toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
Onnittelut Nemika :flower: Mullakin meni rakenne hyvin ja nyt voi sitten relata. Suosittelisin että kävisit muillakin palstoilla, kuulutko nyt sitten huhti vai toukokuulaisiin? Minulle ainakin on auttanut poistamaan huolta mielestä kun on käynyt siellä lukemassa/juttelemassa kaikenmaailman turhanpäiväisempiä huolia, kuten ruokaan, kropan muutoksiin tms liittyvää. Tulee jotenkin normaalimpi olo että kaikki on ok ja täällä sitä ollaan muiden onnellisten odottajien joukossa puhumassa kevyempiä murheita. (tosin juuri tämän kaksplus saitin toukokuulaisissa en ole käynyt kun löysin tänne niin myöhään...savonmuan hilimoissa olen tällä pörrännyt)

Pake: Toivotavasti saat pian tulokset ja kaikki on hyvin. Tuloksien odottelu tuntui minusta ainakin kovin pitkältä ajalta, vaikkei loppujen lopuksi olekaan, joten kärsivällisyyttä siihen. Käy purkamassa täällä tuntoja kun siltä tuntuu!

Sirts: muuta en osaa sanoa kuin :hug: ...
 
bonsku:laskettu aika on 3.5. mutta maaliskuun puolesta välistä huhtikuun alkuun on veikattu kaverin tulevan ulos...ettei sitä si tiedä mihin kuukauteen kuuluu :LOL:
ja onnittelut hyvistä uutisista sullekin :flower: :flower:

kai sitä pitäis kurkkia muitakin..mut "oma koti kullan kallis" :LOL: :LOL:
mut eiköhän tämä tästä ku oppii vaan nauttimaan olosta ja raskaus vaivoista taas kerran. :D
 
mitäpäs tälle saralle kuuluu? ilmeisesti pake tai aventura eivät ole vielä saaneet tuloksia.... kuis nemika? joko olet uskaltanut täräyttää ilouutisen ilmoille? :LOL:
minä kävin tänään neuvolassa kuuntelemassa mökön sydäntä ja puntarilla hyppäämässä :LOL: painoa oli tullut reilu 400 g/vko, joten ei ainakaan tipu! ääh. mökö potki ja liikkui hirveästi sydäntä kuunnellessa ja neuvolan täti nauroi, että onpa liikkuvainen... tuntuu et elämä alkaa oikeasti hymyillä ja rankka odotusaika alkaa jo olla onnellista :LOL:
 
jeppistä: juu äippä kävi just kahvilla mut en vaa saanu sanaa suusta asiasta vaiks yritin.. :LOL:
tänään jouduin saikulle järkyttävien liitoskipujen takia. viime yönä kaksi tuntia pätkissä sain nukuttua. ja kävellä ei kunnolla kärsi.
pomo meinas repiä suoraan sanoen pelihousut..olis kuulemma pitäny viime viikolla ilmoittaa tästä että jään pois kolmeksi päiväksi..piru ku en tiennyt etukäteen et näin vietävät kivut tulee.. :eek: selitäpä miespuoliselle sit tälläsiä.
mut toisaalta aivan sama. nyt 8 päivän työputki menossa raskasta työtä niin ei ihme vaiks paikat ei mukana pysy. mut eipä hän sitä ymmärtäny.
mut ei viitsi töitä ajatella kun on tärkeämpi asia hoidettavana. ja pitäis kolme kuukautta saada pidettyä poika masussa niin pakko se on aikalisä ottaa näiden ennenaikaisien takia jo. koska tämäkään ei tule loppuun pysymään masussa.

muuten poitsu kans potkii ja pyörii ja muksii minkä kerkiee..ja aivan ihana tunne kyllä. lopullisesti uskallan huokaista vasta synnytyksen jälkeen. kun näen että kaikki on kunnossa varmasti. mutta pikkuhiljaa sitä osaa nauttia jo tästä touhusta kuitenkin.
 
nemika: et vieläkään äitilles....! :LOL: tee niinkuin me teimme anopille, et sen syntymäpäivänä laitettiin korttiin omat nimet ja lisäks "mökö". aikansa luki sitä ja ihmetteli, mökö... oliko se koira... sitten kysyi, et mikä mökö :LOL: eli pistät joulukorttiin terveisiä :LOL: :LOL:
kyl sun kantsii ottaa rauhassa, niin ois paremmat mahkut pitempään mahassa poju pitää ja aina vähemmän niitä ennenaikaisuudesta johtuvia huolia! töitä kerkee tekemään vielä muutaman vuoden :p :p
mulla supistelee edelleen ja tänään ei neuvolassa siihen reagoitu, kun viime viikon rakenneuä:ssä lekuri ultrasi ja mittasi synnytyskanavan, kun sanoin supisteluista. seuraavan kerran sit mietitään näytettä, jos jatkuu tälleen.... ja jatkuuhan se.... jos on kuten ekakin raskaus. no, käydään nyt töissä, kun parin vuoden tauko välissä ja otetaan sitten sitä saikkua vaik myöhemmin jos siltä tuntuu... =) tälläistä kevyttä toimistotyötä :saint:
vai arvelit vielä synnytykseen asti pidätellä =) eikun vaan nyt kannat kattoon ja mietitään sitä synnytystä sitten lähempänä :LOL:
 
Kirjoittelin tähän ketjuun kesällä kun NT-ultrassa niskaturvoke 3.1mm ja veriseulan jälkeen saimme riskiarvon 1:5. Perjantaina 14.12 meille syntyi terve poika, 3740g ja 52cm =) Eli tsemppiä kaikille jotka näitten riskiarvojen kanssa kamppailevat, korkeillakin arvoilla voi saada terveen lapsen =) Hyvää Joulun odotusta myös :xmas:
 
mulla oli toisen lapseni odotusaikana veriseulassa: kohonnut riski kehityshäiriöön,mutta ultrassa kun kaikki oli ok niin jotenki katottiin niiden yhteistulos ja sen mukaan mitään riskiä ei ollut.silti mulle jäi koko loppuraskaudeksi pelko kun veriseulan tulos oli ollut poikkeava ja joku tietämätön vielä sairaalasta soitteli et ollaanko menossa lisätutkimuksiin ton veriseulan takia........siinä sit taas mietin että MIKSI ku kaikkihan piti olla hyvin ku ultra sulki pois veriseulan tuloksen.yritin luottaa kuitenkin ultran tehneeseen erikoislääkäriin.terveen tytön kuitenkin saimme :heart: ja kaikki pelko oli ihan turhaa.lisätutkimuksiin emme olisi kuitenkaan menneet koska jokainen lapsi on rakas omana itsenään ja keskenmenoriskiä en ole halunnut ottaa.nyt taas vauvaa odotan ja piti kyllä miettiä kahteen kertaan osallistunko koko veriseulaan kun viimeksi siitä vaan turhaa stressiä sain.osallistuin kuitenkin ja vastaus oli onneksi hyvä.
 
jeppistä: juu huilailen tässä joulun yli ja sit palaan taas töihin. en halua vielä kokonaan jäädä pois kyllä. liian pitkä aika olla kotosalla ku kerkiee sit kyl olla.
ja kyl se pikku hiljaa tajuaa äippäki etten huijannu. tosi onnellinen on. kuudes lapsenlapsi heille sitten. sanoinkin kyl et täältä talosta on kiintiö sit täysi.
saapi muut sisaret hoidella jatkossa noita hommia jos haluavat.

saparo79: onnea sylintäydeltä poika vauvasta!!! :heart: :heart:
jouluksi pieni nyytti :heart: onnea tuhannesti! kiva kuulla et kaikki mennyt hienosti!
 
nemika: meillä on äitille kuulemma joskus vuonna nolla ennustaja luvannut kahdeksan lastenlasta... no isosisko on tehny 3 ja sen kiintiö on täysi. pikkusysterille on nyt tulossa toinen kuten myös meikälle. kukahan sen kahdeksannen tekee? mä kyl arvelin, et en enää kolmatta tee. mut ei kyl pikkusysterikään sen "nuorempi" ole vaan hänellä kans ikää 36.... saap nähä; toivottavasti en enää hurahda. ja ne kukat mukaan synnäriltä :LOL:
kävin kattelemassa huhtihippuja ja jo siellä osa vakiosakista tuntee itsensä ulkopuoliseksi, joten enpä kehtaa sinne itteeni tyrkyttää :p
ja onpa jutut tuolla kun keskustellaan voiko ottaa alkoholia! oon mä niin tiukkapipo, että en kyl tippaakaan uskalla enkä halua ottaa. nyt jo oli näitten seulojen aikaan hirveet tunnontuskat, kun saman viikon maanantaina join kaksi olutta kun torstaina piti menkkojen alkaa. ja oltiin viel reilu viikko ennen menkkojen alkua työporukan kaa risteilyllä, jossa myös otin muutaman.... sitten kun seulat hälytti, niin voin kyllä kertoa mitkä tuskat siitä, että aiheuttiko nuo minun ottamat oluet sen lopulta onneksi pelkästään istukassa olevan "vian"!!!!! :/ eihän niistä mitään valttämättä tule, mutta kerta riittää kun sopivasti on kesken kehitys... enkä usko siihen, ettei sikiöön promilleja tule vaik ei missään verenkierrossa ole; johan istukkakin alkaa heti muodostua kun viikon päästä hedelmöittymisestä kiinnittyy kohtuun! ja kait luulis jos ympäristössä on promilleja, niin imeytyis sitten muuten? en tiedä. eli tulisinkohan känniin jos uisin kossupaljussa...
no jokainen tekee omat ratkaisunsa. oonkohan mä vähän kalkkis :LOL:

rakastavalle äidille toivotaan sitten hyvää odotusta! kyllä varmaan ois tippunu kivi sydämeltä, jos ois saanu aikanaan hyvän tuloksen seulasta. tosin nehän ei kerro kuitenkaan kuin sen riskin. itse sitten kävi sen pidemmän tien ja näillä näkymin lopputulos oli onnellinen....

terveisin kalkkis jeppis ja mökö 21+3

ps. eilen sitten yritin kahden tunnin ajan ettiä isännälle puseroa ympäri kuopiota sillä seurauksella, että ainoastaan sain koiralle matokuurin ostettua ja loppuillan supistelut! eikä meinannu loppua tulla! :LOL:
 
:LOL: sithän jeppistä meitä on kaksi kalkkista. kyllä sitä iteki mietti et onko ne mitä on ottanu ennen ku on plussannu vaikuttanu toisen nt:n. mutta sitten järjellä ajateltuna tiesin kuitenkin ettei niistä voi olla kyse. tippaakaan en myös ole ottanu alkoholia raskausaikana eikä edes mieli tee kyllä. :LOL:
nollatoleranssi on se luotettavin kuitenkin. :LOL:

vai meni sun shoppailut sit vähän pieleen.. :LOL: :LOL: luin tos epähuomios et isännälle matokuuri... :LOL: :LOL:
 
niin, oiskohan pitäny ostaa isännälle "matokuuri" kun itse ei kalkkis voi juoda tippaakaan. ois se otettu, kun yrittänyt vieressä sinnitellä yhden saunakaljan voimin.... :LOL: oonkohan mä vielä lisäks tiukkis, kun en sit tykkää toisenkaan alkoholinkäytöstä kun ite joutuu "kärsimään" :LOL: :LOL:
 
mie ostin viinipullon ja muutaman oluen ukolle..saapi niitä tissutella jos haluaa. en miekään tykkää jos se kovin paljoo tuos ottaisi. et rajoihin on ukkoki laitettu :LOL: :LOL:

nyt vasta huomasin ton kossupaljun... :LOL: :LOL:
kokeillaan ensi kesänä sitä. :LOL: :LOL:
 
kokeillaan vaan... systerillä on jo palju; vielä kun sinne kossua sais! :p
meinasin mäkin sen viinipullon verran heltyä (paras joululahja? heh) ja ihan suostun auton ratissa istumaan, mikäli jouluillallisella systerin luona nyt jotain sattuu ottamaan... ja ottaahan se. :LOL: no, joulu on kerran vuodessa :LOL:
 
Bonskulle onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista :flower: .

Saparo: Voi, muistan sinut, kun loppukesästä itse jouduin tähän rumbaan mukaan. Paljon, paljon onnea poikavauvasta :flower: .

rakastava äiti: Teillähän ollut sama tilanne kuin meillä: vain veriseula hälytti. Onnea terveestä tytöstä :flower: .

Kyllähän nämä onnellisesti päättyneet tarinat aina rauhoittavat. Pikkuisen sitä aina välillä miettii, että miksi se seula hälytti. Mutta ihan oikesti se siis voi olla täysin väärä hälytys =) .
 
Täällä tosiaan odotellaan vielä tuloksia. Luulen, että joulunpyhät vielä pidentää odotusaikaa, joten vielä olisi varmasti pari viikkoa odotettavaa. Mutta ihan toiveikkaana ollaan. Ja aina nuo positiiviset kuulumiset vain vahvistavat käsitystä siitä, että seulat valehtelevat usein. Kiva siis, että kaikki samassa tilanteessa joskus olleet tulevat kertomaan tälle palstalle kuulumisiaan - siitä varmasti apua monelle jännääjälle. Onnea kovasti Saparolle terveestä poikavauvasta! ja kaikille oikein hyvää joulua! Joulupöydän kaikista herkuista ei pääse tänä jouluna nauttimaan, mutta ens vuonna sitten taas ;-)
 
