Toiveissa vauva 2021

Voi ei, tsemppiä uuteen kiertoon On kyllä ikävää, kun tuo fiilis ei tarkoittanutkaan raskautta. Joillakin se osuu kohdilleen. Toivottavasti meillä kaikille vielä

Minä odottelen lääkäriin pääsyä. Jännittävää, tänään suunnitellaan jatkoja. Toivottavasti pääsisimme pian hoitoihin..
Kiitos :love:

Toivottavasti asianne etenee nopeasti!! Tsemppiä paljon sinne :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Oon huomannut, että useimmissa kierroissa ainakin minulla, lämpö nousee korkeimmilleen vasta noin dpo3. Niin kävi siinä tuulimunakierrossa ja myös nyt! Jospa olisit tällä kertaa vaan selvinnyt helpommilla kivuilla
Joo mullakin noussut joissakin kierroissa vasta dpo 2-3 korkealle, mut tää on nyt eka kierto missä ei sitä lämmönlaskua tullut ovispäivänä (n. 0.4-0.6 alempi), ni se mietityttää ja sit kun ei myöskään tullut niitä lamaannuttavia kipuja (ihan hyvä vaan ;)) ni heti alkaa miettii, et ne yhdistettynä, ni ei sitä ovista tapahtunutkaan :D Mut jotenkin jännä fiilis, ku se ei toisaalta ees haittais, mut äkkiäkös se fiilis muuttuu kun kierto lähenee loppuaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä testattu nega dpo 11 ei herkällä testillä. Ei mitään pms-oireitakaan kyllä. Näköjään tulossa normaalia pidempi kierto... mut oli mulla se oviskin vasta kp20... aattelin testata seuraavan kerran vasta ma jos ei menkat sitä ennen ala.

Toivon muille piinailijoille plussatuulia

Ja hauskaa viikonloppua @Kasikuus Ja ihanaa et löyty hyvät kengät, toivottavasti ne nyt auttaa
Mullakin oli eilen nega dpo12 ei herkällä testillä. Testaan seuraavan kerran vasta dpo14 tai dpo15. Toivottavasti saatais molemmat plussa :)

@minttuni Kerrohan miten lääkärissä meni :)

@Mirella92 Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!
 
Tulin kurkkimaan, että oisko jotain plussakuvia tullut joltain. Hyvin aikaa jännittää muiden puolesta kun ei vielä täällä mitään.:)

Olo on kun ilmapallolla ja mahassa möyrii. Viikon verran ollu olo et menkat alkais, mut ei vieläkään. Tää on jotenkin samaa kun kuulustelee raskausoireita, ni sillon olevinaan on ne kaikki vaikkei ookkaan. Nyt sit olo et menkat alkaa, mut ei sit nekään :LOL:
 
Sori, pelkkää omaa napaa: Minusta tuntuu, että tästä tulee piiitkä kierto...


Ilman testejä ja lämpöjä olisin arvellut oviksen olleen niinä aikoina, mihin Flokin sen laittaa limoista ja nippailluista päätellen. Jännä nähdä, mitä tästä vielä kehittyy. Ovisplussakierroissa ei ollut mitään nippailuja, joten jätin ne omaan arvoon nytkin.
 
Lääkärissä kaikki näytti mun osalta olevan ok, ovulaatio tulossa ja munatorvet auki. Helpottava tieto. Toki ajattelinkin, että kait olen alkanut ovuloimaan, kun plussatestejä tehnyt jo useamman kk peräkkäin. Syksylle menis hoitojen aloitus sitten. Ihan kiva kesä ottaa rennosti ilman mitään tutkimuksia ja tikuttelua. Luottoa on siihen, että tulemme vielä lapsen saamaan ❤ yritys jatkuu luomuna koko ajan, joten listoilla pysyn. Ja piinalistalle tulen, jos oviksen bongaan muilla menetelmillä. Munatorvien aukiolotutkimus tuntui lähinnä kuukautiskivulta, ei niin paha, mitä pelkäsin. Kiitos tsempeistä kaikille ❤
 
Sori, pelkkää omaa napaa: Minusta tuntuu, että tästä tulee piiitkä kierto...


