Toivottomat haaveilijat syksyä vietellään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiharapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän tarttis vaihtaa auto, mutta kun ei ole varaa.. Ja meille tulee seuraavaksi joko todella tilava tavallinen auto tai ehkä varmimmin meille tulee farmari...

Oltais keväällä menty ei myöntänyt vakituisessa työsuhteessa olevalle miehelleni kuin 2000 ? lainaa.. joten sillä ei kyllä saa autoa..

Ja seuraava auto joka tähän taloon tulee on oltava paljon parempi kuin nykyinen...

Heippa vaan kaikille!
Pitkästä aikaa sain aikaiseksi alkaa kirjoittelemaan. Lukemassa olen käynyt kyllä tiiviisti, mutta ei ole tullut kirjoitettua. Aika menee nopeasti kun on paljon puuhaa. Häiden järjestely ja uusi työ pitävät kädet täynnä.
Tosin vauvakuumetta nämä kiireet eivät enää hillitse. Kuume nimittäin voimistui taas aivan uusiin mittasuhteisiin. Hirveä vauvakuume siis taas päällä. Mutta kun vauvaoista miehen kanssa tuli puhe, oli kommentti, et onhan ne kivoja, mut ei meille vielä. Että taas masensi mielen tuo miehen kommentti. Ihan itku meinasi päästä.

Aina ja ikuisesti toivottomista toivottomin Annuli

Onnea KP ajokortin johdosta. :flower:

Kiirettä on pitänyt koulun kanssa. Menee hetki ennen kuin oppii taas jakamaan ajankäyttöänsä paremmin. Toivon mukaan ehdin sitten palstalle useammin. Nyt tuo opiskelu vie aikaa kun pitäisi lakipykäliä saada tuonne omaan päänuppiin tarttumaan. Kivaa on silti opiskella, vaikka välillä tuntuu ettei aika riitä mihinkään. Eiköhän se tästä kun vauhtiin pääsee. Iltaisin ei ainakaan enää väsytä niin kuin ensimmäisellä viikolla. :)

Vauvahaaveet pyörii opiskelusta huolimatta päässä, joskaan ei niin usein mitä kotona ollessa.

ONNEA KP:LLE AJOKORTIN JOHDOSTA!! :flower:
Vähän on ollut hiljaista kirjoitella tänne, hukun töihin ja kotiin päästyäni en jaksa muuta kuin nukkua. Mutta eipä vauvoja tässä ehdi ajatellakaan... Toisaalta hyvä niin kun tilanne on mikä on!

Käyn aina välillä kurkkimassa taustalla noita joitain pinoja, ja huomasin että Siniapila oli plussannut. Siis ajatella, että hän oli täällä vielä jokin aikaa sitten ja heti ekasta yk:sta oli plussa tullut. Onnea Siniapilalle tuhannesti, jos satut täällä toivottomissa käymään!! Ja toisaalta se antaa meille muillekin toivon kipinän, vai mitä?!?

Mun pillereiden lopetus on mennyt kohtuu mukavasti. Paljon on ollut mm. vatsan turvotusta ja päänsärkyä, mutta ekat luomumenkat tuli kp30, eli kutakuinkin samalla hetkellä kuin pillereiden kanssa. Mä vielä söin edelliset kaudet 2 kiekkoa putkeen, joten olen tosiaan positiivisesti yllättynyt tästä.

