Tota miksi lukittiin tuo ketju?

Ja siis sen verran vielä, että eikö ne epämääräisyydet alkaneet jo kesällä, eivätkä siis perjantaina jolloin jo tälläkin palstalla kuhistiin asiasta. Taitaa olla uusi vale jolla luulee nuori tyttö pääsevänsä valheiden vyyhdistä.

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Ja siis sen verran vielä, että eikö ne epämääräisyydet alkaneet jo kesällä, eivätkä siis perjantaina jolloin jo tälläkin palstalla kuhistiin asiasta. Taitaa olla uusi vale jolla luulee nuori tyttö pääsevänsä valheiden vyyhdistä.
puhut kyllä lisko paljon asiaa tässä ja edellisessä viestissä.
nyt vaan näyttää niin että ainakin äiti on taas alkanut uskoon tuohon vauvan menetys stooriin. käskin soitella sairaalaan mutta ei ollut kovin halukas.
mun kanssa ei oo edes halukas keskusteleen ( en tiä koittaako vältellä)
ei vastaile puheluihin/viesteihin mutta äidin kanssa puhuu monta kertaa päivässä.
kyllä ne olis käynnistänyt jo aika päivää sitten jos vauva olis ollut tulossa. vaikka ätimme sitä mieltä et jos sen keuhkot,maksa yms ei tarpeeks kehittynyt niin sen takia käynnistystä siirretty mutta ite en usko tuohon.
helpompi sitä vauvaa olis keskolassa hoitaa kun kuukausi ylikin lasketunajan jälkeen mahassa.

juttu mättää edelleen pahasti.=( =(

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Hei nyt järkeä tähän sen verran, että jos laskettu aika on tosiaan ollu 15.12.07, ei se vauva - KUOLLUT TAI ELÄVÄ- olisi enää tänään 21.1.08, siellä vatsassa. Vai mitä? Ja toiseksi jos tuo
termi "vauvan poisto" on siskosi, niin myös kertonee ettei oo mihinkään sairaalaan menossa. Tuskin minkään murteen alueella käytetään edes kuolleen lapsen synnyttämisestä "poisto" sanaa. Usko pois sisko, hän edelleen valehtelee, ehkä miehelleenkin. Mutta muut vaihtoehdot voi unohtaa, jos väittää olevansa menossa synnyttämään kuollutta vauvaa tänään.
Samaa mieltä. Kuulostaa kyllä ihmeelliseltä, varsinkin jos olisi ihan oikeasti käynyt neuvolassa. Sieltäkö olisi täti ulos päästänyt monta viikkoa yli lasketun ajan olevan kotiin odottelemaan? Ainakin sitten olisi tapahtunut ihan järkyttävä hoitovirhe, jos laskettu aika pitäisi paikkansa vauva on tuskin ollut hirveän hyvässä kunnossa enää viikkoihin ja tämä selviäisi neuvolan dopplerilla. Ainakain meillä neuvolasta varataan aika äitipolille ultraan, ja varsinkin jos on ongelmia sinne passitetaan ihan ilman muuta tarkistuttamaan tilanne. Ja itsellä on molemmat raskaudet menneet yli, ja konrolli käynti on tehty aina viikolla 41.

Ai täysiaikainen tai yliaikainen lapsiko haudataan salaisesti sairaalan toimesta ja vielä tuntemattomana? En oikein usko, että tuollainen olisi edes Suomessa mahdollista.
Tuo on siskonsiskon viimeinen valhe, että saisi ongelmavyyhtensä kunnialla läpi.
ap, miksi uskot kaiken?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
nyt vaan näyttää niin että ainakin äiti on taas alkanut uskoon tuohon vauvan menetys stooriin. käskin soitella sairaalaan mutta ei ollut kovin halukas.
ei vastaile puheluihin/viesteihin mutta äidin kanssa puhuu monta kertaa päivässä.
Saako sairaalaan yleensä mennä katsomaan JOS olisi tuollainen tilanne että kuolleen vauvan synnyttäisi?JOS mun kohdalle tuollainen kävisi ja JOS sairaalaan pääsisi vieraileen,niin TIEDÄN että mun äiti tulisi siellä käymään.Ehkä anoppikin.Olisi se sen verran kova paikka itselle ja isovanhemmillekin..

voihan se olla että siskon sisko on tiennyt jo pidempään että lapsi kuollut, mutta ei ole ollut vielä "valmis" synnyttämään.. itse ainakin jos saisin kuulla että lapsi kuollut kohtuun, niin en olisi valmis samana päivänä tai ehkä en edes samana viikkona vielä synnyttämään... no mutta en sano mitään, koska hankala tätä juttua on uskoa.. siis mitä siskon sisko väittää, siskoa kyllä uskon.

sisko
haluan uskoa kaiken kun kyse omasta siskosta
oli tänään siellä "vauvan poisstossa" mutta jo kotiutunut (????!!!!)
sanojensa mukaan pitänyt vauvaa hetken sylissä oli ollut 1,3kg ja 40cm
napanuora katkennut.

mitä tässä silti uskoo oon niin kahden vaiheilla.
piti jo siskoo sairaalaan mennä kattoon tänään mut ei kuulunut mitään ja sitten kun kuuli oli kotiin menossa.
äiti menee tämään käymään siskon luona ja on koko viikon yötä.

oli tipalla käynnistelty. sen jälkeen ihan normaali ei itkuinen,ei valittanut mistään puhu normaaleja ja kerto mitä tehty.

