Toiveena vauva 2017-2018

Voimia mama? nyt ja tulevaan. Nämä voivat olla melkoisen rankkoja juttuja sitten jos sitä lasta ei kuulukaan. Itse vuosia sitten seurasin läheltä vähän vastaavaa tilannetta. Se päättyi hyvin ja kummilapseni sai alkunsa muistaakseni kolmannesta ivf-siirrosta. Älä vielä tyrmää ajatusta ulkopuolisesta avusta. Joskus se voi olla pelkästään hyväksi.

Ja Keijupölyä, onhan se ihan mahdollista että ovis olisi jo ollut. Mutta mahdollista lienee sekin että vuoto johtuu oviksesta? Jos kierto on ollut kellontarkka, melkein valitettavasti veikkaisin jälkimmäistä :(. Mutta mistä näistä ja tietää, oma kroppanikin aina välillä yllättää vaikka miten sitä luulee tietävänsä mitä tapahtuu.
 
Silloinhan se on potkaistava kun pallo on pilkulla :D
Oli pakko näyttää tämä miehelle, kiitos päivän nauruista :ROFLMAO::ROFLMAO:

Voimia @mama? , en osaa oikeen muuta sanoa. Ulkopuolinen apu voi kuitenkin oikeasti olla hyvästä, vaikkei se raskautumiseen auta niin se auttaa sua kestämään oman mieles kanssa mikä voi olla välillä ihan uskomattoman vaikeeta ja raskasta. Tsemppiä <3

Omaa napaa: täällä keksitään jo kaikenlaisia oireita vaikka on vasta dpo 3......:ROFLMAO: Limaa on poikkeuksellisen paljon, tissit on ollu kipeet oviksesta asti ja menkkamaisia kipuja on satunnaisesti jommalla kummalla puolella alavatsaa, välillä koviakin. Järki yrittää kovasti sanoa että nyt muija prkl rauhotut, raskausoireet ei ala kolme päivää ovulaation jälkeen. Muttakun mä niin mielelläni elän tässä haavemaailmassa missä jokainen pierukin on raskausoire :D mies on sitä mieltä että oireet johtuu vaan vainoharhoista ja teroluteista, mitä sekään mistään tietää, pyh
 
Täällä yk4 ja kp5
Mamalle tsemppiä ja joskus se ulkopuolinen auttaakin enempi kui läheinen. jatkan edelleen taustalla ja en mie hätiköi mut :whistle: foolia, geleet, greippiä, msmjauhe (kynsille ja hiuksille) ja viimesin disperiini :D luen säännöllisen epäsäännöllisesti teidän juttuja ja roikun hirmusti kyllä hengessä mukana. Kesää vietetään perheen voimin.
 
mamalle virtuaalihali. Voin kuvitella miltä sinusta tuntuu.Itse olen hakenut apua,koska tuntuu ettei mies ymmärrä ja välillä tulee oltua niin pohjamudissa,että mies/lähipiiri ei voi ymmärtää masentuneisuuttani.Kunpa saisit haettua keskusteluapua,voit myös lähettää minulle viestiä jos energiaa siihen riittää.Kuuntelen mielelläni.

omaa napaa: Taitaa olla dpo 4 meneillään.Pää hajoilee tähän erillaisten tuntemusten kuuntelemiseen.Luulen löytäväni uusia oireita,joita en ole tuntenut minään aikaisempana kuukautena ( nyt siis 13. kierto menossa ),mutta niin olen löytänyt joka aikaisempikin kuukausi.
Nämä piinaviikot on aivan kamalia, en millään meinaa kestää tätä tunnetta,kun en vielä tiedä mitä tulevan pitää. Jos negatiivinen testi taas tulee,ainakin tiedän missä mennään ja sitten taas katse uuteen yritykseen,mutta nämä piinaviikot..aaargh.:mad::eek:
Tosin miten kauan jaksan aina piinailla,elättää toiveita ja taas kerätä jostain positiivisuuteni.
oi,miksi minä en voi saada pientä nyyttiä.:cry:

Anteeks,masentava avautuminen.Huomenna päivä uusi.
(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Voi kurjuus, mama ! :( Kuten aiemmat ovat sanoneet, älä täysin hylkää käydä juttelemassa jonnekin. Kynnys lähteä on varmasti suuri, tiedän läheltä seuranneena, joskin eri tilanteessa. Mutta se on auttanut selvittämään päätä. Voimia!

Täällä ei ovista ole vieläkään löytynyt. Testannut olen kuitenkin jo kp15 alkaen, aiemmissa kierroissa ovis ollut kp20 tienoilla ja kierto n.34-36pvä. Tänään huono olo ja hirmu kipeä alavatsa, vähän menkkamainen.. Ei ole ollut oikein voimia mihinkään, sain kuitenkin siivottua. Lenkillä tuntui, että matka ei pääty koskaan. Tunteet herkillä jo kolmatta päivää, itkettää ja kiukuttaa. Meillä taas tilanne, että pelit ja telkkari vie voiton minusta. Ei kuulemma huvita. Ehkä jätän nuo testit tuonne kaappiin vaikka ensi kiertoon, turhaako niitä käyttää kun en kerta miehellekään kelpaa. Murrr. kylläpäs kuulostaa teiniangstiselta :'D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Huomenet kaikille! Heinäkuu alkoi lupaavasti plussilla ja nyt näyttäisi aika synkältä monenkin osalta. Hirmuisesti voimia mama?ja harkitse ihmeessä ulkopuolista apua.

Oma napa. Niin se meni, että toinen kemiallinen lyhyen ajan sisään, edellinen oli toukokuussa... mulle voi päivittää siis kp1/ 28 yk4 . Aika :poop: olo on ollut pari päivää, mutta jotenkin nyt kun ne menkat alkoivat niin olo on helpottunut, ettei tarvi enempää odottaa vaan nyt vain nokka pystyyn ja kohti uutta ovista, noin 13 päivää sinne. Opin myös kroppani toiminnasta lisää, enkä enää ikinä tee yhtään liian aikaista raskaustestiä. Jospa seuraava tarttuisi tiukasti kiinni!
 
Armadillo; voiha kökkö noita kemiallisia. Inhottavasti ne nostaa toiveita ja sitten sieltä rysähdetään alas. Tuosta disperiinistä en nyt ole todellakaan varma, mutta eikö sen käyttö liity jotenkin veren ohentamiseen ja alkion kiinnittymiseen?

Yuna: Perästä tullaan näiden "oireiden" kanssa. Vielä ei mitään (Dpo1, miten voiskaan olla?!?), mutta eiköhän niitä jostain kohta taas ala ilmestymään :D

Inhottavaa Nonsk, jos sinusta tuolta tuntuu. Täytyy kyllä olla onnellinen ettei oma ukko pelaa juuri muuta kun tietokoneshakkia ja sitäkin harvoin. Ja telkkaria katsoo yhtä vähän kuin minäkin. Joskus menee päiviä, ettei sieltä katsota muuta kun mitä lapset katsovat lastenohjelmia.

Lempiaiheeseeni, eli omaan napaan ei kuulu uutta. Talleteltu on joka päivä varmaan viikon ajan, joten yrityksen puutteesta ei voi syyttää :D Eipähän tarvitse miehen valittaa töissä miten akka ei kotona anna :whistle:. Ovis oli ja meni, joten nyt vaan odotellaan. Ja odotellaan. Ja odotellaan. Ja minä olen siinä tunnetusti aivan pirun hyvä ;). Onneksi tässä on nyt tulossa kaikenmaailman juhlaa ja kekkeriä ja ukkokin lähtee reissuun, joten jospa ne ajatukset pysyisivät poissa täsät asiasta.

Varmaan taas pysyykin, mutta ajatus on hyvä. :whistle:
 
Pakko kommentoida noihin "oireisiin" että itse yritän myös tässä kierrossa olla kyttäämättä koska nyt edellisessäkin kierrossa oli vaikka mitä; alavatsaa nippaili joka päivä oviksesta lähtien, hajut haisi, nännit kipeät, lämmöt koholla... höpö höpö. Kaikki ihan normaaliin kiertoon kuuluvia juttuja. Hyvä muistutus taas itselle.

Itse asiassa mitä vähemmän oireita sitä todennäköisemmin jotain on tapahtunut o_O Näin oli esikoisen kohdalla, ei mitään oireita ennen kuin päivää ennen kuukautisten olettettua alkua.
 
Huomenta!

Tsempit mamalle ja muille pitkään lapsettomuuden kanssa painineille :/
Kamalan piinaavaa ja vangitsevaa touhua tämä vauvakuume ja lapsenteko...
Enpä oo ennen itsekään tämmöisen eteen törmännyt.

Täällä pitäisi tänään alkaa menkat, vatsa ja tissit ollut jo sen oloiset pari päivää että kohta räjähtää :devil:
Pc Testejä oon tietysti hulluna tehnyt ja ne on negatiivisia täysin. Kierto ollut koko kevään 28pv, edellinen oli vaan 26pv(kilppari oli liikatoiminnalla) ja nyt kaks vk sit kokeissa kilppari oli vajaatoiminnalla, tsh yli 8 eli jos menkat ei jostain syystä ala tänään ni vajaatoiminta varmasti pitkittää kiertoa...
Aion testailla silti aktiivisesti :ROFLMAO:
 
Onko pitkään lapsettomuudesta kärsineiltä kontrolloitu varmasti kilpirauhasarvot???

Taitaa olla ihan rutiinijuttu siinä vaiheessa testata jos vauvaa ei ala kuulua...
Kunhan vaan haluan varmistella koska varmasti voi monella olla syynä ettei vauvaa ala kuulua..
 
Mitäs ootte mieltä tästä?

Foliren maksaa 8,20e ja vahva d-vitamiini 15-20e että kyllähän toi multivita tai multisan tulee halvemmaksi. Toisaalta Multisun mamassa ei ole d-vitamiinia kuin 10ug... Foolihappoa on saman verrab 400mg. Toisaalta multijutusta saa kaikki mutta toi d-vitamiinin määrä on kyllä vähäinen.

Kalliiksi tulee ostaa seka multisun että vahva d-vitamiini...
Mä olen henk koht ollut aina vastahakoinen kaikkien vitamiinien suhteen...uskon saavani tarpeeksi ruokavaliolla kaiken tarvittavan paitsi juuri näitä kahta mainittua.
Joten olen aikalailla tuon uutisen kannalla :D
Ootko tietoinen että ruokakaupoista saa D-vitamiinipurkkeja edullisemmin kuin apteekista?
En tosin muista mitkä niissä on vahvimmat annokset ja paljonko raskaanaoleva tarvitsee mutta lapsille olen ruokakaupasta ostanut...
 
Onko pitkään lapsettomuudesta kärsineiltä kontrolloitu varmasti kilpirauhasarvot???

Taitaa olla ihan rutiinijuttu siinä vaiheessa testata jos vauvaa ei ala kuulua...
Kunhan vaan haluan varmistella koska varmasti voi monella olla syynä ettei vauvaa ala kuulua..
Mulla ainakin testattiin ne heti ja varmaan samalla tavalla toimitaan muuallakin. Lisäks katottiin sokerit, maksa- ja munuaisarvot, keliakia, sukupuolitaudit, jotkut hormonit (ainakin aivolisäkehormoni ja progesteroni), hiiva, papakoe yms jotka vois aiheuttaa kiertohäiriöitä ja/tai lapsettomuutta.

Vitamiineista: ite oon ihan kauheessa lisäravinnekoukussa ja vedän kaikkee mahollista. Totuus on, että tehoviljelyn takia kasviksissa ja hedelmissä ei oo niin paljon vitamiineja kun vaikka 50v sitten, ja vaikka ruokavaliosta voikin saada melkeinpä kaikki tarvittavat vitamiinit, se ei ainakaan mulla aina toteudu. Oon todennu helpommaks syödä vitskuja suoraan purkista. Foolihapon lisäks menee mammavitamiinit, d ja c, biotiini, magnesium, b6 ja b12. Ai miten niin tää menee överiks :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Mä kun sain vihdoin nuo minisunin mamat syötyä :whistle: niin katselin että ostanko samaa uudelleen vai ostanko jotain muuta, ja näin päädyin kokeilemaan Femibionin raskaus1 pakkausta, joka on tekstin mukaan suositeltu suunnitteluvaiheeseen ja raskauden ekoille viikoille. Siinä on D3-vitamiini 20 mikrog, minisunissa 10mikrog. Toki tuossa valmisteessa foolihappoa on sit taas vähän vähemmän, mutta sitä käsittääkseni tulee saatua helpommin..? Täällä Yunan tavoin olen todennut että syön varuiksi purkista. Oon vähän nirppis joidenkin ruokien suhteen, ei varmasti tule kaikki tarpeellinen täysin saatua :rolleyes::D Macaakin käytin tässä vähän aikaa sitten, mutta jätin sen nyt tauolle. Josko syksyllä taas sitä :D

ON: Aiemmista puheistani huolimatta oon tänään testannut ja ajattelin vielä huomennakin. Oon lähdössä viikonlopuksi toiselle paikkakunnalle ja alkuviikolla on tyttöjen hemmottelua rapakon toisella puolen, joten ei tule testattua. Miehen läsnäolo viikonloppuna on vielä epävarmaa. Harmi sinällänsä jos hänen mielensä muuttuu, sillä oon tänään testannut ahkerasti (kolme testiä :D ) ja jokaisella kerralla viiva on jonkin verran vahvistunut eli josko vaikka vihdoin viimein huomenna olisi dpo-1.
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Hei! Täällä käynyt jonkun aikaa seurailemassa ja ajattelin liittyä joukkoon. Ikää kohta 33v, 1 lapsi on (1,5v). Haaveillut olen jo pitkään toisesta, mutta ajattelin oottaa yrityksen aloitusta kunnes esikoinen on ainakin 2v eli ensi vuoden puolelle menee. Aikahan kuluu nopeasti, eikö ;). Toisaalta mietityttää välillä yrityksen odottaminen, kun esikoinenkin antoi odotuttaa 1,5v ennen kuin sai alkunsa (oltiin jo lapsettomuustutkimuksiin hakeuduttu ja sit tärppäs), et jos seuraavallakin kerralla menee yhtä kauan. Ikääkin alkaa olla....
 
Otatteko mut mukaan? Jätin pillerit 6.7 (cerazette) ja vauva sais tulla. Eli onko tää vielä mikään yk:kaan, mut tuntemuksia on jo toki. Käsitin et cerazeteistä voi ja saa yrittää heti ku ne lopettaa.

Olen 30-vuotias, mulla on edellisestä suhteesta 9/2010 syntynyt poika. Mentiin vastikään naimisiin mieheni kans ni päätettiin sit et vauva sais tulla kans ku ehtii. Aattelin ottaa tän ihan löysin rantein, mut kylhän noi kierrokset väkisin nousee :)

Onko teillä kokemusta vauvahommista cerazeten jälkeen?
 
Otatteko mut mukaan? Jätin pillerit 6.7 (cerazette) ja vauva sais tulla. Eli onko tää vielä mikään yk:kaan, mut tuntemuksia on jo toki. Käsitin et cerazeteistä voi ja saa yrittää heti ku ne lopettaa.

Olen 30-vuotias, mulla on edellisestä suhteesta 9/2010 syntynyt poika. Mentiin vastikään naimisiin mieheni kans ni päätettiin sit et vauva sais tulla kans ku ehtii. Aattelin ottaa tän ihan löysin rantein, mut kylhän noi kierrokset väkisin nousee :)

Onko teillä kokemusta vauvahommista cerazeten jälkeen?
Tervetuloa ja onnea alkavaan yritykseen:)

Oon syönyt cerazettea useamman vuoden ja jätin ne pääsiäisen tienoilla pois, vähän jännitti miten kroppa alkaa toimia, mutta hyvin lähti kierto käyntiin ja on pysynyt sen jälkeen todella tasaisena. Kaksi alkanutta raskautta on nyt takana, jotka molemmat jäivät vain kiinnittymisyrityksiksi, mutta sillä tuskin oli cerazetten kanssa mitään tekemistä.
 
  • Tykkää
Reactions: felessa
Otatteko mut mukaan? Jätin pillerit 6.7 (cerazette) ja vauva sais tulla. Eli onko tää vielä mikään yk:kaan, mut tuntemuksia on jo toki. Käsitin et cerazeteistä voi ja saa yrittää heti ku ne lopettaa.

Olen 30-vuotias, mulla on edellisestä suhteesta 9/2010 syntynyt poika. Mentiin vastikään naimisiin mieheni kans ni päätettiin sit et vauva sais tulla kans ku ehtii. Aattelin ottaa tän ihan löysin rantein, mut kylhän noi kierrokset väkisin nousee :)

Onko teillä kokemusta vauvahommista cerazeten jälkeen?
Tervetuloa ja onnea yritykseen :)

Minulla myös kokemusta Cerazettesta. Söin ko. merkin pillereitä useamman vuoden ja tuona aikana mekat jäi kokonaan pois, mutta kun lopetin pillerit viime vuoden lopulla, palautui kierto heti normaaliksi ja säännölliseksi. Ei mitään ongelmaa lopetuksen jälkeen. Mutta minulla tosin yrityskerta 2 vasta menossa, joten pillereiden lopettamisen jälkeen on ehtinyt jo useammat luomumenkat tulla, eikä mitään vaikutuksia pitäisi enää olla raskautumista ajatellen.
 
  • Tykkää
Reactions: felessa
Kiitos tervetulo- ja onnen toivotuksista :)

Mä käytin Cerazettea pari vuotta nyt ja ei ole ollut kuukautisia tai mitään muutakaan sinä aikana alun tiputteluja lukuunottamatta. Musta tuntuu et mun keho on ollut ihan 'jäähyllä' eikä ole kehittänyt munasoluja tuona aikana.

Kuitenkin nyt kun lopetin pillerit vasta reilu viikko sitten aluviikosta tuntui jo alavatsalla parin päivän alla semmosta jomotusta, että ajattelin et nyt alkaa menkat. No ei oo näkyny ja tissit on kans herkkikset. Joten tuntemuksia on lupaavasti alaknut tulemaan, että jotain tapahtuu, mutta en kyllä ole kartalla, että mitä tapahtuu. Epäilykset ovat, että joko se oli ovis tai sit mun keho on ihmeissään, eikä keksi olisiko se lintu vai kala :confused:. Hyviä veikkauksia? Onko ollut samanlaista?

Kauanko muilla käyttäneillä kesti ennenkuin ekat luomumenkat tuli ja oletteko huomanneet,e ttä missä vaiheessa tuli normaali ovulaatio?

Ajattelin vielä ottaa ihan iisisti, mut näin viikon jälkeen jo harkitsen ovulaatiotestien ostamista :D. Raskaustestejä on tietenkin kaapissa :ROFLMAO:.
 
Oisko tää jo ovis plussa?:geek: Ja oliko sillä jotain merkitystä tekeekö ovistestin aamupissasta? Vaikuttaako tulokseen...? Täytynee tehdä päivällä ja illalla vielä uudestaan... :whistle:
Meillä leikkimielinen kisailu siitä että mies haluaisi pojan ja minä tytön (kun mulla jo 2 poikaa edellisestä!) ;) niin nyt kun eilen aloin limoissani ehdottelee, niin mies totesi "nytkö on joku pdo-1? Kun yrität alkaa tyttöä tekemään....":ROFLMAO: Kyllähän me sit talleteltiin :love:
Mut tuo hassu on ihan pihalla näistä lyhenteitä ja kierron vaikutuksesta raskautumiseen, tuon tytön/pojan teko ajan uskomuksen se ymmärsi ja otti tosissaan (itse en ehkä siihen niinkään luota :rolleyes:)
Sanoikin eilen ennen nukkumaan menoa, että aikoo tallettaa nyt 3 päivää niitä vilkkaita poikasinttejä minun poikatehtaseeni :geek::LOL::rolleyes:
Mukavaa viikonloppua kaikille! :love:
 

Attachments

Yhteistyössä