Toukokuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Indima ei kirj.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Salaa mieheltä tulin tänne spekuloimaan, josko olisin sittenkin raskaana. Nyt siis kp 36. Edelleen menkkamaista jomottelua ja vetistä valkovuotoa... Väsymys on nujertamaan, mutta varmaan johtunee kuitenkin valvotuista öistä. Viimeksi kyllä raskaustesti näytti vahvaa plussaa, vaikka teinkin sen vasta kun kp oli jo 39.
Toisaalta jos menkkoja ei tule täytynee alavatsakipujen syytä alkaa selvittelemään. Sillä tekosyyllä voisin tehdä huomenna toisen raskaustestin ihan vain varmuuden vuoksi... No, tulipa taas keksittyä syitä toiseen testiin :-\

Lilja, olen minäkin tehnyt testin joskus toiseen kertaan kun ekalla kerralla näytti negaa. Ja omalla kohdallani ainakin toinen testi toi plussan, joten eikun tsemppiä Lilja, toivotaan että sinulla käy samoin!!

Jos yhtään siltä tuntuu niin tee uusi testi. Millä testillä teit ekan? Plussa onnea sinne. Ja peukutuksia!!!!
Mä olen aina tehnyt testit niin myöhään että aina on heti näyttänyt plussaa... Tyyliin kp39/26pv:n kierrossa.

Tein silloin apteekin raskaustestin. En tänään saanut lähdettyä apteekkiin ostamaan uutta testiä joten edelleen ollaan epätietoisuudesa. Yö meni pojan itkua tyynnytellessä, aamu seitsemältä en ollut nukkunut vielä silmäystäkään... Olen ollut tänään niin kuoleman väsynyt. Poika on hyppinyt luvattoman paljon hyppykeinussa kun minä olen maannut sovalla ja yrittänyt säilyä hengissä... Lupaan olla onnellinen jos ensi yönä saisin muutaman tunnin jakson unta.

Täällähän on ollut säpinää sitten viime käynnin... Vai Liljalla pukkaa vauvakuumetta, onnea vain yritykselle äläkä heti lannistu ekasta negasta!!

Itselläni on ollut jonkin aikaa melko päinvastaiset fiilikset eli meillä kun nyt on jo kaksi lasta, olen muutaman kerran väsyneenä yleiseen melutasoon sanonut miehelleni, että lapsiluku on nyt tässä. Ja varsinkin kun on sekä tyttö että poika. Mulla ei ole minkäänlaista vauvakuumetta juuri nyt vaan päinvastoin alan pikkuhiljaa haaveilla taas ns. omasta elämästä ja meillä onneksi ollaan menossa aina vain parempaan suuntaan kun poika syö kiinteitä jo kivasti ja viikon verran hän on melkein joka yö paria yötä lukuunottamatta nukkunut läpi yön. Mutta ehtona on, että illalla hän vetää kunnon satsin kaupan valmispuuroa. Se maistuu hänelle parhaiten, omat puurokeitokseni lienevät vielä turhan karkearakenteisia, ainakaan ne eivät luista samalla tavalla hänen kurkustaan alas ja se tietää minulle imetysrumbaa.

Muutenkin poika on kehittynyt eli meillä on lähdetty ryömimään ja konttausasennossa poika keikkuu säännöllisesti. Ja kaikki ympärillä, etenkin tekniikka (kaukosäätimet, kännykät, telkkari ja tietsikka) ja isosiskon lelut kiinnostavat. Meidän tyttö vain on melko omistushaluinen omien lelujensa suhteen, sattuu olemaan siinä iässäkin sopivasti, että pitää välillä rautalangasta vääntää, että leluja voi ainakin näyttää pikkuvlejelle vaikken niitä pureskeltavaksi annakaan...

Tällaista meillä siis, pian on puolivuotisneuvola, katsotaan sitten taas uusia mittoja. Teille kaikille jaksuja ja tsemppiä vauvojenne parissa!!