Tänään täytyis mennä tuttaville illalla ja siellä on ihan pieni vauva. Saa nähdä lämpeneekö ukko yhtään. Toisaalta täytyy sanoa, että mua ei tällä hetkellä kovin paha vauvakuume vaivaa, oliskohan menossa ohi?!? :laugh:

Mut hauskaa viikonloppua teille taas!! :wave:

Meillä alkaa yritys kunhan saadaan säästettyä niin paljon rahaa, että päästään ensin kerran kahdestaan ulkomaille. :laugh: Suomeks sanottuna tän olis tarkoitus meinata ens vuoden elokuuta. :D Oon ihan tyytyväinen tähän ratkaisuun. =)

Rupeen seuraavaks siis miettii että mitä monivitamiinia alan syömään, että on hivenainetasapainot sun muut hyväs kunnos ennen ku aletaa yrittää. :kieh:

Monen vuoden tauon jälkeen aloitin eilen kuntosalilla käymisen. Nyt onkin sitten kolotusta useammassa lihaksessa, vaan huomenna ois tarkotus taas mennä. Lenkillekin pitäis joku ilta ehtiä. Tarkotus on kohottaa kuntoa ja saada noita liikakilojakin karistettua samalla. Toivottavasti ens kesänä olis sitten jo rantakunnossa. B)

Opinnot vie edelleen aikaa, mutta en valita. Ihanaa kun on tekemistä ja vieläpä sellaista mikä on oikeasti kiinnostavaa. :)

Vauvahaaveet ei ole kiireistä huolimatta kadonneet mihinkään. Vaan nyt tämän haaveilun kestää paremmin, kun ei tosiaan koko päivää ole aikaa käyttää siihen. Jaksaa taas uskoa siihen, että ehkä sitä sittenkin jonain päivänä on se minunkin vuoroni tulla äidiksi. :)

Heippa! Tulin vaan kyselemään hiukan kuulumisia kun kirjottelin tänne teidän pinoonne tossa viime syksynä/talvena... Sit meni tietokone remonttiin ja ollu melkeen tähän päivään asti ja on kaikki keskustelujen seuraaminen jäänyt :kieh:
Eikö Mikkiina ole kuvioissa enää, eikös heillä ollut miehen kanssa niitä marsuvauvoja? B) Ja oliko se Kiharapää se omien sanojensa mukaan "toivottomista toivottomin haaveilija" joka nyt on täällä jo esikoisesta haaveilemasta...? :)

JenPen Vuosi sitten olin sinkku.. Nyt minulla on avomies ja ihana sellainen.. Toivottavasti aika pian saataisiin oma pienokainen aikaiseksi.. Olemme olleet yhdessä nyt 8 kk, joten nyt tuntuu, että on toivoa.. Siis silloin vain olin niin toivoton, kun ei ollut edes miestä ja nyt mulla on ihana mies, joka on luvannut perustaa mun kanssa perheen ja mennä naimisiin.. Oli mies niin ihana eilen, kun aloin miettimään miten eletään ensi kuu, kun tulee niin vähän palkkaa ja laskujakin odottamassa.. Palkkaa tulee pe 1166 ? ja siitä menee melkein puolet vuokraan suoraan..

Tämä elämä on aika ikävää.. kaipa se on pakko alkaa suunnittelemaan alan vaihtoa vielä kun siihen on voimia.. Vaikken olisi yhtään kiinnostunut koulun penkille palaamaan..

KP

KP, muistelinkin että sä olit se toivoton joka ei uskonu ku muut sanoi että kyllä säkin vielä siihen tilanteeseen pääset et suunnittelet perhettä tosissaan. Niin se elämä muuttuu ja äkkiä :heart: Onnea nyt sitten sekä miehestä että perheen perustamissuunnitelmista!
Ite en muuten uskonu ennen tollaseen että tapaa miehen jonka tietää heti niin oikeaksi että alle vuodessa on suunnittelemassa perhettä ja muuttanut yhteen jne. Ja nyt olen itsekin juuri siinä tilanteessa! Uutena vuotena alettiin seurustelemaan, nyt asutaan yhdessä ja vuoden päästä olis tarkotus jättää ehkäisy.

Ja tosta pienellä palkalla kituuttamisesta, se on tosi kurjaa... Mut helpottanut ainakin mulla kun asutaan miehen kanssa nyt yhdessä. Miehellä vähän suurempi palkka ja alusta asti ollut asenne jos ei mulla ole rahaa niin hänen rahoillaan eletään sitten. Ei paljon senttejä laskeskele eikä stressaa.

