toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
:'( voi kun osaisi sanoa jotain viisasta ja jotain mikä helpottaisi. mut mitään viisasta ei todellakaan ole mitä voisi sanoa. :hug:
joudut tekemään todella raskaan päätöksen. :'( ja myös meillä mietittiin tuloksia odotellessa mitä tehdään jos kromosomivika löytyy. ja olisimme myös keskeyttäneet raskauden jos down tai muu kromosomihäiriö olisi löytynyt.
jo lapsen takia olisimme sen tehneet. ja se ei rakkautta lapseen vähennä.
voimia teille paljon :hug: :hug: :hug:
olen todella pahoillani puolestanne :'( :'( "voimahali" :hug: :hug:
 
voimia odotukseen! :hug: meillähän oli verikokeet taas ihan ok. mutta niskaturvotusta niin paljon että 1/4 todetaan sillä turvotuksella joku kromosomipoikkeavuus.
ja meillähän kävi niin hyvin että tervekromosominen poika on tulossa. rakenneultra vielä ens viikolla jännittää vietävästi.
sulla myös kovat ajat edessä odotuksen kanssa. mut tästä ketjusta löytyy paljon hyviä ja myös niitä "surullisia" kertomuksia. mut paljon tästä ketjusta saa ajatuksilleen apua ja toivoa kuitenkin.
jaksamisia oikein kovasti!
:hug: :hug:
 
jeppistä: kuis siel jaksellaan?
nyt alkanu jo stressi kaikkoamaan tääl..tosin en tiedä joko ens viikolla uutta paniikkia viritellään..viikon päästä tähän aikaan ajellaan sairaalalle taas.. :eek: saa sit taas itsensä hepulin partaalle varmaan.
ja vauvaki ollu kauhean hiljainen masussa..tai sit potkii selkään päin kun niin vähän liikkeitä tiedostan.
töis supistellu mukavasti. tänään taas yritystä töihin ja jos jatkuu niin sairaslomille sit lähdettävä, oli neuvolan käsky..
piti samal nostella tätä ketjua ettei unholaan painu.. :LOL:
 
moikkelis nemika...
hyvin jaksellaan ja kakru kyl potkii. mul ois tiistaina se ultra ja jo kerkesi mielessä yks päivä käydä et mitäs helvettiä sit jos siel jotain bongataankin :LOL: kyl minunkin huoleni alkaa takana olla; tosin olinpa tuossa fiksu ja aamusta lueskelin huvikseen näitä ja erehdyin sit keskenmeno-palstalle. sitä kun lueskelee, niin kylläpä alkaa mielikuvitus juosta!!!! :headwall:
mul supistelee kans jatkuvaan ja pitää muistaa sanoa jo rakenneultrassa siitä et ottaisivat ne hemmetin näytteet ettei tulehdusta (juuri tästä taisi olla keskenmeno-palstalla). seuraavalla viikolla on sit oma neuvola, niin siellä viimeistään. näinköhän minäkään loppuun asti töissä olen; on se piru kun kunto kyllä laskee näin raskaana ollessa! normaalisti käyn uimassa sen kerran viikossa; nyt jo viime sunnuntaina shoppaillessa sai hiipiä kuin vaivaisempikin kun "kestosupistus" päällä :LOL: no harjoitelkoot ni jaksais pukata tänkin pellolle omin avuin... eka mul käynnistettiin, kun supisteli vaan huvin vuoks ja urheilun kannalta päivä sotalla, mut ponnistusvaiheen sit tuli omilla supistuksilla. en muista asiasta yhtään mitään, mut näin se kiltti kätilö mulle jälkikäteen kertoi :LOL:
 
