Toivottomat haaveilijat syksyä vietellään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiharapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Panthera tigris todella toivon, että sieltä sen plussan saisit.. Mäkin toivon, että puolentoista viikon päästä saisin testasa plussan.. Olisin niin mielelläni jäämässä kotiin.. Ja nyt on alkanut nämä yövuorot ottaa päähän, kun näistä on tullut niin rankkoja ajoittain..

KP

Alkuperäinen kirjoittaja kiharapää:
JenPen: Miehen mielestä liian nopeasti haluan vauvan.. Mutta sitten kuitenkin totesi, että tulee jos on tullakseen.. Ja mä en tiedä mitä se nyt sitten tarkoitti.. Mutta katsellaan.. Sanoi, että mä kuulemma painostan.. Enkä haluaisi painostaa, vaan en osaa pitää kotona tunteitani salassa..

Sitten juuri sanoin, kun viime kierto mentiin silleen kanssa riskillä, että silloinkin olin toisaalta pettynyt ja toisaalta iloinen, ettei vielä lähtenyt..
Mutta nyt kun puhuin, ettei ainakaan saa sanoa koskaan ettei halua lapsia tai sanoo sen sit nyt.. Niin sanoi, että haluaa joskus LAPSIA, joten kaipa se on vain uskottava ja rauhoituttava..

KP

Tähän piti KP sulle vastailla, että olettehan kuitenkin ollut aika vähän aikaa yhdessä että onhan se ymmärrettävää jos mies haluaa viettää aikaa sun kanssa kaksin ennen vauvan tuloa ja ehkä muutenkin odotella/miettiä asiaa. En usko että kyse missään nimessä olis siitä ettei miehesi haluaisi lasta, onhan hän sinulle sanonutkin haluavansa. Musta tuntuu että miehet ei useinkaan saa mitään äkillistä vauvakuumetta jolloin tietävät haluavansa aloittaa vauvan yrityksen, vaan sopeutuvat ajatukseen sitten kun se toukka on tuloillaan jo...
Mun mies juttelee vauvajutuista ja kaikenlaisesta mitä sitten kun meillä on vauva, ja on usein sanonut että jos jokin vahinko kävisi, se vauvan tulo olisi ihan kiva juttu eikä mikään katastrofi. Kuitenkin sanoo ettei kai nyt ihan vielä sentään, kun joskus innostun tosissaan kinuamaan ehkäisyn pois jättämistä.

Älä turhaan pidä tunteita salassa ainakaan, mutta kaiketi jatkuva puhuminen asiasta voi ahdistaa miestä. Painostus voi ehkä saada perääntymään entisestään asian suhteen. Koita odotella jonkin aikaa rauhassa, kyllä se mieskin siitä sitte innostuu.. =) Oliko teillä muuten sovittuna jo jokin ajankohta millon aloitatte yrityksen?

JenPen yritin ehdottaa, ettei mitään yritys yritystä aloitettaisiin vaan ihan sillä meiningillä, että tulee jos on tullakseen.. Mutta nyt yhdestä keskustelusta en päässyt selville, mitä hän oikein tarkoittaa...

Mulle vaan nyt jostain syystä on iskenyt kiire saada oma vauva. Vaikka jo keväällä on puhuttu, että aikanaan hankittaisiin.. Mutta saa nähdä.. Ei ole tehnyt elettäkään ehkäisyn eteen, joka on alusta asti pääasiassa ollut hänen vastuullaan.. Koska meillä ainoastaan kondomit käytössä.. Koska mä sanoin etten aloita uudelleen pillereiden syömistä..

KP

KP, kyllä tuo ainakin näin ulkopuolisen silmin vaikuttaa siltä, että tuskin sun miestä kovin paljon haittais, vaikka teille jo vauva tulis. Jos oikeasti ei vauvaa haluais, niin eiköhän silloin sitten pitäis parempaa huolta tuosta ehkäisystä. :whistle: Ehkä noi miehet on vaan sellasia, että niitä ahdistaa suunnitella asioita etukäteen.

Mulla olis pillereitä vielä 2,5 laattaa jäljellä ja uusia en aio hakea paristakin syystä. Nyt kun noita on syönyt pitempään, niin alkanut tulla sivuoireena pahoinvointia aina kun aloitan uuden laatan. Lisäksi haluan antaa elimistölle aikaa toipua pillereistä ja luonnollisen kierron tasaantua ennen yrityksen aloittamista. Toivon mukaan jo ensi kesänä olis tilanne se, että yritystä päästään aloittamaan. Saas nähdä miten hyvin täällä mies tuosta ehkäisystä huolehtii, sitten kun se hänen vastuulleen jää. :whistle:

Niin ja Tikille pidän täällä peukkuja pystyssä, että toivottavasti se plussa sieltä tulee. :)

Eipä tullu sitte +. Eilen testasin puhtaan negan, joten ilmeisesti kierrot alkaa heittelemään ja kunnolla. Hö. Edelleen ei merkkejä mistään, ei suuntaan ei toiseen.( Ja sen tosi myöhäisen plussan kyllä sain esikoisesta, ja tään kierron ovisaika oli hieman epäselvää, joten kattellaan nyt vielä..) Pissaa panttasin kuitenkin yli 3tuntia, mut tietty jäin miettimään et josko ois pitäny aamusta kuitenkin...

Noh, lissää toivoa vaan kaikille toivottomille!! Eiköhän se elo tästä iloks muutu!

KP Samaa mieltä olen Hippopotamuksen kanssa että miehelläs on varmaan vaan kaikenlaisia pelkoja ynnä muuta eikä sen takia uskalla "virallisesti" näyttää vihreää valoa yritykselle. Ja kun sanoit että ehdotit tulee jos on tullakseen-taktiikkaa eikä mitään varsinaista yritystä, niin eikö tuo teidän tämänhetkinen tilanne ole juuri sellainen?? :D Ilman ehkäisyä menette eteenpäin ja katotte mitä tapahtuu.. ;)

JenPen ja Hippo koska edelleenkin mennään touhuillut ilman ehkäisyä, tai ainakaan ei enää mitään hätää tässä kierrossa.. Mutta katsotaan miten tämän kierron suhteen käy.. Mulla on kyllä jonkin asteista väsymystä ja tuntuu, ettei selkä kestä noita töiden tekemistä ainakaan yövuoroja..
Nyt toivon todella että saataisiin meille se pienokainen tässä vuoden sisällä alkuun..

KP

Minkä ikänen muuten olet KP? Ja saanko kysyä vielä millasta työtä teet noin niinku tarkemmin..? Hoitoalalla käsittääkseni olet kuitenkin.
Mullakin on nyt yövuorot menossa, eikä mullakaan tahdo selkä kestää näitä töitä :( Inhottavaa kun jatkuvasti särkee. Tosin meillä kyllä ala aivan eri.
No mutta, eiköhän sulla nyt vuoden sisällä se plussa ilmesty testiin ainakin jos jatkatte samaan malliin :heart:

Hei vaan kaikille =) Päätin liittyä tähän keskusteluun, koska huomasin että AINAKIN yhdellä on sama ongelma kuin minulla.Eli hirveä vaavikuume ja kuvittelen myöskin olevani koko ajan raskaana ja kaikki mahdollinen tuntuu raskauden oireelta.mekatkin olivat kaksi päivää myöhässä vaikka ei ole ollut ikinä myöhässä. Syön pillereitä vieläkin, koska ukkoseni ei halua vielä lapsia..

Niin ja vielä, mieheni väittää ettei ole vielä valmis isyyteen, (mielestäni on vaan tekosyy) koska kuka on oikeesti(ihan oikeesti) valmis valnhemmuuteen? Minä olen ainakin ollut valmis jo monta vuotta. Ja nyt olen aivan hermoromahduksen partaalla, koska mie en kestä kuunnella ainaista kieltäytymistä. Voikun Ukkeli lämpenisi ajatukselle..

JenPen Olen kohta 24 v. Ja mies täytti eilen 26 v.
Olen töissä pitkäaikaissairaanhoidossa.. Ja nyt todellakin toivon, että olisi tärpännyt..

Nyt olin jälleen iltavuorossa niin, että parina yksi todella toivoton tapaus..
Niin tuli sellainen olo, kun itse hoidin 8 potilasta ja hän 5, ja mulla oli yksin ne jotka yleensä on kahden hoidettavia.. Ajattelin, että olisi ihanaa jäädä äippälomalle..

KP

KP Teitkö siis testin? Eikä ollu liian aikasta testata vielä, et oli varma tulos? No, vaikka nega oliskin niin älä ny lannistu! Tulee sitten kun on tullakseen, vaikka vaikeetahan se on ajatella sillä tavalla. :hug:

KP olen itsekin ehdottanut miehelleni tuollaista "tulee jos on tullakseen" taktiikkaa, mutta hän ei ainankaan lämmennyt sille. Toivottavasti sinun miehesi on samaa mieltä kanssasi :flower: Kun jostain syystä mieheni luulee että heti kun lopetan pillerit niin tulen raskaaksi... :headwall: Noh, mutta hyvää syksyä kaikille ja paaaaaljon :hug: ja Plussia :heart:

Kamalaa vauhtia taas viikko vierähtänyt. Tuntuu ettei mitään ole kerinnyt tekemään. Tänään olikin etäpäivä ja mä hyödynsin tämän pidemmän viikonlopun ja tulin jo eilen äipän luo kylään. Samalla ehtii tässä tapaamaan vanhoja kavereita. Juuri tulin yhden kaverin luota. Arvatkaas vaan miten kaverin 8kk vanha tyttö vaikutti taas tähän omaan kuumeeseen. :D

Hippo Sama tunne mulla, tuntuu et kohta on joulu eikä missään vaiheessa kerenny ottamaan rennosti. Ikuisuus pitäny kutsuu kavereita iltaa istumaan eikä muka yhtään iltaa ole ollut siihen vapaana.

Toi 8 kk on just ihana ikä, ku vauva jo tekee kaikenlaista :heart: Tosin suuri syypää mun vauvakuumeeseen miehen lisäksi on ystävän maaliskuussa syntynyt vauva... Pidin ensimmäistä kertaa näin aikuisiällä vauvaa sylissä alkukesästä kun nähtiin pitkästä aikaa. Se oli menoa sitte :saint:

Voi olla, että testi oli liian aikaisin.. Mutta ensi viikolla selviää miten käy.. Toisaalta ei ole oikeastaan mitään oireita.. Että luulen, etten ole raskaana...
Huomenna menee varmaan koko päivä autoa huoltaessa..
Kohta palaan tuonne miehen seuraan.. Kuullaan tuossa joku päivä kun olen vapaalla ja aikaa istua koneella rauhassa..

KP

Samoin.. En oo yksin jaksanut kirjoitella.. Mutta kirjoitellaan me sitten vaan..

JenPen.. Tässä lähipäivinä pitäisi ainakin varmasti varmistua, olenko raskaana vai en.. Mutta epäilen, koska mitään varsinaisia kunnon oireita ei ainakaan ole.. Hieman rinnat on herkät ja närästää.. Mutta muuta ei ole..

KP

Tule sitte kertomaan kun tiedät KP. Toivon sulle kovasti sitä plussaa... :heart: :flower: Eihän joillakin ole mitään oireita, äläpä nyt oo negatiivinen etukäteen :xmas:
Ja jos ei tästä tai seuraavastakaan kierrosta se pikkunen vielä lähde tulemaan teille, niin mieti asiaa vaikka siltä kannalta että miehesikin luultavasti on valmiimpi ja halukkaampi vauvan suhteen mitä enemmän aikaa kuluu. Ettei hänelle ainakaan tule mitään ahdistusta asiasta kun olette odotelleet kauemmin, sinä ehkä vasten tahtoasi mutta miehesi varmasti asiaa miettien. Koska voit testata?

Omasta navasta sen verran, että mä täällä mietin että onko mulla nyt se ennennäkemätön ovulaatio, menkat tulossa, kierukka huonosti vai raskaana... :D Vuotoa ei vielä ole mutta tuntuu koko ajan siltä kuin pian alkaisi. Selkää särki sunnuntaina kovin ja samoin vatsassa ollut samanlaista oloa ku ennen menkkoja aina. En vaan tiedä yhtään mitä odottaa, kun viimeksi vuotoa oli yli 2 viikkoa kierukan asennuksen jälkeen enkä oikein tiedä koska itse kuukautiset päättyivät ja oliko loppu vain kierukasta johtuvaa niukkaa vuotoa. Toisaalta minulla ei myöskään ole hajuakaan minkä pituinen kiertoni pitäisi olla, 6 vuotta pillereitä syönyt... Nuorena oli tosi pitkä kierto mutta en kyllä muista normalisoituko ennen pillereiden aloittamista.

Yhteistyössä