Tota miksi lukittiin tuo ketju?

Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
tää koko juttu on niin uskomaton =( =(
kun vaan olis synnyttänyt sen vauvansa ja sillä selvä mä luulen että tälle ei tuu ikinä loppua. jossei sitten vuosien päästä uskalla kertoa.

kyllä mulla pieni epäilys on että valitettavasti siskolla viiraa nyt pahasti on näitä juttuja niin paljon tässä ollut. mies ollut tämän päivän töissä (ei aamua) siskoni joka ikinen puhelinkerta ollut normaali ei edes itkusen kuulunen.
jos mä olisin menettänyt ESIKOISENI mä olisin takuu varmsti itkenyt jo silmäni päästä ehkä jäänyt neljän seinän sisälle itkemään. olisin ottanut kuvia että voisi myöhemmin muistella ja katsella.

ja on siskon luona nyt.
tuota et voi tietää ennenkun menetät lapsesi..
mut hei. joko sinä puhut soopaa tai siskosi.
on ihan älytöntä uskoa edes noin ontuvia juttuja.

ja jos oikeesti on huolissaan niin voi soittaa asiantuntijoille ja kysyä mikä on mahdollista ja mikä ei..

eli kuka puhuu sontaa ja kuka ei?

Alkuperäinen kirjoittaja anastasia:
1.Sisko, miksi ihmeessä kirjoitat esim näin: "jos olisivat hommanneet kiven, niin siinä olis jo todistetta tarpeeksi"? Kuka siis hommaa hautakiven ennen kuin lasta on haudattu.

2.Miten voit ajatella (itsekin äitinä ja raskauden kokeneena), että jonkun raskaus voi mennä yli melkein 5 viikkoa ilman, että siihen neuvolassa puututaan. Kerroit monta kertaa, että siskosi käy neuvolassa.
Etkö tajua, että yliaikaiset laitetaan äitipolille neuvolasta?
3.Etkö ymmärrä, että siskosi puhuu lapsen poistosta ja se sanamuoto on aika kummallinen?
4.Miten siskosi tiesi ennen synnytystä, että kuollut hapenpuutteeseen?
5.Miten napanuora voi katketa kohdussa?
6.Kerroit myös, että siskosi on kulkenut vain neuvolassa, ei äitipolilla. Missä on sellainen neuvola, jossa ei välitetä kenties pienestä sf-mitasta. Tuon mitan on täytynyt olla pieni, jos vauva painaa noin 45 viikolla 1,3 kg.
7. Eipä ole monta päivää, kun siskosi on kertonut sinulle, että mahassa on kova vilske. Menehtynyt lapsi liikehtii????
8. Sellaista mahdollisuutta ei ole, että täysi-tai yliaikainen lapsi vain haudataan nimettömänä sairaalan toimesta.
9. Kuollutta lasta ei hätäkasteta.

Tässä muutama ontuva kohta. Pakko kysyä, miksi ap uskoo siskoansa? Kuinka vanha sinä ap olet??? Kukahan tässä vedättää ja ketä? Hyvän jutun ap keksit tai sitten .....

sisko
ei juurikaan mitään uutta ja tää koko juttu "polkee" paikallaan.
siskoni ja äitini olivat täällä mun tykönä yhden yön. mutta ei juurikaan puhuttu tästä "vauvasta" (nyt tietty kamalat valitukset että olis pitänyt juurta jaksaen selvittää koko juttu)
sen verran tiedän että ei se napanuora ainakaan poikki ollut mennyt vaan nyt ainakin kerto että siihen oli tullut joku jolloin se ruoka ei ollut päässyt tulemaan.

kun äitini kanssa kahdestaan olin pohdittiin tätä asiaa ja molempien mielestä outo juttu. se että sisko on käynyt ainoastaan TERVEYSKESKUKSESSA ja mitään jälkivuotoja ei ole yhtään myöskin se että oli täysin normaali ei yhtään itkuinen ja naureskli jutuille,laitto mun lapset nukkuun ,leikki ym vauva on haudattu nimettömänä johonkin sairaalaan paikkaan. eli paljon ontuvia juttuja
lisäksi aikovat lähtee kuukauden päästä etelänlomalle kahdestaan.
mies töissä ym

pohdittiin äitini kanssa että JOS se oli olis ollut eikä oo sen takia halunnut ultra ym kuvia jos on ultrassa nähty että joko se ei tuu selviään kauan tai sillä on joku sydän sairaus tai muu vastaava eli ei olis välttämättä elänyt kauaa vaikka olisi syntynytkin elävänä.

