Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:Mulla todettiin possuflunssa tänään joten eipä tarvinu rokotusta miettiä..
Ehdotukseni oli siis sittenkin järkeväAlkuperäinen kirjoittaja s:Tämä ketju meni juuri tällaiseksi yhden ihmisen jankkauksi kuten kaikki muutkin sikaketjut.
Ehkä tosiaan olisi parempi saada sellainen asiallinen rokotusmyönteinen ketju meille jotka mietimme rokotusta vaikka sen otammekin.
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:"Suomeen ostettu pandemiarokote sisältää tehoaineitta eli adjuvanttia, jota ei ole
aikaisemmin käytetty raskaana olevilla."
No tuo jokatapauksessa aiheuttaa epäilystä.
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana minäkin:Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:synnyttänyt ei ole enää riskiryhmää.
Eikö vastasynnyttäneitäkin ole kuitenkin kuollut sikainfluensaan ikäluokkaansa suhteutettuna enemmän?
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä?:Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä?:kertokaa mulle onko vasta synnyttäneet riskiryhmässä, vai saavatko rokotteen muun väeston kanssa samaan aikaan ikäryhmänsä perusteella?
jos imettävä äiti rokotetaan, saako alle 6kk lapsi (jota ei siis vielä voi rokottaa) suojan tätä kautta?
:attn: tietääkö joku?
Tästä on ainakin kahta mielipidettä. Yhden mukaan synnyttänyt äiti on riskiryhmässä 1kk synnytyksen jälkeen, ja imetyksen mukana menee vasta-aineet jos äiti on saanut rokotteen/sairastanut taudin. Toisen mukaan taas riskiryhmäisyys lakkaa synnytykseen, eikä vasta-aineiden siirtymisestä ole takeita. Täällä oli sellainen asiallinen ketju pari päivää sitten, jossa oli aiheesta enemmän puhetta...
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä?:Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä?:kertokaa mulle onko vasta synnyttäneet riskiryhmässä, vai saavatko rokotteen muun väeston kanssa samaan aikaan ikäryhmänsä perusteella?
jos imettävä äiti rokotetaan, saako alle 6kk lapsi (jota ei siis vielä voi rokottaa) suojan tätä kautta?
:attn: tietääkö joku?
Tästä on ainakin kahta mielipidettä. Yhden mukaan synnyttänyt äiti on riskiryhmässä 1kk synnytyksen jälkeen, ja imetyksen mukana menee vasta-aineet jos äiti on saanut rokotteen/sairastanut taudin. Toisen mukaan taas riskiryhmäisyys lakkaa synnytykseen, eikä vasta-aineiden siirtymisestä ole takeita. Täällä oli sellainen asiallinen ketju pari päivää sitten, jossa oli aiheesta enemmän puhetta...
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Tämä äidin maidon antama suoja pitäisi ymmärtää oikein.
Eli vasta-aineet siirtyy (ainakin osittain) äidin maidon mukana lapseen JOS äiti on sairastanut possulunssan TAI jos äiti on rokotettu.
Jos vauva saa tartunnan samaan aikaan tai ennen äitiä, niin se imetys EI suojaa yhtään millään lailla sitä possulunssaa vastaan.
Nythän tuo tulee tutkittua, kun raskaana olevia aletaan rokottaa. Kunhan niistä haittavaikutuksista tehdään tilastoa eikä tieto hautaudu pienenä sivumerkintänä neuvolan potilaspapereihin.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:"Suomeen ostettu pandemiarokote sisältää tehoaineitta eli adjuvanttia, jota ei ole
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minusta on aika turhaa syyllistää ketään toista valinnastaan, oli se sitten rokotteen ottaminen tai sen ottamatta jättäminen. Minä en ainakaan uskaltaisi sanoa kenellekään että ota / älä ota. Teen valinnan VAIN itseäni koskien, muut tehkööt kuten itse parhaaksi näkevät, se ei ole minulta pois mitenkään.
Ei tarvitsekaan. Rokotehan on vapaaehtoinen. Olisi kuitenkin hyvä, jos tässä yhteydessä kerättäisiin tieto myös ilmenneistä haitoista, niin sen jälkeen olisi tutkittua tietoa adjuvanteistakin.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:No mä en ainakaan halua olla koekaniinina tässä asiassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:"Suomeen ostettu pandemiarokote sisältää tehoaineitta eli adjuvanttia, jota ei ole
Alkuperäinen kirjoittaja happis:Raskaana miettisin, uskaltaisinko ottaa rokotteen sen sisältämän elohopean takia. Eikös noi raskasmetallit ole sikiölle vaarallisia? Tuntuu, että kumpikin on paha: sekä rokote että sen ottamatta jättäminen. Ja sitte pitäis valita se pienempi paha =(
Oon sitä mieltä, että jos tautia ei tässä ekassa aallossa saa, niin kannattaa sitte viimeistään rokotuttaa itsensä ennen toisen aallon tulemista. Mun pojalla on astma ja kun astmaatikot alkaa saamaan rokotetta, niin pitää miettiä, otetaanko se pojalle. Ehkä siihen mennessä on jo jotain tuloksia rokotuksen mahdollisista haitoista, kuten tosta Guillain-Barrén oireyhtymästä (http://www.tohtori.fi/?page=5817524&id=4419227)
Alkuperäinen kirjoittaja happis:Raskaana miettisin, uskaltaisinko ottaa rokotteen sen sisältämän elohopean takia. Eikös noi raskasmetallit ole sikiölle vaarallisia? Tuntuu, että kumpikin on paha: sekä rokote että sen ottamatta jättäminen. Ja sitte pitäis valita se pienempi paha =(
Oon sitä mieltä, että jos tautia ei tässä ekassa aallossa saa, niin kannattaa sitte viimeistään rokotuttaa itsensä ennen toisen aallon tulemista. Mun pojalla on astma ja kun astmaatikot alkaa saamaan rokotetta, niin pitää miettiä, otetaanko se pojalle. Ehkä siihen mennessä on jo jotain tuloksia rokotuksen mahdollisista haitoista, kuten tosta Guillain-Barrén oireyhtymästä (http://www.tohtori.fi/?page=5817524&id=4419227)
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Thl perustelee "raskaana olevat riskiryhmässä" lausunnon sillä että itsessään raskaus ei lisää riskiä vaan se että yleensä raskaana oleva on enemmän tekemisissä pikkulasten yms kanssa.
Noh, toiset on, toiset ei.
Alkuperäinen kirjoittaja marceille:Mitenhän kannattaa toimia siinä tilanteessa, kun raskaus on ihan lopuillaan. Odottaakko että raskaus on ohi, ja ottaa rokote vai ottaa rokote raskauden akana (LA:han n.1 viikko). Täällä ruvetaan kai pikkuhiljaa noita rokotteita antelemaan...