minä en muista kummosia koko helvetin synnytyksestä
kipua en ollenkaan sillä tavalla, et mille se oikeesti tuntui. kait se koski kun sen epiduraalin pyysin?
tosin suurin ongelma varmaan oli, etten ollut nukkunut ku alle 5 tuntia yhteensä viimeisen viiden päivän aikana. supisteli koko ajan sairaalassa niin miten siinä nukut; ja vi..utti kun ei ukko saanu jäädä sinne vaan aina yöks lähettivät kotiin. sit vielä vinkuivat niistä nukahduslääkkeistä viimeisenä yönä ennen käynnistystä, ettei niitä nyt vois ottaa kun ei sit jaksa synnyttää! per..le mä sanoin sille eukolle et miten helvetti mä jaksan synnyttää jos en saa nukkua viikkoon yhtään. tulipahan ees pari tuntia viimesenä yönä unta ja se lääke kouraan kun tarpeeks hermostu! sit mulla nousi kuume korkeeks tän session aikana ja epäilivät sitä lapsivuodekuumetta vai mikä piru nyt onkin
sit kun sydänkäyrät viel oli mitä oli neitillä ja hätäsektiovalmius koko ajan eikä saanu juoda eikä syödä mitään! ihan jonniin verran janotti; sama miten paljon suoniin tavaraa lyödään, ei se paljon suussa tunnu! oli kyl sellanen synnytys, et ei ihme etten muista mitään. olin kyl pelännyt asiaa niin paljon koko elämäni ajan, että melkein jätin lapset tekemättä, ja kun siitä hengissä selvittiin niin sanoin vielä neulottavana maatessani et voisin tehdä toisen vaik heti! oonks mä jotenkin hullu? tosin mieleen jäi sit kummittelemaan se hätäsektio juttu ja muistan ne sanat, jotka lääkäri sanoi kesken ponnistusten kätilölle, et "se otetaan vaik väkisin, nyt on lapsi etusijalla". mul sit hirvee paniikki koko ajan kun katoin kelloa et niistä sanoista jo menny niin ja niin kauan enkä saa sitä ulos! luulin kokoajan et muksulla on hengenhätä ja kätilö vaan rauhassa et kyl sä sen saat.... meinasin jo karjasta et repikää se ulos, että mä en saa sitä niin nopeasti ulos! eikä mun ponnistusvaihde tainnu olla ku 25 min (ulkomuistista), mut mistä vitu..sta sen ensikertalaisena tietää et ei ite tarvii hätäillä vaan kyl ne hoitaa. sanoin kyl sille kätilölle jälkikäteen et kertoo lääkärille sellaiset terveiset, et tuollaiset lausahdukset voi sanoa jossain muualla kun töitä tekevän äitin kuullen!!!
siinäpä sit synnytyskertomuskin, heh... ite ei sitä synnytystä pelkää mut hirvittää lapsen puolesta, et jos jotain sattuukin.
mä kyl voisin lähteä vaik saikulle.mut pitää yrittää viel sitkuilla, kun äitiyspäiväraha tulee näitten tulojen mukaan ja kerkee jo palkkaan vaikuttaa mikäli nyt pois jää. mut sitten kun on alle 2 kk niin heti kun vaan vihjasevat :saint: kyl mä kotonakin jaksan olla