toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
nemika: no huh huh; et vieläkään ole äitilles kertonu :LOL: mitenhän pieni maha sulla on ku "et oo kiinni jääny"? ekassa raskaudessa kerrottiin kaikille heti; en varmaan tampio tajunnukaan et aina ei kaikki mene niinku pitää. toista kun keväällä rupesin odottamaan, niin ajateltiin pihdata tietoa siihen ku eka ultra takana => eipä tullu sitä ultraa kun sattui olemaan se tuulimuna. sillon päätin et seuraavan sanon heti kaikille! no, niin kävikin niin pitkään kunnes tuli ne hemmetin seulat. sen jälkeen en huudellu uusille naamoille ja nyt tietty voi niillekin kertoa... :LOL:
 
oon ite tosi hoikka. ja maha on aina vain kuin olisi jalkapallon nielaissut :LOL:
löysillä paidoilla saa peitettyä vielä. vaiks on se kieltämättä jo vaikeata piilossa pitää. onneks on työvaatteet sellaiset et peittääpi vielä jotenkin. mut eipä tuota enää kauaa piilottelisi :LOL:
en ole uskaltanu kertoa omille vanhemmille. niillä ku huolia ollu ihan muutenkin. niin ei tarvi tätä miun tilannetta sit stressata kaiken päälle.
mutta jospa perjantaina saisi sit ilouutiset kertoa. =)
 
Unni ja Jeppistä, kiitoksia vastauksista! Ehkä mä vaan nyt unohdan omalta kohdaltani tuon istukkavatvomisen - eiköhän ne sitten neuvolassa näe jos jotakin kasvussa tapahtuu. Vaan on se kumma ettei huolehtimista osaa lopettaa enää! (vaikka onhan se luojan kiitos jo huomattavasti inhimillisemmässä mittakaavassa...)
 
Toivottavasti et nemika liikaa jännitä huomenna, että ehdit sitten nauttiakin ultrasta kun pääset masuasukkia katselemaan :) Uskon että kaikki on hyvin, kun kromosomitkin olivat kunnossa!!

Minä en kyllä olisi voinut pitää noin kauaa salassa mahaa, mitattiin maanantaia ja oli ihan yläkäyrällä :LOL:
 
No juu, tiedän kyllä sukupuolen, ollaan vaan päätetty pitää vielä muilta salassa niin en ole sitten täällä palstallakaan julkistanut. Tuntuu että se lipsahtaa ehkä sitten muuallakin helpommin jos täällä kirjoittelee jommasta kummasta. En tiedä onko tuossa logiikassa mitään järkeä ;)

Huomenna en ehdi kirjoittamaan ultrakuulumisia, mutta ehkä sitten maanantaina. Viimeksi punktioultrassa lääkäriopiskelija hehkutti pikkuisen painoa, eikä me tajuttu mihen kanssa reagoida siihen juuri mitään vaikka se sanoi monta kertaa että "sata seitkyt grammaa" ja naureskeli iloisesti. Meitä nauratti sitten kotona kun tajuttiin miten hölmöiltä oltiin varmaan vaikutettu :D
 
bonsku: mul kaikilta ollu pitkään suht. pieni maha. tai se jalkapallo maha vaan =) on tää mun kroppaan jo tosi iso tää maha mut vielä ei ole kukaan löysien paitojen alta huomannut =)

jeppistä: yritän keritä koneella käymään ultran jälkeen. jos kerkien ku iltaan pitäisi töihin jatkaa sit.

täytyy myöntää et niin kauhea paniikki ja pelko päällä nyt ettei tule sit mistään mitään...apua..pelottaa niin vietävästi et sieltä jotain löytyy :'( :'(

remmoin jo verhoja ikkunoista et silitän jouluverhot tilalle et saan tunnin vielä menemään ennen lähtöä. pakko purkaa tää paniikki vaikka verhoihin ja ikkunan pesuun jo aamulla. ihan kauheata nyt..apua.. :(
 
nemika: älä hätäile! sieltä ei löydy kuin virkeä poju! me on kärsitty jo ihan tarpeeks, joten ei sun enää tarvii pelätä!
illalla voit sitten töissä tarjota pullat raskauden kunniaks :LOL:
lykkyä :hug: :hug: :hug:
 
jeppistä:kiitoksia sanoista. näin sen on pakko mennä..ihan pakko.
noi pullakahvit voi olla ihan hyvä idea..ku kaikki ihmettelee mun satunnaisia poissaoloa..ja arvuuttelee mielessään mikä on :LOL: :LOL:

ja taas ikkunoiden kimppuun. paniikki onkin yllättävä tänään..odotin etten panikoisi yhtään mut eipäs niin menny.
 
nemika: niin se menee!
anna minullekin tuota virtaa! oon valvonu viime yön koiran ripuloinnin ja oksentelun takia, ja voip sanoa, että ei oo herkkua täällä töissä olla!
oon neljään asti koneen ääressä, joten yritähän keretä sen verran huikkaamaan terveisiä.... :heart:
 
Täällä myös yksi, joka on tällä viikolla jäänyt kiinni seulassa, epäilynä 18-trisomia. Tuo soitto oli kyllä melkoinen järkytys. Onneksi päästiin heti seuraavana päivänä lisätutkimuksiin, ja nyt odotellaan lapsivesipunktion tuloksia. Ilmeisesti tuo kromosomihäiriö on melkoisen harvinainen, mutta olisiko täällä yhtään kohtalotovereita?
Ja onnea kaikille, jotka ovat kuullet hyviä tutkimustuloksia - niitä toivoo ihan jokaiselle!
Pake, ja masukki 17+3
 
Olin eilen torstaina punktiossa ja itse pistäminen ei tuntunut juuri miltään, mutta nyt sen jälkeen pistoskohdassa tuntuu edelleen pieni jomottava kipu. Onko muilla ollut vastaavaa? Tässä nyt hermoilee tällä hetkellä kaikesta mahdollisesta.
 
Missä on Nemika :/ :| :/ ? Olihan kaikki hyvin..??

Pake: Jaksamista :hug: . Miten teillä juuri tuohon 18-trisomiaepäilyyn päädyttiin?

aventura07: Juups, juuri tuota pistoskohdan jomottelua oli istukkanäytteen jälkeen pari päivää. Muistaakseni jotain pikku vihlontaa muutenkin ainakin vielä seuraavana päivänä ja senkin jälkeen vähäisessäkin rasituksessa. Jospa kuuluisi vain asiaan, meillä kaikki meni siitä huolimatta hyvin (tai no on mennyt tänne pian rv 31 asti)! Eiköhän teilläkin kaikki ok =) .
 
aventura07: juuri tuollaista jomotusta ja pientä nipistelyä mullakin oli, lienee ihan normaalia, ei tarvinne huolestua. Nyt kolmen päivän päästä mun oireet on ainakin jo kadonneet.

Unni: Mulla oli veriseulassa molemmat arvot; AFP ja hCG normaaleihin arvoihin nähden liian matalat. 12 vkon niskapoimu-ultrassa tosin ei nähty mitään poikkeavaa (turvotus 1.1), mutta ilmeisesti 18-trisomia ei välttämättä tuossa ultrassa näykkään.. Ei tässä auta kuin odotella, mutta onneksi mieli on aika positiivinen, sillä punktiota edeltävässä ultrassa ei löytynyt edelleenkään mitään häikkää..
 
kiitos kaikille kirjoitajaille tuesta. olen nyt takaisin sairaalasta, siitä isosta rakenuksesta mihin jäi meidän pieni poika :'( suru tuntuu niin isolta ja loputomalta. joku mainitsi täällä joskus "enkelinkosketus"sivuista. osaako joku neuvo miten sinne pääse, multa kun ei nyt mikä oikeen onnistu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sirts:
kiitos kaikille kirjoitajaille tuesta. olen nyt takaisin sairaalasta, siitä isosta rakenuksesta mihin jäi meidän pieni poika :'( suru tuntuu niin isolta ja loputomalta. joku mainitsi täällä joskus "enkelinkosketus"sivuista. osaako joku neuvo miten sinne pääse, multa kun ei nyt mikä oikeen onnistu...
Tässä osoite:
http://health.groups.yahoo.com/group/enkelinkosketus/

Ryhmä on suljettu, joten voi kestää joitakin päiviä ennen kuin rekisteröitymisesi on hyväksytty. Listalle ei haluta ulkopuolisia "kurkkijoita". Olen itse ollut listalla mukana, suosittelen sitä. Voimia sinulle.


 
heip. enhän mie kerinnyt koneelle enää kun töistäkin myöhästyin.
rakenneultra meni hienosti. normaali raskaus sanoi lääkäri lopussa..johon tokaisin että ensimmäisen kerran kuulen tuon lauseen.
toinen munuaisallas oli hieman laajentunut. mutta pysyi normaalin rajoissa joten ei vaadi seurantaa ollenkaan.
viikolla 30 ennenaikaisseuranta polilla vielä. koska suurella todennäköisyydellä ei tämäkään vauva pysy loppuun asti. mutta se ei pelota ku ei noi aiemmatkaan hätä housut ole masussa niin kauaa viihtyneet. :LOL:
olo on hassu. ku ei oikein osaa nauttia eikä iloita kunnolla. kai ne ajatteli polillakin et sekopää tuo on ku kuuntelin vain hölmönä siinä.
mutta jospa tämä päivien saatossa muuttuu kun tajuaa että se pyöritys on nyt takana ja on se NORMAALIraskaus mitä erikoislääkäri sanoi.
kävin henk.koht. kiittämässä sitä ainutta kätilöä joka ei mattoa jalkojen alta vetänyt. vaan tsemppasi eteenpäin vaikeina aikoina.


 
sirts: :hug: Paljon voimia teille!!! :hug:

Nemika: Onnea :flower: ! Nyt siis normaalisti raskautta jatkamaan.

Pake:
Ok, mutta se on siis todellakin vain 18-trisomia-epäily. Taas tuntuisi, että jos noin vakavaa vammaa olisi, se näkyisi jo ultrassakin.
 
nemika: Onnea; kyl mä perjantaina arvelinkin, että jos ois jotain ollut vialla niin tuskin olisit töihin mennyt ja olisit kerennyt tulla kertomaan uutiset... :flower: :flower: =) Eli kannat kattoon nyt ja onnellisesti odottamaan... sinne asti kun pysyy :heart:

sirts: nyt on sitten aika parannella haavat ja toivottavasti vielä joku päivä jaksatte ajatella uutta raskautta! en pysty sanomaan, että tiedän mitä käyt läpi, mutta suuren kasan halauksia pystyn laittamaan :hug: :hug: :hug:

pake: onpa outoa, että pelkkien veriarvojen perusteella tuollaisia diagnooseja tehdään! odotahan rauhassa punktion tulos äläkä vielä hötkyile. kait 18-trisomiassa jo todella jotain näkyisi ultrassakin??

aventura07: voimia tulosten odotteluun....

jeppistä ja mökö 21+0
 
unni ja jeppistä: kiitokset suuret teille! voi kun osaisi nyt vaan nauttia , mut jotenkin sitä vain odottaa taas seuraavaa etappia..vaikka sellaista ei ole tiedossa edes..tai etappeja mut hyviä sellaisia.
puolet on jo raskaudesta ylitsekin menny. ja nyt olisi aika nauttia kun oppisi sen ensiksi.
töissäkin narahdin nyt ensimmäiselle joka ei tiedä... :LOL: :LOL:
mut yritän tuohon joulun yli päästä ja selvittää omia ajatuksia niin sit jos alkaisi enemmän asiaa paljastamaan.
ja uskaltaisi äidillekin sanoa et uusi riiviö on saapumassa tähän perheeseen :LOL: :LOL:

pake: mulle myös annettiin diagnoosit ennen tutkimista..jota ei missään nimessä saisi tehdä. oli joko kromosomihäiriö tai vaikeasti sydänsairas lapsi tulossa. nytpä ei ole sitten kumpaakaan tulossa vaan täysin terve poika. :heart:
otin itse lääkäriin yhteyttä np-ultran jälkeen ja sekin sanoi että se tarkoittaa vain kohonnutta riskiä kun seulasta jää kiinni. ei mitään muuta ja suurin osa osottautuu vääriksi hälytyksiksi. niin kuin meidän kohdalla oli. ja meillä veriarvot oli ok. mut np oli aikast suuri vauvalla. ja silti kaikki näyttää olevan hienosti nyt.
huolesi on suuri niinkuin meillä muillakin asian läpikäynneillä on ollut.
mutta yritä olla diagnooseja miettimättä niin kauan kun niitä ei ole oikeaksi todistettu. kukaan ei voi sanoa mitään ennen tulosten tuloa. sen opin itsekin.

aventura07: voimia tulosten odotteluun sinnekin..
 
ja täällä palstalla sitä kai tulee tää loppu aikakin lojuttua...eikä osaa muualle lähteä. tääl onneks suuri tuki ja turva kun niin moni muukin käy asiaa läpi.
ja tietää että joku ymmärtää täysin mistä puhutaan.
ei voi kun kiittää ja kumartaa kaikkia minunkin matkassa olleita. :hug: :hug:
ja matka jatkuu tietty... :LOL:
 
Kiitoksia kaikille rohkaisevista sanoista! Niin olen itsekkin ajatellut (alkujärkytyksen jälkeen), että tämä on vain kohonnut riski, että vauva olisi sairas. Vertaistuki tuntuu tällä hetkellä olevan kuitenkin tosi tärkeetä, ja tuntuu hyvältä jakaa asiaa samaa kokeneiden kesken.

Sirts: Paljon voimia jaksaa surun keskellä! Nyt vain päivä kerrallaan eteenpäin, vaikka varmasti välillä se tuntuukin tosi raskaalta. :hug:
 

Yhteistyössä