Ilman testejä ja lämpöjä olisin arvellut oviksen olleen niinä aikoina, mihin Flokin sen laittaa limoista ja nippailluista päätellen. Jännä nähdä, mitä tästä vielä kehittyy. Ovisplussakierroissa ei ollut mitään nippailuja, joten jätin ne omaan arvoon nytkin.
Oliko niin, että tässä kierrossa et tikuttanut ovulaatiota? Jospa se olis kuitenkin ollut tuossa, mitä flo myös ehdottaa. Onko sinulla ollut kuinka pitkä luteaalivaihe?
 
Onnea plussanneille taas ja pahoittelut km saaneille! Kirjoittelen tänne enemmän, kunhan yritys alkaa tämän liuskan jälkeen.

Itseä jotenkin kummallisesti ahdistaa, kun meillä on käytännössä 2-3 kiertoa aikaa onnistua tai sitten menee ensi vuodelle. Mulla on siis tulossa opiskelupätkä muualla elokuun puolivälistä helmikuun puoliväliin. Raskaana olo kotoa poissaollessa ei haittaa meitä, mutta en halua synnyttää vieraassa paikassa. Mies tulee olemaan minun kanssa noin puolet aina kuukaudesta tuolla opiskeluvälillä. Jos ovis ei osu siihen niin kierto menee silloin aina hukkaan. Muuten lykättäisiin koko yritys valmistumisen jälkeen (valmistun siis tuon pätkän jälkeen) mutta mulla on PCOS ja endo ja raskautuminen on niin hankalaa, ettei uskalleta hukata yksiäkään mahdollisia kiertoja. Eksän kanssa yritettiin vuosia ilman onnistumista, nykyisen kanssa meillä on yksi ihmelapsi. Kauhea jännitys miten tämän kanssa käy. Vai meneekö vuosi ja sitten kaikki hoidot. Tai saadaanko edes toista ollenkaan.
 
Oliko niin, että tässä kierrossa et tikuttanut ovulaatiota? Jospa se olis kuitenkin ollut tuossa, mitä flo myös ehdottaa. Onko sinulla ollut kuinka pitkä luteaalivaihe?
Tikutin, aloitin ennen helatorstaita kp 13, mutta lopetin sen nyt keskiviikkona kp 20, kun lämpö oli taas vähän korkeampi. Kp 19 ja 20 käytin digiä, muuten Kiinasta tilattuja, jotka ei ilmeisesti ihan hirveän luotettavia olleet. Josehkäkenties digi olisi voinut näyttää maanantaina plussan, ei voi enää tietää. No, ihme kyllä olotila on "ihan sama". Luteaali on ollut 12 päivää niinä kahtena kiertona, kun olen oviksen testeillä saanut kiinni. Rajaan vain kuvaa, koska en halua näyttää meidän laiskanpuoleista seksielämää netissä. (siis kyllä sitä sen verran on, että raskaus on mahdollinen, muttei pärjätä ahkerimmille ;) )

Mukava kuulla, että sulla on torvet auki. Useammasta jutusta olen lukenut, että yllättävän moni plussaa tuon tutkimuksen jälkeen, toivottavasti teillekin kävisi niin. :)
 
Onko @Hopeanuoli viivat vahvistuneet? Miten muilla piinailijoilla sujuu? Nämä menkkoja edeltävät päivät ovat aina niin hitaita... Tänään dpo12, mutta en testaa. Rinnat ovat olleet kipeänä nyt pari viikkoa ja omituista juilintaa alavatsassa, enteilee varmaan tädin tuloa. Ehdin tässä jo vakuuttaa itseni että pitkään kipuilevat rinnat ovat selkeä raskausoire, mutta muistelisin että myös muissa tavallisissa kierroissa mulla on tätä tapahtunut. Esikoisen alkuraskauden aikana kipuilu oli selkeä oire, mutta hänestä plussa pärähti jo dpo10
 