Minä
Olen jo pitkään seurannut tätä ketjua siihen kuitenkaan kommentoimatta. Ja uskon siskoa ihan täysin. Mut kyllä ihmetyttää miten tuo siskon sisko voi noin vedättää..

Itsellä tulee mieleen, että jos tää sisko onkin saanut jossain vaiheessa keskenmenon ja kokenut sen henkisesti niin rankaksi, että on tavallaan mennyt siitä "sekaisin" ja ei ole halunnut uskoa koko keskenmenoon. Näin hän on uskotellut niin itselleen kuin kaikille muillekkin, että on edelleen raskaana. Keksinyt lasketunajan, lääkärissä käynnit jne. Ja oli kuulemma hommannut kaikki lastentarvikkeet, vaatteet ja nekin? Eli tuo kuvastaa mun mielestä sitä, ettei tämä ihminen voi olla henkisesti tasapainossa. Kun sitten "synnytyksen" aika on tullut, on joutunut keksimään syitä miksei oo edelleenkään synnyttänyt. Ja sitten nyt keksi tuon hapenpuute-jutun ja sen että vauva kuoli. Vaikkei mitään vauvaa ole ollut vatsassa aikoihin.

Tuo oli siis mun teoria, mutta voisi olla tottakin tuossa tapauksessa?

Voimia ap:lle, eli nimimerkillä sisko-kirjoittavalle!! Muistakaa olla siskosi tukena ja viekää hänet tarvittaessa johonkin hoitoon, jos selviää että hän ei ole henkisesti kunnossa.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
voihan se olla että siskon sisko on tiennyt jo pidempään että lapsi kuollut, mutta ei ole ollut vielä "valmis" synnyttämään.. itse ainakin jos saisin kuulla että lapsi kuollut kohtuun, niin en olisi valmis samana päivänä tai ehkä en edes samana viikkona vielä synnyttämään... no mutta en sano mitään, koska hankala tätä juttua on uskoa.. siis mitä siskon sisko väittää, siskoa kyllä uskon.

Ei sen anneta jäädä viikoksi kuoleena kohtuun. Sehän alkaa hajoamaan

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Joku harmaa siitä jo sanoki mut luulis että olis ollu joku tulehdus jo jos on kovinki kauan siellä mahassa kuolleena ollu...

Viears
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:

Joku harmaa siitä jo sanoki mut luulis että olis ollu joku tulehdus jo jos on kovinki kauan siellä mahassa kuolleena ollu...
Omalla tutullani käynnistys kesti kaksi päivää kohtukuolleen kanssa ja vauva oli jo hajoamassa, eikä saatu kromosominäytteitä

Vieras
Ei siinä äidiltä kysytä, että oletko valmis synnyttämään, jos vauva on kuollut kohtuun... Ei odoteta onko valmis tänään, huomenna vai ensi viikolla vaan vauva synnytetään tavalla tai toisella mahdollisimman pian kokonaisuus ja resurssit huomioiden.

neh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Saako sairaalaan yleensä mennä katsomaan JOS olisi tuollainen tilanne että kuolleen vauvan synnyttäisi?JOS mun kohdalle tuollainen kävisi ja JOS sairaalaan pääsisi vieraileen,niin TIEDÄN että mun äiti tulisi siellä käymään.Ehkä anoppikin.Olisi se sen verran kova paikka itselle ja isovanhemmillekin..
Saa kai sinne mennä katsomaan. Paitsi, jos ei kyseinen henkilö halua vieraita.

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:
Jos noin vähän painoo niin ei varmaan ole istukka toiminu...
Mä en vaan osaa uskoo noihin sun siskon juttuihin...
Ap koita jaksaa ja jaksamisia kumminki siskolle,on sillä joku hätänä ja pahasti
mä en enään aikoihin oo tienny mitä uskoa ja mitä ei. välillä tulee toivo et jos nyt olikin totta mutta sitten taas usko hiipuu ja sitten taas pieni toivo.

ku tietäs. kuinkakohan pian noi "hautajaiset on" ja tietääkö joku enemmän niistä eli onko hautaus pihaan/hautasmaalle/ se tuhkaus?
ja hätäkasteessa varmaan nimenkin antaneet eli mihis se?? kun sano että nimettömänä johonkin sairaalaan juttuun johon voi käydä kynttilän sytyttämässä

vieras
VOIMIA SISKOLLE, mutta myös siskon siskolle. Vaikka siskon sisko olisikin itse keksinyt koko jutun, kertoo se siitä, ettei kaikki ole kunnossa ja hän kaipaa nyt erityisesti tukea ja apua läheisiltä ja ammatti-taholta. Vaikka vauva olisikin hänen oman päänsä tuotosta ja hän tarinaansa itsekin uskoisi, joutuu hänkin nyt jollain tasolla tästä keksimästään lapsesta luopumaan (toisaalta voi olla hänelle helpotus, mutta toisaalta myös raastavan tuskallista). Ja saatikka vielä jos hän onkin menettänyt oikeasti lapsensa.

Jos todellakin on synnyttänyt, laskettu aika pitää paikkansa, kaikki neuvolan käynnit ja käynnistyksen peruuntumiset. Ihmettelen todellakin miten näin pääsee käymään Suomessa vuonna 2008? Tuntuu aivan järjettömältä ajatella, että neuvolan terveydenhoitaja ja lääkärit olisivat tehneet näin ison virheen että lopputulos olisi tämä.

Ei siinä äidiltä kysytä, että oletko valmis synnyttämään, jos vauva on kuollut kohtuun... Ei odoteta onko valmis tänään, huomenna vai ensi viikolla vaan vauva synnytetään tavalla tai toisella mahdollisimman pian kokonaisuus ja resurssit huomioiden.

Minulta kyllä kysyttiin, että haluanko käynnistyksen heti vai menenkö kotiin odottamaan, että alkaisi syntyö normaalisti. Ja oletettavasti jäin heti käynnistykseen, en todellakaan enää olisi kotiin mennyt kuollut vauva mahassa. Ja kotiin pääsin seuraavana päivänä, ilman mitään rauhoittavia.
Ja vauva oli haudattava, sillä lain mukaan yli 22 viikkoinen on haudattava. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ollut.

Muistan yhden tapauksen, jossa naiselta piti saada MRSA- ja VRE-sairaalabakteerinäytteet x 3 ja niiden vastaukset ennen kuin pääsi synnyttämään rvko:lla 36 mahaan kuollutta vauvaansa, tämä siis TYKSissä muutama vuosi sitten. 1,5 vko:a siihen meni ennen kuin vastaukset olivat kokonaisuudessaan valmiit.

kohtukuolema
Joku täällä sanoi, että sukulaisen vauva olisi ollut noin 1kk kuolleena mahassa ( kuollut kk ennen ja synnytys sairaalan kiireiden takia 1 pvä ennen la ), enpä usko. Se kuollut vauva on kuollut ja alkaa jo 4 viikon aikana mädäntyä mahassa.... Siellä kohdussa on bakteereille yms oikein otollinen lämpötila. vaikea siis uskoa, että lähes täysaikaisen vauvan annettaisi viikkoja masussa kuolleena olla. Anteeksi "julma ja kauhealta kuullostava" teksti, mutta jos kuolemasta tiedetään, ei se vauva millään perusteella montaa viikkoa mahassa synnytystä odota. Ja vauva todella synnytettään , ei koskaan ( jos äidillä ei ole vakava sairaus ) "poisteta". Päiviä synnytystä voidaan toki kiireellisten alta siirtää. Ja kauhea asia aina kaikille läheisille tuo kohtukoulema... :(

siskosi puheet epäilyttää.miten muka mies tiesi että napanuora kaulan ympärillä ennen kuin edes vauva oli synnytetty? Taitaa siskosi huiputtaa miestäänkin?
Napanuora katkennut?
Lainattu: "sanojensa mukaan pitänyt vauvaa hetken sylissä oli ollut 1,3kg ja 40cm
napanuora katkennut."

Kohdussa katkennut?

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja NicciEmo:
siskosi puheet epäilyttää.miten muka mies tiesi että napanuora kaulan ympärillä ennen kuin edes vauva oli synnytetty? Taitaa siskosi huiputtaa miestäänkin?
Napanuora katkennut?
Lainattu: "sanojensa mukaan pitänyt vauvaa hetken sylissä oli ollut 1,3kg ja 40cm
napanuora katkennut."

Kohdussa katkennut?
niin totta =( ite ajattelin että jos ultralla nähneet.
tiedän että tässä takkuaa monikin juttu ja siskon koko raskaus oli jo niin epäilyttävä (siksi se sai mutkin miettiin) saatika sit viä tää loppu juttu.
ja tuntuukin niin tyhmältä että koko suku on lämmenny ajatukselle että se on oikeesti kuollut mahaan mä oma sisko oon täällä vielä kahden vaiheilla.
tarttee viä kuulostella miten se tuon " hautajaisjutun" meinaa selvitä. jos olisivat hommanneet kiven niin siinä olis jo todistetta tarpeeksi
mutta kun ei halunneet kuvaa,mies ei ollut tänään mukana vaan oli töissä,hautauskin yritetään tehdä salasesti ,ei itketä (mutta nauretaan) ??
niin kyllä se epäilyttää =(

Yhteistyössä