puhut kyllä lisko paljon asiaa tässä ja edellisessä viestissä.Alkuperäinen kirjoittaja lisko:Ja siis sen verran vielä, että eikö ne epämääräisyydet alkaneet jo kesällä, eivätkä siis perjantaina jolloin jo tälläkin palstalla kuhistiin asiasta. Taitaa olla uusi vale jolla luulee nuori tyttö pääsevänsä valheiden vyyhdistä.
Samaa mieltä. Kuulostaa kyllä ihmeelliseltä, varsinkin jos olisi ihan oikeasti käynyt neuvolassa. Sieltäkö olisi täti ulos päästänyt monta viikkoa yli lasketun ajan olevan kotiin odottelemaan? Ainakin sitten olisi tapahtunut ihan järkyttävä hoitovirhe, jos laskettu aika pitäisi paikkansa vauva on tuskin ollut hirveän hyvässä kunnossa enää viikkoihin ja tämä selviäisi neuvolan dopplerilla. Ainakain meillä neuvolasta varataan aika äitipolille ultraan, ja varsinkin jos on ongelmia sinne passitetaan ihan ilman muuta tarkistuttamaan tilanne. Ja itsellä on molemmat raskaudet menneet yli, ja konrolli käynti on tehty aina viikolla 41.Alkuperäinen kirjoittaja lisko:Hei nyt järkeä tähän sen verran, että jos laskettu aika on tosiaan ollu 15.12.07, ei se vauva - KUOLLUT TAI ELÄVÄ- olisi enää tänään 21.1.08, siellä vatsassa. Vai mitä? Ja toiseksi jos tuo
termi "vauvan poisto" on siskosi, niin myös kertonee ettei oo mihinkään sairaalaan menossa. Tuskin minkään murteen alueella käytetään edes kuolleen lapsen synnyttämisestä "poisto" sanaa. Usko pois sisko, hän edelleen valehtelee, ehkä miehelleenkin. Mutta muut vaihtoehdot voi unohtaa, jos väittää olevansa menossa synnyttämään kuollutta vauvaa tänään.
Saako sairaalaan yleensä mennä katsomaan JOS olisi tuollainen tilanne että kuolleen vauvan synnyttäisi?JOS mun kohdalle tuollainen kävisi ja JOS sairaalaan pääsisi vieraileen,niin TIEDÄN että mun äiti tulisi siellä käymään.Ehkä anoppikin.Olisi se sen verran kova paikka itselle ja isovanhemmillekin..Alkuperäinen kirjoittaja sisko:nyt vaan näyttää niin että ainakin äiti on taas alkanut uskoon tuohon vauvan menetys stooriin. käskin soitella sairaalaan mutta ei ollut kovin halukas.
mun kanssa ei oo edes halukas keskusteleen ( en tiä koittaako vältellä)
ei vastaile puheluihin/viesteihin mutta äidin kanssa puhuu monta kertaa päivässä.
juttu mättää edelleen pahasti.=( =(
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:voihan se olla että siskon sisko on tiennyt jo pidempään että lapsi kuollut, mutta ei ole ollut vielä "valmis" synnyttämään.. itse ainakin jos saisin kuulla että lapsi kuollut kohtuun, niin en olisi valmis samana päivänä tai ehkä en edes samana viikkona vielä synnyttämään... no mutta en sano mitään, koska hankala tätä juttua on uskoa.. siis mitä siskon sisko väittää, siskoa kyllä uskon.
perjantaina oli mennyt käynnistykseen ja sydän ääniä ei oltu kuultu ei muuta sanonut.(keskiviikkona oli ollut neuvola )Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:Sanoko se mitään et millon se vauva olis kuollu?
Joku harmaa siitä jo sanoki mut luulis että olis ollu joku tulehdus jo jos on kovinki kauan siellä mahassa kuolleena ollu...Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:voihan se olla että siskon sisko on tiennyt jo pidempään että lapsi kuollut, mutta ei ole ollut vielä "valmis" synnyttämään.. itse ainakin jos saisin kuulla että lapsi kuollut kohtuun, niin en olisi valmis samana päivänä tai ehkä en edes samana viikkona vielä synnyttämään... no mutta en sano mitään, koska hankala tätä juttua on uskoa.. siis mitä siskon sisko väittää, siskoa kyllä uskon.