Tikutin, aloitin ennen helatorstaita kp 13, mutta lopetin sen nyt keskiviikkona kp 20, kun lämpö oli taas vähän korkeampi. Kp 19 ja 20 käytin digiä, muuten Kiinasta tilattuja, jotka ei ilmeisesti ihan hirveän luotettavia olleet. Josehkäkenties digi olisi voinut näyttää maanantaina plussan, ei voi enää tietää. No, ihme kyllä olotila on "ihan sama". Luteaali on ollut 12 päivää niinä kahtena kiertona, kun olen oviksen testeillä saanut kiinni. Rajaan vain kuvaa, koska en halua näyttää meidän laiskanpuoleista seksielämää netissä. (siis kyllä sitä sen verran on, että raskaus on mahdollinen, muttei pärjätä ahkerimmille )

Mukava kuulla, että sulla on torvet auki. Useammasta jutusta olen lukenut, että yllättävän moni plussaa tuon tutkimuksen jälkeen, toivottavasti teillekin kävisi niin.
Ainiin, taisithan sinä tuosta kirjoittaa täällä, kuulostaa nyt tutulta :) Jospa se ovis olis ollut! Rento asenne tai siis sellainen "ihan sama" ei ainakaan hallaa tee yrittämiselle. Olen miettinyt itse, että pitäisi nyt jotenkin rentoutua ja rauhoittua tämän asian suhteen, koska ei se hankala olo paranna tilannetta yhtään.

Minä oon kans lukenut tuosta, hitsit kun toivoisin että onnistuisi ilman hoitojakin. Mutta toisaalta luotan hoitoihin ja niiden avulla onnistumiseen :)
 
Sellaista kyselisin että onko täällä kokemuksia verikokeista joissa katsottaisiin hormonitasapainot, mm. kiliprauhashormonit ja FSH? Onko niistä ollut apua kenellekään selvittämään esim. syitä mahdollisesti vauvaprojektin hitauteen? Katsoin että ainakin joillain labroilla on erinäköisiä naisille suunnattuja hedelmällisyyskartoituksia joihin ko. verikokeet kuuluu. Ennenkuin alkaa rahoja hassamaan sellaiseen, niin olisi kiva tietää että onko niistä mitään hyötyä. Toisaalta tää varmaan myös taas kertaa siitä että täällä ollaan kp2 ja "kaikki keinot käyttöön" -moodissa :-D

Mut voi muuten poistaa myös piinailijoista.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
@Melissa86 tänään oli pc liuska eilisestä jo hieman vahvempi. :giggle:

Varattiin varhaisultra kolmen viikon päähän, varmistaaksemme, että raskaus on oikeassa paikassa ja tietenkin sitä toivois, että näkyisi myös syke. Nyt kun ei ole vuotoa, eikä pahempia kipuja, niin en usko, että ottaisivat yleisellä vastaan varmistaakseen tätä asiaa. Hyvillä mielin eteenpäin, vaikka jännittää ja pelottaakin. Neuvolan taidan varata vasta varhaisultran jälkeen.
 
Sellaista kyselisin että onko täällä kokemuksia verikokeista joissa katsottaisiin hormonitasapainot, mm. kiliprauhashormonit ja FSH? Onko niistä ollut apua kenellekään selvittämään esim. syitä mahdollisesti vauvaprojektin hitauteen? Katsoin että ainakin joillain labroilla on erinäköisiä naisille suunnattuja hedelmällisyyskartoituksia joihin ko. verikokeet kuuluu. Ennenkuin alkaa rahoja hassamaan sellaiseen, niin olisi kiva tietää että onko niistä mitään hyötyä. Toisaalta tää varmaan myös taas kertaa siitä että täällä ollaan kp2 ja "kaikki keinot käyttöön" -moodissa :-D

Mut voi muuten poistaa myös piinailijoista.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Tämä kiinnostaa minuakin, sillä ensi viikolla olen menossa labroihin. Ensikäynti lapsettomuusklinikalla kesäkuussa. Varpaat ja sormet ristissä ettei peruunnu koronan takia!
Osaako kukaan sanoa nostaako terolut lämpöjä? Sain yksityiseltä Terolutit käyttöön ja nyt toinen kuuri menossa. Lämmöt päivisin lähemmäs 37,5, aamuisin 36,9.
 