JenPen meillä menee raha asiat samalla tavalla.. Se maksaa kummalla on varaa.. Me vaan tienataan molemmat suunnilleen saman peruspalkan.. Et riippuu siitä kuinka paljon lisiä tulee, niin sen mukaan eletään..
Ja tuosta miehestä me tavattiin helmikuun alussa, 1.6. muutettiin yhteen. Lapsista ollaan puhuttu ja yhteistä elämää suunniteltu jo varmaan viikon seurustelun jälkeen.. Nauroimme kaverini kanssa, että me puhuttiin viikon jälkeen millainen auto meille seuraavaksi tulee ja toiset ei yleensä ihan niin pian niinkuin yhteisistä hankinnoista puhu..
Olen saanut tahtoni läpi ja meille ilmeisesti tulee seuraavaksi farmari.. Tarttis mennä pankista hakemaan autolainaa, mutta sellainen fiilis, ettei me sellaista koskaan saada..

Odottelen tässä, koska meidän uusi ruokapöytä saapuu.. Ostettiin su ja saatiin jo täksi päiväksi kotiinkuljetuksen..

KP

Moikka taas! Eipä ole taas viikolla ehtinyt tänne kirjoittelemaan, työpäivät on taas venyneet. No, ylpeä olen kuitenkin siitä, että olen tällä viikolla käynyt 3 kertaa lenkillä ja vihdoinkin otin härkää sarvista kiinni. Aiemmin sitä on tullut liikuttua monta kertaa viikossa, mutta se on tän vuoden aikana totaalisesti jäänyt ja kilojakin on tullut IHAN liikaa. Ottaa niin nuppiin kun olen antanut itseni läskistyä! Mutta nyt täytyy skarpata :) Ja täytyy sanoa, että kun työpäivinä ei ehdi ajatella mitään muuta kun töitä ja sitten yrittää keskittyä liikuntaan ja terveelliseen elämäntapaan, niin vauvahaaveet on vaan taustalla eikä jyskytä päässä kokoaikaa.

Meillä mies viime lauantaina ilmoitti ettei halua lapsia. Eli oltiin etsimässä kaverin vauvalle lahjaa ja katseltiin ihania pikkuisia vaatteita, niin ukko sanoi, että onhan noi vaatteet söpöjä, muttei hän sitä vauvaa halua :'( :'(
Eli kai tässä nyt vaan täytyy ajatella muita asioita. Kuitenkin meidän elämä on muuten mallillaan ja ihanaa on, etten ole valmis ukkoa tuon takia hylkäämään. En tiedä... Aika tuskallinen olo.

KP toi tiukalla eläminen on yhtä tuskaa. Opiskeluaikoina kun oli tosi tiukkaa ja vielä vuosi sen jälkeen kun oltiin molemmat töissä (oltiin töissä kyllä opiskelunkin ohella) asuttiin yhdessä yksiössä. Pihistettiin kaikesta ja elettiin tosi vähällä ja säästettiin. Onneksi siitä sitten päästiin muuttamaan 2 vuoden yksiössä asumisen jälkeen omaan asuntoon... Nyt tilanne on parantunut huomattavasti ja täytyy sanoa, että jos sitä siinä parikymppisenä olisi alettu perhettä perustamaan, niin tilanne ei olisi tämä. Työkaverini kertoi minulle tällaisen ilmauksen "DINK" eli double income, no kids. Mutta kukin tyylillään menee ja toisaalta olisi ihanaa olla ollut nuorempana jo äiti niin ei olisi sitten aivan ikäloppu kun lapsi menee naimisiin ja saa oman perheen jne. Tietysti nyt näyttää siltä, ettei tässä tule ikinä kokemaan sitä äitiyttä :(

Hauskaa viikonloppua kaikille ja palataan taas. Katsotaan ehtiskö tänne ennen ens lauantaita :D

Huomenta!