jeppistä: juu yritetään nyt olla vain lukematta noita sivuja. aikani piinasin kaikella itseäni mut nyt oli pakko lopettaa ku mielikuvitus teki myös tepposia liian paljon.
kyl ens viikko jännittää sikana. mut ehkä pahin paniikki toistaiseksi takana. tosin tiedän et se paniikki hiipii ensi viikon edetessä.
mul molemmilla ollu karseet supistukset synnytyksessä. ei edes epiduraali vienyt kipua edellis kerralla. nyt aion spinaalia kokeilla jos sinne asti päästäis. oli nii järkyt ne kivut molemmilta. :$
mul aiemmiltaki alkanu tosi aikasin supistelemaan niin en itse ole sillei edes säikähtäny. neuvolassa ne vaahtosi sairaslomista vaan.. :LOL: mut itsepäinen kun olen niin yritetään vielä.. :LOL: :LOL:
 
minä en muista kummosia koko helvetin synnytyksestä :LOL: kipua en ollenkaan sillä tavalla, et mille se oikeesti tuntui. kait se koski kun sen epiduraalin pyysin? :D tosin suurin ongelma varmaan oli, etten ollut nukkunut ku alle 5 tuntia yhteensä viimeisen viiden päivän aikana. supisteli koko ajan sairaalassa niin miten siinä nukut; ja vi..utti kun ei ukko saanu jäädä sinne vaan aina yöks lähettivät kotiin. sit vielä vinkuivat niistä nukahduslääkkeistä viimeisenä yönä ennen käynnistystä, ettei niitä nyt vois ottaa kun ei sit jaksa synnyttää! per..le mä sanoin sille eukolle et miten helvetti mä jaksan synnyttää jos en saa nukkua viikkoon yhtään. tulipahan ees pari tuntia viimesenä yönä unta ja se lääke kouraan kun tarpeeks hermostu! sit mulla nousi kuume korkeeks tän session aikana ja epäilivät sitä lapsivuodekuumetta vai mikä piru nyt onkin :LOL: sit kun sydänkäyrät viel oli mitä oli neitillä ja hätäsektiovalmius koko ajan eikä saanu juoda eikä syödä mitään! ihan jonniin verran janotti; sama miten paljon suoniin tavaraa lyödään, ei se paljon suussa tunnu! oli kyl sellanen synnytys, et ei ihme etten muista mitään. olin kyl pelännyt asiaa niin paljon koko elämäni ajan, että melkein jätin lapset tekemättä, ja kun siitä hengissä selvittiin niin sanoin vielä neulottavana maatessani et voisin tehdä toisen vaik heti! oonks mä jotenkin hullu? tosin mieleen jäi sit kummittelemaan se hätäsektio juttu ja muistan ne sanat, jotka lääkäri sanoi kesken ponnistusten kätilölle, et "se otetaan vaik väkisin, nyt on lapsi etusijalla". mul sit hirvee paniikki koko ajan kun katoin kelloa et niistä sanoista jo menny niin ja niin kauan enkä saa sitä ulos! luulin kokoajan et muksulla on hengenhätä ja kätilö vaan rauhassa et kyl sä sen saat.... meinasin jo karjasta et repikää se ulos, että mä en saa sitä niin nopeasti ulos! eikä mun ponnistusvaihde tainnu olla ku 25 min (ulkomuistista), mut mistä vitu..sta sen ensikertalaisena tietää et ei ite tarvii hätäillä vaan kyl ne hoitaa. sanoin kyl sille kätilölle jälkikäteen et kertoo lääkärille sellaiset terveiset, et tuollaiset lausahdukset voi sanoa jossain muualla kun töitä tekevän äitin kuullen!!!

siinäpä sit synnytyskertomuskin, heh... ite ei sitä synnytystä pelkää mut hirvittää lapsen puolesta, et jos jotain sattuukin.

mä kyl voisin lähteä vaik saikulle.mut pitää yrittää viel sitkuilla, kun äitiyspäiväraha tulee näitten tulojen mukaan ja kerkee jo palkkaan vaikuttaa mikäli nyt pois jää. mut sitten kun on alle 2 kk niin heti kun vaan vihjasevat :saint: kyl mä kotonakin jaksan olla :LOL:
 
Voi, täällä on taas hyviä - ja huonoja - uutisia.

Sirts: Olen pahoillani :'( . Te joudutte nyt sen raskaan päätöksen eteen, johon mekin valmistauduimme ja jota pelkäsimme. En tiedä, auttaako yhtään, mutta samaan ratkaisuun me olisimme päätyneet. Olen aiemmin ajatellut asioista toisin, mutta vasta sitten tietää, kun joutuu asian kanssa kasvotusten. Paljon jaksamista tähän aikaan ja uutta onnea toivottavasti jo lähitulevaisuudessa :hug: .

maiqu: Paljon onnea niistä hyvistä uutisista! Nyt mahdollisimman huoletonta loppuraskautta teille :) .

jeppis: Voi kuinka mukava kuulla, että ne "lopulliset tuloksetkin" olivat hyviä! Nyt vielä se rakenneultra - ja hyvin sekin menee!

nemikalle myös tsempit rakenneultraan!

Kanerva: Oih, onnea pikkuisesta tytöstä :heart: . Ihana lukea jostakin, jolla tämä koko piina ja odotus on takana! Onnellista vauva-arkea teille!!

liinu83: Me jäimme kiinni juuri veriseulassa (1:110), olen tähän ketjuun siitä kirjoitellut. Myös meillä nt oli normaali. Veriseula antaa huomattavan paljon vääriä hälytyksiä, mitä suurimmalla todennäköisyydellä teilläkin on sellainen. Jaksamista epävarmuuteen! Toivotaan, että saatte punktion tulokset mahdollisimman pian :) .



Unni ja masukki rv 30
 
No niin. Alkava viikko olisi sitten viimeinen tulosten odottelu viikko. Perjantaina on rakenneultrakin. Kaipa ne vesituloksetkin nyt tulee ennen sitä. Torstaina olisi 3 vkoa punktiosta... Odotan kyllä jo ihan innolla sitä rakenneultraa. Tällä hetkellä on vahva tunne että kaikki on ok.

Onnea rakenteisiin nemikalle ja Jeppikselle. Ja toivottavasti myös liinu83 saa tulokset tällä viikolla :)
 
unnilla tää revohka on kohta kokonaan ohi =) hyvä et jaksat vieläkin käydä "potkimassa" meitä syvässä suossa kulkevia....

ilmottelehan bonsku tuloksia, kun saat. tiedä vaik samaan aikaan keväällä kysissä ollaan, kun taitaa lasketut olla melko lähekkäin (mulla 28.4) ja jostain ketjusta huomasin, että olet saman sairaalan alueelta. hyvä et jaksat olla noin positiivinen...

huomenna ne rakenteet :|
jeppistä ja mökö 20+0
 
bonsku meillä myös perjantaina rakenneultra. meitä sit kolme tämän viikon koitoksessa menossa. toivotaan että kaikilla menee hienosti.

niin kuin unni sanoikin sirtsin surullisista uutisista. aiemmin olin varmaan itsekin erimieltä mitä tekisin jos kaikki ei olisi hyvin. totta se on että sitten kun on itse siinä tilanteessa niin ajatukset muuttuu. en olisi itsekään pystynyt jatkamaan raskautta jos kromosomeista olisi jotain löytynyt.
sirtsille edelleen voimia suuren surun kanssa. :hug:

jeppistä: sulla huomenna jännät paikat edessä. ja sitten saat huokaista lopullisesti ja jatkaa onnellisempaa odotusta.
perjantaihin jännitettävä miun vielä. sit toivottavasti sais hyviä uutisia edelleen ja matka jatkuisi. ja saisi tän vaavin joku päivä syliin.
on tää hirveätä kun puolet raskaudesta menee kauhean pelon kourissa.
mut ihmisenä tämä on kyllä minua kasvattanu ja monet huolet ja stressit onkin ollut todella pieniä tämän piinan rinnalla.
eikä ole turhista jaksanu marista kyllä enää. :headwall:
jospa tämä jossain vaiheessa vielä iloksi muuttuisi.
 
Hermot on kyllä ihan riekaleina. En tajua miten toissapäivänä pystyin kirjoittamaan että vahva tunne että kaikki ok... Olin ihan varma että ne tänään viimeistään soittaa, mutta ei. Päätin etten postaa tännekään mitään ennenkuin tiedän tulokset mutta pakko purkaa tätä oloa jonnekin. Työrintamallakin on hiljaista joten ei oikein saa muuta mietittävää sieltäkään. Hulluksihan tässä pikkuhiljaa tulee. Ymmärrän hyvin jeppistä ja muut nuo teidän aiempien viestien tunteet.
 
Hei vaan, huomasin että olit kysellyt meidän ketjun alkupäässä kirjoitelleiden kuulumisia.

Minulla on nyt menossa rv 33+3. Eli joka viikko ollaan lähempänä synnytystä :D Raskaus on sujunut tähän saakka hyvin, sen rakenneultran jälkeen on uskaltanut oikeasti iloita tästä pienokaisesta. Tosin vieläkin mielessä käy edellinen raskaus ja sen päättyminen.. Mutta samalla kiitän onneani, että ollaan nyt tässä tilanteessa ja kaikki on tähän mennessä hyvin! En oikeasti tiedä miten olisin jaksanut ilman uutta raskautta :ashamed:

Kiva kuulla, että teilläkin on kaikki sujunut vallan mainiosti! Aika on kyllä kulunut aivan äärettömän nopeasti! :heart:
 
Oiskohan aika huokaista! =) Rakenteissa ei moittimista, joten nyt sitten aletaan odotella huhtikuuta, et minkä näkönen versio sieltä tulee! Kyl hirvitti koko ajan lekurin tarkastaessa ja odotti jotain negatiivista kuitenkin löytyväx, mutta kerrankin sai lähteä pois hymyssä suin! :) :)
Sain jopa pärstäkuvan 4D versiona ja onhan se vielä hauskan näköinen, heh....

Katottiin myös sen istukan toiminta ja kahden kuukauden päähän sitten kontrolli, että pelittää sillonkin... Ihan hyvä, niin ei tarvitse enää funtsia, että sitten jotain pääsisi tapahtumaan huomaamatta.
Mökö kasvanut niinkuin pitääkin ja edelleen saatiin pidettyä sukupuoli piilossa. :LOL:

Huh huh! Nyt sitten odotellaan nemikan ja bonskun rakenteita. Pari päivää vielä; kyllä te jaksatte! :hug: :hug:
 
Kirjoittelin tuossa aikaisemmin kun jäimme kiinni veriseulasta ja lapsivedessäkin oli afp koholla. Useiden verikokeiden jälkeen ja kahden ultran jälkeen saimme huojentavia uutisia: Vaavi vaikuttaa olevan terve. Istukassa on hieman vajaatoimintaa, mutta seuraava kontrolli on kahdeksan viikon kuluttua. Nyt rvko 24 menossa. Lapsivesimäärä oli normalisoitunut ja vaavi potki kovasti :)
Ihanaa!!
Kaikille voimia kunkin omaan tilanteeseen.
 
onnea mirahille; niin sitä vaan yksi kerrallaan huokaisee....

onhan täällä vielä liinukin odottelemassa punktion tuloksia!
liekö vielä muita?
odottavan viikot on pitkiä joo, mutta kyllä nää muksut sen arvoisia on.
toivotaan vaan kaikille hyviä uutisia

:hug:
 
Jeppistä:

Katottiin myös sen istukan toiminta ja kahden kuukauden päähän sitten kontrolli, että pelittää sillonkin... Ihan hyvä, niin ei tarvitse enää funtsia, että sitten jotain pääsisi tapahtumaan huomaamatta.

