toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
On ollu tämä aika jotenki niin sumuista et en ole tännekkään kuulumisia kertoillut. Lapsivesipunktiosta tuli puhtaat paperit!!!Voi sitä helpotuksen tunnetta kun puhelimitse uutiset kuulin!!!Viittä vaille etten pyörtynyt kaupanlattialle!! Tervettä tyttöä siis tässä nyt odotellaan!! Rakenne ultra olis oys:ssa 7.1.2008 sitä viel vähä jännitän. Mutta toivottavasti kaikki olisi hyvin!!

liinu83 ja möykky 19+6
 
Olin yksityisellä lv-punktiossa, mm. siksi koska sanoivat, että tulos tulee 2 viikossa, julkisella puolella olisi voinut kestää vaikka 4 viikkoa huonolla tuurilla. Ei kuitenkaan tullut vielä, solut ovat kuulemma kasvaneet niin hitaasti. Hermostutti niin paljon koko soitto, etten edes tajunnut kysyä, voiko tuo olla huono merkki. Onko kenelläkään muulla vastaavaa kokemusta?
 
liinu83: onneksi olkoon hienosta tuloksesta! :flower: hienosti se rakenneultrakin menee.

aventura: enpä usko että se huono merkki mitenkään on. se mitä itse tietoa kaivoin tuloksien odotusaikana niin joillakin vain solujen kasvaminen ja jakaantuminen käy hitaammin. sillä ei ole tuloksiin merkitystä ollenkaan.
elä siitä ainakaan huolehdi sen enempää.. :hug: jaksamisia odotteluun :hug:

mä kävin julkisella puolella itse ja sain tulokset alle kahdessa viikossa. mut sehän on oikeastaan vaan tuosta soluista kiinni. missä vaiheessa saapi tuloksen luettua niistä. nekin on niin yksilöllisiä juttuja.
 
Heips.
Taidan liittyä tänne teidän seuraan, laitoin tuonne muualle jo kerran alotuksen kun pohdin menenkö lapsivesipunktioon vai odotanko kevääseen mitä sitten syntyy. En kuitenkaan saanut mielenrauhaa koko seuraavana päivänä ja aikaa päätöksen tekoon annettiin 1pvä. Että tuli kamala joululahja -olivat unohtaneet ilmoittaa 3.12. tuloksista ja sain tietää vasta just ennen joulua. Kävin sielä testissä je se meni hyvin, onneksi. Nyt odottelen tuloksia -taivas, että pelkään jos tulokset on huonoja ja joudun keskeyttämään tän raskauden. Pikkunen liikkuu jo niin vilkkaasti ja kaikki tuntuu olevan hyvin. Toivon niin etten olis koskaan suostunut menemään koko niskapoimu ja veriseulaan. Veriseulassa sit kiinni jäinkin. 18 viikko menossa

Minkä ikäisiä te muuten olette, jotka olette kiinni jäänneet? itse olen 30v.
Esikoisen aikana ei kyseistä testiä paikkakunnallani tehty.

ONNEA liinu83
:heart: Kyllä se rakenne varmasti hyvin menee.
 
Aventura, tulosten viivästyminen ei kerro mitään siitä mitä tulokset tulevat olemaan. Ongelma on juuri siinä, että solut ovat kasvaneet ekassa viljelyssä niin hitaasti, että tulos ei ole riittävän kattava. Toisessa, vähän erilaisessa viljelyssä soluja sitten saadaankin kerättyä riittävästi, jolloin tulos on riittävän kattava luotettavan päätelmän tekoa varten. Ei siis kannata huolestua. Mulle kävi yksityisellä ihan sama juttu -ja kuulemma viikoittain tapahtuu vastaavaa. Tulokset tulivat sitten 3 viikossa.
 
Onnea liinulle hyvistä tuloksista!
Aventuralle ja Merikalle jaksamista odotteluun ja missähän pake? en taida enää pysyä mukana, ketkä odottavat ja saaneet tulokset :ashamed:
Merikalle sen verran, että ikäni on 37 ja jäin myös kiinni veriseulassa.

Kaikille hyvää uutta vuotta ja onnellisia odotusaikoja ja terveitä lapsia ensi vuoden puolella :flower: :heart:

Jeppistä ja mökö 23+0
 
liinu83:lle ja aventura07:lle isot onnittelut hyvistä tuloksista :flower: ! Onnellista loppuodotusta :heart: .

Merikalle jaksamista piinaavaan odotukseen :hug: .
Me jäimme myös kiinni nimenomaan veriseulassa ja ikää minulla 31 vuotta.

