\
mut voihan niitä yllätyksiä vieläkin tulla. Kun eihän tuolla kaikkea voi katsoa...Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2006 klo 08:25 punkitossa käynyt kirjoitti:Meillä todettiin NP-ultrassa todella paljon turvotusta,ultran mukaan riski oli 1 :10 Täällä raja turvotksella 2mm, meillä oli 4.5mm Veriseulassa kuitenkin luku oli jotain 1:1200,mutta tuon turvotuksen takia menimme sitten lapsivesipunktioon.Tiedettiin se pieni riski keksenmenoon, mutta luotimme täysin ammattitaitoseen henkilökuntaan.
Itsekkin hoitoalalla työskentelevänä tiedän,että punktion otossa tärkeinä on että kaikki tapahtuu sterilisti!Ja jos itse punkiton jälkeen noudattaa ohjeita esim. saunominen,keskenmeno on todella epätodennäköistä! Senkin olen huomannut palstoja lueskellessani, että hoitohenkilökunta helpommin lähtee näihin seuloihin tms.Johtuuko tuo sitten ammatillisesta tietämyksestä vai siitä, että halutaan mahdollisimman terve lapsi, sitä en lähde spekuloimaan. Itse voin sanoa nähneeni lyhyen työurani aikana todellakin vaikeita kehityshäiriöitä, ja niiden kokemusten pohjalta punktioon mentiinkin.
Punktio tuntui aivan hirveältä fyysisesti, henkisesti oli todellla raskasta odottaa tuloksia :/ Mutta mikä parasta,nyt me tiedämme lähtökohdat kun meidän rakas vauvamme syntyy, eikä siltä osin voi yllätyksiä tulla :heart: