toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
nemika: näkyy satavan täälläkin ihan kiitettävästi. mulla on hepolle rakennettu katos, mutta se on niin ääliö, että eipä siellä seisoskele. vaikka kuinka ruokit sen sinne, niin kyllä on sateessa töröttämässä sen jälkeen. en kyllä ole loimitellut sitä starttiuran jälkeen kuin pari kertaa 30 asteen pakkasissa ja on ollut terveenä vaik kuinka ois märkänä kun sisälle otat. ihme kyllä ettei ole mitään räkätauteja saanut! sillä on nyt ikää 12v (lämppäri) eikä ole kertaakaan saanut kuuria yskään tai muihin hengitysjuttuihin! terve peli.... :LOL:
musta tuntuu, et jään sitten kerta linttuusta pois kokonaan! kärvistellään nyt vähän aikaa vielä... eikä ne varmaan antaiskaan saikkua, kun ekaa odottaessa olin jo tässä vaiheessa saikulla supistusten vuoksi ja silti meni 3 päivää lasketun yli. 23.01 vois jäädä kokonaan pois eikä vaikuttais palkkaan... odotellaan nyt ainakin sitä.

oisko jollain hyviä ehdotuksia kannettavasta? oon ajatellu joko fujitsua tai hp:tä. sellaiseen peruskäyttöön, mut sais olla sen verran hyvä et esim elokuviakin voisi poltella... piru kun ei itse ymmärrä niistä kummoista. töis yritän surffailla ja ettiä tietoo plus hintoja katella...

t. jeppistä ja mökö 24+4
 
hp:llä ainakin hyviä koneita.
kannettavista en sillai mie tiiä.
harvoin täälläki loimen saa niskaan. tuollakin talliin ovet auki. pääsee itse sisään ja ulos mielensä mukaan.
aika hyvin se sisätilaakin käyttää hyväkseen.
meil suomenhepo. sillä välillä keväisin yskää ollut. johtuen suurella todennäköisyydellä siitepölystä vain.
mut kuurilla menee ohitse. se ollut mulla 7 vuotta nyt tuo hepo ja kolme kuuria se on syönyt sen jälkeen. ja on onneks ollut monta hyvää kevättä nyt ettei ole yskiä tarvinu. ratsastamaan tekee kauheasti mieli nyt. reppana seissyt kauan nyt. täytyy vaiks kävelylenkeillä aloitella sen kans nii tulee vähän etes touhua senkin elämään. =)
viime raskauden aikana ratsastin sitkeästi niin kauan kun selkään pääsin. tuo kun on harvinaisen iso suokki. "jättiläinen"
nyt nuo liitoskivut ei oo innostanu kyllä selkään.
:LOL: :LOL:

no ei sul pitkä pätkä olisi jos 23 päivään tähtäisit sitten.
piru ku tuo imuri ei vaan liiku...koko ajan pitää tohottaa jotain eikä saa siivousta aloitettua sit millään... :whistle: :whistle:
 
nemika: joutavana seisoo munki hepo, mutta en uskalla riskeerata ratsastusta ettei vaan satu jotain. meillä kun joutuu teillä ratsastaan (no on joitakin peltoja myös), niin aina riskinsä että jotain sattuu autojen ja traktoreiden kanssa. seisokoot ja toivottavasti on edes kantavana; tosin eipä oo maha kummemmin kasvanut joten taisi olla huti....taas....
mä sain eilen imuroitua töitten jälkeen. ei ois inspiroinut, mutta kun ne koiran karvat jurppii niin vietävästi et pakko oli otattautua siihenkin. onnex kuukauden päästä sais suunnilleen koiran trimmattua kaljuks (suursnautseri) niin loppuis taas vähäks aikaa karvojen imurointi... :/

ei ois pitkä aika tosiaan siihen, kun voip rauhassa "sairastaa" jos sille tuntuu. 05.02 ois se ultra kysillä jossa katotaan sitä istukkaa ja kakrun kasvua. lieköhän antavat uutta aikaa myöhäsemmille viikoille; tosin silloinhan se vasta alkaa todella näkyä ja vaikuttaa jos istukka ei pelaa...

toivottavasti muut tätä ketjua seuraavat eivät pahastu näistä muista höpinöistä... :/ olemme nemikan kanssa koko ajan hengessä mukana ja olemme elävä esimerkki siitä, että alkuraskauden masentavista uutisista huolimatta voi jossain välissä "tuomittuja raskauksiakin" olla näin arkipäiväistä elämää.... :heart:
 
mietin kans tuota ettei muut pahastu näistä jorinoista. tästä palstasta vaan tullut se "oma paikka". ja hengessä tietenkin ollaan mukana koko ajan. ja kuulumisia odotellaan muiden tuloksista. =)

jeppistä: mut onhan se hyvä jos istukan toiminnassa tulee ilmi jotain niin raskaus on jo niin pitkällä että vauva selviää jos joutuisi käynnistämään istukan takia aikaisemmin. mulla helmikuun 25.pvä synnytyksen arviointi. tosin itse en osaa pelätä. koska tiedän et sieltä tulee sama teksti ku aikaisemmin. eli voipi syntyä milloin tahansa. niin se viimeksikin oli. mut iteki oon toiveikas juuri kun viikkoja tulee vaan lisää niin selviää vauveli vaan sitten.
meillä kissat ja pupu sisällä nyt. koira on ulkokoirana ollut aina ja se ei viihdy kauaa sisällä. ja hevonen ja lampaat ulkona myös (luonnollisesti). mut kissoista irtoo kiitettävästi karvaa nyt myös. :/
 
nemika: mul on kaks kissaa ja ne on tallikissoja. lisäks kaks ulkokoiraa ja tää riiseni sisäkoirana. plus se yks polle.... kissat oli sisäkissoja, mut siirtyivät talliin ku kakara tuli. ja sillon niitä oli viisi; nyt taitaa naapurit tappaa niitä kun vuoden sisään hävisi tai kuoli kolme! ja asutaan sentään maalla!

viikonloppuja; mä lähden päästää äidin muksun luota kotiinsa et pääsis valosalla ajamaan....
 
Merikalle paljon onnea niistä parhaista tuloksista :flower: . Voi...ja tuon puhelinsoiton sitä tulee muistamaan ikuisesti :'( =) .

Kaikille tuloksia vielä odotteleville jaksamishalaus :hug: .

Melike: Varmaan voit tosiaan huokaista helpotuksesta. Minulle sanottiinkin, että ensimmäiset pari vuorokautta ovat ne kriittisimmät :) .
 
moiks.
onko jade-julia ja muut tuloksia odottavat saaneet tuloksia vielä?

eilen meinasin slaagin saada ku huomasin valkovuodon mukana verestävää vuotoa. onneksi tuli vähän ja loppui ennen ku alkoi kunnolla valuttamaan.¨
paniikissa soitin jo polille eilen illalla. mut luultavasti vuoti kohdunsuulta vaan limakalvoista kun ei mitenkään kirkasta ja runsasta ollut edes.
nyt ei onneks enää tule mitään. kyllä se säikäyttää aina. just ku alkaa nauttimaan olosta niin tulee aina muistutus ettei tämä nyt niin helposti voikaan nähtävästi mennä.
:( onneks poitsu potki yön ja rytki että tiesi ettei sillä mitään hätää ollut.

mitäs muille kuuluu?
 
nemika: no toivottavasti se vuoto oli siinä eikä ainakaan uutta tule!!! kaikkee sitä pitää olla.
täällä on sika väsymys ja kiukku päällä. aamulla otettiin isännän kanssa vielä yhteen kun erehtyi sanomaan meikälle, et lenkille lähtö on itestään kiinni ja et miks en vois käydä edelleen uimassa! vittu että mua kiinnostaa tälläsenä hylkeenä lähtee mihinkään uimapuku päällä ja koko ajan on töitten jälkeen tyttö mulla hoidettavana tai jos isäntä työvuoron puolesta onki kotona, niin ketä kiinnostaa umpi pimeeseen liukkaille teille lähteä? tai kun on niin perkeleen väsyny, et ei univelkojenkaan puolesta jaksa. :kieh: meikä on ihan hermona ja kyl tiuskasin lähtiessä, et saat nähä viikonloppuna niin on itestään lähtö kiinni. en muuten aio osallistua huushollin asioihin mitenkään koko viikonloppuna! lähden shoppaileen ja käyn koiran kaa lenkillä. on se perkele kun ei nuo ukot tajua mitä on olla raskaana! ois pelkkä maha mutta kun siihen päälle on jo hengityskin työtä!

terveisin punaisena kihisevä jeppis :LOL: |O
 
:LOL: no ei se ole helppoa sielläkään.. :LOL: :LOL:
mie taas haluaisin uimaan mut ukko ei meinaa päästää mua.. :LOL:
ettei tule mitään tulehduksia yms..jne... :LOL:

soittelin aamulla neuvolaan niin sanoivat sieltä et ihan norm. on tollane vähäinen vuoto valkovuodon seassa. ettei tarvi olla huolissaan, jos ei enempää tule. ukko täytyy laittaa kuulemma selibaattiin nyt...voipi siitä olla lähtöisin tämä pieni vuoto. todennäköisesti joku pieni verisuoni vain katkennut.
ja itsekin alan siihen uskomaan ku ei mitään ole yöllä eikä aamulla enää ollut.

ei ne ukot tiedä raskaana olosta mitään kuule..shoppailet rauhassa ja koiruuden kanssa lenkkeilet vaan..anna ukon nuohota kämppä siistiksi.. :LOL:
 
ei oo helppoa ei.... :LOL: eikä sunkaan ukolla kun selibaatti iski :LOL:
on tää melkoista. sulla kun se maha on jalkapallo, mutta mä en tajua miks mun maha on aina kuin tynnyri? sama oli viimeks et ei välttämättä huomaa pusero päällä kun on tasaisen punkero. enkä nyt mikään lihava tai ylipainoinen ole, mutta kun järkkyä kun vyötärö hävis ja on ihan oikeesti tasapaksu.... :LOL:

 
juu isäntä saa nyt selibaattituomion.. :LOL:
se on jännä ku noi mahat tulee nii erilaiset...mulla vyötärö pysyy kyl. mut sivusta ja edestä on se näky ku ois jalkapallon nielaissut..muuten ei leviä si mihinkään suuntaan...ja viimoinen jalkapallo kyl meille minkä nielaisen.. :D
 
Moi.

Minäkin suunnittelen uimaan menoa, tekee varmasti hyvää koko keholle :)

Olen tuntenut varsinkin eilen illalla ennen nukkumaanmenoa vauvelin potkuja. Toivoin, että en tuntis ennen kun tulos lvp:stä tulee, mutta tunsin kuitenkin. Tavallaan ihanaa, mutta vaikeampaa hyväksyä enää mitään muuta kuin hyvää tulosta lpv:stä. Ehkä viikon päästä jo tiedän..
 
kyllä sä melike sieltä hyvän tuloksen saat! usko pois! itsekin tunsin jo istukkatutkimuksesta asti (12 viikolta!) mökön liikkeitä ja myöhemmin sitten potkuina. ja oli kyllä tuskaista tietää, että voi käydä huonostikin... toisaalta ajatteli, et jos niiiiiiiin sairas niin luulis ettei paljon melskaa et tuntis noin alkuviikoilla mitään! :hug:
meikä kun on tottunut uimaan ikänsä ja aikanaan myös kilpaa, niin on se vaan isompi kynnys lähteä tynnyrinä ihmisten ilmoille :ashamed:
ekaa odottaessakin manasin, et kun ois sellainen maha, josta ihan kunnolla näkee olevansa raskaana, mut sekin oli tynnyri ja jäi uinnit.... :LOL: kyllähän nyt jo näkis et on raskaana, mut nää muut tulleet kilot siihen päälle ei anna inspistä lähtee. viimeks kävin just ennen vuodenvaihdetta ja oli tosi mahtavaa supisteluista huolimatta! käykää te.... :wave: mä makoilen kotona :LOL:
 
Kiitti jeppistä, piristit :) Ootpa tuntenu liikkeet aikasin! Mulla on jotenkin istukka kohdun etuosassa, niin se ilmeisesti vaimentaa hieman liikkeitä :)

Raskaus on siinä mielessä ihanaa aikaa, että voi hyvin kokeilla uusia rauhallisempia liikuntamuotoja. Ennen raskautta olen tanssinut lähes päivittäin ja siihen kuuluu olennaisesti aika rankat venyttelyt.. nyt pitää (ja on saanut :)) hillitä tahtia.
Tosin kilpatasolla uiminen on varmasti aika raskasta!
 
Melikelle jaksamistsa, koska saat tulokset? Itsellä on jotenkin epätodellinen olo, kaikki on oikeasti ok. Vatsa on pullahtanut esille ja kiva käyttää äitiysvaatteita.

Uiminen on muuten kivaa, esikoista odottaessa kävin paljon -nyt en oikein ole ehtinyt. Tänään oltiin koko perhe, vähän vesijuoksua ja uintia ja tietty esikoisen kanssa tuli peuhattua vedessä.

Koska tellä jeppistä ja nemika on laskettuaika? Itselläni toukokuun lopussa.

M ja maha-asukki 20+4
 
merika: mulla on laskettu aika 28.4 eli tänään menossa 25+2.

melike: meikän istukka on kanssa etuseinässä, mutta alkuun liikkeet tuntuivat pelkästään alhaalla kohdunsuulla, ei missään muualla. olin istukkatutkimuksessa pöydällä makaamassa, kun jotain tapahtui ja kysyin lekurilta et mitä ihmettä sä teit? sano et ei hän mitään, mut kakru liikkui. sillon tajus mitä se on ja miltä tuntuu noin aikaisilla viikoilla...
ja sitten kysymys: missä ihmeen vaiheessa pystyy kokeileen vielä ihan uusia liikuntamuotoja? vit..tan, mä en kerkii enkä pääse mihinkään! sulla ei varmaan oo muita lapsia tai sitten ukkos tekee säännöllistä työaikaa ja on kakrun vahtina...? ja mä olen niin väsynyt läpi yön heräilyistä, etten ainakaan viikolla töitten jälkeen jaksais tehdä mitään!

...josta sitten päästään tän päivän neuvolakäyntiin.... kyl näkee, et alkaa finito oleen. ei ollut edes oma neuvolatäti, mut maaginen kysymys, kuinka nukut ja se oli siinä. eipä sitten sen jälkeen verenpaineista tarvinnut puhua; tosin kun lähes tunnin päästä kokeiltiin neljännen kerran, niin sai alapaineen edes 80:een (normaali 65-75). tuli vähän kehoitus kotiin lepäämään, mutta yritetään nyt sinnitellä et pääsis ees sinne asti ettei palkkaan vaikuttas, mikäli loppuun asti saikku jatkuis. piti ottaa sekin näyte supistelujen vuoks, mutta kun oma täti oli jossain, niin kehotti labraan. mä sanoin, etten sinne lähde ja antoi sit ens viikoks omalle tädille ajan, et otetaan sitten.... =)

en ees ukkoo ottanu neuvolaan mukaan. soitti äsken, et oliko kaikki ok. sanoin vaan, et vittuile sinä rauhassa että itestä kiinni lenkille lähtö!
katotaanhan, miten pitkään tässä sinnitellään....
 
ja tää väsymys on kieltämättä täälläkin jonninmoista. yöt on niin levottomia ku olla ja voi ja aamulla seiskalta ylös noustava niin päivän on ihan kuutamolla.
supistelu onneks vähentyny jonku verran jopa. mut hommia saa katsoa mitä tekee. eilen sain siivottua ja tänään kolunnut kaappeja siistiksi. nyt en muuta ku käytä tytön ulkona ja pesen pyykin ja röhnään loppuillan..mikä tietty tuskin on mahdollista noiden termiittien kanssa. :/
mahtaa tytöllä olla tylsät päivät ku äiti on nii väsy aina..täytyy sanoa et onneks ei tarvi töis käydä. tosin se olis kyl vaikeeta ku raskas työ ruumiillisesti kuitenkin.
ei sitä muistakaan näitä kaikkia "raskauden ihanuuksia"..
 
no en tiedä synnyttämisestä, mut muuten kyl hermot kireellä ja neitikin joutuu sit siitä kärsimään. oli neuvolantäti silmät pyöreenä kun sanoin et joka toinen minsa ajaessa tässä taannoin supisti... :LOL: se oli jo hätää kärsimässä; mä sanoin et no niin se supisteli ekankii kanssa ja ihan piti synnytys käynnistää siltikin :LOL: ja oli sillä silmät pyöreenä kun kuunteli vielä tän sikiöseulatarinan. :LOL: sanoi, et sulla on ollu kyllä stressaava raskaus. ihanko tosi?! :whistle:

no tietty tähän mielialaan vaikuttaa toi riita ukonkii kanssa eilen ja oikeesti pisti vihaks ja pistää edelleen, kun mietin sitä lausahdusta itsestä kiinni! ai perkele! vielä tässä lenkille mieli tekee kun silmät puol ummessa illat lasta hoidat. ois se oikeinkin rentouttavaa pukea ensin kakrulle perkeleesti päälle ja sit umpi pimeessä liukkailla teillä työnnellä sitä vaunuissa! kun ensin olet jo aamulla herännyt kuudelta, vieny tytön hoitoon, ollu ite töissä, hakenu tytön hoidosta ja tullut kotiin just vaille kuusi. sit pitäis alkaa iltapalan syöttöön ja tyttöö nukkumaan laitella. elukat on vielä tuossa hoitamatta! käy siinä vielä lenkillä! :LOL:

itse asiassa neuvolankin täti itki, kun huomasi meikän mielialan ja sanoi, et samalla asialla ollaan. mä kysyin et ootko säkin raskaana, niin ei vaan kuulemma heillä on ukko muualla viikot töissä ja pieni lapsi perheessä, joten kait hänkin oli sit melko finito.... oli se helppoa odotusta ekan kanssa, kun jos väsytti niin otit päikkärit; eipä oteta enää.... jos teki mieli käveleen, niin menit. eipä mennä enää ilman muksua :LOL:

hoh hoh. itehän on tähän liemeen ittensä hankkinut, joten turha kait itkeskellä... :LOL:

mites unni? unnin laskettu taitaapi olla jo melko lähellä! vai joko lie on uutisia tiedossa?
 
Hei kaikille,

Olen tuossa muutaman viestin lukenut täältä, mutta en oikein kun näyttää ketju olevan melkoisen pitkä.

Ikäväkseni täytyy ilmoittaa että liityn myöskin mukaan tälle palstalle keskustelemaan kanssanne. Eli viime viikolla käytiin np-ultrassa. Niskaturvotus oli pahimmillaan mitattuna 5,0. Kätilö tiesi etukäteen ilmoittaa etä hälyttävä vastaus tulee. Tänään sain soitoin, todennäköisyys 1/5. En löytänyt keskusteluista millaisia niskaturvotuksia ja toden.näk. Te oletta saaneet?
Tuo 1/5 kuullosti minuun korvaan aiankin todella pahalta. Tuntuu että meni viimeisetkin toivonkipinät.

Melike - Onneksi olkoon sinulle, sen huomasin että sinä ainakin olit saanut punktiosta hyvät tulokset.

Meillä punktio vajaan kolmen viikon kuluttua milloin tulee täyteen raja 15+4. Eli kyllä tässä joutuu jännitelemään aina Helmikuun loppuun asti. Miten te oletta selviytyneet?
Olikos muuten itse punktio millainen operaatio? Esitteiden mukaan ei verenottoa kummoisempi mutta itsellä ainakin tuo piikkikammo hirveä, ja tiedä sitten miten henkisesti romahtaa.

Olisi kiva kulla teidän juttuja ja arvoja.. Olettako seuraillut miten moni täällä on joutunut sitten kuulemaan huonoja uutisia?

terveisin esikoistaan odottava, rv 12+6
 
tervetuloa ensikertalainen; kyllä tänne sopii ja samalla voimia matkalle; ei oo kyseessä mikään miellyttävin viestiketju. :hug: :hug:

Kopsasin tuossa hieman taempaa oman tarinani:
np-ultrassa turvotus 2.1 mm, mutta yhdistettynä veriseulaan riski downiin 1/84. no tottakait sit halusin selvittää asian, joten istukkanäyte otettiin samantien... -> tuloksena trisomia 16 (ei edes mosaikismi vaan kaikissa soluissa tuo vika). näyte jotenkin puutteellinen vaikka turo otti sen KOLME kertaa ja piti olla muka tarpeeksi! koska kyseessä extra extra harvinainen trisomia, jonka pitäisi aiheuttaa keskenmeno ekalla kolmanneksella (muksu kuitenkin normaali ultrassa), niin lekuri suositti lapsivesipunktiota sen lisäksi. no odoteltiin siinä taas viikkosotalla että uusi näyte pystyttiin ottamaan, samalla kuitenkin tieto että tälläinen vika on löytynyt. ja prosentit minimaaliset, että tulos muuttuisi lapsivesipunktiossa! no lvp:n tulokset kestivät lähes neljä viikkoa, jossa kuitenkin selvisi terve kakru kromosomeiltaan. ja koska istukkanäytteessä oli tuo trisomia, niin kyseinen kromosomi tutkittiin vielä oulussa sen puolesta, että ei sitten ole tullut pelkästään äidiltä vaan molemmilla vanhemmilla on näppinsä pelissä! ei ollut helppo tie kulkea eikä ajallisestikaan lyhyt viikon 12 istukkanäytteestä lopullisiin tuloksiin joskus viikolla 19 (muistaakseni), mutta kuljettu on ja suorasta "kuoliniskusta" lopulta terveeseen sikiöön (toivottavasti, heh). että eikun vaan jaksamista kaikille; kyllä seulat ja istukkanäytteetkin vuotavat ....

lapsivesipunktio joillekin koskee, joillekin ei. oma ohjeeni on, että olet rentona. tuntuu neulan pistolle, mutta siihen nähden mitä itse odotin, niin vähemmän se tuntuu vaikka kuulostaakin uskomattomalta! putsaavat mahan kunnolla ja ultran kanssa tarkkailevat näytteenottoa ja sikiön liikkeitä samalla. pitkällä neulalla imetään lapsivettä ja ainakin näytteenottopäivä rauhassa. viikon ajan pahin riski keskenmenoon, mutta harvinaista. älä huolehdi, niitä tehdään paljon ja harvoin huonoin lopputuloksin!
sen mitä itse olen tätä ketjua seuraillut muutaman kuukauden ajan, niin vain yksittäisiä tapauksia, joissa seula on hälyttänyt asiasta. suurin osa vääriä hälytyksiä! tietysti turvotus on suuri, mutta niin oli myös nemikalla ja terveet kromosomit vaan tuli! jaksamista; on edessä pitkä tie! :hug:

jeppistä ja mökö 25+2
 
Kiitos tuesta, ja onneksi olkoon sinulle hyvistä tuloksista. Joo eihän tässä voi toivoa muutako parasta.

Mä vain ihmettelen että mulle ei ole edes tarjottu istukkanäytettä, enkä kyllä edes tiedä mikä se on, mutta luulenpa että kaikista varmin on kuitenkin mennä punktioon, kätilö ainakin lupaili että siellä pitäisi selvitä sitten kaikki, (paitsi rakenneviat jotka eivät liity kromosomeihin). Yksi ainut lohduttava tieto niin saadaanpa tietää sukupuoli 100% varmuudella.
 

Yhteistyössä