Oliko teillä jotain epäilyjä istukan toiminnasta, vai miksi teillä katsottiin istukan toiminta? Hmmm... ja ennenkaikkea... miksei meillä katsottu??
No, ehkä se ei ole rutiinitoimenpide, vai oliskohan mun pitänyt osata itse pyytää? Eikä mitään kontrolliakaan, kotiin vaan passittivat... jos olisin optimisti, niin tietysti pitäisi ajatella että kaikki tarpeellinen katsottiin ja kaikki oli siis kunnossa, mutta kun... aina voi epäillä pahinta ;)
 
Ihanaa, hyviä uutisia täällä!

Bonskulle paljon onnea :flower: !

Ja Mirahille myös :flower: !

Jeppistä: Saat nyt sitten ihan oikeasti huokaista sinne huhtikuulle =) . Onnea :flower: !

Istukan toimintaa piti alkaa miettiä. Kun meillähän se papp-a -pitoisuus oli hyvin matala. Silloin googletin vähän liikaakin tuota ja kovastihan joka paikassa väitettiin sen liittyvän monenlaisiin muihinkin ongelmiin (vauvan kasvun hidastuminen/pysähtyminen mm.) Kaiketi sitten tuota riskiä ei mitenkään suureksi katsota, koskapa ei ainakaan meillä tätä hommaa tutkita enää mitenkään? Hmm... Juu, pitää lopettaa taas alkuunsa tällaisen vatvominen!
 
Bonsku: Onnea!!!! Nyt sitten vielä rakenteet ja kannat kattoon :flower: :flower:

Merle: Mul oli kanssa papp-a ja hcg matalalla sikiöseuloissa (eivät kiinniittäneet niihin mitään huomiota), mutta suurin syy lienee se, että meikäläisen istukasta löydetty trisomia 16 vaikuttaa usein (20%) sen toimintaan. Ei aina ja kun meikän istukasta siis ei edes tietoa, että onko koko istukka sitä trisomia 16:ta vai vain osa siitä.... Niskaturvotusseulassa katsottiin istukan toiminta kysymättä ja itse pyysin eilen rakenneultrassa katsomaan sen. Kuten myös itse pyysin lekurilta eilen, että voitaisiinko sitä seurata, ettei sitten tarvitse katua. Hän kyllä sanoi heti, että juu, kontrolloidaan kasvua parin kuukauden päästä, koska joskus istukan trisomiat tosiaan vaikuttavat sen toimintaan....
Siis viimeinenkin huoli sitten ei jää peittoon vaan sekin katsellaan loppuun asti, joten kyllä terveydenhoito on hyvällä tolalla Suomessa...
 
onnitteluja kaikille ihanien tuloksien saaneille :flower: :flower: :hug:
täällä ylihuomista jännitetään ihan kauheasti nyt. pelottaa niin kauheasti et sieltä löytyy jotain tai sydän ei todella sitten olekaan niin vahva kuin pitäisi olla.
taas tämä jossittelu alkaa kun päivä lähenee. :ashamed:
 
joo ei tarvis enää murehdittavaa kyllä tulla.sitä on jo saanut tehdä aivan tarpeeksi. juttelin tos asukille et voisit kunnon potkun antaa merkiksi et kunnossa olet..ja alko monottaa kunnolla kun käskystä :LOL: :LOL: :LOL:
tottelevainen poitsu :LOL: :LOL:

jeppistä: aivan ihanaa et kaikki oli hyvin. saat nauttia kunnolla ja huutaa vaikka koko maailmalle vauvan tulosta. minä vielä pari päivää pitelen asiaa salassa.
vaikeata alkaa masun koon vuoksi olemaan jo. mut jos perjantaina oma äitikin saisi tietää et katras kasvaa... :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä