Toiveena vauva 2017-2018

Nyt yli 60kp, aloitin toissapäivänä terolutin itekseni, lääkäriaikoja ei tunnu löytyvän niin meinasin 10pv kuurin syödä jos auttaisi. Ihan kamalaa oiretta luultavasti sekasesta kierrosta, hiki päässä kokoajan ja niin vihasella päällä ettei varmaan kukaan kestä.
Katoan taustalle ja palailen josko uusi kierto jossain vaiheessa alkaa ja pääsee alottamaan alusta.
Kaikille hirmuisesti onnea plussan tavoittelussa!
 
Tervetuloa uusille!

Omaa napaa: tässä kierrossa ei edes kuviteltuja oireita paitsi nyt, kum tajusin ettei oviksen jälkeistä kuivaa kautta oo tullut.. Ja kun vielä paperiin tuli milli ruskehtavaa limaa näin viikko ennen oletettuja menkkoja niin mielikuvitus alko tietysti laukkaan :D no, korkealta varmaan tiputaan taas ja kovaa!
Nyt,kun sanoit tajusin myös,että mikä kuiva kausi.Mä luulin jo,että mulla on joku hiiva ( ei oo ikin ollut,en tunne oireita ) kun valkovuotoa lorisee vaan. Ja noin viikko myös vielä menkkoihin.

Osaisiko joku selittää enemmän noista lämmöistä? oviksena nousee puoli astetta,niinkö? ja milloin se laskee tavalliselle tasolle,jos ei ole raskaana?
Mulla on ollut 37,1 ja siinä paikkeilla tässä viime päivinä.En tosin mitannut oviksen aikoihin. Normi lämpö on 36,3.
ja en oo kipeä,tosin nokka tuhrunen.Ehkä jotain pölyä tms.
 
Nyt,kun sanoit tajusin myös,että mikä kuiva kausi.Mä luulin jo,että mulla on joku hiiva ( ei oo ikin ollut,en tunne oireita ) kun valkovuotoa lorisee vaan. Ja noin viikko myös vielä menkkoihin.

Osaisiko joku selittää enemmän noista lämmöistä? oviksena nousee puoli astetta,niinkö? ja milloin se laskee tavalliselle tasolle,jos ei ole raskaana?
Mulla on ollut 37,1 ja siinä paikkeilla tässä viime päivinä.En tosin mitannut oviksen aikoihin. Normi lämpö on 36,3.
ja en oo kipeä,tosin nokka tuhrunen.Ehkä jotain pölyä tms.
Mulla laskenut lämmöt aina kun menkat alkaa, siinä parin päivän sisällä tai joskus päivää ennen. Että jos menkat ei ala ja lämmöt vaan ylhäällä niin hyvin mahdollisesti raskaana. :) Oviksen aikaan saattanut lämmöt laskea hiukan ja sitten kun irronnut lämmöt noussut ylös. Nousu on ilmeisti vähintään 0,3 astetta, mutta voi olla enemmänkin. Ihmisestä ja kierrosta kiinni ja riippuu miten mittailee.
 
  • Tykkää
Reactions: Nalkuttaja
Tervetuloa uusille!

Omaa napaa: tässä kierrossa ei edes kuviteltuja oireita paitsi nyt, kum tajusin ettei oviksen jälkeistä kuivaa kautta oo tullut.. Ja kun vielä paperiin tuli milli ruskehtavaa limaa näin viikko ennen oletettuja menkkoja niin mielikuvitus alko tietysti laukkaan :D no, korkealta varmaan tiputaan taas ja kovaa!
Just tuossa eilen illalla miehelle sanoin samaa - missä minun kuvitellut oireeni ovat? Tissit ovat samanlaiet kahta puolen napaa roikkuvat ajokoirankorvat kun yleensäkin. Ei yhtään kipeät tai mukamas painavan tuntuiset. Ei kummallisia tuikkimisia, ällyötyksiä, matkapahoinvointeja. Ei niin mitään. Kesäflunssaa meinaa vaan pukata vissiin päälle kun kurkku on karhean tuntuinen. Siinä kaikki :ninja:.
 
Täällä kans yksi oireeton, ei edes turvota. Hassua sinällään kun yleensä niitä oireita saa edes kuviteltua mutta nyt ei edes niitä mielikuvitusoireita. :giggle:

Aamulla kun katselin lämpökäyrää niin se viittaa kyllä siihen että menkat alkaa ihan justiinsa. Ei siis vauvaa meille ennen keväthäitä. :(
 
Kuukautiskierron laskemisesta eli mikä on kp1 ?!!

Voi että! Mä olen aina laskenut kp1:sen jo ekasta tuhrupäivästä lähtien koska muistan gynen joskus niin ohjeistaneen. Nyt kun taas asiaa googlettelin, löysin ihan päinvastasta tietoa, että vasta eka kunnon veripäivä on kp 1. :eek:(n)

Ihan väestöliiton lapsettomuussivulta: Kuukautiskierron pituus lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä seuraavan vuodon ensimmäiseen vuotopäivään. Tiputtelua ja ruskeaa vuotoa ei vielä lasketa.

Ja Mehiläisen sivuilta; Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä.

Blaaaah.. muuttaa nyt ihan pikkasen laskukaavaa että millon kannattaa hommailla. Noh, ei auta kuin nyt tarkkailla molemmilla laskukaavoilla. Jos lasketaan jo turhrusta niin seuraava ovis olis about 25.7 ja jos kunnon vuodosta niin 30.7. :cautious:
 
Kuukautiskierron laskemisesta eli mikä on kp1 ?!!

Voi että! Mä olen aina laskenut kp1:sen jo ekasta tuhrupäivästä lähtien koska muistan gynen joskus niin ohjeistaneen. Nyt kun taas asiaa googlettelin, löysin ihan päinvastasta tietoa, että vasta eka kunnon veripäivä on kp 1. :eek:(n)

Ihan väestöliiton lapsettomuussivulta: Kuukautiskierron pituus lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä seuraavan vuodon ensimmäiseen vuotopäivään. Tiputtelua ja ruskeaa vuotoa ei vielä lasketa.

Ja Mehiläisen sivuilta; Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä.

Blaaaah.. muuttaa nyt ihan pikkasen laskukaavaa että millon kannattaa hommailla. Noh, ei auta kuin nyt tarkkailla molemmilla laskukaavoilla. Jos lasketaan jo turhrusta niin seuraava ovis olis about 25.7 ja jos kunnon vuodosta niin 30.7. :cautious:
Mulla ollut vähän sama ongelma etten aina ole varma mistä kierto pitäisi alkaa laskemaan. Joskus vuoto alkaa parilla tuhrupäivällä ja joskus isommalla vuodolla. Itselläni alkoi eilen tuhrutella ja laskin sen nyt kp 1 mukaan kun sen tyyppisiä on kierrot olleet viime aikoina. Tuo 5 päivää on aika pitkään tuhrua kyllä jos sinulla on niin ollut. Ei tästä nyt taida olla mitään apua. :D
 
Kuukautiskierron laskemisesta eli mikä on kp1 ?!!

Voi että! Mä olen aina laskenut kp1:sen jo ekasta tuhrupäivästä lähtien koska muistan gynen joskus niin ohjeistaneen. Nyt kun taas asiaa googlettelin, löysin ihan päinvastasta tietoa, että vasta eka kunnon veripäivä on kp 1. :eek:(n)

Ihan väestöliiton lapsettomuussivulta: Kuukautiskierron pituus lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä seuraavan vuodon ensimmäiseen vuotopäivään. Tiputtelua ja ruskeaa vuotoa ei vielä lasketa.

Ja Mehiläisen sivuilta; Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä.

Blaaaah.. muuttaa nyt ihan pikkasen laskukaavaa että millon kannattaa hommailla. Noh, ei auta kuin nyt tarkkailla molemmilla laskukaavoilla. Jos lasketaan jo turhrusta niin seuraava ovis olis about 25.7 ja jos kunnon vuodosta niin 30.7. :cautious:
Nyt kun tarkistin edellistä kiertoa laskien ensimmäisestä kunnon vuodosta niin se natsaa täydellisesti siihen lauantaihin joka olisi sitten ollut kp 14 jolloin oli oviskivut että silloin oli myös ovis!! Eli käy täysin järkeen.
 
Mulla ollut vähän sama ongelma etten aina ole varma mistä kierto pitäisi alkaa laskemaan. Joskus vuoto alkaa parilla tuhrupäivällä ja joskus isommalla vuodolla. Itselläni alkoi eilen tuhrutella ja laskin sen nyt kp 1 mukaan kun sen tyyppisiä on kierrot olleet viime aikoina. Tuo 5 päivää on aika pitkään tuhrua kyllä jos sinulla on niin ollut. Ei tästä nyt taida olla mitään apua. :D
Joo nyt tässä kierrossa oli tosi pitkään tuhrua! Yleensä on niin että 2 päivää tulee tuhrua ja sitten avautuu hanat.
 
Täällä alkoi vihdoin vuoto...kierto veny ennen näkemättömän pitkäksi kilpirauhasenvajaatoiminnan vuoksi, kierto 32pv.
Eli nyt kierrot vaihdelleet jopa edellisen kierron ollessa, liikatoiminnan ollessa päällä 26pv ja kevään kolme muuta kiertoa 28pv.

Nyt siis kp 1 ja yk 5

Nyt pidän sormia ja varpaita ristissä että saan kilppariarvot pian kuntoon. Onko muita saman vaivan kanssa painivia????
 
Mulle voi päivittää kp 1 jälleen. Luulin että loman rentomeininki olisi tuottanut tulosta mutta eipä sekään auttanut. Meillä ainoa plussa tuli siis ulkomailla lomaillessa mutta oli varmaan sattumaa se ja eihän sitä riemua pitkään kestänytkään valitettavasti :cry: tsemppiä muille!
 
Menkkoja ei kuulu edelleenkään... Kp32 siis nyt. Ovis on siis ollutkin myöhemmin ku luulin, oon kahen vaiheilla, testaanko vielä uudestaan vai en. Sen kp13, mitä luulin ovispäiväksi, jälkeen seksiä oli seuraavan kerran vasta kp20. Mulla on kyllä välillä ollut jopa 36-päiväisiä kiertoja, eli ehkä tosi hyvällä tuurilla olis vielä sillon kp20 ehtiny, mutta en kyllä oikeen usko. Alkaa vaan kyllästyttämään tämä oottaminen ja epätietoisuus, siteitäki menny kohta paketti pelkkään menkkojen odotteluun, pakkohan sitä on varautua ettei sitten yllättäen housuja sotke jos alkaaki yhtäkkiä... Niin mullahan menkat yleensä alkaa rytinällä heti kunnon vuotona eikä paljon varotusmerkkejä tuu ennen. Selailin tuossa eilen period trackeria ja huomasin, että mulla on jo yli puoli vuotta näköjään menny kierrot niin että aina joka toinen on lyhyempi ja sitten seuraava pitempi :eek: Eli alkaen viime syyskuulta kierrot ollu 27,26,36,27,29,26,36,28,32,27 päivää, ja tosiaan nyt näyttäiski olevan pitemmän kierron vuoro. Omituista kyllä ja huvitti kyllä kun tuon eilen tajusin :D Mutta katotaanpa vaan niin mun kroppa varmaan ihan pirruuttaan nyt sitte muuttaa tuota systeemiä nyt kun sen vihdoin hoksasin... On tämä kyllä semmosta ihmettelyä aina...
 
  • Tykkää
Reactions: mamitas ja Yuna
ON: Nyt sit pääsee taas kehittelemään jos jonkin näköistä oiretta, koska Kyllä se perjantai aamun ovis testi näytti ihan oikein, iltapäivällä sairaat kivut vasemmalla ja sen jälkeen testit näytti haalistuvan: talletuksia tehty siis torstaita tähän iltaan :whistle: eli sen puolesta lupaavalta näyttää, eli mulle voi päivittää dpo3! (y)
Onneks tää viikko menee reissussa, ja viikon pääsyä ma pääsee töihin sijaistamaan muita lomalaisia ni ei paljoo varmaan kerkee piinailee (eipä... :ROFLMAO:)
Mies jo kyseli tänään että "haettaisko pullo kiinnityspunkkua; lasi sulle ja loput mulle?!" ;)
 
Hei! Kirjoittelen pikaseen lomalta. Täällä olen lueskellut kyllä kirjoituksianne, mutta tarkoituksella rauhoittanut omaa päätäni. Pakko rauhoittua, ettei toivo liikaa, kun viime hailura ei pysynyt matkassa tai jotain. Kovasti onnea plussanneille ja tsemppiä meille muille.

Kirjoittelen kännykällä, joten en saas hymiötä näkyviin, enkä punaista tekstiä. Nyt siis kuitenkin yk 2/kp 23 ja oletettavasti dpo9. Hillittömät halut ja selkäjomottelut oli kp 11-14 :D. Muita kuviteltuja oireita ei vielä ole kuin nenän tukkoisuus(heinäallergia).

Tsemppiä meille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Liinu_ ja Armadillo
ON: Nyt sit pääsee taas kehittelemään jos jonkin näköistä oiretta, koska Kyllä se perjantai aamun ovis testi näytti ihan oikein, iltapäivällä sairaat kivut vasemmalla ja sen jälkeen testit näytti haalistuvan: talletuksia tehty siis torstaita tähän iltaan :whistle: eli sen puolesta lupaavalta näyttää, eli mulle voi päivittää dpo3! (y)
Onneks tää viikko menee reissussa, ja viikon pääsyä ma pääsee töihin sijaistamaan muita lomalaisia ni ei paljoo varmaan kerkee piinailee (eipä... :ROFLMAO:)
Mies jo kyseli tänään että "haettaisko pullo kiinnityspunkkua; lasi sulle ja loput mulle?!" ;)
Samoissa mennään :rolleyes:(y) Tsemppiä (y)
 
Tsemppiä kaikille tuloksia jännääville ja toki muillekkin :) Mäki haluan jo jännittämään :geek:

Ei varmaan pitäis vielä menettää järkeänsä, kun pillerit on jätetty vasta kaks viikkoo sit, mut taitaa se jo mennä. Tuun hulluksi kun MITÄÄN ei tapahdu. Aikaisemmon sillon ehkä reilu viikko sit oli kaks-kolme-päivää menkkamaista jomotusta, yksi veriviiru ja tissit kipeet, mut ne hävis, eikä sen jälkeen oo tapahtunu mitään. Onkohan tää normaalia ja mä vaan malttamaton, vai miks ei mitään tapahdu. Jäikö mun keho nukkumaan. Aina aiemmin on kyl viikko, maks kaks ehkäsystä alkanu ees joku hormoni hyrräämään.

Kävin eilen ostaa varmuuden vuoksi greippimehua ja aloin syömään monivitamiinia ja macaa, jos ne avittas.

Onko teillä hyviä hormoonitoiminnan buustausvinkkejä tai hyväksi havaittuja kikkakolmosia?

Aamupäivällä tehty ovistesti täysi nega. Kuinka usein niitä kannattasiis tehdä, kun mitään tuntemuksia mistään eioo?
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :) ihanan aurinkoinen päivä tänään.. Vois mennä rannalle :)

Mulla menossa kp28 ja veikkaan että dpo1. Viime kuussa kierto oli 40 ja veikkaan että nyt menee aika samoille. Ostin lopulta niitä ovis testejä kun alkoi mennä hermo tähän ihmettelyyn :') No viivat vahvistui eiliseen melko voimakkaaksi, mutta ei kuitenkaan voi täysin sanoa että olis ollut selkee ovis plussa. Kuitenkin nyt tänään viiva oli selkeesti haalentunut. Mulla oli usean päivän munis jomotukset ja alaselän polttelut.. Ihan kuin menkat ois ollut alkamassa. Rintoja vihloo ja tuntuu kuin ois kaikki raskausoireet mutta negaa näyttää. Talletuksia tuli tehtyä kun haluja löytyy, mutta ärsyttää kyllä jotenkin joka asia :D jokatapauksessa.. Tulkitsen tämän nyt olleen ovista kaiken tämän ja limojen perusteella. :) joten jännitys alkakoon..

Tsemppiä muillekin ja aurinkoista päivää!
 
Näin viime yönä unta että ostettiin uusi talo ja oltiin tosi innoissaan vaikka siinä olikin paljon rempattavaa :giggle: Eikös talon ostaminen unessa ole hyvä enne? Jostain luin että tarkoittaa että "perustat pian oman perheen". No perhe on jo, mutta jos tarkottaisi uutta vauvaa :love:

Ja oon nyt niin taikauskoinen kun se seuraava ovis nyt näyttäs osuvan just esikoisen syntymäpäivään :love: Että jos siitä saisi uusi alkunsa :love: Oon ihan hassu taas :LOL: Enkä malta nyt mitään!! Miksi pitää odottaa niin kauan :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Näin viime yönä unta että ostettiin uusi talo ja oltiin tosi innoissaan vaikka siinä olikin paljon rempattavaa :giggle: Eikös talon ostaminen unessa ole hyvä enne? Jostain luin että tarkoittaa että "perustat pian oman perheen". No perhe on jo, mutta jos tarkottaisi uutta vauvaa :love:

Ja oon nyt niin taikauskoinen kun se seuraava ovis nyt näyttäs osuvan just esikoisen syntymäpäivään :love: Että jos siitä saisi uusi alkunsa :love: Oon ihan hassu taas :LOL: Enkä malta nyt mitään!! Miksi pitää odottaa niin kauan :ROFLMAO::ROFLMAO:
Kuulostaa sille, että kaikki palaset loksahtaa paikoilleen, pidän peukkuja (y)
 
  • Tykkää
Reactions: NuttyKitty
Onko muilla letrojen syöjillä tullut tiputteluvuotoja? Näyttää nyt käyneen niin, että viikko ennen kuukautisia alkaa turhuttaminen.. Ah, hienoa "vuotaa" kaks viikkoa putkeen. Kyllä tekis mieli haukkua nuo surkeat munasarjat alimpaan helvettiin :D
 
Täällä alkoi vihdoin vuoto...kierto veny ennen näkemättömän pitkäksi kilpirauhasenvajaatoiminnan vuoksi, kierto 32pv.
Eli nyt kierrot vaihdelleet jopa edellisen kierron ollessa, liikatoiminnan ollessa päällä 26pv ja kevään kolme muuta kiertoa 28pv.

Nyt siis kp 1 ja yk 5

Nyt pidän sormia ja varpaita ristissä että saan kilppariarvot pian kuntoon. Onko muita saman vaivan kanssa painivia????
Mä syön thyroxinia mutta mulla arvot oli ennen lääkettäkin vielä just viitteiden sisällä, mutta nyt lääkkeen myötä hyvät! Ja olo on hyvä! Mutta jotenkin se lääkäri sanoi että mulla ei kuitenkaan "ole sellasta oikeeta vajaatoimintaa, se joku vastearvo ei ole koholla?" Että voin ehkä lääkityksen joskus lopettaakin. Se aloitettiin koelääkityksenä ja jatkettiin koska koen sen auttavan. Eli tämä ei toivottavasti vaikeuta raskaaksi tuloa.
 

Yhteistyössä