Tota miksi lukittiin tuo ketju?

halaus
siis jos vauva on nyt ollut noin pieni niin kyllähän kasvun hidastuminen olisi huomattu jo loppu syksystä neuvolassa ja passitettu sieltä sairaalaan jossa olisi todettu myös että jotain on pahasti vialla. että olisiko siskosi voinut kenties kantaa lastaan näin kauan vaikka tiedetään ettei vauvasta ole eläjäksi? siis voiko näin tehdä...kai sitä voi jos ei mene sairaalaan ja vauva pysyy mahassa vaikkei kasva. kyllä tämä on niin uskomatonta että siskosi ei todellakaan puhu totta.

mua itkettää vaavin kohtalo,oli se sitten epätodellinen vaavi tai ei....,taitaa olla tyhmää surkutella vauvan kuolemaa jos koko vauvaa ei ikinä oo ollu.?
ihmettelen vaan että joku sukuun kuuluva läheinen ihminen voisi mukamas valehdella juttunsa noinkin pitkälle?!
eikö moraali tule jo vastaan?
entä jos vauva on totta ja sun sisko ei itke shokin takia....?
jos siskon sisko ei ole vielä ymmärtänyt asiaa kokonaisuudessa...?

Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
haluan uskoa kaiken kun kyse omasta siskosta
oli tänään siellä "vauvan poisstossa" mutta jo kotiutunut (????!!!!)
sanojensa mukaan pitänyt vauvaa hetken sylissä oli ollut 1,3kg ja 40cm
napanuora katkennut.

mitä tässä silti uskoo oon niin kahden vaiheilla.
piti jo siskoo sairaalaan mennä kattoon tänään mut ei kuulunut mitään ja sitten kun kuuli oli kotiin menossa.
äiti menee tämään käymään siskon luona ja on koko viikon yötä.

oli tipalla käynnistelty. sen jälkeen ihan normaali ei itkuinen,ei valittanut mistään puhu normaaleja ja kerto mitä tehty.
oletko nähnyt miten paksu napanuora on? ei se noin vaan voi irtipoikki katketa

hmm.. jos taas saan "johtaa omat päätelmäni" niin tässä ne tulevat :)

mä luulen että tässä on käynyt niin että sisko on oikeastikin ollut raskaana, mutta paljon pienemmillä viikoilla kuin väittää. (olisko jossain 25-30 )? ja vauva oikeastikin kuollut kohtuun ja mennyt niin kuin tässä lopussa selittää. tai mitä minä tiedän, tämä vain villi spekulaatio..

anastasia
1.Sisko, miksi ihmeessä kirjoitat esim näin: "jos olisivat hommanneet kiven, niin siinä olis jo todistetta tarpeeksi"? Kuka siis hommaa hautakiven ennen kuin lasta on haudattu.

2.Miten voit ajatella (itsekin äitinä ja raskauden kokeneena), että jonkun raskaus voi mennä yli melkein 5 viikkoa ilman, että siihen neuvolassa puututaan. Kerroit monta kertaa, että siskosi käy neuvolassa.
Etkö tajua, että yliaikaiset laitetaan äitipolille neuvolasta?
3.Etkö ymmärrä, että siskosi puhuu lapsen poistosta ja se sanamuoto on aika kummallinen?
4.Miten siskosi tiesi ennen synnytystä, että kuollut hapenpuutteeseen?
5.Miten napanuora voi katketa kohdussa?
6.Kerroit myös, että siskosi on kulkenut vain neuvolassa, ei äitipolilla. Missä on sellainen neuvola, jossa ei välitetä kenties pienestä sf-mitasta. Tuon mitan on täytynyt olla pieni, jos vauva painaa noin 45 viikolla 1,3 kg.
7. Eipä ole monta päivää, kun siskosi on kertonut sinulle, että mahassa on kova vilske. Menehtynyt lapsi liikehtii????
8. Sellaista mahdollisuutta ei ole, että täysi-tai yliaikainen lapsi vain haudataan nimettömänä sairaalan toimesta.
9. Kuollutta lasta ei hätäkasteta.

Tässä muutama ontuva kohta. Pakko kysyä, miksi ap uskoo siskoansa? Kuinka vanha sinä ap olet??? Kukahan tässä vedättää ja ketä? Hyvän jutun ap keksit tai sitten .....

anastasia
Ei olekaan helppoa, mutta juttu ontuu niin pahasti, että mielestäni ap:n pitäisi jo herätä todellisuuteen. Miksi ihmeessä edelleenkin pitää siskoa tulittaa kaikenlaisilla kysymyksillä, kun asia on jo selvä. Vauvaa ei ollut edes mahassa(joulu-tammikuussa ainakaan).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös jo kaikissa odottajille tarkoitetuissa vihkosissakin mainita että napanuoran katkeaminen on täysin mahdotonta!!!
oliko sillä "kertojalla" lapsia itsellään? siis kuka kertoi siskostaan. minä kun muistan napanuoran nähneeni ja ihmetelleeni että onhan ihmeen paksu ja vahvannäköinen juttu

vieras
Viime viikon keskiviikkona taisi tällä ap:n siskolla olla se neuvola ja kirjoitti että sisko (raskaana oleva) oli kertonut äidileen että masussa kova vilske.Näin muistelisin.Ellen sitten muista väärin.Olisiko lasketussa ajassa voinut tula joku virhe ensin?Mutta kai ap:n sisko sen olisi korjannut.
Ja teeri kirjoitti pikkuserkustaan joka oli kk:n masussa kuolleena sairaalan kiireiden takia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja voi noinkin käydä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi tuo olla tottakin:
Minun tuttavallani on vauva kuollut masuun...arvioivat että viikolla 19. Sai tietää keskiviikkona. Menee synnyttämään vauvan huomenna. Eli eivät välttämättä "ota" heti pois jos ei äidillä ole hätää eikä vuoda.
Mitkä viikot oli "menossa" ennen kuin tuon kuuli?
Ikäviä juttuja :(
viikkoja olisi pitänyt olla 22
pikkuserkkuni odotti esikoistaan...vaavi kuoli kk ennen l.a....kiireitä sairaalassa ja pikkuserkkuni synnytti sydän kohtaukseen kuolleen vaavin päivää ennen l.a.
Tässä vauva olisi ollut kuukauden kuolleena vatsassa.Kai se on mahdollista sitten?

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
mua itkettää vaavin kohtalo,oli se sitten epätodellinen vaavi tai ei....,taitaa olla tyhmää surkutella vauvan kuolemaa jos koko vauvaa ei ikinä oo ollu.?
ihmettelen vaan että joku sukuun kuuluva läheinen ihminen voisi mukamas valehdella juttunsa noinkin pitkälle?!
eikö moraali tule jo vastaan?
entä jos vauva on totta ja sun sisko ei itke shokin takia....?
jos siskon sisko ei ole vielä ymmärtänyt asiaa kokonaisuudessa...?
tämäkin voisi olla totta.
mutta en vaan ite yksinkertasesti tiedä. no jätän tämän arvailun ja veikkailun ja tulen kertomaan kun jotain tiedän ja siskoani nähnyt.
mutta miks hemmetissä valehtelelis. tosiaan pitää nyt vähän seurailla siskoa

on mulla lapsia mutta mulla ei oo minkäänsortin muistikuvaa lapsista siinä vaiheessa ihaillut jo enemmän lasta kunn kun katsellut napanuoria =)

tiedän kyllä hyvin että siskon kertomus takkusi jo raskausaikana ja myös nytten mutta kun mä en käsitä miten se voi valehdella.
oma sisko jonka oikeesti on luullut tuntevansa mutta enään en voi väittää niin =(

Napanuora ei voi katketa kohdussa. Ja jos jotenkin kummallisesti napanuora katkeaisi kohdussa (mitä se ei voi tehdä, mutta jos ennen näkemätön ihme kävisi), äiti kuolisi verenvuotoon hetkessä.
Että tässä faktaa, kuka sitten valehtelee, en tiedä. Nämä asiat eivät kuitenkaan ole totta, koska ne eivät voi olla totta.

ÄITI
Alkuperäinen kirjoittaja anastasia:
1.Sisko, miksi ihmeessä kirjoitat esim näin: "jos olisivat hommanneet kiven, niin siinä olis jo todistetta tarpeeksi"? Kuka siis hommaa hautakiven ennen kuin lasta on haudattu.

2.Miten voit ajatella (itsekin äitinä ja raskauden kokeneena), että jonkun raskaus voi mennä yli melkein 5 viikkoa ilman, että siihen neuvolassa puututaan. Kerroit monta kertaa, että siskosi käy neuvolassa.
Etkö tajua, että yliaikaiset laitetaan äitipolille neuvolasta?
3.Etkö ymmärrä, että siskosi puhuu lapsen poistosta ja se sanamuoto on aika kummallinen?
4.Miten siskosi tiesi ennen synnytystä, että kuollut hapenpuutteeseen?
5.Miten napanuora voi katketa kohdussa?
6.Kerroit myös, että siskosi on kulkenut vain neuvolassa, ei äitipolilla. Missä on sellainen neuvola, jossa ei välitetä kenties pienestä sf-mitasta. Tuon mitan on täytynyt olla pieni, jos vauva painaa noin 45 viikolla 1,3 kg.
7. Eipä ole monta päivää, kun siskosi on kertonut sinulle, että mahassa on kova vilske. Menehtynyt lapsi liikehtii????
8. Sellaista mahdollisuutta ei ole, että täysi-tai yliaikainen lapsi vain haudataan nimettömänä sairaalan toimesta.
9. Kuollutta lasta ei hätäkasteta.

Tässä muutama ontuva kohta. Pakko kysyä, miksi ap uskoo siskoansa? Kuinka vanha sinä ap olet??? Kukahan tässä vedättää ja ketä? Hyvän jutun ap keksit tai sitten .....
YHTÄ HELVETIN KETJUTARINAA KOKO JUTTU! IHAN JO ALOTTAJAN OMA KIRJOTUS HAISKAHTAA, VAIKKA AINA ON VAAN SE "SISKO" MUKA NIIN SANONUT....

Kerronpa vaan... Itsellä mietittiin raskauden käynnistystä rv 38 koska lapsi oli pieni kokoinen, kakasi lääkäriä oli ultraamassa ja päättivät että raskautta jatketaan. Raskaus jatkui aina viikolle 41 jolloin syntyi normaalisti pieni kokoinen poika 2,5kg. Päivä oli perjantai ja maanantaiksi oli varattu käynnistys aika koska katsottiin että lapsen olisi parempi kohdun ulkopuolella. Ihmettelen suuresti miten lääkärit ym. terveydenhuollon ammattilaiset ovat voineet laittaa kotiin tämän siskon kun noin pieni lapsi eikä kasva kohdussa. Lääkärit selittivät minulle todella tarkasti minkä takia miettivät käynnistystä silloin rv 38. poika kasvaa ja voi hyvin! :heart:

vieras
Tuli mieleen kun nyt napanuora on "katkennut" niin eikös mies jossain vaiheessa sanonut että olisi kaulan ympärillä?Oliko silloin perjantaina?
Sisko,kyllä tuo totuus varmaan vielä teille kaikille ajallaan selviää.Tuo hautajaisjuttu nyt sitten seuraava miten sen "hoitavat".Onhan täällä palstallakin äitejä ollut jotka ovat masuvauvan haudanneet:'(

Ja turha tulla tänne huuteleen provoo.
Tämä on sentään ollut asiallinen ketju (kuten se ekakin),ei ole ollut mitään tappelua,kinaamista tms.
Tätä ei ole suinkaan pakko lukea jos provoksi epäilee|O

Alkuperäinen kirjoittaja Adea:
Jos todellakin on synnyttänyt, laskettu aika pitää paikkansa, kaikki neuvolan käynnit ja käynnistyksen peruuntumiset. Ihmettelen todellakin miten näin pääsee käymään Suomessa vuonna 2008? Tuntuu aivan järjettömältä ajatella, että neuvolan terveydenhoitaja ja lääkärit olisivat tehneet näin ison virheen että lopputulos olisi tämä.
Sanos muuta.

sisko
tää koko juttu on niin uskomaton =( =(
kun vaan olis synnyttänyt sen vauvansa ja sillä selvä mä luulen että tälle ei tuu ikinä loppua. jossei sitten vuosien päästä uskalla kertoa.

kyllä mulla pieni epäilys on että valitettavasti siskolla viiraa nyt pahasti on näitä juttuja niin paljon tässä ollut. mies ollut tämän päivän töissä (ei aamua) siskoni joka ikinen puhelinkerta ollut normaali ei edes itkusen kuulunen.
jos mä olisin menettänyt ESIKOISENI mä olisin takuu varmsti itkenyt jo silmäni päästä ehkä jäänyt neljän seinän sisälle itkemään. olisin ottanut kuvia että voisi myöhemmin muistella ja katsella.

ja on siskon luona nyt.

vieras
Tänään, 13:25

Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
ei mitään uutta =(
sisko on kuulemma tänään mennyt vauvan poistoon heti aamulla ( soitin miehelle kun sisko ei vastannut) mies mukana

mut ei tässä siltikään tiedä mikä on oikeesti oikea totuus. tuo mies sano että la 15.12 (sisko 13.12) ja sit mies sano etta napanuora olis mennyt kaulanympärille?? hautauksena aikovat jonkun sairaalan oman jossa nimettömänä haudataan.??? ja vauva kun otetaan tänään pois sano että aikoo viä illaks tulla kotiin.
Tässä se kun mies sanoi että napanuora olisi kaulan ympärillä.Ja miehen piti mennä sairaalaan mukaan.
Puhuvat itseään jotenkin pussiin.Yhtäkkiä napanuora olisi katkennut eikä mies olisikaan mennyt mukaan.Tietty töidensä takia on näin voinutkin käydä jos niitä niin paljon tekee.
Olisikohan sitten kuitenkin mennyt kesken jossain vaiheessa.Ja kun siskosi paljon yksin miehen töiden takia niin "mielikuvitus" saanut vallan.Tai on uskotellut itselleen ja miehelleen olevansa edelleen raskaana.
No,turha tätä tässä on miettiä kun ap ei vielä kaikkea asiasta tiedä.
Kyllä se totuus sieltä paljastuu vielä.Ja nyt kun pitäisi hautajaisiakin (muka) miettiä..:hug:

Yhteistyössä