Pake: odottavan aika on pitkä, mutta toivotaan sinulle hyviä uutisia loppujen lopuksi. kyllä sitä niillä sen ahdistuksen kuittaa! tuurillaan saat jo uuden vuoden viikolla ne tulokset, joten ei pitkä aika enää. ja jos on ultrassa näyttänyt normaalilta, niin aina se helpottaa odottaessa lopullisia tuloksia... :heart: :hug:

keskustelin rakenneultrassa lekurin kanssa ja tokasin sille, et en itse usko enää ollenkaan koko istukkatutkimuksiin! lääkäri mainitsi taas tapauksen (josta jo kertoikin minulle ilmoittaessaan istukkatutkimuksen 16 trisomia-tuloksesta), jossa istukkatutkimuksesta tuli tuloksena sairas tyttölapsi kodussa. no, äiti ei kuulemma halunnut keskeytystä siitä huolimatta. meni aikaa ja äiti tuli tän lekurin luo kontrolliultraan; kappas vain, mahassa potkiikin poika! loppujen lopuksi syntyi terve poika!!!!!!!!!! että revippä siitä huumoria, jos keskeyttäs raskauden ja huomais siinä vaiheessa, että eihän istukkatutkimustulos pitänyt paikkaansa!!!!!!!!!!!!!!! tämä lääkäri sanoikin, että jos tuloksena on terve muksu, niin siihen voisi luottaa. mutta päinvastaisessa tapauksessa ja varsinkin jos tulee harvinainen trisomia, niin tuloksen voi asettaa kyseenalaiseksi!!! kylläpä ois naurattanut itseäni, jos oisin mökön tempassu pois istukkatutkimuksen perusteella! onneks tämä lääkäri jo silloin valoi toivoa kertomalla em tarinan ja epäilemällä itse, että vika olisi vain istukassa!!!! ja onneksi kävin tuon lapsivesitutkimuksen. eli ei pelkästään seulat valehtele vaan näkyy ihan tutkimuksisakin túlevan huteja....

no, meni välillä ihan asian puolelle... on tässä niin pitkään jo hehkuteltu muuta, kun sai sen vapauttavan tuloksen :snotty: :snotty:
ja pitäähän tosin yrittää ajatella muutakin tälläisen revohkan aikana! kyllä muuten pälli ihan oikeesti leviäisi!

toivotan hyvää joulua kaikille jo nyt, kun ei kotona näitä värkkejä edelleenkään ole.... :flower: :xmas: :xmas: :heart:
 
pake: oletko saanut tuloksia vielä?

nyt on jouluherkkuja mässätty...ei niit kyl paljoa pystyny syömään.. :LOL:
mut hyvää oli silti. tänään olis töihin meno saikun ja loman jälkeen..eikä huvittaisi yhtään. ja toisaalta vähän pelottaa miten paikat kestää. vahva tunne et ei siel kauaa pysty oleen kyl.
yritin tuos täytellä äitiysloma papereita. ja miettimään jäin ottaisinko rahana vai pakettina äitiyspakkauksen. toisaalta noita vaatteita on kauheasti ja on makuupusseja yms kaksin kappalein jo.
mut toi raha on nii suht pieni pakettiin verrattuna. ja vaatteet oli hyvin pojalle sopivissa väreissä. mut vaavikamaa ois valmiinakin yllinkyllin...

mites teil menny joulun pyhät?
 
moikkelis nemika sun muut ketjua seuraavat....

Kyllä on herkkuja mässätty ja mä kyl pystyin syömään niitä ihan kuin ennen :snotty: ja suklaa... on se hyvää... naamaankin näkyy nyt suklaasta merkkejä tulevan, kun alkuraskauden paukamat alkavat viimein pikkuhiljaa hävitä! :(

mun pitäis kans ne kelan paprut laitella, mut taidan säästää ens viikolle. nyt otan rahana sen pakkauksen, kun just on neitiltä jäänyt kaikki vapaaksi ja vaatteitakin on enemmän kuin laki sallii! pitäisi tuo neiti vielä siirtää siihen isojen tyttöjen sänkyyn, et kerkiis pari kuukautta siinä olla ennenku mökö ilmestyy kuvioihin. ei tarttes toista pinnasänkyä hommata. oli vaan paikallisesta firmasta loppuneet sellaiset patjat, jonka ajattelin siihen jatkettavaan laittaa. lupasivat tilata, mutta saa nähä millon niitä saa. ja saa nähä miten se muksu pysyy "reunattomassa" sängyssä :LOL:

meil tääl savos on paikat aivan jäätiköllä ja oon jo vilauttanut, että pitääkö ivaloon muuttaa, että ois ees valkeet talvet. en kestä näitä ns hesan talvia hyvin montaa peräkkäin..... :kieh: :kieh:
heppa raukkakin kun on ilman kenkiä, niin on silläkin oikein tuskaa kulkea tarhaan ja sisälle! toivottavasti ei ees se koipiaan näissä jäätiköissä riko!

tässä töissä ollaan jo toista päivää mässäilyn jälkeen ja onneks ois viikonloppu, niin vois vaik pitempään nukkua. typykin on ottanut rytmikseen tällä hetkellä herätä kymmenen maissa!! aika hyvin opetettu :LOL: :LOL:

olikos vielä muita kuin pake ilman tuloksia??

t.jeppistä ja mökö 22+4... kaitex? pyhät sotkee :LOL:
 

Yhteistyössä