Tämä kiinnostaa minuakin, sillä ensi viikolla olen menossa labroihin. Ensikäynti lapsettomuusklinikalla kesäkuussa. Varpaat ja sormet ristissä ettei peruunnu koronan takia!
Osaako kukaan sanoa nostaako terolut lämpöjä? Sain yksityiseltä Terolutit käyttöön ja nyt toinen kuuri menossa. Lämmöt päivisin lähemmäs 37,5, aamuisin 36,9.
@Minouche @Mmohini Mulle tehtiin noi testit julkisella, niin en osaa hinnasta sanoa :) Kilpirauhasarvot saa varmaan mittautettua työterveydessäkin, että en tiedä kannattaako nuita välttämättä itse maksaa jos ei ole todettu mitään, mikä vaikeuttaa raskaaksi tulemista, tai ei ole jo pitkää aikaa yrittänyt :) Tai on kohta menossa julkiselle, jossa niistä ei tarvi maksaa :D Mulla oli jo PCOS tiedossa, että noista testeistä ei löytynyt mitään uutta. Terolut ei mulla nostanut lämpöjä.

ON. Tänään on ilmestynyt lisää raskausoireita. Närästää, pissattaa kokoajan, alaselkä ja alavatsa jomotusta, tykyttävä päänsärky.
Voi tietty enteillä menkoistakin, mut pakko testata huomenna dpo14. Oon myös ollut tosi kiukkuinen töissä pari päivää :D Ehkä se dpo12 nega voi vielä muuttua positiiviseksi, kun kerta ovulaation tapahtuminen on lääkärin toimesta varmistettu :love:

@minttuni Kiva kuulla että kaikki näytti hyvältä :)

@Melissa86 Toivottavasti nuo on raskausoireita! :love:
 
Viimeksi muokattu:
@Minouche @Mmohini Mulle tehtiin noi testit julkisella, niin en osaa hinnasta sanoa Kilpirauhasarvot saa varmaan mittautettua työterveydessäkin, että en tiedä kannattaako nuita välttämättä itse maksaa jos ei ole todettu mitään, mikä vaikeuttaa raskaaksi tulemista, tai ei ole jo pitkää aikaa yrittänyt Tai on kohta menossa julkiselle, jossa niistä ei tarvi maksaa Mulla oli jo PCOS tiedossa, että noista testeistä ei löytynyt mitään uutta. Terolut ei mulla nostanut lämpöjä.

ON. Tänään on ilmestynyt lisää raskausoireita. Närästää, pissattaa kokoajan, alaselkä ja alavatsa jomotusta, tykyttävä päänsärky.
Voi tietty enteillä menkoistakin, mut pakko testata huomenna dpo14. Oon myös ollut tosi kiukkuinen töissä pari päivää Ehkä se dpo12 nega voi vielä muuttua positiiviseksi, kun kerta ovulaation tapahtuminen on lääkärin toimesta varmistettu

@minttuni Kiva kuulla että kaikki näytti hyvältä

@Melissa86 Toivottavasti nuo on raskausoireita!
Meillä ehkäisy jätetty pois 7/19 ja ensimmäinen lapsi toiveissa. Kierrot ollut normaalia pidempiä ja epäsäännöllisiä. Gynellä keväällä todettu, että toinen munasarja pco-tyyppinen. On muitakin oireita, joiden vuoksi itse epäilen pcos. Toivottavasti sulla oireet enteilee plussaa!!
Mulla nyt dpo 9 ehkä ja ei oo muita oireita, ku toi lämpöjen nousu. Normaalisti siis 36,5 luokkaa. Vähän kyllä epäilyttää, että onko ovulaatiota tapahtunut, kun ei oo ees tissit kipeet

Pirun hymiöt, ku eivät pelitä. Argh!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kolava
Hei multa otettiin tänään progesteroni arvo. Onks kukaan ottanut sitä. Mulla oli 24 (viikko ovulaatiosta viite 5.8 -76). Eihän oo liian matala? Ferritiini oli 278 mikä on siis tähän hetkeen infuusion jälkeen todella kohdallaan. Meinaa ihan itkettää ku näyttäisi et raudanpuute on nyt selätetty ainakin tältä erää.
En tietenkään tunne kyseistä labra-arvoa kovin hyvin mut hoitoalalla muuten yleensä viitearvot on se millon arvo on yleensä ns normaali. Eli sanoisin että liian matala on siinä vaiheessa kun menee alle ton kuuden tai pikkusta ennen :) vaikuttais musta ihan ok olevan :)
 
Tämä kiinnostaa minuakin, sillä ensi viikolla olen menossa labroihin. Ensikäynti lapsettomuusklinikalla kesäkuussa. Varpaat ja sormet ristissä ettei peruunnu koronan takia!
Osaako kukaan sanoa nostaako terolut lämpöjä? Sain yksityiseltä Terolutit käyttöön ja nyt toinen kuuri menossa. Lämmöt päivisin lähemmäs 37,5, aamuisin 36,9.
Mä olen myös menossa ensi viikolla labroihin ja kesäkuussa ensikäynti lapsettomuusklinikalla :) En ole varma mitä kaikkea testataan, mutta toivottavasti kaikki hormoniarvot.
 
Sellaista kyselisin että onko täällä kokemuksia verikokeista joissa katsottaisiin hormonitasapainot, mm. kiliprauhashormonit ja FSH? Onko niistä ollut apua kenellekään selvittämään esim. syitä mahdollisesti vauvaprojektin hitauteen? Katsoin että ainakin joillain labroilla on erinäköisiä naisille suunnattuja hedelmällisyyskartoituksia joihin ko. verikokeet kuuluu. Ennenkuin alkaa rahoja hassamaan sellaiseen, niin olisi kiva tietää että onko niistä mitään hyötyä. Toisaalta tää varmaan myös taas kertaa siitä että täällä ollaan kp2 ja "kaikki keinot käyttöön" -moodissa :-D

Mut voi muuten poistaa myös piinailijoista.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Minulta otettu pieni verenkuva ja kilpirauhanen, nämä sain työterveyden kautta. Tutkimuksissa muutoin ollaan yksityisellä, joten kaikki maksetaan itse. Kilpparikokeissa olen käynyt useamman kerran, olikohan n. 25e kerta. Ferritiinin myös kävin ottamassa, kun oli jossain tarjous. Jos nyt lähtisin uudestaan asioita selvittelemään, niin saattaisin hyvinkin ottaa semmoisen paketin, jossa mitataan hedelmällisyyden kannalta oleellisia asioita. Ainakin minun kohdalla tutkimuksista ollut hyötyä, kun niistä on löytynyt syitä, joita voidaan hoitaa :)
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

30.5.2020

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
+ Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 73/?
Rimaleli.......................kp 49/30
Wanti......................kp 39/34-48
Shibali................................kp 32/24-30
Millimetrii...................kp 31/27-29
Hopeanuoli................kp 27/22-24
Mimmi92..................kp 25/26-30
Eliana...............................kp 24/31-38
Enerisa3.....................kp 24/28-32
Eeva650.........................kp 23/28-42
Mysteerio...................kp 22/30
Pampula3.......................kp 19/22-26
Haaveilija93....................kp 19/?
Sinisilmät.........................kp 18/28-29
Hannaah................................kp 17/?
Töppönen_.........................kp 16/26
Alinna86.........................kp 16/28
Äitimamino................kp 16/27-28
Kasikuus........................kp 15/27-28
Lillanna.............................kp 14/28-42
Tiukuliina89....................kp 13/30
Mariija_.......................kp 12/32-43
Vindy...................kp 12/29-33
lulube..............................kp 11/29
Futurmama.....................kp 11/29-34
Brunet82....................kp 11/26-28
minttuni...........................kp 10/26
Puolu.......................kp 10/30-32
Hipposka......................kp 8/29-32
Ananas90.....................kp 8/25-26
bellaella22050909.............kp 8/23
Napsunen.....................kp 8/35-45
Titi-Love....................kp 8/28-30
Persikka123.....................kp 8/32-35
Kirjoh89.....................kp 4/28
Minouche...................... kp 3/23
3milia.....................kp 3/25-28
Jjenn...............................kp 3/29-33
Mirella92....................kp 2/28
Keisarinna85..............kp 2/24-27
Piipaa93....................kp 1/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Shibali...............................dpo 12
Pampula3........................dpo 9
Mysteerio........................dpo 8
mimmi92........................dpo 7
Sinisilmät..........................dpo 5
Töppönen_......................dpo 4
Alinna86.............................dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä