Toiveissa vauva 2021

Onnea plussanneille taas ja pahoittelut km saaneille! Kirjoittelen tänne enemmän, kunhan yritys alkaa tämän liuskan jälkeen.

Itseä jotenkin kummallisesti ahdistaa, kun meillä on käytännössä 2-3 kiertoa aikaa onnistua tai sitten menee ensi vuodelle. Mulla on siis tulossa opiskelupätkä muualla elokuun puolivälistä helmikuun puoliväliin. Raskaana olo kotoa poissaollessa ei haittaa meitä, mutta en halua synnyttää vieraassa paikassa. Mies tulee olemaan minun kanssa noin puolet aina kuukaudesta tuolla opiskeluvälillä. Jos ovis ei osu siihen niin kierto menee silloin aina hukkaan. Muuten lykättäisiin koko yritys valmistumisen jälkeen (valmistun siis tuon pätkän jälkeen) mutta mulla on PCOS ja endo ja raskautuminen on niin hankalaa, ettei uskalleta hukata yksiäkään mahdollisia kiertoja. Eksän kanssa yritettiin vuosia ilman onnistumista, nykyisen kanssa meillä on yksi ihmelapsi. Kauhea jännitys miten tämän kanssa käy. Vai meneekö vuosi ja sitten kaikki hoidot. Tai saadaanko edes toista ollenkaan.

Oliko niin, että tässä kierrossa et tikuttanut ovulaatiota? Jospa se olis kuitenkin ollut tuossa, mitä flo myös ehdottaa. Onko sinulla ollut kuinka pitkä luteaalivaihe?
Tikutin, aloitin ennen helatorstaita kp 13, mutta lopetin sen nyt keskiviikkona kp 20, kun lämpö oli taas vähän korkeampi. Kp 19 ja 20 käytin digiä, muuten Kiinasta tilattuja, jotka ei ilmeisesti ihan hirveän luotettavia olleet. Josehkäkenties digi olisi voinut näyttää maanantaina plussan, ei voi enää tietää. No, ihme kyllä olotila on "ihan sama". Luteaali on ollut 12 päivää niinä kahtena kiertona, kun olen oviksen testeillä saanut kiinni. Rajaan vain kuvaa, koska en halua näyttää meidän laiskanpuoleista seksielämää netissä. (siis kyllä sitä sen verran on, että raskaus on mahdollinen, muttei pärjätä ahkerimmille ;) )

Mukava kuulla, että sulla on torvet auki. Useammasta jutusta olen lukenut, että yllättävän moni plussaa tuon tutkimuksen jälkeen, toivottavasti teillekin kävisi niin. :)

Onko @Hopeanuoli viivat vahvistuneet? Miten muilla piinailijoilla sujuu? Nämä menkkoja edeltävät päivät ovat aina niin hitaita... Tänään dpo12, mutta en testaa. Rinnat ovat olleet kipeänä nyt pari viikkoa ja omituista juilintaa alavatsassa, enteilee varmaan tädin tuloa. Ehdin tässä jo vakuuttaa itseni että pitkään kipuilevat rinnat ovat selkeä raskausoire, mutta muistelisin että myös muissa tavallisissa kierroissa mulla on tätä tapahtunut. Esikoisen alkuraskauden aikana kipuilu oli selkeä oire, mutta hänestä plussa pärähti jo dpo10

Tikutin, aloitin ennen helatorstaita kp 13, mutta lopetin sen nyt keskiviikkona kp 20, kun lämpö oli taas vähän korkeampi. Kp 19 ja 20 käytin digiä, muuten Kiinasta tilattuja, jotka ei ilmeisesti ihan hirveän luotettavia olleet. Josehkäkenties digi olisi voinut näyttää maanantaina plussan, ei voi enää tietää. No, ihme kyllä olotila on "ihan sama". Luteaali on ollut 12 päivää niinä kahtena kiertona, kun olen oviksen testeillä saanut kiinni. Rajaan vain kuvaa, koska en halua näyttää meidän laiskanpuoleista seksielämää netissä. (siis kyllä sitä sen verran on, että raskaus on mahdollinen, muttei pärjätä ahkerimmille )

