Jokailtainen näytelmämme:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoisen Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Malelle. Tuokin on hyvä kysymys. Ei voi antaa yleispätevää vastausta.

Ajatellaan, että suhde on muuten hyvä. Ei varsinaisesti mitään vialla. Tykätään toisistaan, ei haluta erota. On luotu yhteinen elämä, joka on sopiva ja hyvä. Vain tämä yksi asia on alkanut toisesta tuntua enemmän ja enemmän puulta.

Ei kai sitä nyt ensimmäiseksi rynnätä eroamaan. Usein siinä asiaa käännellään ja väännellään, kierrellään ja kaarretaan vuosikausia, kun ei todellakaan haluta antaa vain tälle asialle periksi. Ap on juuri siinä kiertely ja kaarteluvaiheessa. Luulisinpa, että aika monilla aviopareilla on yhteiselämän aikana tällaisia kausia. Ainako pitäisi erota?

Eikä kyse edes ole siitä, etteikö toinen ""sytytä."" Toinen voi tuntua vaikka miten puoleensavetävältä, mutta itse seksiakti ei tunnu hyvältä. Tätä on vaikea selittää. Puolisot vielä lisäävät paineita sillä, että toinen selvästi ""väijyy"" ja valmistelee tilannetta, ja toinen ärsyyntyy siitä entistä enemmän ja haluaisi paeta koko jutusta.

En minä pidä minään haaskuuna sitä aikaa elämästämme, jolloin ei oikein seksi kiinnostanut. Nyt sitä on elämässämme tosi paljon ja kaikki tuntuu hyvältä. Kumpikaan meistä ei halunnut erota, koska rakastimme toisiamme silloin aivan yhtä paljon kuin nytkin.

Ei seksi saa olla aina ja joka tilanteessa se kaikkein tärkein seikka. Puoliso voi vaikka sairastua vakavasti, onko silloinkin erottava, jos seksiä ei voi harrastaa sairauden takia?

Ensimmäinen avioliittoni oli huono liitto, niin seksin kuin muunkin puolesta. Mutta aika pitkään muistan vielä innostuneensi seksistä, vaikka asiat muuten olikin päin helvettiä. Kai sitä hyvin nuorena on innokas muutenkin. Mutta sitten kun seksikin hänen kanssaan alkoi inhottaa, silloin oli aika pistää kamppeet jakoon.

Ehkä se ei ole naisen syy, että ei jaksa olla 100 %:nen rakastajatar ja rakastaja. Mies ei pysty perhettää elättämään, joten naisen on myös käytävä töissä ja osallistuttava perheen elatukseen. Sen lisäksi on äidin työ. Tässä on jo 2 työtä naiselle. Parisuhde on sitten lkolmas. Naisen pitäisi olla aika supernainen, että pystyisi kaiken tekemään täydellisesti. Eihän sitä työpaikkaakaan saa pitää, jos siellä on vain 50 % teholla läsnä - suurin osa työpiakoista vaatiin noin 110 % ihmisestä. Eli jo se menee jaksamisen yli. Toki sitä menettää puolisonkin, jos ja kun tuo tilanne jatkuu kauan. Elämä on julmaa. Pitäisi olla supernainen. :-(

Kuule, sinun pitää AP katkaista tuo tilanne. Eli näytä vaikka tämä ketju miehellesi, ihan totta. Ja puhukaa. Eihän tuosta mitään tule. Haluatko päätyä avioeroon? Sinulla ei taida olla vaihtoehtoina kuin nuo kaksi: katkaiset tilanteen puhumalla/yritätte muuttaa sitä tai sitten tilanne katkeaa itsellään eli tulee ero.

Nyt saat vielä itse päättä kumpi vaihtoehto tulee. Mietipä sitä.

Noita muuten sanotaan parisuhdepeleiksi. Eli pelaatte tietyillä säännöillä peliä joka ilta. Ja varmaan käytännössä koko ajan. Eli kumpikaan ei pääse pelistä irti, ja kumpikaan ei hallitse sitä. Se on kehittynyt pikkuhiljaa. Ja on todella kamala peli. Yleensä ne on.

Ette osaa olla omia itsejänne. Enää.

<<akka sänkyyn siitä ja paita hampaisiin-käskyllä monikaan nainen lämpenisi).

no tämänkin voi ottaa sovittuna leikkinä. Mä nyt itse yritän kovasti vähän leventää seksuallisuuteni rajoja. Eli lähinnä itse selvittää mistä oma seksuaalisuuteni on. Ja toteuttaa kaikkia niitä fantasioita, joita olen tänä nelikymppiseen asti vain toisaan fantasioinut. Vaikeaa tämä on. Mulla kans on joku sellainen lukko, että ei tahdo millään kehdata ja uskaltaa vaikka haluaisi.

Sopikaa (mutta pitää tosiaan uskaltaa puhua ja se on todella vaikeaa, tiedän) että teette tuon jonkun illan pelinä. Nythän tiellä on tuo ""suosituin (seksi)asento"" eli koira. Mies vonkaa ja inuu herkkupalaa ja nainen on julmaa koiranomistajaa ja komenta rakin käyttäytymään. Ottakaa välillä Tarzan leikki. Minä Tarzan ja sinä Jane. Ihan totta!

Kyllä se kerran kuule noinkin on kivaa. Vaikka keittiön pöydällä. Osta liukastetta. Sen kanssa on aika kivaa. Mm. Anttila myy liukastetta 5 e putkilo, ei tarvi mennä seksikauppaan.

<<Ovatko toiset naiset todella niin yksinkertaisia, etteivät tajua, että miehet tarvitsevat läheisyyttä. Jos ainut läheisyyden osoitus naisella on seksin harrastamin

On se. Nuoret miehethän ei halua kuin panna. Ainakaan mun kokemuksien myötä. Monille mielille mm. kädestäpitäminen tai suukottelu julkisesti on täysin mahdoton ajatus. ""Älä akka lääpi!"". Sitten mies (muuttuu) ja haluaakin myös hellyyttä ja läheisyyttä (30 vee??? eteenpäin). Miten nainen se yhtäkkiä tajuaisi? Aina ennen lähelletulo on tatkoittanut panoa. Nyt nelikymppisenä ehkä jo tajuaa, kun sen sanotte.

Ap, jos et pysty puhumaan miehellesi, pystyisitkö kirjoittamaan? Ainakin tänne tuntemattomille se sujuu, mikset kirjoittaisi miehellesi? Ellet sitten halua näyttää tätä koko ketjua.

Älkää kulkeko toistenne ohi, jos olette joskus rakastaneet. Tunteet voivat olla solmussa, mutta jo lastenkin takia asiat kannattaa selvittää vaikka sitten perheterapiassa. Haluttomuuden taustalla voi olla uupumus, masennus, stressi, ties mitä miehestäsi riippumatonta. Ilman avointa keskustelua ei yksikään parisuhde kestä. Aloittakaa nyt.

hei! joko olette jo keskustellut oikeasti asiasta?mitään muuta konstia han ei ole.Jos se ei toimi tee niinkiun minä
sano ukolles että menee hakee muualta niin ei tarvi sitten niin kiukkuinen olla .Mikä siinä sitten on ettei sun tee mieli?
Mikähän piristäisi sinua ja miestäsi. Muistatko ajan jolloin olitte rakastuneita?