Toivottomat haaveilijat syksyä vietellään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiharapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt menossa muistaakseni KP 33/26-34, joten JenPen pian pitäisi ratketa.. Eilen illalla oltiin taas miehen kanssa lenkillä ja mietittiin, mitä jos meille nyt on lähtenyt tulemaan vauva.. Luulen, että mies olisi kuitenkin alku järkytyksen jälkeen ihan iloinen ja onnellinen.. kyllä varmaan mäkin olen toisaalta yllättynyt ja pienen paniikin saan jos nyt on lähtenyt tulemaan.. Kun kuitenkin olen kuumeillut jo 4 vuotta..

Muutenkin mulle iski ihan yhtäkkiä jokin tällainen kiire saada se oma vauva.. Mutta saa nähdä.. Niin muuten yhden ohjelman mukaan pitäisi alkaa tänään menkat.. Kuulostellaan tuossa jossain vaiheessa..

KP

Jaaha no ei tarvi kauaa ainakaan jännittää.
Niin mäkin luulen sun juttujes perusteella että miehes olis kuitenki onnellinen asiasta alkujärkytyksen jälkeen viimeistään. Aika harva mies kuitenkaan sanoo että haluaa lapsia nyt heti ja on täysin valmis siihen siltä seisomalta. Ainahan miehet mun mielestä juttelee ettei ole valmiita ja moni asia mietityttää, ja jokanen on aina ikionnellinen kun raskaus sitten varmistuu...

Naiset taas taitaa elätellä ruususia kuvitelmia ja mahdollinen paniikki ei tulekaan etukäteen vaan vasta jossain raskauden vaiheessa kun tajuaa asian todellisuuden.

Saako muuten kysyä missä päin KP asutte?

Huh! Miten nää viikot meneekin niin nopeasti. Taaskaan ei oo ehtinyt koneelle oikein ollenkaan, muuten kuin koulutehtäviä tekemään. Viikonloppu meneekin kertaillessa jo opittua, kun ensi viikolla on ensimmäinen näyttö. :) Meillä alkaa työharjoittelukin jo reilun kuukauden päästä. Mulle on kahdesta paikasta luvattu harjoittelupaikka, nyt pitäis vaan valita niiden väliltä, että kumpaan haluan. :)
Vauvakuume vaivaa kiireestä huolimatta päivittäin. Ei tätä kai pääse pakoon mitenkään, kun tämän kerran on saanut. :D

HIPPO ei pääse millään karkuun.. Tekisi mitä vain.. Mullakin on kuume kova.. Tänään kävin lastentarvikkeessa katsomassa minkä kokoinen Emmaljunga edge duot on kasassa, että tiedän minkä kokoinen takaluukku autossa pitäisi olla.. Joten nyt ainakin suunnilleen tiedän.. Ja tietenkin jos ollaan epävarmoja voidaan aina ajaa koeajo auton kanssa lastentarvikkeen pihaan tai toisen liikkeen pihaan ja testata ihan käytännössä.. Mutta meillä siis maanantaina 5:den auton koeajo, kun oma auto on tuulilasin vaihdossa..

Mutta siis menkat alkoivat sittenkin eilen, vaikka ensin ei vaikuttanut olevan tietoakaan.. Mutta kyllä nekin sitten tulivat.. Eli meille vielä vauvaa tullutkaan.. Kysyin kyllä kullalta annetaanko lupa tulla jos on tullakseen..

Mutta nyt olen yövuorossa töissä ja koitan jaksaa valvoa koko yön.. Mutta kaipa se siitä menee..

Kirjoitelkaa paljon, että on taas ensi yönä paljon tekemistä..

KP

Hippo Mitä alaa opiskelet, millasia harjottelupaikkoja tiedossa? Kiva viettää vapaata perjantai-iltaa täällä kirjottelemassa... :kieh: Varmaan mentävä nukkumaan :wave:

En tiedä muistaako kukaan enää minua, mutta lupasin tulla kertomaan, jos selviää, mikä sen mieheni pään lopulta käänsi. No, se ei kyllä ole vieläkään selvinnyt, mutta nyt mies on ainakin ihan satasella vauvahankkeessa mukana. Koettiin nimittäin eilen keskenmeno rv 10+4. Eka ultra olisi ollut viiden päivän päästä ja sen jälkeen oli tarkoitus kertoa raskaudesta kaikille. Voi sitä odotusta! Mutta sitten alkoikin vuoto.

Keskenmeno oli yllättävän "helppo". Kipuja ei ollut oikeastaan ollenkaan ja kohtu oli vuotanut jo melkein tyhjäksi, kun päästiin sairaalaan. Ei siis tarvittu kaavintaa, vaan sain vaan lääkkeet tyhjentämään loputkin. Sairaalassa meni muutama tunti ja kun pääsin kotiin, nukuin vain ja vuotokin helpotti samana päivänä. En ole mitenkään murheen murtama, vaan ajattelen niin, että jos vauvalla ei kerran ollut kaikki kunnossa, niin parempi silloin, että keskeytyi nyt eikä myöhemmin. Tai ehkä alkio ei ollut edes alkanut kunnolla kehittymään. Toisaalta harmittaa, ettei keskeytynyt aikaisemmin, kun nyt ehti jo haaveilemaan ja suunnittelemaan kaikenlaista äitiyslomalle jäämisestä ristiäisten ajankohtaan.

Mutta parasta tässä kaikessa on se, että mies oli ehtinyt jo tottua ajatukseen, että meille tulee vauva ja on nyt innoissaan ryhtymässä uuteen yritykseen heti kun se vaan on mahdollista. Ei missään vaiheessa vaikuttanut hirveän innostuneelta koko asiasta ja kun koitin tyrkyttää luettavaksi vauvalehtiä ja -kirjoja, niin ei osoittanut minkäänlaista kiinnostusta, mutta heti sairaalassa sanoi, että nyt harmittaa ja ei muuta kun yritetään uudestaan. Tämä oli nyt ehkä aika radikaali keino saada mies innostumaan vauvahankkeesta, mutta tuntui ainakin toimivan. Tässä tapauksessa se vauvan odotus vasta sai asian konkretisoitumaan miehen mielessä. Ajattelen niin, että seuraavassa yrityksessä mieskin on taatusti mukana ihan tosissaan, kun nyt mietin koko ajan, että suostuiko vain minun mielikseni ja katuuko ehkä päätöstään.

Tuntuu myös, että koko elämä muuttui raskauden myötä tai pikemminkin ehkä elämänasenne. Kun ennen työasiat ja pienet erimielisyydet kotona tuntuivat hirvittävän suurilta vastoinkäymisiltä, niin raskauden aikana sitä ei moisista tullut stressattua. Sitä ajatteli aina vaan, että elämässäni on tärkeämpääkin kuin tuollaiset pienet murheet. Toivottavasti tämä suhtautuminen jatkuu. Voihan olla, ettei uusi raskaus alakaan niin helposti tai keskeytyy sekin, mutta tällä hetkellä olen kuitenkin uskomattoman onnellinen siitä, että tiedän mieheni rakastavan minua ja olevan tukenani vaikeina hetkinä ja jakavan sen tärkeimmän haaveeni kanssani.

Varmasti vielä monta kertaa tulee surtua tätä elämäni ensimmäistä raskautta, joka ei sitten jatkunutkaan kovin pitkään, mutta toivottavasti seuraava menee jo paremmin. Selailin vähän noita teidän kirjoituksia, mutta täytyy tunnustaa, etten jaksanut kovin tarkkaan lukea tämän kaiken keskellä. Toivon kuitenkin teille kaikille onnea yritykseen ja parempaa onnea kuin meillä oli tällä kertaa! Kaikella on aina tarkoituksensa, vielä kun voisi ymmärtää, miksi asiat menee niinkuin menee, niin olisi paljon helpompaa elää.

Siniapila, ainakin minä muistan sinut. :) Tosi ikävää, että raskaus päätyi keskenmenoon. Tuotakaan ei toivoisi kenenkään kohdalle tapahtuvan, mutta tuntuu olevan kuitenkin aika yleistä. :( Voimia ja jaksamista toivottelen. :hug: Onneks sulla on nyt mies täysillä mukana projektissa ja tukena ja turvana. :)

JenPen, opiskelen turvallisuusalaa tähtäimessä vartijan ammattitutkinto. Noi harjottelupaikat olisi kummatkin periaatteessa samaa hommaa. Vaihtoehdossa yksi pääsisin tutustumaan kahteenkin eri kohteeseen ja näkemään siis vähän laajemmin miten homma toimii. Vaihtoehto kaksi olisi vain yhdessä kohteessa, mutta kohde todella iso ja siinä pääsisi tekemisiin eri kansallisuuksia olevien ihmisten kanssa. Molemmissa on hyvät ja huonot puolet. Onneks vielä ei ole kiire päättää asiaa. Ehdin rauhassa miettiä, vaikka tällä hetkellä tuntuu siltä että päätyisin tuohon vaihtoehtoon numero kaksi. :)

KP, mä olen kanssa miettinyt tuota että miten vaunut mahtuisivat tuonne auton tavaratilaan ja meinannut että voisihan tuota joskus jonkun kaverin vaunuilla testata. Meillä on kyllä tuo tavaratila niin iso, että luulisin sinne mahtuvan isommatkin vaunut aika helposti. Vaan aikaista on vielä tuotakin miettiä, yrittämään päästään täällä aikaisintaan kesällä.

Siniapila minäkin muistan sinut. :hug: otan osaa keskenmenosta, jotenkin olit osannut hienosti ajatella, että parempi mennä nyt kesken, jos kerran sikiö oli "kehityshäiriöinen"..

Hippo meillä katsos ilmeisesti on auton osto edessä joulun jälkeen, kun meidän autossa on todella hankala kuljettaa lasta, niin todettiin, että voitaisiin nyt jo ostaa farmari. Meillä oli keväällä vuokralla farmari, kun oma auto oli huollossa, joten koska silloin tykättiin käyttää farmaria, niin meidän seuraava auto on farmari, ja ajattelimme, että nyt sitten varmistetaan, että meidän tulevat vaunut mahtuu meidän uuteen autoon, jos vaikka mun iloksi kävisikin vahinko meille..

Eli menemme maanantaina koeajamaan autoja joten samalla täytyy miettiä mikä mahtuu autoon ja mikä ei.. Ja että autossa on tilaa siihenkin, kun lähdetään jonnekin reissuun, niin saa vaunujen lisäksi muutakin autoon.. Vaikka siis meillä tarkoitus, että autossa käytetään pääasiassa matkarattaita ja kaukaloa, jonka saa rattaisiin kiinni. Ja vaunut pääasiassa kotona.. Mutta saa nähdä miten käy..

Nyt siis ainakaan vielä meille ei tule vauvaa.. Mutta jos se vahinko kävisi vaikka ensi kierrossa.. Olin aika pettynyt kun en ollut nyt tullut vahingossa raskaaksi, kun tuntuu, että mies olisi ollut silti ihan täysillä mukana alkujärkytyksen jälkeen.

Huomenna menen äitin luokse, jotta tasoittaa minun hiukset, kun ovat latvasta niin kuivat, että menevät ihan solmuun..

Mitä lahjoja olette ajatelleet ostaa erilaisille sukulaisille? Vai ostatteko aikuisille ollenkaan lahjoja? Meidän suvussa on tapana ostaa aina jotain vaikka vain pientä esim sukkia tai muuta hyödyllistä..

