Toiveena vauva 2017-2018

Tsemppiä Yuna miehen taivutteluun. Luulen vähän, että syy miksi hän ei halua spermaansa tutkituttaa on se että pohjimmiltaan kaikki miehet haluavat olla kaikkeen kykeneviä alfa-uroksia. Jos tuleekin tieto, että simpat ovat hitaita tai että niitä on vähän, on kuin maailma romahtaisi. Naiset ovat parempia käsittelemään tämänkaltaisia asioita. Tästä oma ukkonikin puhui - oli kuvitellut että naps vaan, ja akka on kertalaakista raskaana. No ei ole ei...!

Ja hankalaa voi olla Orchidea se itsensä hillitseminen. MInusta ei olisi siihen, varsinkaan jos kaappi olisi pullollaan testejä. Ne suorastaan karjuisivat sieltä, että "TEE MINUT, TEE MINUT" :D

Eilen illalla tein hätäiseen ovistikun, tuli tosi hailura viiva. Johtuneeko siitä että oli viimeinen illalla rakosta tiristetty liru vai siitä että ovis joko meni tai sitten se on vasta tulossa, Periaatteessa sen pitäisi olla ihan näinä päivinä, joten teoriassa on mahdollista sekin että myöhästyin testaamisen kanssa ja se meni jo. Tai että koko ovista ei ollutkaan. Kuvittelin tuntevani niin hyvin jo oman kroppani, että selviäisin parilla ovistikulla tästä kierrosta. Väärin taisi mennä, ullatuuuuus :p
 
Periaatteessa sen pitäisi olla ihan näinä päivinä, joten teoriassa on mahdollista sekin että myöhästyin testaamisen kanssa ja se meni jo. Tai että koko ovista ei ollutkaan. Kuvittelin tuntevani niin hyvin jo oman kroppani, että selviäisin parilla ovistikulla tästä kierrosta. Väärin taisi mennä, ullatuuuuus :p
Haha joo samaistun! Itsekin luulin että tiedän suunnilleen millon ovis on ja että jää ensi kiertoonkin kun tiedän. Mutta oon onnistunut melkein jo kaikki 14 tikkua kuluttamaan :ROFLMAO: mutta pistän sen piikkiin, että aloitinkin jo muutaman päivän aiempaan kun olin ajatellut :whistle: ja että menikin viikonlopun yli mitä en odottanut
Tuo noista miehistä oli hyvin sanottu. Tosin meillä tuo tiesi kyllä että tulee mahdollisesti kestämään tämä yritys ja hän on se joka tolkuttelee mulle sitä. Miten niin malttamaton :rolleyes:
 
Oviksen bongauksen kanssa ongelmia täälläkin. Mä en nimittäin tiedä ovuloinko tässä kierrossa ollenkaan :( tikkuun sain melkeen tasavahvat viivat toissapäivänä mutta muuten ei mitään oireita: ei limoja, kipuja eikä lämmötkään oo noussu. Noi lämmöt nyt eniten huolettaa kun niissä mulla on ennen ollu oviksen jälkeen ihan selkee nousu ja nyt ei mitään.

Tikkujen perusteella tänään kuitenkin dpo1 mutta en taida uskaltaa siirtyä piinailijoihin jos en sitten ovuloinutkaan :cry:
 
Ja hankalaa voi olla Orchidea se itsensä hillitseminen. MInusta ei olisi siihen, varsinkaan jos kaappi olisi pullollaan testejä. Ne suorastaan karjuisivat sieltä, että "TEE MINUT, TEE MINUT" :D
Makasin aamulla puolituntia hirveen pissahädän kanssa sängyssä keskustelemassa itseni kanssa ja päädyin silti tekemään sen hiton testin. No ei se nyt mitään tietenkään näytä dpo 7 mutta mun silmä erottaa siinä silti jonkunsortin viivan taas :D Jos nyt jaksas taas muutaman päivän ennen seuraavaa testiä.
 
Täällä testi näyttää negaa vaan...
Huomenna tai viim to pitäis alkaa menkat.
Menkkaoireita hieman mahassa ja rinnat taas kipeet mitä enne menkkoja ollutkin.
Mä alan heittää kohta pyyhkeen kehään...
Toivon tietysti että syynä siihen etten oo vielä tullut raskaaksi olis toi kilpirauhasen epätasapaino..mutta pelkään että taustalla voi olla sittenkin jotain muutakin. ikää kuitenkin tulee koko ajan lisää..olis kiva päästä poissulkemaan muut yleisimmät hedelmättömyyden syyt. Yritystä vasta viitisen kuukautta, niin tuskin kukaan lääkäri lähtee vielä sen koommin tutkimaan :eek:
Ensin pitää saada kilppariarvot tietty kuntoon...
Huoh!
Isompien lasten kanssa olen raskautunut alle 3kk niin tuntuu pitkältä tämä 5kk ja kohta lähtee jo yk 5-6.
Osaako kukaan kertoa missä vaiheessa pääsee hedelmättömyystutkimuksiin? Mikä
Merkitys iällä on? Itse kohta 34. Pelkään että kohta vuos vierähtää yrittäessä ja kuulun riskiraskauksien joukkoon iän vuoksi.
 
Täällä testi näyttää negaa vaan...
Huomenna tai viim to pitäis alkaa menkat.
Menkkaoireita hieman mahassa ja rinnat taas kipeet mitä enne menkkoja ollutkin.
Mä alan heittää kohta pyyhkeen kehään...
Toivon tietysti että syynä siihen etten oo vielä tullut raskaaksi olis toi kilpirauhasen epätasapaino..mutta pelkään että taustalla voi olla sittenkin jotain muutakin. ikää kuitenkin tulee koko ajan lisää..olis kiva päästä poissulkemaan muut yleisimmät hedelmättömyyden syyt. Yritystä vasta viitisen kuukautta, niin tuskin kukaan lääkäri lähtee vielä sen koommin tutkimaan :eek:
Ensin pitää saada kilppariarvot tietty kuntoon...
Huoh!
Isompien lasten kanssa olen raskautunut alle 3kk niin tuntuu pitkältä tämä 5kk ja kohta lähtee jo yk 5-6.
Osaako kukaan kertoa missä vaiheessa pääsee hedelmättömyystutkimuksiin? Mikä
Merkitys iällä on? Itse kohta 34. Pelkään että kohta vuos vierähtää yrittäessä ja kuulun riskiraskauksien joukkoon iän vuoksi.
Meillä oli ainakin alle vuosi esikon kohdalla yritystä kun sain lähetteen ja pco löytyikin. Muistaisin että 6kk yritystä riittää ja luulis että kun ei ihan parikymppisestä ole enää kyse niin pääsee pyytämällä ainakin perustutkimuksiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Täällä testi näyttää negaa vaan...
Huomenna tai viim to pitäis alkaa menkat.
Menkkaoireita hieman mahassa ja rinnat taas kipeet mitä enne menkkoja ollutkin.
Mä alan heittää kohta pyyhkeen kehään...
Toivon tietysti että syynä siihen etten oo vielä tullut raskaaksi olis toi kilpirauhasen epätasapaino..mutta pelkään että taustalla voi olla sittenkin jotain muutakin. ikää kuitenkin tulee koko ajan lisää..olis kiva päästä poissulkemaan muut yleisimmät hedelmättömyyden syyt. Yritystä vasta viitisen kuukautta, niin tuskin kukaan lääkäri lähtee vielä sen koommin tutkimaan :eek:
Ensin pitää saada kilppariarvot tietty kuntoon...
Huoh!
Isompien lasten kanssa olen raskautunut alle 3kk niin tuntuu pitkältä tämä 5kk ja kohta lähtee jo yk 5-6.
Osaako kukaan kertoa missä vaiheessa pääsee hedelmättömyystutkimuksiin? Mikä
Merkitys iällä on? Itse kohta 34. Pelkään että kohta vuos vierähtää yrittäessä ja kuulun riskiraskauksien joukkoon iän vuoksi.
Mä olen 35v. ja päästiin nyt vuoden yrityksen jälkeen terveyskeskuslääkärille ensin,jossa minulta otettiin verikokeita,mm.kilpirauhanen tutkittiin,joka tosiaan taitaa olla sinun hidaste raskautumiseen,jos ei ole hoito taisapainossa ja papa otettiin myös.
Kun minusta ei löytynyt mitään "vikaa",terveyskeskuslääkäri lääkäri laittoi lähetteen lapsettomuuspolille ja sieltä tulee aika kolmen kuukauden sisään.
Mä yritän olla positiivinen ja elättelen toiveita,että raskaudun ennen ajan saamista. (y)
Tsemppiä sinullekkin.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Spukka, ihan hyvää kuuluu omalla tavallaan, aion yrittää olla kesän ilman stressiä koko yrittämisestä. Tässä kierrossa ei enää teroluteja, joten "luomu"menkkoja olis odoteltava ennen uutta lääkäriaikaa. Käyn toki päivittelemässä listaa täällä ja lukemassa teidän kuulumisia :)
Päässä on pyörinyt myös paljon ristiriitaisia ajatuksia koko tästä lapsiasiasta. Olen kärsinyt vauvakuumeesta enemmän ja vähemmän 17-vuotiaasta asti. Mikäli en voi saada lapsia syystä x, haluanko niitä ollenkaan? Tai tottakai haluan, mutta onko minusta siihen? Voinko tulla toimeen ilman omia lapsia? Jotenkin vaan tuntuu, että ehkä minua ei ole tarkoitettu äidiksi, kun kroppa on sitä vastaan? En ole uskonnollinen, mutta ajattelen että kaikella on joku tarkoitus tavalla tai toisella. Luonnossakaan heikot yksilöt ei selviydy eikä näin ollen pysty jatkamaan sukua. Maailman luonnollisin asia, hedelmöittyminen ja raskaus, eikä minun kroppa pysty siihen. En tiedä, sekavalta se kuulostaa ja sekasortoa se on minun päässäkin. Enkä tarkoita että tuomitsen minkäännäköisiä lapsettomuushoitoja, päinvastoin, on mahtavaa että nykyään pystytään auttamaan lapsettomia pareja entistä tehokkaammin. Sitä mietin, onko ne itseäni varten. Joka kerta kun nään vauvoja, ihan vaikka telkkarissa, ajattelen itku kurkussa että entä jos minä en saa koskaan kokea tuota, äitiyttä? Olen nuori, kyllä, tiedostan faktat. Tosiasiat ei silti muutu.. Anteeksi omanapa, mutta näitä mää mietiskelen :) Kellään samansuuntaisia ajatuksia?
 
-tanjuska: Mulla ainakin on hiukan tuohon suuntaan meneviä ajatuksia, vaikka ollaankin yritetty vasta puoli vuotta. Siis mietin, että jos en tule raskaaksi, niin ehkä sille on syynsä (en itsekään ole uskonnollinen). Enkä ainakaan tällä hetkellä usko, että haluan hoitoihin, vaikka varmaan selvitetään, onko lapsettomuuteen jotain "helposti" hoidettavaa syytä, jos yrittäminen ei tuota tuloksia tämän vuoden aikana. Ja siis kaikki kunnia heille, jotka hoitoihin menevät! Mustakin on hienoa että nykyään on olemassa vaihtoehtoja lapsettomuudesta kärsiville.

Adoptiota olen itse myös harkinnut (tai siis miehen kanssa yhdessä ollaan), mutta sekin on niin pitkä, raskas ja kallis prosessi, etten tiedä riittäisivätkö rahkeet siihenkään. Omalla kohdalla asioita (kuten just tuota, että tulenko toimeen ilman omia lapsia) varmasti pohditaan lisää ensi vuoden puolella, jos siihen on tarvetta. Kaikesta sydämestäni tietysti toivon, ettei olisi. Ja samoin toivon, että kenelläkään lasta haluavalla ei jäisi syli tyhjäksi. :love:

Tsemppiä ja stressitöntä kesää! :)
 
Itsekin olen miettinyt jo ennen esikoista, että mitä jos en koskaan saa kokea äitiyttä. Nyt toistakin yrittäessä miettii, että mitä jos lapsettomuus iskee... Eipä sitä kai koskaan oikein saa mielenrauhaa. (n)

Mulla on kierto aivan sekaisin. Toiveet kiinnittymisvuodosta meni kun hanat aukes tänään ihan kunnolla. Kierto olikin epämääräisen lyhyt, vain 21 päivää. Musta tuntuu, että mun kroppa on vieläkin sekaisin sen hormonikierukan jäljiltä. Epäilen, ettei tässä kierrossa edes tapahtunut ovulaatiota kun oli kerran noin lyhyt. Toivottavasti tämä on nyt vain väliaikainen vuotohäiriö. Onko muilla kokemuksia lyhyistä kierroista? Kuinkahan nopeasti kannattaa mennä lääkäriin, jos sama meininki jatkuu?

Mulle voi siis päivittää yk3 ja kierto on 21-27 päivää. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Niin se jo niin kivasti vahvistunut viiva haalistui tämän aamun testissä :cry: eli menkat alkavat viimeistään perjantaina. Positiivista se, että tiedän kehon toimivan ja voin tulla raskaaksi, kunpa vain seuraava tarttuisi tiukkaan kiinni. Eli tämä oli yk3, joista nyt kaksi jäi vain pikaiseksi plussaksi.
 
Elanor85 täällä kanssa lyhyt kierto nyt vakiintunut 26kp. Vuosi ja kk sitten poistin hormoonikierukan ja sen jälkeen vasta elokuussa eka vuoto. Mulla ei ollut mitään vuotoja kierukan kanssa ja ennen sitä muistaakseni taisi olla se 28kp. Kävin yksityisellä nyt keväällä eikä hän ollut huolissaan kun ovuloin kumminkin..tiedä sitten. Kesäksi laitettu ns.ajatus parkkiin ja terveyskeskukseen elokuussa kuulemaan lisää eriäviä mielipiteitä..

Onnea plussanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille kohtalotovereille!
 
Kp26. Huoh. Epätoivo. Tissti on jo kipeät, mutta limailu vasta tuntuu alkavan, alavatsa on kipuillut jo pari päivää. Himot on olleet myöskin muutaman päivän, mun puolelta tosin.. Kamera ilmeisesti vei vähän väriä, luonnossa tummempi. Sain samanlaisen sunnuntaina, luulin että ois jo muuttunut plussaksi. http://aijaa.com/ugEzKY Oisko viettelyvinkkejä? ;) Tuohon ei tunnu taas tehoavan mikään... :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna
Mitäs ootte mieltä tästä?

Foliren maksaa 8,20e ja vahva d-vitamiini 15-20e että kyllähän toi multivita tai multisan tulee halvemmaksi. Toisaalta Multisun mamassa ei ole d-vitamiinia kuin 10ug... Foolihappoa on saman verrab 400mg. Toisaalta multijutusta saa kaikki mutta toi d-vitamiinin määrä on kyllä vähäinen.

Kalliiksi tulee ostaa seka multisun että vahva d-vitamiini...
 
Joo luin kanssa tuon uutisen. Mutta ajattelin silti ostaa kyllä noita monivitamiineja. Tuntuu tosiaan turhemmalta ja kalliimmalta ostaa kaksi erillistä purkkia, kun tuo d-vitsku jo kerta maksaa monivitamiinien verran. Jos sitä nyt sitten neuvolassa tms todetaan, että oikeasti pitää saada enemmän, niin kaipa sitä jotain pitää hakea :D
Eikö tällä aikakaudella muka löydy jotain foolihappo+d-vitamiini yhdistelmää?
 
Viimeksi muokattu:
Oon ollut pois täältä parisen viikkoa ja aloitin kyllä kahlaan lukemattomia viestejä mutta jakaminen loppu kesken :D

Ilmeisesti joitain plussia on kuitenkin tullut, onnea niistä! :love:

Tanjuskan mietteet kuulostaa tutuilta, onhan sitä hirvittävän pettynyt että oma kroppa pettää "siinä mihin se on tehty". Ollaan käyty miehen kanssa keskustelua hoidoista ja siitä, mihin saakka ollaan valmiita menemään. Tällä hetkellä inseminaatio tuntuu siltä viimeiseltä mahdolliselta mutta toki näitä mietitään sit tilanteen mukaan. Myös sijaisvanhemmuutta ollaan pohdittu.

Tänään hoksasin yhtäkkiä, että kp 20 menossa eli ei enää kauaa tarvi tätä kiertoa ootella, viimeisimmät kun on aikalailla olleet 30 päivää. Ollaan lomailtu perheen kanssa, joten ei oo mahollista ovulaatiota testattu saati hyödynnetty. Ens kierrossa päätettiin tyhjentää kalenterit menoista ja keskittyä vauvahommiin :LOL:
 
Jes, menkat alko! Pääsee vihdoin yk1 ja kp 1/28. Tosin kierto heittelee, oli nyt vaan 26pvä. Mutta keskimäärin on sitä 28. Mutta vaikeuttaa tietty oikeiden päivien tähtäämistä. Näytin miehellä ovulaatikalenteria joka näyttää otolliset päivät sekä tytön että pojan tekemiselle :ROFLMAO: Mutta koko ens viikko tulee olemaan yhtä talletusten tekoa!!
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82 ja MamaBlue
Oon pahoillani etten jaksa lukea toisten kirjoituksia. En jaksa enää seurata tätä ketjua aktiivisesti. En ole jaksanut enään pariin kuukauteen. Mun voimat ei vaan riitä lukemaan näitä juttuja. Kun omassa elämässä on tarpeeksi. Oon saanu paniikkikohtauksia tän stressin määrän takia. Ja välillä oon todella masentunut. En jaksa mennä juttelemaan asioista ulkopuoliselle. Koska tukeudun siihen,että kun joskus ihmeenkaupalla raskaus toteutuu, on tää kaikki tuska ohi.

Nyt odotellaan pääsyä toiseen IVF hoitoon. Ja sekös se stressin määrän nosti kattoon. Mietin asiaa liikaa. Pelkään ettei se taaskaan toimi. Ja pelkään kuinka sitten käy. Miten reagoin. Miten rikki menen. Kykenenkö töihin. Kykenenkö mihinkään.

En jaksa tänne aktiivisesti päivittää tilannettamme. Kierron päivät, kuukautisten alkamiset tulen varmaan päivittämään. Ja kun hoito on, niin varmaan siintä tulen kirjottamaan jotain.

Tosi paljon onnea kaikille plussanneille. Pitäkää huolta itsestänne ja pienestä ihmeestä.
 
Huhuuu:cool: pidin pään viilentelytaukoa menkkojen alkamisen jälkeen. Onnea plussanneille ja tsemit meille kaikille muille(y)

Nyt pitää ihan kertoa, kun tuli ihan ennen näkemätön...oire? Kp15 alko vuotaa ruskeeta. Mulla ei oo IKINÄ mitään välivuotoa, vaan ihan kellontarkka kierto. Se kesti alle vuorokauden ja loppui kun seinään. Onko mahdollista että olis ollu ovis tosi ajoissa ja tuo kiinnittymisvuotoa? Yritin kuuklettaa, vaan työpä ootte viisaampia. Tell me:geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82

Yhteistyössä