Kylläpäs se viikko vierähti taas nopeasti. En oo ehtinyt sinne lenkille tällä viikolla vaikka kovasti sitä suunnittelin. Onhan tässä tietysti vielä tämä päivä aikaa. :whistle: Kuntosalilla olen kyllä käynyt 3 kertaa. :)

Ei täälläkään kyllä näillä tuloilla kauheasti juhlita. Minä siis työvoimakoulutuksessa ja mies oppisopimuksella, niin tulot ei mitkään järin suuret ole. Ens kesänä jo toivottavasti paremmat, kun mies valmistuu keväällä ja alkaa saada parempaa palkkaa ja minä toivon mukaan löytäisin töitä. Uskon kyllä löytäväni, sillä nyt opiskelemallani alalla on hyvä työllisyystilanne ja ala kasvaa jatkuvasti. :) Meillä kanssa menee niin, että se maksaa kummalla rahaa on. :)

niiskunenä, tosi ikävä tilanne tuo kun mies sanoi ettei vauvaa halua. Itse en tietäis mitä tekisin vastaavassa tilanteessa. Mulla kun on elämässä ollut vain ja ainoastaan yksi isompi haave ja se on tulla äidiksi. Itsellä ollut välillä todella toivoton olo, kun mies on sanonut ettei vielä halua vauvaa ja aina on siirretty vain eteenpäin tuota ajankohtaa. Kuitenkin tuo mies on sanonut silloin joskus alussa että haluaa lapsia sitten joskus. Eli mulla on jotain toivoa sentään ollut, vaikka välillä on tuntunut todella toivottomalta ja epäillyt tuota miehen lupausta, kun aina vaan sanoo, ettei vielä.

Meillä mies ajattelee tuota taloudellista tilannetta ja sen pitäisi ensin olla kunnossa. Toivottavasti jo ensi kesänä olisi tulot sitä luokkaa, että miehellekin ne riittäisivät. Ei millään itse jaksais enää yhtään siirtää tätä vauva-asiaa eteenpäin vain sen takia, että miehen mielestä tulot ei riitä. Kun itse olen asiaa laskeskellut, niin ei se vauva kuitenkaan niin mahdottomia kuluta. Eihän kaiken tarvitse olla uutta. Vauvahan kasvaakin aluksi niin nopeasti, ettei ehdi montaa kertaa yhtä vaatetta pitämään. Ja silloin on ihan sama onko vaate kaupasta ostettu merkkivaate vai kirpputorilta löydetty halvempi tuote. Senkin kyllä tiedän, että jos joskus sen vauvan saamme, niin vaatetta ei varmasti tule puuttumaan. Miehen äiti on todella monta vuotta jo toivonut lastenlasta ja taatusti ostaisi tälle enemmän vaatetta mitä lapsi ehtisi käyttämään. Monta kertaa alennusmyyntien aikaan mullekin todennut, että nyt sais halvalla, kun olisi vaan joku pieni kenelle ostaisi... :whistle:

Oikein mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

Toi on juuri siinä se ero.. Te olette "opiskelijoita" teillä ne tulot paranee.. Meillä ei näillä näkymin tulot parane vuosiin..

Mä olenkin alkanut suunnitella alan vaihtoa.. Ja juuri oppisopimuksella, koska silloin ei olisi tulot niin surkeat, kuin jos olisin täysipäiväinen opiskelija.. Nyt ollaan huomattu, kun esim. eilen tultiin siihen tulokseen, että meidän pitäisi ostaa toinen auto, siis isompi ja mersu jäisi mahdollisesti seisontaan.. Mutta ei ainakaan nyt, kun juuri täytyy laittaa mersuun paljon rahaa korjauksiin..

Mutta niin kuin kaikki aina sanoo, ettei rahan pitäisi vaikuttaa jos on "kutsumus" ammatissa.. Mutta kyllä se siinä kohtaa vaikuttaa, kun tuntuu ettei ole varaa edes perus elämän tarvikkeisiin..

