Toiveissa vauva 2021

Hei naiset, testaan itselle jotain uutta josta luin jonku aikaa sitten! Meillä oli tos hetki sit talletushetki miehen kans, ja tuli mieleen et halun kokeilla jos kuukupista olis tässä vaiheessa apuu Niinpä hiivin vessaan ja pistin kuukupin paikoilleen, katotaan tärppäiskö tän avulla.. Mua melkeen naurattaa jos tää tepsii, enkä aatellu miehelle kertoo ku vasta sit jos on toiminu Se varmaan vaan naurais mulle nyt kuinka hölmö oon

Onks kukaan kokeillu tätä? Onko toiminut vai onko tullu muita vaivoja?
Mä itseasiassa kokeilin kuukuppia tuossa plussakierrossa tammikuussa! Olin jo unohtanut koko jutun :p

@Enerisa3 mä kokeilin viime kierrossa ja ajattelin käyttää myös tässä kierrossa, koska tapana on mennä pesulle pari minuuttia seksin jälkeen. Ostin tätä varten pienemmän kupinkin, että se on näppärämpi ja nopsempi laittaa paikoilleen.

Joka tapauksessa suosittelen kuukuppia kaikille, joilla on menkat. En ymmärrä, miten kukaan tulee toimeen ilman sitä. Menkkakäytössä mulla on Lunette, joka on isompi ja tukevampi kuin Flow Cup tms, jonka ostin tähän toiseen käyttöön.
Niin minäkin, oon niin onnellinen etten luvouttanu sen suhteen alussa ku ei meinannu tulla mitään!! Jossei olis menkkakipuja niin melkein unohtaa menkat..

@Ananas90 ei vitsi, huippua! Toivotaan että tarttuis mullali joku matkaan tässä kierrossa sitten, hihi! :X3:

@Kasikuus oon miettinyt ihan samaa.. ihan älyttömän kivaa et noita plussia tulee, mut olis ihan superkivaa ku tulis sinne listan yläpäähän kans <3

Puhuin eilen illalla miehen kans, kerroin vähän mitä stressaa ja miksi. Kerroin, että jos tietäisin kaiken olevan kunnossa ja raskaus olisi mahdollinen, tämä odottaminenkin olisi helpompaa enkä stressais yhtä paljon.. Hän ymmärsi, ja sanoi että jos haluan voin selvittää paljonko maksaisi esim jotain hedelmällisyystestit(?).. En ehkä siihen lähtisi vielä, mutta onko kellään tietoa paljonko tämmöiset maksaa esim yksityisen kautta? Ja mitä testataan?

Näin viime yönä unta et synnytin, ihan yksin, siis ilman kätilöä myös :D Ei sattunut yhtään ja olin niin onnellinen.. <3 Pääsispä pian kokemaan sen ihan oikeasti, kätilön kanssa haha..

@Titi-Love päivitänkö tietosi kp2 vai kp1?
Ihan hanurista tollaset kemialliset, kun antaa toiveita Tässä kierrossa toivotaan kunnon tarrautumista
Tänään tuo kp 2 on hyvä.
Jännästi tälläkin kertaa sen jotenkin osas avistaa ettei oo normaalia omalla kohdalla et niin hitaasti vahvistui viiva. Et osasin odottaa, mutta kyllähän se silti harmittaa.
Mutta tiedän ainakin että kroppa toimii ja raskaus yrittää alkaa, noihan on tosi yleisiä nuo kemialliset. Tän tosin olisin huomannut, vaikka olisin testannut vasta ku menkat myöhäs, ku dpo 15 vasta kunnon haamu tuli. Viime kierrossa sain tuollasen dpo 12 tai 13 ja sit se katos.

Käyn ostamassa varuuksi vahvempaa rautalisää, sillä huomaan olevani taas hyvin väsynyt, vuodon alettua. Varmaan edelleen se joulukuun km rautavarastojen tyhjentyminen vaikuttaa. Lääkäri sano että ottaa hyvinkin sen puoli vuotta aikaa, että normalisoituu sekä hemoglobiini että rautavarstot. Ne rautavarastot vissiin jotenkin uusiutuu 3kk sykleissä. Ja mä söin jo välissä miedompaa rautavalmistetta. Olis vissii pitäny vaan jatkaa vahvemmalla.

Alkoi ryminällä vuoto, mut nyt ollu ihmeen niukkaa ja hirveen outoa kuin ovislimaa ja verta sekaisin, mut kivut on ainaki tuplasti kovemmat ku normi menkoissa.

Nyt käyn myös ostamassa manteleita, et saa niitä napostella kierron. Sekä ananasmehua. Ja ehkö vähän greippiä. Kokeillaan tää kierto sekametelillä :)

@Zennuli onnea! :love:

On: Dpo12, nega. :cry:Taidan hiljentyä taas puoleksi vuodeksi täällä, nuolemaan haavojani. Tai ehkä sitten tulen takaisin, jos mies suostuu tutkimuksiin. Hän on luonteeltaan kovin herkkä, menisi (liikaa) tunteisiin jos alettaisi puhua lapsettomuudesta ja suorituskyvyttömyyteen jos alettaisi ajoittamaan (myös hänen tietäen) yhdyntöjä ja spekuloimaan asiaa. Ehkä sitten joskus..

@Zennuli onnea!

On: Dpo12, nega. Taidan hiljentyä taas puoleksi vuodeksi täällä, nuolemaan haavojani. Tai ehkä sitten tulen takaisin, jos mies suostuu tutkimuksiin. Hän on luonteeltaan kovin herkkä, menisi (liikaa) tunteisiin jos alettaisi puhua lapsettomuudesta ja suorituskyvyttömyyteen jos alettaisi ajoittamaan (myös hänen tietäen) yhdyntöjä ja spekuloimaan asiaa. Ehkä sitten joskus..
Pahoittelut negasta! Toivottavasti saat miehen suostumaan tutkimuksiin!

Jes vihdoinkin!!! Viimeks kun tänne kirjottelin niin kuumeisesti odottelin menkkoja alkavaks pillereiden lopettamisen jälkeen ja nyt ne viimein alkoi! Keho toimii mikä on aivan älytön helpotus näiden muutaman kuukauden stressin ja jännittämisen jälkeen.

Jos oikein laskin niin mun ovis osuis just muuttohässäkän keskelle ja kaiken muun siihen päälle. Täytyy varmaan yrittää puuhastella vaikkakin sitte muuttolaatikoiden keskellä :ROFLMAO:

@Titi-Love Harmi juttu Ootko kokeillu punaviiniä ja rautakuuria??

Rautakuurilla oon ollu nyt puoli vuotta jo, edellisestä km asti, kun meni rautavarastot aika tyhjäksi ja hemoglobiini laski 140->85 (en ees tiedä kuinka alhaalla hemppa kävi ku tuo arvo oli viikko pahimmasta vuodosta ja olin jo kerinnyt rautaa syödä 2vk,ku osasin ennakoida ku alkoi tiputteleen jo rv 7-8)
Olo on ollu kevään kuitenkin ihan virkeä, nii aattelisin et olis normalisoitunut jo arvot, en päässy mihkään tarkistuskokeisiin, käskettiin vaan syödä rautalisää ainaki sen puol vuotta. Oon muutenkin aina varuuksi syönyt menkkojen aikaa pientä annosta.

Punaviini ei uppoo :/ :) oon yrittänyt eri merkkejä, mutten vaan oo löytänyt mitään ees vähä hyvää mikä menis alas. 2014 oltiin Teneriffalla ja sielä oli joku ihan ok punaviini, mut se oli paikallista, ja vain sielä myytiin, enkä muista nimeä. Mut siitä tehty sangria oli kyllä elämäni parasta sangriaa :D sitä voisin kyllä juoda kiinnittymisen aikoihin.
Mut tosiaan, koska punaviini ei uppoo, niin käytän n. 50mg/pv disperiniä oviksesta eteenpäin.

• Tykkää
Reactions: Lilmi89 ja kolava
Mulla tänään ollut alavatsa tosi turvonnut ja pinna kans aika kireellä, myös eilen illalla samaa:rolleyes: Ja väsymystä kans. Sit välillä jotain vihlontaa alavatsalla ja tisseissä. Eli sitä samaa, voi liittyä kumpaan lopputulokseen tahansa vielä tässä vaiheessa. Lämmöt ylhäällä edelleen, mutta niin ne on aina kierron tässä vaiheessa. Ei siis mitään aavistusta tai "varmuutta" kummastakaan:D:LOL: Eli @Sofia90 feel u! Vähän tuntuu kans, että huomioi ihan kaiken, vaikka päätin, että nyt en ylianalysoi..:censored:

Me keskusteltiin eilen mun vaimon kanssa ja koska ovis venähti melkein viikolla eteenpäin, on oletettavaa et menkat myös venyy. Mulla on kuitenkin se luteaalivaihe aina saman mittainen. Tultiin sit tän keskustelun pohjalta siihen (vielä varovaiseen) tulokseen, et koska jo tuleva kierto siirtyy niin myöhälle, niin taidetaan mennä jo niihin varsinaisiin hoitoihin ensi kuussa. Ei malteta odottaa heinäkuun ovulaatiota (kun se menee sit jo melkein elokuukdi), vaan todennäköisesti mentäisiin juhannusta seuraavalla viikolla jo inseminaatioon. ♥:love::love:

Raskaustestit kuumottelee vessan kaapissa, mut en oo vielä uskaltanut testata:/ tänään siis dpo12. Tiiän että kyllä sieltä varmaan jotain haamua pitäis kaiketi jo näkyä jos raskaus olis alkanut...? kun menkat pitäis alkaa viimestään torstaina.. Mitä mä teen?Mitä te tekisitte? Millon on järkevää testata?
Mä ehkä odottaisin vielä sen pari päivää, ehkä jopa siihen torstaihin asti. Vaikka se on helpommin sanottu kuin tehty :D Mutta jos testejä löytyy kaapista niin miksei testaisi sitten heti ja myös sillon kun menkkojen pitäis alkaa.

• Tykkää
Reactions: kolava ja Sofia90
Voihan perkele, miks mä vuodan kirkasta verta? Nyt menossa kp9 o_O Tänään tuikkinut oikealle ja vasemmalle puolelle, ihan kuin ovis ois tuloillaan, mut tuskinpa se vielä ois. Pari pvä vuosin vanhaa verta, mut nyt valumalla valuu kirkasta :( Ja maha taas ku ois raskaana puolessa välissä.
Tänään ollut muutenkin sellanen haista_v***u päivä, et en ees miestä halua lähelle ja aikalailla makoiluksi sängyssä tää pvä mennyt, ni nyt sit vielä tää joku välivuoto ni (y) Ai että mua alkaa taas nyppii tää koko naisen kroppa.
Miksi mun kroppa ei voi toimia normaalisti. Ei ihmekään, kun ei tässä raskaudu, ku tää on yhtä pa*kaa kuukaudesta toiseen.

Voi @Kasikuus oon niin pahoillani noista naisten rasittavista tuntemuksista, mitä kroppa vaan sallii mutta itellä menee järki ku saa kuukaudesta toiseen tapella niiden kanssa :(

Ymmärrän niin hyvin. Jos yhtään lohduttaa nii täällä on kans itketty koko päivä, koska hormoonit, pms ja "kohta ne menkat alkaa" -romahdus on vieny kaikki voimat. Oon kans niin kyllästyny tähän kaikkeen yrittämiseen ja sen tuomiin henkisiin ja fyysisiin kamppailuihin. H*lvetin piinapäivät ja niiden matelu. En tiiä mitä tekis. Eilen päätty se "tää on se kierto" fiilis ku oli pakko asennoitua siihen että paljon todennäköisempää on menkkojen alkaminen. Ja anteeksi tämäkin avautuminen, tiedätte miten raskasta tää on <3 toivotaan parempaa viikkoa meille kaikille :ROFLMAO::love:

Täällä kans kiukuttaa kaikki ja etenkin, kun oltiin miehen kanssa torstai illasta tähän aamuun yhdessä niin miehen naama ja tekemiset/sanomiset ärsytti sit toinen vielä kiusas, kun ties että mua ärsyttää kaikki. Torstaina pitäs alkaa menkat :( Ei oo yhtään sellanen olo, että vois olla raskaana. En tikuttanut ovista joten en tiedä mikä dpo on tällä hetkellä. Aikaisemmissa kieroissa menkat alkanu yleensä dpo 11. Onkohan liian lyhyt väli ajatellen raskautta?

• Tykkää
Reactions: kolava ja Mirella92
Toivotaan nyt @Mirella92 , että siellä olisi kuitenkin tärppi käynyt ❤ Paljon tsemppiä sinullekin tunteiden ja oireiden kanssa ❤
Kyl täälläkin on tänään itketty moneen otteeseen. Sitä kierron alkaessa ajattelee, et kyl tän kierron on nyt mentävä paremmin, mut aina sitä vaan palaa sinne maanpinnalle, et nojaa, ei tää oo yhtään sen parempi kuin edellinenkään. Alaselän polttelutkin alko tänään (viime kierrossa alko kans kp9 ja loppu vasta seuraavan kierron tokana päivänä) ja ihan just alan vetelee s.lääkettä, koska mä en tosiaankaan aio kärsiä toista 3vko putkeen näistä :( Ihan sama kuinka se vaikuttaa ovikseen ja tärppiin. Nyt oon varmaan eka kertaa asenteella hällä väliä millon se ovis, ei niin mitään paineita talletteluista. Jos ei oo aiemminkaan onnistunut, vaikka kuu ja tähdet ym. Liibalaaba kohdillaan, niin miks se nytkään onnistuis?!? Ai että kuinka tsemppaava asenne, mut tiiätte varmaan, että alkaa kuppi vuotaa jo yli, ni ei kiinnosta :(

Tsemppiä @Kasikuus ja kuullostaa niin tutulta! Oon niin monesti raivonnu tän mun endon kans ja kaiken maailman kipuilun kans ja kierroissa tapahtuu välillä aivan ihme juttuja!

Mulle voi nyt alustavasti laittaa huomiselle dpo 0 sillä tänään päivällä tuli testiin jo aika hyvät viivat

Tässä myös jos jotain kiinnostaa niin kuva testeistä ylin kp 9, keskimmäinen kp 11 ja alin tänään kp 12 :giggle:

Tää kierto meni kyl hommailujen kans vähä pieleen ku meni aikataulut ristiin ja miehellä huomenna leikkauspäivä mut Onneks ehdittiin tänä aamuna touhuileen niin nyt pitää pitää peukut pystyssä et se sit vaan riittäis ❤

Täällä,on ollut puhetta miesten tjottailuista. Mulla itsellä on tässä huolettanut että mitäköhän tästä lapsenteosta tulee, kun mies ei tuossa edellisessä kierrossa osoittanut oikein mielenkiintoa yritykselle. Sitä ei haittasi vaikka meidän lapsiluku jäis näihin kahteen. Nyt tänään se sitten muisteli miten meidän aiempien lasten vaipanvaihto on hoidettu ja mietti missä Elinan vaipanvaihtopiste ois. Siis ihan puskista heitti tuollaisen tytön nimen (joka ois kuulemma hyvä nimi kolmannelle) ja antoi ymmärtää että se typy ois joskus osa meidän perhettä. Oon niiiiiin iloinen, jospa tähän kiertoon sais enemmän yrityksen makua