Mukava kuulla, että sulla on torvet auki. Useammasta jutusta olen lukenut, että yllättävän moni plussaa tuon tutkimuksen jälkeen, toivottavasti teillekin kävisi niin.
Ainiin, taisithan sinä tuosta kirjoittaa täällä, kuulostaa nyt tutulta :) Jospa se ovis olis ollut! Rento asenne tai siis sellainen "ihan sama" ei ainakaan hallaa tee yrittämiselle. Olen miettinyt itse, että pitäisi nyt jotenkin rentoutua ja rauhoittua tämän asian suhteen, koska ei se hankala olo paranna tilannetta yhtään.

Minä oon kans lukenut tuosta, hitsit kun toivoisin että onnistuisi ilman hoitojakin. Mutta toisaalta luotan hoitoihin ja niiden avulla onnistumiseen :)

Sellaista kyselisin että onko täällä kokemuksia verikokeista joissa katsottaisiin hormonitasapainot, mm. kiliprauhashormonit ja FSH? Onko niistä ollut apua kenellekään selvittämään esim. syitä mahdollisesti vauvaprojektin hitauteen? Katsoin että ainakin joillain labroilla on erinäköisiä naisille suunnattuja hedelmällisyyskartoituksia joihin ko. verikokeet kuuluu. Ennenkuin alkaa rahoja hassamaan sellaiseen, niin olisi kiva tietää että onko niistä mitään hyötyä. Toisaalta tää varmaan myös taas kertaa siitä että täällä ollaan kp2 ja "kaikki keinot käyttöön" -moodissa :-D

Mut voi muuten poistaa myös piinailijoista.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

@Melissa86 tänään oli pc liuska eilisestä jo hieman vahvempi. :giggle:

Varattiin varhaisultra kolmen viikon päähän, varmistaaksemme, että raskaus on oikeassa paikassa ja tietenkin sitä toivois, että näkyisi myös syke. Nyt kun ei ole vuotoa, eikä pahempia kipuja, niin en usko, että ottaisivat yleisellä vastaan varmistaakseen tätä asiaa. Hyvillä mielin eteenpäin, vaikka jännittää ja pelottaakin. Neuvolan taidan varata vasta varhaisultran jälkeen.

Sellaista kyselisin että onko täällä kokemuksia verikokeista joissa katsottaisiin hormonitasapainot, mm. kiliprauhashormonit ja FSH? Onko niistä ollut apua kenellekään selvittämään esim. syitä mahdollisesti vauvaprojektin hitauteen? Katsoin että ainakin joillain labroilla on erinäköisiä naisille suunnattuja hedelmällisyyskartoituksia joihin ko. verikokeet kuuluu. Ennenkuin alkaa rahoja hassamaan sellaiseen, niin olisi kiva tietää että onko niistä mitään hyötyä. Toisaalta tää varmaan myös taas kertaa siitä että täällä ollaan kp2 ja "kaikki keinot käyttöön" -moodissa :-D

Tämä kiinnostaa minuakin, sillä ensi viikolla olen menossa labroihin. Ensikäynti lapsettomuusklinikalla kesäkuussa. Varpaat ja sormet ristissä ettei peruunnu koronan takia!
Osaako kukaan sanoa nostaako terolut lämpöjä? Sain yksityiseltä Terolutit käyttöön ja nyt toinen kuuri menossa. Lämmöt päivisin lähemmäs 37,5, aamuisin 36,9.

Tämä kiinnostaa minuakin, sillä ensi viikolla olen menossa labroihin. Ensikäynti lapsettomuusklinikalla kesäkuussa. Varpaat ja sormet ristissä ettei peruunnu koronan takia!
Osaako kukaan sanoa nostaako terolut lämpöjä? Sain yksityiseltä Terolutit käyttöön ja nyt toinen kuuri menossa. Lämmöt päivisin lähemmäs 37,5, aamuisin 36,9.
@Minouche @Mmohini Mulle tehtiin noi testit julkisella, niin en osaa hinnasta sanoa :) Kilpirauhasarvot saa varmaan mittautettua työterveydessäkin, että en tiedä kannattaako nuita välttämättä itse maksaa jos ei ole todettu mitään, mikä vaikeuttaa raskaaksi tulemista, tai ei ole jo pitkää aikaa yrittänyt :) Tai on kohta menossa julkiselle, jossa niistä ei tarvi maksaa :D Mulla oli jo PCOS tiedossa, että noista testeistä ei löytynyt mitään uutta. Terolut ei mulla nostanut lämpöjä.

ON. Tänään on ilmestynyt lisää raskausoireita. Närästää, pissattaa kokoajan, alaselkä ja alavatsa jomotusta, tykyttävä päänsärky.
Voi tietty enteillä menkoistakin, mut pakko testata huomenna dpo14. Oon myös ollut tosi kiukkuinen töissä pari päivää :D Ehkä se dpo12 nega voi vielä muuttua positiiviseksi, kun kerta ovulaation tapahtuminen on lääkärin toimesta varmistettu :love:

@minttuni Kiva kuulla että kaikki näytti hyvältä :)

@Melissa86 Toivottavasti nuo on raskausoireita! :love:

Viimeksi muokattu:
@Minouche @Mmohini Mulle tehtiin noi testit julkisella, niin en osaa hinnasta sanoa Kilpirauhasarvot saa varmaan mittautettua työterveydessäkin, että en tiedä kannattaako nuita välttämättä itse maksaa jos ei ole todettu mitään, mikä vaikeuttaa raskaaksi tulemista, tai ei ole jo pitkää aikaa yrittänyt Tai on kohta menossa julkiselle, jossa niistä ei tarvi maksaa Mulla oli jo PCOS tiedossa, että noista testeistä ei löytynyt mitään uutta. Terolut ei mulla nostanut lämpöjä.

ON. Tänään on ilmestynyt lisää raskausoireita. Närästää, pissattaa kokoajan, alaselkä ja alavatsa jomotusta, tykyttävä päänsärky.
Voi tietty enteillä menkoistakin, mut pakko testata huomenna dpo14. Oon myös ollut tosi kiukkuinen töissä pari päivää Ehkä se dpo12 nega voi vielä muuttua positiiviseksi, kun kerta ovulaation tapahtuminen on lääkärin toimesta varmistettu

@minttuni Kiva kuulla että kaikki näytti hyvältä

@Melissa86 Toivottavasti nuo on raskausoireita!
Meillä ehkäisy jätetty pois 7/19 ja ensimmäinen lapsi toiveissa. Kierrot ollut normaalia pidempiä ja epäsäännöllisiä. Gynellä keväällä todettu, että toinen munasarja pco-tyyppinen. On muitakin oireita, joiden vuoksi itse epäilen pcos. Toivottavasti sulla oireet enteilee plussaa!!
Mulla nyt dpo 9 ehkä ja ei oo muita oireita, ku toi lämpöjen nousu. Normaalisti siis 36,5 luokkaa. Vähän kyllä epäilyttää, että onko ovulaatiota tapahtunut, kun ei oo ees tissit kipeet

Pirun hymiöt, ku eivät pelitä. Argh!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kolava
Hei multa otettiin tänään progesteroni arvo. Onks kukaan ottanut sitä. Mulla oli 24 (viikko ovulaatiosta viite 5.8 -76). Eihän oo liian matala? Ferritiini oli 278 mikä on siis tähän hetkeen infuusion jälkeen todella kohdallaan. Meinaa ihan itkettää ku näyttäisi et raudanpuute on nyt selätetty ainakin tältä erää.
En tietenkään tunne kyseistä labra-arvoa kovin hyvin mut hoitoalalla muuten yleensä viitearvot on se millon arvo on yleensä ns normaali. Eli sanoisin että liian matala on siinä vaiheessa kun menee alle ton kuuden tai pikkusta ennen :) vaikuttais musta ihan ok olevan :)

Mä olen myös menossa ensi viikolla labroihin ja kesäkuussa ensikäynti lapsettomuusklinikalla :) En ole varma mitä kaikkea testataan, mutta toivottavasti kaikki hormoniarvot.

Minulta otettu pieni verenkuva ja kilpirauhanen, nämä sain työterveyden kautta. Tutkimuksissa muutoin ollaan yksityisellä, joten kaikki maksetaan itse. Kilpparikokeissa olen käynyt useamman kerran, olikohan n. 25e kerta. Ferritiinin myös kävin ottamassa, kun oli jossain tarjous. Jos nyt lähtisin uudestaan asioita selvittelemään, niin saattaisin hyvinkin ottaa semmoisen paketin, jossa mitataan hedelmällisyyden kannalta oleellisia asioita. Ainakin minun kohdalla tutkimuksista ollut hyötyä, kun niistä on löytynyt syitä, joita voidaan hoitaa :)

VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

30.5.2020

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
+ Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

Matilda!.......................kp 73/?
Rimaleli.......................kp 49/30
Wanti......................kp 39/34-48
Shibali................................kp 32/24-30
Millimetrii...................kp 31/27-29
Hopeanuoli................kp 27/22-24
Mimmi92..................kp 25/26-30
Eliana...............................kp 24/31-38
Enerisa3.....................kp 24/28-32
Eeva650.........................kp 23/28-42
Mysteerio...................kp 22/30
Pampula3.......................kp 19/22-26
Haaveilija93....................kp 19/?
Sinisilmät.........................kp 18/28-29
Hannaah................................kp 17/?
Töppönen_.........................kp 16/26
Alinna86.........................kp 16/28
Äitimamino................kp 16/27-28
Kasikuus........................kp 15/27-28
Lillanna.............................kp 14/28-42
Tiukuliina89....................kp 13/30
Mariija_.......................kp 12/32-43
Vindy...................kp 12/29-33
lulube..............................kp 11/29
Futurmama.....................kp 11/29-34
Brunet82....................kp 11/26-28
minttuni...........................kp 10/26
Puolu.......................kp 10/30-32
Hipposka......................kp 8/29-32
Ananas90.....................kp 8/25-26
bellaella22050909.............kp 8/23
Napsunen.....................kp 8/35-45
Titi-Love....................kp 8/28-30
Persikka123.....................kp 8/32-35
Kirjoh89.....................kp 4/28
Minouche...................... kp 3/23
3milia.....................kp 3/25-28
Jjenn...............................kp 3/29-33
Mirella92....................kp 2/28
Keisarinna85..............kp 2/24-27
Piipaa93....................kp 1/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Shibali...............................dpo 12
Pampula3........................dpo 9
Mysteerio........................dpo 8
mimmi92........................dpo 7
Sinisilmät..........................dpo 5
Töppönen_......................dpo 4
Alinna86.............................dpo 4

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Viimeksi muokattu:
Onnea paljon @Hopeanuoli :love:

Kiitos kaikille teille ihanille tsempeistä :love: Täällä dpo 12 ja päätin testata vasta ma jos ei menkat sitä ennen ala. On kyllä outo kierto. Yleensä mulla tulee rinnat/nännit kipeeks vajaa viikko ennen menkkoja ja sit päivä/pari ennen menkkoja se häviää. Nyt ei oo rinnat yhtään kipeet. Eli sama siis kun sulla @Mmohini . :unsure: Ollu nyt pari päivää kuumeinen olo mut ei varsinaisesti muuten kipee. Vihlasut, nippailut yms. "raskausoireet" joita on negakierroissa ollu on nyt loistanut poissaolollaan. ainoostaan semmosta lievää kihelmöintiä/kuumotusta välillä vatsan alueella, en oikein osaa sitä selittää. Alan tässä epäillä et oliko koko ovista edes. Jokatapauksessa kierto on venähtänyt tällä kertaa. Ai niin, yks uus oire kyllä, pari kertaa pyyhkiessä tullut jotain ovisliman tapaista mut "maitomaisempaa" ihan vähän. Jotenkin tunne et menkat alkaa kyllä kohta. Mutta katotaan. Jossain määrin alkaa ärsyttää nää keskenään erilaiset kierrot kun sit aina alkaa aatella et jospa oiskin tärpännyt nyt sitten. Ei auta kun ootella ja kattoa mihin tää tästä kääntyy. Osa musta on varma et negakierto tääkin on, kenties sit kummiskin ovuloimaton ovistestiplussasta huolimatta... Ja sit pieni osa toivoo että entä jos sittenkin:love::X3:

Ihanaa @minttuni että tutkimuksissa oli kaikki hyvin. Mäkin kovasti toivon teille luomuplussaa ettei tarviskaan turvautuu hoitoihin.:love: Meillä on varattuna kesäkuulle hoidon suunnitteluaika, joten sillon me sit kuullaan mihin tästä edetään että saatais viimein se plussa ja toivottavasti pysyvä sellainen.

Sielläkin on nyt jännät päivät @lovecoco :X3:Toivotaan todellakin että meille molemmille tulis nyt plussat:love:

Viimeksi muokattu:
@Shibali toivottavasti plussa sinullekin vielä tulisi tästä kierrosta.:giggle: Toivoa on aina ja sun oireet ja oireettomuus kuulostaa oikeen lupaavilta.(y) Itselläni rinnat eivät kipeytyneet, mikä taas on yleensä kuukautisia edeltävä oire. Vieläkään ei ole rinnat kipeät, mutta nyt alkaneet pingoittua ja turvota.
Alavatsan kipuilut ovat olleet ehkä ne suurimmat oireet tässä plussakierrossa.

@lovecoco tsemppiä sinullekin! Toivottavasti se plussa sieltä vielä ilmaantuisi tässä kierrossa.:giggle:

Muitakin piinailijoita taisi tässä nyt olla, ainakin @Melissa86 ja @Mmohini kovasti tsemppiä ja toivon teillekin testiin plussaa.:giggle:

Joskus se plussakierrossakin näköjään antaa odotuttaa, joten rauhallisin mielin vaan, jos tulisi negatiivinen tulos. Minullakin se muuttui plussaksi vasta kuukautisten oletettuna alkamispäivänä.;):love:

@Keisarinna85 @Piipaa93 pahoittelut uudesta kierrosta <3

Onnea @Hopeanuoli <3

Mä täällä odotan ja toivon että luteaalivaihe olis sopivan pituinen

Jos sain ovisplussan kp18 ja kp18-19 välisenä yönä oli oviskivut, niin onko se ovis ollut kp18 vai kp19?

Miten nää on niin hankalia mulle tajuta :-D
Minä eilen lääkärissä kysyin, niin on ok mennä sen mukaan, että kun ovisplussa tulee, niin ovis "merkataan" seuraavalle päivälle. Vaikka saattaa minullakin tuntua saman vuorokauden aikana kipuja, kun saan testiin plussan. Tuossa sinun tapauksessa ajattelisin oviksen olleen siis kp 19 :)

Joku intuition kaltainen ajoi viime yönä dippaamaan vielä yhden kiinan ihmeen. En edes jaksanut siinä vaiheessa odottaa tulosta, kun näytti jäävän blankoksi. Aamulla kuivuneena viiva oli vahvempi kuin missään aikaisemmassa. Eihän niitä saisi enää siinä vaiheessa katsella, mutta tulipa vilkaistua. Ei muuta kuin esikoinen todistuksenhakumatkalle ja miehen kaatoon, ei siitä varmasti haittaakaan ollut. :X3:

Veikkaan siis, että ainakin kaksi viikkoa saa vielä odotella. Täytyy lämmöistä yrittää vielä arvata, onko aihetta liittyä piinailijoihin. :)