Täälläkään ei ole minkäänlaista vauvakuumetta. Ainakaan nyt.... ja jotenkin tuntuu kyllä että tässä nämä nyt sitten ovat. Meillähän siis neljä jo, että pitäisi riittää ainakin omiksi tarpeiksi, joinain päivinä jopa naapuriin lainattavaksikin asti.... ;D Vauvakuumetta lievittää erittäin hyvin se kun pitäisi löytää uusi asunto ja siis huomattavasti isompi asunto ja olisi kiva jos se olisi oma.... siinä vaan saisi olla sen verta neliöitä että täällä pääkaupunkiseudulla sillä alkaa olemaan jo hintaakin. No katsoo nyt...
Meillä vauva kyllä nukkuu kivasti. Nykyään jo syökin soseitakin, kerran päivässä annan sen verran kun suostuu syömään eli n. 1/3 purkkia. Illalla annan maissivelliä. On oppinut syömään vähän pullostakin. Jee! Nyt velliä menee semmoiset 60-100ml kerralla sitten pureskellaan pulloa ja otetaan ilta maito ja nukkumaan.
Meillä jutellaan kovasti ja vaaditaan seurustelua! Neiti ottaa k'teensä tavaroita ja vie suuhun. Hampaita on varmaan tulossa nyt ylös. Sen verran kovaa pureskelee kaikkea. Nyt ihan uutena juttuna tyttö on löytänyt varpaansa! Voi sitä ihmetystä kun niitä tutkii.
Yöt menee kivasti nukkuen. Päiväunien laita onkin sitten jotain ihan muuta. Tänään tosin nukkui melkein 3tuntia!! Vieläkun saisin päivärytmin kuntoon (omaa laiskuutta) niin kaikki olisikin melkein täydellistä Ainakin hetken.....

Nyt taitaa olla aika hipsiä itsekin tuonne makkariin.... Öitä!

Milla

Minä haaveilen vielä kolmannesta tenavasta, mutta ei sitä vauvakuumeeksi voi sanoa. Mies kyllä tuumasi yhtenä iltana, että lapsiluku on täynnä, kun molemmat lapset huusivat kuorossa. Saa nähdä. Kyllä se vähän hullulta tuntuu tämä oma haaveilukin, kun suurimmaksi osaksi on hermot niin kireellä:( Mutta lapset on niin lyhyen aikaa näin pieniä.

Meillä jäi "juuri tapahtuva" kääntyminen haaveeksi. Muutamaan viikkoon ei ole tapahtunut mitään edistystä. Poika ei juuri edes yritä kääntyä. Harmi. Se kun oli jo niin hilkulla.

Me mennään edelleen täysin täysimetyksellä. Ei olla aloitettu edes maistelua. Muutamaksi yöksi unet kyllä heikkeni, mutta panin sen hyppykiikun piikkiin, jota kokeiltiin parina päivänä. Unien heikettyä kiikku kyllä lensi takaisin komeroon. Nyt ootellaan palaako unet yhteen heräämiseen.

Moi.

Tulin tänne ihmettelemään (ja hehkuttamaan) meidän neidin yöunia. Meni nukkumaan siinä kymmenen tienoilla ja kävin aamulla herättämässä syömään vähän seitsemän jälkeen. !!?? Tyttö olisi siis nukkunut pidempäänkin eikä edes jaksanut herätä vaan nukahti (tuskin edes kunnolla heräsi) siihen tissille uudestaan ja heräsi puoli yhdeksän tiimoilla. Mutta siis nukkui koko yön heräämättä kertaakaan. Melkoiset yöunet.

Muinka vanha Minki teidän vauveli on? Eiköhän se siitä käänny. Nyt on varmaan vain muita kiinnostuksen kohteita.. Hassua miten vauvat joskus aivan päättävät tehdä jotain. kääntyä, nousta seisomaan, lähteä ryömimään... ja sitten ne tekevät sen. Ja jos taas ei kiinnosta tippaakaan niin sitten mitään ei tapahdu. Ja toisilla on niin hirveä kiirus päästä liikkeelle ja toiset taas tyytyväisinä köllivät lattialla. Ja toiset eivät! ;D Meillä neidillä on selvästi haluja liikkumiseen. Sylissäkin pitää olla liikettä koko ajan... Luulis äidiltä kilot karisevan tässä liikkeessä... ;D

Miten Lilja, joko on nega vahvistunut varmaksi negaksi tai muuttunut plussan puolelle?

Kuinka moni on jo ajatellut noita työjuttuja? Joko työelämä kutsuu heti helmi-maaliskuussa vai pystyykö jäämään kotiin pidemmäksi aikaa? Meillä ollaan mietitty että voisin alkaa keväällä tekemään töitä siellä meidän omassa firmassa iltaisin. Jos saan neidin iltaisin vain aikaisemmin nukkumaan. Pystyisin helposti tekemään muutaman tunnin tehokasta työtä. Kun olen aina tarvinnut niin lyhyet yöunetkin ja aikaisemminkin olen tehnyt yötöitä niin se kyllä sopisi mulle. Ja saataisiin asioita siellä firmassakin eteenpäin... Ja mies pääsisi lepäämään. ;D Nythän tuo tekee aika pitkää päivää.

Nyt jatkan lasten viihdyttämistä...

Milla ja piipero 4,5kk

Miten teidän muiden vauvat viihtyy lattialla? (Tai missään...?) Meidän neiti on pian 6kk, eikä tahdo viihtyä oikein missään 10 min. kauempaa. Kamalaa kitinää vaan joka päivä. Osaa jo ryömiäkin, mutta ei silti viihdy lattialla kuin hetkittäin.

Pari - kolme parempaa yötä oli viime viikolla, heräsi vain 3 - 5 kertaa.
Nyt pukkaa hammasta, se kuultaa jo alaikenessä.

Milla, meidän poika on viikon verran teidän neitiä nuorempi. Mutta eipä tuo esikoineenkaan kääntynyt kuin juuri ennen puolta vuotta. Eli meillä taidetaan olla vähän hitaampia. Tyttö oppi kävelemäänkin 1,2v iässä. Ensimmäinen sana sitä vastoin tuli 7 kk:n iässä ja siitä lähdettiin vauhdilla eteenpäin.

Ei meidänkään poika viihdy juuri missään Ulpun tyttöä pitempään. Siinä vaiheessa kun meinasi hiffata kääntymisen saattoi maata lattialla "tv:tä katsellen" tunninkin verran. Saa nähdä miten tänä iltana käy, kun lähden aerobickiin ja miehen pitäisi olla tenavien kanssa. Sitä kun ollaan niin äitin poikaa, että ilta saattaa olla aikamoista kitinää. Toivotaan parasta tai isin hoitamiset on taas vähäksi aikaa hoidettu.

Jep, toi hampaiden tulo on kyllä ihan kamalaa aikaa. Meidän neidillä siis alhaalla jo kaksi hammasta ja nyt mietin, että onkohan ylös tulossa kanssa kun neiti niin kovasti puree ja kuolaa. Alhaalle kun hampaat tulivat (tulivat siis viikon sisään molemmat) niin ihan sattui itseäkin kun näki miten toiseen sattui ja kuinka ne tulevat hampaat ärsyttivät ja kutittivat.

Kyllä meidän vauveli viihtyy lattialla ihan ok. Johtuu varmaan siitä kun isommat sisarukset ovat niin kovia viihdyttämään. Välillä on päiviä joina mikään ei mene neidin mieltymysten mukaan ja niistä se kyllä ilmoittaakin kova äänisesti. Pienempänä ei viihtynyt mutta nyt jo siis viihtyy. Kun laitan pyykkejä niin laitan vauvan lattialle makoilemaan ja jalkojen alle jonkun kassin mikä rapisee niin johan on hauskaa! ;D Potkiskelisi siinä vaikka kuinka kauan. Ulpu oletko harkinnut kävelytuolin hankkimista teidän vauvalle? Meillä on ollut sellainen ja kokemuksesta voin kertoa että vauvat siinä kyllä viihtyivät. Eikä hidastanut motoristen taitojen oppimista... Siinä vauvat pääsevät liikkeelle ja näkevät paremmin... Lämpimästi voin suositella kaikille.

Moi.

Täällä neiti on taas herännyt yöllä syömään, tosin sen kerran vaan. Mutta on kyllä ihanaa nukkua pienen tuhisevan käärön vieressä. ;D Nostan neidin mun viereen nukkumaan kun herää yöllä syömään joten kun ei herännyt niin nukkui koko yön omassa sängyssään. Joka oli kyllä sekin ihanaa. Harvoin saan nukkua oman miehen kainalossa... yleensä on joku muksuista välissä. Pienet on ilot äidillä! ;D

Täällä etelässä on harmaa ja sateinen päivä. Taidan laittaa kahvia ja nauttia hetken hiljaisuudesta. Lapset koulussa / tarhassa ja vauva nukkuu.

Milla ja neiti 4kk 3vk

Meillä oli eilen 6kk neuvola. Neiti oli kasvanut pari senttiä pituutta, mutta painoa ei ollut tullut yhtään lisää! Pitäiskös tässä nyt ihan huolestua vai mitä? Käyrät meni alakanttiin, paitsi päänympärys meni ihan OK. Neitihän syö aika heikonlaisesti soseita, joten varmaan pitäis vaan saada syömään paremmin? Vellit kelpaa, mutta eivät ilmeisesti ole tarpeeksi tuhtia tavaraa.
Viime yönä syötin kahdesti, vaikka oikeastaan oltiin jo siirrytty yhteen syöttökertaan. Hitusen parempia on nyt yöt olleet, heräilee keskimäärin 4 kertaa yössä.

Eka hammas tosiaan tulla tupsahti. Itkujen saattelemana tietysti.

Moikka vaan kaikille!
Meillä neiti 5,5kk oppi kääntymään masulleen ja alhaalla komeilee kaksi hammasta. Hampaat puhkesi kahden päivän välein, hiukka oli kiukkuinen pimu.
Yöt nukutaan hyvin, 20:00-7:00, yhdellä syötöllä viiden maissa. Päivällä lyhyitä 0,5- tunnin unia. Maistellaan vellejä ja tuttelia, pottu pistää yökkäämään.
Ei oo vauvakuumetta, lapsi luku on täynnä, ja hyvä niin, olen onnellinen näistä kahdesta murusesta :)
Tsemppistä kaikille ja voimaa jaksaa tää ankea-harmaa syksy!

Meilläpä vaihteeksi yöt ovat taas alkaneet olla rikkonaisia. Joudun 2-3 kertaa imettämään/yö, muuten poika huutaa tai imee peukalonsa lommolle. Meillä kun tutti ei valitettavasti kelpaa ollenkaan.

Päivällä poika on kuitenkin kuin Naantalin aurinko ja on hirmuisesti oppinut taas uusia taitoja eli ryömii entistä paremmin, konttaa vähän ja hakeutuu jo istumaan. Osaa jo istua lyhyitä aikoja ilman tukea, mutta ihan pystyyn asti ei itse jaksa konttausasennosta päästä istumaan eli jää yhden käden sivunojapunnerrukseen. Muuten viihtyy mainiosti lattialla ja tutkii kaikkea. Pitää vain kokoajan vahtia, ettei lattialla ole mitään pieniä esineitä, jotka meidän poitsu voisi laittaa suuhunsa ja niellä.

Mutta nuo yöt ovat tosiaan risaiset, mutta pistän sen tuon liikkumisen piikkiin. Meillä ei onneksi vielä hampaita pukkaa, meidän esikoisellakin tuli eka hammas vasta 10 kk:na. Imetys muuttuu turhan vaaralliseksi hampaiden myötä, itse ainakin koin sen niin esikoisen kohdalla, jota imetin reilun vuoden ikäiseksi. Mutta ihanaa olisi jos nuo yösyötöt loppuisivat kokonaan. En vain tiedä mitä tilalle kun tutti ei kelpaa. Katsotaan mitä neuvolatäti ehdottaa ensi viikolla puolivuotisneuvolassa.

Tsemppiä teille kaikille ja koetetaan iloita lapsistamme vastoinkäymisistä ja väsymyksestä huolimatta!

Ei täällä toista odotettu. Menkat tulivat vihdoin pari viikkoa myöhässä ja olivat kyllä ihan killer-luokkaa! No, niistä on selviydytty kuten edelleen jatkuvista yö valvomisista.
En kyllä ymmärrä miten poika saa täyteen tarvittavan unimäärän. Yöllä heräillään vähän väliä, en viitsi edes laske määrää kun heräämisiä voi olla useita tunnissa. Välillä herääminen on vain kauheaa kyljeltä kyljelle kääntyilyä ja ähkimistä. Välillä sitten huudetaan parhaimmillaan tunti putkeen suoraa huutoa. Joskus poika kyllä saattaa nukkua sen kaksikin tuntia putkeen, joka on meillä ihan juhlan paikka. sitten voi mennä monta yötä että tunti on pisin yhtäjaksoinen uni mihin poika kykenee.

Päivisin on kyllä vilkas ja viime aikoina aika hyväntuulinenkin poika. Liikkuu jo pitkästi kääntyilemällä vuorotellen vatsalleen ja selälleen. Konttausasennossakin huojutaan jo komeasti, ei ole vain vielä hoksannut miten siitä pääsee eteenpäin. Mielipuuhaa on syöttötuolissa istuessa hakata puupalikalla keittiönpöytään koloja. Ei muuta kuin silmät kiinni, suu hymyyn ja sitten hakataan niin että koko talo raikaa :)

Lilja ja poika 5,5 kk

Ihanalta veitikalta kuulostaa Lilja teidän poika! Ikävää että valvottaa öisin. Miten nukutte (jaksat???) Nukutteko samassa huoneessa/sängyssä? Usein se että nukkuu samassa sängyssä helpottaa yövalvomista. Ei tartte ainakaan nousta sängystä...

täytyy mennä!

Jahas, vasta nyt ehdin istumaan rauhassa ja kirjoittamaan. Lapset siis nukkumassa. Ah miten suloisilta näyttävätkään.... ;D Päivä meni siivotessa ja leipoessa. Mies jo tuumasi että mikäköhän hormonihäiriö mulla on kun yks kaks aloin innolla leipomaan! Heh näitä tuulia tulee aina välillä. Sitten valmistuu kakut ja piirakat ja leivät samana päivänä...

Mutta neuvola kuulumisia, viime viikolla käytiin. Painoa ei taaskaan ole tullut tarpeeksi, mutta ihan ok kuitenkin. Ei tartte huolestua. Paino siis siellä -20 käyrällä. Nyt 6375g ja pituus 67,2cm. Piikin tökkäsi myös reiteen. Siitä ei neiti hirveästi tykännyt.. :( Kovasti kehui terkka neitiä. Motorisesti hyvin kehittynyt ja hyvin toimelias ja tarkkaavainen. Tuumasi että näin energisellä lapsella varmaan kaikki energia menee touhuamiseen ja siksi ruoka ei tahdo riittää myös painonkeräämiseen. Meille annettiin ohjeeksi laittaa vähän öljyä neidin puuroon. Hmmm.... mahtaakohan se maistua sieltä?

Meille on tulossa varmaan hampaita ylös. Sen verta neiti kuolaa ja PUREE! Kaikkea mikä ei ehdi pois suusta. Lusikkaa, leluja, äidin sormia..... Nyt on toinen rinta saanut iskun hampaista (varmaan kun olen nukkunut, mitään muistikuvaa ei näet ole....) ja on v'ähän arka, mutta kyllä se tästä. Ja onhan hän kitissytkin pitkin öitä (ei vakavaa...) ja todella kärttyinen on päivisin.

Uusia leikkejä on kukkuu-leikki (nyt jo pari viikkoa) ja pärisyttäminen. Voi sitä ihanuutta kun saa pärisyttää! ;D Ja jutella täytyy saada. Hiuksista vetäminen on kanssa aivan ihanaa, neidin mielestä. Isoveli antaa vetää omaa tukkaansa, menee oikein tarjoamaan sitä ja neitihän vetää ja nauraa. On noiden kahden oma leikki. Muutenkin toi viisi vuotias osaa kaikkein parhaiten leikittää vauvaa. Parhaat röhönaurut tulee kun isoveli naurattaa.

Kovasti neiti yrittää nousta konttaus asentoon ja päästä eteenpäin. Välillä saa työnnettyä itseeän pitkästikin eteenpäin laittamalla jalat alustalle ja työntämällä. Kierii myös aivan loistavasti, mutta ihan oikeasti ei osaa ryömiä. Nousee myös istumaan sylissä, mutta ei siis osaa istua ilman tukea. Kohta saa pinnasängyn laskea alemmas!

Tässä lähestytään pienten ensimmäistä joulua. Miten olette ajatelleet sen viettää?

Milla ja piipero 5kk

Milla: Me ollaan jo kolmisen kuukautta nukuttu pojan kanssa kahdestaan parisängyssä ja mies nukkuu vieraskamarissa. On se muutaman yön käynyt kuuntelemassa meidän yö-hälinöitä ja palannut takaisin vieraskamariin... :-/

Lilja-77

Pitääpäs nostaa meitä vähän ylemmäs. Oltiin pudottu jo niiiin kauas.

Kylläpäs Milla teidän neiti on kehittynyt kovasti. Ja tuosta kirjoituksestasikin on jo lähes pari viikkoa, joten ties kuinka kovaa sitä nyt jo edetään.

Meillä poika 5,5kk kääntyi lauantaina ensimmäisen ja toistaiseksi taas viimeisen kerran selältä masulleen. Onhan hänellä toki painoakin ihan eri malliin kuin Millan typyllä, joten liikkuminen onkin vähän hankalampaa. Poikahan painoi 5kk:n neuvolassa 9400g:) Ja pelkällä tissimaidolla. Eli maitoa on mennyt lähes joka huutoon. Pituutta on kuitenkin vain 68cm. Nyt olen antanut kiinteitä ja vellejä makuannoksina n. viikon ajan. Meillä ei ole juuri nukkumiseen vaikuttanut muuta kuin negatiivisesti. Noh, eiköhän tilanne kohta korjaannu.