Ei sen anneta jäädä viikoksi kuoleena kohtuun. Sehän alkaa hajoamaan
Omalla tutullani käynnistys kesti kaksi päivää kohtukuolleen kanssa ja vauva oli jo hajoamassa, eikä saatu kromosominäytteitäAlkuperäinen kirjoittaja Talvicci:Joku harmaa siitä jo sanoki mut luulis että olis ollu joku tulehdus jo jos on kovinki kauan siellä mahassa kuolleena ollu...Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:voihan se olla että siskon sisko on tiennyt jo pidempään että lapsi kuollut, mutta ei ole ollut vielä "valmis" synnyttämään.. itse ainakin jos saisin kuulla että lapsi kuollut kohtuun, niin en olisi valmis samana päivänä tai ehkä en edes samana viikkona vielä synnyttämään... no mutta en sano mitään, koska hankala tätä juttua on uskoa.. siis mitä siskon sisko väittää, siskoa kyllä uskon.
Saa kai sinne mennä katsomaan. Paitsi, jos ei kyseinen henkilö halua vieraita.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Saako sairaalaan yleensä mennä katsomaan JOS olisi tuollainen tilanne että kuolleen vauvan synnyttäisi?JOS mun kohdalle tuollainen kävisi ja JOS sairaalaan pääsisi vieraileen,niin TIEDÄN että mun äiti tulisi siellä käymään.Ehkä anoppikin.Olisi se sen verran kova paikka itselle ja isovanhemmillekin..Alkuperäinen kirjoittaja sisko:nyt vaan näyttää niin että ainakin äiti on taas alkanut uskoon tuohon vauvan menetys stooriin. käskin soitella sairaalaan mutta ei ollut kovin halukas.
mun kanssa ei oo edes halukas keskusteleen ( en tiä koittaako vältellä)
ei vastaile puheluihin/viesteihin mutta äidin kanssa puhuu monta kertaa päivässä.
juttu mättää edelleen pahasti.=( =(
mä en enään aikoihin oo tienny mitä uskoa ja mitä ei. välillä tulee toivo et jos nyt olikin totta mutta sitten taas usko hiipuu ja sitten taas pieni toivo.Alkuperäinen kirjoittaja Talvicci:Jos noin vähän painoo niin ei varmaan ole istukka toiminu...
Mä en vaan osaa uskoo noihin sun siskon juttuihin...
Ap koita jaksaa ja jaksamisia kumminki siskolle,on sillä joku hätänä ja pahasti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Ei siinä äidiltä kysytä, että oletko valmis synnyttämään, jos vauva on kuollut kohtuun... Ei odoteta onko valmis tänään, huomenna vai ensi viikolla vaan vauva synnytetään tavalla tai toisella mahdollisimman pian kokonaisuus ja resurssit huomioiden.
Muistan yhden tapauksen, jossa naiselta piti saada MRSA- ja VRE-sairaalabakteerinäytteet x 3 ja niiden vastaukset ennen kuin pääsi synnyttämään rvko:lla 36 mahaan kuollutta vauvaansa, tämä siis TYKSissä muutama vuosi sitten. 1,5 vko:a siihen meni ennen kuin vastaukset olivat kokonaisuudessaan valmiit.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:voihan se olla että siskon sisko on tiennyt jo pidempään että lapsi kuollut, mutta ei ole ollut vielä "valmis" synnyttämään.. itse ainakin jos saisin kuulla että lapsi kuollut kohtuun, niin en olisi valmis samana päivänä tai ehkä en edes samana viikkona vielä synnyttämään... no mutta en sano mitään, koska hankala tätä juttua on uskoa.. siis mitä siskon sisko väittää, siskoa kyllä uskon.
niin totta =( ite ajattelin että jos ultralla nähneet.Alkuperäinen kirjoittaja NicciEmo:siskosi puheet epäilyttää.miten muka mies tiesi että napanuora kaulan ympärillä ennen kuin edes vauva oli synnytetty? Taitaa siskosi huiputtaa miestäänkin?
Napanuora katkennut?
Lainattu: "sanojensa mukaan pitänyt vauvaa hetken sylissä oli ollut 1,3kg ja 40cm
napanuora katkennut."
Kohdussa katkennut?