tai hoitovirhe (no ei niin kovin todennäköistä) koska nyt tän vauvan kuoleman jälkeen (jos edes totta) niin on käynyt tällöinkin vaan terveyskeskuksessa.

perjantaina oli käynyt terveyskeskuksessa ja kaikki hyvin lauantaina uudestaan ja sydänääniä ei ollut kuulunut. (tämän kerto äiti)
todellinen kuolinsyy kuitenkin että napanuora kaulanympärillä.

tai se poisto on ollut jo aiemmin. koska melkein heti joulun jälkeen oli outo ei vastaillut puhelimeen,oli tosi väsynyt,ja räyhäs kaikesta.

en usko että ikinä tää juttu selviää =(

ajattelin ite viä "salavihkasesti" kysellä tuolta neuvolasta kun omalla lapsella on.että mitä sanoo mikä on käytänkö. käydäänkö loppuvaiheessa tarveyskeskuksessa vai polilla synnytyssairaalassa (niinkun minä käynyt) ja vähän koittaa muutakin udella =)
tiedän että siellä on hyvät ultrauslaitteet mutta ei siä kunnon lääkäreitä,kätilöitä ym ole.

minni
Jos siskosi olisi synnyttänyt alakautta, niin jälkivuotoa olisi ihan normaalisti. Jos taas vauva olisi leikattu, niin tikit mahassa. Terveyskeskuksessa ei hoideta raskauden seurantaa, koska heillä ei ole sen alueen erityisosaamista, synnytyssairaalat hoitaa ne.

Tuskin oisi voinut ilman itkua laittaa lapsesi nukkumaan, jos olisi oman lapsensa juuri menettänyt.

täh
Minä en usko enää edes sitä, tää ap eli tämä sisko edes olisi itse äiti.
Ei kukaan äiti usko tuollaisia siskonsiskon juttuja.

Miksi et sano sille siskollesi suoraan, että kukaan ei usko hänen juttujaan ja kaikki tietää, ettei vauvaa ole ollutkaan??? Mitä hyötyä soitella neuvolaan ja pohtia oman äitin kanssa? Kysäseppä siskoltasi, paljonko oli sairaalalasku? Tietääköhän hän oikeaa summaa, joka menee?

Vai oletko itsekin niin uskoutunut tähän asiaan, ettet enää pysty palaamaan maan pinnalle? Eikö se riitä, että siskollasi on mennyt todellisuus ja kuvitelmat sekaisin?

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja äppää:
Niin ja vaikka olisi leikattu niin tulee se jälkivuoto siltikin...joten joku haiskahtaa...

Voimia silti sulle sisko!!!
tiedän kyllä että haiskahtaa ja äitinikin sen taas tajuaa kun välillä oli jo täysin varma . ite kokenut myöhäisessä vaiheessa rv 28 "keskenmenon" toisin 80 luvun alussa eli tietää kyllä mistä puhuu)
äitille oli puhunu että jälkivuotoa oo tullut MUTTA PAKKO SEN ON TULLA JOS SIELLÄ MAHASSA JOTAIN ON OLLUT.
hieman reilu tunti oli mennyt että vauvan oli saanut synnytettyä.

siskosi joka ei enää kerro mitään!
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja äppää:
Niin ja vaikka olisi leikattu niin tulee se jälkivuoto siltikin...joten joku haiskahtaa...

Voimia silti sulle sisko!!!
tiedän kyllä että haiskahtaa ja äitinikin sen taas tajuaa kun välillä oli jo täysin varma . ite kokenut myöhäisessä vaiheessa rv 28 "keskenmenon" toisin 80 luvun alussa eli tietää kyllä mistä puhuu)
äitille oli puhunu että jälkivuotoa oo tullut MUTTA PAKKO SEN ON TULLA JOS SIELLÄ MAHASSA JOTAIN ON OLLUT.
hieman reilu tunti oli mennyt että vauvan oli saanut synnytettyä.
Kiitos kun olet antanut näin täydellisen raportin elämästäni!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja täh:

Miksi et sano sille siskollesi suoraan, että kukaan ei usko hänen juttujaan ja kaikki tietää, ettei vauvaa ole ollutkaan??? Mitä hyötyä soitella neuvolaan ja pohtia oman äitin kanssa? Kysäseppä siskoltasi, paljonko oli sairaalalasku? Tietääköhän hän oikeaa summaa, joka menee?

Vai oletko itsekin niin uskoutunut tähän asiaan, ettet enää pysty palaamaan maan pinnalle? Eikö se riitä, että siskollasi on mennyt todellisuus ja kuvitelmat sekaisin?
Joo,voisihan sitä súoraankin kysyä siskolta eikä kierrellä ja kaarrella..Itse kyllä näin tekisin.
Eikä siskon sisko välttämättä tiedä paljonko sairaalalasku on.Ei sitä ole sieltä pakko mukaan pyytä.Tulee sitten myöhemmin postissakin.
Toivotaan että juttu selviää jossain vaiheessa :hug:

sisko
Alkuperäinen kirjoittaja täh:

ehkä me vaan uskotaan nyt että tää on puoliksi totta ja puoliksi valetta (en tiedä) ehkä tää kaikki on tapanut mutta aikasemmassa vaiheessa??

jos tää koko soppa ratkeis niin olisin enemmän kuin onnellinen.
ja tuo huomion haku siskolta voisi olla myös yksi syy.
tuo sairaalalasku oli hyvä pointti.siitä vois kysyä.
ja tuosta suoraan puhumisesta että kun jos se kuitenkin olis tapahtunutei välttämättä nyt tammikuussa mutta vaikka marras-joulukuussa ja sit lyttyyn haukuttas vaikka se on voinu tapahtua aikasemmin ( en mä tiä )
toisin entäs esim jos ollut kehitysvammainen,sokee,kuuro,ym eli sen takia salannut. tai jossain ultrassa kerrottu ettei terve ja jos syntyy niin ei kauaa elä tai joutuu elään sairaalahoidossa tms jonka takia ei halunnut kuvaa ja on sitten koko raskauden käyttäytynyt oudosti ja tavallaan kun tiennyt niin on pystynyt jo suremaan koko jutun. eikä kertonut meillä koska kyseessä sairas lapsi eikä halunnut että me tiedettäs. mutta nää mun omia arvauksia

vieras
"tuo sairaalalasku oli hyvä pointti.siitä vois kysyä.
ja tuosta suoraan puhumisesta että kun jos se kuitenkin olis tapahtunutei välttämättä nyt tammikuussa mutta vaikka marras-joulukuussa ja sit lyttyyn haukuttas vaikka se on voinu tapahtua aikasemmin ( en mä tiä )"

Lasku tulee postissakin jos sitä ei sairaalasta pyydä.
Ja silti kysyisin suoraan.Neuvolakortin pyytäisin siis vaatisin nähdä ja sanoisin että paljon ontuvia juttuja raskaudessa.Eikä terveyskeskuksessa käydä neuvolatarkastuksissa!!
Ja ei kai sairaala vauvoja hautaa??

"vauva on haudattu nimettömänä johonkin sairaalaan paikkaan."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja tuosta suoraan puhumisesta että kun jos se kuitenkin olis tapahtunutei välttämättä nyt tammikuussa mutta vaikka marras-joulukuussa ja sit lyttyyn haukuttas vaikka se on voinu tapahtua aikasemmin ( en mä tiä )"

Ja silti kysyisin suoraan.Neuvolakortin pyytäisin siis vaatisin nähdä ja sanoisin että paljon ontuvia juttuja raskaudessa.Eikä terveyskeskuksessa käydä neuvolatarkastuksissa!!

Tuli vaan semmonen mieleen, että ei kai vauvaa heti haudata, rumiinavaushan tehdään ilmeisesti ensin?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin ja luulisi että teille kertoo mihin vauva on haudattu että voitte kanssa käydä haudalle vaikka kukkia viemässä.Tai lyhdyn ja kynttilän tms.

Pyytäkää se neuvolakortti ja selvittäkää nyt se asia kerralla kuntoon!!
Luulisi ettei siskosi suuttuisi kun on niin outo tarina sen puolelta..

Itse en kestäisi tuollaista selittelyä jos olisi oma sisko kyseessä vaan selvittäisin asia kunnolla.
Pakkohan teidän on se selvittää jos onkin jotain "mielenterveysongelmia" päässä.

tuutikki
mä kyl kans selvittäisin perin pohjin koko jutun.tottakai tää on varmaan rankkaa teille, mutta ei sitä totuutta noin saa selville. suoraan sanoo siskolle et ei usko koko tarinaa ja sanoo mitä mielestä kusee tos hommas, niin mä tekisin, niin luulis et sisko pikkuhiljaa alkais puhuun teille totta ja juttu selviäis.

vieraana
Joopa joo. Että siskolla ja sen miehellä on joku joukkoharha, ja ne kuvittelevat kumpikin tuon jutun. Molemmat seonneet yhtä aikaa, ja luulevat saaneensa kuolleen lapsen. No, voihan toki kaksi psykoottista tai skitsofreenikkoa löytää toisensa.

Ap:n kirjoittamana en kyllä ole nähnyt vielä mitään sellaista, mikä saisi uskomaan että ap itse ei ole hieman epävakaa provoilija.

Yhteistyössä