Meillä saadaan muuten jännätä jälleen parin viikon päästä..

KP

Meillä käytiin tässä vakavaa keskustelua vauvoista.. Mies ilmoitti ettei ainakaan soita äidilleen, jos tulen raskaaksi.. No sanoin, ettei muutenkaan kannata sanoa ennenkuin 3 kk täysi... Sitten puhuttiin muutenkin asiasta.. Mutta nyt täytyy mennä pukemaan, kun tulin suihkusta ja lähteä kokoukseen..

KP

JenPen: Miehen mielestä liian nopeasti haluan vauvan.. Mutta sitten kuitenkin totesi, että tulee jos on tullakseen.. Ja mä en tiedä mitä se nyt sitten tarkoitti.. Mutta katsellaan.. Sanoi, että mä kuulemma painostan.. Enkä haluaisi painostaa, vaan en osaa pitää kotona tunteitani salassa..

Sitten juuri sanoin, kun viime kierto mentiin silleen kanssa riskillä, että silloinkin olin toisaalta pettynyt ja toisaalta iloinen, ettei vielä lähtenyt..
Mutta nyt kun puhuin, ettei ainakaan saa sanoa koskaan ettei halua lapsia tai sanoo sen sit nyt.. Niin sanoi, että haluaa joskus LAPSIA, joten kaipa se on vain uskottava ja rauhoituttava..

KP

Kaikki on niin toivottomia että ovat lannistuneet edes kirjoittamaan? :D
Puhuttiin ehkäisyn lopetusajankohdasta, ja ilmeisesti ens elokuu on sellaiseksi varmistumassa, päästiin matkalle tai ei. B)

Täällä ollaan. :wave:

On vaan ollut niin kiirettä, ettei ole ehtinyt tällä viikolla paljoa olemaan koneella. Koulu ja kunnonkohottaminen(kolmena aamuna olen ollut salilla jo ennen kuin kello ollut 7) on vienyt aikaa. Alkuviikosta oli miehen synttäritkin, niin piti siivoilla ja leipoa, kun vanhempansa kävivät kylässä. En ole vielä ehtinyt uusinta kaksplussaakaan lukea, vaikka se jo alkuviikosta tuli. Toivottavasti nyt viikonlopun aikana ehtisi siihen syventyä jossain välissä.

Vauvakuume edelleen todella kova, mutta niin paljon ollut tekemistä, ettei ole ehtinyt päätään rasittaa kuumeilulla.

Hei vaan kaikille!!

Meillä jännätään taas pari viikkoa.. Mies aina sanoo, ettei ole valmis, mutta ei kuitenkaan hanki ehkäisyä.. Joten ota sitten selvää siitä..
Mutta nyt tämäkin kierto mentiin riskillä.. Voi kyllä olla ettei kuitenkaan lähde.. Mä epäilen etten koskaan raskaudu helposti..

KP

Täälläkin saadaan piinata ainaki hetki vielä! Mies on parissa kierrossa innostunu "leikkimään", että olisko kuumetta silläkin VIHDOIN ilmassa?!? :D No enyway, nyt on sitte kp 30/28, eikä merkkejä tädistä.. IIIIK! Tosin voi tää olla sitäkin, et kierrot "normalisoituu", eli alkaa heitellä niinkuin ennen.. Mullahan siis poistettiin kierukka tulehdusepäilyn vuoksi alkukesästä, ja ehkäisynä olleet ne puikot jotka ehkä välillä unohtuu laittaa... :whistle:

Mahdollisesti suunnistan tänään apteekkiin testiä hakemaan, jos saan itsestäni irti, ja jos täti ei ehdi ensin.. Yhden negan kun malttamattomana testasin jo kp 26.. :ashamed:

Toivoa toivottomille!!

Yhteistyössä