Toiveissa vauva 2021

Suuret onnittelut teille plussanneille <3 teitä oli useampi taas, kiva juttu!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tsemppiä pettymyksen käsittelyyn <3

Olen parikin kertaa kertonut, että mulla tosiaan tärppäsi lyhyelläkin luteaalivaiheella. Toivoa on!

Nyt vielä pari kierto ennen meidän varsinaista yritystä. Tässä kierrossa ovisplussa tuli kp18, kierrot olleet synnytyksen jälkeen 25-35 päivää, saa nähdä miten pitkä luteaalivaihe nyt tulee.
 
Ja vielä lugeista/terolutista. Nää keltarauhaslääkitykset pitää kohdun limakalvoa yllä, niin ei varsinaisesti luulisi olevan haittaa raskausaikana, voi olla lääkärin suosituskin käyttää. Mulla on hoitokierroissa niin et jos en tule raskaaksi, sitten lugekuuri täytyy lopettaa, ettei menkat turhaan pysy poissa. Tuohon kai perustuu myös se kierron käynnistävä vaikutus, eli niin kauan kuin elimistössä on keltarauhashormonia ei vuoto ala, ja sitten kun kuuri loppuu alkaa vuoto.
 
Luteaali vaihetta voi koittaa pidentää esim B6 vitamiinilla ☺ Mulla oli viime kuussa kokeilussa kun tukee kans keltrauhasen tuotantoa ja piteni 2 PV normaalista. Siveydenpuu tabletit tasaa myös hormonaalista kiertoa, mulla ne nyt kyl aikasti oviksen överi aikaiseen ja siten tää plussa kierto oli aika lyhyt mutta varmaan ois pidempään käytettynä tasaantunut kun niitä ideaali vetää 3kk kuuri ☺
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mä en oo tiennyt että teroluteja saa käyttää jos on mahdollisuus jo olla raskaana. Mulle polilta aiemmin neuvottiin että terolutit voi aloittaa kp30 jälkeen vuodon aikaansaamiseksi, ettei kierto kauhean pitkästi venyisi, mutta eka pitää varmistua ettei ole raskaana. Onpa jännä! Näköjään myös mirella92 käyttää teroja tässä vaiheessa.

Mutta aika samoissa päivissä mennään mulla muuten myöskin olleet nännit arat ja kylmä eilen ja tänään! Oli myöskin mahavaivoja ja kauhee turvotus. Mut mulla on turvotusta usein. Ootko lämpöjä mitannut?
Mulla on ongelmana todella pitkät kierrot. Kuopuksesta alotin terolutit jossakin kohtaa kun luulin ettei ovista ollutkaan. Menkat jäi tulematta ja r-testi näytti plussaa. :) nyt mulla oli kp 57 ja alotin terot kun luulin ettei ovulaatiota tullutkaan mutta seuraavana päivänä teinkin yllätykseksi ovis +. Mulle lääkäri sanoi että ei tarvitse alottaa jos ovulaatio on tapahtunut, koska sitten niitä syö ns turhaan. Esikoisen kohdalla neuvottiin ottamaan clomit ja sit terot kp 15 -> mutta en ottanut kun halusin tietää auttoivatko clomit ja raskaudun ekasta kierrosta. Nyt olen clomeja ottanu mutta ei ne mun ovulaatiota ainakaan aikaistanu
Turvostusta täälläkin, maha näyttää kun olin raskaana yli puolen välin. En oo mitannu kun meidän kuumemittarit näyttää aivan puuta heinää enkä oo jaksanut ostaa uutta. Olis kiva mielenkiinnosta kyllä mitata. Mulla tommosta kylmää ollu yleensä silloin kun olen imettänyt ja tavallisesti alkuraskauksissa ollut kylmä mutta ei tämmöstä. Putoon niin korkeelta jos nää enteileekin menkkoja
 
Siis herranjestas tätä ovisliman määrää!! Oon tässä kierrossa siis enemmän tai vähemmän juonu sitä greippimehua, ja tänään sitä tuli aamulla vähän, ja äsken tokmannissa tunsin ku housuihin tuli jotain ja kotiin päästyä huomasin et kirkasta venyvää limaa, JA SITÄ TULEE VAAN LISÄÄ! APUA :D limojen perusteella voisin kuvitella et se ovis on tänään.. :)
 
Moikka Kaikille! Oon ollut täällä viimeksi ennen esikoisen raskautta 2017! Nyt on elämäntilanne se, että toiveessa olisi vauva nro.2,vuodelle 2021. Lueskelin tän keskustelun viimeiset ööö varmaan 10 sivua taaksepäin, että olisin vähän paremmin kartalla!
Onnea hirmuisesti ensinnäkin jo plussanneille♡

Mulla parhaillaan dpo11 (kp23/28) ja menkat pitäis alkaa kaiketi ensi torstaina. En oo vielä testannut, mutta alkuviikosta aattelin testata. Oviksen bongasin tässä kierrossa kp12/28. Epäilen että en oo raskaana, mut on se mahdollista kun ehkäisy jätettiin pois toukokuun alussa:) Saas nähdä miten käy. Esikoisesta raskauduin kolmannessa yrityskierrossa.
 
Mulla on ongelmana todella pitkät kierrot. Kuopuksesta alotin terolutit jossakin kohtaa kun luulin ettei ovista ollutkaan. Menkat jäi tulematta ja r-testi näytti plussaa. nyt mulla oli kp 57 ja alotin terot kun luulin ettei ovulaatiota tullutkaan mutta seuraavana päivänä teinkin yllätykseksi ovis +. Mulle lääkäri sanoi että ei tarvitse alottaa jos ovulaatio on tapahtunut, koska sitten niitä syö ns turhaan. Esikoisen kohdalla neuvottiin ottamaan clomit ja sit terot kp 15 -> mutta en ottanut kun halusin tietää auttoivatko clomit ja raskaudun ekasta kierrosta. Nyt olen clomeja ottanu mutta ei ne mun ovulaatiota ainakaan aikaistanu
Turvostusta täälläkin, maha näyttää kun olin raskaana yli puolen välin. En oo mitannu kun meidän kuumemittarit näyttää aivan puuta heinää enkä oo jaksanut ostaa uutta. Olis kiva mielenkiinnosta kyllä mitata. Mulla tommosta kylmää ollu yleensä silloin kun olen imettänyt ja tavallisesti alkuraskauksissa ollut kylmä mutta ei tämmöstä. Putoon niin korkeelta jos nää enteileekin menkkoja
Juu juurikin näin voi olla, terojen/lugejen aloitus ja myös kuurin lopetus riippuu siis varmaan siitä onko niitä määrätty kierron katkaisemiseen vai luteaalitueksi (eli raskauden mahdollistamiseen).

Itellä on toi keltarauhaskuuri käytössä siis luteaalitukena ja niiden takia luteaalivaihe mulla venyy ja kierrosta tulee pidempi kuin normikierrossa. Mulla normaalisti tosi lyhyt kierto. Mä käytän näitä siis dpo 3 alkaen 10 päivän ajan, sitten jään odottelee tuleeko menkat vai onko raskaus alkanut. Pitkissä kierroissa keltarauhasen omassa tuotannossa taas on usein häikkää jos esim. ovista ei ookkaan ollu, ja siksi kuurilla saadaan kierto katkeamaan. Tosiaan @haaveilija24 tapauksessa aloitus olisi ollut turhaa, jos tarkoitus oli käynnistää uusi kierto, kun ovis kerran olikin juuri.

En tiedä ymmärtääkö kukaan yhtään mitään mun sepustuksista :D @haaveilija24 toivottavasti sulla enteilee oireet plussaa ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Shibali
Jee saatiinpa tänne vähän testikuvaa, onnea plussanneille ja wau @Nokare mitkä viivat!
@Zennuli llehurjasti zemppiä, toivotaan että vuoto oli vaan harmiton juttu. Monella kaverilla on tullut menkat vielä kerran pari raskautumisen jälkeen. Itellä taas aikanaan kemiallinen näytti testissä plussaa viikon, jonka jälkeen alkoi ihan kunnon menkat ja karmeet menkat olikin. Ei jättäny arvailun varaa.

Ootteko kuunnellu nonsensepodi nimistä podcastia? Siellä on podcastin pitäjät kertonut kahdessa vikassa jaksossa raskausuutiset ja varmasti jatkossa paljon raskausasiaa podissa, menkääpä kuuntelemaan, jos raskausfiilistely kiinnostaa. Noi Kaks jaksoa ainakin oli tosi ihanat raskautumisfiilistelyjutut.

Itellä alkais menkat olee taputeltu ja olikin super lyhyet nyt, eli johan tässä kohta saa alkaa miettimään uusia talletusmahiksia :)! Kivaa viikonloppua mimmit.
 
Ihania plussia tullut tänään onnea kovasti!¨! :love:

Tänne tuli viikonlopuksi kertakaikkisen upeat ilmat ja olenkin ollut koko päivän pihalla käpälät mullassa. Puutarha- ja remonttijutut on kyllä itselle todella hyvää vastapainoa niin työlle kuin näille vauvajutuillekin. :giggle: Mua vähän jopa harmittaa, että lomalla ollaan muutama päivä kaupunkilomalla kotimaassa ja juhannus poikkeuksellisesti meidän suvun mökillä, enkä pääse aamusta iltaan koko lomaa rehaamaan milloin minkäkin projektin parissa. Mietin myös tuolla kuokkiessani, että jos tulisin tästä kierrosta raskaaksi, niin mihin kohtiin keväästä ja kesästä meillä voisi olla tiheän imun kaudet ja totesin, että parasta vaan saada tänä vuonna äkkiä kaikki valmiiksi :D :D
 
Hei naiset, testaan itselle jotain uutta josta luin jonku aikaa sitten! Meillä oli tos hetki sit talletushetki miehen kans, ja tuli mieleen et halun kokeilla jos kuukupista olis tässä vaiheessa apuu :D Niinpä hiivin vessaan ja pistin kuukupin paikoilleen, katotaan tärppäiskö tän avulla.. Mua melkeen naurattaa jos tää tepsii, enkä aatellu miehelle kertoo ku vasta sit jos on toiminu :ROFLMAO: Se varmaan vaan naurais mulle nyt kuinka hölmö oon :D

Onks kukaan kokeillu tätä? Onko toiminut vai onko tullu muita vaivoja?:D
 
@Enerisa3 en oo testannut, mut oon kyl kuullut tosta, et jotkut käyttää! Toivottavasti toimii :) (y)

On: tänään dpo7 ja nyt iltaa kohti taas voimistunut menkkajomotuksen tyyliset alavatsalla ja tuntuu, että tissitkin alkanut aristaa :eek: Lievemmät tuntemukset kyllä kun menkoissa. Kerran myös vihlas, kun nousin saunan lauteelta ylös seisoon o_O Vv:täkin suht reilusti, en oo kyllä aiemmin kiinnittänyt huomioo millasta oviksen jälkeen on, mut nyt jotenkin huomasin. Katotaan tippuuko viikon päästä taas kuinka korkeelta..:cautious::D

Edit. Katoin Flosta, niin melko samoja oireita oli viime kierrossa, että enpä nyt innostu.. :censored:
 
Viimeksi muokattu:
Saan säästellä digin. Tein eilen pregcheckin, ja haamulainen siihen tuli, mutta niin haalea, että heitin toivon menemään. Tänää alkoi aamupäivästä yhtäkkiä jäätävä v*tutus ja siitähän arvasin että viimestään huomenna alkaa vuoto. No alkoi jo tänää alkuillasta,kerralla heti kunnolla hanat auki ja järkyt kivut, vaikka burana 600 ja panadol 1000 otettu. Kemiallinen taas :( nyt oli menkat 3pv myöhässä, viime kierrossa 2päivää. vaikka osasin sitä odottaa, sillä mulla ei koskaan oo viivat vahvistunu noin hitaasti.
Kolman kerta todensanoo. Eli yk 3 km jälkeen alkaa.
 
Luteaalivaiheesta, @minttuni kysyit voiko pidentää esim. lääkkeillä. Keltarauhaslääkitys pidentää yleensä luteaalivaihetta, eli esim. lugesteron tai terolut. Lugesteron on samaa kuin kehon oma keltarauhashormoni ja laitetaan yleensä alakautta. Terolutista ei itsellä kokemusta. Yleisesti keltarauhaslääkitys siis auttaa pitämään yllä limakalvoa, ja näin voi auttaa jos kiinnittyminen tapahtuukin vasta myöhemmin. Minulla on ollut lugesteron hormoonihoitokierroissa mukana, vaikka oma luteaali 10-12 pv. Lääkärin mielestä tuo 12 päivääkin on kuitenkin hieman lyhyehkö, ja tuosta lugesteron kuurista kun ei ole haittaa kun on samaa kuin kehon oma keltarauhashormoni. Mutta hyötyä voi olla. Minulla kyllä tekee sen että menkat alkaa vasta 4 päivää kuurin lopetuksesta, eli vähän menkat myöhästyy normaalikierrosta. Lääkäri kertoi minulle että jos ennen kunnon menkkavuotoa tiputtelee päivän tai pari tai luteaali 10 pv tai alle, voi olla omassa keltarauhashormoniin tuotannossa häikkää. Minulla nyt ei ole tästä kyse, mut tosiaan ei siitä kuurista haittaakaan ole (paitsi epämukavaa kun sitä lugemömmöä valuu pöksyihin). Mä aloitan kuurin huomenna, eli 3 päivää oviksen jälkeen pitäisi aloittaa, ettei vaikuta ovikseen.

En tiedä saitko mitään selkoa tai vastausta kysymykseen
Kiitos, sain selkoa asiaan :) Ens viikolla onkin käynti varattuna, niin osaan kysyä tästä, riittääkö oma luteaalivaihe vai pitääkö jotain apukeinoja olla. Ja muutenkin, kiva saada kuulla teidän kokemuksianne. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kolava ja Mirella92
Hei naiset, testaan itselle jotain uutta josta luin jonku aikaa sitten! Meillä oli tos hetki sit talletushetki miehen kans, ja tuli mieleen et halun kokeilla jos kuukupista olis tässä vaiheessa apuu Niinpä hiivin vessaan ja pistin kuukupin paikoilleen, katotaan tärppäiskö tän avulla.. Mua melkeen naurattaa jos tää tepsii, enkä aatellu miehelle kertoo ku vasta sit jos on toiminu Se varmaan vaan naurais mulle nyt kuinka hölmö oon

Onks kukaan kokeillu tätä? Onko toiminut vai onko tullu muita vaivoja?
Olen kokeillut, mutta ei ole auttanut, kaikkea pitää kuitenkin testata :D
 
@Enerisa3 mä kokeilin viime kierrossa ja ajattelin käyttää myös tässä kierrossa, koska tapana on mennä pesulle pari minuuttia seksin jälkeen. Ostin tätä varten pienemmän kupinkin, että se on näppärämpi ja nopsempi laittaa paikoilleen.

Joka tapauksessa suosittelen kuukuppia kaikille, joilla on menkat. En ymmärrä, miten kukaan tulee toimeen ilman sitä. Menkkakäytössä mulla on Lunette, joka on isompi ja tukevampi kuin Flow Cup tms, jonka ostin tähän toiseen käyttöön.
 
@Eeva650 toi on muuten niin totta! Sitten kun kupin oppii, niin ajatuskin muista vaihtoehdoista tuntuu ikävältä (ja kalliilta). (y)

Edit: Tänään tuntuu menkat alkaneen kunnolla eli luteaali oli jälleen tasan 14 päivää. Ihan kiva tietää, että edes jokin asia toimii ns. oppikirjamaisesti mullakin, kun on niin pitkään heittänyt härän pyllyä koko kiertohomma. Keho alkaa ilmeisesti olla toipunut henkisesti kovasta opiskelumankelista.
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

24.5.2020

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
+ Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 01/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 67/?
Rimaleli.......................kp 43/30
Masu90.......................kp 41/27-42
Persikka123.....................kp 34/32-35
Wanti......................kp 33/34-48
Jjenn...............................kp 31/29-33
Ilona Eloisa....................kp 28/28
Shibali................................kp 26/24-30
Kirjoh89.....................kp 26/28
Jusperi......................kp 26/30-33
Mirella92....................kp 25/28
Millimetrii...................kp 25/27-29
Sofia90.........................kp 24/27-28
Piipaa93....................kp 23/26-28
3milia.....................kp 22/26-28
Hopeanuoli................kp 21/22-24
Keisarinna85..............kp 20/24-27
Minouche...................... kp 19/23
Mimmi92..................kp 19/26-30
Eliana...............................kp 18/31-38
Enerisa3.....................kp 18/28-32
Eeva650.........................kp 17/28-42
Mysteerio...................kp 16/30
Pampula3.......................kp 13/22-26
Haaveilija93....................kp 13/?
Sinisilmät.........................kp 12/28-29
Hannaah................................kp 11/?
Töppönen_.........................kp 10/26
Alinna86.........................kp 10/28
Äitimamino................kp 10/27-28
Kasikuus........................kp 9/27-28
Lillanna.............................kp 8/28-42
Tiukuliina89....................kp 7/30
Mariija_.......................kp 6/32-43
Vindy...................kp 6/29-33
lulube..............................kp 5/29
Futurmama.....................kp 5/29-34
Brunet82....................kp 5/26-28
minttuni...........................kp 4/26
Puolu.......................kp 4/30-32
Hipposka......................kp 2/29-32
Ananas90.....................kp 2/25-26
bellaella22050909.............kp 2/23
Napsunen.....................kp 2/35-45
Titi-Love....................kp 2/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


KirJoh89........................dpo 13
Jusperi.............................dpo 12
Sofia90.............................dpo 12
Jjenn...............................dpo 11
Keisarinna85.................dpo 10-11
Mirella92........................dpo 10
Hopeanuoli...................dpo 10
3milia...................................dpo 8
Shibali..................................dpo 6
Minouche..........................dpo 5
Pampula3........................dpo 3
Mysteerio........................dpo 2
mimmi92........................dpo 1
Sinisilmät..........................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Tänää digiin 2-3 viikkoa Eli kyllä se tyyppi tuntuisi yrittävän mukana pysyä pikku vuodoista huolimatta tänään ois laskujeni mukaan 4+0 ihan varma en oo ku ovis oli niin aikasin että siitä jos laskisi oisin plussannut jo RV 2 jotain Päätin suosiolla "siirtää" menkat järkevämpää kohtaan oviksesta laskettuna
Oi miten ihania uutisia! :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Zennuli

Yhteistyössä