 
Ihania uutisia! Saatiin hetki sitten tulokset ja meidän vauva on kromosomeiltaan TERVE! Kyllä kivi pyörähti sydämeltä! Voimia kaikille jotka vielä odottavat tuloksiaan. Ja tiedoksi niille kaikille, jotka tulevaisuudessakin jäävät seulassa kiinni; seulat vuotavat, ja usein selviää säikähdyksellä! Ei kannata heti heittää kirvestä kaivoon. Niin ja hyvää onnellista uutta vuotta kaikille! Ja onnea myös Aventu07'lla; nyt tiedän tarkalleen miltä susta tuntuu, ja voi tätä onnen tunnetta! :)
 
Onnittelut Pake, aventura07 ja liinu83 :flower:

...ja Merikalle voimia odotteluun. Minäkin jäin veriseulassa kiinni, turvotus oli ok ja ikää 30. Olen kuitankin tyytyväinen että seulat&punktio tuli käytyä, vaikka odottelu olikin piinallista.
 
Mulla niskaturvotusta ei löytynyt kummallakaan sikiöllä, mutta kävin viikko sitten ikäni 36v perusteella tarjotussa keskiraskauden seerumiseulassa. Soitin ensin Naistenklinikan sikiötutkimusyksikköön ja sieltä vastattiin, että seulassa kannattaa käydä, koska ohjelma huomioi kaksosraskauden. Verneri.netin kysymykseen tuli vastaus tietysti vasta kun olin jo käynyt seulassa, siellä lääkäri totesi, että yksilöllinen niskaturvotuksen tutkiminen on luotettavampi tapa, koska kaksosraskaudessa seulan antaman tuloksen tulkinta on hankalaa.

Tänään sitten tuli postissa kutsu Naistenklinikalle. Lapsivesitutkimus olisi huomenna. Kaksosraskaudesta johtuen seula on ainoastaan ilmoittanut, että kuulun riskiryhmään, riskilukua ei ole tiedossa. Kunpa tietäisin, onko kromosomipoikkeavuuden riski suurempi kuin keskenmenon. Toivottavasti lääkäri osaa sanoa, kannattaako riski ottaa.

Neliapila + Aatu ja Peetu 16+3
 
Onnea Pake! (Ja tietysti kaikki muut hyviä uutisia saaneet.) Missä seulassa sä jäit kiinni? Edellisen odotusaikana ylimääräisessä ultrassa huomattiin, että sikiöllä oli turvotusta n.3mm, ei vain niskassa vaan kauttaaltaan. Vauvalla todettiin sitten synnyttyä 18-trisomia. Onneksi teille kävi paremmin!
 
Zirconia
Hejssan!

En ole kovin aktiivisesti ketjuun osallistunut, mutta taustaillut kyllä. Ajattelin minäkin kirjoittaa nyt kuulumisia...

Eli koska kukaan ei varmaan muista, niin meillä oli se tilanne, että veriseula nosti yhdistelmäriskiluvun 1/265 elikkäs aivan normaalin rajoille. Lv-tutkimusta ei kuitenkaan tarjottu. (Aiemmassa viestissäni en muuten jostain syystä kirjoittanutkaan, että terveestä esikoisesta jäin aikanaan samaiseen yhdistelmäseulaan riskiluvulla 1/240. Silloin ikää 29, nyt 33.) Raskausaika oli taas yhtä helvettiä ja pelkoa, mutta lopputulos mitä parhain eli meille synty joulunpyhinä terve tyttö :heart:

Eli uskottava se on, että nuo veriseulat todella antavat paljon vääriä hälytyksiä. Jos meille vielä vauva olisi tuloillaan, niin joko jätän kaikki riskilukua arpovat seulat väliin tai menen suorilta lapsivesitutkimukseen. Ihan oman mielenterveyden vuoksi siis.

Paljon voimia kaikille tuloksia odotteleville ja onnittelut hyviä uutisia saaneille!!!
 
onnea kaikille hyvän tuloksen saaneille :flower: :flower:

itse olen myös punninnut mielessäni noita seuloja. paljonhan ne antaa vääriä hälytyksiä. mutta eihän niitä tehtäisi kyllä jos niistä ei apua sairauksien löytymiseen olisi.
meillähän ei veriseula hälyttänyt yhtään mutta vauvan niskaturvotus oli huomattavan suuri.

jode: teillä ollut myös kovia aikoja :hug: :hug: ja kovintahan se on varmaan kun pelko kaikesta onkin totta. :hug:

sitä ei ikinä unohda kun turvotus löytyi eikä sitä puhelua että kromosomeilta terve poika tulossa ja rakenneultrassa kaikki oli hyvin.
turhauttavaa on että puolet raskaudesta menee kauhean pelon vallassa ns hukkaan ihan kun ei uskalla kasvavasta masusta nauttia.

nyt on toisaalta ihana valittaa sitten urakalla norm. raskausvaivoja. supistelee kauheasti. ja liitoskivut todella kovia välillä. mutta nämä kaikki kestää hyvin kun pojasta ei löytynyt mitään poikkeavaa. vaan potkii ja rytkää minkä kerkiee masussa. tuskin se kerkiee nukkumaankaan yhtään. :LOL:

mitäs jeppikselle kuuluu??
mulla tökkiny tää ku ei anna vastailla tänne. tulee aina et viestin lähetys epäonnistui... :(
 
nemika: samoin on meikäläisen muutama vastausyritys mennyt harakoille....
täällä supistelee kans, mut vasta 16. päivä ois neuvola. sit saavat sen näytteen ottaa ettei mikään pöpö sitä aiheuta; tuskin =) minä se en koko liitoskipuja tiedä olevankaan :LOL: oonkohan mä niin hemmetin löysä muutenkin ettei minkään enää tarvii "rakoilla" :LOL: ei ollut ekaakaan odottaessa. mut onhan tää tällä hetkellä jo juhlaa, kun ei todella tarvitse kromosomeja enää miettiä! raaskin jopa laittaa lehtikeräykseen "pienen" nipun tietoa 16-trisomiasta :LOL: :LOL:
mökö telkkuaa kans mahassa eikä se enää niin hiljaakaan potki että vois ihan vaan olla huomaamatta =) kyl jurppas aamullakin kun heräsin veskiin puoli kuuden maissa ja tajusin, et ois mahikset ottaa vielä 45 minuutin tirsat ennen töihin lähtöä.... mutta mökö päätti toisin ja potki plus kääntyili ihan vaan kiusatakseen :LOL: odottele siinä sit kellon soittoa ja ole samalla onnellinen, että taitaa terve muksu olla kun niin kovaa jaksaa remuta :LOL:
isompi muksu on nyt nukkunut kaksi yötä isojen tyttöjen sängyssä (pinnasänky viel vieressä jos haluaa entiseen, mut haluaa kuulemma mielummin uuteen sänkyyn silti) ja on yllätys, ettei se ole heräillyt yöllä vaan vetänyt sikeitä kuten pinnasängyssäkin. vanha sänky sit pitäis jemmata piiloon viikonlopun aikana odottamaan uutta tulokasta.
mitähän se arki sit kahden kakrun kanssa on :( työaamuja olisi vielä 54 kipaletta jäljellä. kampaa en ole vielä laittanut, mutta sain virkavapaahakemuksen viimein eilen tehtyä. kyl tälläsen "sairas-ei sairas-sairas-ei sairas" -lapsi revohkan jälkeen hirvittää jokainen virallinen papru ja hakemus laittaa; aina vaan mielessä pyörii et entäs jos se ei selviäkään tai jotain sattuu.... :ashamed: :ashamed: :ashamed:
tämmöistä jorinaa täältä savosta työn lomassa.
zirconialle onnittelut terveestä tytöstä :flower: :heart:
ja edelleen tuloksia odottaville ja näitten asioitten kanssa tällä hetkellä pähkäileville hirveästi voimia! ei oo helppoa, mutta kyllä se yleensä kiitos lopussa seisoo :hug: :hug:
 
jeppistä: ite en ole aamuja laskenu ku molemmat syntyny ennen äitiysloman alkua. tai tyttö syntyi juuri ku mammaloma alkoi.. :LOL:
eilen töissä laskin supisteluita niin parhaimmillaan maha ihan kovana 8 kertaa tunnin aikana. niin ei täs töissä uskalla kauaa enää olla.
joka päivä pidän saman laulun..et vielä yhden päivän kokeilen..jne..
neuvolasta käskivät jo hakemaan saikun mammaloman alkuun asti. mut sanoin taas et jos nyt vielä tämän viikon katson.
painoakin oli tullut raskauden alusta mulle jopa vähän vajaa kaksi kiloa lisää.. :LOL: :LOL: mut muuten oli kohdun korkeus yms ihan oikeilla mitoilla.

iteki mietin mitä arki tuo sit tullessaan. sit kun on kolme muksua.. :LOL: :LOL:
ja noi karvaiset lapset 7 kipaletta.. :LOL: :LOL: :LOL:
ja ukko päivät töissä...mut eiköhän se uomiinsa sitten asetu.
nyt ruvettava lähtemään illaksi juoksemaan töihin..perjantai ja kova päivä edes..
 
Voisin liittyä joukkoonne :(
Eilen kuulin, että veriseulasta saatiin riski kromosomihäiriöön. Meni kyllä eilinen itkiessä ja murehtiessa.
Aiemmin kuitenkin niskaturvoke oli ok ja nenäluu näkyi myös.

Olen tässä jo miettinyt vuorokauden ajan, että uskallanko mennä lapsivesipunktioon, kun siinä on se keskenmenoriski.. :/
Ikää minulla on 23 ja lapsi on ensimmäinen.
 
tsemppiä Melike, tulos on vasta kohonnut riski ja kaikki on suuremmalla todennäköisyydellä hyvin. Tiedätkö riskiluvun ja mihin kromosomihäiriöön viittaa? Nuohan osaltaan varmaan vaikuttavat päätökseesi. Veriseula ilmeisesti tehtiin sinulla eri aikaan kuin np ultra? Itse olin jo ennen seulaan menoa päättänyt että menen punktioon jos "jään kiinni", mutta silti apuna oli kyllä mm., tämän ketjun aiemmat viestit ja muiden pohdinnat aiheesta. Kumpiakin päätöksiä tästä ketjusta löytyy, ja paljon terveitä lapsia! (mutta kyllä surullisiakin tarinoita ja vastoinkäymisiä )
 
Kiitos lohdutuksesta. Tulos viittasi downin syndroomaan, tosin riskiluvusta en tiedä yhtään mitään.
Veriseula otettiin viikolla 15+0 ja Np-ultra tehtiin viikolla 12+4.
Hieman kyllä lohduttaa lukea tätä palstaa, koska ilmeisesti väärän hälytyksen saaminen on aika yleistä. Toivottavasti nytkin.
Postiluukusta tuli juuri vauva lehti, mutta ei sitä oikein uskalla edes lukea. Vaikea iloita koko raskaudesta juuri nyt.
:'(
 
Melike
On kuin olisin lukenut omaa tekstiäni. Mäkin jäin kiinni veriseulassa ja olo oli ihan hysteerinen. Ensin en ajatellut mennä lapsivesipunktioon, mut sit en saanut mielenrauhaa. Menin ja se meni nopeesti ja oikeesti nipisti väyhemmin kuin verikoe. Nyt odottelen tuloksia ens viikolla kuulee. Odottavan aika on pitkä -mulla viikkoja 19 ja pikkunen potkii selvästi. Voimia sulle, kysy riskilukua -siitä saa jonkinlaisen mielenrauhan. Ja on hyvä jos vois jutella jonkun lääkärin sait varmaan numeron perinnöllisyyspoliklinikalle tai johonkin. Se helpottaa kummasti-tietää mihin ryhtyy jos menee seuraavaan tutkimukseen. Itse olen pelännyt ja itkenyt pahinta eli sitä, että joutuisin tästä luopumaan. Nyt olo on ihmeen rauhallinen ja en toivo mitään muuta kun että kaikki olis pienellä kunnossa. Ikinä en enää moisiin testeihin mene jos kolmnnesta joskus haaveilen. Esikoisen aikaan moisia ei tehty vain rakenneultria.
Seulat vuotaa niinkuin moni täällä sanoo, mutta se helpottaa vasta kun kuulee omat tulokset.

Tsemppiä sinne.
 
Voi toivon todella, että saat ensi viikolla kuulla hyviä uutisia!
Ihanaa varmaan tuntea jo lapsen potkut, vaikka toisaalta niistä ei ehkä täysillä uskalla iloita. Itse en tunne vielä potkuja (15+6) ja oikeastaan toivon että en tule tuntemaankaan, ennen kuin selviää että lapsi on terve ja raskaus jatkuu normaalisti.
Olen myös päättänyt että menen tiistaina siihen punktioon, koska muuten en saa mielenrauhaa.
Eniten pelkään punktiossa, jos lapsivesikalvoon tehty reikä ei mene umpeen tai tulee joku tulehdus pistokohtaan.. Toisaalta haluaa myös suojella rakasta lasta, joten tuntuu pahalta että sen rauhaa mennään neulalla tökkimään.. :'(
Itsekään en enää tällaiseen testiin mene, jos lisää lapsia joskus saamme.

Voimia myös :hug:
 

Yhteistyössä