Mieheni perheen tavoissa ei ole kuulemma ollut mitenkään erityisesti tuo, että muistetaan esim, synttäreillä ja nimppareilla.. Meidän suvussa taas aina kahvitellaan kun on jonkun synttärit tai nimpparit. Millaiset tavat teillä on? Onko tapana juhlia kyseisiä.. Entä isänpäivä ja äitienpäivä..

Oho tulipa paljon tekstiä..

KP

Moi! Muistaako kukaan enää vanhaa Pantteria? Meillä on vauvaa yritetty saada nyt muutaman kierron (nyt yk 4, kp 23/29) verran aikaan, mutta tuloksetta. Tyhmää. En yhtään jaksaisi odottaa ja pettyä montaa kertaa, kun olen haaveillut asiasta kuitenkin jo vuosia. Mieshän oli niin varma, että asia käy käden käänteessä ja on nyt vähän ihmeissään. Tyhmä :heart:
Jostain syystä en usko tässäkään kierrossa tärpänneen, mutta onneksi ensi kierron hedelmällisten päivien aikaan ollaan lomalla, joten ehkä silloin voimme panostaa asiaan oikein urakalla :laugh:

Eipä mitään sen kummempaa kuulu muuten, paljon töitä. Nyt tosin sairaslomalla JÄRKYTTÄVÄN flunssan takia ja aikaa taas miettiä vauva-asiaa oikein tosissaan.

Mukavaa syksyn jatkoa toivottomille!

Pantteri

Päästiinkin koulusta tänään aiemmin. Ihan hyvä, niin ehtii kertailemaan lakipykäliä torstaina olevaan näyttöön. Tai ehtii ja ehtii jos ei kuluta koko vapaata iltapäivää palstalla. :laugh:

Pantteri, toki muistetaan sinutkin. :) Taitaa olla ihan tyypillistä noille miehille, että ne kuvittelevat tuon raskautumisen käyvän kovinkin helposti/nopeasti. Ainakin tuo oma tuntuu uskovan myös tuohon, että heti kun ehkäisy jätetään pois niin vauva saa alkunsa. Vaikka kuinka yrittää selittää, ettei se raskautuminen välttämättä kovin helposti tapahdu. Saas nähdä kauanko sitä täällä saadaan yrittää ennen kuin pikkuinen saa alkunsa. Kauan menee vielä siihen ennen kuin se oma pikkuinen on sylissä, sillä yrittämäänkin päästään aikaisintaan kesällä. Millään ei jaksais odottaa enää hetkeäkään.

KP kyseli noista lahjoista. Omassa suvussa ei kauheasti ostella aikuisille lahjoja. Oikeastaan lahjoja ostetaan aikuisille vain jouluisin ja silloinkin pyritään siihen, että mitään turhaa ei osteta vaan se on sitten jotain hyödyllistä ja sellaista mille on oikeasti käyttöä. Toki synttärinä ja nimpparina onnitellaan joko kortilla tai puhelimen välityksellä. Miehen kanssa muistetaan toisiamme synttärinä ja jouluna ja nimpparinakin jollain pienellä. Miehen perheessä kyllä kahvitellaan kaikki synttärit ja nimpparitkin. Äitiä muistan äitienpäivänä kortilla ja puhelinsoitolla, jos en itse pääse käymään.

Mutta nyt lakipykälien pariin. :wave:

Niin juu ja Pantterille oikein paljon plussatuulia! :)

Pantteri toki muistan minäkin sinut.. Meilläkin mies tuntui luulevan ensin, että kun vahingossa jätettiin ehkäisy pois, et heti vahingosta olisi lähtenyt vauva tulemaan, mutta eipä lähtenytkään.. Joten nyt asiaa ehkä mietitään uudelleen..

Meillä oli eilen koeajossa 5 autoa ja nyt ollaan hirveessä autokuumeessa myös.. Mutta ei ole varaa ostaa itselleen edes autoa..

