hienosti:)

Tervetuloa neitoinen joukkoomme!

Meillä edetään kehityksessä edelleen hitaasti mutta varmasti:) Poika osaa istua tukematta ja kääntyä kummatenkin päin, mutta siinä se sitten onkin:( Mitä nyt tänään neuvolassa taputti:) Poitsu ei viihdy yhtään mahallaan, joten liikkumista saadaan varmasti odotella pitkään, kuten isonsiskonsakin kanssa kävi. Poika syö tosi hyvin kiinteitä, mutta myös tissi kelpaa. Painoa onkin jo 11kg:) Tuttipulloa hän saa harvakseltaan äidin ollessa menossa, nokkamukista hörppii vettä ruoan päälle. Minulla ei ole mitään kiirettä lopettaa imetystä. Vuosikkaaksi olisi tavoite imettää. Siskonsa sain lopettamaan vasta 1,2v iässä.Mutta on tämä imetys minulla niin hyvä laihdutuskeino, että senkään puoleen ei ole kiirettä lopettaa.

Kolmannesta vielä haaveilen, mutta tulevaisuus näyttää.

Nyt poikaa nukuttamaan.

Heissan kaikki, onhan täällä vielä joku!

Tissittelystä; meillä tissitellään edelleen ja jos hyvin käy, niin tuonne yksivuotiaaksi asti. Hampaita tytöllä jo on, mutta toivottavasti oppii olemaan käyttämättä niitä minuun :)

Vauvoista; meillä mies ei kovin suopeasti ajattele enää lasten hankkimista lisää. Johtuneeko siitä että omakohtaisesti on ollut elämässä vauvanhoitoa 24h vrk, kun on ollut vanhempainvapaalla ja mä töissä. No, nyt vuoro vaihtuu kun jään hoitovapaalle, ja hän lähtee töihin. Laitankin kaiken toivoni siihe, että aika kultaa muistot... niin tässäkin.
Henkilökohtaisesti ahdistun valtavasti jos ajattelen ettei vauvaa meille enää koskaan tule :'(. Vaikka välillä raskasta on niinkuin kaikki varmaan ymmärtää, niin silti toive viitosesta on vahva. Ja vaikka tiedän että fyysisesti se tulee olemaan vielä raskaampaa, niin silti....

Titti; minun esikoinen on syntynyt edellispäivänä kuin tämä sinun kuopus! Oih, teillä on ihanaa vauva-tuoksua nyt ilmassa, oijjoi!!!

Meillä neiti on nyt reilut 8kk, ja viime käynnillä neuvolassa oli 7kk/n.73cm/8.8kg. Touhukas tyttö joka menee kontaten kovaa, ja nousee tukea vasten pystyyn ja yrittää kiivetä sen ylikin :D. Sisaruksia rakastaa toisinaan aika kovakouraisesti, mutta onneksi isommat kestää :D. Viime aikoina oppinut hellän tassuttelun myötä nukkumaan yöt läpi, eli viimeinen tissittely joskus puoliltaöin ja seuraava vasta aamusella 6-7 aikaan. Olen tosi tyytyväinen tuohon! Kotitekoista ruokaa uppoaa jotain 3-4dl vuorokaudessa, naudanliha ja broileri suosikkeja, aamu-, ilta- ja välipalat puuroa höystettynä jollain hedelmällä, toisinaan noita vauvajugurtteja :).
Nyt siis olen kesälomalla, ja kahden viikon päästä virallisesti hoitovapaalla, aie olla ainakin vuosi, mutta todennäköisesti maksimiaika. Yrittäjä-kuviot on käynnissä ja sivutoimisesti toimin.

Voisin sanoa, että elo on varsin mallillaan :). Tätä vuotta odotan innolla ja tiedän että tulen olemaan paremmissa voimissa väsymyksen jälkeen kuin koskaan aiemmin, sen verran kovaa työtä sain tehdä puoli vuotta (noin 12-15h/vrk).

Vielä kun saan tuon ukkoni pehmenemään vauva-ajatukselle niin olisin onnellinen. Se että ajattelee vauvaa vielä mahdollisuutena, ei automaattisesti tarkoita että niin tulee käymään...

Yhteistyössä