Moi.

Voi, mä niin kadehdin teitä joilla oma maito riittää noin hyvin! Ja pystytte vielä kasvattamaan noin isoiksi!!! Meillä tosiaan on ollut koko ajan painon kanssa ongelmia. Neiti on kyllä ihan terveen näköinen ja energinen mutta painoa ei tule oikein tarpeeksi. Siksihän meillä aloitettiin kiinteätkin heti kun 4kk tuli mittariin. Nyt mulla on kovat odotukset seuraavalle neuvolalle ja punnitukselle.... ruokaa kun menee jo 2xpäivässä ja illalla vielä velli tai puuro. Ja tissilläkin ollaan usein! Mikä lie loinen tolla neidillä on suolessa kun mitään ei "jää päälle".

Meillä neiti on tosiaan T-O-D-E-L-L-A energinen. Paikoillaan ei ole juurikaan edes nukkuessaan. Ja on koko ajan äänessä. Ei itke tai kitise vaan "puhuu". Tulee veljeensä... Yksi aamu poika kertoi että olivat seurustelleet yöllä vauvan kanssa!! Mitäh!!?? Yöllähän pitäisi nukkua! Ja parasta tässä on että kummatkin muksut nukkuivat mun ja miehen välissä eikä me oltu edes herätty siihen. Heh, hyvät unenlahjat meillä...

Tänään, itse asiassa just äsken neiti nousi oikein kunnolla polvien ja käsien varaan niin että massu oli ilmassa. Pojat huusivat kuorossa hurraata neidille ja toinen oli yhtä hymyä. Söpöä.

Jahas ja taas on maidon aika. yrittäkäähän jaksaa kirjoitella kuulumisia!

Milla

Vau, vai on Millan typy jo konttausasennossa. Huh huh. Tuntuu niin uskomattomalta, ku kattoo meiän pojan touhuja. Ja herra viihtyy niin vähän lattialla, että hankala sitä on juuri oppiikka liikkumaan. Onnex huomenna pitäis tulla huuto.netistä huutamani kävelytuoli. Jospa poitsu siinä viihtyis, ku saa olla pystyssä. Hyppykiikku ainaki on niin suosiossa. Niin no, eilen kyllä poitsu oli pukkinu itteensä selällään eteenpäin meiän sängyssä niin, että tullessani paikalle oli jätkän pää jo reunan yli. Hups. Ei passaa enää jättää ees keskelle sänkyä ittekseen. Mut nyt kuulu heräävän...

Sen verran täytyy korjata, ettei meidän neiti ihan oikeaoppisessa konttaus asennossa vielä ole. Ei jaksa nostaa itseään "suorille käsille". Asento on siis hieman kumara mutta massu ja rintakehä on kokonaan ilmassa.

Kävelytuolista ja hyppykiikusta meillä on hyviä kokemuksia. Meilläkin kävelytuoli on varastossa, mutta neiti on viihtynyt niin hyvin lattialla ettei olla kaivettu sitä esiin. Ehkäpä myöhemmin.

Nyt jatkan hommia.... tässä on pieni lepotauko kera kahvin ja netin... illalla olen menossa kouluntapahtumaan koululle ja sinne olen leiponut eilen ja tänään.... Meillä on siis makeaa talo täynnä. Onneksi suurin osa poistuu luonnollisesti illalla koululle... eikä mun vyötärölle! ;D

Mulla on kasvamassa sellainen vauhtivekara tuosta tytöstä, että oksat pois! Neiti täyttää viikonloppuna vasta 7kk, mutta on hurjapäisenä noussut seisomaan tukea vasten jo parisen viikkoa! Siis aivan kamalaa katsottavaa, aina saa pelätä, että kellahtaa taaksepäin kumolleen. Konttaa, mutta kun on kiire, niin ryömii. Ei osaa vielä itse nousta istumaan, mutta jos häntä hieman tukee, niin istuu kyllä sitten.

Yöt on edelleen aika hanurista. Omaan huoneeseen siirrettiin nukkumaan ja nyt on sitten tassuteltu vajaan viikon verran ihan "ohjeiden" mukaisesti. Yhtenä yönä heräsi vain 2 kertaa klo 24 - 07 välillä, mutta muuten on kyllä heräillyt 6 - 12 kertaa...

Yhteistyössä