KP

Jiihaa! Pääsin ensimmäisestä näytöstä läpi. B) Tästä on hyvä jatkaa opintoja eteenpäin. Tämän viikon olen pystynyt välttelemään siivousta, kun olen vedonnut tuohon, että pitää lukea tuohon näyttöön. Vaan nyt ei ole enää mitään pätevää tekosyytä, joten taidan joutua tänään tarttumaan tuohon imuriin. :kieh:

KP, mitä autoja teillä oli koeajossa? Oliko niiden joukossa mieluista vaihtoehtoa? :)

HIPPO me koeajettiin Toyota Avensis farmari, Mazda6 farmari, Mazda CX7 uusi malli, täysin uusi Volvo V70 ja Volvo XC90. Mieluisimmat olivat volvot ja mazdat.. Huomenna enemmän.. Nyt sänkyyn kun aamuvuoroon tarttis taas mennä..

KP

Nostanpa pinoa... Tänään ajoin yksin ja olin liikenteessä yksin.. Hain auton kullan työpaikalta, kun äiti heitti mut sinne.. Niin sain tehtyä vähän juttuja.. Ensi viikolla kun kulta on aamussa voin mennä vaikka yksin kauppaan jollei halua lähteä mukaan..

Kun uskallan nyt lähteä yksin autolla liikenteeseen..

KP

Moi taas pitkästä aikaa!

Olen taustalla aina silloin tällöin lueskellut näitä juttuja, mutta ei ole ollut oikein fiilistä kirjoitella. Näköjään paljon on tapahtunutkin... Siniapilalle pahoitteluni keskenmenosta! On varmaan henkisesti todella musertava kokemus, mutta asioilla on onneksi tapana jossain vaiheessa järjestyä ja kai tuollakin sitten jokin tarkoitus oli. Ehkä tämä tapahtuma oli se varmistin, että nyt miehesikin on täysillä mukana noissa vauvajutuissa. Toivotaan niin :hug:

Meillä ei ole mitään muutosta mihinkään suuntaan. Tai ehkä se, että olen hieman jo sisäistänyt sitä ajatusta, ettei meille ehkä ikinä vauvaa tule. Epätodennäköiseltähän se näyttää kun mies ei osoita mitään merkkejä ja mullakin ens vuonna se 30v. tulee täyteen. Eli tässä ei kovin montaa vuotta ole enää aikaa yrityksen aloittamiseen, koska en todellakaan halua alkaa yrittämään lasta liian myöhään, jolloin on niin suuret vaarat epämuodostumiin jne. Eli vähän luovuttamassa tässä ollaan. Mun pillereiden lopetus on muuten mennyt tosi hyvin, menkat on tullut nyt 2 kertaa aivan normaalissa rytmissä eikä mitään erikoisia vaivoja ole muutenkaan ollut. Nyt harkitsen pillereiden uudestaan aloittamista, koska silloin on kuitenkin helpompi säädellä noita kuukautisten ajankohtia, ajatellen esimerkiksi lomamatkoja. Sama kai se sitten on vaikka pillereitä popsisi, kun ei tuo ukko tuosta mihinkään muutu. Toivon ettei muilla ole yhtä paha tilanne, että teillä siis on edes jossain vaiheessa toivoa :)

Mä käyn kyllä täällä lukemassa teidän juttuja ja joskus saatan jopa kirjoitellakin. Kun ei mulla ole muutakaan paikkaa missä voisin tästä onnettomasta tilanteesta jutella... Mukavaa sunnuntaita teille ja iloitaan siitä, että saatiin yks lisätunti aikaa vapaalla :xmas:

Siniapilalle täältäkin iso halaus! :hug: Kurja kokemus todentotta, eikä takuulla kenenkään soisi tuota kokevan.. :(

Pantteri moi!!! *vilkuttaa vimmatusti* Että sielläkin ollaan jo täydessä touhussa, Wautsi!! Toivottelen pikaista plussaa! *peukuttaa*

Täälläpä piinataan taas!!! Mies "antoi ihan suosiolla siemenet" oviksen aikaan, todeten vielä, että taitaa olla hedelmälliset ajat kun emäntä noin hyrisee.. Hih! :D Jotta taitaa sekin vaan kuumeilla vaikkei se sitä tietenkään voi myöntää. Miehet..

Vielä olis n.10pv piinattavaa jäljellä, tosin mies jo eilen teki oman diagnoosinsa, kun omien sanojensa mukaan maistaa raskauden.. :ashamed: ;) Eli maku on muuttunut, ja väite kävi että pullat on uunissa! Iiks, että nyt jännittääkin sitten kovasti..

Ai juu, piti vaihtaa nikkiä, kun eräs tuttava bongasi mut täältä, tunnisti, ja kytsii nyt juttuja saadakseen juorunaihetta.. :kieh: Toivottavasti en nyt tällä paljastu, mutta sanookohan teille Tiikeri-kisu mitään?? ;) :whistle:

Täällä jyrän alle jäänyt hippo tai siltä ainakin tuntuu. Meillä oli tänään melkein koko päivän voimankäytön harjoituksia ja olo on kyllä sen mukainen. Huomenna onneksi helpompi päivä tiedossa. :)

Räpätäti, juu kertoo tuo Tiikeri-kisu ihan tarpeeksi. :D Toivotaan että onnistut pysyttelemään piilossa uuden nikkisi takana. :)

Kp, mulla ainakin sellainen mielikuva, että volvot ois hyviä ajettavia ja turvallisia, vaikka itsellä ei niistä kokemusta olekaan. Vaikka kai se niin on että mikä vaan vähän uudempi auto on mukavampi ajettava verrattuna vanhempiin. :)

Siis hei, missä kaikki oikeen on??? Toivottomat, huhuuuuuu!! :whistle: Kamoon, pinoon hei!

Mie sitten miehen pyynnöstä pissin tikkuun tänään.. Ette ikuna arvaa mitä mä näen! Siinä on toinenkin viiva, vaikka se onkin hento ja haalea.. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIKK!! =) Mies väittää että mä vaan kuvittelen kun haluan niin kovasti, mut se nyt on puolisokea muutenkin.. Pari päivää ja uusintatesti, jos ei tätiä sitä ennen näy. Mua jännittää!!!! :x

Onpas ollut hiljaista meidän pinossa. Tulkaas nyt kertomaan kuulumisia tai muuten hirvittävä iso vihreä peikko tulee teille kylään ja syö teidän jääkaapin tyhjäks. :D

Räpätäti, toivotaan että uusintatesti näyttäis jo niin selkeää viivaa, että mieskin sen jo sitten näkee. Onnea oikein paljon! :)

Mä tulen jossain vaiheessa kertomaan kuulumisia, nyt ei ole voimia.. On vähän vaikeuksia ja muutenkin hankala elämäntilanne niin en nyt jaksa jaaritella enempää.. Kaverini on pettänyt luottamukseni jonka takia mulla nyt hieman stressiä..

KP

Olen taas kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Muistaakohan mua edes enää kukaan täällä.
Olipa kiva kuulla Pantterin positiivisia kuulumisia, että yritys on hyvässä käynnissä.

Itse olen sairaslomalla, kun olin leikkauksessa viime keskiviikkona. Kipulääkkeen voimin mennään eteenpäin. Alkaa jo elämä onneksi voittamaan. Kotona pitäisi tämä viikko vielä aikaansa kuluttaa.

Vauvakuume on edelleen huippulukemissa. Mies ei ole edelleenkään lämmennyt ajatukselle. Mutta elättelen toiveita, että sitten helmikuussa häiden jälkeen. =)

Yhteistyössä